Log in

View Full Version : Монтаж на модул за дистанционно управление на централното



bonevski
15-02-2016, 18:45
Здравейте колеги
имам проблеми с ключалките на предните врати които могат да заключват но не отключват. Ключарите казват, че са за смяна с втора употреба от автоморги
те. Купих модул с две дистанционни за управление на
централното заключване същото като показаното в подобна тема на FIAT форума / http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=83644 / и въпросите ми са:

1.Голямото жълто реле на платката с бушони и релета
ли е модула за централното заключване / става въп
рос за Алфа Ромео 146 1999 год./

2.Коя от двете схеми от фиатския форум е правилната

3.Кафявия кабел от закупения модул къде отива.

ivan dimitrov
15-02-2016, 20:10
Ако сте добре с английският и четенето на схеми -тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87631) съм качил схемата на централното.
В схемата към която сте дал линк, се ползва директно управление на двигателите на бравите, което не ви препоръчвам. Модулът на централното си има входове, управлявани с ниско ниво(-), но как модулът който сте придобили да се върже към тях, не мога да кажа без да зная що за модул е това. Къде се намира централата на 145/146(и как изглежда) се вижда от схемата(стр.13,14) от схемата към която дадох линк.

Ilko Ivanov
15-02-2016, 23:47
Това е правилния начин.
Колегата дето е качил снимката, си е направил труда да го напише разбираемо за непрофесионалисти, ама нещо не му вярват...
Това във Фиат форума де.
Кафявия кабел се свързва заедно с черния към - (маса, шаси) и никъде другаде.

mordohy
16-02-2016, 14:06
Правил съм ги и двете схеми.
Тая, която я дава производителя на пръв поглед е по-прегледна и безопасна. Проблемът при нея е, че може да има пет кабела, което прави внушителните 5! пермутации. Тоест около 120 комбинации. Трябва да се знаят, кои точно са кабелите, а за фиата няма никъде схеми за централното. Колега от фиат-форума ми изпрати някакви, но все пак всичко си дойде на мястото, след като отворих вратите. Изненадааааа! Кабелите влизащи, нямат нищо общо с излизащите. Нито по цвят, нито по дебелина. Това са подводните камъни за тая схема.
Със другата, дето се бъзика директно централното съм на алфата. Проблемът тука е, че с две копчета отключваш и заключваш, без значение с кое. Много често си намирам колата отключена.

ivan dimitrov
16-02-2016, 17:13
Това е правилния начин.
Колегата дето е качил снимката, си е направил труда да го напише разбираемо за непрофесионалисти, ама нещо не му вярват...
Това във Фиат форума де.
Кафявия кабел се свързва заедно с черния към - (маса, шаси) и никъде другаде.

Ако така са свързани релетата на тоя модул - това е начинът действително. Запазва се функциалноста на оригиналната централа, няма опасност централата да подаде команда отключване а модулът заключване и да отхвърчи предпазител. След като модулът е само дистанционно за централата, може да се монтира на мястото на оригиналното дистанционно - под предният плафон. Стига да е с подходящи размери, разбира се.

Ilko Ivanov
16-02-2016, 22:28
Правил съм ги и двете схеми.
Тая, която я дава производителя на пръв поглед е по-прегледна и безопасна. Проблемът при нея е, че може да има пет кабела, което прави внушителните 5! пермутации. Тоест около 120 комбинации. Трябва да се знаят, кои точно са кабелите, а за фиата няма никъде схеми за централното. Колега от фиат-форума ми изпрати някакви, но все пак всичко си дойде на мястото, след като отворих вратите. Изненадааааа! Кабелите влизащи, нямат нищо общо с излизащите. Нито по цвят, нито по дебелина. Това са подводните камъни за тая схема.
Със другата, дето се бъзика директно централното съм на алфата. Проблемът тука е, че с две копчета отключваш и заключваш, без значение с кое. Много често си намирам колата отключена.
Няма подводни и никакви други камъни в показаната схема. Няма място и за никакви вариации и размишления. Начина е ТОЧНО този при Фиат и при още стотина други модели автомобили, на които централното заключване се управлява по 2 кабела, независимо с + или с -. Възможни са и други начини на свързване и функциониране на системата, но технически издържаният и теоритично правилният е този начин.

mordohy
17-02-2016, 21:53
Tова добре, но когато в машинката влизат пет кабела става малко сложно да разбереш кои са двата управляващи.
Сега ще микажеш, че ти ги знаеш кои са.
Ако колегата знаеше кои са, нямаше да пита :Tease:

Ilko Ivanov
17-02-2016, 22:07
В конкретния случай, схемата отговаря на въпроса на автора на темата.
За други модели... всеки трябва да си преценява възможностите.
Аз съм виждал как се прави основен ремонт на двигател, как се шлайфа кол. вал, как се пасват клапани, ама не мога да си го направя сам.

Когато почнеш от много работи да разбираш и всичко да знаеш сам да си направиш, не е добре работата... ама това е друга тема.

ecotronic
18-02-2016, 15:42
.......
Когато почнеш от много работи да разбираш и всичко да знаеш сам да си направиш, не е добре работата... ама това е друга тема.

Или както се казва - "широк специалист".............ама плитък.

bonevski
19-02-2016, 22:34
Нямаше ме два дни и сина закарал колата на професионалист. За 20 лева човека си е свършил перфектно работата.

Дадеми следната информация за монтирането на закупения модул:
-жълт и розов - отрязани / не се използват /
-бял и син -към снопа кабели в шофьорската врата
-оранжевия с двата диода -към снопа кабели за мигачите
-кафявия - пропуснал свързването
-червен и черен - към бусата над релетата стоящи под кората /прилагам стара снимка/ между другото ако някой знае кое реле за какво е да пише.

ivan dimitrov
19-02-2016, 23:11
Нямаше ме два дни и сина закарал колата на професионалист. За 20 лева човека си е свършил перфектно работата.

Дадеми следната информация за монтирането на закупения модул:
-жълт и розов - отрязани / не се използват /
-бял и син -към снопа кабели в шофьорската врата
-оранжевия с двата диода -към снопа кабели за мигачите
-кафявия - пропуснал свързването
-червен и черен - към бусата над релетата стоящи под кората /прилагам стара снимка/ между другото ако някой знае кое реле за какво е да пише.

Или схемата на свързване на релетата в модулът не е тая, която е в постът на колегата, или кафевият кабел е на маса. Няма как да работи инак. Важно е че работи, при това по правилният начин(съдейки по използването на белият и синият кабел само) в крайна сметка.
Ако бяхте пуснали темата преди придобиването на модулът, щях да Ви посъветвам да си закупите направо аларма. Не е задължително да се включва сирената, а предоставя още една функция - дистанционно отлючване на багажникът, много полезно и удобно.

bobi_kz
13-03-2016, 15:30
Използвам темата за да не пускам нова. 1 колега със 156 си беше направил следното когато отключи колата с дистанционното да се вкл. светлините /само предните за мъгла/ и лампите вътре в купето. Някой по запознат може ли да каже как точно и какво е нужно да се направи обмислям ако не е нещо сложно да си го направя на колата от подписа :)

Ilko Ivanov
13-03-2016, 20:49
Някои от модулите имат функция при отключване да активират 3-ти канал (осветление в купето, сваляне на стъкла и т.н.) за 20-тина секунди. Нататък е лесно вече.

bralivia
05-11-2016, 19:43
Здравейте. Някой може ли помогне къде се връзва кабела за дистанционно отваряне на багажника. И изобщо възможно ли е да се върже на 145-ца. Благодаря

ivan dimitrov
05-11-2016, 23:27
Здравейте. Някой може ли помогне къде се връзва кабела за дистанционно отваряне на багажника. И изобщо възможно ли е да се върже на 145-ца. Благодаря

Може да се направи. Къде и как ще се върже, зависи от изводът на дистанционното. Схемата на заключването на багажникът съм качил в темата за общи приказки. Не зная на коя страбица.

bralivia
06-11-2016, 15:31
голямо търсене ще падне в тези 250 страници.:big_whoops:

ivan dimitrov
06-11-2016, 16:21
Дайте поща евентуално. Системата не ми позволява да прикачвам файлове, които вече съм прикрепвал. Обикновено ми показва къде се намира файлът, тоя път линкът е към темата. Системата е хитра, не позволява да бъде излъгана с преименуване на файлът.
Ножете и да си дръпнете схема от тук (http://zelka.org/details.php?id=157189) примерно.

lordliness
06-11-2016, 16:40
Дайте поща евентуално. Системата не ми позволява да прикачвам файлове, които вече съм прикрепвал. Обикновено ми показва къде се намира файлът, тоя път линкът е към темата. Системата е хитра, не позволява да бъде излъгана с преименуване на файлът.
Ножете и да си дръпнете схема от тук (http://zelka.org/details.php?id=157189) примерно.

Може, сменяш името и малко размера и ставаше май, ама това за снимка май ставаше.

ivan dimitrov
06-11-2016, 17:54
Може, сменяш името и малко размера и ставаше май, ама това за снимка май ставаше.

Смених името, смених и мястото от което го ъплоудвам - не.
Евентуално мога да извлека съдържанието във друг формат, но то оригиналът и без това не блести с качество. По адекватно е колегата да даде поща, или да си свали сам необходимото. Схемата е доста "проста", ако модулът на дистанционното може да осигури задействане чрез логическа нула, най лесно е да се вкл. към бутонът на централната конзолка.

bralivia
06-11-2016, 19:54
Колеги модулът който монтирах е Флексзон. На дистанционното си има бутон с багажник при задържането на който на едно от кабелчетата излиза + за кратко,явно еднократен импулс защото даже мултицета неми го отчиташе, но вързах диод и светва.Това с бутона на конзолата го пробвах.установих че на второто и третото крачета на буксата има + и - и копчето затваря веригата и задейства жълтото реле над бушоните и багажника се отваря.Но като вързах кабелчето от модула там несе получава нищо и с това се изчерпах:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

ivan dimitrov
06-11-2016, 20:24
Мисля яно написах - логическа нула. Тоест за да стане "фокусът" е необходимо активното ниво да е ниско. Във вашият случай е обратно. Това позволява да се направи далеч по функционално включване. Бутонът действа само когато не е "подаден контакт", което е неудобно. За да се включи вашият модул, ще е необходимо допълнително реле или полупроводник, но пък може да стане много по функционално. Флексзон предполагам е бранд, за да се продължи да се умува трябва и модел, по добре някаква схемичка за свързването му (обикновено се предлага), най добре схема на това модулче.

bralivia
06-11-2016, 20:48
това е модулът.Схема нямаше само кабелите бяха написани кой за какво е

ivan dimitrov
06-11-2016, 21:34
Неизвестен е токът който осигурява изходът на устройството. Светодиод светва при ток от околу 3-4ма, за задействане на реле трябват 10 пъти по вече. Ако изходът може да задейства реле, то най добре е да се върже реле паралелно на наличното реле и да отваря багажникът даже при запален двигател. Ако токът е ограничен, то - малка платчица с транзистор, задействащ наличното реле през бутонът или допълнително реле, паралелно на наличното са опциите.

mordohy
07-11-2016, 09:39
При всички случаи реле 50 А и кабел 2.5 мм.
Правих такава система на предишната алфа, та знам от опит какво говоря.

Alex_26
07-11-2016, 11:04
това е модулът.Схема нямаше само кабелите бяха написани кой за какво е

Той е вътре с релета

bralivia
08-11-2016, 11:17
Значи ще трябва доста да си поиграя, няма да стане по лесния начин. Благодаря ви колеги!

ivan dimitrov
08-11-2016, 11:56
Ако модулът е с реле на тоя изход, няма да е трудно. Особено щом се задейства чрез задържане. Може да се подаде напрежение директно на соленоида. Колко ампера е предпазителят на модула?

bralivia
10-11-2016, 17:53
Ами всъщност да целия модул представлява три релета общо взето. Предпазителя мисля че беше 50А

ivan dimitrov
10-11-2016, 21:40
При това полужение - изводът направо към соленоидът на ключалката и край. Това при условие, че е необходимо над две секунди задържане на бутонът на дистанционното, за да се задейства изводът на модула.
Намерихте ли схемичката?

bralivia
10-11-2016, 22:06
Ами схемичка не, а за задействането е 3секунди и повече задържането

ivan dimitrov
10-11-2016, 22:48
Щом е над две секунди времето, се предполага че няма да бъде задействано инцидентно(без да има желание за това) отключването, та имате две опции. Да свържете модулът така, че да може да отваря багажникът винаги когато се натисне и задържи бутонът на дистанционното. Или както е оригинално в моделът - багажникът да се отваря само когато колата не е на контакт. Никак не ми се дават съвети за нещо което не мога да видя "пред себе си", но.... уверете се че изводът за отключване на багажникът в модулът отива към едно от релетата. Уверете се че другият "край" на контакта на това реле отива директно към захранващият кабел, който минава през предпазителят. Намерете релето в колата, отговорно за отключване на багажникът. По спомен се намира някъде околу таблото с предпазители и релета. Уверете се че именно това е релето, като го извадите и натиснете бутонът за отключване на багажникът. Свържете изводът на модулът със светлосиният кабел на релето, отговорно за отключване на багажникът. Проверете дали така създадената система действа.
Ако да - честито!
Ако не - упсссс, нещо сме объркали(аз или вие).
Съжалявам, аз не нося отговорност.
Уф, без малко да забравя - това е за първата от двете възможности. Ако искате багажникът да се отваря дистанционно, само когато колата не е на контакт, ще трябва допълнително реле, бубинката на което е вързана м/у маса и изводът за откл. на багажникът на модулът. Нормално отвореният контакт на това реле трябва да се свърже м/у маса и....примерно изводът който нарекохте + на бутонът за откл. на багажникът от централната конзола.
п.п. Ако сте разбрали упътването ми и останете без работа(не го пожелавам), потърсете ме. Може да се нуждая от преводач.