View Full Version : Покупка на 146 боксер
ivopifeca
06-02-2016, 21:42
Какво да гледам,и на какво да обърна внимание при огледа,мерси предварително!Не съм имал допир с тоя мотор...Колата е с газ...
ivopifeca
07-02-2016, 18:56
Ако може да се изтрие питането ми,че като гледам,колко отговори получих...евала
budged3d
07-02-2016, 22:45
взимай още едно ТД :)
bat_borko_
08-02-2016, 00:09
Аз имам 146 боксер от 6 години и над 100 000 км много съм доволен единствения проблем е че не ги изкат по сервизите.Но като цяло има евтина подръжка и е много надежден автомобил при -20 градуса пали от четвърт.Като цяло съм по доволен от 146 боксер от колкото 147тс
ivopifeca
08-02-2016, 20:04
взимай още едно ТД :)
Тва къде го купих тд-то го търкяля сестра ми,бих взел тд,но не се предлагат...
veselin71
08-02-2016, 20:22
Карам боксер от три години. Доволен съм. Съотношението: цена, качество, обслужване е добро. Елементарен двигател. Мисля, че слабо място са им маслените помпи. Зямери налягането на маслото. Така при смяна на биелни лагери, в бързината не погледнах помпата, която се беше износила и се наложи отново да смемя лагерите. Частите не са скъпи. Питай нещо конкретно.
Взимай го и не се мотай!
Ако имаш проблеми с мотора, питай ни 33-каджиите. Моторът е здрав и сигурен.
Останалото го казаха.
ivopifeca
09-02-2016, 19:32
Карам боксер от три години. Доволен съм. Съотношението: цена, качество, обслужване е добро. Елементарен двигател. Мисля, че слабо място са им маслените помпи. Зямери налягането на маслото. Така при смяна на биелни лагери, в бързината не погледнах помпата, която се беше износила и се наложи отново да смемя лагерите. Частите не са скъпи. Питай нещо конкретно.Колко да е елементарен хаха.Не съм имал допир с боксер...Видя ми се доста забутани свещите,и бая претрупан,в сравнение с 75-цата,която търкалям...Ще фана да го взема,поне купето е добро.Ако се договориме де.После да видя,къде ще го поддържам:grin:
bobi1997
29-05-2016, 22:19
Здравейте колеги. Следя форума от известно време, тъй като лека полека се запалих по марката. В крайна сметка се спрях на 146 боксер като вариант за покупка на Алфа. Но възраждам темата, за да ви помоля за още мнения ако има някой какво да каже, защото всеки около мене, който попитам ми казва, че ще се вкарам в беля, въпреки че се запалих за Алфа и май няма как да се разубедя вече :devil:
invinceble
29-05-2016, 22:59
Точно пък с 146 боксер няма какво да се вкараш....
Окачването не е като на 156/147. Двигателя е сравнително безпроблемен. Ако можеш си намери по-запазена бройка и си ти.
Карам такава кола 7-ма година. Малко им е тегаво на майсторите по сервизите или не нака си говорят профилактично... досна харчи 12/100 бензин 14/100 газ това е за софия. Всичко е до късмет. Като за 20 годишна кола съм повече от доволен. Ако ти харесва купувай, но да знаеш доста от частите се намерат трудно, екзотична работа.
bobi1997
30-05-2016, 16:00
Мерси за отговорите. Бюджета ми е малко ограничен, но ясно е, че това ще е колата.
invinceble
30-05-2016, 17:26
Виж тази обява. Не съм я гледал лично, но на снимки изглежда екстра. Километрите е ясно, че не са толкова.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11455218260680576&slink=e20q6o
bobi1997
30-05-2016, 20:32
Изглежда добре, и е с по-големия мотор, което е още по-хубаво (повече магарета :biker:) , само че на мен бюджета ми е ограничен до към 1500-1600 лева. За жалост имам и друга кола, която не ми се иска да продавам (Пежо 306 2.0 HDi)
bobi1997
10-06-2016, 06:36
Един бърз въпрос - до кога са правени боксерите на 145 и 146, до 1997 ли?
Един бърз въпрос - до кога са правени боксерите на 145 и 146, до 1997 ли?
Моята е Twin Spark и е произведна януари 1997-ма.145 би трябвало да приключват декември 1996-та боксерите,ама не съм 100% сигурен!Има шанс да попаднеш на боксер с първа регистрация 1997-ма,от по-късно произведените със сигурност!
bobi1997
10-06-2016, 17:58
Ясно. Не знаех, че няма туин спарк при 145/6 преди 1997
Ясно. Не знаех, че няма туин спарк при 145/6 преди 1997
Има. ама само qv/ti. От 97 почват малките ТС-и.
Аз продавам една ако те устройва се обади. Поддържана е много добре има леки забележки.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11488011140434737&slink=2h8t01
Аз продавам една ако те устройва се обади. Поддържана е много добре има леки забележки.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11488011140434737&slink=2h8t01
Много добре, ма човека си търсеше преди повече от година.
:lol_sign:
Абе не е грешка, която е непреглъщаема. Все пак спомена белисимата. Това си е инфо от всякъде.
ivopifeca
30-03-2017, 20:24
Преди година търсех,сега скоро си купих:)1.6-145 боксер
bobi1997
30-03-2017, 21:23
а 1.7 16v боксер не се ли продава някъде..? че кОпам из цяла София ама досега намерих само един дето е след основен ремонт и нещо не ми звучеше много хубаво как работи...
ivopifeca
22-04-2017, 20:23
Не знам какво се фръгате на 16 в:)За съжаление много малко от тези 16-ки фигурират?90-ТЕ имаше у квартала 33-ки с 1.7 16 в,беха кошмар,с тех бръмчеха ала бала:)Незнам защо сега е пълно с голфове секви версии,опели и т.н.а боксерите с тоа мотор са кът?Карал съм само 116-та серия,преди неколко години имаше ентусиасти,където 1.6,1.8 им бил слаб,се искаха 3.0 ...шестаци и т.н.Ми те карали ли са читав 1.6?-не...Същото е и с боксерите,са карам 1.6 145-ца-ми доста върви за кубатурата си,кума ми има голф ГТИ,и го изгазих,чак ми се разсърди хахаха.Гледайте да е читаво,а не дали е 18 в:)Очартован съм от боксера,но както и преди съм казвал,116 та има по добрите мотори поне за мене,некси са по плавни:)
bobi1997
22-04-2017, 20:29
До голяма степен си прав, че ако екземпляра е читав върви приятно за кубатурата си. Ама представи си читав 1.7 16в тогава какво прави...
Иначе 8 клапановите бол. Специално 145/146 1.3 и 1.6 има много и за без пари...
Когато купувах ТД-то преди нея пробвах една 146 1.7 16в, колата беше страшно запазена и вървеше зверски, не даваше да и дадеш газ.Много се чудих дали да я взема, но ме спря големия разход.
Тогава си търсих икономична кола, но сега ако ми падне хубава бих я отнесъл!
Успех!
1.7 16 В е таралеж в гащите. Оправдан е само тоя на 33-ките. На 145/6 е чиста ....я. Нема таков кенеф!:crybaby:
Виж, осем клапановите си заслужават вниманието. Евтини за обслужване, непретенциозни и вървят добре. Разходът също е много приличен.
Истината обаче е, че не са за лаици.
Ако искаш да караш такава кола, забравяш какво знаеш за Гоуфа или Москувича и започваш да се учиш на ново.
И вярвайте ми- заслужава си!
Успех!:devil:
bobi1997
23-04-2017, 09:29
Не съм имал 1.7 16в боксер, а 8 клапанов имам от по-малко от година и едва сега взех и един бракуван да го разглабям, та не мога да твърдя, че знам и разбирам много от тези мотори.
Но според това, което съм чел по форумите и по интернет - не са кой знае какви разликите между 1.7 16в в 33 и в 145/6. Основната разлика идва от теглото на колите, но и в 145/6 разликата в динамиката, която осигурява 16 клапанов спрямо 8 клапанов би трябвало да е осезаема (не съм карал 16в)?
ivopifeca
23-04-2017, 09:33
Когато купувах ТД-то преди нея пробвах една 146 1.7 16в, колата беше страшно запазена и вървеше зверски, не даваше да и дадеш газ.Много се чудих дали да я взема, но ме спря големия разход.
Тогава си търсих икономична кола, но сега ако ми падне хубава бих я отнесъл!
Успех!Колега не си сбъркал сТД-то,моето се кара всеки ден,на сестра ми също,много съм доволен и от двете.Но боксера е по емоционален:)
ivopifeca
23-04-2017, 09:55
1.7 16 В е таралеж в гащите. Оправдан е само тоя на 33-ките. На 145/6 е чиста ....я. Нема таков кенеф!:crybaby:
Виж, осем клапановите си заслужават вниманието. Евтини за обслужване, непретенциозни и вървят добре. Разходът също е много приличен.
Истината обаче е, че не са за лаици.
Ако искаш да караш такава кола, забравяш какво знаеш за Гоуфа или Москувича и започваш да се учиш на ново.
И вярвайте ми- заслужава си!
Успех!:devil:Не знам за обслужването,ма като отворя капака настръхвам,вижда ми се бая забутано:)Свещите не ми се мисли как се сменят примерно:)
bobi1997
23-04-2017, 10:49
Абе за 8 клапановия е малко зор, ама се сменят. Всъщност зависи дали имаш газ и къде е монтиран изпарителя. При мене е на десния рог и имах малко зор със свещите на 1-ви и 3-ти цилиндър съответно.. Виж за 16 клапанов и на мен ми е интересно, някой колега да каже.. :biggrin:
ivopifeca
23-04-2017, 11:04
Ти колега с какви свещи си?Моята я купих със счупена кутия на въздушния филтър,явно е гърмяла преди...Откакто я карам при мене не е гърмяла.
bobi1997
23-04-2017, 19:59
Като я купих едно от първите неща беше да сменя свещите. Сложих NGK BPR7ES. По каталог им дават на 8 клапановите боксери Golden Lodge 25HL ама такива май не се произвеждат вече и трудно може да се намерят. Те лоджа май са с 4 електрода, а тези които аз сложих са само с един ама ми ги изкараха по каталог, че уж ставали, а и ми хареса, че са една идея по-студени и понеже съм на газ и давам и малко газ.. :biggrin::biggrin:
Иначе аз от колата свалих BERU някакви с 3 или 4 електрода не помня вече, не че имаха проблем просто профилактично.
А за кутията кво да кажа - аз гърмях две на мойта, ама си го набих сам тоя филм, щото реших "профилактично" да си сменя кабелите и попаднах на некви боклуци (уж KW били..) дето прескача искра през изолацията към корпус, където е по-близо. Върнах старите, които се оказа фабрични - пише си на тях Фиат/Ланча, а и са номерирани кой кабел за кой цилиндър е - и сега проблеми няма.
Но иначе аз говорих с колегата от форума Роби, по тоя въпрос и той категорично каза, че тоците да са ок е най-важно при тия проблеми, а кихалка не винаги спасява...
Не съм имал 1.7 16в боксер, а 8 клапанов имам от по-малко от година и едва сега взех и един бракуван да го разглабям, та не мога да твърдя, че знам и разбирам много от тези мотори.
Тренирай! Полезно е! :devil:
Но според това, което съм чел по форумите и по интернет - не са кой знае какви разликите между 1.7 16в в 33 и в 145/6. Основната разлика идва от теглото на колите, но и в 145/6 разликата в динамиката, която осигурява 16 клапанов спрямо 8 клапанов би трябвало да е осезаема (не съм карал 16в)?
Кои форуми, колега?! Форумът е един. 128 срещу 138 си е разлика. Като разликата в мощността идва от скопяването на мотора , с цел икономия. Освен това кривата на въртящия момент е много по-лоша при 145/6. На практика, 1.6 В8 тегли по-добре в ниските обороти. 1.7 16 В трябва непрекъснато да го газиш, ако искаш да върви. Разликата е точно като 1.6 ТС с вариатор и без. Не случайно 1.7 16 В на 145/6 върви по-добре на газ, отколкото на бензин. Колкото до теглото, то и скоростната кутия е с по-къси предавки на 145/6, та от там нещата са още по-зле. Не случайно 33-ка дори с 1.5 мотор къса с лекота 145/6.
Ти колега с какви свещи си?Моята я купих със счупена кутия на въздушния филтър,явно е гърмяла преди...Откакто я карам при мене не е гърмяла.
Ако караш на газ горещо ти препоръчвам VW 20 на Denso. свещите са иридиево-платинени. Скъпи са , но с огромен пробег и за това накрая са евтини. Около 120 000 км. Двигателя работи по съвсем друг начин, а и тушира проблемите с кабели и бобини. Съотвенто и разходът спада драстично.
Голден Лоджи са чудесни свещи с дълъг пробег, но само на бензин. Там искрата се формира, като участвуеа и предният фронт на изолатора. Това е невъзможно на газ и на практика имаме свещ с разстояние над 1.2 мм между електродите.
Иначе аз съм им най-големият фен, но за газ не стават.
Свещите вярно са на кофти място, но с подходящи удължители и тренировки са си рутинна операция
1.6 8v да тегли по-добре от 1.7 16v в каквито и да е обороти е скандална глупост!
Моля ти се....
Сигурно се опитваш мислено да сравниш 1.6 в 33ка и 1.7 в 145ца ...
1.6 8v не тегли в никакви обороти.
Карам го от 13 години.
Става, не е зле, но баш в ниските е скръб тотална.
За щастие бързо вдига обороти и се чувства добре там.
На Спринта имам 1.7 16в 128коня и дори с оригиналните валове (скопена версия) си извади едни стандартни 130 коня, мерени на дино стенд.
Някъде в темата за Спринта има и графика.
За мен 1.7 16в е винаги по-добрият избор при 145/146,
Лошото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв.
1.6 8v да тегли по-добре от 1.7 16v в каквито и да е обороти е скандална глупост!
Моля ти се....
Сигурно се опитваш мислено да сравниш 1.6 в 33ка и 1.7 в 145ца ...
1.6 8v не тегли в никакви обороти.
Карам го от 13 години.
Става, не е зле, но баш в ниските е скръб тотална.
За щастие бързо вдига обороти и се чувства добре там.
На Спринта имам 1.7 16в 128коня и дори с оригиналните валове (скопена версия) си извади едни стандартни 130 коня, мерени на дино стенд.
Някъде в темата за Спринта има и графика.
За мен 1.7 16в е винаги по-добрият избор при 145/146,
о Лшото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв.
Аз много често плещя всякакви глупости, пък те накрая излезат, че са истини.
Тука говорим за 145/6, а не за нашите кошници по 850-900 кила.
Хареса ми :" Лошото е, че дебитомерът му е скъп, а 1.6 няма такъв.":bad_evil:
На прав път си! :devil:
Ще откриеш и други нещица.
Тука става въпрос не за това, което ние правим, а за колега, който иска да си вземе алфа за ежедневно каране.
Дино стенда не го интересува колко кила е колата и никъде не ги намесвай.
Уж 145/6, пък говориш за 33ки.
Няма как да излезе, че 1.6 е нещо повече по какъвто и да е технически показател (НЕ ЕКСПЛОАТАЦИОНЕН) от 1.7, ако ще и 10000 пъти да го напишеш във форума :devil:
Малко бабешки приказки се получават.
А аз съм на крив път защото точно там боксерите дават най-много удоволствие ;)
Реалните проблеми на боксерите са, че изчезват, но е полезно да се знае кое, как.... за поколенията...
Дино стенда не го интересува колко кила е колата и никъде не ги намесвай.
Уж 145/6, пък говориш за 33ки.
Няма как да излезе, че 1.6 е нещо повече по какъвто и да е технически показател (НЕ ЕКСПЛОАТАЦИОНЕН) от 1.7, ако ще и 10000 пъти да го напишеш във форума :devil:
Малко бабешки приказки се получават.
А аз съм на крив път защото точно там боксерите дават най-много удоволствие ;)
Реалните проблеми на боксерите са, че изчезват, но е полезно да се знае кое, как.... за поколенията...
Човекът иска да я експлоатира, а не да се вре по дино тестове и да я разглобява по два пъти в седмицата.
Аз не знам една 145/6 със 1.7 16V, която да се кара в момента. Последната беше на Пинки, която се караше ежедневно. Дори и Боби 33, след като я възстанови неговата 145, я разкара, с мнението:" нема такъв кенеф".
Човекът спомена за 33-ка и за това се уточних.
Заради подобни безплодни спорове разделите и форумът като цяло загива.
Само тука в Перник има още трима с 33-ки, които не влизат изобщо, защото все някой ще се направи на по-по-най. Единият се занимава само с първа серия, втория има много лъскава Имола, а третият е цял професор, който има уникално запазена 1.4 с карбуратори и "базов модел". Тоест спартанска. Няма дори електрически стъкла и дясно огледало. Но поразява, колко много е запазена. В Монтана също има един, който само нои чете пишкомеренията ни и толкоз. Иначе нато Петко се подвизава по чужди форуми.
Всъщност и аз.:pancake:
bobi1997
28-04-2017, 20:08
Съжалявам, че пак причних такъв яростен спор на тема 16-клапанов боксер (за втори път се случва :mrgreen::mrgreen: )
Иначе по темата - сигурно колегата mordohy има право да има такова мнение за 16в в 145/6, аз не знам понеже нямам допир с точно тоя мотор нито в 145 нито в 33, та за това и питах.
Наистина търся 16-клапанов да го карам всеки ден, но това не значи, че няма да се кара здраво. Не ме е толкова страх от ремонти, иначе нямаше да си взема Алфа (понеже такова е всеобщото схващане). То пък взе, че се оказа здраво куче.... :devil:
Но за 33-ка съм се отказал, щото просто тия коли ги няма вече, камоли с този мотор точно, а пък 8 клапанов боксер си имам, другото е интересно...
Ами гледам те, че си в София. Обади се да се срещнем. Ще ти дам да покараш моята, пък после ще говорим. Нужна ли е изобщо 1.7 16 W мотор
Ами гледам те, че си в София. Обади се да се срещнем. Ще ти дам да покараш моята, пък после ще говорим. Нужна ли е изобщо 1.7 16 W мотор
Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
bobi1997
28-04-2017, 21:52
Да, точно за това говорим. В крайна сметка няма две мнения, че 1.7 16в върви значително по-добре в 33 отколкото в 145, но и за всеки от моделите има значителна разлика спрямо 8 клапановите мотори...
Иначе ясно, че който и да е 8 клапанов в 33 върви повече от същия или сходен по кубатура в 145/6, но това предполагам се дължи най-вече на разликата в теглото на колите.
ivopifeca
29-04-2017, 11:48
Не се карайте излишно!Мисля за сега да не пипам свещите-колата не прекъсва и не ми гърми,просто исках да знам,какви свещи да взимам,ако ми се наложи.
ivopifeca
30-04-2017, 15:51
Много е чуствителен педала на газта...На бензин направо подскача,при едвам лек допир?
---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:47 ----------
Нещо май тая кола не мога да я карам:)Се едни й се иска да я настъпвам повече,и на по високи обороти се чуства по на место...Взех я заради жена ми да я кара,но тя каза ,че и била рязка...Май че и давам ТД-то,а тва че му се учим аз:)
bobi1997
30-04-2017, 22:57
Така е, чувствителен е педалът на газта. Нещо бях чел някъде, че си е така при 155 и 145/6
Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
Ти пък много добре знаеш за какво говоря.
Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи :) !
Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
Говориме за целесъобразност.
И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фен
Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
Бяхме се разбрали, като се затопли да наредим qv-то с 16в боксера.... ако имаш още мерак ... може нещо да измислим? :biker:
Бяхме се разбрали, като се затопли да наредим qv-то с 16в боксера.... ако имаш още мерак ... може нещо да измислим? :biker:
Може, плащам и ГО и преглед, че няма засега.
---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------
Ти пък много добре знаеш за какво говоря.
Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи :) !
Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
Говориме за целесъобразност.
И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фен
Върти гуми у шестък на 34-ти, 13-ти месец. Служи и хубави 16-ки на 205 и на хубав асвалт и на 1-ва няма да завърти. Сега, когато говорим за вървеж, не спори. То докато нямаше 1.7 8 клапана мотор, а караше 1.3, ни убеждаваше, че 1.3 бил най-хубавият мотор на света. Стига. Аз ти дадох цифри, те отразяват действителността. А и 16 клапановият мотор на високи скорости се чувства отлично, защото завърта повечко обороти. Мощността при същата кубатура идва с обороти. Повече не искам да споря, минал съм през абсолютно всички варианти и кубатури на боксерите.
ivan dimitrov
01-05-2017, 21:36
Мощността при същата кубатура идва с обороти.
Мощноста е произведение на обороти и въртящ момент.
:bravo:
Мощноста е произведение на обороти и въртящ момент.
ivan dimitrov
01-05-2017, 22:40
:bravo:
Браво за кое!? За това че зная "откъде идва мощноста", или че допълних твърдението ти?
Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.
п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.
Ако искаш 16v от 33ка ще трябва да си мега късметлия за да попаднеш на неизносен и непипан от газаджии дебитомер. Нови няма.
При 145 боксер 16v дебитомера (Бош с 111 накрая хехе) го има нов, но струва точно колкото половината кола :)
Сменяш го обаче и мотора заработва като нов.
Браво за кое!? За това че зная "откъде идва мощноста", или че допълних твърдението ти?
Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.
п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.
Що реши, че се заяждам? Вероятно, защото ти би направил това, затова мислиш, чи друг ще го напрви с теб. По принцип си напълно прав, но не тотално. При състезателните мотори мощността расте зверски, но не и въртящия момент. В общи линии въртящия момент е свързан с доста неща, но основно с обема на мотора. Примерно от литър обем, може да извадиш и 200 коня, но трудно ще прескочиш 120 нютона. Това за атмосферните бензинови мотори. При турбо мотори е коренно различно.
Може, плащам и ГО и преглед, че няма засега.
---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------
Върти гуми у шестък на 34-ти, 13-ти месец. Служи и хубави 16-ки на 205 и на хубав асвалт и на 1-ва няма да завърти. Сега, когато говорим за вървеж, не спори. То докато нямаше 1.7 8 клапана мотор, а караше 1.3, ни убеждаваше, че 1.3 бил най-хубавият мотор на света. Стига. Аз ти дадох цифри, те отразяват действителността. А и 16 клапановият мотор на високи скорости се чувства отлично, защото завърта повечко обороти. Мощността при същата кубатура идва с обороти. Повече не искам да споря, минал съм през абсолютно всички варианти и кубатури на боксерите.
Аз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!:tooth:
като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.
Аз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!:tooth:
като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.
За голлемите клапани чичко Иво си има и яки пружини. Издиша тая теория. За справка 8 клапанов ТС. А за разликата от 8 до 16 клапановия боксер е от земята до небето. През отворит на 16 клапановия мотор е възможно да мине около 50% повече въздух, отколкото в 8 клапановия. Още повече, че дизайна на главата на 8 клапановия е малоумен. Въобще не е мислен да се ползва оптимално. Клапаните са малки. Ужасно малки, предвид големия диаметър на буталата. Ти как мислиш, дали имам наблюдение върху нещата? Ще те подсетя, че не съм цигулар, нито съм градинар примерно.
bobi1997
04-05-2017, 22:09
С интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.
Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?
ivan dimitrov
05-05-2017, 10:58
39mm срещу 2x31mm . Пи по ер на квадрат. Тежеста на клапана е несъизмерима с усилието което прилага пружината. За да не "зависва" клапанът(резонанс), пружината е с променлива стъпка, или се слагат две(по принцип). Чувах че един кон е околу иляда лева, следователно да си купиш двадесетина за 500 си е на сметка.
ivopifeca
05-05-2017, 19:58
Незнам,аз не съм карал вървежни коли,но 1.6 8 клапана ми харесва как върви...представям си кво прави 16-ката.Интересно ми е,че бая хора ги "изненадвам" по светофарите,без да съм сигурен,че и те се бегат:)Уж не съм от тия къде много настъпват,ма тва боксерче ми бара нервата от време на време:)
---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:55 ----------
кутията на въздушния филтър ми е спукана,така я взех...Като съм с обикновена газова,става ли да се сложи от тия спортните филтри?Кутия от 1.3 боксер същата ли е по принцип?
С интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.
Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?
Разлики в глава мужду 1.3 и 1.6 има, но е минимална. Клапаните са с еднакъв диаметър, горивна камера също, има разлика в диаметъра на портовете, около 1.5-2 мм са по-малки на 1.3
Иначе ако се портва главата на 1.3, става като на 1.6 или 1.7 8V
bobi1997
06-05-2017, 10:51
Незнам,аз не съм карал вървежни коли,но 1.6 8 клапана ми харесва как върви...представям си кво прави 16-ката.Интересно ми е,че бая хора ги "изненадвам" по светофарите,без да съм сигурен,че и те се бегат:)Уж не съм от тия къде много настъпват,ма тва боксерче ми бара нервата от време на време:)
---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:55 ----------
кутията на въздушния филтър ми е спукана,така я взех...Като съм с обикновена газова,става ли да се сложи от тия спортните филтри?Кутия от 1.3 боксер същата ли е по принцип?
Кутиите на всичките боксери в 145/6 са едни и същи. Аз в момента съм с такава от 1.7 16в, щоото две кутии гърмя вече.
Малко са кът колега, ама си намери, щото съм чувал, че със спортните филтри се случва понякога да дават ядове колата като е на газ - примерно като караш с висока скорост и изключиш от скорост гасне кола и некви такива...
Разлики в глава мужду 1.3 и 1.6 има, но е минимална. Клапаните са с еднакъв диаметър, горивна камера също, има разлика в диаметъра на портовете, около 1.5-2 мм са по-малки на 1.3
Иначе ако се портва главата на 1.3, става като на 1.6 или 1.7 8V
Мерси за информацията. А като са по-различни портовете при 1.6 това значи ли, че ако на мойта си сложа главите от 1.6 ще имам по-добро пълнене и издухване съответно?
Едва ли ще усетиш разлика.
Кутиите на всичките боксери в 145/6 са едни и същи. Аз в момента съм с такава от 1.7 16в, щоото две кутии гърмя вече.
Малко са кът колега, ама си намери, щото съм чувал, че със спортните филтри се случва понякога да дават ядове колата като е на газ - примерно като караш с висока скорост и изключиш от скорост гасне кола и некви такива...
Мерси за информацията. А като са по-различни портовете при 1.6 това значи ли, че ако на мойта си сложа главите от 1.6 ще имам по-добро пълнене и издухване съответно?
Няма да има ефект.
ivopifeca
12-08-2017, 15:57
Колата работи много добре,без прекъсвания и тем подобни,но все пак искам да се оборудвам с хубави кабели и свещи,и да си ги държа за резерва.За съжаление 146-цата ТД я дадох на баща ми,и Боксера ми стана ежедневка:)
---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:52 ----------
Друго питане.Ходих до Рибарица,и ми се сториха оборотите доста високи при дадена скорост.Примерно на 5-та с 90 км,ч.,е на 3000 оборота.
bobi1997
14-08-2017, 16:29
Напълно нормално е за високите обороти колега, просто щото скоростната кутия е къса. По спомен на 5-та на 110-120 км/ч съм около 4к оборота..
Инак за кабелите и свещите не знам вече, тая тема е дъвкана доста. Само знам, че на пазара има боклуци бая... В магазина, който е на Ал. Стамболийски като ходих ми предложиха некви Магнети марели кабели и казаха, че форумен сервиз ги взимал и нямало оплаквания. Аз бях взел КВ голЕм боклук.. А за свещи - аз съм с нжк и съм доволен, беру са добри, а някои колеги препоръчват иридиеви на Денсо, ама те са по-скъпи и по принцип не ги предписват за нашия мотора та не знам, макар че не му пречи нищо..
ivopifeca
14-08-2017, 19:55
Еба.и,тва реве за 6-та:)Аз си я карах със 100 макс:)А и с тоя педал на газстта не мога да свикна,като карам по квартала бавно на 1-ва,или втора...като подам или отпусна на милиметър,подскача,или забива:)
bobi1997
14-08-2017, 22:43
Е да, чувствителен е бая педала ама се свиква, а и за мене не е минус тва.. Иначе за града си е кеф с късите скорости, щото много бързо ги изреждам без да усетя даже :tongue2:
п.С: Ще използвам темата да попитам нещо колегите с боксери, които са се сблъсквали с тва. Значи предстои ми да играя филма с предните амортисьори, мойте привършиха курса, имам едни втора употреба от 1.6 дето разглобявам, ясно е, че пасват, но не знам в какво състояние са. Нови пък на много места няма, а там където има цените са космически.
Та питането ми е някой може ли да препоръча решение на проблема, рециклиране или пък покупка на нови (по-възможност не толкова скъпи) и откъде?
ivopifeca
18-08-2017, 17:19
Наистина,заради твоя въпрос се зарових и аз,много скъпи бре?!
---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:15 ----------
С моето бабешко каране с 100 макс,клата ми даде 8 на 100,почти извънградско само.Понеже карам доста икономично,наистина сте прави ,че боксерите си похапват:)Предишните ми трансаксиали с това каране,дори малко по бързо падаха на около 7,и при тва карбураторни...Но газстта е евтина,не ме бърка,просто ми направи впечатление,че са по лакоми от редоваците на 116-та серия:)
bobi1997
18-08-2017, 18:11
Зависи от карането, но да като цяло си гълтат яко. Аз към морето до Бургас 130-40-50 на бензин си правих експеримент - 40 литра ги думна като стой та гледай, че и повече..
ivopifeca
19-08-2017, 10:51
Арчат си....:)То и на по високи обороти вървят с определени км,ч,и тва има значение...Поне 5-та да беше по дълга...
bobi1997
19-08-2017, 21:27
Абе екстра са си колиците, аз много и се радвам на мойта. Верно нито е бърза, нито е кой знае нещо уникално за повечето хора, ама мен си ме кефи, направил съм си генерацийка и си бръмча.. :Yeeeehaaa:
ivopifeca
20-08-2017, 00:04
Батае,евала,ти давам.Наистина колите са доста добри в сравнение,с други марки.От година обикалях и гледах други марки с цел да ги сравня,то немските кошове от този калас нема смисъл да споменавам.Нема гтакива дараци и дървета-мое мнение.Френските биват,но не е същото.В същото време съм разочарован от японските аналози...винаги съм чувал само хвалби за тях.....нема такива дърва...нема!То ръжда,то с теслата делано,то ебати цената........Най доброто след 93-5 е Ланча Каппа,уникален автомобил,взе ми сърцето...след трансаксиалите тва е номер 1,....след тях обаче...след тях:)
Боксера харчи в 145/6.
На мен 33-ката ми харчеше между 7 и 8 газ на извънградско с каране между 130 и 160. Диференциалите в 145/6 са малоумни, както и 1-ва, 2-ра предавка. Отделно,ч е 145/6 е по-тежка от 33, също и от 75
ivopifeca
22-08-2017, 09:54
Доста нисък разход при тази скорост,разбира се зависи и от състояние на автомобила,и газовата...
Доста нисък разход при тази скорост,разбира се зависи и от състояние на автомобила,и газовата...
Моите коли винаги са в топ състояние, поне по отношение на механиката. Изпарителя беше BRC. Колата винаги се е карала само с 10W60.
ivopifeca
23-08-2017, 08:13
Аз и налях 10W40,по препоръка на доста хора,ма май трябваше да пробвам със синтетика...А за състоянието мисля че е добре откъм механика,но ми се иска да я погледне някой,който е карал повече такива да сравни,че аз друг боксер не съм карал.
---------- Post added at 05:13 ---------- Previous post was at 05:12 ----------
Иначе маслото засега не го пипа...
Не съм сигурен в оптималното състояние на моята кола, но със сигурност мага да кажа че харчи яко.
Бензин
11-12 градско
8-9 магистрално
Газ
14-15
9-11
С газов инжекцион.
Така че не се плаши, колега.
Поздрави!
ivopifeca
26-08-2017, 17:44
Водна помпа с метална турбина от 33 ква марка?За сега немам проблеми ,но гледам, че колегите ,разбиращи от тия боксьори я препоръчват:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.