View Full Version : Водородна клетка за бензинов двигател.
Преподавател от университета ми, даде идеята за водородна клетка, поставена както газовата, ползва се мешано с горивото и според него 30% понижен разход и около 15% повишение на мощността. Някой има ли опит с подобно нещо, как се отразява на мотора в по-дългоскочен план, каза ми че с 1.5л вода стига за 1000км.
Краткият отговор е:
Университета си го направи на кенеф, а на пирона на вратата му забийте дипломата на преподавателя ти, та всеки да си бърше задника с нея!:comphits:
old alfist
06-12-2015, 23:15
Нещата вървят така, както са предсказали някои, че водата ше е по-скъпа от петрола.
Bobo Markov
07-12-2015, 01:35
Краткият отговор е:
Университета си го направи на кенеф, а на пирона на вратата му забийте дипломата на преподавателя ти, та всеки да си бърше задника с нея!:comphits:
много точно казано!
---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:29 ----------
Тя и сега е по-скъпа.
какво значи по-скъпа? всъщност аз заредих за 50 лева полвин резервоар за 2.09 литъра а си купих течност за чистачки на 5 лева литъра ...
Относно водородните клетки това е тема за онанисти - точка!
---------- Post added at 01:35 ---------- Previous post was at 01:31 ----------
Преподавател от университета ми, даде идеята за водородна клетка, поставена както газовата, ползва се мешано с горивото и според него 30% понижен разход и около 15% повишение на мощността. Някой има ли опит с подобно нещо, как се отразява на мотора в по-дългоскочен план, каза ми че с 1.5л вода стига за 1000км.
брат за да имаш нещо смислено в колата си си забий нитросистема азотният оксид подобрява изгарянето на горивото в пъти и ако ти издържат буталата карай и да не ти пука :) ако това ти се струва прекалено екзотично си купи кола работеща по цикъла на Аткинсън, в нашия (твоя) университет го знаят кво е а ако пък си супер запален си разреди горивото с метан/етанол е тогава ще си пръви!
ecotronic
07-12-2015, 17:23
Преподавател от университета ми, даде идеята за водородна клетка, поставена както газовата, ползва се мешано с горивото и според него 30% понижен разход и около 15% повишение на мощността. Някой има ли опит с подобно нещо, как се отразява на мотора в по-дългоскочен план, каза ми че с 1.5л вода стига за 1000км.
За да се раздели определено количество вода (W) на водород и кислород е необходимо определено количество ел. енергия (E). Ако изгорим количеството получен водород, ще получим количество топлинна енергия (T).
Попитай твоя преподавател, кое от двете количества енергия е по-голямо - Е или T. И накрая нека отново ти обясни, защо се получава икономията за която говори.
Съжалявам, подвел съм всички!!! :brickwall: Преподавателя ми е по икономика, не е човек с техническо образование, а просто любител направил своето Волво д5 2.4 185к.с. с водородна клетка и каза, че е много доволен и аз се замислих.
thecleaner
07-12-2015, 20:53
Съжалявам, подвел съм всички!!! :brickwall: Преподавателя ми е по икономика, не е човек с техническо образование, а просто любител направил своето Волво д5 2.4 185к.с. с водородна клетка и каза, че е много доволен и аз се замислих.
Един колега има такава клетка на 56 JTD, при монтажа са му казали "че много от колите си намалят разхода, но видиш ли точно неговата нямало да има разлика защото примерно еку то му било много модерно". Хахахаха няколко стотин лева хвърлени на вятъра са това ;)
Я кажете разбиращите, един двигател примерно 1.6 бензин колко ще харчи ако работи постоянно на 1000 оборота и колко ток може да произведе в този режим на работа при добро желание?
dimitar_vd62
07-12-2015, 21:44
750 или 1500 оборота зависи колко полюса е генератора.Ще харчи толкова колкото го натовариш.По-големия ток който ще се консумира от генератора сваля оборотите т.е трябва ти регулатор по мощност за да запази оборотите, демек да се подава газ и да се запазят оборотите когато се харчи повече ток и да се отнема газ когато пада консумацията на ток ца да се запази постоянен волтажа.Ток на Крим ли ще подаваш.
Един колега има такава клетка на 56 JTD, при монтажа са му казали "че много от колите си намалят разхода, но видиш ли точно неговата нямало да има разлика защото примерно еку то му било много модерно". Хахахаха няколко стотин лева хвърлени на вятъра са това ;)
След като пуснах темата позачетох и си извадих заключения, че за да се сложи на бензинов мотора са нужни ред приготовления, защото обеднява мотора много сериозно и се вдигат някакви градуси от рода на около 1000С, ако се кара по-динамично.. Пасувам от подобна модификация, ако някой колега е пробвал нека сподели, колегите от Волво форума бяха от неутрално към положително мнение.
750 или 1500 оборота зависи колко полюса е генератора.Ще харчи толкова колкото го натовариш.По-големия ток който ще се консумира от генератора сваля оборотите т.е трябва ти регулатор по мощност за да запази оборотите, демек да се подава газ и да се запазят оборотите когато се харчи повече ток и да се отнема газ когато пада консумацията на ток ца да се запази постоянен волтажа.Ток на Крим ли ще подаваш.
Бе засега не, ама бех измислил най якия хибрид :)....
Ма ти прецака всичко.... тока ще го регулирам, па оборотите :)
ivan dimitrov
07-12-2015, 22:18
За хибрид слагаш постояннотоков генератор, там честотата не те вълнува и не ти трябва да поддържаш стабилни обороти. А ако искаш - взимаш круиз контролът от Сааба на Кученцето и си ти....
За хибрид слагаш постояннотоков генератор, там честотата не те вълнува и не ти трябва да поддържаш стабилни обороти. А ако искаш - взимаш круиз контролът от Сааба на Кученцето и си ти....
Не бе, гениалната ми идея беше да се вземе неква колица със задно (като за опит номер. 1 може некоя жигулка), да се изхвърли скоростната кутия, на нейно място един електромотор да се свъже към кардана. И вече от тук на татък требе некой шаман :) или (човек разбиращ от тоците и ел. моторите) да накара двигателя да заработи като генератор, а педала на газта като регулатор на оборотите на ел. мотора...... И не ти трябва ни в кат да ходиш, ни да преправяш нещо съществено по колата.....
Гениално нали?!? :)
ivan dimitrov
07-12-2015, 22:48
Ел моторът го ръгай директно в диференциала. Не ти трябва кардан. Ако изнамериш отнякъде комплект генератор и ел двигател, като поне едната машина е с КПД над 100%, работата е готова.
Ако не се лъжа, има дизелови локомотиви които работят на тоя принцип. Там КПД не е над 100, но се гонят други цели.
dimitar_vd62
08-12-2015, 00:00
Бе засега не, ама бех измислил най якия хибрид :)....
Ма ти прецака всичко.... тока ще го регулирам, па оборотите :)
Ми де дата знам какво искаш бе, рекох че някой генератор за вилата.Ма нещо не вдявам каква е ползата от тоя хибрид - ДВГ -алтернатор - електромотор.При дизеливите локомотиви е принципно така ама там при потегляне се иска голям въртящ момент при ниски обороти а с двг и съединител просто няма такъв съединител без скоростна кутия, просто познай какви предавателни числа ще трябват да мръднеш няколко хиляди тона от място.Електромотора отдава мощност веднага и при ниски обороти и не ти трябва съединител и ск кутия.По скоро да сложиш на задните колела един електромотор тъй като не са задвижващи ще въртят ел.мотора като генератор който да зарежда акумолатори и да ползваш после тези акумолатори да задвижват ел.мотора на задните колела примерно в градски режим за икономия на гориво.А мотора да го ползваш за извън градско с предното предаване хем да зареждат отзад ел моторите, или като се разреди акумолатора.
old alfist
08-12-2015, 00:49
Тя и сега е по-скъпа.
Сега са горе долу, фифти-фифти - зависи в кой град си и от коя фирма зареждаш.
Колега, след като груповата гавра с твоя професор, редно е да кажем, че има рационално зрънце и то е в преобразуването на енергията за спиране в ел. ток, от който да се получава разлагането на водата.
Това е едиственото разумно и издържано наа поне основно образование нещо, което обаче не е икономически издържано. Системата е значително по-скъпа от ефекта ѝ.
Системата се прилага в електромобилите, но там директно се генерира ток, който пак директно отива в акумулатора.
И пак за сега, това е по-скъпо от конвенционалния мотор.
Въпросът е вечен.
Има ли перпетум мобиле?!
За сега няма!
Колега, след като груповата гавра с твоя професор, редно е да кажем, че има рационално зрънце и то е в преобразуването на енергията за спиране в ел. ток, от който да се получава разлагането на водата.
Това е едиственото разумно и издържано наа поне основно образование нещо, което обаче не е икономически издържано. Системата е значително по-скъпа от ефекта ѝ.
Системата се прилага в електромобилите, но там директно се генерира ток, който пак директно отива в акумулатора.
И пак за сега, това е по-скъпо от конвенционалния мотор.
Въпросът е вечен.
Има ли перпетум мобиле?!
За сега няма!
За всичко останало се съгласявам, но перпетум мобиле има 1000%, просто не е финансово изгоден за конгломератите..
ivan dimitrov
08-12-2015, 19:41
За всичко останало се съгласявам, но перпетум мобиле има 1000%, просто не е финансово изгоден за конгломератите..
Секретна руска разработка, естествено......
Влагаш 10квт и получаваш 15, за сметка на тъмната енергия и водката.
За всичко останало се съгласявам, но перпетум мобиле има 1000%, просто не е финансово изгоден за конгломератите..
Няма!
Това противоречи на всички основни закони.
Има лъже перпетум мобиле. То на пръв поглед е перпетум мобиле, но накрая се оказва, че нещо друго внася енергия.
Това са технически и инженерни шедьоври.
Такива са например един часовник в Германия от 18-ти век, който и до сега работи без човешка намеса.
Такива са и две телеграфни линии, проектирани от Тесла, които работят без външно зяахранване и до днес.
Всъщност часовникът се навива благодарение на промяната на атмосферното налягане, а линиите на Тесла използуват геомагнитни аномалии и разлика в потенциала в различни точки.
ecotronic
09-12-2015, 18:01
Няма!
Това противоречи на всички основни закони.
Има лъже перпетум мобиле. То на пръв пшоглед е перпетум мобиле, но накрая се оказва, че нещо друго внася енергия.
Това са технически и инженерни шедьоври.
Такива са например един часовник в Германия от 18-ти век, който и до сега работи без човешка намеса.
Такива са и две телеграфни линии, проектирани от Тесла, които работят без външно зяахранване и до днес.
Всъщност часовникът се навива благодарение на промяната на атмосферното налягане, а линиите на Тесла използуват геомагнитни аномалии и разлика в потенциала в различни точки.
Това е инженерната гледна точка.
Гледната точка на икономистите е по-различна. Те все се стремят да правят от нищо - нещо.
Опитите им да реализират финансовото перпетум мобиле не спират.
:)
digitalundgrd
09-12-2015, 18:53
Пешо и Гошо спират в Германия на бензиностанция и казват:
- Пълни догоре...с вода!
Слагат едно хапче в резервоара, палят и тръгват.
На другия ден пак същото.
На третия към тях се приближил господин с костюм и се представя:
- Здравейте, аз съм зам. изпълнителен директор на Ауди, упълномощен съм да ви предложа 1 000 000 евро за хапчетата!
Пешо:
- 3 милиона и са Ваши!
Плаща господина и щастлив си заминава с кутийката с хапчета.
Гошо:
- А бе Пешо, как ще караме сега?
- Ами на газ, както досега..
Пешо и Гошо спират в Германия на бензиностанция и казват:
- Пълни догоре...с вода!
Слагат едно хапче в резервоара, палят и тръгват.
На другия ден пак същото.
На третия към тях се приближил господин с костюм и се представя:
- Здравейте, аз съм зам. изпълнителен директор на Ауди, упълномощен съм да ви предложа 1 000 000 евро за хапчетата!
Пешо:
- 3 милиона и са Ваши!
Плаща господина и щастлив си заминава с кутийката с хапчета.
Гошо:
- А бе Пешо, как ще караме сега?
- Ами на газ, както досега..
...:rotfl::rotfl::rotfl:...тия от ауди, големи будали:)))
Двигателя на колите ни в бъдещето е вече е измислен! Просто трябва да се изчерпа петрола преди то да стане реалност.
Как подводницата Акула никога не се е нуждаела от презареждане? Еми това ни трябва, обаче в омален мащаб! :D
Знам, че идеята да почнем да караме с мини-ядрен реактор звучи идиотско, обаче ако се реши въпроса със сигурността при удар (което няма да е голям проблем) , както и да се направи така, че никой никога да не може да го ремонтира. Всичко останало ще стане лесно.
М/у другото, двигателя спокойно ще може да надживее самата кола! :D
Ако се замислете, идеята хич не е лоша като концепция! Особенно, че за кола, ще се нуждае от много малко ядрено гориво! Говорим по-малко от 100-200 грама! :D
П.С: На скоро гледах предаване за руската подводница Акула, та за това съм под влияние! :innocent:
dimitar_vd62
09-12-2015, 21:10
Ми те руските бази в Арктика отдавна се захранват от мобилни такива.
Знам, че идеята да почнем да караме с мини-ядрен реактор звучи идиотско, обаче ако се реши въпроса със сигурността при удар (което няма да е голям проблем) , както и да се направи така, че никой никога да не може да го ремонтира. Всичко останало ще стане лесно.
Системата не се състои само в 200 грама ядрено гориво, съвкупността от компоненти я прави доста обемна, че да се побере в купето на кола, също така трябва да се охлажда по някакъв начин, както и да може да се изключва.
Двигателя на колите ни в бъдещето е вече е измислен! Просто трябва да се изчерпа петрола преди то да стане реалност.
Как подводницата Акула никога не се е нуждаела от презареждане? Еми това ни трябва, обаче в омален мащаб! :D
Знам, че идеята да почнем да караме с мини-ядрен реактор звучи идиотско, обаче ако се реши въпроса със сигурността при удар (което няма да е голям проблем) , както и да се направи така, че никой никога да не може да го ремонтира. Всичко останало ще стане лесно.
М/у другото, двигателя спокойно ще може да надживее самата кола! :D
Ако се замислете, идеята хич не е лоша като концепция! Особенно, че за кола, ще се нуждае от много малко ядрено гориво! Говорим по-малко от 100-200 грама! :D
П.С: На скоро гледах предаване за руската подводница Акула, та за това съм под влияние! :innocent:
Проблемът е, че няма как да охлаждаш реактора и радиационната защита ще е доста масивна.
А катастрофите могат драстично да намалеят при опцията да се изпариш при удара:big_heat::nuke:
---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:22 ----------
Системата не се състои само в 200 грама ядрено гориво, съвкупността от компоненти я прави доста обемна, че да се побере в купето на кола, също така трябва да се охлажда по някакъв начин, както и да може да се изключва.
Няма нужда да се изключва, щото трябва нещо да захранва поддържащите системи.
ecotronic
10-12-2015, 16:01
Проблемът е, че няма как да охлаждаш реактора и радиационната защита ще е доста масивна.
А катастрофите могат драстично да намалеят при опцията да се изпариш при удара
Да се изпариш от споменаваните 200 - 300 гр ядрено гориво, няма как да стане. Виж - да си увредиш здравето, може.
Да се изпариш от споменаваните 200 - 300 гр ядрено гориво, няма как да стане. Виж - да си увредиш здравето, може.
Ма молам ти съ, кой ти говори за ядрен взрив? Я ми обади, каква е температурата на ядрото?
Оставяйки това на страна, първата верижна реакция е протекла в една обикновена тава и започването и е въпрос на пропорция, а не на количество.
ivan dimitrov
10-12-2015, 20:00
Ма молам ти съ, кой ти говори за ядрен взрив? Я ми обади, каква е температурата на ядрото?
Оставяйки това на страна, първата верижна реакция е протекла в една обикновена тава и започването и е въпрос на пропорция, а не на количество.
https://bg.wikipedia.org/wiki/Критична_маса.
Както и да е, не там е бъдещето.
Някой плащат да им духа, без да осъзнават че вятъра е безплатен.
Това е валидно в случай, че някое ляво правителство, не се "сети" да наложи данък, върху въздухът за дишане.
ecotronic
10-12-2015, 20:03
Ма молам ти съ, кой ти говори за ядрен взрив? Я ми обади, каква е температурата на ядрото?
Оставяйки това на страна, първата верижна реакция е протекла в една обикновена тава и започването и е въпрос на пропорция, а не на количество.
Ама, моля ти се! Аз, който мие иначе неизмиваемите тави вкъщи в които жена ми упорито прави опити да постигне ядрен взрив във фурната, прекрасно разбирам от тия неща :)
https://bg.wikipedia.org/wiki/Критична_маса.
Както и да е, не там е бъдещето.
Някой плащат да им духа, без да осъзнават че вятъра е безплатен.
Това е валидно в случай, че някое ляво правителство, не се "сети" да наложи данък, върху въздухът за дишане.
Уикито е абсолютната истина :big_bow_down:
В нечии анатомични структури вятърът е постоянен, но за жалост не генерира енергия, въпреки че си заплащаме скъпо за това "природно явление".:innocent:
А с данъците ГРОБ се справя превъзходно:flirt:
Ама, моля ти се! Аз, който мие иначе неизмиваемите тави вкъщи в които жена ми упорито прави опити да постигне ядрен взрив във фурната, прекрасно разбирам от тия неща :)
Вече ми е ясно що си толкоз облъчен:lol:
ecotronic
10-12-2015, 20:55
Докторе, само превръщането на материя в енергия може да се нарече "генериране на енергия". При всички други "източници", които познаваме, се извършва само нейното преобразуване.
---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:52 ----------
Вече ми е ясно що си толкоз облъчен:lol:
Ако кажеш и с колко рентгена, те признавам:)
На това му викам професионална деформация.
ivan dimitrov
10-12-2015, 21:05
Уикито е абсолютната истина :big_bow_down:
Твърдо не е. Обаче физиката си е физика. Колкото и да не им се иска на някой, тя си има собствени закони. Най смешното е, че не и пука дали се съобразяваме с тях.
То това е така, не само с физиката, всъщност важи за "природата"(разбирай - вселената) като цяло.
Ама ... ние хората "си падаме" по раволюции, и ни е гадничко да се съобразяваме с някаква си природа.
Няма да прогнозирам, кой "ще плаща сметката" накрая. Твърдо НЯМА.
У
А с данъците ГРОБ се справя превъзходно:flirt:
И с таксите, и с таксите!
Докторе, само превръщането на материя в енергия може да се нарече "генериране на енергия". При всички други "източници", които познаваме, се извършва само нейното преобразуване.
---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:52 ----------
Ако кажеш и с колко рентгена, те признавам:)
На това му викам професионална деформация.
Материята е енергия и обратно.
За облъчването си носи редовно дозиметъра, че да имам основание да ти предписвам "изваждане от среда" от вриме на време:tooth:
Твърдо не е. Обаче физиката си е физика. Колкото и да не им се иска на някой, тя си има собствени закони. Най смешното е, че не и пука дали се съобразяваме с тях.
То това е така, не само с физиката, всъщност важи за "природата"(разбирай - вселената) като цяло.
Ама ... ние хората "си падаме" по раволюции, и ни е гадничко да се съобразяваме с някаква си природа.
Няма да прогнозирам, кой "ще плаща сметката" накрая. Твърдо НЯМА.
Вярно е, физиката си има закони. Няма да кажа от къде знам.:naughty:
---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:27 ----------
И с таксите, и с таксите!
Бе тя Лилето вика,"който няма пари за минетка, да не и мачка пътищата", ма ша са намери некой тирикат, дет вместо минетка шъ си купи танк от закуските и шъ им го докара оф роуд да им ги паркира :moon:
ivan dimitrov
10-12-2015, 21:47
Бе тя Лилето вика,"който няма пари за минетка, да не и мачка пътищата", ма ша са намери некой тирикат, дет вместо минетка шъ си купи танк от закуските и шъ им го докара оф роуд да им ги паркира :moon:
Изпадаш в крайности. Що да е танк, като може да е трактор(при това не от ония, дето отлитат). Тракторът е велика сила, ей! 5 трактора на пътя и.........
Човек ще помисли че не сме го виждали вече......
Амин!
Изпадаш в крайности. Що да е танк, като може да е трактор(при това не от ония, дето отлитат). Тракторът е велика сила, ей! 5 трактора на пътя и.........
Човек ще помисли че не сме го виждали вече......
Амин!
Е, танкът е семантика. Приемат се и други форми....
Дай Боже!:innocent:
ivan dimitrov
10-12-2015, 23:07
Е, танкът е семантика. Приемат се и други форми....
Дай Боже!:innocent:
Хъ, аз като гледам....май, май......
Е, не съм гадател и може да не е точно май, ама......там някъде.....
Хъ, аз като гледам....май, май......
Е, не съм гадател и може да не е точно май, ама......там някъде.....
А бе надявам се на нещо хубаво за Коледа, ма май просто се боричкат вътрешно за постове ....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.