View Full Version : дебитомер и турбо 166 2,4
kabamitov
11-08-2015, 10:14
здравейте колеги smile emoticon искам да попитам за дебитомера : вчера закачих колата за тест и дебитомера ми показва следните стойности : от искано 1200 при настъпване на 3та ми прави 780 и не иска повече ?турбината има лека разлика при ускорение в диапазона 1500 2000 об примерно искано 2000 тя стига до 2500 и се нормализира след 2000об другото е наред само тези две неща ме притесняват smile emoticon колата е 166 2,4 140кс и другото което е при максимум настъпване стига до 3500 оборота дали на мчсто или в движение е все едно и не иска повече ?
Миналият ден реших да си изчистя дебиомера, като преди това я бях закачил с FES и пуснах запис на данни, които така и не прегледах!Това което ми направи впечатление е , че преди почистването ми показваше разход 6,8 до 7,2 на място, а след почистването от 4,5 до към 5,7 !Също така се започна да набира доста по добре, и замислянето на турбото на около 2800 оборота изчезна!
kabamitov
12-08-2015, 01:26
Миналият ден реших да си изчистя дебиомера, като преди това я бях закачил с FES и пуснах запис на данни, които така и не прегледах!Това което ми направи впечатление е , че преди почистването ми показваше разход 6,8 до 7,2 на място, а след почистването от 4,5 до към 5,7 !Също така се започна да набира доста по добре, и замислянето на турбото на около 2800 оборота изчезна!
колега с какво го чисти дебитомера :)
Започнах със спинцовка и спирт, като след доста пръскания имаше още мизерия се ядосах, теглих му една майна и го подкарах с обезмаслител Медикс, който веднага свали всички мизерии.Накрая пак изхабих едно шишенца спирт 97% под налягане със спиринцовката за да се изплакне добре от обезмаслителя, че той по принцип може да остави мазен слой!Вече 2-3 дни карам така и засега не ми е направил проблем след чистенето.Аз съм със спортен филтър и предполагам, че от омаславането му се е замърсил и дебитомера, който е на над 5-6 години, изобщо не зная кога е сменян-може и никога да не е сменян!Имай предвид, че такова почистване може и да скапе тотално дебитомера.
kabamitov
12-08-2015, 01:59
Започнах със спинцовка и спирт, като след доста пръскания имаше още мизерия се ядосах, теглих му една майна и го подкарах с обезмаслител Медикс, който веднага свали всички мизерии.Накрая пак изхабих едно шишенца спирт 97% под налягане със спиринцовката за да се изплакне добре от обезмаслителя, че той по принцип може да остави мазен слой!Вече 2-3 дни карам така и засега не ми е направил проблем след чистенето.Аз съм със спортен филтър и предполагам, че от омаславането му се е замърсил и дебитомера, който е на над 5-6 години, изобщо не зная кога е сменян-може и никога да не е сменян!Имай предвид, че такова почистване може и да скапе тотално дебитомера.
абе аз ако знам че от него ми идват проблемите ще го скапя и ще купя друг ама от 93ма прегледали темета само ти писа :) виждам че си от пловдив ако искаш и имаш време да направим един тест с моя на твоята и обратното пиши
Видях, че съм със същия двигател, но честно казано не знам дали дебитомера ти е същият.Писах защото го правих преди броени дни.Гледам, че си от Пловдив и ако дебитомера ти е същият мога да ти дам моя за проба, докато все още не съм сложил скобите на филтъра!
kabamitov
12-08-2015, 02:16
Видях, че съм със същия двигател, но честно казано не знам дали дебитомера ти е същият.Писах защото го правих преди броени дни.Гледам, че си от Пловдив и ако дебитомера ти е същият мога да ти дам моя за проба, докато все още не съм сложил скобите на филтъра!
става от 136 140 150 и мисля от 2,0 бензин
Аз съм с Алфа 156?Утре ще ти пиша за евентуална проба , че стана късно!
kabamitov
12-08-2015, 09:25
Аз съм с Алфа 156?Утре ще ти пиша за евентуална проба , че стана късно!
този дебитомер става на : 156- 1,6тс 1,8тс 1,9-110 и 115 2,0тс 2,4-140 и 150
и за 166 дизеловите за добло либра тесис пунто2 мареа
plamenp59
16-08-2015, 09:47
Щом искаш дебитомер за тест и си сигурен че от 1.8 е същия можем да го направим.Имам един свален от 156 на децата.Колата ще се разглобява и за това е в багажника ва моята алфа.Работи перфектно .Колата си дойде на ход от Гърция и нямаше никакъв проблем с мотора.Така ще си сигурен дали трябва да сменяш дебитомер.
kabamitov
17-08-2015, 00:19
издаде багажа на цяло вече ще търся да купувам сега
Да не пробва да го почистиш и от там да сдаде багажа?
kabamitov
17-08-2015, 10:03
Да не пробва да го почистиш и от там да сдаде багажа?
позна уж с спрей за дебитомери а кво стана :Д ама и от преди тва имаше голямо разминаване в стойностите
alfa_romeo_forever
18-08-2015, 11:11
Не се занимавайте да чистите дебитомери ... слагайте нов и да ви е мирна главата ;)
Само да вметна нещо относно чистенето на дебитомери. 019-ката на старата ми кола съм я чистил поне 10-15 пъти със спрей за дебитомери на Лики Моли, както и един път основно на чешмата. Проблема беше в полепването на масло от спортния (преомаслен) филтър и респективно неверните данни които даваше към ЕКУ-то. Дебитомера си показваше 1200 от 1200, качваше си нужното напрежение, беше част от не малък тунинг сетъп и дори отиде в друг собственик накрая.
Заминалият си дебитомер си е заминал, колкото и да се чисти, но при здравия изцапан такъв - няма проблем. С точния препарат и малка техническа грамотност всичко е на ред.
ecotronic
18-08-2015, 16:27
Само да вметна нещо относно чистенето на дебитомери. 019-ката на старата ми кола съм я чистил поне 10-15 пъти със спрей за дебитомери на Лики Моли, както и един път основно на чешмата. Проблема беше в полепването на масло от спортния (преомаслен) филтър и респективно неверните данни които даваше към ЕКУ-то. Дебитомера си показваше 1200 от 1200, качваше си нужното напрежение, беше част от не малък тунинг сетъп и дори отиде в друг собственик накрая.
Заминалият си дебитомер си е заминал, колкото и да се чисти, но при здравия изцапан такъв - няма проблем. С точния препарат и малка техническа грамотност всичко е на ред.
+1
Около 20К след почистването нямам никакви проблеми.
Лошо е, когато здрав дебитомер го утрепеш с неправилно чистене. Няма лошо, когато заминаващ си дебитомер опиташ поне да го почистиш.
Накратко - четете внимателно, как се чисти. Има доста писано по въпроса.
Аз бях така...моят дебитомер беше тръгнал да си ходи и реших, че едно чистене няма да му навреди повече. Киснах го 2 часа в спиртен разтвор и накрая го измих с кажи речи чист спирт. Още 6 месеца му удължих мъките, докато накрая не пое към вечните авто полета. :)
Та както се казва, ако нещо работи - не го пипай...
kabamitov
18-08-2015, 23:24
+1
Около 20К след почистването нямам никакви проблеми.
Лошо е, когато здрав дебитомер го утрепеш с неправилно чистене. Няма лошо, когато заминаващ си дебитомер опиташ поне да го почистиш.
Накратко - четете внимателно, как се чисти. Има доста писано по въпроса.
любо а защо не иска да ми надхвърли 3500 оборота и с дебитомер и без всичко на диагностика е перфе
Колега нещо ми се вижда странно как на диагностика всичко е ОК, а не качва обороти... Кои величини мериш и какви стойности получаваш?
endeavour
19-08-2015, 08:41
любо а защо не иска да ми надхвърли 3500 оборота и с дебитомер и без всичко на диагностика е перфе
Моят съвет е : преди да правиш каквото и да било, огледай хубаво (ама много много много хубаво) всичките въздуховоди и връзките им :lupe: Щото може да се окажеш поредния, дето си сменя половината двигател напразно :grin:
kabamitov
19-08-2015, 09:36
Моят съвет е : преди да правиш каквото и да било, огледай хубаво (ама много много много хубаво) всичките въздуховоди и връзките им :lupe: Щото може да се окажеш поредния, дето си сменя половината двигател напразно :grin:
братле всичко е сменено и е прегледано поради тази причина :) други идеи имате ли от какво може да е
ecotronic
19-08-2015, 11:27
Помпа за високо налягане? Регулатор на налягане?
kabamitov
19-08-2015, 12:21
Помпа за високо налягане? Регулатор на налягане?
регулатора е сменен с нов искано всичко е идеално там иска 1000 прави 1000 иска 2000 прави 2000 иска 500 прави 500 всичко е 6 там
kabamitov
19-08-2015, 13:02
Катализатор?
нямам катализатор :)
Това не може да е така, както казваш.
Или горивото или въздуха липсва.
Не може да иска 1350 бара гориво, то да е 1350 бара, като в същото време да иска 1 бар налягане на турбото, а то да е 1 бар и колата да спре на 3500 оборота.
Дай един лог на оборотите, педал на газта, искано налягане и реално налягане на въздуха и горивото.
Ако нямаш разминавания в параметрите, то отзад трябва да кадиш като локомотив от 30-те на твърдо гориво.
Да не се окаже да имаш естествен ограничител - набръчкана стелка под педала - и това съм виждал.
Алтернатива - запецнал дросел.
Точно твоя двигател, без точно една определена софтуерна версия, върви повече без дебитомер от колкото с дебитомер. :)
Варианти много.:thumbup:
kabamitov
19-08-2015, 23:13
Това не може да е така, както казваш.
Или горивото или въздуха липсва.
Не може да иска 1350 бара гориво, то да е 1350 бара, като в същото време да иска 1 бар налягане на турбото, а то да е 1 бар и колата да спре на 3500 оборота.
Дай един лог на оборотите, педал на газта, искано налягане и реално налягане на въздуха и горивото.
Ако нямаш разминавания в параметрите, то отзад трябва да кадиш като локомотив от 30-те на твърдо гориво.
Да не се окаже да имаш естествен ограничител - набръчкана стелка под педала - и това съм виждал.
Алтернатива - запецнал дросел.
Точно твоя двигател, без точно една определена софтуерна версия, върви повече без дебитомер от колкото с дебитомер. :)
Варианти много.:thumbup:
трябва да купя дебитомер и тогава ще направя теста че сега карам без :Д
И без дебитомер става.
Дай лог на налягането на турбото и общото количество на впръсканото гориво.
kabamitov
20-08-2015, 04:40
И без дебитомер става.
Дай лог на налягането на турбото и общото количество на впръсканото гориво.
значи Boost pressure а това другото как е написано щото са много неща и да не ти дам грешно
ecotronic
20-08-2015, 10:54
значи Boost pressure а това другото как е написано щото са много неща и да не ти дам грешно
Total Fuel Quantity
kabamitov
20-08-2015, 13:34
Total Fuel Quantity
добре любо :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.