View Full Version : 147 за първа кола, "малко" въпроси
Здравейте хора. Скоро ще взема книжка и съответно имам намерение да си купя първия автомобил. Не съм заклет фен на никоя конкретна марка и не съм предубеден. По принцип търся нещо с по спортно усещане и пъргав двигател (но нямам намерение да се състезавам по пътищата) което да държи и сърцето и портфейла щастливи.
На пръв поглед 147-та ми се вписва много добре в тази дефиниция. Покрива ми изискванията, харесва ми на вид и първоначалната инвестиция за самия автомобил е сравнително ниска (сравнение с другите които съм харесал). Разчетох се за проблемите на колата и сега имам някои въпроси за да преценя дали това може да е колата за мен.
Въпрос 1
Разбира се първо попаднах на окаването - било "чупливо и скъпо". Като човек без опит си нямам идея какво е означава това. Гледах някакви носачи, горни, долни предни задни. Цените варират между 100 и 250лв на брой. Добре де ама колко общо са тия носачи колко тампона има, колко често се чупят, никаква идея. Та тук върпоса ми е колко носача и тампона има (до колкото разбрах това са чупливите елементи) и по колко струват горе долу? Колко често се чупят и от невнимателно шофиране ли се чупят или ей така от самосебе си :D ?
Въпрос 2
Taка после идва двигателя. Харесал съм си 1.9 JTD 120 или 150 hp, до колкото разбрах и 2та са корави. 150-та ме привлича повече, но до колкото разбрах в Опел Астра Х има същия двигател и имало някакъв хроничен проблем с вихровите клапи (дори не знам какво е това). Та тоя проблем има ли го при алфата и страшен ли е за оправяне (скъп) ?
Въпрос 3
Трети въпрос за частите като цяло - намират ли се лесно у нас? Последното което искам да ми се случи е да си взема кола и да кисне в сервиза в чакане на части. Друго което ми е интересно е горе долу как се съпоставят като цени с тези за BMW 120д ако някой си има идея?
Въпрос 4
Висок съм около 1.87, 80кг, ще се събера ли в тая кола. То е ясно че като тръгна да обикалям ще седна и ще пробвам, но ми е интересно някой с горе долу моите размери как се чувства в колицата.
Въпрос 5 (последен уж)
Каква първоначално обслужване трябва да се направи след евентуална покупка и колко горе долу излиза. Масло, филтри, ремък и ролки, друго ?
Това се сещам за момента. Ще съм много благодарен за всякакви мнения, само моля без хейт че споменах разни други марки :)
LegendaryChris
04-02-2016, 22:16
Здравейте хора. Скоро ще взема книжка и съответно имам намерение да си купя първия автомобил. Не съм заклет фен на никоя конкретна марка и не съм предубеден. По принцип търся нещо с по спортно усещане и пъргав двигател (но нямам намерение да се състезавам по пътищата) което да държи и сърцето и портфейла щастливи.
На пръв поглед 147-та ми се вписва много добре в тази дефиниция. Покрива ми изискванията, харесва ми на вид и първоначалната инвестиция за самия автомобил е сравнително ниска (сравнение с другите които съм харесал). Разчетох се за проблемите на колата и сега имам някои въпроси за да преценя дали това може да е колата за мен.
Въпрос 1
Разбира се първо попаднах на окаването - било "чупливо и скъпо". Като човек без опит си нямам идея какво е означава това. Гледах някакви носачи, горни, долни предни задни. Цените варират между 100 и 250лв на брой. Добре де ама колко общо са тия носачи колко тампона има, колко често се чупят, никаква идея. Та тук върпоса ми е колко носача и тампона има (до колкото разбрах това са чупливите елементи) и по колко струват горе долу? Колко често се чупят и от невнимателно шофиране ли се чупят или ей така от самосебе си :D ?
Въпрос 2
Taка после идва двигателя. Харесал съм си 1.9 JTD 120 или 150 hp, до колкото разбрах и 2та са корави. 150-та ме привлича повече, но до колкото разбрах в Опел Астра Х има същия двигател и имало някакъв хроничен проблем с вихровите клапи (дори не знам какво е това). Та тоя проблем има ли го при алфата и страшен ли е за оправяне (скъп) ?
Въпрос 3
Трети въпрос за частите като цяло - намират ли се лесно у нас? Последното което искам да ми се случи е да си взема кола и да кисне в сервиза в чакане на части. Друго което ми е интересно е горе долу как се съпоставят като цени с тези за BMW 120д ако някой си има идея?
Въпрос 4
Висок съм около 1.87, 80кг, ще се събера ли в тая кола. То е ясно че като тръгна да обикалям ще седна и ще пробвам, но ми е интересно някой с горе долу моите размери как се чувства в колицата.
Въпрос 5 (последен уж)
Каква първоначално обслужване трябва да се направи след евентуална покупка и колко горе долу излиза. Масло, филтри, ремък и ролки, друго ?
Това се сещам за момента. Ще съм много благодарен за всякакви мнения, само моля без хейт че споменах разни други марки :)
Така колега карам 120 коня Бензин 1.6 без газ.
1. Окачването не е толкова зле колкото го описват. Сега ако ще караш като каруцар през дупките и легналите полицай няма смисъл да вземаш това.. приятел е със такава като моята купувахме ги заедно и неговата повече се чупи, но той буквално цели дупките..:no: Чупят се повече от почти всички други, но караш ли кадърно нямаш проблем.
2. Проблема го няма поне над мой поглед над 2 такива, ноо 150 коня не ти трябват. 115 коня съм карал и ти казвам след 1800 оборота като включи турбото направо се залепяш за седалката. Няма смисъл да се надигаш на по-голям двигател от 120-ка.
3. Части аз винаги намирам за моята. Има от коли на части, както и нови. Не съм имал проблем до сега.
4. 1.84 съм и нямам проблеми много ми е удобно. Стига някой да не седи зад теб :lol_sign:
5. Масло зависи какво вземеш. Ролки,ремъци,Филтри ми излезнаха мисля, че около 300 лв не помня точно...
Като цяло дизела е по-добре.. и повече върви от бензина и по-малко харчи.
Здравей колега и добре дошъл.
1. Всяка кола си има слаби места и при алфата 147/156 това са носачите и по конкретно тампоните, които се разбиват бързо или скърцат. Друго като слаб елемент няма, но всяка кола над определени километри и години си има проблеми, то е ясно и ние хората, които караме такива коли си ги знаем и ги взимаме с това знание, че ще има ремонти и ще се хвърлят пари.
2.Вихровите клапи за които говориш са на новия модел и наистина е хубаво при покупка на такъв двигател, който има такива клапи да ги премахнеш, поне по мое мнение, защото ако се скчупи някоя от тях отива и прави леш буталата.
3. Части винаги ще има, въпросът е, че някой хора много ги надуват, затова трябва да подбираш и търсиш.
4. Няма проблем и 2 метра да си пак ще влезеш без проблем стига зад теб да не седи друг толуп, защото поне при мен седалката е дръпната така, че отзад остават има няма 5 см.
5. При първоначална покупка е точно това, което си написал: масло, филтри, ремък, ролки, водна помпа също бих казал задължително. Провери антифриза как е, ако е син го смени със хубав розов за да има по-голямо смазване на водната помпа и да не ти гние бързо радиатора на парното и на двигателя. Като е хубаво да си поразгледаш мотора за евентуални течове на масло, антифриз, ако има и да ги спреш на време докато не късно. Също така и накладки и дискове, което е най-важното да имаш добра спирачна система, като новобранец.Общо взето това е като за начало.
Бих ти препоръчал 1.9 JTD с по стария мотор 115 или 101 коня, понеже съм със същия и за мен това е най-добрия, елементарен и евтин за подръжка мотор от всички други налични за този модел и няма да се разправяш с вихрови клапи.
dansguardian
05-02-2016, 10:07
Приготви си едни 1500-2000 лв. за след като закупиш колата.
zombiran
05-02-2016, 13:18
1. Взимаш ли хубави части (TRW са едни от тях) няма да имаш проблеми. Долните ги смених като взех колата, преди 5-6 години и още карам с тях. С горните карах 45-50к, преди да ги сменя (дори не се разкърцаха). А не е като да не карам. Ако взимаш евтини части ще се чупи по-често. Като минус е това скърцане, където ти казаха и колегите.
2. Добре си се насочил, аз карам 1.6 бензин с газ. Не ти го препоръчвам, ако сега купувам ще взема точно тези, които си изброил. Като предпочитания ще е 150к.с.
3. Части се намират лесно, въпроса е, че ги продават на безбожно високи цени, (говоря конкретно за носачите на TRW) за справка виж тук (http://www.mister-auto.bg/bg/alfa-romeo-147-937-1-9-jtdm-16v-150kc_v18933.html).
4. Колата изглежда малка, но всъщност си е доста просторна , в сравнение с други. Поне за мен. Аз съм 180см., 78кг.
5. Ремъци, ролки, водна помпа (задължително) и най-важното, търси майстор, който разбира и разполага с комплект за зацепване на ангренажния ремък (пети) снимката по-долу. Без него не давай да ти барат колата (двигателя) колкото и да те убеждава, че може и без тях. Успех!! Колата е уникална, но и капризна.
http://www.zimber.bg/2436-5977-thickbox/k-t-za-zacepvane-na-dvigateli-alfa-romeo-1-6-1-4-ts-zimber.jpg
1. Взимаш ли хубави части (TRW са едни от тях) няма да имаш проблеми. Долните ги смених като взех колата, преди 5-6 години и още карам с тях. С горните карах 45-50к, преди да ги сменя (дори не се разкърцаха). А не е като да не карам. Ако взимаш евтини части ще се чупи по-често. Като минус е това скърцане, където ти казаха и колегите.
2. Добре си се насочил, аз карам 1.6 бензин с газ. Не ти го препоръчвам, ако сега купувам ще взема точно тези, които си изброил. Като предпочитания ще е 150к.с.
3. Части се намират лесно, въпроса е, че ги продават на безбожно високи цени, (говоря конкретно за носачите на TRW) за справка виж тук (http://www.mister-auto.bg/bg/alfa-romeo-147-937-1-9-jtdm-16v-150kc_v18933.html).
4. Колата изглежда малка, но всъщност си е доста просторна , в сравнение с други. Поне за мен. Аз съм 180см., 78кг.
5. Ремъци, ролки, водна помпа (задължително) и най-важното, търси майстор, който разбира и разполага с комплект за зацепване на ангренажния ремък (пети) снимката по-долу. Без него не давай да ти барат колата (двигателя) колкото и да те убеждава, че може и без тях. Успех!! Колата е уникална, но и капризна.
http://www.zimber.bg/2436-5977-thickbox/k-t-za-zacepvane-na-dvigateli-alfa-romeo-1-6-1-4-ts-zimber.jpg
+1 за TRW
Така колега карам 120 коня Бензин 1.6 без газ.
1. Окачването не е толкова зле колкото го описват. Сега ако ще караш като каруцар през дупките и легналите полицай няма смисъл да вземаш това.. приятел е със такава като моята купувахме ги заедно и неговата повече се чупи, но той буквално цели дупките..:no: Чупят се повече от почти всички други, но караш ли кадърно нямаш проблем.
2. Проблема го няма поне над мой поглед над 2 такива, ноо 150 коня не ти трябват. 115 коня съм карал и ти казвам след 1800 оборота като включи турбото направо се залепяш за седалката. Няма смисъл да се надигаш на по-голям двигател от 120-ка.
3. Части аз винаги намирам за моята. Има от коли на части, както и нови. Не съм имал проблем до сега.
4. 1.84 съм и нямам проблеми много ми е удобно. Стига някой да не седи зад теб :lol_sign:
5. Масло зависи какво вземеш. Ролки,ремъци,Филтри ми излезнаха мисля, че около 300 лв не помня точно...
Като цяло дизела е по-добре.. и повече върви от бензина и по-малко харчи.
Би ли обяснил на колегата,защо не му трябва 150 коньовия...има и 140к.с. също,та избора му е голям.И стига с тия вихрови клапи,защото 140ката е без,а има и 150 също без,клапи,мапи,дпф-и и тем подобни...от евро 3 "поколението".
Другите работи колегите са ги описали.Има части ,има всичко.Цените са нормални за класа кола.Вътре ще се събереш,но мястото отзад е тясно.За градска кола е перфектна.Виж вече за моторите,както казах имаш голям избор,но виждам че правилно си се насочил.Според мен по-ще ти е важно,състоянието на двигателя,а не колко к.с. е.Просто вземи някой с теб,който е карал дизелова алфа и се надавай да попаднеш на запазен автомобил
Благодаря много колеги за подробната информация :) :thumbup:
Видях ги TRW носачите, не са евтини, да, но пък ако не трябва да се сменят всяка година мисля че ще е ок. Само не можах да разбера колко са. Отпред май са 2 от всяка страна, а отзад ?
Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя :D ?
За вихровите клапи четох че на някои автомобили могат да се махнат и да се сложат едни тапички на тяхно място. После си вървели по абсолютно същия начин. Ако има някакво значение насочил съм се към автомобили след 2005 година.
Иначе колата ще я ползвам основно извън градско и по малко градско. Бургас - София 10 пъти годишно ще се взима минимум.
Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти :D, могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
dansguardian
05-02-2016, 22:02
Задницата е евтина за ремонт, драмата е отпред - два горни носача, два долни носача, две биелетки, тампони на стабилизиращата щанга (които имат навика за се разскърцат и е неприятно).
П.С. Ама те и горните носачи си се разскърцват след време, нема се плашиш!
Задницата е евтина за ремонт, драмата е отпред - два горни носача, два долни носача, две биелетки, тампони на стабилизиращата щанга (които имат навика за се разскърцат и е неприятно).
П.С. Ама те и горните носачи си се разскърцват след време, нема се плашиш!
Стабилизиращата щанга ако я сменяш цялата с нова оригинална комплект с тампоните няма да скърца никога !
---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:17 ----------
Благодаря много колеги за подробната информация :) :thumbup:
Видях ги TRW носачите, не са евтини, да, но пък ако не трябва да се сменят всяка година мисля че ще е ок. Само не можах да разбера колко са. Отпред май са 2 от всяка страна, а отзад ?
Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя :D ?
За вихровите клапи четох че на някои автомобили могат да се махнат и да се сложат едни тапички на тяхно място. После си вървели по абсолютно същия начин. Ако има някакво значение насочил съм се към автомобили след 2005 година.
Иначе колата ще я ползвам основно извън градско и по малко градско. Бургас - София 10 пъти годишно ще се взима минимум.
Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти :D, могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
17-ки може
18-ки само на Алфа 147 GTA
zombiran
05-02-2016, 22:20
Предполагам форумните сервизи прерпоръчани тук са добри, така че имам намерение към някой от тях да се обърна ако се спра на алфата. Предполагам те ше имат това нещо което zombiran спомена. То някакъв инструмент ли е всъщност или се слага някъде по двигателя :D ?
Нещо което пропуснах да попитам вчера - обичам големи джанти :D, могат ли да се сложат 17ки или 18ки на 147-та ?
Добре си се насочил към форумните сервизи. Да, това е инструмент, който фиксира валовете в правилното положение за зацепване.
Джанти има и то много хубави. GTA (http://www.alfabb.com/bb/forums/attachment.php?attachmentid=122253&stc=1&d=1226900195), TI (http://i142.photobucket.com/albums/r119/n0str4/DSCN0015_zps627e1881.jpg), Модел 1 (http://italiaautoparts.co.uk/media/IMG_13441.jpg), Модел 2 (http://i51.photobucket.com/albums/f385/v6bacon/030320101092.jpg~original), Модел 3 (http://cars-pics-db.com/pics/alfa-romeo/alfa-romeo-147-selespeed/alfa-romeo-147-selespeed-07.jpg) Има и други. Може да разгледаш в нета. Тези, които съм ти показал са 17-ки. Но не ти препоръчвам да слагаш по голяма от 17-ка, за 18-ки ще ти трябват ниско профилни гуми и е възможно да ти опират в калниците при повече от 2-ма човека в колата. Да не говорим за състоянието на пътищата ни!
18-ки само на Алфа 147 GTA
18-ки ГТА до колкото знам няма. Само 17-ки.
18-ки ГТА до колкото знам няма. Само 17-ки.
Имам предвид,че на 147 GTA може да сложи 18-ки
А за протокола и 147 JTD и 147 GTA за определени пазари се е предлагала и с 18-ки фабрично !
Добре дошъл и от мен,
много добре си се ориентирал според мен,
колегите подробно обясниха за всички точки.
Аз имам въпрос дали държиш колата да е с 4 врати и какво оборудване мислиш да търсиш? Естествено това е обвързано и с бюджета, който разполагаш.
Ако не държиш колата да е с 4 врати, огледай или най-добре покарай GT. За джантите, стават и 18ки, важното е да са с правилният офсет и широчина.
Препоръчвам ти Q2 или T.I. изпълненията, въпреки, че Cup Limited с 140к.с. евро3 двигателя е супер избор! ;)
Дукати корс версията е с 18-ки. заводско...аз съм с такива и ми опира само на едно място,дето се е нагънал мокета отдясно,но ще го излекувам...че даже и по-ниски пружини съм взел,та скоро ще разбера ще имам ли драми и търкания.Та,колега както ти харесва.
И 17ки ще са ми ок. Иначе ако ще е алфа, ще търся 2005 година и нататък до 8к наай много за самия автомобил като начална цена. Казвам 8 но реално ще гледам с преговори да си я сваля на поне 7.5. Всъщност като гледам обявите, повечето 147-и не минават 7000. Така де, също забелязах че 150 коня версията е доста рядка, в софия се продават 2-3 и то със съмнително качество като че ли. 120 кончета има масово, а 140-те са до 2004та така като гледам. Има малко време още, докато почна да оглеждам и избирам може и да се появят 150-ки.
За вратите, специално за тази кола предпочитам 4. За оборудване, не ми трябват много екстри - климатроник и ел пакет ми стигат, на ксенонче също бих се радвал. Из обявите кожените салони които видях не ми харесаха и не ме блазнят. Честно казано от всичките коли които гледах до сега, кожен салон ми хареса единствено и то много в Mercedes clk 270 (w209).
За окачването изглежда че пълната смяна на предно с TRW с труд ще е някъде 800-900лв и до колкото разбирам от коментарите ви и малко четене из форума после нещата заспиват за едно 40-50 хиляди километра.
Други тежки ремонти има ли колата като цяло? Ръжди мъчат ли я? Разгледах темата с проблемите и частите с интерес и като че ли не попаднах нещо супер фрапантно.
Относно ръждата,не се притеснявай.Но много зависи къде е карана,къде е нощувала,как е поддържана и т.н...До колкото си спомням завода даваше 12г.гаранция...не че някой ще я признае де....поне така съм чел.Колко е вярно не знам
mi7aka922
18-02-2016, 03:07
За окачването има и компромисни варианти които издържат до към 30к километра (е не при всички де, но ако не гледаш да скачаш много в дупки и повече ще изкарат)! Това са носачите с марка ATEC... 280лв. е комплекта 4 носача и 2 биалетки. Аз съм с този комплект от 21к километра (от лятото на миналата година до сега) като 10к от тях съм ги карал на 17-ки джанти и буквално не я пазя толкова много, просто защото искам да видя колко ще изкарат преди да се разтропат без много пазене от дупки! За сега долните са бетон, но един горен на няколко пъти го хващам да прискърцва много леко в мокро и влажно време, но тропане няма! :)
dansguardian
18-02-2016, 09:20
За окачването има и компромисни варианти които издържат до към 30к километра (е не при всички де, но ако не гледаш да скачаш много в дупки и повече ще изкарат)! Това са носачите с марка ATEC... 280лв. е комплекта 4 носача и 2 биалетки. Аз съм с този комплект от 21к километра (от лятото на миналата година до сега) като 10к от тях съм ги карал на 17-ки джанти и буквално не я пазя толкова много, просто защото искам да видя колко ще изкарат преди да се разтропат без много пазене от дупки! За сега долните са бетон, но един горен на няколко пъти го хващам да прискърцва много леко в мокро и влажно време, но тропане няма! :)
+1.
Зарибявате ме повече и повече за този автомобил. Има ли някакви други хронични проблеми автомобила като цяло (въпреки че предполагам че до 2005 са отстраненеи)? Че ми изглежда направо прекалено яко за да е истин - влиза супер добре в бюджета, двигателя изглежда солиден и с приятна динамика за купето особено 150 кс ако намеря такъв, дизайна е красив.
Остава ми още "малко" надявам се след месец най много ще мога да почна да обикалям :D
dansguardian
18-02-2016, 18:03
Но все пак не постъпвай като редовия Болгар :), който купува кола за точно толкова пари, с колкото разполага. Предвиди и едни 1500-2000 лв. за първоначално обслужване (филтри, масла, ремъци, ролки, спирачни дискове и накладки, жила за ръчната евентуално, ремонти по окачването) и форсмажорни обстоятелства (повреда на алтернатора, ABS-а, лагер на главина и т.н.).
Реално бях предвидил 10к само за автомобил и отделно обслужване, но вероятно ще се откажа да давам чак толкова. Та пари за обслужване съм превидил, даже подозирам че ще ми останат за хубави нови гуми и дори джанти ако по някаква причина тия с които е не ми харесват или са малки.
Здравейте, за да не отварям нова тема(и ако колегата няма против да пиша в неговата) и аз съм се ориентирал към този автомобил. Но по скоро към бензиновия мотор 150 к.с. автоматик. И един съвсем непрофесионален въпрос: Как ви звучи 147-ца 150 коня бензин на газ за 4500 лв. 2005 г., внос от Франция? Нормална цена ли е това или гледат да се отърват набързо ?
Един въпрос който може да е и за другия раздел ама, горе долу как се сравняват 147 и 159 като здравина, проблеми и скъпост на потдръжката. 159 беше първата алфа която ме грабна супер много но в последствие я "отписах" защото видях цена на 1 носач от близо 500лв (https://www.autopower.bg/%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B0%D1%87-trw-alfa-romeo-159-sedan-1.9-jtdm-16v-jtc1306-g105c20-i15242133.html)
Ако това е стандартната цена, окачването не е супер здраво и не е само 1 носач от всяка страна ми се струва доста скъпо. Но пък дизайна и от вътре и от вън е злокобен, така че трябва да попитам :BIGsmile:
Gecovski
19-02-2016, 19:52
Алфа-та е прекрасен автомобил,но както казаха по-горе - трябва ти читав майстор.Аз моята я карам на 50 километра до сервиз,но съм много доволен от работата.Моята е JTD 140 кс.Няма да отговарям на въпросите ти,защото ще повторя това,което са ти написали колегите.Само ще ти кажа,че колата е с невероятна динамика и е много стабилна на пътя.Удобни са и повечето са с всички екстри.Да вметна за носачите.Един от колегите даде по-горе линк към сайт.От същия сайт преди две седмици си купих горни носачи TRW за 80 и няколко лева бройката,докато в два магазина ми казаха съответно 105 и 110 лв. бр..Та и аз мога да препоръчам сайта.
Ако решиш да си купиш 147-ца,убеден съм,че няма да съжаляваш :)
Успех!
Добре си се насочил към форумните сервизи. Да, това е инструмент, който фиксира валовете в правилното положение за зацепване.
Джанти има и то много хубави. GTA (http://www.alfabb.com/bb/forums/attachment.php?attachmentid=122253&stc=1&d=1226900195), TI (http://i142.photobucket.com/albums/r119/n0str4/DSCN0015_zps627e1881.jpg), Модел 1 (http://italiaautoparts.co.uk/media/IMG_13441.jpg), Модел 2 (http://i51.photobucket.com/albums/f385/v6bacon/030320101092.jpg~original), Модел 3 (http://cars-pics-db.com/pics/alfa-romeo/alfa-romeo-147-selespeed/alfa-romeo-147-selespeed-07.jpg) Има и други. Може да разгледаш в нета. Тези, които съм ти показал са 17-ки. Но не ти препоръчвам да слагаш по голяма от 17-ка, за 18-ки ще ти трябват ниско профилни гуми и е възможно да ти опират в калниците при повече от 2-ма човека в колата. Да не говорим за състоянието на пътищата ни!
18-ки ГТА до колкото знам няма. Само 17-ки.
За 18-ките вероятно си прав.Моята е със 17-ки,зимните са 50 и на завой леко опират понякога :)
От следващата зима ще я свалям на 15-ки :)
Един въпрос който може да е и за другия раздел ама, горе долу как се сравняват 147 и 159 като здравина, проблеми и скъпост на потдръжката. 159 беше първата алфа която ме грабна супер много но в последствие я "отписах" защото видях цена на 1 носач от близо 500лв (https://www.autopower.bg/%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B0%D1%87-trw-alfa-romeo-159-sedan-1.9-jtdm-16v-jtc1306-g105c20-i15242133.html)
Ако това е стандартната цена, окачването не е супер здраво и не е само 1 носач от всяка страна ми се струва доста скъпо. Но пък дизайна и от вътре и от вън е злокобен, така че трябва да попитам :BIGsmile:
Това за скъпата поддържа на Алфа е мит,разбира се който не е верен !Но нали се сещаш,че кола която не е нова от магазина рано или късно някой неща по колата трябва да се сменят с нови !И не говоря за окачване !Идва един момент когато ще ти трябва нов съединител с него и нов маховик.После и дебитометър който ако е вярно четох някъде живота му е 70000 км.После някой съединение по турбо пътищата се е сцепело и така нататък....Това ти го казвам не в минус на колата ! Но ако не си готов да и угаждаш,тя е все едно да имаш любовница иска да е ухажваш с подаръци(нови части за да си доволен ти, и най вече тя) си карай колелото !!!
Ooo не си правя илюзии че потдръжката на коя да е кола е евтина сама по себе си или че на "2ра" ръка кола няма да има неща за орпавяне. Просто ми беше интересно като здравина и цена на потдръжката как е 159 спрямо 147 защото дизайна ми харесва много.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.