View Full Version : Въпрос относно турбото и компютъра на 1.9jtd
Колеги както пише в заглавието имам 2 въпроса.
Първо относно турбото. Ситуацията е следната. При подаване на повечко гас отзаде си пуши яко черен и син пушек (черното знам от какво е) свалих маркуча на интеркулера поради съмнения за заминала турбина беше омазнено!!! Запалих форсирах един два пъти и нямаше вече син пушек. Според мен е турбина или се лъжа???
Вторият ми въпрос е. Като купувах колата момчето каза че са бутали по компа и са базарали нещо да върви повече и ми стана ясно че са и сипали нафта без да надуват турбината. Гаражен тунинг. И си пуши яко черно толкова че губя трафика като я смачкам :)
Въпросат ми е този комп е разбутан яко и искам да го сменя с друг ако си намеря комп мога ли само да го сменя или имобилаизера ще ми се сърди???
Или направо да отивам някъде и да ми я ремапнат както трябва и да не се занимаван с глупости.
Колата е 145 1.9 jtd
Нищо и няма на колата, иди да я мапнат като хората и ще се родиш.
Ilko Ivanov
02-07-2015, 23:19
Винаги може да се запише оригинален файл или да се преработи актуалния, без да сменяш компютъра.
М/у другото на тази кола турбото не може да се "надуе" софтуерно.
да знам че неможе да се надуе софтуеарно но поне да се бяха постарали да го направят както трябва. Но както и да е то така или иначе е прецакано и гори масло 4литра за 800км :new_Eyecrazy: Ще го сменям и се чудя да си играя ли да слагам друго или да си сложа същото и да я ремапна със леко надута турбинка. Не искам да става бИгачка понеже колата я кара приятелката ми а и неината глава е малко шантава като моята. искам да стане малко по пъргава и да смъкна разхода.Защото с това което са бутали по компа сега разхода изобщо не отговаря на този двигател. Не че нямам желание да сложа по голяма турбинка от 115 1.9 или 140 2.4 със едно челно кулерче и едно хубаво мапване и да не го мисля повече :mrgreen: но за сега ще се въздържа. Значи оставам си с този комп сменям си за първо време турбинката с читава и отивам да ми я мапнат.
И друго има едно чукане за дизел доста шумно си работи като е студена по тихо работи като загрее си почуква верно че е дизел ама чак толкова ли тракат тези jtd-та
Сигурен ли си, че гори толкова масло през турбото? Ако е така, маркуча няма да е просто омаслен, а ще е налят с масло, както и кулера. Прегледай клапаните. А турбото може да го свалиш да го огледаш за луфтове и да почистиш маслената магистрала, щото като се задъни и почна да хвърля масло във въздушните пътища. Миналата година така реших, че съм хвърлил турбината. Оказа се мизерия в масления дренаж.
ще пробвам и този вариант но като цяло доста странно почна да работи турбината:-?
Днеска реших да почистя профилактично егр клапана и евентуално да го запуша и оооо изненада той запушен има тапи.
Въпрос колко трябва да е компресията на 1.9jtd по някви дати в нета ми го изкарва 19.2
никой ли не знае колко трябва да е компресията на 1.9jtd 105hp
Трябва да е еднаква във всички цилиндри ;-)
Не бе сериозно питам. Аре половината форум карат дизели никой ли не знае колко трябва да е компресията на 1.9 мотора. Или никой не иска да си прави трудът да помогне.
Питам защото на повечето места го дава 19.2 или 18.8-9 което за дизел е ужасно малко при положение че има дизели със по 27 и нагоре....
Не бе сериозно питам. Аре половината форум карат дизели никой ли не знае колко трябва да е компресията на 1.9 мотора. Или никой не иска да си прави трудът да помогне.
Питам защото на повечето места го дава 19.2 или 18.8-9 което за дизел е ужасно малко при положение че има дизели със по 27 и нагоре....
Точно 18.4 според Автодатата.
Точно 18.4 го гледах да и на всякъде някви такива това неможе да е масова грешка. А на мен ми е чак странно да е толкова ниска за дизел особено.
По-висока е при дизелите с предкамерно пълнене. При дизелите с директно впръскване не е необходима толкова висока компресия, защото горивото се впръсква с много високо налягане.
благодаря за информацията :respect: никога не ми се е налагало да се занимавам с дизели понеже не ги харесвам особено. И сега почвам да ги уча. Благодаря колега...
благодаря за информацията :respect: никога не ми се е налагало да се занимавам с дизели понеже не ги харесвам особено. И сега почвам да ги уча. Благодаря колега...
За нищо:cheers: И аз преди карах все бензинки, ма се "харесах" с една дизелова С4-ка, а после си зех и Алфата, и от тогава не слизам от нея:-D
Точно 18.4 го гледах да и на всякъде някви такива това неможе да е масова грешка. А на мен ми е чак странно да е толкова ниска за дизел особено.
Абре Тишо, и ти ли бъркаш степен на сгъстяване и "компресия" ?
:question::question::question::question::question: :question::question::question:
Абре Тишо, и ти ли бъркаш степен на сгъстяване и "компресия" ?
:question::question::question::question::question: :question::question::question:
Ми стелта звучи като да е прав, тез чила 18-19 като ги четохте в нета ли в аутодата ли, пишеше ли след тях няква мерна единица за налягане, примерно бар :) Щото 18-19 звучи като степента на сгъстяване на 1.9 JTD, което е само число - отношението на обема при ДМТ към обема при ГМТ. Тва си е делене на две числа и полученото отношение си е число и няма мерна единица :)
А вече компресията е налягането кеото се сместа създава в цилиндъра, когато буталото е в ГМТ и се мери в мерни единици за налягане... примерно бар :)
Ся, не не знам колко трябва да е за тоя мотор ама ако е 18-19 степента на сгъстяване, налягането ше трябва да си е над 20 бара. И тва дето ти бяха писали по-напред в темата че трябва да са еднакви си е така е - мери и ако са равни и са над 20 и нещо сичко е точно :)
Днеска идва турбината сменям я и ако пак гори масло са сегментите наред.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.