PDA

View Full Version : Кора за багажника на 145



Bodom
16-04-2007, 22:11
Задачата: Да се направи кора за багажника на 145-цата ми, на която да се монтират говорители.
Условие: Да може да се надига някакси и да се ползва пълноценно багажника за товаро/разтоварване на багаж.
Пречки: Много :lol: свързани с формата на багажната врата и колониките отзад.

Двамата с баща ми се занимавахме близо два дена с това (е, и много други дреболии), и ето го крайният (незавършен) резултат. 8)

В момента са монтирани и говорителите и една укрепваща шина, но си чака тапицерията.

Някой решавал ли е същата задача и би ли се похвалил с резултата тук :P

Lucky
16-04-2007, 22:23
браво мисля че доста добре се е получило,че чак се и сгъва.Защо не пуснеш подробности размери и начин на изработка да не се открива после топлата вода :roll:

Neokill
16-04-2007, 23:15
Като гледам материалът е дърво ;) Преди няколко години правихме 2 кори за колите на един приятел, тогава използвахме шперплат с дебелина 21 мм за едната и епоксидна смола и стъкломат за другата.
Със стъкломата е доста по трудно. За тези които не знаят представлява един вид плат от стъклени нишки. Наслоява се пласт епоксидна смола пласт стъкломат и така до постигане на желаната дебелина. 8)
След като изработихме корите и пробихме дупки ги дадохме на тапицер да ги облече с плат. На едната колоните се виждаха бяха монтирани отгоре , а на другата плата беше върху говорителите за да се скрият от зли погледи. :wink:

deks777
18-04-2007, 20:17
Добре си започнал. Аз имах същите проблеми: дали да се вдига или не, от какво да е, как и с какво да я тапицирам. Няколко дена се занимавах в гаражас нея. Резултата - кора с форма и материал като твоя. Две дебели летви отдолу за опора /за нашенските пътища е задължително, като се има в предвид че имам тежки говорители/. Тапицирах го с тапицерия за кола - много е здрава а и има хубав вид. Отдолу също е тапицирано с това. Мисля че се получи добре.

Bodom
18-04-2007, 23:12
Аз засега съм в застой, че много работа :( Ще дам размери, когато имам възможност да ги измеря, че то беше едно нагаждане... не е истина. мериш, режеш - и то пак не става... рязане още малко оттук-оттам.. докато пасне...

Материала мисля се вижда, е талашит.. доста кофти.. лесно се разцепва.. не е лек.. но е ефтин. За тапицерията още не съм ходил по магазини за плат.. deks777, къде продават такава "тапицерия за кола" (в софия)?

pr_00f
18-04-2007, 23:30
Е поне от тези колони който сега ще монтираш да се чува по - често Red light in my eyes :))

Neokill
19-04-2007, 13:00
Доста добре изглежда :wink: Тази от шперплат която правихме също я подсилихме - направихме рамка, като между двете повърхности сложихме силикон за да се избегне евентуално скърцане.
ПП Съвет от приятел който също е минал по този път: преди да се тапицира кората, там където ще се покрива с плат, кожа и тн се намазва със много тънък пласт силикон, върху него се залепва дунапрен 1мм дебелина (каза че се продавал на ролки :roll: ) и тогава се полага плата. Това било да не се получават гънки :wink:

Bodom
19-04-2007, 13:56
Благодаря за съвета :!: То освен против гънки - и ще е и леко мекичко, та още по добре :P
При мен говорителите ще са отдолу, та преди тапицерията ще има и един слой от едра пластмасова мрежа, който да пречи на плата да провисне над говорителите (както се случи с кората, която си направих за фиестата).
Друга хитрост, която мисля да приложим е лента от дунапрен под тапицерията по ръба на външното парче талашит, който да уплътнява до колкото може луфта който се получава между него и багажната врата.

П.С.: Размерите ги свалих, но сега се боря с картинка/чертеж на която да се виждат нагледно

П.С.2: :twisted: (red light in my eyes)

deks777
19-04-2007, 19:52
Първо: не ти трябва дунапрен отдолу, защото там където ще те пратя тези тапицерии за кола са с около 5мм дунапрен /не ти и трябва повече/ и отгоре е самата тапицерия. Можеш да си избереш от много цветове точно този който най ти пасва на тапицерията на колата. Аз избрах нарочно тъмно сиво /салона ми е сиво със тъмно зелено/ щото ме изкефи яко.
Второ: Аз съм я лепил с лепило за кората сантиметър по сантиметър. Няма как да провисне - яко залепна.
Трето: Платовете за тапицерии аз купих от Горубляне - от светофара на Цариградско тръгваш към Горубляне /демек влизаш в селото/ и около 100 м преди кръстовището му с околовръстното завиваш по една уличка в дясно и първата в ляво. Там някъде е. Абе питай хората там - ще те упътят. Евтини са - около 12-15 лв кв/м, но са страшно добри и издържливи за целта.

Надявам се да съм ти бил полезен :D

Bodom
20-04-2007, 13:26
Благодаря deks777 !

ЕТО (http://satan.alfa.bg/pics/Trunk_scheme.jpg) какво сътворих, като чертеж :oops:
Двете плоскости стоят под ъгъл една - спрямо друга, но не мога да го цитирам, тъй-като го правихме почти на око :lol: Пантата е тип "клавирна".

Основната плоскост се застопорява за стойките на колата посредством два детайла, направени от шпилка 8мм с резба, заварена за метална планка, която е хваната с три болта през талашита. Като на краищата нанизахме медни тръбички, за да увеличат малко диаметъра (за да не влизат в жлеба шпилките), а и за да е не контактува на резбата на шпилките, и така донастроихме финно колко да излизат от кората, че имаше луфт.

Дъгообразните елементи при мен са отделни парчета, защото така се получи. Формата им я копирахме от оригиналното покривало отзад с донагаждане. Като накрая се получи нещо като четириъгълник с една дъга..

Bobo
21-04-2007, 00:36
А на мен ми е много интересно с тоя тип кора в движение какви звуци освен колоните се чуват :roll:

nikola_n
21-04-2007, 08:13
Благодаря deks777 !

ЕТО (http://satan.vzel.net/pics/Trunk_scheme.jpg) какво сътворих, като чертеж :oops:
Двете плоскости стоят под ъгъл една - спрямо друга, но не мога да го цитирам, тъй-като го правихме почти на око :lol: Пантата е тип "клавирна".

Основната плоскост се застопорява за стойките на колата посредством два детайла, направени от шпилка 8мм с резба, заварена за метална планка, която е хваната с три болта през талашита. Като на краищата нанизахме медни тръбички, за да увеличат малко диаметъра (за да не влизат в жлеба шпилките), а и за да е не контактува на резбата на шпилките, и така донастроихме финно колко да излизат от кората, че имаше луфт.

Дъгообразните елементи при мен са отделни парчета, защото така се получи. Формата им я копирахме от оригиналното покривало отзад с донагаждане. Като накрая се получи нещо като четириъгълник с една дъга..

Това май трябва да отиде в "Технически справочник"

Bodom
21-04-2007, 10:37
А на мен ми е много интересно с тоя тип кора в движение какви звуци освен колоните се чуват :roll:
Абсолютно никакви :idea:
в момента на кората са монтирани говорителите, но не са окабелени и не свирят още.. но кората, като конструкция е абсолютно безшумна и стабилна. И аз бях приятно изненадан! На фиестата ми кората (от подобен тип, пак моя изработка) скърцаше бая, ама там причини имаше много. Първо пластмасите на които се държеше към купето бяха паянтови (на алфата са подобни, но доста по-стабилни) и второ, на фиестата кората влизаше в едни жлебове, с метални приспособления да я защипят да не излиза от там (бях заместил оригиналните "шипове" с коларски болтове, които пасваха идеално) и точно тази система на защипване скърцаше..

А при алфата има и една друга екстра ;) лепките, които са на пластмасите (не ги махнах) се "залепват" за "тапицерията" (която съм скалъпил временно) и допълнително не позволяват на кората да мърда.