View Full Version : Относно права на по требител и по специшлно за връщане на стока в магазина
кученцетоОгиитаткоДоги
21-07-2015, 22:04
Колеги искам да попитам как стоят нещата с връщането на стока в магазина.Защото различните магазини,различна песен пеят.За софтуер и хигиенични продукти нещата са ясни,но примерно купил си си HDMI кабел да си свържеш компа с телевизора,разопаковал си го внимателно,ползвал си го няколко дена,междувременно комшията ти подарява един DVI to HDMI адаптер,който дефакто ще ти върши същата работа и HDMI кабела решаваш да го върнеш.Имаш ли право да си получиш парите?Без значение да ли магазина е физически или онлайн.Щото аз се сблъсках с подобен проблем на скоро,и ми казаха: -,,Аз какво да го права сега с отворена опаковка?,, Аз му отговорих,че по закон в 14 дневен срок,че дори да съм ползвал стоката,ако не ми хареса нейното качество или просто реша,че нямам нужда от нея имам право да я върна без да давам никакви обяснения защо.А те ми отговориха,че това важало само за онлайн магазините.Все пак успях да си взема парите,щото с мен на глава трудно се излиза:) Но ми казаха,че следващия път нямало да стане.
---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 20:55 ----------
Извинявам са за некоректноста в заглавието,но имам проблеми със форума и с клавиатурата:) Не мога да редактирам.Моля модераторите да управят заглавието,а аз ще си управа клавиятурата:)
Търговеца в този случай не е задължен да ти върне парите по закон.
кученцетоОгиитаткоДоги
21-07-2015, 22:45
Що да не, рекламация и това е.Иначе почвам да пазарувам само онлайн.Щом онлайн закона ти дава право да пробваш и да решиш, що да не е и от физически магазин.Без да пробваш един продукт няма как да знаеш качеството му отгаваряли на цената.
Рекламация за кое? Нещо не работи ли?
И от онлайн магазин да го купиш, точно в ситуацията описана от теб пак закона не е на твоя страна.
ivan dimitrov
21-07-2015, 22:58
---
кученцетоОгиитаткоДоги
21-07-2015, 23:25
Нямам нито проблем с качеството, нито че не работи.Просто не отговаря на очакванията ми.И точно днес върнах една видеокарта, която съм ползвал една седмица върнах я щото е висок клас за една торба пари а е шумна като нисък клас карта от 2007 г. Все пак не съм си намерил парите на улицата.Обичам да цакам по дебелата тарифа ама само когато си заслужава.Пазара е пълен със стоки които не отговарят на качеството си-спрямо цената си.
Това за връщането в рамките на 2 седмици го има, но за стоки закупени онлайн. Смята се, че пазарувайки онлайн едва ли не нямаш възможност да се запознаеш с продукта физически /око да види, ръка да пипне/.
При покупка в магазина съвсем съзнателно отиваш, гледаш, купуваш и си го взимаш. Няма на каква база да отидеш след 2 дни и да кажеш не го искам вече. Може да си бил пиян, дрогиран, в деменция, това търговеца не го интересува, защото в дадения момент на покупката си бил там и си я извършил.
Все пак съществува практика, която понякога позволява замяна, но най-често се отнася за дрехи, които не са с махнат етикет и т.н.
Съществува практика, но не закон, демек не си задължен.
И точно ако някой дойде при мен и ми каже, че иска да върне това нещо, защото се е объркал, то би станало.
Ама ако дойде такъв индивид, който да ми вменява, че по закон той имал право да върне стоката без основание и започне да се прави на интересен, директно в 3-та глуха, щом ще си играем със законите.:pain:
Но в случая колегата пита дали има право да върне стоката, то отговора е ясен и категоричен - не, няма право.
Ако някой му върне парите за закупена стока, както той описва в темата, то всичко би било на добри начала на търговеца и потребителя трябва да благодари за това, а не да се чувства, че търговеца му е длъжен.
кученцетоОгиитаткоДоги
22-07-2015, 15:34
Има си начини по които един продукт може да са върне на фабриканта,като дефектен или нещо такова.........Фабриканта като е произвел един милион бройки в печалбата върху тях са пресметнати и загуби,примерно 10 000 дефектни.Така че и да се върне нещо изправно му е се тая.Магазина също към печалбата си има пресметнати и загуби да не са праят на ударени.Не случайно са тия големи надценки............Аз така преди три години си взимах видеокарта за компа от физически магазин имаха около 10 модела в наличност всичките ги тествах за около 2-3 дена и им ги върнах употребявани с отоврени кутии.Говориме за бройката между 300 и 400 евро.Докато накрая не прецених коя да взема,която пак ми я дадоха в неразпечатвана кутия.Говориме за продукти които нямат шоумодели в магазина,и дори от физически магазин през опаковката,и без да е преведен продукта в практика,няма как да се запознаеш с него.То за това по специялно за техниката,вече за почти всичко са наслагали шоумодели.В Америка нямаш никакви ядове в това отношение,там не те и питат що искаш да го върнеш.Викат ,,Клиента е цар,, Те за това са и номбър уан.А ние за това в Европата сме номбър търтин оф фортин:) Щото се държим с клиентите разгащено и разпасано като амбулантни търговци,днес да продадем стоката пък утре.................
Не измествай въпроса ти къде било така и къде било онака.
Ти питаш - имаш ли право да я върнеш по закон - ами нямаш право.
кученцетоОгиитаткоДоги
22-07-2015, 18:22
Спомням си през 2001 г. си взех от известната тогава верига за техника аладин в плевен стереоуредба JVC за тогавашните 550лв.Бях мераклия и са хвърлих веднага нали и продавачите бяха много културни и вежливи докато не броих парата.За един месец два проблема.Едната страна за касета блокира и спря да бачка,отивам в магазина за разрешение на проблема и ония ми отваря уста като ханджийска порта ,,Аз колко уредби съм продал само твойта са счупи...........,, Да бе да сигурно:) Както и да е оправиха я.След една седмица едната тонколона спря да свири,отивам аз пак в магазина и ми поднасят изненадата,че гаранцията не покрива тонколоните.Направо жива пре*бавка от JVC.Отивам в сервиза,оказа се че една от жиците на баса се беше разкачила,но човека ми обясни,че след отварянето на сандъка който беше дървен така е конструиран,че след поправката няма да може да се затвори напълно и ще бъде малко грозна гледка............Другия вариянт беше нова тонколона която струваше 200лв и трябва да чакам два месеца да дойде от JVC.Та естесвено по добрия вариянт беше ремонт за 20лв и на другия ден си я взех леко отворена.Та след два месеца на същата колона изгоря пищялката.Айде нова пищялка за 70лв.После я ползвах няколко месеца,след това 4-5 години майка ми само я е ползвала и то само радиото,след това брачетка ми я е ползвала,ползва я е и до сега,само където дисковете не бачкат,каза ми че никога не са работили откакто е при нея.От тогава никаква аванта на фирми,които целта им не е клиента да остане доволен,а да си продадат боклука.Почне ли нещо да ми праи чалъми отначало,или имам съмнения че ще имам ядове с него за в бъдеще,директно в магазина,парата и кой от къде е.
По същата логика като дойдеш да ми върнеш стоката, аз ще ти искам наем за дните, които си я ползвал, тествал или както искаш го наричай.
Да кажем по 50лв/ден за видео карта.
Това ще ме компенсира от пропуснатата полза от клиент, който е искал да купи същата стока след като съм ти я продал на теб, но да кажем съм я нямал. Или пък отстъпката, която трябва да направя, че кутията е била разпечатана. Да, много хора не купуват стока, която е разпечатана.
Така, че и двамата трябва да сме щастливи в крайна сметка. Нали искаш да е честно.:drinking:
Западен бизнес модел? Ноу ченс...
Български клиенти, български търговци. Просто е.
mirchozo
24-07-2015, 13:06
Определено не бих ти продал нещо колега, нищо лично разбира се. Ти си разсъждаваш по свой си начин, няма лошо в което, но ако да речем си увредил някоя стока неумишлено без да знаеш, как ще се продаде на друг клиент. Така почва един кръговрат. А и освен това маркирайки дадена сума се начислява ддс и още куп бумащина, в един момент идва бай "Андрешко" и видиш ли нещо него кефело решил да върне квото там си е взел, ами...
Има достатъчно информация за почти всичко, когато искаш можеш да се сдобиеш с мнения за даден продукт. То е все едно да купиш една буца сирене и да решиш че кусвайки си нещо млякото било от бременна овца дето не се е разхождала достатъчно на слънце и айде обратно. Поразсъждавай малко като търговец и ще се убедиш че не си съвсем прав.
Не споря че големите вериги имат разни тайни вратички и за да не става лоша реклама правят компромиси. Също така невинаги са коректни при рекламации и спазване на срокове, но донякъде се стараят и клиентите да са доволни.
Аз също съм връщал един път едни слушалки, но едната си тракаше, предложиха ми същите нови но взех друг модел, както и да е, това са дребни сумичи за които не си струва.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-07-2015, 14:31
Ами то за това не всеки отваря магазин...........щото както всяка професия и тука има рискуве.Ако не си готов да поемеш тия рискове и не знаеш как да се отнасяш с клиентите,по добре си работи за една заплата......Естесвено,човек не отива с нагласата в магазина да връща нещо, а да си го ползва с кеф.Аз съм забелязъл,че проблеми правят или някой малък часник който не може да прави оборот и действа на принципа ден година храни,или някоя голяма верига която вече толкова много клиенти е спечелила,че по някое време се самозабравя и става мега арогантна.Нормално е ако от 5г. пазаруваш в даден магазин,1-2 пъти да върнеш нещо защото просто цената му не отговаря на качеството.Вчера върнах един тостер-грил,който половината му неща примерно които са показани на снимката не може да ги пече,ама айде как да е,след месец издаде багажа,изпратиха го за ремонт,взех го но копчето за степенни на награвяне беше потрошено от ,,майстора,, и самия грил бачка точно 30 мин. и пак издаде багажа.И кво баница ли да им направа..........
mirchozo
24-07-2015, 15:06
Чакай, тук не говорим за рекламации. Говорим за нещо купено и плзвано ама понеже нещо не ме кефи го връщам. Мисълта ми беше че информация има в интернет колкото искаш, можеш да разбереш доста за даден продукт без да е нужно да го купуваш и връщаш. Когато има дефекти е ясно че ще има претенции и с право.
Общо взето е на добри начала всичко както казаха колегите по-горе.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-07-2015, 15:38
Хм,не всеки изтълкуван дефект от клиента ще бъде изтълкувам и от търговеца.Когато изезе айфон 6,се оказа че се огъва/криви и много хора пропищяха.Но от ръководтсвото на Епъл,отказаха да махнат бройките които бяха вече на пазара и да си оправят скапания телефон или да върнат парите на хората които го бяха вече закупили,не го признаха за дефект защото видиш ли телефона и огънат си работел както трябва:):) И изведнъж им сервираха че било екстра:):) Незнам кой би искал да има такава екстра на телефона си:):) А като е било екстра,защо не е било отбелязано в описанието?:):) Абе не всички ядем доматите с коловете:):) някои ги махаме:):)
Stefan Caromov
24-07-2015, 17:00
Законодателството в България е доста по-различно от това в белите държави, особено по този въпрос.
Тук, купена стока от магазин ( не онлайн ), ами физически, трябва да направиш три рекламации, преди да ти върнат парите. Рекламации се правят при несъответствие в договора! Щото така си решил няма как да стане. То от такива като теб, трябва вериги да фалират.
При онлайн покупка по закон имаш 14 дена да върнеш стоката по закон.
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=47&document_id=4617
Не вярвам и по света да връщат, щот разбираш ли на клиента така му скимнало. Има такива магазини, предимно за обувки, при които можеш да направиш замяна..( ако си ги купил за подарък и не пасват на човека ), но да ти върнат парите, щото си решил, че ще си намериш по евтин...никъде го няма
П.П. Аз продавам интернет....недоволни винаги има, ама когато е недоволен, се прави тест. Когато теста е е положителен ( скапан суич, скапан кабел, флууд от друг клиент, и така нататък, овъзмездявам го. Когато ми реве, че не си харесва връзката, но лаптопа му е убит от старост, си го слагам на к..а. От такива клиенти нито аз ще забогатея, нито шефа ми ще обеднее. Та по-добре да ги нямам. Същото ще мисля, ако работя в магазин за копчета, или чанти. Пу пу, такива като този клиент, по-добре да си пазаруват онлайн, за да си опитват номерата.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-07-2015, 19:45
В Белите държави законодателството е същото три рекламации..........Друг е въпроса,че 90% от търговците гледат клиента да остане доволен и ако си иска парите му ги връщат на минутата.А в бегето е културен и вежлив докато ти вземе парите,след това държанието му става ашлашко като на бай Пенчо който продава домашни яйца на женския пазар и си мисли че е монопол в световната икономика...........Предполагам сте гледали по господарите случея с рускинята на слънчев бряг по господарите............В една бяла държава няма право и с пръст да те пипне.За съжеление за това макар нашето черноморие да е най-хубавото, богатите западняци точно поради тая причина предпочитат други дестинации.......А при нас идват само бедни английски студенти да поркат ефтин алкохол и тук таме някой окъсан швед който е чул за нашенската ефтина платена любов:):)
П.П. Повече от 10 години пазарувам само на запад предимно от физически магазини.И още никой не е фалирал,па ка моли заради мен:):) Напротив развиват се и отварят все повече и повече филияли:):)
Георги Живков
24-07-2015, 22:36
Е и ти искаш да излезеш с номера на рускинята ли ? Нали видя , че не става така.
кученцетоОгиитаткоДоги
25-07-2015, 01:38
Да ли нямаше да стане.......... ако рускията беше жена на някой ненормален руснак.............И всичките пари от касата нямаше да я спасат.Това първо,и второ дори рускинята да не е права,собственичката или който и да е било от персонала на магазина освен ако не е охрана,няма право да я пипа.Поне такави са законите в белите държави.Трябва да извикат полиция и полицията да изведе клиента.Ама ние не,трябва задалжително на целия свят да покажем кви сме овчари бате.Била малък бутик.........ми ти се отнасяй така с клиентите и цял живот ще си останеш малък..........
dimitar_vd62
25-07-2015, 01:54
Преди месец купих ЖВЦ автоплейър на дъщерята, след две седмици спря да работи като хората, не чете картите Тръгва когато си иска....един път на сервиз, турих го в колата след една обиколка на града пак същото, явна нищо не са пипнали. Нося го пак в сервиза оня ми вика че в топлото така забивали....Хм, питам го аз ,абе що туй нещо наречено AUTOMEDIA за 50-е лева дето съм го турнал колкото да не е без музика работи в тоя пек без да забива, а ти ми обесняваш как ЖВЦ за 250 кинта е нормално да забива.Дига рамене и са не знае кво да каже та изтърси ми карай си Aутомедията,а на зима си сложи ЖВЦ-то.А стига бе, кви бели държави кви пет лева.Технополис!Аутомедия-та е взех от Техномаркет и ми казаха ако има проблем, с касовета бележка и кутията да отида да ми го сменят.А на всичко отгоре тъпата аутомедия има по-хубав еквалайзер.
кученцетоОгиитаткоДоги
25-07-2015, 01:57
JVC-то от бегето ли го взе:):)
dimitar_vd62
25-07-2015, 02:09
Ми от бг-то....отде.
кученцетоОгиитаткоДоги
25-07-2015, 02:19
Искай си парите брат,тука ако в рамките на един месец понякога и два, ако дадена техника даде фира ще ти предложат или замяна с нов или парата.Щото са изхожда от мисълта че ти си го купил да си го ползваш,а не да ходиш по сервизи още от начало.
dimitar_vd62
25-07-2015, 02:29
Ем такъв е редът, три пъти в сервиз....друг е въпроса че вече няма купя нища от там щот преди 2-3 години имах едни главоболия с един климатик та чак в КЗК се оплакахме и на другия ден цъфна майстор да го ремонтира щото ми искаха да го нося в сервиз!!! а как ще го сваля и разкача не било тяхна грижа.
кученцетоОгиитаткоДоги
25-07-2015, 02:45
И тука е реда три пъти в сервиз........Но конкуренцията е убийствена и са склонни на всякакви компромиси,само и само пак да се върнеш в неговия магазин............
alfa racer GTA
25-07-2015, 04:54
Оги +1:
-и за законите
-и за конкуренцията
Ще отминат и тези, те повечето са израснали по времето на комунизма.Тогава беше така.
Качто ученик редовно си купувах нектар в стъклени бутилки.Нектарът от праскови ми беше любимият.Чат-пат купувах и кайсия.
Веднъж се прибирам у дома отварям закупеният преди това нектар от магазина и ... беше направо вкиснат.
Отидох и казах на магазинера(от онези с мушнат постоянно молив зад уШото, сочещ към клиента който е пред него), че този нектар не е както трябва и правя реклмация.Той ми вика "Е какво му е?", отговорих му "Ами заповядайте, опитайте го!" и му сложих вкиснатият нектар от праскова на тезгяха пред него.Всички в магазина го погледнаха, нямаше вече начин трябваше да пие от вкислоча.
Надигна бутилката направи се че гаврътна една глътка и ми вика "Е, нищо му няма!?!" Тогава ме хвана яд, защото за тези нектари си събирах пари от дневните които нашите ми даваха и му казах "Подарявам ви го, може да изпиете!" и си тръгнах.Повече никога не стъпих в този магазин, макар че още тогава бях наясно, че вероятно цялата партида е такава.Бях бесен, че не призна че бях прав.
Сега обаче не е държавно и в хиперите доста си натискат персонала, ако не друго поне да бъдат любезни и въздържани.
кученцетоОгиитаткоДоги
25-07-2015, 15:31
В бегето търговеца трябва да започне да мисли,че клиента му дава хляба:):) А не той на клиента:):) Лесно е да купиш нещо особенно ако имаш пари в джоба.Магазини колкото искаш............но не е толкова лесно да убедиш клиента да избере точно твоя магазин особенно ако не предлагаш най-ефтината цена на дадения продукт............тогава трябва да му предложиш нещо което другите не предлагат..........Особенно с навлизането на онлайн магазините.........вече физическите магазини трябва да лижат подметките на клиентите че да се задържат.Аз лично не намирам нито една причина да пазарувам от физически магазин.Онлайна само с две кликвания на мишката и стоката на другия ден ми е пред вратата,имам право след 14 дена дори и употребяван продукт да го върна без да давам каквито и да било обяснения.Във физическия трябва поне 1 час да отида до там,да гора гориво,да се бутам в навалицата...кой не се е къпал от 2 седмици,кой пръднал сблъскваш са и с тия неща:) Често пред шоумоделите има навалица и трябва да чакаш 15-20 минути да разгледаш някой телефон примерно.Да речем че купа нещо,после чакам на опашка на касата,айде пак 1 час до в къщи,пак гориво........и накрая ако почне да ми прави чалъми аз трябва да разчитам на благоразположението на служитела който се занимава с дефектирали продукти да ли,ще ми го замени с ново,ще го отремонтират като хората,ще ми върнат парите или ще ме разиграват като циркаджийска мечка.Особенно пък в бегето върви са оплачи ако щеш и при арменския поп.......
В...имам право след 14 дена дори и употребяван продукт да го върна без да давам каквито и да било обяснения....
Имаш таратанци.
Разбери, че договора е двустранно споразумение.
Не може само едната страна да има права и задължения.
Казах ти - с такива клиенти като теб ми е най-яко да се разправям. Даже в магазин като ги видя и започнат да си тълкуват законите според тяхната си логика, тотално алогична, дори често заставам на страната на търговеца и въобще не ми дреме.
Както за теб трябва да е честно, така и за ответната страна трябва да е честно.
А твоето изискване е да прилагаш чужди закони върху български манталитет. Е няма как да стане работата.:fish:
кученцетоОгиитаткоДоги
26-07-2015, 01:22
Момче младо,къде прочете в постовете ми че изисквам купувача да има само права,а продавача само задължения.............Прочети ясно закона за покупки от растояние........тоест онлайн.Закона е ясен и категоричен за целия европейски съюз,както за Германия така и за бегето...........Това че хората там си го спазват и живеят спокойно до 100 и кусур години,а ние развиваме рак от нерви и ловим попа за брадата още на 50 е друг въпрос......
Аз съм връщал смартфон така , защото дойде в смачкана опаковка, а след отварянето и се оказа че телефона е пукнат. Върнах стоката и на другия ден ми изпратиха същия модел, но вече без забележки. Според мен си е коректно да върнеш нещо ако си има забележки......ама да си купиш примерно камера, с ясното съзнание, че не ти трябяа, за 3к за да се снимаш за коледа и после да я върнеш...е това си е цигания.
А до колегата с видео картите, има ревюта, и всеки нормален потребител пита и чете преди да купи, а не да ги сменя щото видиш ли реално не струват толкова и били шумни.
Sent from my XT1032 using Tapatalk
Момче младо,къде прочете в постовете ми че изисквам купувача да има само права,а продавача само задължения.............Прочети ясно закона за покупки от растояние........тоест онлайн.Закона е ясен и категоричен за целия европейски съюз,както за Германия така и за бегето...........Това че хората там си го спазват и живеят спокойно до 100 и кусур години,а ние развиваме рак от нерви и ловим попа за брадата още на 50 е друг въпрос......
Там е работата, че съм го чел, ама очевидно ти не си го чел и както в магазина, така и тук се пробваш да вменяваш неща, които не са описани в законите.
Точно за това се кефя да се заяждам с такива всезнайковци, които чули-недочули нещо и се правят на отворени в магазина, и вдигат страшна гюронтия, ама без никакво покритие. :pokey:
кученцетоОгиитаткоДоги
26-07-2015, 15:14
Там е работата, че съм го чел, ама очевидно ти не си го чел и както в магазина, така и тук се пробваш да вменяваш неща, които не са описани в законите.
Точно за това се кефя да се заяждам с такива всезнайковци, които чули-недочули нещо и се правят на отворени в магазина, и вдигат страшна гюронтия, ама без никакво покритие. :pokey:
Май ти се опитваш да вмениш грешни неща и да заблуждаваш хората.....типично за български търговец....... или не разбра че ти говоря за онлайн магазин........Погледни какво е написал колегата над теб.........Това че много хора препочитат да си закупят нещо от чужбина е факт..........Това че българина предпочита да почива в Гърция,а не в бегето е факт......Защо? Ясно е защо.От такива като теб ,,Хитър Петър,, икономиката ни е на тоя хал и бизнеса боксува.
Май ти се опитваш да вмениш грешни неща и да заблуждаваш хората.....типично за български търговец....... или не разбра,че ти говоря за онлайн магазин........Погледни какво е написал колегата над теб.........Това че много хора препочитат да си закупят нещо от чужбина е факт..........Това че българина предпочита да почива в Гърция,а не в бегето е факт......Защо? Ясно е защо.От такива като теб ,,Хитър Петър,, икономиката ни е на тоя хал и бизнеса боксува.
Сега започна да въртиш, че само за онлайн магазин става въпрос.
Ако се върнем към началото на въпроса ти:
Имаш ли право да си получиш парите?Без значение да ли магазина е физически или онлайн.Щото аз се сблъсках с подобен проблем на скоро,и ми казаха: -,,Аз какво да го права сега с отворена опаковка?,, Аз му отговорих,че по закон в 14 дневен срок,че дори да съм ползвал стоката,ако не ми хареса нейното качество или просто реша,че нямам нужда от нея имам право да я върна без да давам никакви обяснения защо.А те ми отговориха,че това важало само за онлайн магазините.Все пак успях да си взема парите,щото с мен на глава трудно се излиза:) Но ми казаха,че следващия път нямало да стане.
Та сега имал ли си право да върнеш кабела или просто с теб на глава трудно се излиза, че не разбрах?
кученцетоОгиитаткоДоги
26-07-2015, 16:18
[QUOTE=BO;1432795]Сега започна да въртиш, че само за онлайн магазин става въпрос.
Ето ти касов бон за върнат използван продукт във физически магазин146888 На бона пише,че замяна може в рамките на 14 дена,ако продукта е не повреден, в неговата си опаковка, и с оригиналния бон!Преведиси го ако не вярваш.Точно в същия магазин преди години им върнах 10 видеокарти,ползвани на обща стойност около 3000 евро.Магазина още не е фалирал споко,а от тогава откри още 5 филияла.Ето ти закона за връщане от отлайн магазинhttps://www.hardwareoutlet.nl/content/18-retourrecht .Превеждам ти първите редове само,понеже другите не са ти важни: Във връзка със Закона за продажби от разстояние, потребителят, когато правите покупки в Интернет право на период за размисъл. Hardware Outlet използва период за размисъл от 14 календарни дни след доставката на продукта. Превода е с Google Translate,но е ясно какво гласи закона!
П.П. Това е на запад пич,иначе ясно е че в бегето е дивия изток:):)
Какво ми дреме на "запад" как е.
Питал ли си дали е законово-съобразно на запад или в България? Лично аз не съм видял. И наистина не ми дреме "на запад" как е.
Аз живея в България и се съобразявам с българското законодателство.
Ако искаш мнение за връщане на стока в Холандия, Израел или Индия, то специфицирай, за да не стават такива излишни полемики.
п.п. Обръщението "пич" предполага лично познанство. Само от този вид комуникация и обръщение ясно се вижда, че в тази държава има тарикати, които не са се научили на нормална комуникация, ама държат закона да ги защитава. Е докато не се научим на култура и обноски в обществото, до тогава ще имаме и такива закони, което лично го подкрепям, за да може да съществуваме по някакъв начин, и бизнесът да върви, спрямо нравите на населението.
ivan dimitrov
26-07-2015, 18:25
---
кученцетоОгиитаткоДоги
26-07-2015, 19:33
Какво ми дреме на "запад" как е.
Питал ли си дали е законово-съобразно на запад или в България? Лично аз не съм видял. И наистина не ми дреме "на запад" как е.
Аз живея в България и се съобразявам с българското законодателство.
Ако искаш мнение за връщане на стока в Холандия, Израел или Индия, то специфицирай, за да не стават такива излишни полемики.
п.п. Обръщението "пич" предполага лично познанство. Само от този вид комуникация и обръщение ясно се вижда, че в тази държава има тарикати, които не са се научили на нормална комуникация, ама държат закона да ги защитава. Е докато не се научим на култура и обноски в обществото, до тогава ще имаме и такива закони, което лично го подкрепям, за да може да съществуваме по някакъв начин, и бизнесът да върви, спрямо нравите на населението.
Не знам да ли ти е известно че сме в ЕС и такива закони са строго регламентирани за всичките и членки,и на тебе може и да не ти пука как е на запад,ама на повечето хора им пука понеже искат за започнат да живеят нормално и само въздишат: ,,Ех кога и при нас ще стане така..........,,
---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:24 ----------
[QUOTE=кученцетоОгиитаткоДоги;1432804]
Колега, ти чувал ли си че има Гугъл преводач?
Я пак провери кой бон си пляснал, че май си ги объркал.
И май си пообъркал смисъла също. Има лека разлика в - "в ненарушена оригинална опаковка" и "неповредено, в оригинална опаковка".
Я дай определение за селски тарикат, моля.
п.п. Опс! Видях че си чувал за онлайн превод...
Аз съм чувал за гугъл преводач,а ти чувал ли си чи гугъл преводач не превежда по смисъл,а буквално дума по дума........и че една дума може да има 10-значения в зависимост от изречението..........И ако не си забелязъл на бона пред сумите има - тоест върнат продукт. Споко няма да издирваме училището в което си учил или учителите ти...........но не се изказвай неподготвен,защото е късно да ти са пишат 2-ки.
ivan dimitrov
26-07-2015, 19:56
---
кученцетоОгиитаткоДоги
26-07-2015, 22:11
[QUOTE=кученцетоОгиитаткоДоги;1432815]Не знам да ли ти е известно че сме в ЕС и такива закони са строго регламентирани за всичките и членки,и на тебе може и да не ти пука как е на запад,ама на повечето хора им пука понеже искат за започнат да живеят нормално и само въздишат: ,,Ех кога и при нас ще стане така..........,,
---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:24 ----------
Абсолютно верно твърдение е че преводът на гугъл е буквален. Обаче - твърдиш ли че това е бон от физически магазин, и в него не пише че стоката може да бъде върната в ненарушена опаковка в 14 дневен срок?
Това което ти е превело гугъл преводача като ,,ненарушена,, всъщност е ,,повреден,, и се отнася за самия продукт,а не за опаковата.Когато се има предвит опаковката се използва думата ,,неотворена,,-ongeopend,, и изрично се отблелязва че продукта трябва да е неизползван -,,ongebruikt,, За да не съм голословен поствам и бон от друг физически магазин,който изрично е отбелязано,че опаковката трябва да бъде неотворена-ongeopend и уреда неизползван-ongebruikt146898.Да първия касов бон твърдя че е от физически магазин,защото който е пазарувал от интернет знае че не издават касови бележки,а ти пускат фактурата на мейла,или ти я принтват и ти я слагат в кашона.
ivan dimitrov
26-07-2015, 22:44
---
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 00:13
Ясно е че става дума за продукт за какво според теб може да става на въпрос на касова бележка...........Защо да не върна нещо,на което няма шоу модел и не мога да го разгледам как функционира без да съм задължен да го купа.Ако някой е готов да брулне 500-600 евро или лева за нещо само на базата на ревюта и мнения на други потребите ли аз не бих..........По същата причина защо не отидеш да си купиш кола само на базата на хорски мнения, ами искаш първо да я покараш.......?За чисто нова примерно,пък било то и втора употреба.........и ако не те кефи как вози да те задължат да я купиш.Не виждам каква е разликата между кола и друга вещ.......Смисъл да приемиш върната стока явно има......щом в онлайн и някои физически магаини я приемат.И предполагам,че смисъла се нарича конкуренция.
Аман от космополити...
Наричаш България "бегето", надсмивайки се едва ли не над всеки в тая държава и ни " отваряш очите" с житейския си опит в чужбинско? Това ли правиш или аз съм се объркал?
Ако искаш да помогнеш с нещо, то не е това начина.
......
ivan dimitrov
27-07-2015, 01:13
---
digitalundgrd
27-07-2015, 01:33
Не искам да взимам ничия страна в спора, защото принципно съм против това да вземеш нещо от магазина, да го ползваш и после като комшията ти подари същото - да ходиш да си искаш парите от продавача..., но само за протокола ще кажа следното :
САЩ - далечната 2008 година, бях на студентска бригада в Ню Йорк. Понеже нямахме телевизор в квартирата, а исках да си пробвам новозакупения плейстейшън 3, ходихме и изпросихме от един американец някакъв негов стар захвърлен в мазето телевизор (работещ). Проблема беше, че нямаше дистанционно (загубено или изхвърлено), та нямаше как да подкараме нещата....
Един от българите, който беше "старо куче" (за 3 година в щатите) ми каза - вземи универсално дистанционно от Wal*mart (нещо като тукашното Metro), върши си работа и после като си затръгваме ще го върнем, а те ще ни върнат 100% от сумата, само пази касовата бележка!
Аз естествено не му повярвах, но като го върнахме (ползвано, разопаковано, но напълно здраво) наистина ни дадоха парите, без каквито и да е проблеми или въпроси.
Друг е въпроса, че ония хора имат друго мислене и съзнание и реално, ако наистина няма някаква основателна причина, не биха направили такива "цигании" като нас :)
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 02:51
Аман от космополити...
Наричаш България "бегето", надсмивайки се едва ли не над всеки в тая държава и ни " отваряш очите" с житейския си опит в чужбинско? Това ли правиш или аз съм се объркал?
Ако искаш да помогнеш с нещо, то не е това начина.
......
Едва ли знаеш значението на думата космополит......тя даже не е и българска........ако искаш да ми са праиш на патриот както е тенденцията в последно време използвай само български думи.
---------- Post added at 01:41 ---------- Previous post was at 01:30 ----------
Човече, опитвам се да те проумея от няколко дни, безуспешно.
Не можеш или не искаш да разбереш, че когато става въпрос за опаковката, дали ще си го преведеш - исправна, непокътната, ненарушена,неповредена и т.н.т се има предвид изделието вътре да не я е напускало. Смисълът на тоя закон е, че когато пазаруваш онлайн, не е рядкост да получиш не това което си поръчал. Законът беше приет след множество такива случаи.
Когато закупуваш дадена стока, то се предполага че си запознат с параметрите и(когато става дума за техника). Можеш да я върнеш при несъответстие с обявените от производителят, или при пълна неизправност. При това полужение производителят има грижата да компенсира търговецът Това за което ти си мечтаеш, както вече писах, обезсмисля думата търговия. Ти говориш за отдаване под наем.
Да сравняваш тестдрайв с връщане на исползвана стока........
.
Не говора за отдаване под наем,а за лично убеждаване на качеството на даден продукт...........Нямам нищо против ако имат възможност да го тествам в магазина......Както вече на много продукти има шоу модели......Става дума за тия профукти които нямат шоу модели.А ти ми обясни защо човек,когато реши да си купи кола,айде чисто нова........да има право на тестдрайф ,което между другото от английски на български значи пробно каране,без да се задължава да я купи,а да не може да пробва друг продукт без да се задължава да го купи.Ако за теб разликата е само в опаковката,тя и чисто нова кола като излезе от завода е опакована,но като влезе в магазина опаковката и са маха по ред причини.
---------- Post added at 01:51 ---------- Previous post was at 01:41 ----------
Друг е въпроса, че ония хора имат друго мислене и съзнание и реално, ако наистина няма някаква основателна причина, не биха направили такива "цигании" като нас :)
Точно за основателни причини говорим,но американеца в магазина не те и пита по какви причини го връщаш........Понеже там хората мислят на едро.......Think Big:):) а не като амбулантен търговец от Димитроффград:):)
Това беше ирония, малкия...
А аз няма на какво да се правя, отдавна съм това което съм.
Нали знаеш на такива като теб, дето много си знаят правата когато им отърва как им викат? И все гледат да "кярат". С хубавата българска думичка - измекяр!
ivan dimitrov
27-07-2015, 10:49
---
old alfist
27-07-2015, 11:03
Заради разни хитреци на дребно, с помиярските им номерца, които напоследък започнаха да стават твърде много на брой, търговците вече все по-малко са склонни да рискуват и да правят джентълменски компромиси.
Stefan Caromov
27-07-2015, 11:08
Заради разни хитреци на дребно, с помиярските им номерца, които напоследък започнаха да стават твърде много на брой, търговците вече все по-малко са склонни да рискуват и да правят джентълменски компромиси.
Абсолютно подкрепям.
AttilaSL
27-07-2015, 11:25
Венци,аре пусни една снимчица да те видя каква кукумявка си(вече във втора тема ти се моля),незнам защо но когато разговарям с такъв тип хора като теб ги оприличавам с тази птица :) ,
По темата:да са живи и здрави от Ибей!
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 19:05
Това беше ирония, малкия...
А аз няма на какво да се правя, отдавна съм това което съм.
Нали знаеш на такива като теб, дето много си знаят правата когато им отърва как им викат? И все гледат да "кярат". С хубавата българска думичка - измекяр!
Пич ако думичката ,,измекяр,, е една от малкото които си научил в училище поне са трябвало да ти обяснат какво е нейното значение/тълкувание...........И я пак се върни в училище и попитай учителят който ти е обяснил че думичката ,,измекяр,, е ,,българска,, точно от кои две думи се състои.Да ли не са думите измяна и кяр и думата кяр не е турска kâr Такива фалшиви герои като теб са ми ясни...........ясни са ми но не ме интересуват.
---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 17:55 ----------
Едва ли някога ще вденете точно какво имам напредвит.Той и колегата по на горе ви каза как е в Америка ама едно си баба бае,едно си баба знае...........Но това не го правите съзнателно.......българина от както свят светува е мачкан и поробван........налагани са му чужди идеяли.........чужди вяри,никога не е имал право на собствено мислене и мнение.......Още от турско робство,през комунизма,та чак до ден днешен.Научен е да робува на общоналоженото мнение,и когато има някой с различно мислене и виждане той трябва да бъде залят с помия.Но световната история го е доказало и продължава да го доказва,че именно хората с различно мнение и виждане дърпат света напред.
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 19:09
[QUOTE=AttilaSL;1432906] Венци,аре пусни една снимчица да те видя
146903 От личната ми карта е
Stefan Caromov
27-07-2015, 19:20
Такива мислещи, че всичко им е позволено, много бързо ги гоня от офиса, даже и шамари съм раздавал.
Дано с това мислене въпросния господин кученце ли е оги ли е, татко му ли е нте знам, да дойде в бг да се изцигани да купи нещо и след три дни да се опита да го върне, ама се моля да попадне на дилър като мен.... С тупаници да го изгони от магазина
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 20:07
Такива мислещи, че всичко им е позволено, много бързо ги гоня от офиса, даже и шамари съм раздавал.
Дано с това мислене въпросния господин кученце ли е оги ли е, татко му ли е нте знам, да дойде в бг да се изцигани да купи нещо и след три дни да се опита да го върне, ама се моля да попадне на дилър като мен.... С тупаници да го изгони от магазина
Точно заради такива като теб 1 000 000 наши сънародници вече не го прават.........не само пазаруването в беге а и като цяло същуствуването им там............и продължават все повече и повече да не го правят..........само ми е чудно като си остането вие с ,,тупаниците,, кой ще ви влезе в магазина............
П.П. Само внимавай като изхвърляш някой с тупаници..........или поне се опитваш, че понякога стават грешки..........:):) Има една стара мъдрост: :):) ,,За всеки майстор си има майстор,, :):):):):):)
Stefan Caromov
27-07-2015, 21:19
Така е, за всеки влак си има пътници, ама точно такъв като теб дойде ли....хич няма да се церемоня.
Пък ти после се оплаквай на арменския поп, ако искаш
Само като ти гледам подписа - коза ностра, аватара Неква пушка двуцевка и манталитета, си ми ясен .... що за стока си
Да не говорим, че правописа ти е на ниво 8.ми А клас ....господин бракУниер
Пич...
Пич, ти си неграмотен.
Поредния безполезен тип, на когото всичко му е ясно. Бегай да дърпаш света напред.
кученцетоОгиитаткоДоги
27-07-2015, 23:04
Така е, за всеки влак си има пътници, ама точно такъв като теб дойде ли....хич няма да се церемоня.
Пък ти после се оплаквай на арменския поп, ако искаш
Само като ти гледам подписа - коза ностра, аватара Неква пушка двуцевка и манталитета, си ми ясен .... що за стока си
Да не говорим, че правописа ти е на ниво 8.ми А клас ....господин бракУниер
Значи ако добре те разбирам,ако влезе в някой в магазина ти и ти каже ,,Дай ми мангизите,стоката ти не става,, От това как ще процедираш зависи от физиката на клиента:):) ако е с по малка от твойта го изкарваш на тупаници,ако е с по голяма от твойта,кво правиш обръщаш го на дипломация и му се усмихваш ли? :):) Ако го заснемат със скрита камера и го покажат по телевизията ще има бая да се посмеем с теб:):) Иначе за правописа аз не вглеждам в правописа на хората в автомобилен форум,защото е автомобилен а не по правопис.
---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:01 ----------
Пич, ти си неграмотен.
Поредния безполезен тип, на когото всичко му е ясно. Бегай да дърпаш света напред.
Е аз поне за разлика от теб не бъркам ,,българските,, думи с ,,турски,, Още повече че това е много по зле от това да си неграмотен..........това е неуважение за цял един народ който бая е изстрадал именно от турците.........
Stefan Caromov
28-07-2015, 08:56
Нищо не зависи от физиката. Независимо 200 , или 60 кила ще питам що прави рекламацията. Ако довода му е основателен, има си закон , бачкам по него, ако довода му е като твоя, го сиктирдосвям на секундата, ако ще и сумист да е. По нататък процедирам според реакцията на идиота след сиктирдосването. Или си тръгва, или бива изхвърлен.
old alfist
28-07-2015, 11:19
И аз имам една случка с връщане на стока.
Преди няколко години така се случи, че в интервал от няколко месеца си купихме два еднакви сешоара от два различни магазина.
В един момент единия спря да работи. Като погледнахме гаранционните карти установихме, че на единия беше изтекъл гаранционния срок, но не знаехме на кой от двата, защото бяха от една и съща марка, модел и цвят, а производителя не беше сложил фабрични номера.
Отидох в магазина, от който беше издадена все още действащата гаранционна карта и ми дадоха нов, тъй като не можеха да ми го отремонтират, а и нямаше фабричен номер.
Впоследствие по спомени вкъщи установихме, че счупения сешоар е бил купен от другия магазин, а не от този в който ми го подмениха.
AttilaSL
28-07-2015, 11:26
[QUOTE=AttilaSL;1432906] Венци,аре пусни една снимчица да те видя
146903 От личната ми карта е
Така си и мислех,малко смачкано човече без самочуствие, приятели, достойнство...
Но Цар пред клавиатурата.
Само не разбирам за къв хуй те държат още тука?!
По принцип такъв тип хора като теб са пътешественици, ходят от форум на форум да досаждат докато ги траят,
Ма щото тук са много толерантни и питам аз.
Mind_Control
28-07-2015, 16:34
[QUOTE=ivan dimitrov;1432820]
Това което ти е превело гугъл преводача като ,,ненарушена,, всъщност е ,,повреден,, и се отнася за самия продукт,а не за опаковата.Когато се има предвит опаковката се използва думата ,,неотворена,,-ongeopend,, и изрично се отблелязва че продукта трябва да е неизползван -,,ongebruikt,, За да не съм голословен поствам и бон от друг физически магазин,който изрично е отбелязано,че опаковката трябва да бъде неотворена-ongeopend и уреда неизползван-ongebruikt146898.Да първия касов бон твърдя че е от физически магазин,защото който е пазарувал от интернет знае че не издават касови бележки,а ти пускат фактурата на мейла,или ти я принтват и ти я слагат в кашона.
Ясно си го пише, че трябва да е в неотворена опаковка "ongeopende verpakking"
---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:26 ----------
Пич ако думичката ,,измекяр,, е една от малкото които си научил в училище поне са трябвало да ти обяснат какво е нейното значение/тълкувание...........И я пак се върни в училище и попитай учителят който ти е обяснил че думичката ,,измекяр,, е ,,българска,, точно от кои две думи се състои.Да ли не са думите измяна и кяр и думата кяр не е турска kâr Такива фалшиви герои като теб са ми ясни...........ясни са ми но не ме интересуват.
---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 17:55 ----------
Едва ли някога ще вденете точно какво имам напредвит.Той и колегата по на горе ви каза как е в Америка ама едно си баба бае,едно си баба знае...........Но това не го правите съзнателно.......българина от както свят светува е мачкан и поробван........налагани са му чужди идеяли.........чужди вяри,никога не е имал право на собствено мислене и мнение.......Още от турско робство,през комунизма,та чак до ден днешен.Научен е да робува на общоналоженото мнение,и когато има някой с различно мислене и виждане той трябва да бъде залят с помия.Но световната история го е доказало и продължава да го доказва,че именно хората с различно мнение и виждане дърпат света напред.
Нали правиш разлика в реализираните обеми в CAЩ и в България? Ако там магазина продава по 100 HDMI кабели дневно, то тук се продават по 3 на седмица. Дреме му на американския търговец, че в седмицата ще му върнат един кабел или 0.2 % от продадената стока. Докато ако тука ти върнат 1 кабел, това са 33% от продадената стока.
dimitar_vd62
28-07-2015, 20:00
Аз пък да ви се оплача като потребител/клиент/пациент.Преди месец ходих на частен преглед с майка ми при ортопед - платих си 30 лв за прегледа.Предложи ни озонови инжекции 50 кинта едната.Съгласих се, написа там направление и на другия ден бяхме при него в терапията.Боц - 50 кинта и си слага в джоба ни касов бон ни фърчаща хартийка нищо.И така през пет дена.В петък поради влошаване на състоянета на майка ми/дископатия с радикулит/ реши да я приеме в болница за някаква декомпресия на прешлените.Пак направление за хоспитализация, платих си 180 лв за някакъв специален инструмент /що си мисля че някой каза че това не е законно/, плащам и за храна на майка ми, утре като я изпишат ще платя и болничен престой.Ина всичко това днес следобед не ме пускат на свиждане защото не съм си носил калцуни.Не били длъжни да осигуряват да отида да си купя или да си взема от лафката на входа торбички за покупки и да си ги вържа на краката.Вдигнах олелия защото се почуствах унижен с тез шарени торбички на краката, пък и интересно доктора дали би оперирал с такива торбички в операционната мисълта ми е доколка са стерилни спрямо калцуните но явно ще може щом торбичките се смятат за чисти....На фона на всички тези финансови разходи се чувствам обиден.За утре съм купил 1000 броя калцуни да направя дарение на отделените, след което отивам в здравна каса да се жалвам - за това че не ми се издава касов бон за манипулациите/какво печели родното здравеопазване след като си слага парите в джоба с консуматив на здр заведение/ да проверя редно ли е да закупувам този хирургически интструмент щото в същата болница зимата ни казаха че такива консумативи не се плащат от пациенти коита са здравно осигурени, става въпрос за безкръвна операция на жлъчка/ и всичко това за някакви си 5 стотинки на дребно, като знам какви надценки слагат търговците сигурно цената е 1-2 стотинки за чифт калцуни.В Бг имаш право да се наведеш да се хванеш за палците и да мълчиш докато те опъват.
ФЕРАРИСТ
28-07-2015, 21:06
Аз пък да ви се оплача като потребител/клиент/пациент.Преди месец ходих на частен преглед с майка ми ......
Точно заради дереже като това съм се зарекал на тая мръсна, долна и скапана държава да не давам стотинка вповече от колкото тя може да си вземе.....
А който иска да си мисли че заради такива като мен нещата са на тва дереже......ако ги нямаше такива като мен, ситуацията щеше да е същата - просто някой щяха да гушат повече.....нищо нямаше да се промени.......
И се надявам ся някой да не ми каже че като не ми аресвала държавата да одя на терминал 1-2......аз правя разлика между държава и Родина......тва че ненавиждам първото, няма нищо общо с второто.......
ivan dimitrov
28-07-2015, 21:54
---
ФЕРАРИСТ
28-07-2015, 22:46
не им стане пределно ясно че те са държавата, нещата ще са такива.
Те не са държавата - те са ОБЩЕСТВОТО......голяма е разликата......а дължавата в лицето на малка върхушка хора е отнела на обществото възможноста за обратна реакция ако тази върхушка се разпаше.......тя само дава възможност на обществото да прави безпредметния и безполезен избор за това по какъв точно начин да изглежда тая върхушка, какъв цвят да има ако щеш и как да е разпределена в парламента......и нищо друго......
На жена ми загубения баща трябваше да се пенсионира преди седмица......20 години в пощите, после БТК, последните 15 в некво телекомуникационно съоражение дето първо беше към военните, после към ДАНС или квито и да са там бурсуци......съкратиха го месец преди пенсиониране, щото му се полагали 4-5-6 заплати накуп или нещо такова.......а ако се пенсионира при тях трябва да му ги дадът......а така скапаната държава на която е бачкал 40 години си спестява тия пари......да е бил ченге иди - дойди......принципно ми е все тая за него, така или иначе не мелим брашно.......но принципно това си е ебаси подигравката......и принципно това е един от ХИЛЯДИТЕ случай който се случват постоянно в тая пиклива държава......
И какво може да направи скапания ми тъст......щото нали викаш че той бил държавата......какво можеш да направиш ТИ в тоя случай.....
НИЩО.......НИЩО.......освен да пиеш охладена комбинация от 2 молекули водород с една кислород......
ivan dimitrov
28-07-2015, 23:33
---
ФЕРАРИСТ
28-07-2015, 23:43
Държавата, това е структурата изпълняваща договорът за съвместно съжителство, на идивидите населяващи определена територия.
Принципно не е точно така, но и тоя пример става.......
- "изпълняваща договорът" - когато държавата не изпълнява своята част от "договора" да регулира, администрира и прочее функции който има след като ОБЩЕСТВОТО се е "договорило" с нея и е й връчило тия функции за да ги изпълнява все пак.......то тогава морално това общество има право да преразгледа "договора" си с тая "държава".......но понеже тая "държава" не позволява НИКАКВА намеса, или промяна на тоя договор, освен "преподписването му" на всеки 4 години по време на избори(или по рано), то единственото което обществото като ответна страна по тоя договор може да направи е да не го спазва така, както намери за добре.......
Каква ще е тя, зависи изцяло от всички тия индивиди.
Мне - договор се прави от две страни, като и двете поемат права и задължения по него.......и в случая "индивидите" не са нито зависими, нито обратното - те са равноправна страна.....или поне така се предполага......ако зависеше САМО от тях, щяхме да имаме или съвършенната цивилизация, или пълен хаос.....по близо сме до второто, значи не зависи много от тях.......
Всъщност доста добър пример се получи......
Приятна вечер, не мисля да отделям повече време за възгледите си........:Yoda:
dimitar_vd62
29-07-2015, 15:41
Така относно моите права - с тъпото ЖВЦ, нищо не се получава, при тях в сервиза работело, сложих го в колата пред сервиза, нали е на стандартна букса след една цигара време флашката умря, пише "рейди" и дотам, по нататъшни опите за пускане на тунера дори и да изключа устройството бяха безуспешни.Отговорът - напрежението на акумолатора било високо 13,7 волта при запалена кола, реакцията ми извадих плейъра иго разбих в бурдюра пред погледа на минаващи клиенти и персонала на сервиза.След което си турнах моя плейър пуснах си айсиидиси и им пожелах много клиенти за в бъдеще.Относно премеждията с калцуните от Ортопедичното отделение на Терапевтичния блок/Св.Марина/ ми казаха че не можели да се унижат да приемат дарение но също така не били длъжни да осигуряват калцуни за близките на болните.Управата на болницата естествено я нямаше, кой не бил в града, кой бил отпуска от маркетинга тоз дето се занимавал с "тия работи" бил в града по работа единствения с който можело да говоря бил шофера на изп директор.Тка, комуникацията в това заведение е на ниво санитарки шофери и евентуално старша сетра сичко друго работи оперира съвещава се, демек с простосмъртни явно им е под достойнството да общуват.Всъщност приятелските ми отношения сова лечебно заведение са по отдавнашни още от февруари месец когато майка ми бе приета в ъв Военна болница в неврологията заради болки в кръста.Трябваше да и се направи скенер, обаче във военна болница скенерът бил повреден и с още една пациентка са ги закарали в терапията в спешен кабинет където им приели документите и ги насочили към скенера.Линейката се върнала във военна болница като оставили двете жени сами да чакат с уговорката като приключат да се обядат в скпешния кабинет откъдето да извикат линейкат от военна болница да ги прибере.Първо тнарушение - оставили са лежащо болни които са и със сърдечни заболявания без придружител с медицинско образование в друга болница.След скенера бабите се обадили в спешния кабинет че са готови да повикат линейката да ги прибере.От там им казали че не са тяхна грижа да се оправят, охраната на болницата ги нахокала че искат да се приберат без пари и на всичко отгоре ги обвинила в лъжа.Бабите си взели такси исе прибрали.Ами ако това такси беше катастрофирало илри някоя от тях беше получила сърдечен проблем кво праим.Естествено потърсих обяснение от Военна болница които си признаха за грешката,извиниха се и ме помолиха да не подавам жалба.В терапията нещата обаче не стояха така, там никой не си спомняше за бабите, въпреки че ми казаха че са ги насочили към въпросния охранител/хем не ги помнят хем пък ги насочили/ който пък излезе мой комшия/с него имах разговор по комшийски в извън работно време/ и заяви че не бил телефонист.Управата на болницата заяви че нямали договорени отношения с Военна болница за такива услуги и жените не били тяхна грижа, не можаха да ми отговорят на въпроса след като нямат договорени отношения с военна болница как така са им направили скенерите и съответно са прибрали парите по здревната пътека.Оставих двете болници да спорят по въпроса за взаимоотношенията си отидох да подавам жалба в полицията.Там наистина вещо лице ми обясни че жалба може да подаде майка но не и аз ако не съм бил свидетел.Естествено бабите по на 80 години им е само до разкарване по съдилища.По нататък поради факта че имах лично удовлетворение от комшийския разговор с охранителя нетелефонист/който между другото изпълнява ролята на охрана и информация и който тръгнал да разкарва бабите по кабинетите да му посочат кой аджеба ги е насочил да се допитат до него и съответно да му развалят бездействието/спрях да се ровя в проблема.Този път обаче държа да им предам"дарението " си на всяка цена ако ще и телевизия да повлека със себе си, въпроса не е за някакви си 5 стотинки а за отношението към пациенти и близките им, за това че хем съм с направление хем си плащам хем не ми издават документ за платената услуга при положение че съвестно си плащам осигуровките а че бабата е достатъчно осигурена няма да говорим.Така че или трябва да се борим за правата си или трябва да намерим удоволствието в аналния секс.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.