PDA

View Full Version : Как "Суперката да стане "по-супер"



kalin555
10-02-2016, 10:43
Реших да Ви покажа някои мои дейности по 164-ката свързани с обновяване на колата за да изглежда
по -съвременна, както и ще Ви споделя за някои предстоящи интересни ремонти по колата. Това е породено от факта, че съм сравнително нов собственик
( от около година) и все още съм пълен с мерак за колата.

kalin555
10-02-2016, 10:52
Ще ви покажа осъществяването на едни не много тежки бояджийски интервенции относно броните и праговете. Разбира се снимките са от преди зимата. Оригинално половината брони са със черен кант и нагоре в цвета на купето. Хрумна ми всичко да е в цвета на купето както са сега новите коли. Това някак прави колата по -пълна и завършена . така и така броните бяха издрани реших използвам момента. На първите снимки започнахме с малко кит за да докараме формите. Там където бяха издрани добре остъргвам старата боя до пласмаса и чак тогава започвам да нанасям кита. После с едра шкурка оформям и с финна само заглаждаме за да може да нанесем шприц кита.

kalin555
10-02-2016, 10:59
Тука сме загладени и шприцваме. Предстои да минем с водна шкурка за да сме готови за металика. Вижда се и кочината в гаража, както и малкото бояджийско зверче, което се оказа че се държи добре за частично пребоядисване.

kalin555
10-02-2016, 11:04
На първата снимка е и предната броня на шприц. Тя претърпя същата процедура като задната. Имаме си номер на боята и купуваме същия номер. Предварително ходих да проверя дали номера отговаря все пак колата не си знае годините и можеше да е пребоядисана. Бояджията аза че е точна. после се оказа че има малко ралика , но го отдавам на остаряването на оригиналната боя и ме дразнеше в началото, но се като мина време сякаш си дойдоха цветовете.

kalin555
10-02-2016, 11:08
Извинявам се за безпорядъка с качването на снимките . Та ето ги

kalin555
10-02-2016, 11:14
Ето как стана накрая. Тука все още не са боядисани праговете. Има едни досадни гуми на вратите, които всъщност много добре си пазят от мръсотия , ама няма как да се боядисат и реших, че ще останат като черен кант. самото боядисване на праговете не можах да го документирам, че бързах за един ден да ги отупам , че трябваше да тръгваме за морето. А там трябва да отидем с целия си блясък.

kalin555
10-02-2016, 11:33
Изрових една снимка от морето да се види колицата в завършен вид с боядисани прагове. Тук даже е пастирана цялата. Освен това си поиграх да махна гадното черно фолио което е залепено на средната колонка , т.е. на самите врати. Маха се с пистолет за горещ въздух. Нагряваш малко махаш . Пак нагряваш и така докато се отлепи всичкото. После трябва да се почисти с кореселин останалата лепкава слуз. Малко е пипкава работата ама си струва. Отдолу се показа заводския металик, който отнесе малко паста и лъсна. Незнам дали оригинално е слагано това фолио ама си мисля че е така, защото беше натикано чак под лайсните покрай прозореца. Инъче е поклекнала бая ама не е от колата да не си помислите че е стара и изсипана- хаха. Просто е пълна с бира и меса и ракии и все такива благини

MaVrUt
10-02-2016, 16:36
браво, добре е станала....но защо не и сложиш едни халогени ?

kalin555
11-02-2016, 12:43
Ами мислих първоначално ама не знам дали може да паснат на тази броня без преправяне и в крайна сметка се отказах. Не че окончателно. Инъче колата от съвсем скоро е с ксенон на късите и много добре цепи в мъглата. А и по-принцип ксенона много добре се връзва на лупите. Слагал съм на рефлекторен фар ама на лупата ефекта е по -добър а и регулирането на фара не е чак такава играчка. Отделно си направих дългите на дневни светлини (работят на 25 %) и се пускат автоматично със запалване на двигателя. Направих ги така: Палиш и светват дълги на 25 %, ако минеш на габарити дневните гаснат и на следваща стъпка минаваш на къси. Като разбира се ако искаш дългите винаги могат да светнат на 100% , независимо дали си само на дневни или на габарит и т.н. Тоест светкавица винаги е на разположение. Ако някои иска да си направи тая екстра за по малко от 10 лв. мога да драсна схемата. Много е проста и надежна и практическото изпълнение не е трудно. А инъче за монтаж на халогени ако някой е слагал да каже - ако не се преправя бронята бих си помислил да и лепна едни.

---------- Post added at 12:43 ---------- Previous post was at 12:38 ----------

Сега се занимавам със светодиодно осветление на таблото и дисплейчето на километража, което между другото отвреме на време се губеше както гадния дисплей на климатроника. Засега излекувах километража и ще гледам да документирам присаждането на диодите, като ми се иска после и подсветката на климатроника да мине на диоди, а самия гаден дисплей му мисля цялостна интервенция за да се превърне в надежно работещ индикатор без найлонови кабелчета, но затова по - нататък. Студените дни са удобни за такива играчки на топло в къщи с поялника.

Scrapera
11-02-2016, 17:09
Бронята е една и съща, сложил съм допълнително халогени на няколко. Единстветно се добавя едно реле, зад километража се намира и заработват (за тази информация благодарности на RUNNING WILD).

Ксенона наистина става добре на лупите, а на рефлекторен фар е пълно безумие, селяндурщина и простотия (освен ако не е заводски).

kalin555
12-02-2016, 10:26
Аз релето го видях де седи като свалях таблото ще помисля и за другото. Ей ще вземете да ме навиете за едни халогени. Инъче сега се хващам с светодиодите на таблото. А да питам ей така: някой знае ли дали на 2,0 ТС моторите са слагани автоматични скорости или само на шестаците, че ми се върти нещо в главата и друго евентуално дали шестаков автомат ще пасне на 2,0 мотора без много преправяне.

RUNNING WILD
14-02-2016, 19:55
Бронята е една и съща, сложил съм допълнително халогени на няколко. Единстветно се добавя едно реле, зад километража се намира и заработват (за тази информация благодарности на RUNNING WILD).

Ксенона наистина става добре на лупите, а на рефлекторен фар е пълно безумие, селяндурщина и простотия (освен ако не е заводски).

много се мъчих с това реле а никои не каза къде седи и отидох при алармаджии и ги гледах в ръцете,без да сваля таблото пича бръкна с ръка под бушонното табло и го сложи стигна роре зад километража,техничар та дрънка,много се чудя за ксенон да ти кажа брате,искам некое бяла светлина не им разбирам хич.

---------- Post added at 17:55 ---------- Previous post was at 17:46 ----------


Извинявам се за безпорядъка с качването на снимките . Та ето ги

бате супер си,преди месец си купих флекс на БОШ професионална серия с 6 скорости и си мислех да оправям нещо точно по броните,ама кофти е при мене че я карам оф роуд по риболовите и трябва да минава на тегави терени,а имам над 20 удара по броните и колата има поне 4 вида боя,теглич си сложих та не знам,ще ми се да с апо-чеовешки ама колко ще изкарат тя милата много преживя с мен секъл съм шипкови храсчета с нея и от долу бронята поради тая причина е на жълти петна няма я боята от ударите от храстите,направих и една градина с нея съм изгледал имах и поникнало стръкче доматче на задното стъкло от вънка на уплътението се беше хванало мъжа на сестра ми го видя,имах и поникнало жито под стелките останало от риби и от не знам къде,давена е до халогените в рекички къде съм минавал по корем в калта и тн,но вече си я коткам и си я стягам пък и си е машина та дрънка,ако и е хубава боята от вънка и си я измиеш е супер.

kalin555
15-02-2016, 11:47
Значи моите Ксенони са 6000 К. И светят малко синкаво , но много добре разбиват мъглата. Инъче мисля че 5000 К. ще е по бяла светлина. Даже заводските ксенони доколкото знам се слагат на 4300 К. За да е най бяло. Масово китайчетата са на 5000 К. Относно броните ако се кара офроуд малко се обезмисля да се заиграва толкова много с брооните. То китване , та шкурене та шприц и т.н. Моята отиде 3 дена само с 2 брони. И чесно казано сега като си я гледам на живо си намирам някои кусури ама аз си ги знам. Праговете отделно поне 1 ден.

П.С. Никой ли не е запознат с автоматиците при Алфа 164 , че съм изпаднал в размисъл.

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:29 ----------

Този уикенд се занимавах с светодиодното осветление, което се оказа голям таралеж, особено в частта с панела на климатроника. Инъче от пробите се очертава да е много манияшко всичко , но ще трябва да се помъча. Изкуството иска жертви. Снимки скоро.

---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:44 ----------

Този уикенд се занимавах с светодиодното осветление, което се оказа голям таралеж, особено в частта с панела на климатроника. Инъче от пробите се очертава да е много манияшко всичко , но ще трябва да се помъча. Изкуството иска жертви. Снимки скоро.

Още нещо - колега Runing wild ако имаш нужда мога да съдействам и обяснявам нещо за ксенона монтаж и т.н. Мога снимам и коша да покажа как съм сложил нещата при мен

Scrapera
15-02-2016, 12:06
Автоматични ск. кутии

ZF 4HP18Q - управление посредством вакуум и жило
ZF 4HP18QE - електронно управление

монтират се само на 3.0 V6 и 3.0 V6 24V.

kalin555
15-02-2016, 13:11
Това означава най-вероятно че няма как да се сложи на 2,0 ТС. Или поне ще е голям филм. Интересува ме как ли е захвата на кутията към мотора. Дали ще пасне към 2,0 мотора. А полуоски и тем. подобни сигур също ще са чудо като знам разликата само в главините кой знай другото какво ще е. Всъщност ако говорим за ръчна кутия дали от 3.0 пасват на 2,0 ТС. Оттам може да се съди и за съвместимост при автоматика.

MaVrUt
15-02-2016, 16:19
и на 2.0 V6 Турбо пак слагат автомат, и на 2.5ТД също има автомат

RUNNING WILD
15-02-2016, 18:01
а като казахте скорости-на мене пък ми е чудно на 2.0 суперка тя е с 5 скорости може ли да се присади 6 та скорост?нали 166 ците са с 6 скорости?съвместимо ли е?

Scrapera
15-02-2016, 21:23
и на 2.0 V6 Турбо пак слагат автомат, и на 2.5ТД също има автомат

http://www.pichost.de/images/2016/02/15/epBYu.th.jpg (http://www.pichost.de/image/fvk)

pe6kata212
19-02-2016, 09:10
Ако размислиш за халогените, имам за продан, но ще трябва да си преправиш твоите капачки отпред, защото ги продадох.

RUNNING WILD
19-02-2016, 21:13
от носно халогените-не знам колко щи трябват ама са полезни поне при 164 много и то,дава директна светлина надолу и настрани и се усеща страшно много,аз ги сложих моите та като ходя за риба нощтно време да виждам дълбочината на дупките като ходя по черният път и има много голяма разлика,от страни също свети и по мантинелата,сега едната капачка ще я режа с формата на рибка и като запаля халогена ще е рибка,днес бях при колегата Пешката тои ги оправя моите че се беха поразкачили нещо,отварят и предницата на колата по красива става иначе е като циклоп с тия капачки черните остава незавършена все нещо и липсва като погледнеш.

kalin555
22-02-2016, 09:36
Аз пък тия дни размишлявам дали да се метна в един голям филм с една автоматична кутия и се чудя още дали ще пасне първо на мотора, че кутията е от шестак и отделно как са полуоски и карета да не се окаже че трябва и половината окачване да се сменя и т.н. Отделно успях да направя подсветките на таблото и климатроника. Днес на работа забравих фотоапарата та допълнително ще кача снимки ама да кажа , че вътре особено вечер е мания. Таблото си свети пак в зелен цвят ама някак по -млечно бяло, само дето се намали светенето на самите стрелки и сега мисля да го доискусурявам но пак ще махам табло. Климата е с бели надписи и засега само с дисплея ударих на камък, но не се давам. Отделно от зимата и големия студ ми се прецака хидравличната помпа и сега волана ми е нещо по тежък и като я изфосирам направо засича все едно за момент остава без хидравлика. Така че за на пролет ми се очертава доста работа и снимков материал.

kalin555
23-02-2016, 10:37
Дойде ред да покажа новите глезотии. Опитах се да сложа текст на самите снимки за да е по лесно пояснението, дано се чете добре. Общо взето понеже таблото с уредите и това на климата ги правих в различни дни стана така, че не успях да снимам монтажа на диодите в арматурното табло, че малката беше на на състезания и с жената ми отмъкнаха фотото, но сега пак ще преправям тази част и ще компенсирам със снимки. Снимах само монтажа на диоди в климатроника. Доста голяма играчка е тъй като залепването на диодната лента трябва да е на милиметър точна инъче диодите подпираха на копчетата и не се натискаха. Веднъж го правих после се наложи да го разглобя и да ги намествам повторно. Даже по едно време изпаднах в размисъл дали да не слагам отделни диоди за всеки бутон, но пък там се захранват на 5 волта секция от 3 диода и нямаше да свети нищо и т.н. 3-4 дена седя разглобено това нещо и карах без парно. Ето фотото

kalin555
23-02-2016, 10:44
Засега съм свързал диодите към захранването на дисплея и там не се намалява светенето. Допълнително открих на кой пин идва регулираното напрежение от осветлението на километражното табло и мисля да прехвърля там кабелите , че да може и климатроника да му се регулира осветлението както на километража. Ама това вече като се захвана с дисплея, че сега на ми се разглобява пак. Самите диодни ленти ги изведох с тънки кабелчета из под платките с бутони и ги запоих на мястото на крушките . Така и така няма да има крушки. Ето още материал

kalin555
23-02-2016, 11:00
Ето само климатроника. Малко са размазани снимките ама много му идва светлината на фотоапарата

kalin555
23-02-2016, 11:14
Малко исторически данни от тази есен да видите как със излъсканата кола се прави септична яма на селската ми къща. Наложи се да слагам една по една автобусни гуми изправени в багажника за да ги мъкна до къщата. Понеже не ми стигна една гума, последната ходих от приятели да взема от друго село и посред нощ пътувах на 40 км. в посока да я примъкна, че да не ме видят полицаите. Ето колата с изваден заден капак. Малко я направих като пикап. Гумите ги слагахме изправени ( има се в предвид само по-една изправена, че са грамадни) и връзвахме с въже. И така няколко курса. Това разбира се е само да се посмеете и не е свързано с подобренията по-колата. Е в кръга на шегата демонтажа на задния капак си е вид временно подобрение даващо нови измерения на багажника.

kalin555
23-02-2016, 14:52
Що се отнася за 6 скорости едва ли ще може да се преработи скоростната кутия, но не знам дали направо кутия от 166-ца няма да може да се сложи на 164-ка. Примерно от 2,0 ТС пак на 2,0 ТС 164-ка. Сигурно филма ще е по-малък от този дето го умувам с автомат от 3.0 шестак на 2,0 ТС.

kalin555
24-02-2016, 10:13
Аз да си призная вчера като се прибрах малко по-рано от работа и не ме свъртя в слънчевия следобед и пак сътворих разкази в картинки. Явно няма да мирясам докато не ми свършат наличните диодни ленти. Рекох ей така да си направя чрез плафониерата ден в купето. И след 2 часа нещата се успаха. Но понеже ми се търкаляше и червена лентичка- викам що пък да не са ми червени бутончетата ще си пасват с белите на климатроника. Свалих плафона и айде първо с мултицета да видим де е плюса и минуса и в хола на масата. Във всяка плафонка сложих по-три ленти с по 6 диода. В малките плафонки които са за четене реших да си оставя крушките, все пак там е тясно и най много да се сложат 1-2 диода и сметнах че няма смисъл от заигравката.

kalin555
24-02-2016, 10:20
Най е сладко като слезем в колата и почти в сумрака с фенер и фотоапарат в другата ръка да монтираме готовото изделие. Тъкмо сме готови и вече е окончателно тъмно. Плафониерата наистина прави ден, само дето като й се сложи капачето отгоре самата пласмаса поглъща едно 20 % от осветлението, но и така е много светло и някак стана по-мека светлината. Жалко че фотото не може да пресъздаде атмосферата. Ето и крайния резултат.

kalin555
24-02-2016, 10:30
Освен разкази в картинки, мога и въпроси с картинки да правя. Та питането ми е много тъпанарско ама нямам менюъл за колата а и може просто нещо да не работи все пак я имам от година. Затова към вас колеги- За какво е този бутон. Имах съмнение , че може да е за лампичката на сенника ама не работи. Впрочем тази лампичка я видях веднъж да свети още като я купих колата и малката си игра със сенника и след това няма никой. Другите питанки са относно онова стърчащото на плафониерата и за какво е излишния кабел горе на тавана. Ето нагледно

MaVrUt
24-02-2016, 16:42
относно копчето, то е като изгасиш колата, и като не си на никакви светлини, като го натиснеш светват габаритите, предни и задни....буксата мисля ,че може да е за автоматично затъмняващото се огледало, което явно нямаш. А това червеникавото капаче някой казват ,че е за фабричната аларма, чувал съм и че, е датчик за температурата в купето, но и аз не знам със сигурност.

rasho 33 imola
24-02-2016, 17:00
При мен с копчето се пускат задните плафони :innocent:
Буксата е за фотохромно огледало.
Под капачето е приемника за дистанционното на алармата,а датчика за вътрешната темп.е малко по нагоре на плафона

kalin555
24-02-2016, 19:44
Благодаря за отговорите. Значи за датчика на температурата съм наясно защото той си е там и се обдухва с малък вентилатор, даже на плафона си има отвор със решетки да се движи въздуха оттам. За огледалото дали някой има такова на 164-ката си. предполагам че работи в зависимост от осветеност или от включването на габарити или фарове. Първоначално като купих колата забелязах, че като седи известно време отворена вратата плафона гасне и си мислех че кафявото нещо е датчик за осветеност ама май не е така. По скоро плафона гасне за време. Възможно е наистина да е било нещо за аларма, но в този ред на мисли едва ли дистанционно за аларма на кола ще е на инфрачервен принцип както на телевизора. А това нещо е точно на вид като такова. Значи може би ако е свързано с аларма е по-логично да е нещо като обемен датчик. Въпросите ми са просто от любопитство. Инъче бих се напънал да проследя кабелите и да се опитам да разнищя нещата. Интересното е ю, че платкатаму си е окабелена и отива някъде в колата. А да не би това да е наистина датчик за осветеност, но да работи с специалното огледало което аз нямам. Друго се сещам - ако въпросния бутон е за задните плафони и не действа да не би плафоните да не са в ред, защото честно казано май не съм ги виждал да ми светят. Пробвали сме само малките лампичи за четене и те работят от копчето до задните врати. Трябва ли самите плафони да светят при отворени врати, багажник и т.н.

П.С. Следва осветление на багажника с диоди и дообработка на таблото и светенето на стрелките с което слагам край на диодните ленти и се надявам да продължи запролетяването да почвам по сериозни ремонти.

Tedo
24-02-2016, 22:35
Първоначално като купих колата забелязах, че като седи известно време отворена вратата плафона гасне и си мислех че кафявото нещо е датчик за осветеност ама май не е така. По скоро плафона гасне за време. Възможно е наистина да е било нещо за аларма, но в този ред на мисли едва ли дистанционно за аларма на кола ще е на инфрачервен принцип както на телевизора. А това нещо е точно на вид като такова. Значи може би ако е свързано с аларма е по-логично да е нещо като обемен датчик. Въпросите ми са просто от любопитство. Инъче бих се напънал да проследя кабелите и да се опитам да разнищя нещата. Интересното е ю, че платкатаму си е окабелена и отива някъде в колата.
Точно това е приемника на сигнала от дистанционното и да - инфрачервени лъчи са, все пак е проектирано 80те години, не знам какво те учудва.До него има едно малко бутонче от лявата страна за обучаване на дистанционното и червен диод отдясно.Ако задържиш бутона диода ще започне да мига - чака сигнал от дистанционното.
Ако проследиш кабелите ще стигнеш до модула на алармата, на тия до '93та е в багажника на гърба на седалките, отляво под мокета, представлява червена кутия приблизително 25х15х5 см. с доста кабели, влизащи в нея. Сирената е отдясно зад гърловината на резервоара и има ключалка, с която се изключва.
Датчик за осветеност и такива чудеса няма, реле време е.

rasho 33 imola
24-02-2016, 22:50
Аз имам но е от Ланча Капа,преправя се много лесно.Датчиците са на самото огледало,то работи само при включени светлини.

Gligan
25-02-2016, 23:53
относно копчето, то е като изгасиш колата, и като не си на никакви светлини, като го натиснеш светват габаритите, предни и задни....буксата мисля ,че може да е за автоматично затъмняващото се огледало, което явно нямаш. А това червеникавото капаче някой казват ,че е за фабричната аларма, чувал съм и че, е датчик за температурата в купето, но и аз не знам със сигурност.

С това копче при мен се пускат задните плафони, а това за което говориш се намира на таблото над дисплея на климатроника

MaVrUt
26-02-2016, 08:49
верно, обърках се :) отдавна не съм я карал и съм позабравил

pe6kata212
27-02-2016, 08:43
Браво за ентусиазма и продължавам да следя развитието на колата с интерес.
Що се отнася до фотохроматичното огледало имам такова за 164, което не ми е необходимо и ще се продава, но въпросът е ти колко си амбициран да се сдобиеш с такова.
Продължавай все така и успех.

Lucky
27-02-2016, 10:46
Алармата по между другото пищи доста силно.С Пешката я тествахме.Работи.Ама нямам дистанционно.

kalin555
29-02-2016, 10:23
Значи бяхте прави относно моите въпроси. Аз разбира се най-амбициозно си намерих из нета менюъл за колата и потвърдих отговорите. Копчето си е за задните плафони, но при мен не работи . Тия дни ще видя защо- най вероятно е от крушките, така я купих колата. Оная простотия е за алармата и наистина е била с инфрачервен приемник. При мен май я няма в багажника, тъй като съм разпилявал всичко отзад, като си монтирах газовата бутилка, но не намерих такова чудо, инъче колата има обикновена аларма, която е монтирана допълнително от предишния собственик и си работи нормално. Тия дни имах малко пътувания из страната и освен да окалям колата по пътищата друго не съм правил. Огледало щом се намира бих си купил. Даже ако имаше такава екстра и на страничните огледала щеше да е идеално. Последното ми пътуване бе на 80% нощем и понеже се наложи да карам бавно всички дето бързаха ми вадеха очите и най- вече през страничните огледала. А развитие ще има, чакам само малко свободно време, че имам хидравлика да оправям и мисля да рециклирам задните спирачни апарати, че ръчната ми хич я няма.

Scrapera
01-03-2016, 16:48
Такъв приемник имат всички след 1993г., дори да нямат фабрична аларма. Просто централно с две инфрачервени дистанционни. Самата аларма е много рядко срещана екстра, при мен от 6бр. 164 нито една нямаше аларма, но добавих на две от тях. Става лесно, ако има инсталация. Трябва ти дистанционно, приемник, сирена и червената кутия от багажника.

kalin555
07-03-2016, 10:18
Като малко дете бих викнал Урааааа имам си хидравлика. Значи след почти 2 месеца страдане с волана всичко си дойде на мястото. Използвах повечето време тия почивни дни да посвърша нещо полезно. Проблемите ми тръгнаха миналото лято когато хидравликата взе да губи масло. Викам си сигурно рейката си е тръгнала и почнах смело да доливам. Един познат от който купувам авточасти ме нави да й сипим присадка за спиране на теча. Да ама всичко продължи, взех да каращисвам и маслата и есента в един хубав ден рекох да ида да си видя предницата и докато зяпахме на канала съзрях прогнилия охладител. И тъй като вече почваше зимата реших да ремонтирам на пролет. Лошото дойде в големия студ като всяка сутрин помпата виеше яко и сякаш разхождаше сняг в системата. Така минаха 1- 2 седмици все на минус и един ден спря да вие, обаче волана стана някак по- тежък и при форсиране на колата почна направо да засича. И ей така зорлем освен охладител имах вече смяна и на помпа и на масло. Затова много ви моля колеги не смесвайте различни марки масла. Както и да е ето малко материал от процедурата

kalin555
07-03-2016, 10:35
Има още снимки . Между ремонта на кормилото си позволих да снимам някои неща по колата дето може да са ви интересни. Показах и плочката на газта защото тя е част от една цялостна промяна на горивната система на колата, обаче се чудя за тука ли е или за газовия раздел. Накратко колата работи удивително с плочка на дросела и е като карбураторна кола. Дава съвсем нормален разход като за такъв мотор но нямам проблеми с обороти и АБСОЛЮТНО никакви гърмежи. Така и така бях разпилял всичко реших да си поиграя и с работата й на бензин и внедрих един МАП сензор за да мога да я карам на бензин. Досега само палеше и подгряваше на бензин, но не вървеше без дебитомер. Този който е на снимката служи само за тръба и е изтърбушен. И така да довършим кормилото....

kalin555
07-03-2016, 10:47
Пропуснах да напиша, че източих всичкото масло от хидравликата и тогава сипах ново. Още при демонтажа на охладителя изтече половината отдолу от маркучите. То всъщност там идва от казанчето. На същото място изтече и маслото от рейката. Както е дигната предницата се върти плавно волана до двете крайни положения за да избутаме всичкото масло което е вътре. Накрая изтече и малко отпред като развих и откъм помпата. Остава малко и в нея и гледах да не си я излея на главата като я вадя отдолу. Надявам се че следващата зима няма да имам такива проблеми. Резултата всъщност е нормално работещо кормило. Показвам и как съм монтирал баластите на ксенона и автоматиката на фаровете, което са си все подобрения. Общо взето успешни дни бяха.

Scrapera
07-03-2016, 18:16
Развиването на холендрите на помпата е най-лесното нещо при смяната и. Става с най-обикновена вложка, късо удължение и тресчотка. С лек натиск вложката влиза, въпреки маркучите. А такъв охладител на хидравликата за пръв път виждам на T.S. На V6 и TD имам.

kalin555
07-03-2016, 19:23
Не знам за охладителя, но мисля че е оригинален. Аз така я купих колата и в началото понеже се пъхах отдолу да правя цялата генерация и да заварявам се чудех каква е тая тръба. Но тогава си беше суха даже си карах миналата зима и нямаше никакви грижи даже и на голям студ и т.н. Явно това лято й е дошло времето и е протекла. Оттам явно с доливането на различни масла и поставяне на присадки се е стигнало до някакво замръзване тая зима. Не знам дали маслото се е пресякло или от дупките е влизала вода , влага и т.н. За болтовете на помпата с вложка горния болт не ставаше при мен и го развих с ключ. Другия отдолу с вложка ама понеже много се пънах легнал на земята си изхаках ръката в гредата. Както и да е нещата се оправиха.

didod
07-03-2016, 19:32
И моята няма/ше такъв охладител...

kalin555
08-03-2016, 10:21
Честно казано явно си има файда от него защото като покарах из махлата да тествам работата на бензин и да видя как ще се държи кормилото, после легнах отдолу да видя дали е текло от снадките на маркучите забелязах, че си е бая топла тръбата. Явно отдава някакво количество топлина. Без този охладител би загрявало повече маслото ( особено пък лятото в жегите) и това може да е пагубно за помпата. Пък и каква е логиката да има такъв охладител на другите версии на мотори (3.0 и дизела) а на 2.0 да няма. То кормилната уредба си е същата.

---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:10 ----------

Още нещо се сетих. На всички 164-ки ли има амортисьор или демпфер ( или както там се нарича ) на кормилната рейка. Мисля , че в различните обяви за коли на части съм виждал рейки за 164-ка да се продават без демпфер. И това може ли да има отношение към необходимостта от допълнително охлаждане. И друго забелязах -по повод демпфера- моето кормило е супер леко. Значи карал съм много и най различни коли с хидравлики вкл. и чисто нови, но толкова лек волан съм срещал само на някои модели със електрическо усилване ( като Пунто 2, Клио 2, фиат стило и т.н.). И вашите кормила ли са така леки. На баща ми Кромата е с чисто нова рейка и няма такова усещане. А по принцип на Кромата рейката се води същата като на 164. Дали разликата е в помпите- незнам. Помпата която сега смених е купена от Алфа 155- 1,8 ТС. Работи по същия начин както работеше старата преди да се развали. Един път съм карал 155 -1.7 ТС, но не беше с такъв волан. Да не би само на късните модели 164 да има такива рейки - моята е 97 година. Не че се оплаквам от лекия волан- просто съм любопитен.

Scrapera
08-03-2016, 14:18
Демпфер имат всички след 1993г.
Ако сложиш рейка без такъв, на твоята кола, волана ти ще стане много, много твърд.

kalin555
08-03-2016, 18:44
Ами може и така да е. А не би ли трябвало този демпфер да има функция само да успокоява волана, за да не се чувстват неравности дупки и тем подобни. Доколкото съм чел това е накаква сглобка във вид на амортисор, който има пружини вътре, които помагат на кормилото да се стреми към изходното си положение. Аз съм го забелязал този ефект че волана лесно се изправя. Но си мислех, че пък ако е класически амортисор той няма как да олекотява волана, по скоро би правил допълнително съпротивление

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

И говорейки за амортисьори искам и тук да питам ако може. Никой не писа в темата за амортисьори за 164. Значи проблема ми е че напоследък забелязвам че колата се държи като каруца преминавайки по неравности. Направо подскача и усещането е отвратително. Има ли някакъв известен проблем на тия коли по окачването. По принцип всичко ми е здраво проверявана е преди 20-на дни , няма изтекли амортисори и т.н. просто яко друса. Никаква следа от комфорт даже и малолитражка вози много по добре. На баща ми Кромата е същата платформа като алфата обаче направо плува на пътя. Някакви подсказки ?

didod
09-03-2016, 18:22
Точно си е за изправяне на волана. С 2 срещуположни пружини. По принцип някъде по книгите пишеше, че на суперката помпата вдига малко по-голямо налягане от на старите - 20-30 бара разлика.
При мен също предните амортисьори бяха бетон, но пък аз точно това харесвах. :)

kalin555
10-03-2016, 09:06
Е да ама трябва ли да са бетон или е някаква повреда. Питам в смисъл толкова ли са твърди по - принцип ,
( защото като я натискам отпред не мръдва и сантиметър) или са блокирали и са за смяна. Изпадаха ми пломбите от това друсане а и си мисля че като там няма отдаване другите части по окачването ще поемат ударите и ще се скапват де тампони де шарнири. А и това с подскачането изобщо не ми харесва. Кола с такива размери се предполага да е удобна и комфортна за пътуване. Не съм я купил за да карам бегачка. Все пак освен друсането друго в нея няма което да напомня за бегачка. Искам да си вози нормално. Та помагайте- такива ли трябва да са амортисорите или са се одървили.

kalin555
10-03-2016, 09:38
Още нещо важно. Понеже е много вероятно да отивам на смяна на амортисьори-предни , да питам тук. Значи от стария модел (1990 г.) и Суперката взаимозаменяеми ли са амортисьорите или имат разлика-може нещо в захвата или горе в лагера. Питам понеже ми изпадат едни от старата 164, да знам дали да ги купувам.

kalin555
27-02-2017, 11:58
Здравейте. Малко ще взема да раздрусам темата , че много се застоя. То и аз се застоях от миналото лято откакто се роди малкия ми син и предходжащите го ремонти в апартамента не ми оставиха никакво време да пипна Алфата, само каране. И тъй като обещах пред всички като си оправя дисплея на климата той да е червен реших да покажа нагледно как си изпълнявам обещаното. Тази зима поради липса на зимни гуми реших да си карам старата кола , която е обута добре и да оставя Алфата в зимна ваканция. Покрай нова година се сдобих с цял панел за климатика ( с работещ дисплей) от колегата RuningWild, както и с някои резервни части, за което му благодаря. Та по тия дни се реших хем да подкарам алфата , че се стопи снега и хем да я подхващам да става "по-супер".

kalin555
27-02-2017, 12:05
Цялата работа с дисплея тръгна оттам , че се развали стария и то доста странно . Освен че нямаше дисплей ей така лятото както си работеше му светнаха всички бутони, все едно са активни и така си остана. А като цяло всички функции си работеха. По този повод тръгнах да търся друг работещ панел и т.н. Този който купих освен че си работеше за късмет имаше и дисплей. И дойде деня..... Наложи се обаче както на стария да направя светодиодна подсветка наново както вече съм показал в темата, но и да осветя и дисплея. И в дъждовната събота реших да се хвана докато малкия се тътри из хола с "паяка". Разглобяването е ясно само дето този път много треперих при ваденето на платките да не скъсам дисплея, щото се обезмисля всичко. Ето какво правя...

kalin555
27-02-2017, 12:16
Този път измислих да сложа ограничителни резистори за диодните ленти за да се удължи живота им. По принцип са за 12 волта ама понеже в колата напрежението реално е 13-14 заради динамото забелязах че в километража например някой друг диод си отиде, дали от това , че са китайци или от въпросните 14 волта не знам. И затова на бутонната подсветка и на дисплея сложих тези резистори. Предстои пак да отворя и километража да му оправя липсите и да направя стрелките да се виждат хубаво в червено. По назад в темата бях писал , че от многото светене малко не се виждат стрелките и този път ще снимам и там какво правя. За дисплея взех стария скъсан и пробвах къде най - добре ще стои диодна лента хем като монтаж хем да свети добре. После на новия както си е монтиран в кутията извадих само черното капаче и му лепнах лента с кабелчетата и обратно го върнах без да барам найлонката. Още снимки....

kalin555
27-02-2017, 12:30
Такива резистори ще напъхам и в километража въпреки че там си играе копчето за осветеност и мога да намалям, но все пак може се ограничи максималното . Лошото е , че в климатика подсветката е оригинално с диоди , но на 5 волта и няма как да се използва управлението за осветеност и засега климата е на макс. Свързал съм го към габаритите. Мисля да го захраня от подсветката на километража и така всичко да се регулира заедно както си е оригинално в колата. Подсветката на самия дисплей съм запоил на мястото на лампичките които го огряват и там като се включат габарити дисплея сам се намаля, т.е. се запази оригинала. И друго си мисля- тъй като на тия лентови кабели донякъде проблема им е в топлото, в смисъл колкото го грееш по се отлепя кабелчето си мисля , че с диодна посветка няма да се нагрява както ако го светят лампите. Ето още малко хвалби......

kalin555
27-02-2017, 12:38
Засега това. Имам още LED идеи и както казвах преди докато не ми свършат диодните ленти няма да мирясам:idea2:
Лошото е , че сега купих още.....Мисля да правя осветление на багажника и най - накрая да си оправя и задните плафони да светят. Всичко обещавам да документирам. Всичко ще се прави в скоро време , че трябва и едни джанти да ошкуря и боядисам , че иде време за летни гуми . To be continued.........

MaVrUt
27-02-2017, 19:56
евала,много ми харесва съчетанието на цветовете....придава по модерно излъчване, давай нататък

Sunny
27-02-2017, 20:27
:shocked:
И изцяло работещ дисплей

kalin555
28-02-2017, 09:28
евала,много ми харесва съчетанието на цветовете....придава по модерно излъчване, давай нататък
То по принцип идеята е да има по-модерно излъчване. Като се замисля и на по новите коли има същите индикации по таблата , както и на функциите на климатрониците, ама като ги видиш как всички светят някак по ярко с по - "такива" цветове си казваш " Егати как са я направили тая новата кола", а то всичко е въпрос на яркост и контраст. Аз все споменавам в темата старата си кола, която е всъщност Фиат Типо с дигиталното табло и се замислям как и до ден днешен като попадна на някой който не е виждал такова табло , особено вечер се разтапя от кеф колко било яко като самолет. Все си мисля дали и на Типото да не бодна диоди за подсветка сигурно ще е "космос". Така, че нищо не й пречи на суперката да изглежда модерна, а те италианците функционално са я направили още на времето

---------- Post added at 09:28 ---------- Previous post was at 09:19 ----------


:shocked:
И изцяло работещ дисплей
Признавам си , че изцяло работещия дисплей ми е на късмет и нямам заслуги за него. Доста време мислех дали да не си поръчам из нета кабел и да си играя да ремонтирам моя оригиналния дисплей. И понеже навремето доста се занимавах с ремонт на касови апарати ми е позната технологията за лепене на дисплея (почти всички каси са с такива найлонови кабелчета), но така и така не прежалих едни пари за това. Стигнах до идея за разработка на изцяло друг дисплей и почти имах готов план за работа, когато се развали моя климатроник на цяло обаче и тръгнах да търся цял работещ модул и попаднах на този и така реших да украся оригинала. Честно казано най-си го харесвам, въпреки , че това което щях да сложа щеше да изписва повече информация и да ти казва "добър ден" и т.н. някак в оригинал е най-добре.

kalin555
27-03-2017, 10:45
Понеже от месец не съм писал по темата да знаете , че съм спрял развитието. Както вече писах мислех да продължа с диодните изпълнения, но светлата част на деня се увеличи и с това намаля нуждата ми от светлина. Освен това с покачването на температурите усилено взех да мисля за летните гуми и за друго подобрение по колата. След доста ровене из нета успях да си купя читави джанти от Алфа Ромео от колега от форума. Сега ще ви покажа каква я свърших.

kalin555
27-03-2017, 10:57
Сега като се обзаведох с втори комплект джанти разбрах колко време и пари съм пръснал за 3 години по гумаджии. Пролет - есен, пролет-есен и вече си с едни джанти назад. Въпреки , че на старата кола бях с два комплекта и знам предимството не мога да разбера защо още в началото като купих алфата не се обзаведох. Както и да е вече съм готов. Джантите са от Алфа 146 джуниър. Дойдоха доста очукани и одрани, както беше и пазарлъка. Знаех с какво се захващам. Важното е , че нямаха удари и криво а само козметиката беше за ремонт. Още в началото на март се захванах и тъй като бяха без гуми ми беше лесно да си ги правя в домашни условия на терасата. Взимах си ги една по една и си търках всеки ден по-малко , че трябва и на работа да се ходи и други дейности да се вършат. Мислех да си ги боядисам и после да сложа гуми , но с напредването на времето се наложи вече да ги слагам на колата с летни гуми. Реших да не се доверявам на "внимателния " монтаж, а да ги монтирам предварително. Филма с облепянето е голям и пипкав, но като видях как ги монтираха , се оказа , че не съм сбъркал. На всички джанти бяха ошмулени ръбовете. Добре , че нямаха боя още. Финално ги загладих , после водна шкурка и боядисване.

kalin555
27-03-2017, 11:05
След като боядисах джантите (за целта гръмнах един ден отпуска), ги оставих една нощ в гаража, а на другия ден в събота ги монтирах. И тъй като предните дни си купих и водоструйка която ще седи на вилата ми на село, където ще има монтьорски гараж някой ден се запътих натам да довърша разкрасяването на колата и пробвам придобивката. Ето материала...

kkiko
27-03-2017, 11:34
Браво Калине, хубава работа си свършил.То и аз ми предстоят малко бояджийски работи по моето корабче,че на места има ръждичка доста.Но честно казано,чакам да се постопли хубавичко и тогава!(мога да кача последната снимка на Корабчето-ама пусто не можах да резбера как става това тука)

kalin555
27-03-2017, 12:10
Засега имам една забележка към себе си по отношение на джантите. Оказа се , че тия джанти въпреки , че са еднакъв размер с оригиналните имат разлика в оффсета и реално при монтажа гумата потъва по навътре в калника. Засега забелязах , че едната предна на пълен ляв ми опира в кората на подкалника, а като цяло стоят по навътре всичките и на изглеждат "изхвърлени" навън като оригиналните. Този проблем мисля да го редактирам с едни преходни фланци около 1 см. и по -дълги болтове. Това ще е целта ми следващите дни. Ще покажа и снимки като се справя. Инъче цялата фамилия се изкефихме на визията на колата и ето как завърши процедурата с джантите....

kalin555
27-03-2017, 12:31
Ето колега едно описание с картинка. Може да качиш тука някое фото. Инъче се радвам, ако и на другите им харесва моето старание по-колата.

Чавдар
05-07-2017, 08:58
Това с Cromata ми е много познато и на мен :cheers:

kalin555
06-07-2017, 10:13
Ааа да. Ми чи те са си от една порода. И двете коли са ми връчени на мен за поддръжка. Че и старото ми Типо и на жената Сеата. Сеата не се вписва в италианската атмосфера ама и той върши работа, а и жената си е свикнала с него и не ще да го сменя. А пък и кучето така си има кола. Багажника на сеатчето си е кучешка колиба. Инъче по Алфата на скоро нищо не съм подобрявал освен , че сложих фланците от снимката и реших проблема с офсета на новите джанти. А подобренията ще чакат защото всичкото ми време е отдадено на малкия човек и когато има време събота и неделя свършвам малко работа по райското кътче на село. Онзи ден пък някой изрод ми е счупил огледалото на Алфата и ми предстои смяна и боядисване на двете огледала , което ще публикувам. С помощта на колегата Running wild се сдобих с читаво огледало, за което му благодаря за бързата реакция.

ivopifeca
10-07-2017, 10:01
Много са ви хубави и Алфите и Кромите,колеги.Жалко,че и двата модела почти изчезнаха...

kalin555
13-07-2017, 12:59
Да жалко , че изчезват, ама няма как . Такива коли си ги карат и поддържат само ценителите. За масовия потребител това е просто стара кола и затова отиват на желязо и по моргите за части. Ама като гледам май повече са на желязо , че и части не се намират много. Аз като гледам и във фиатския форум никой не кара и не пише нищо за Типо , а си е легендарен модел и много модели произлизат от неговата платформа, включително и алфи. И понеже имам и Типо и си го кътам ама все пак си отива по малко. Но за 29 годишна кола е перфектно. Вероятно и аз след някоя година ще трябва да сменям 164-ката, по ред причини и ще ми е жал, както сега ми е жал за Типото, но такъв е живота, а и автомобилната индустрия сега е такава , че се бълват еднодневки и май тенденцията ще се запази занапред. Така , че истински коли са на изчезване.

kalin555
15-12-2017, 09:50
С прискърбие мога да обявя, че темата ми е за ключ. Моята "суперка" стана толкова супер, че ми я купиха накрая. Още ми е жал, че преждевременно се разделихме, но така е понякога в живота. Дано е за добро и се надявам пак да се метна на Алфа, така, че не ме отписвайте. Оставам верен на италианките и даже да не се добера до Алфа Ромео все ще е италианка. Поздрави на всички фенове

kkiko
23-12-2017, 12:40
:rockon:Жалко,че загубихме един фен на 164! И за колко я продаде?

stanislav.velkov
24-12-2017, 09:42
Не е жалко, защото я продаде на друг фен на марката. Оттук мога да продължа темата на Калата как Суперката да стане още по-супер.

ivopifeca
24-12-2017, 17:38
Браво!

Scrapera
29-12-2017, 23:19
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11514564373542221&slink=5nnod9

stanislav.velkov
30-12-2017, 18:31
Готина е, нали ?

Scrapera
30-12-2017, 22:07
На този въпрос ще си отговориш, в зависимост, дали има интерес към обявата.
:cheers:

kalin555
01-01-2018, 12:15
Браво бе Слави. Ти затова ли я купи колата за да я търгуваш. Нали беше голям фен на марката и бла бла..Какво да си мислим за човек който ти купува колата и след три дни я обявява за продан на почти двойна цена. Както и да е успех с продажбата. А на всички фенове на 164-ки щастлива нова година. Тази тема беше за фенове за да споделя какво съм правил по колата, но ще е дотук. Ще помоля наистина някой модератор да заключи тази тема, че достатъчно ми я осрахте и я превърнахте на БИТ ПАЗАР.