View Full Version : проблем с охлаждането
колеги по проблема съм предприел редица мерки :evil:
1.прочистване на радиатор
2.смяна на термостата с нов от ТиН
прблема продължава :evil:
при по спортно каране и скорости над 130 км/час особено ако пътя е с леко върло температурата минава 100 гадуса :evil:
много пути съм спирал и съм остановявал че перката раобти с голями почивки примерно раобти 30 сек. и 1мин. почива :evil: а температурата остава същата
защо перката която трябва да охлади антифриза прави тези гадни почивки :evil:
моля ви помислете и ми помогнете защото днес като се връщах от провинцията ми побърка с тази висока температура :cussing: :Silent:
75 2.0 turbo
15-04-2007, 20:31
ами ако те лъже датчика ти мери ли я с друг термометър :?: или я занеси на някои маистор.... то няма в БГ маистори ама някои може па да налучка...или ходи на врачка 8) ако и тва не помогне питаи президента на клуба тои ща прати в някои скъпарски сервиз дето със сигурност щи земат миличките парички :lol:
колеги по проблема съм предприел редица мерки :evil:
1.прочистване на радиатор
2.смяна на термостата с нов от ТиН
прблема продължава :evil:
при по спортно каране и скорости над 130 км/час особено ако пътя е с леко върло температурата минава 100 гадуса :evil:
много пути съм спирал и съм остановявал че перката раобти с голями почивки примерно раобти 30 сек. и 1мин. почива :evil: а температурата остава същата
защо перката която трябва да охлади антифриза прави тези гадни почивки :evil:
моля ви помислете и ми помогнете защото днес като се връщах от провинцията ми побърка с тази висока температура :cussing: :Silent:
Провери си водната помпа :wink:
Провери си водната помпа :wink:
ще проверя водната помпа но тва няма нищо общо със скапаната перка която пак казвам че си прави почивки при температури от порядака на 100 градуса :cry: :evil:
Провери си водната помпа :wink:
ще проверя водната помпа но тва няма нищо общо със скапаната перка която пак казвам че си прави почивки при температури от порядака на 100 градуса :cry: :evil:
Пич тя така си работи особено ако температурата в радиатора е по ниска/това идва ако водната помпа не е в час/ :wink:
trustworthy
15-04-2007, 22:21
И аз съм съгласен с Мъро, че може да е от помпата. При всички положения обаче, добре е да забравиш за спортното каране, докато не си оправиш проблема и да не сваляш поглед от стрелката на термометъра, че щом влизаш в 100+ градуса сектора...глави се пукат...да не стане мазало :?
tipo1960
15-04-2007, 23:34
Провери си температурата и с друг уред,има лазерен насочваш лъча където искаш и ти показва температурата.И един датчик ти дава информация за показанието на уреда,а друг ти включва перката на радиатора.Успех и пиши каква е била причината.
На мен ми правеше мизерий с прегряването.Като види байр и стигаше и до 110*.Чистих радиатор,смених термостат,датчик и пак същата работа.Оказа се че разликата м/у температурите на радиатора и на двигателя е около 10*.Сега съм с датчик на перката от Лада който работи на 80/75*, а не като оригиналния 85/75 и резултата е че температурата седи м/у 85-90* точно колкото трябва да е.Ако си с една перка си намери датчик с няколко градуса по-ранно включване,а за това дето перката не върти постоянно,ако не ти върти добре помпата и антифриза в радиатора изтива датчика иключва и тя спира.Другото е релето на перката нещо да не е в час.
Оказа се че разликата м/у температурите на радиатора и на двигателя е около 10*.
как стигна до този извод?каде я замери и с какво?
а за това дето перката не върти постоянно,ако не ти върти добре помпата и антифриза в радиатора изтива датчика иключва и тя спира.
къде мога да разбера дали помпата не е в ред защото струва 140 :shock:
Другото е релето на перката нещо да не е в час.
дали ще може да се направи същия номер като с датчика от лада :roll:
Температутара на мотора я гледах по таблото,а температурата на която включваше датчика за перката я мерих вкъщи на котлона с термометър.Датчика включваше на 92* според термометъра,а на таблото уреда показваше малко над 100* 100-103-4*Сегашния датчик го варих и него и включва на 79-80*,а уреда на таблото показва 90*.От там си правя извода,че разликата в температурите е около 10*.За помпата не знам къде можеш да я провериш.Погледни в изравнителното казанче,като вдигне около 3000 оборота течността тряба ва почне за "извира" като фонтанче.Поне при мойта е така.Реле Бош ново 30А струва 5лв.Купи си ново или провери, какво ти е релето и ако имаш същото в колата го замени временно да видиш дали ще е същото положение.
Температутара на мотора я гледах по таблото,а температурата на която включваше датчика за перката я мерих вкъщи на котлона с термометър.Датчика включваше на 92* според термометъра,а на таблото уреда показваше малко над 100* 100-103-4*Сегашния датчик го варих и него и включва на 79-80*,а уреда на таблото показва 90*.От там си правя извода,че разликата в температурите е около 10*.За помпата не знам къде можеш да я провериш.Погледни в изравнителното казанче,като вдигне около 3000 оборота течността тряба ва почне за "извира" като фонтанче.Поне при мойта е така.Реле Бош ново 30А струва 5лв.Купи си ново или провери, какво ти е релето и ако имаш същото в колата го замени временно да видиш дали ще е същото положение.
Мда, или изводът ти е правилен, или уредът на таблото ти отчита в повече. Едно от двете е.
Запали колата покарай я и като загрее спри и забоди термометъра в казанчето :wink: ако има голяма разлика значи си за помпа :wink:
Температутара на мотора я гледах по таблото,а температурата на която включваше датчика за перката я мерих вкъщи на котлона с термометър.Датчика включваше на 92* според термометъра,а на таблото уреда показваше малко над 100* 100-103-4*Сегашния датчик го варих и него и включва на 79-80*,а уреда на таблото показва 90*.От там си правя извода,че разликата в температурите е около 10*.За помпата не знам къде можеш да я провериш.Погледни в изравнителното казанче,като вдигне около 3000 оборота течността тряба ва почне за "извира" като фонтанче.Поне при мойта е така.Реле Бош ново 30А струва 5лв.Купи си ново или провери, какво ти е релето и ако имаш същото в колата го замени временно да видиш дали ще е същото положение.
Мда, или изводът ти е правилен, или уредът на таблото ти отчита в повече. Едно от двете е.
Извода ми е много точен понеже извънградско при 120км стрелката седи малко над 80*.Термостата отваря при 83*,а като вклуча перката да върти постоянно радиатора ми изтива,термостата затваря и температурата пак седи малко над 80*Оригиналния датчик включва на 85* а преебания(странно,но и стария се прееба по същия начин и включваше на 92*).Абе с една дума уреда показва почти точно. :wink:
момчета :) остановихме че бавните обороти на перката ги няма никви :shock:
сигорно когато прави почивки всъщност трябва да въртят бавните обороти :roll:
къде да потърся проблема защото датчици и релета колко щеш :wink:
пс приемам съвети всякакви :D
Провери първо реостата за първа скорост. Ако той е наред, пиши и ще мислим, но обикновено причината е в него.
Провери първо реостата за първа скорост. Ако той е наред, пиши и ще мислим, но обикновено причината е в него.
...и е закачен на радиатора... Всъщност, не знам при 145/6 къде е, но на 155 е там. При мен също преди време не работеше 1-ва скорост на перката и когато свалих реостата, видях че вътре една жичка се бе откъснала и кородирала.
Иначе нормалната работа на перката е - включва на 1-ва скорост и след 10сек, ако температурата не се промени, включва 2-ра скорост.
Успех!!!
Нарочно не написах точно къде е реостата, че гледам колегата е с дизел. Да не се изказвам неподготвен. Но би трябвало да е някъде по радиатора. Вътре има съпротивление и термобушон. Обикновено съпротивлението е здраво, прекъсва бушона.
Alexanderbb
20-04-2007, 13:14
По-добре първо да си провери бушоните и релетата. Незнам дали колегата има клима но ако им и тя трябва да включва перката на първа скорост.
Най-вероятно е реостата и се намира на радиатора около перките провери му клемите или дали няма скъсана жичка :wink:
на радиатора има реле,реостат и датчик
на релето му допряхме пластинките и завъртя 2-ра скорост
на реостата му допряхме кабелчетата и пак се вкючи 2-ра скорост
за датчика разбрахме че той отчита кога да се включват и двете скорости :idea: бяха два вида датчици единия работеше на:
1-ва скорост на 88-83*
2-ра на 92-87*
втория датчик беше на по високи температури
най-вероятно утре ще отидем до ТиН и там ще решим кой да вземем но най-добре ще е този с по-ниската темп.
По-добре първо да си провери бушоните и релетата. Незнам дали колегата има клима но ако им и тя трябва да включва перката на първа скорост.
перката включва 2-ра скорост :?
Вижте голямото зелено съпротивление на реостата дали е здраво :wink:
Alexanderbb
20-04-2007, 19:09
Да де само дето релето за 1 скорост няма нищо общо с това за 2. Нека някой колега ти каже точно къде се намират защото при мен едното е зад десния фар а другото в купето под таблото (странно изградена концепция според мен. А за датчиците или имаш един с 3 извода или два с по два. hf hpe е написал много подробно как се тества в темата
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... A&start=15 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=2374&postdays=0&postorder=asc&highlight=%E4%E0%F2%F7%E8%EA&start=15)
Вярно че не е точно за твоята кола но поне ще добиеш представа
момчета исказвам огромната си благодарност към компетентните ви съвети :respect: оказа се че на едно от съпротивленията на реостата е клеасало :evil: оправихме го и сега си работят и двете степени на перката :P
Alexanderbb благодаря ти че си издирил толкова стара тема :respect: колегата nick е бил с АБСОЛЮТНО същия проблем като с нашата алфа процедурите...абе същата работа само че при нас се губеше бавната скорост :evil:
отново искам да кажа че съм ви СУПЕР благодарен за помоща :respect: :biggrin: :respect:
Знаех си че е това -почти винаги проблема е там :idea: :idea: :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.