PDA

View Full Version : Регистрация N1 на кола Нов внос или прекупена



don_pepone
21-04-2016, 22:19
Здравейте.
Имам едно питане към запознатите :)
А именно , може ли да се регистрира кола нов внос или пък прекупена в Бг като N1, след като досега е била нормална.
Тоест има ли как да се мине някаква комисия или нещо от сорта, както при първа регистрация и колата да си смени статута от Лек автомобил на товарен и да си остане с 5 места ,както са много коли купени нови( слагат им една решетка отзад,зад седялките и Хоп става товарна, минава КАТ и после си я карат ейтака

Bobo Markov
21-04-2016, 22:23
Здравейте.
Имам едно питане към запознатите :)
А именно , може ли да се регистрира кола нов внос или пък прекупена в Бг като N1, след като досега е била нормална.
Тоест има ли как да се мине някаква комисия или нещо от сорта, както при първа регистрация и колата да си смени статута от Лек автомобил на товарен и да си остане с 5 места ,както са много коли купени нови

изключително сложен въпрос е това колега... значи ако фабрично колата има N1 няма грижи но ако няма е леко игриво. Преди имаше Технотест който струваше 900 лева, сега чувам, че от две години няма такъв, Искаш ли обаче да си направиш ДДС-арка, можеш с каквато и да е кола но дадена за ползване на фирма с договор. Единствено сложното е че се пишат пътни листове.
Най-добре е да имаш кола с фабричен N1 или купена от чужбина или от БГ но имай предвид, че тук избора на ДДС-арки е огромен примерно Волво XC90 и BMW GT са такива автомобили ;)
Виждам, че си от Добрич и това ме навява на мисълта, че пишеш за вносен автомобил по N1?

don_pepone
21-04-2016, 23:40
Като цяло ме интересува има ли вариант да се регне на ново катп N1 или няма. То дали е нов внос или е с Бг номера , май няма значение в случая.

А как седят нещата ако колата е купена нова в бг с сертификат N1 и после се продаде на физическо лице, продължава ли новият собственик да се възползва от N1 облагите или колата си става цивилка

Bobo Markov
21-04-2016, 23:44
Като цяло ме интересува има ли вариант да се регне на ново катп N1 или няма. То дали е нов внос или е с Бг номера , май няма значение в случая.

А как седят нещата ако колата е купена нова в бг с сертификат N1 и после се продаде на физическо лице, продължава ли новият собственик да се възползва от N1 облагите или колата си става цивилка

ако се пази сертификата той си важи важното е като нова да го е имала
ако е цивилно лице а не търговец няма как да се възползва от приспадането на ДДС

don_pepone
21-04-2016, 23:54
Ясно, мерси за инфото. Сега остава да се проучи вароана за секънд хенд кола без сертификат , дали ще може да и се изкара и от цивилка да стане N1.
И не возорам сам ддс-то , ами и грешните пари за данъка, кпйто се плаща и влиза в бездънната яма на НАП и общините. Нр мее яд че плащан по 300-400лв данък, а че всяка година наливам и по толкова за ремонти от пеерфектните пътища...
Както и да е , да ке се отплесвам от въпроса/темата

Bobo Markov
22-04-2016, 00:10
Ясно, мерси за инфото. Сега остава да се проучи вароана за секънд хенд кола без сертификат , дали ще може да и се изкара и от цивилка да стане N1.
И не возорам сам ддс-то , ами и грешните пари за данъка, кпйто се плаща и влиза в бездънната яма на НАП и общините. Нр мее яд че плащан по 300-400лв данък, а че всяка година наливам и по толкова за ремонти от пеерфектните пътища...
Както и да е , да ке се отплесвам от въпроса/темата

не се отплесваш защото данъка за ДДС-арка е 11 лева (ако не ме лъжат бирите вече) на тон т.е ако караш кола два тона данъка ти е - огромната сума от 22 лева на годишна база :) мой човек кара Шкода Супърб комби модел 2015-та година и данъка му е ... 11.30 лв. :)

BO
22-04-2016, 10:45
Може.
Само където трябва да отговаря на спецификации, които да ги покрие. Основното изискване е товара, който може да носи да е два пъти по-голям от масата на пътниците. За това по принцип не може да остане с всички места, а обикновено се лишаваш от едно място и става 3+1. Метни едно око тук (http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/n3-ikiopps.pdf).
Миналото лято направихме един МЛ Н1. Тогава четох наредбите и изискванията и видяхме, че МЛ-а ще стане без проблем. Готиното беше, че го купихме, регистрирахме и платихме данък в общината. След седмица обратно в общината да си искаме разликата от данъка, та ги хвърлихме в казус, с който не се бяха сблъсквали. И първоначалния им отговор беше - ами така и така сте го платили, ако искате следващите 10 години няма да плащате, вместо да се занимаваме сега.:metal:

don_pepone
22-04-2016, 13:01
Интересно ми е как го направихте с едно място по-малко, тоест какво става с задната седялка за да стане Двуместна

И как като е нова колата си остава 4+1 и е N1....

BO
22-04-2016, 16:18
Нищо не става със задната седалка. Просто се маха единия колан и се обозначава като 3+1.
Май малко коли от новите са с Н1 и 4+1 места.
Защото ако е 4+1, то трябва по талон да има товароносимост над 680 кг.