View Full Version : Кaкъв ви е рaзмерa зимни гуми
alfon156
14-10-2015, 03:51
Здрaвей те колеги до сегa съм кaрaл със зимни 205/60/15 сегa ми се искa дa сложa 185/65/15 .Мисълтa ми е могa ли дa ги сложa нa същите лети джaнти или трябвa дa ги сменям и дa ли ще имa видимa рaзлики във височинaтa нa колaтa ?
Моите летни на 156-цата бяха 205/55/15. Спокойно си сложих 195/65/15 няма да има проблем да сложиш 185, няма ли да са много тънички?оСезаема разлика във височината няма да имаш.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
185 си е стандартната гума за 15" джанта при 156. Така, че няма да е тънка.
Но при положение, че 195 е доста по-евтина, то няма никакъв смисъл да се слага 185 гума точно при 156.
mirchozo
14-10-2015, 09:38
Има и то голям смисъл да е 185, има повече тегло на квадратен самтиметър, оттам съответно и по-добра проходимост в тежки условия. 195 също не е лош вариант, но 205 вече е безмислено.
alfa_romeo_forever
14-10-2015, 10:08
Тук нямаме толко сняг че да взимаме по тънки гуми заради по добрата им проходимост ..
Но да и двата размера ще паснат на 15" без проблеми.
Пробвано :)
mirchozo
14-10-2015, 11:52
Аз говоря от опит, пробвал съм и двата размера на един и същ модел в идентични условия. Тук при нас като падне сняг обикновенно се позадържа и излизането от малите улички не е толкова лесно, ако ще купувам нови гуми бих взел 185/65/15. Това е лично мое мнение и не ангажирам никой дали съм прав.
Hristiyan
14-10-2015, 12:02
205/55/16 До сега съм нямал проблем. Както с много сняг..така и във Варна, където живея. Колата си ходи навсякъде. Да спомена, аз гума 2ра ръка не слагам.
alfa_romeo_forever
14-10-2015, 12:26
Аз говоря от опит, пробвал съм и двата размера на един и същ модел в идентични условия. Тук при нас като падне сняг обикновенно се позадържа и излизането от малите улички не е толкова лесно, ако ще купувам нови гуми бих взел 185/65/15. Това е лично мое мнение и не ангажирам никой дали съм прав.
Прав си няма спор , съгласен съм .
Колегата питаше дали размера ще стане и отговора е да , пък с какво бихме карали ние е друга тема :pp:
dimitar_vd62
14-10-2015, 13:03
Да кажа и аз, втората зима с колата беше много люта, изкарах със летните гуми 205/15 без никакви грижи.За следващата зима купих 185 размер по препоръка на гумаджията, пълна трагедия, последната зима която не беше кой знае какво пак изкарах с летните.Проблемът според мен идва от това че пътищата не се чистят, под навалелия сняг има слой лед, по тясната гума "реже" снега и стига до ледената подложка и дотам, по широката гума има по-голяма площ и ляга върху снега където сцеплението е по -голямо.Ако под снега няма лед вероятно по-тесния размер е правилния избор, пък и разхода пада.Освен това за зимата е по добре по-високи гуми с по-малко налягане.Лятото карам на 2,4 зимата на 2,0атм.Всички комплекти са ми нови в ценовия клас 130-150лв не се сещам марките им.
rossenvn
14-10-2015, 15:04
Аз говоря от опит, пробвал съм и двата размера на един и същ модел в идентични условия. Тук при нас като падне сняг обикновенно се позадържа и излизането от малите улички не е толкова лесно, ако ще купувам нови гуми бих взел 185/65/15. Това е лично мое мнение и не ангажирам никой дали съм прав.
Наистина ли можеш да направиш разлика от 1 см по тясна гума? Според теб, на сняг коя гума спира по-добре, широката или тясната?
mirchozo
14-10-2015, 15:37
Значи нека го кажа така, пред нашия блок зимата стават сериозни навявания и съм по-доволен от тясната гума, това на 156-ци само от 6-7г насам. За спиране не мога да кажа кое спира по-добре, не ми се е налагало да спирам чак толкова рисково.
Достатъчно инженери са сметнали подходящите размери и са описани в таблици, освен това трябва да остане място и за вериги. Ясно е че всеки сам решава с какво да се обуе, аз дадох пример за нови еднакви гуми като модел и еднакви модели автомобили, лично мое мнение.
Има и то голям смисъл да е 185, има повече тегло на квадратен самтиметър, оттам съответно и по-добра проходимост в тежки условия. 195 също не е лош вариант, но 205 вече е безмислено.
Това не е вярно.
И 185 и 195 имат еднакво тегло на квадратен сантиметър, ако спазваш препоръката и си помпаш гумите на по 2.2 атмосфери.
При теб има голяма доза плацебо ефект.
Темата от какво зависи сцеплението я разисквахме доста преди време и мисля , че последно се разбрахме , че е само от коефициента на триене , така че и зимни гуми от формула 1 да сложите е все тая.
rossenvn
14-10-2015, 17:45
Темата от какво зависи сцеплението я разисквахме доста преди време и мисля , че последно се разбрахме , че е само от коефициента на триене , така че и зимни гуми от формула 1 да сложите е все тая.
Вие сте пренаписали механиката...:punk:
---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:34 ----------
Значи нека го кажа така, пред нашия блок зимата стават сериозни навявания и съм по-доволен от тясната гума, това на 156-ци само от 6-7г насам. За спиране не мога да кажа кое спира по-добре, не ми се е налагало да спирам чак толкова рисково.
Достатъчно инженери са сметнали подходящите размери и са описани в таблици, освен това трябва да остане място и за вериги. Ясно е че всеки сам решава с какво да се обуе, аз дадох пример за нови еднакви гуми като модел и еднакви модели автомобили, лично мое мнение.
За моята кола пак инженери са сметнали, че гумите могат да бъдат от 16/205/55 до 19/235/40. Означва ли това, че като спазвам предписаното, с 19-ките съм принуден да управлявам автомобил с умишлено влошено управление, като освен това се налага и да плащам за по-скъпи гуми? Моята кола не е предвидена за вериги - предполагам, че зимата е препоръчително да ползвам такси :).
RoMeO_156_GTA
14-10-2015, 18:05
Едно лято карах с 205/60/15, зимата все с 185/65/15. Ако толкова се притесняваш, че ще ти е ниска, слагай по-масовия размер 195/65/15 както казаха колегите. Аз някаква фрапираща разлика във височината не видях.
Здрaвей те колеги до сегa съм кaрaл със зимни 205/60/15 сегa ми се искa дa сложa 185/65/15 .Мисълтa ми е могa ли дa ги сложa нa същите лети джaнти или трябвa дa ги сменям и дa ли ще имa видимa рaзлики във височинaтa нa колaтa ?
http://www.calculator.bg/1/avtomobili_gumi.html
mirchozo
14-10-2015, 20:53
Това не е вярно.
И 185 и 195 имат еднакво тегло на квадратен сантиметър, ако спазваш препоръката и си помпаш гумите на по 2.2 атмосфери.
При теб има голяма доза плацебо ефект.
Е как ще имат еднакво тегло?
Хипотетично да приемем че в нормално положение, гумата ляга на 5см по продължението си, 5см × 18,5см = 92,5кв см, при средно тегло на автомобила 1600кг разделено приблизително на 4-те гуми, т.е. средно 400кг, или 400кг ÷ 92,5 = ~ 4,32кг/кв см
Съответно при 195 размера :
5 × 19,5 = 97,5
400 ÷ 97,5 = 4,1кг/кв см
Всичко това е хипотетично, на практика квадратните сантиметри върху които колата ляга са по-малко и не чак толкова добре разпределени. Затова във всички инструкции дават няколко размера които са най-подходящи за дадените условия. Нямам намерение с никой да се карам или да споря.
Най-важното е гумите да са с подходящите размери описани в ръководството, отговарящи за съответните метеорологични условия, нови или добре съхранявани.
Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
Да ти се струва, че колата е вдигнала 5 коня след поставяне на лепенка TURBO на задно дясно стъкло. :lol:
Разпределението на теглото има логика да е точно така, друг е въпроса има ли осезаема разлика. Нямам достатъчно стаж в такива условия че да коментирам ;)
mirchozo
14-10-2015, 21:06
Предполагам че условията също имат огромно значение, при нас е по-студено и е така да се каже сух студ, докато във Варна примерно се затопля и заледява, после отгоре нов сняг и..., така че логично погледнато разпределението на теглото играе роля в проходимоста. Това вероятно са почти незабележими фактори, на фона на масово неизправните мпс-та на които гумите им са последния проблем.
кученцетоОгиитаткоДоги
14-10-2015, 21:23
Една гума колкото е по широка,толкова колата седи по стабилно на пътя.Смисъл от тясна гума не виждам,това са не доказани теории,тегло на сантиметър али бали портокали.Ако толкова ви са умува,запишете висше в Унесесе за начален учител и започнете работа в някое даскало в провинцията като начален учител по физика,и там можете да разтягате локуми до безкрай:) Аз карам с фабрични размери винаги,последната зима си бях 205/55/16 и то само от пред на алфата и нямах ядове.Е и съобразявах скороста с пътната обстановка:) Иначе ако се правиш зимъска на шумахер,квито и гуми да сложиш не те очаква добро бъдеще:D
dimitar_vd62
14-10-2015, 22:28
Защо джиповете в Исландия примерно са широки и меки гуми, нали има сняг, що не карат със 185 примерно.Има ли значие дали карате в зимни условия върху 20 см сняг навят върху заледен асфалт, върху сняг на сух асфалт или върху сняг на замръзнала земя.Какви гуми ще предпочетете.Тесни или широки.
alfon156
14-10-2015, 22:54
Ей това го бях забравил от последната страница на сервизната книжка
mirchozo
14-10-2015, 23:12
Защото ти джипки са по 3т, а отдолу хасфалт йок, сещаш се...
Всъщност колко от вас разбирачите сте карали с еднакви модели гуми с въпросните размери на една и съща кола (риторичен въпрос)? Пак казвам, не споря че съм прав, това са лични наблюдения, някой по-горе спомена че е доволен от широките гуми защото това и това..., ок няма лошо, що се драчим не моа да разбера ? Казах нещо и ме изкарахте даскал по физика на село, айде....
dimitar_vd62
14-10-2015, 23:30
Аз не знам какво пише в сервизната книжка, значи ако 205 примерно ми осигурява контрол над колата по-добре от 185 значи за мене това е правилната гума.Примерно.Значи всеки си знае колата възможностите и начина шофиране и си избира гуми според това.Ако си свикнал със 205 и си прочел в сервизната книжка нема смисъл се мъчиш на 185.Иобратно.Правилната гума е зимната гума за зимата.
dansguardian
15-10-2015, 09:56
Извод: с каквито и гуменяци да обуеш колата - пътища нямаме :).
Е как ще имат еднакво тегло?
Хипотетично да приемем че в нормално положение, гумата ляга на 5см по продължението си, 5см × 18,5см = 92,5кв см, при средно тегло на автомобила 1600кг разделено приблизително на 4-те гуми, т.е. средно 400кг, или 400кг ÷ 92,5 = ~ 4,32кг/кв см
Съответно при 195 размера :
5 × 19,5 = 97,5
400 ÷ 97,5 = 4,1кг/кв см
Всичко това е хипотетично, на практика квадратните сантиметри върху които колата ляга са по-малко и не чак толкова добре разпределени. Затова във всички инструкции дават няколко размера които са най-подходящи за дадените условия. Нямам намерение с никой да се карам или да споря.
Най-важното е гумите да са с подходящите размери описани в ръководството, отговарящи за съответните метеорологични условия, нови или добре съхранявани.
Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
Тотално грешни сметки.
Я помисли кое държи колата във въздуха реално.
И една кола има средно около 2.2кг/см2. Просто леко да ти подскажа къде основно грешиш.
За това един танк е по-проходим, защото слиза под 1кг/см2.:drinking:
Вие сте пренаписали механиката...:punk:
---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:34 ----------
За моята кола пак инженери са сметнали, че гумите могат да бъдат от 16/205/55 до 19/235/40. Означва ли това, че като спазвам предписаното, с 19-ките съм принуден да управлявам автомобил с умишлено влошено управление, като освен това се налага и да плащам за по-скъпи гуми? Моята кола не е предвидена за вериги - предполагам, че зимата е препоръчително да ползвам такси :).
Колега , за Вас специално въпрос от 9-ти клас :
Ако дърпаме една тухла , на коя страна ще има по-голямо сцепление - на тясната или широката / усилието, силата с която дърпате дали ще е различна/
Ако отговора Вr е - няма значение на коя страна лежи тухлата, значи сте познал , но тогава аз съм прав / че и Нютон също/. Ако отговора Ви е "не" - вероятно сте бягали от часове в училище.
Приятен ден и можете да идете с една тухла и връвчица да пробвате.
Примера е елементарен и го имаше навремето в учебниците , сега не знам - отдавна свърших с механиката.
mirchozo
15-10-2015, 19:58
Ясно е че баланса между сцепление и проходимост е някъде в тия размери, затова и така са описани от производителя. Реално може и 245 да се сложи но каква файда че колата ще седи отгоре на снега, а при опит за завой ще продължи напред вместо в желаната посока. Ок, това за танка по-горе е логично, но танка не е направен за пътна настилка, а за всякакъв терен. Това беше примерен вариамт със сметките, един прост пример че разлики съществуват, до колко се усещат вече всеки сам преценя според стила си на шофиране и пътните условия в момента. Така че не виждам смисъл от караници, всеки нека си каже кой как си усеща колата с гумите които кара зимата. Аз казах своята гледна точка, дали съм прав или не нямам претенции. Уважавам всяко едно мнение.
dansguardian
15-10-2015, 20:05
А ако някой ми каже какво е натоварването в дименсия либри на квадратен инч цена няма. ;)
Ясно е че баланса между сцепление и проходимост е някъде в тия размери, затова и така са описани от производителя. Реално може и 245 да се сложи но каква файда че колата ще седи отгоре на снега, а при опит за завой ще продължи напред вместо в желаната посока. Ок, това за танка по-горе е логично, но танка не е направен за пътна настилка, а за всякакъв терен. Това беше примерен вариамт със сметките, един прост пример че разлики съществуват, до колко се усещат вече всеки сам преценя според стила си на шофиране и пътните условия в момента. Така че не виждам смисъл от караници, всеки нека си каже кой как си усеща колата с гумите които кара зимата. Аз казах своята гледна точка, дали съм прав или не нямам претенции. Уважавам всяко едно мнение.
Колега, широките гуми или вериги са заради теглото, фиат чинкуеченто е с гуми 135 по каталог, мислех че изясних формулата, в нея площта не участва - силата е равна на произведението от коеф. на триене по теглото, и най-важнато е коеф. на триене , защото в нашия случай колата е еднакво / примерно/ тежка през лятото и зимата - променя се коеф. на триене, лятото гума/асфалт , зимата гума/сняг. Дано да съм бил ясен най-накрая.
А ако някой ми каже какво е натоварването в дименсия либри на квадратен инч цена няма. ;)
Ти си още млад и ако се напънеш
http://www.dhl.bg/bg/tools/conversion_calculator.html
Поиграй си тука ако си наистина любознателен, за тебе е безплатно.
Напъвай леко , да не се наакаш.
Без лоши чувства.
dansguardian
15-10-2015, 21:55
А ти явно си тъп, след като не схвана иронията. :(
MaxPayne
15-10-2015, 23:55
225 50 17 през зимата
225 40 18 през лятото
чакам да почнете да хейтвате и да ми обяснявате как трябва да си сложа 15-ки :bouncing_smiley::bouncing_smiley::bouncing_smiley :
alfaromeo16vVarna
16-10-2015, 01:12
205/50/15 зимните
195/50/15летните
Може би ще питате защо зимните са по широки от летните....... така ги купих с колата и понеже бяха нови не съм ги сменил имам още поне 2 години дс ги търкалям
SnapLackOfTraction
16-10-2015, 11:29
С тия шипове, не ти ли тропа много/вози лошо? Ще е хубаво и тук да пзволят такива ама нямаме зими като във Финландия.
Ами задължителни са...щото на лед няма спасение(дори и с тях).
Иначе няма да тропа....само едно звънтене се чува,когато няма сняг или лед.......но как се пързаля ,ако е само мокро,не е истина.
rossenvn
16-10-2015, 16:28
Колега, широките гуми или вериги са заради теглото, фиат чинкуеченто е с гуми 135 по каталог, мислех че изясних формулата, в нея площта не участва - силата е равна на произведението от коеф. на триене по теглото, и най-важнато е коеф. на триене , защото в нашия случай колата е еднакво / примерно/ тежка през лятото и зимата - променя се коеф. на триене, лятото гума/асфалт , зимата гума/сняг. Дано да съм бил ясен най-накрая.
Колега, ако продължавате да твърдите, че коефициента на сцепление не зависи от площта на контакта на автомобилната гума с пътната настилка, най - отговорно Ви моля да си скъсате дипломата! Върху сцеплението оказват влияние и натоварване, налягане в гумите, състояние на протектора, страничния наклон на колелото, вида на настилката... не е само коефициента на триене. Та, ако обичате, монтирайте тухли само на вашия автомобил! За мен при добре отъпкан сняг, на какъвто караме в града през зимата повече време, предимството е за широката гума. Ако някой ще кара в гората... да си купи тесни. На мокро също е по-добра широката, освен ако няма дълбоки локви, и пак е доста относително и зависи от шарката на протектора.
haljscho
16-10-2015, 22:34
225/45/17
И през зиме и през лете се същия си е размера и на двете коли!
dimitar_vd62
17-10-2015, 00:39
Подочух че са приели закон от 1.11 до 31 03 да се кара със зимни гуми - инак глоба.https://frognews.bg/news_99692/Zimnite-gumi-stavat-zadaljitelni/
кученцетоОгиитаткоДоги
17-10-2015, 01:36
А ако някой ми каже какво е натоварването в дименсия либри на квадратен инч цена няма. ;)
Специялно за Камаро,знам че се държи добре в зимни условия:):)
---------- Post added at 00:36 ---------- Previous post was at 00:34 ----------
Мен друго ме заинтригува батки.Че чак от тази година в България стават зимните гуми задължителни.За пореден път се убеждавам от какви лумпени се управлява тази държава.
летни 195/60/15
зимни 195/65/15 днес ги сложих :-)
Колега, ако продължавате да твърдите, че коефициента на сцепление не зависи от площта на контакта на автомобилната гума с пътната настилка, най - отговорно Ви моля да си скъсате дипломата! Върху сцеплението оказват влияние и натоварване, налягане в гумите, състояние на протектора, страничния наклон на колелото, вида на настилката... не е само коефициента на триене. Та, ако обичате, монтирайте тухли само на вашия автомобил! За мен при добре отъпкан сняг, на какъвто караме в града през зимата повече време, предимството е за широката гума. Ако някой ще кара в гората... да си купи тесни. На мокро също е по-добра широката, освен ако няма дълбоки локви, и пак е доста относително и зависи от шарката на протектора.
Всичко което сте изредили няма почти никакво значение
Колега формулата е F=k.N
площта не участва във формулата и нямам никаква вина , че има неграмотни, търкайте тухлите на връвта завържете домакинско кантарче и ще разберете
Дано не сте студент в ТУ, че скоро няма да завършите щом на Нютон не вярвате. Вие грешите ако мислите , че аз изказвам някакви мои предположения , аз просто цитирам дебелите книги и моята диплома си е наред.
Късмет ви желая и дано прочетете нещо да си изясните що е сила , момент и други такива неща. А това че коеф. на триене зависи от колко са напомпани гумите си и страничния наклон са тотални бисери. Ще си позволя да Ви цитирам на няколко други места в темите - какви хора имат средно образование, ако има хонорар ще Ви изпратя парите , за мен ще остане само кефа от написаното от Вас.
rossenvn
18-10-2015, 01:01
Всичко което сте изредили няма почти никакво значение
Колега формулата е F=k.N
площта не участва във формулата и нямам никаква вина , че има неграмотни, търкайте тухлите на връвта завържете домакинско кантарче и ще разберете
Дано не сте студент в ТУ, че скоро няма да завършите щом на Нютон не вярвате. Вие грешите ако мислите , че аз изказвам някакви мои предположения , аз просто цитирам дебелите книги и моята диплома си е наред.
Късмет ви желая и дано прочетете нещо да си изясните що е сила , момент и други такива неща. А това че коеф. на триене зависи от колко са напомпани гумите си и страничния наклон са тотални бисери. Ще си позволя да Ви цитирам на няколко други места в темите - какви хора имат средно образование, ако има хонорар ще Ви изпратя парите , за мен ще остане само кефа от написаното от Вас.
Колега, бива да си неграмотен, но вече няколко пъти пиша, дано сега с големите букви да го разбереш! Връзвай си кантарчетата, тухлите и каквото искаш, този форум се напълни със "специалисти"! И ако някога караш на писта, не забравяй да си провериш коефициента на триене, а широчината и налягането в гумите и наклона ги остави на аматьорите...
Накрая ще си позволя да ти препоръчам да се запознаеш с феномена ТРИЕНЕ ПРИ ТЪРКАЛЯНЕ! Също така е добре да прочетеш за триещия момент при търкаляне М=f.N, където f е рамото и неговото изменение е ограничено от площта на контакта. При нарастване на рамото, т.е. на контакта нараства и момента М. Затова и твърдите тела имат по - малък коефициент на триене при търкаляне, а меките, като автомобилните гуми, по - голям, макар и двете тела да са с еднакъв външен диаметър. Пия бира, а в този сезон съм съгласен и на вино ;)
dimitar_vd62
18-10-2015, 01:12
По меките гуми имат по голяма площ на съприкосновение с настилката.Лесно може да се установи с един балон.Сцеплението зависи от материала от който е изготвена гумата от повърхноста на гумата/формата и дълбочината на протектора/ и от повърхноста на настилката.Също така малка но важна роля играе коефициента на приплъзване.Като цяло масата да приемем че е константа и е равномерно рапределане върху двете оси.Силата с която колата се притиска към пътя е равна на масата по ускорението.Коефициента на сцепление трябва да е по голям от 0 но не може да е по-голям от 1.Имате сила земно притегляне, скорост на автомобила и сила на притискане на автомобила към пътя,според 3 закон на Нютон имаме вертикално ускорение което противодейства на земното ускорение, на всяка ос действа противоположна сила чийто сбор е равен на силата на притискане на автомобила към пътя която пък зависи от вертикалното ускорение.Разпределбението на тежеста се променя за всяка ос и в частност за всяко колело, различно е във всеки един момент на което противодейства равна по големина противоположна сила.Като цяло един автомобил от 1500кг Х 9,81 упражнява натиск от 14,7 кN разпрадалени върху четирите колела.Силата на притискане зависи от масата и вертикалното ускорение.За да спреш тръгнеш или завиеш трябва да приложиш някаква сила в хоризонтална посока която зависи от силата на натиск на колелото върху пътя и коефициента на съпротивление.Ако този коефиециенте по голям от 0.Колкото е по голям толкова по голяма сила трябва да се приложи.Изчислявайте си какво влиянние оказва площта/широчината на гумата/ на която се разпределя тежеста на автомобила много задълбахте в матряла.........Като спукате гума площта на гумата върху пътя се увеличава и затова трябва да приложите по-голяма сила във хоризонтална посока за да бутнете кола напред, налягането оказва влияниена размера на петното скоето гумата ляга на пътя....Физиката не ми е била особено силна страна разсъждавайте си или просто си купете зимни гуми и шофирайте според пътните условия и уменията си.
rossenvn
18-10-2015, 01:24
Митак, това с гугъл преводач ли е? Хубаво е да го изтриеш. Не знам как си представяте, че се движи автомобила, но е добре в сметката да сложите, че колелетата се търкалят, а не ги влачим по асфалта с блокирали спирачки.
dimitar_vd62
18-10-2015, 02:14
Отде да ти го копна точно тъй, виртуално си представих едно колело и силите дето му действат.Колелото се търкаля ако ако има и триене което е съпроводено и с приплъзване.Твърде сложно ми става да включа и ъгловата скорост ма както казах физиката не ми е най силната страна така че разсъждавайте, аз 30 години си карам колата без такива сложни разсъждения, ма щом искате да демонстрирате инженерните си познания, моля.Кое ми грешката.И що трябва всичко да е копи пейст от гугъла, тва в гимназия не се ли учи.Ако желаеш развий го със формули и чертежи утре сутринта ще го прочета да се опресня.Пък и ако искам да ви шашна жена ми има достатъчно лекционен материал ма не е там работата.Така си го обеснявам така го написах, ако има нещо споделяйте, не че ми е жизнено необходимо но ще ми интересно докато си пия кафето сабалян даго прочета.
Къде писах че ги тътрузим с блокирали спирачки, или трябваше да си подготвя подробна дисертация за утре.
Въобще писна ми от тоя форум.
Колега, бива да си неграмотен, но вече няколко пъти пиша, дано сега с големите букви да го разбереш! Връзвай си кантарчетата, тухлите и каквото искаш, този форум се напълни със "специалисти"! И ако някога караш на писта, не забравяй да си провериш коефициента на триене, а широчината и налягането в гумите и наклона ги остави на аматьорите...
Накрая ще си позволя да ти препоръчам да се запознаеш с феномена ТРИЕНЕ ПРИ ТЪРКАЛЯНЕ! Също така е добре да прочетеш за триещия момент при търкаляне М=f.N, където f е рамото и неговото изменение е ограничено от площта на контакта. При нарастване на рамото, т.е. на контакта нараства и момента М. Затова и твърдите тела имат по - малък коефициент на триене при търкаляне, а меките, като автомобилните гуми, по - голям, макар и двете тела да са с еднакъв външен диаметър. Пия бира, а в този сезон съм съгласен и на вино ;)
Когато центробежната сила Z , надвиши силата на сцепление , ти от профи драйвър ще се превърнеш в инвалид и то ако си късметлия, без лоши чувства. Не бъркай силата на търкаляне със силата на триене и със силата на джедаите. Затова колите с предно предаване и мотор отпред са по-стабилни , отколкото с мотор отзад - теглото по коефициента млади ми падаун е определящо. Нека силата бъде с теб щото разум / знания/нямаш.
Колега / не си ми колега , но ме е срам да започна с обръщение като "говедо"/, търни се по килима с лъскъв анцуг и после пробвай с нещо по-грапаво и ще видиш , че въпреки че гъза ти е един и същ в зависимост от коеф на триене е различно. После си изпихни или надуй задника и пробвай да смениш наклона му и кажи има ли разлика. Ти ма уби ве пич. С наклона на колелета най се изкефих. Сега да помпам или да спихвам гумите , че зима иде и коеф гума/сняг е най малък ?
Че вече имам бая последователи във феиса дето четат и се смеят на тоя дебат. Мен четат ,на тебе се смеят.
По меките гуми имат по голяма площ на съприкосновение с настилката.Лесно може да се установи с един балон.Сцеплението зависи от материала от който е изготвена гумата от повърхноста на гумата/формата и дълбочината на протектора/ и от повърхноста на настилката.Също така малка но важна роля играе коефициента на приплъзване.Като цяло масата да приемем че е константа и е равномерно рапределане върху двете оси.Силата с която колата се притиска към пътя е равна на масата по ускорението.Коефициента на сцепление трябва да е по голям от 0 но не може да е по-голям от 1.Имате сила земно притегляне, скорост на автомобила и сила на притискане на автомобила към пътя,според 3 закон на Нютон имаме вертикално ускорение което противодейства на земното ускорение, на всяка ос действа противоположна сила чийто сбор е равен на силата на притискане на автомобила към пътя която пък зависи от вертикалното ускорение.Разпределбението на тежеста се променя за всяка ос и в частност за всяко колело, различно е във всеки един момент на което противодейства равна по големина противоположна сила.Като цяло един автомобил от 1500кг Х 9,81 упражнява натиск от 14,7 кN разпрадалени върху четирите колела.Силата на притискане зависи от масата и вертикалното ускорение.За да спреш тръгнеш или завиеш трябва да приложиш някаква сила в хоризонтална посока която зависи от силата на натиск на колелото върху пътя и коефициента на съпротивление.Ако този коефиециенте по голям от 0.Колкото е по голям толкова по голяма сила трябва да се приложи.Изчислявайте си какво влиянние оказва площта/широчината на гумата/ на която се разпределя тежеста на автомобила много задълбахте в матряла.........Като спукате гума площта на гумата върху пътя се увеличава и затова трябва да приложите по-голяма сила във хоризонтална посока за да бутнете кола напред, налягането оказва влияниена размера на петното скоето гумата ляга на пътя....Физиката не ми е била особено силна страна разсъждавайте си или просто си купете зимни гуми и шофирайте според пътните условия и уменията си.
Само за това изречение Айнщайн да се е...е в г...а, гений си ти, ве гений
http://gum-ho.com/Teoriq-na-silata тук ли ги научи тия неща ?
dimitar_vd62
18-10-2015, 20:54
Имам пред вид g.
кученцетоОгиитаткоДоги
18-10-2015, 21:10
Начи формулата е следната: Номера на обувките ви(демек колко ви е тежък кракъ)+ колко са ви дърти гумите+размера на грайфера на гумите+размера на снежната покривка и ще получите сцеплението ви с пътя:):) А сега вървете да преподавате физика в ОУ Илия Бешков в село Бъркач плевенско:):)
rossenvn
18-10-2015, 23:41
Съжалявам, че отговарям на такъв простак! Отново не си разбрал, че автомобилът не е шейна. Явно ти е трудно, но можеш да излезеш на улицата и да погледнеш как се движат автомобилите, може и да схванеш, но вече губя надежда. Много падна нивото на този форум. Ако имаше елементарна култура, нямаше да изместваш спора с лични нападки. Жалък си! Простотията взе връх отново.
Това е към ivo_63
dimitar_vd62
19-10-2015, 00:19
Само за това изречение Айнщайн да се е...е в г...а, гений си ти, ве гений
http://gum-ho.com/Teoriq-na-silata тук ли ги научи тия неща ?
Споко не съм първия - http://news.ibox.bg/material/id_217197028
„Никой не започва изследвания във физиката с намерението да спечели награда. Истинската причина е насладата от това да откриеш нещо, което никой друг не е знаел“.Стивън Хокинг.
mirchozo
19-10-2015, 08:27
Пак го обърнахте на нападки и кой е "по по най", ОК, всеки си каза кой как го мисли, ама що не се уважавате, а го обърнахте на....? Бих го приел ако някой професор по физика го напише кое как е точно пък нека си ни нарича както си иска и с право, ама такива учени тук нямаме, тъй че...
Пийте по едно кафенце, денят е чудесен, в крайна сметка най-важното е да караме с подходящите за сезона гуми, а ширината явно е според това кой как си усеща колата според стила си на шофиране и условията в които е свикнал.
dimitar_vd62
19-10-2015, 23:11
Ами логично е да се заформи дискусия за да се изяснят нещата, ако нямаш поне две дипломи от които едната с докторска степен не ти трябва се обаждаш.Който ги няма задължитерно преписва щото няма вариант да порасъждава.Поради тази причина съм заебал българските моделистки форуми и питам и дискутирам в руски.И този е на път да бъде сменен с .ru.
alfa_romeo_forever
20-10-2015, 08:31
Я малко да ви върна в смисъла на темата .. 225/45/17 отпред ще се съберът ли ?
Значи ако съм си научил правилно урока, може да тестваш с тухла с ширина 225мм. Даже препоръчвам тези (http://www.britannia.uk.com/shop/9x3-225mmx75mm-standard-building-brick-size), ще си отиват с цвета на колата.
mirchozo
20-10-2015, 10:48
Я малко да ви върна в смисъла на темата .. 225/45/17 отпред ще се съберът ли ?
225/45/17 влиза без проблем на 156, като купих моята талига беше с такива гуми.
alfa_romeo_forever
20-10-2015, 17:33
225/45/17 влиза без проблем на 156, като купих моята талига беше с такива гуми.
Питам , защото съм че чувал че като моята е ТИ и е малко по ниска и това по някакъв начин влияело и реших да питам , а и миналата зима бях с 225/50 и леко съсипах дясно отпред под калниците и сега са ми изпаднали едни на много добра цена и се чудя да не започне да стърга пак ..
Питам , защото съм че чувал че като моята е ТИ и е малко по ниска и това по някакъв начин влияело и реших да питам , а и миналата зима бях с 225/50 и леко съсипах дясно отпред под калниците и сега са ми изпаднали едни на много добра цена и се чудя да не започне да стърга пак ..
225/45/17 си стават при нормално ЕТ на джантата !
alfa_romeo_forever
20-10-2015, 19:00
Ок, мерси колеги , ще действам смело.
Ами логично е да се заформи дискусия за да се изяснят нещата, ако нямаш поне две дипломи от които едната с докторска степен не ти трябва се обаждаш.Който ги няма задължитерно преписва щото няма вариант да порасъждава.Поради тази причина съм заебал българските моделистки форуми и питам и дискутирам в руски.И този е на път да бъде сменен с .ru.
Имам точно 2 дипломи за висше образование , но нямам докторат все още и спирам по темата, след доктората ще пиша пак.
аз лятото си карам на 225/45/18 сега зимата се снабдих с мн добри континентали 225/50/17 и това ще ми е размера няма проблеми с опиране по подкалници, а и съм със спортно, така че слагаи смело
fakirastanly
23-10-2015, 09:09
И Зима и Лято 215/45/17 няма проблеми слагай смело дори в дълбок сняг където голямата гума има повече съпротивление от малката (демек с малката трябва по лесно да се придвижиш)колата си се катери по "разчистените" ни бг пътища
alfon156
23-10-2015, 09:49
Индекса за скорост гледате ли го
Q = 99 MPH, 160 km/h
S = 112 MPH, 180 km/h
T= 118 MPH, 190 km/h
U = 124 MPH, 200 km/h
H = 130 MPH, 210 km/h
V = 149 MPH, 240 km/h
Z = 149 MPH, 240 km/h и повече
По каталог е 88V a масово се слага 88Т
alfa_romeo_forever
23-10-2015, 09:51
Индекса за скорост гледате ли го
Q = 99 MPH, 160 km/h
S = 112 MPH, 180 km/h
T= 118 MPH, 190 km/h
U = 124 MPH, 200 km/h
H = 130 MPH, 210 km/h
V = 149 MPH, 240 km/h
Z = 149 MPH, 240 km/h и повече
По каталог е 88V a масово се слага 88Т
Гледа се много ясно .. от V нагоре само :super:
На 1.6 бензин всичко под Z е компромис :biggrin:
alfon156
23-10-2015, 11:55
Спрях се на Petlas SNOWMASTER W651 TL91H 195/65/15
alfa_romeo_forever
23-10-2015, 20:09
Така , след много мисли и премисли заложих на сигурното и се оборудвах с Yokohama W Drive четох мн за гумата отзиви и т.н , хората са доволни от нея , надявам се и аз :)
http://www.gumitebg.com/yokohama/zimni-gumi-wdrive-v902/zimna-guma-215-45R17-91V-XL-za-lek-avtomobil-YOKO-4053943302836
alfon156
04-11-2015, 21:58
Спрях се на Petlas SNOWMASTER W651 TL91H 195/65/15
Колеги при неравности с по-голяма скорост се чуства че закачат поткалниците
alfa_romeo_forever
05-11-2015, 18:24
Колеги при неравности с по-голяма скорост се чуства че закачат поткалниците
Ми бъди по внимателен , при пълен ляв и пълен десен ако не задират , не е толко притеснително.
dimitar_vd62
05-11-2015, 19:21
Колеги при неравности с по-голяма скорост се чуства че закачат поткалниците
Моите са същия размер но друга марка обаче не задират никъде, да не ти е снижена колата.
Hristiyan
05-11-2015, 21:29
Няма как да задират :) аз съм със 205/55/16 няма такова нещо. Вече втора зима ще ги търкалям. Сложих ги оняден даже :)
alfa_romeo_forever
05-11-2015, 23:03
Няма как да задират :) аз съм със 205/55/16 няма такова нещо. Вече втора зима ще ги търкалям. Сложих ги оняден даже :)
да ама колега , той говори за друг размер гуми , 15ки на 65 .. има разлика с 16-те :)
Hristiyan
05-11-2015, 23:46
за мен е еднакво..цолажа допълва разликата. Смисъл ддз
dimitar_vd62
06-11-2015, 00:14
да ама колега , той говори за друг размер гуми , 15ки на 65 .. има разлика с 16-те :)
Еми аз съм със същата кола и същия размер гуми и никъде не опира...освен марката на гумата да има значение...всички ли опират или само някоя, къде опират, би трябвало да има изядено.Имах една драма с преден подкалник навремето, оказа се недобре сложен подкалник.Колегата да цъкне некви снимки да видим каква е ситуацията.
Hristiyan
06-11-2015, 00:50
И да деде размер на джантата..колко е широка...това не го знаем също!
За моята 156, дали ще са удачни зимни гуми с размер 185/60/15 .
Или да си взимам на 65 височина. и да не експериментирам с джантите.
alfa_romeo_forever
13-12-2015, 09:08
За моята 156, дали ще са удачни зимни гуми с размер 185/60/15 .
Или да си взимам на 65 височина. и да не експериментирам с джантите.
няма да има проблем
alfa156jtd
14-12-2015, 15:00
Като стана въпрос за сняг в гората,тези които ходят там засхто ли си слагат снегоходки а не ходят без такива,много ясно ,че тесните гуми потъват повече.
лятото с 225/35/19'' falken, зимата с 225/40/18'' pireli
alfa racer GTA
17-12-2015, 12:33
Pilota, тази твоя 156-ца не е много ниска с тези спойлери? В Пловдив шофираш ли я по улици с паваж, например до УМБАЛ "Св.Георги"?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.