PDA

View Full Version : Въпрос относно температура и масло



sollider
25-04-2016, 20:32
Здравейте, от близо месец насам притежавам 156 с мотор 1.9 JTD 115 к.с. Въпросът ми е свързан с температурата на двигателя. Още откакто я взех забелязах, че държи необичайно ниска температура. При градско каране (не я карам толкова много из града) стрелката отива леко на 70 (предполагам, че чертичката между 50 и 90 е 70) и заковава на толкова, тия дни пътувах от Русе до София и чак като излязох на Хемус почти стигна 90, но дори тогава беше леко под тия градуси. Някой с този двигател има ли наблюдения дали това са нормални температури за този мотор? Разравях се из по-стари теми във форума и мненията в тях бяха доста противоречиви. За протокола - термостатът е сменян от предния собственик преди година.

Вторият ми и по-второстепенен въпрос е с какво масло препоръчвате да се кара този мотор? Гледам, че жабарите правят реклама на Селения, но не знам... Чакам вашите отговори и благодаря предварително. :)

myato
25-04-2016, 20:57
Реалната температура е добре да се види на диагностика и с ИЧ термометър, защото датчика на термостата, особено ако е сменен с термостата, може да не показва вярно. От друга страна, няма гаранция, че "новият" термостат не е сдал багажа.
Маслото е 5W40. Марката е относителен критерий. Преди карах със Селения, а сега съм с Кастрол. Важното е да е истинско.

sollider
25-04-2016, 22:13
Тази вечер като излизах реших да засека хубаво какво ще покаже тоя термометър. Долу като паркирах показваше следното:

http://prikachi.com/images/790/8770790Y.jpg

Това е след 30-40 минути каране.

А за маслото се ориентирах вече, благодаря за което.

firedragon
25-04-2016, 22:19
Виж каква е температурата на диагностика. Моята застава малко над тази черта (80 градуса е) и си седи там,само при голямо натоварване или много висяне в задръстване мърда до 90. На диагностиката показва 83-84 градуса,което като се има предвид,че термостата започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 88 си е перфектно. Колегата ти е казал за маслото.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

eproHD
26-04-2016, 00:02
Виж каква е температурата на диагностика. Моята застава малко над тази черта (80 градуса е) и си седи там,само при голямо натоварване или много висяне в задръстване мърда до 90. На диагностиката показва 83-84 градуса,което като се има предвид,че термостата започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 88 си е перфектно. Колегата ти е казал за маслото.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градуса
Сега след 10-15 мин. стига 90 градуса и не мърда от там
Преди беше както при колегата стигаше най много 70 градуса
P.s
Между другото сега средния разход ми падна по борд
Преди 60-70 градуса на двигателя харчеше повече може и да си внушавам

кученцетоОгиитаткоДоги
26-04-2016, 00:28
Те жетедетата са така....има доста писано по този проблем...до като загрее майка плаче грамуфон свири...аз за това им викам летни дизели...Той 1.8тс с оригинален термостат зимата стигаше 90 градуса само на място,понеже няма въздушен поток,иначе в движение на диагностика 88гр. това ти го казвам понеже бензиновите двигатели отделят много повече топлина от дизовите и следователно загряват повече и по бързо.Ако си доволен от парното си зимата не виждам смисъл да се пипат нещата по температурата.Колегата ти е посочил вискозитета за дизел,аз лично до сега цял живот съм карал с кастрол,но гледах едни тестове където зимата става на дъвка......и утре ми престои смяна и смятам да заложа на Мобил 5/40:)

Alex_26
26-04-2016, 04:08
Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градуса
Сега след 10-15 мин. стига 90 градуса и не мърда от там
Преди беше както при колегата стигаше най много 70 градуса
P.s
Между другото сега средния разход ми падна по борд
Преди 60-70 градуса на двигателя харчеше повече може и да си внушавам
Много си прав

sollider
26-04-2016, 08:05
В по-стари теми имаше мнения, че 2.4-ката работела на 90 градуса, докато за 1.9 малко под 90 или между 70 и 90 били окей. И там всеки казваше различно... но от личен опит мога да кажа, че служебното пежо 307 комби 2.0 hdi 110 к.с. редовно си работеше под 90 градуса и никога не съм го видял да ги стига - независимо дали градско или извънградско каране, дори от Русе до София стигаше на 82-83 градуса. Според колегите от френския форум това било нормално за тоя двигател, затова исках да пусна и аз тема, та да видя дали италианския му братовчед не е и той една идея по-хладен.

Ще послушам съвета ви и ще отида тези дни в сервиз за италиански коли, дано не изскочи сега и смяна на термостат...

dansguardian
26-04-2016, 10:06
ЕГР-клапанът затапен ли е? Защото ако е затапен ще загрява по-бавно, тъй като изгорелите газове, минаващи през топлообменника вече не минават и не спомагат за по-бързото загряване на антифриза.

myato
26-04-2016, 10:36
Температурата, показана на снимката горе е нормална. Бавното и достигане може да се дължи на затапен ЕГР, както вече каза колегата. Все пак, една проверка няма да навреди.

Alex_26
26-04-2016, 11:26
Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът

ecotronic
26-04-2016, 11:36
Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът

А коя температура показва?

myato
26-04-2016, 11:36
Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът

Ко речи?
Я пак...:rotfl:

lordliness
26-04-2016, 11:46
Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът

Как ще разбера, ако двигателя прегрее, а термостата е блокирал затворен?

eproHD
26-04-2016, 12:11
Не превръщайте темата отново в спор ! Обяснете на човека как трябва да е ако знаете ако не замълчете
Това,че на някой му показва постоянно 80 градуса и си мисли, че е нормално не е така ! И аз преди да го сменя изчетох хиляди теми в разни форуми и не намерих единно мнение всеки си плямпаше каквото си знае !Най ме беше страх,че навсякъде почти се оплакваха с проблеми след смяна с нов термостат
Но все пак реших да рискувам и резултата е 90 градуса които съм виждал преди само на картинка ! Има и един друг тънък момент когато стигне температура за включване на перката по спомен 92-93 градуса ако в този момент погледнеш таблото стрелката вече не е на 90 а на 80 градуса някъде...и постепенно пак се връща на 90 градуса.Ако гледаш този момент и си мислиш,че термостата е развален грешиш

Alex_26
26-04-2016, 12:29
Не се връзвам. Зависи от модела на колата. На по-старите датчикът за стрелковия индикатор е на вътрешния кръг и той показва точно. Но при по-новите е по-различно - показанието на стрелката изостава. Гледал съм го с живи данни

---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:26 ----------


Как ще разбера, ако двигателя прегрее, а термостата е блокирал затворен?
Тук съм направил една грешка - не е загрял напълно, а позагрял да го кажем. Или т.е както написах вече - стрелката поизостава от действителността, докато не се отвори термостата

ecotronic
26-04-2016, 12:35
Не се връзвам. Зависи от модела на колата. На по-старите датчикът за стрелковия индикатор е на вътрешния кръг и той показва точно. Но при по-новите е по-различно - показанието на стрелката изостава. Гледал съм го с живи данни

---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:26 ----------


Тук съм направил една грешка - не е загрял напълно, а позагрял да го кажем. Или т.е както написах вече - стрелката поизостава от действителността, докато не се отвори термостата

Какво значи "по-различно" ?

Зададох ти ясен въпрос:

Коя температура мери датчикът в случая за който говориш (при по-новите модели) ?

На вътрешния кръг, на външния, на въздуха.........на вселената..........?

Коя?

За тези, които се вживяват, като адвокати.....да си спестят приказките, защото тук изясняваме важни технически детайли.

Alex_26
26-04-2016, 12:52
Не, тук се заяждаш. По принцип трябва да мери точно температурата на антифриза. Датчикът е поставен така, че се получава , че мери повече температурата на външния кръг - т.е. на контакта на метала на клапата и антифриза във вътрешния кръг. Ама рязка граница м/у 20 и 90 градуса няма и ...
Ма ти надали ще ме разбереш

ecotronic
26-04-2016, 13:00
Не, тук се заяждаш. По принцип трябва да мери точно температурата на антифриза. Датчикът е поставен така, че се получава , че мери повече температурата на външния кръг - т.е. на контакта на метала на клапата и антифриза във вътрешния кръг. Ама рязка граница м/у 20 и до градуса няма и ...
Ма ти надали ще ме разбереш

Ти защо възприемаш ясни и конкретни въпроси, като заяждане?

Да разбирам, че при по-новите модели (след 02. 99-та) датчикът е монтиран на място на което слабо се обтича от течността във вътрешния кръг и по-добре се обтича от тази във външния?

Е тогава не трябва ли да показва вярно поне до момента в който отвори термостатът?

И накрая - ти знаеш ли, коя е годината на производство на колата на колегата, който е пуснал темата?

Alex_26
26-04-2016, 13:25
Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура

ecotronic
26-04-2016, 13:33
Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура

В заключение (според теб):

Датчикът за стрелката мери предимно температурата в големия кръг.

Благодаря!

myato
26-04-2016, 13:54
Понеже се изрази мнение, че се заяждаме, обяснявам просто и ясно. Няма двигател с вътрешно горене и принудително "водно" охлаждане, на който инженерния екип да не е поставил температурен датчик на малкия кръг, че в някои случаи и да го е дублирал. В конкретния случай, датчикът се намира на корпуса на термостата, който е част от малкия кръг. При по-старите има и датчик на блока. На големия кръг се поставят датчици за вентилаторите, като в случая това не е така, а вентилаторите се управляват по прагова стойност.

---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:51 ----------


Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура

Датчикът не се интересува от това, отворил или затворил е термостата.
За познанията по физика ще се направя, че не съм го видял.

eproHD
26-04-2016, 14:25
Не се карайте ето как трябва да е на практика
Това е след 20 мин каране...

sollider
26-04-2016, 14:48
Съжалявам, че с темата си подкарах поредния спор, но от изписаното до момента стигам до извода, че без значение дали италианец, французин или немец, при изправен термостат двигателя трябва да удари 90 градуса и да не мърда ни нагоре, ни надолу. Хрумна ми преди да я закарам на диагностика да опипам маркуча към радиатора - доколкото знам трябва да е студен преди да достигне 85-90 градуса. Само че до колко мога да разчитам на такава "бабина" диагностика вече, не знам.

Като се замисля, само един път съм виждал стрелката да закове на 90 градуса и беше преди седмица, когато беше станало 31 градуса навън. Но дори тогава пак си падна под 90 след 10-15 минути.

А понеже по-нагоре беше станало въпрос и за годината на производство - колата е юли 2001.

Alex_26
26-04-2016, 14:55
При бензин - да. Ама при дизел в това време трудно се получава :-)

2001 - датчикът е на термостата значи

Ние не се караме, а спорим творчески, поне повечето от нас

---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:53 ----------

Да спрем спора. Така и никой не ми обясни само защо блокът ми пари, а стрелката показва едва 50 градуса. А системата е наред

ecotronic
26-04-2016, 14:57
Съжалявам, че с темата си подкарах поредния спор, но от изписаното до момента стигам до извода, че без значение дали италианец, французин или немец, при изправен термостат двигателя трябва да удари 90 градуса и да не мърда ни нагоре, ни надолу. Хрумна ми преди да я закарам на диагностика да опипам маркуча към радиатора - доколкото знам трябва да е студен преди да достигне 85-90 градуса. Само че до колко мога да разчитам на такава "бабина" диагностика вече, не знам.

Като се замисля, само един път съм виждал стрелката да закове на 90 градуса и беше преди седмица, когато беше станало 31 градуса навън. Но дори тогава пак си падна под 90 след 10-15 минути.

А понеже по-нагоре беше станало въпрос и за годината на производство - колата е юли 2001.

Това не е "бабина диагностика" а стар изпитан метод.
Относно показанията на стрелката - тя често показва неверни стойности. Поради това е най-добре да направиш диагностика. Така ще видиш температурата, която отчита ECU - то и ще имаш база за съпоставка.
Т.е - дали наистина температурата е ниска, заради калпав термостат или стрелката лъже.

кученцетоОгиитаткоДоги
26-04-2016, 15:12
ако термостата е пътник с отворена уста,когато пуснеш парното стрелката трябва да пошва да пада и парното да отслабва.Миналата година тествах едно жтд 115 коня,след 10 минути фурсиране на място с 3500 оборота,и след това 30 минути каране пак в тия обороти стрелката не се дигна повеше от средата между 70 и 90 градуса,а парното беше доволно:)

sollider
26-04-2016, 15:18
Парното работи добре, не съм забелязал да е падала стрелката на температурата с включено парно, но както и преди казах - беше си между чертата и 90 градуса.

кученцетоОгиитаткоДоги
26-04-2016, 15:32
Парното работи добре, не съм забелязал да е падала стрелката на температурата с включено парно, но както и преди казах - беше си между чертата и 90 градуса.





Има един стар шофьорски принцип: ,,Ако нещо работи не го пипай,,:wink:

sollider
26-04-2016, 18:43
Знам го тоя принцип и му служа вярно, той не е само шофьорски, отнася се за всякаква техника. :D
Колата като цяло си работи нормално, и разхода й е доста добър при положение, че не я карам пенсионерски (поне не и през повечето време, особено извънградско). Единствено тая пуста стрелка ме притеснява.

sollider
26-04-2016, 22:26
Колеги, май не е добре работата. Ако мога да вярвам на термометъра на колата, двигателя беше точно 70 градуса, а маркуча, който излиза от радиатора си беше вече загрял. И това след има-няма 20 минути каране, като на колегата по-горе, който беше споделил и снимка от неговата Алфа.

lordliness
26-04-2016, 22:31
Като не си сигурен сваляш термостата, пускаш го в една тенджера , вариш на котлона и гледаш отваря ли, не отваря ли, затваря ли. Може да сложиш и термометър и ако не работи си купуваш друг

sollider
26-04-2016, 22:42
Може би преди да пристъпя към действие с термостата последно ще направя една диагностика, за да съм сигурен, че термометъра на колата не ме лъже.

lordliness
26-04-2016, 22:47
Тези уреди показват ориентировъчно, колкото да не прегрееш колата. Иначе скалата нямаше да е символична, а през половин градус.

haljscho
26-04-2016, 22:49
Не превръщайте темата отново в спор ! Обяснете на човека как трябва да е ако знаете ако не замълчете
Това,че на някой му показва постоянно 80 градуса и си мисли, че е нормално не е така ! И аз преди да го сменя изчетох хиляди теми в разни форуми и не намерих единно мнение всеки си плямпаше каквото си знае !Най ме беше страх,че навсякъде почти се оплакваха с проблеми след смяна с нов термостат
Но все пак реших да рискувам и резултата е 90 градуса които съм виждал преди само на картинка ! Има и един друг тънък момент когато стигне температура за включване на перката по спомен 92-93 градуса ако в този момент погледнеш таблото стрелката вече не е на 90 а на 80 градуса някъде...и постепенно пак се връща на 90 градуса.Ако гледаш този момент и си мислиш,че термостата е развален грешиш

Колега, при 147 и 156 уредите в купето са различни!!!

При 156-ата е нормално ако седи малко преди 90 също така е нормално стрелката да се мести нагоре на долу, а ако седи преди чртичката която е м/у 50-90 тогава термостата е за смяна!
При 147-а при изправен термостат стрелката си заковава 90 и не мърда. Това е така при доста автомобили и е направено за да не се притеснява шофьора......

sollider
26-04-2016, 23:09
Ето такова мнение от колега, който е карал различни модели и има по-широки наблюдения вече ми идва в полза. Реално на моята кола стрелката се е колебала между чертата и 90 градуса, но веднъж загряла никога не е падала под самата черта, освен ако не я изгася за по-дълго.

dansguardian
27-04-2016, 06:56
Братле, трябва да ти призная, че имаш желязна нервна система. Един толкова тривиален проблем те занимава вече няколко дни и съм сигурен, че си си навлякъл и душевни терзания, причиняващи смущения в съня. Какво го мислиш толкова? Отиваш в най-близкия магазин за авточасти, купуваш за ~10 лв. един термостат Vernett Calorstat за Рено 5, отварящ на 88 градуса по Целзий, изкорубваш термостата от тялото на твоя, напъхваш новия термостат в маркуча, свързващ термостата с радиатора, наливаш антифриз, обезвъздушаваш и си свиркаш. Какво се филмираш толкова?
П.С. Ако не си фен на лоу кост сълюшъните сменяш термостата с нов за около 130 лв.

undy
27-04-2016, 08:50
[QUOTE=eproHD;1474778]Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градус/QUOTE]

eproHD
27-04-2016, 09:45
[QUOTE=eproHD;1474778]Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градус/QUOTE]

Това дето си го качил е една таблица съставена от някой ! Без никаква техническа стойност
Хайде престанете да бълвате драсканици от нета за да се докажем кой е по-по най !

ecotronic
27-04-2016, 09:54
Колега, при 147 и 156 уредите в купето са различни!!!

При 156-ата е нормално ако седи малко преди 90 също така е нормално стрелката да се мести нагоре на долу, а ако седи преди чртичката която е м/у 50-90 тогава термостата е за смяна!
При 147-а при изправен термостат стрелката си заковава 90 и не мърда. Това е така при доста автомобили и е направено за да не се притеснява шофьора......

Доколкото знам, и не само уредите са различни. В 147 има само един датчик посредством който ECU - то мери температурата и после я "съобщава" по CAN на таблото.

eproHD
27-04-2016, 09:54
Колега, при 147 и 156 уредите в купето са различни!!!

При 156-ата е нормално ако седи малко преди 90 също така е нормално стрелката да се мести нагоре на долу, а ако седи преди чртичката която е м/у 50-90 тогава термостата е за смяна!
При 147-а при изправен термостат стрелката си заковава 90 и не мърда. Това е така при доста автомобили и е направено за да не се притеснява шофьора......

Няма нужда да ми слагаш три удивителни..знам,че уредите са различни.
Но това не значи ,че не застава на 90 градуса ако всичко е изправно
Това,че и на твоята според мен не застава там (те кара да правиш грешни изводи )

ecotronic
27-04-2016, 10:01
Това дето си го качил е една таблица съставена от някой ! Без никаква техническа стойност
Хайде престанете да бълвате драсканици от нета за да се докажем кой е по-по най !

Защо да е без никаква стойност? В таблицата се дават температурите на отваряне и тези на пълно отваряне. А между тях има интервал от 20 гр. В Е-learn например е написано, че този термостат отваря на 80 +/- 2 гр. а според спецификацията на термостата, той е за 88 гр (каквото и да означава това).

eproHD
27-04-2016, 10:02
Доколкото знам, и не само уредите са различни. В 147 има само един датчик посредством който ECU - то мери температурата и после я "съобщава" по CAN на таблото.

Я ми каже ecotronic ли си termotronic ли на 156 1,9 JTD 115
какъв е термостата и с какъв датчик ?

ecotronic
27-04-2016, 10:05
Я ми каже ecotronic ли си termotronic ли на 156 1,9 JTD 115
какъв е термостата и с какъв датчик ?

Започни да комуникираш във форума, като по-малко нервничиш и може и да ти кажа.

Alex_26
27-04-2016, 10:05
Я ми каже ecotronic ли си termotronic ли на 156 1,9 JTD 115
какъв е термостата и с какъв датчик ?
Не му обръщай внимание. Той е тук повече за присъствие. И така и не се е научил, че стрелковите датчици нямат CAN, а новите датчици на термостатите са двойни най-малкото

eproHD
27-04-2016, 10:10
Защо да е без никаква стойност? В таблицата се дават температурите на отваряне и тези на пълно отваряне. А между тях има интервал от 20 гр. В Е-learn например е написано, че този термостат отваря на 80 +/- 2 гр. а според спецификацията на термостата, той е за 88 гр (каквото и да означава това).

Можеше в самото начало да му кажеш,че неговата отваря на 78-82 градуса и да мирне
Ами тогава на колегата му работи правилно термостата и следва да се затваря темата вече ! Няма повече какво да се умува освен да се заяждаме

ecotronic
27-04-2016, 10:12
Не му обръщай внимание. Той е тук повече за присъствие. И така и не се е научил, че стрелковите датчици нямат CAN, а новите датчици на термостатите са двойни най-малкото

За пореден път криеш собственото си невежество зад упреци и обиди спрямо другите участници, които си губят от времето за да ти обясняват нещата от живота.

Ако си отвориш документацията за 147, може и да прочетеш следното:

"Engine water temperature: the function displays the water temperature on the instrument panel and lights up the water overheating warning light by means of the messages sent via the CAN network from the engine management control unit".

Извинения не очаквам, защото освен, че си крайно невеж, си и крайно невъзпитан.

eproHD
27-04-2016, 10:15
Започни да комуникираш във форума, като по-малко нервничиш и може и да ти кажа.

Аз знам какъв е ! Ама ти знаеш ли ?

ecotronic
27-04-2016, 10:16
Можеше в самото начало да му кажеш,че неговата отваря на 78-82 градуса и да мирне
Ами тогава на колегата му работи правилно термостата и следва да се затваря темата вече ! Няма повече какво да се умува освен да се заяждаме

Температурата при която един термостат започва да отваря, въобще не е тази, която благодарение на и него се подържа постоянна и представлява работната на мотора.

Alex_26
27-04-2016, 10:22
Зависи от термостата, той е механикаи започва да пропуска вече след около 80 градуса

ecotronic
27-04-2016, 10:24
Да за лампата, но не и за стрелковия индикатор

И за стрелковия индикатор!

displays the water temperature on the instrument

Alex_26
27-04-2016, 10:25
За пореден път криеш собственото си невежество зад упреци и обиди спрямо другите участници, които си губят от времето за да ти обясняват нещата от живота.

Ако си отвориш документацията за 147, може и да прочетеш следното:

"Engine water temperature: the function displays the water temperature on the instrument panel and lights up the water overheating warning light by means of the messages sent via the CAN network from the engine management control unit".

Извинения не очаквам, защото освен, че си крайно невеж, си и крайно невъзпитан.
Да за лампата, но не и за стрелковия индикатор.
Апропо, дотук не съм написал една обидна дума за някой, дори и за теб

ecotronic
27-04-2016, 10:29
Апропо, дотук не съм написал една обидна дума за някой, дори и за теб

Позволяваш си негативни квалификации по повод техническите познания на колеги, които пишат по технически въпроси.

Това ако не е обида...........

Alex_26
27-04-2016, 10:31
Позволяваш си негативни квалификации по повод техническите познания на колеги, които пишат по технически въпроси.

Това ако не е обида...........
В Е-лърна не всичко е вярно, а и трябва да бъде прочетено правилно и асимилирано

ecotronic
27-04-2016, 10:34
В Е-лърна не всичко е вярно, а и трябва да бъде прочетено правилно и асимилирано

Точно така. Страхотен аргумент.

Един приятелски съвет от мен:

Повече чети и мисли и по-малко пърхай из форума.

eproHD
27-04-2016, 10:34
Температурата при която един термостат започва да отваря, въобще не е тази, която благодарение на и него се подържа постоянна и представлява работната на мотора.

В Autodata пише ,че отваря (primary/secondary) open 78-82
И от това колко следва,че е работната температурата на двигателя

ecotronic
27-04-2016, 10:37
В Autodata пише ,че отваря (primary/secondary) open 78-82

Подържането на работната температура на мотора е много по сложен процес от едното започване да отваря термостатът при някакъв праг. Съвсем нормално е термостатът да започва да отваря при 82, да е максимално отворен при 102 и температурата на мотора да е 90.

eproHD
27-04-2016, 10:46
Позволяваш си негативни квалификации по повод техническите познания на колеги, които пишат по технически въпроси.

Това ако не е обида...........

И каква излезе тя ! Значи някои който се има за "квалифициран " по даден технически въпрос се обижда !
А останалите трябва да го слушат и да внимават да не би да го обидят така ли ?
Затова когато се появи някой който може да помогне на някой се гледа бързо да се премахне,понеже не е удобен !
За да могат да останат "квалифицираните" с техните познания ли

---------- Post added at 09:46 ---------- Previous post was at 09:44 ----------


Подържането на работната температура на мотора е много по сложен процес от едното започване да отваря термостатът при някакъв праг. Съвсем нормално е термостатът да започва да отваря при 82, да е максимално отворен при 102 и температурата на мотора да е 90.

Е тогава щом казваш,че е 90 тогава що не му показва толкова на колегата питащ ?

Alex_26
27-04-2016, 10:47
Подържането на работната температура на мотора е много по сложен процес от едното започване да отваря термостатът при някакъв праг. Съвсем нормално е термостатът да започва да отваря при 82, да е максимално отворен при 102 и температурата на мотора да е 90.
Би ли разяснил този сложен процес и би ли ми казал колко е реалната работна температура на мотора при всичко изправно

ecotronic
27-04-2016, 10:54
И каква излезе тя ! Значи някои който се има за "квалифициран " по даден технически въпрос се обижда !
А останалите трябва да го слушат и да внимават да не би да го обидят така ли ?
Затова когато се появи някой който може да помогне на някой се гледа бързо да се премахне,понеже не е удобен !
За да могат да останат "квалифицираните" с техните познания ли

Обиждам се, когато някой се опитва да ми прави анализ на познанията въз основа на нещо вярно, което съм написал.

Ти разбра ли в случая, кой и какво твърди и с какви доказателства аргументира твърденията си?

Аз когато не съм сигурен в нещо използвам изрази, като "мисля, че" "вероятно е" или задавам уточняващи въпроси, но не се нахвърлям насляпо срещу опонентите си квалифицирайки липсата им на познания изобщо (физика, електроника, механика пр.)

А този който все пак реши да го прави, спрямо мен или спрямо когото и да било, следва да бъде готов да понася упреци от мен и за най-малките си грешки в изказванията си.

---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:51 ----------


Би ли разяснил този сложен процес и би ли ми казал колко е реалната работна температура на мотора при всичко изправно

Тези процеси се изучават във висшия курс на специалности, като "автоматизация на производството" в продължение на години. Самите обекти се описват с диференциални уравнения а законите за регулиране са много сложно нещо за да бъдат обяснени в един пост.

Alex_26
27-04-2016, 10:58
Опитай с прости думи, трябва да можеш. за да стане ясно на всички.
П.П. Аз разбирам и висша математика

eproHD
27-04-2016, 11:11
[QUOTE=ecotronic;1474959]Обиждам се, когато някой се опитва да ми прави анализ на познанията въз основа на нещо вярно, което съм написал.

Ти разбра ли в случая, кой и какво твърди и с какви доказателства аргументира твърденията си?

Аз когато не съм сигурен в нещо използвам изрази, като "мисля, че" "вероятно е" или задавам уточняващи въпроси, но не се нахвърлям насляпо срещу опонентите си квалифицирайки липсата им на познания изобщо (физика, електроника, механика пр.)

А този който все пак реши да го прави, спрямо мен или спрямо когото и да било, следва да бъде готов да понася упреци от мен и за най-малките си грешки в изказванията си.[COLOR="Silver"]

Разбирам те какво искаш да кажеш ! Но това е форум за леки автомобили не за невести по шев и кройка ( който да се засягат от всяко пощипване )
Тук пишат мъже кой механик кой друго...тона е малко по твърд ! Трябва да има малка търпимост все пак
Никой не знае кой кои е,освен тези дето се познават !Всеки има различен стил на писане и изказване...но от това не следва да се правят заключение без да познаваш лично дадената личност ( човек )

ecotronic
27-04-2016, 11:34
Опитай с прости думи, трябва да можеш. за да стане ясно на всички.
П.П. Аз разбирам и висша математика

ОК ето с прости думи:

Слагаш на котлона една тенджера с вода и пускаш котлона.
Пускаш вътре един термометър и отчиташ температурата.
Целта ти е включвайки и изключвайки котлона да подържаш температурата на водата на 60 гр.

Водата постепенно се загрява и когато температурата и достигне 60 гр. ти изключваш котлона.
Греда! Температурата продължава да расте! Какъв е изводът? Че е трябвало да изключиш котлона по-рано. Ама колко по-рано? С цената на няколко проби, нацелваш точната температура.
Сипваш повече вода в тенджерата. Повтаряш манипулацията и вече изключваш котлона при температурата, която си определил експериментално.
Пак греда! Температурата пак надвишава желаната.......

Защо се получава така? Защото обектът ти (тенджерата с вода) притежава инертност. А процесът на топлообмен е също инертен.

Накратко - за да успееш да регулираш температурата на някаква зададена (желана) трябва да отчетеш въпросната инертност. Трябва да отчетеш и мощността на котлона с която му въздействаш и да реагираш предварително, отчитайки не само текущата стойност на температурата а и тенденцията с която тя се променя.
Ако всичко това можеш да установиш експериментално, що се касае до една тенджера с вода на печката, то за един ядрен реактор, такива експерименти са недопустими.
Тогава идва на помощ теорията на автоматично регулиране на температура. Сложна и тежка математическа дисциплина, която има за цел да пресметне оптималните настройки на твоя регулатор.
Най-често се ползва пропорционално - интегрално - диференциален закон (ПИД) за регулиране. Сметките имат за цел да установят 3 важни параметъра от настройките му - коефициент на усилване, времеконстанта за интегриране и такава за диференциране, отцитайки характеристиките на източника ти на топлина и тези на обекта, който регулираш.

Това е накратко.

undy
27-04-2016, 11:37
Вие верно не сте добре щом вярвате,че един датчик забит някъде си в един термостат ,показващ някаква тепмература и по този начин гарантира еднаквостта на температурата в цялата система.
Нещо за загуби,топлоотделяне...
Важното е да гърчите колегата да ви обяснява на прост език,за да можете да разберете нещо ,щото явно ви куца другия....и още по -смешното е,че ще изтъкнете наученото в спора ,като знание, още при първия поставен въпрос на подобна тема ,от друг питащ.

---------- Post added at 11:37 ---------- Previous post was at 11:34 ----------


ОК ето с прости думи:

Слагаш на котлона една тенджера с вода и пускаш котлона.
Пускаш вътре един термометър и отчиташ температурата.
Целта ти е включвайки и изключвайки котлона да подържаш температурата на водата на 60 гр.

Водата постепенно се загрява и когато температурата и достигне 60 гр. ти изключваш котлона.
Греда! Температурата продължава да расте! Какъв е изводът? Че е трябвало да изключиш котлона по-рано. Ама колко по-рано? С цената на няколко проби, нацелваш точната температура.
Сипваш повече вода в тенджерата. Повтаряш манипулацията и вече изключваш котлона при температурата, която си определил експериментално.
Пак греда! Температурата пак надвишава желаната.......

Защо се получава така? Защото обектът ти (тенджерата с вода) притежава инертност. А процесът на топлообмен е също инертен.

Накратко - за да успееш да регулираш температурата на някаква зададена (желана) трябва да отчетеш въпросната инертност. Трябва да отчетеш и мощността на котлона с която му въздействаш и да реагираш предварително, отчитайки не само текущата стойност на температурата а и тенденцията с която тя се променя.
Ако всичко това можеш да установиш експериментално, що се касае до една тенджера с вода на печката, то за един ядрен реактор, такива експерименти са недопустими.
Тогава идва на помощ теорията на автоматично регулиране на температура. Сложна и тежка математическа дисциплина, която има за цел да пресметне оптималните настройки на твоя регулатор.
Най-често се ползва пропорционално - интегрално - диференциален закон (ПИД) за регулиране. Сметките имат за цел да установят 3 важни параметъра от настройките му - коефициент на усилване, времеконстанта за интегриране и такава за диференциране, отцитайки характеристиките на източника ти на топлина и тези на обекта, който регулираш.

Това е накратко.

:respect:

кученцетоОгиитаткоДоги
27-04-2016, 11:41
Аз два термостата оригинални Беер по 100 лева смених на 156.Това което пише на опаковаката че отваря на 88 градуса са ,,грънци,, Отваряше си на 84 и затваряше на 78-79 с диагностика в движение проверено.3 часа се занимаваха с мойта кола и пак 84 градуса,накрая на всички ни писна,имах си парно супер,качих се в колата и се прибрах в нас по живо по здраво.

ecotronic
27-04-2016, 11:45
Аз два термостата оригинални Беер по 100 лева смених на 156.Това което пише на опаковаката че отваря на 88 градуса са ,,грънци,, Отваряше си на 84 и затваряше на 78-79 с диагностика в движение проверено.3 часа се занимаваха с мойта кола и пак 84 градуса,накрая на всички ни писна,имах си парно супер,качих се в колата и се прибрах в нас по живо по здраво.

Това се опитвам да обясня - температурата, която е означена на термостата вероятно не е тази на отваряне а тази, която се цели да бъде постигната, като работна за мотора (примерно температурата при която е наполовина отворен)

lordliness
27-04-2016, 11:45
Аз съм правил следното с термостата на алфата:
Сложих го на котлона в тенджера с вода, с живачен термометър и почнах да загрявам.
При 72 гр/ц термостата започна да отваря, при 86 гр/ц се отвори напълно, движението става постепенно, не рязко както си мислят някои сигурно.
Както обичате да казвате- живи данни :)
Това не значи, че всички отварят на тази температура, но е там някъде, сигурно има някакви допуски.
Ако имате здрав термостат под ръка може да се позабавлявате.

ecotronic
27-04-2016, 11:48
Аз съм правил следното с термостата на алфата:
Сложих го на котлона в тенджера с вода, с живачен термометър и почнах да загрявам.
При 72 гр/ц термостата започна да отваря, при 86 гр/ц се отвори напълно.
Както обичате да казвате- живи данни :)
Това не значи, че всички отварят на тази температура, но е там някъде, сигурно има някакви допуски.
Ако имате здрав термостат под ръка може да се позабавлявате.

Знае ли се, какво означение имаше на този термостат? Предполагам, че е било нещо от сорта на 80.

lordliness
27-04-2016, 11:55
Знае ли се, какво означение имаше на този термостат? Предполагам, че е било нещо от сорта на 80.

Не знам, не ме интересуваше особено, беше за моята кола по каталог и просто го пробвах преди да го сложа.
За най- благоприятна работа на двигателя се посочва температурния интервал от 80 до 95 гр/ц

undy
27-04-2016, 12:21
Не знам, не ме интересуваше особено, беше за моята кола по каталог и просто го пробвах преди да го сложа.
За най- благоприятна работа на двигателя се посочва температурния интервал от 80 до 95 гр/ц

Точно....ма не,като са се хванали някои за тия 90гр. по таблото вътре и ше изкъртят всичко живо...90 та 90 ...имоя заспива на 90 и кво....все едно,като те съмнява нещо,кабела и преценяваш...са 2-3-5гр надолу/нагоре..отклонението си е в норми.

myato
27-04-2016, 12:29
Точно....ма не,като са се хванали някои за тия 90гр. по таблото вътре и ше изкъртят всичко живо...90 та 90 ...имоя заспива на 90 и кво....все едно,като те съмнява нещо,кабела и преценяваш...са 2-3-5гр надолу/нагоре..отклонението си е в норми.

Хванали са се, щото не знаят, че уредите на тези, дето стоят на 90, показват средна космична температура, за да не се осира притежателят на кошницата, а на 156-цата си следи директно температурата. Вярно, не съвсем точно понякога.
Иначе, за мен темата приключи още при постнатата снимка на таблото, от която се вижда, че няма проблем.
Теоретизирането по термодинамика е тема за други форуми. Тук мисля се изясни практическата страна.

lordliness
27-04-2016, 12:33
Точно....ма не,като са се хванали някои за тия 90гр. по таблото вътре и ше изкъртят всичко живо...90 та 90 ...имоя заспива на 90 и кво....все едно,като те съмнява нещо,кабела и преценяваш...са 2-3-5гр надолу/нагоре..отклонението си е в норми.
Няма как да е точно, системата е динамична, зависи от много неща, двигателя се обдухва и това също го охлажда.
По принцип охладителната система отнема около 30% от топлината, получена от изгарянето на горивото

ecotronic
27-04-2016, 12:40
Няма как да е точно, системата е динамична, зависи от много неща, двигателя се обдухва и това също го охлажда.
По принцип охладителната система отнема около 30% от топлината, получена от изгарянето на горивото

+1

Термостатирането може да се направи много по-прецизно, но с цената на други средства и пари, което очевидно производителите (или повечето от тях) са преценили, че е излишно.

firedragon
27-04-2016, 12:42
Добре,пичове, аз като написах в началото още, че термостата започва да отваря на 82 градуса защо никой не повярва? На колегата му няма нищо на колата!

Alex_26
27-04-2016, 13:20
ОК ето с прости думи:

Слагаш на котлона една тенджера с вода и пускаш котлона.
Пускаш вътре един термометър и отчиташ температурата.
Целта ти е включвайки и изключвайки котлона да подържаш температурата на водата на 60 гр.

Водата постепенно се загрява и когато температурата и достигне 60 гр. ти изключваш котлона.
Греда! Температурата продължава да расте! Какъв е изводът? Че е трябвало да изключиш котлона по-рано. Ама колко по-рано? С цената на няколко проби, нацелваш точната температура.
Сипваш повече вода в тенджерата. Повтаряш манипулацията и вече изключваш котлона при температурата, която си определил експериментално.
Пак греда! Температурата пак надвишава желаната.......

Защо се получава така? Защото обектът ти (тенджерата с вода) притежава инертност. А процесът на топлообмен е също инертен.

Накратко - за да успееш да регулираш температурата на някаква зададена (желана) трябва да отчетеш въпросната инертност. Трябва да отчетеш и мощността на котлона с която му въздействаш и да реагираш предварително, отчитайки не само текущата стойност на температурата а и тенденцията с която тя се променя.
Ако всичко това можеш да установиш експериментално, що се касае до една тенджера с вода на печката, то за един ядрен реактор, такива експерименти са недопустими.
Тогава идва на помощ теорията на автоматично регулиране на температура. Сложна и тежка математическа дисциплина, която има за цел да пресметне оптималните настройки на твоя регулатор.
Най-често се ползва пропорционално - интегрално - диференциален закон (ПИД) за регулиране. Сметките имат за цел да установят 3 важни параметъра от настройките му - коефициент на усилване, времеконстанта за интегриране и такава за диференциране, отцитайки характеристиките на източника ти на топлина и тези на обекта, който регулираш.

Това е накратко.
Това, което си написал е много вярно. Но не е точно като представа за нашите коли.
Тук термостатът започва да загрява с повишаването на температурата на вътрешния кръг. Термо гелът в металния балон се разширява и напъва пружината, като започва постепенно да отваря и при около 92 градуса се смята, че вече е достатъчно отворил. Когато влезне в началото още студен антифриз той затваря при около 80 градуса и всичко започва отначало. Затова някои са забелязали, че в началото им пада температурата по стрелковия. Това се вижда най-добре при дизелите през зимата при плавно каране

---------- Post added at 13:20 ---------- Previous post was at 13:18 ----------

След като колата загрее и външния кръг се започва истинското регулиране, като той може да не е напълно отворил

undy
27-04-2016, 13:20
Какво имаш предвид "никой"...повече от половината форум го знае това нещо:static:

ecotronic
27-04-2016, 13:25
Това, което си написал е много вярно. Но не е точно като представа за нашите коли.
Тук термостатът започва да загрява с повишаването на температурата на вътрешния кръг. Термо гелът в металния балон се разширява и напъва пружината, като започва постепенно да отваря и при около 92 градуса се смята, че вече е достатъчно отворил. Когато влезне в началото още студен антифриз той затваря при около 80 градуса и всичко започва отначало. Затова някои са забелязали, че в началото им пада температурата по стрелковия. Това се вижда най-добре при дизелите през зимата при плавно каране

---------- Post added at 13:20 ---------- Previous post was at 13:18 ----------

След като колата загрее и външния кръг се започва истинското регулиране, като той може да не е напълно отворил

Примерът с тенджерата го дадох за да илюстрирам на разбираем език това, че термостатирането е трудно начинание, колкото по инертни са процесите в него.
Конкретно в автомобила топлоотдаването и топлоотнемането са именно относително инертни процеси, които правят задачата трудна с инструментите на един прост двупозиционен пропорционален регулатор, какъвто се явява термостатът в комбинация с охлаждащият радиатор и вентилатор.

viktorsterev
27-04-2016, 14:05
Да споделя моите показания,колата е от подписа.Стрелката стои една малка идея над 90,но в диапазона 82-102/5 не мърда,гледал съм я на скритото меню което уж показва реалната темперетура.В нормално движение варира м/у 82-90гр.под товар стига и до 96-100.първа скорост включва на 97.
Мен лично ме устроива,зимата така или иначе парно Йок.Дали е нормално,незнам

Alex_26
27-04-2016, 14:29
Климата не ти е наред. Обади се кат си в Сф да я оправим

BO
27-04-2016, 14:37
От 100% сигурен източник, конкретно за жтд:
The thermostat starts to open at the rated temperature, plus or minus 2 degrees.
Start to Open: 88°C
Fully Open: 95°C

Данните от елърн-а, които се пуснаха назад са грешни. Да има и грешна информация понякога в тези ръководства.

Точно поради същата температура на регулиране, първо термостата трябва да отвори на 100% от капацитета си, в случая 95 градуса, а след това трябва да се пусне перката на 1-ва степен - 97 градуса. Хистерезиса на жтд-то е да я спре на 94 градуса, когато регулацията чрез термостата започва чрез неговото затваряне.

Няма нищо случайно в числата в една техника. Просто трябва да знаете системата как работи, а не да се говори просто ей така.

За това крайния отговор е, че температурата при 100% изрядна система варира между 88 и 95 градуса при нормални условия. Всичко извън това не е нормално или условията на експлоатация са доста тежки.

eproHD
27-04-2016, 14:50
Примерът с тенджерата го дадох за да илюстрирам на разбираем език това, че термостатирането е трудно начинание, колкото по инертни са процесите в него.
Конкретно в автомобила топлоотдаването и топлоотнемането са именно относително инертни процеси, които правят задачата трудна с инструментите на един прост двупозиционен пропорционален регулатор, какъвто се явява термостатът в комбинация с охлаждащият радиатор и вентилатор.

Преди малко направих експеримента и на практика със стария термостат стига само теория !

eproHD
27-04-2016, 14:55
От 100% сигурен източник, конкретно за жтд:
The thermostat starts to open at the rated temperature, plus or minus 2 degrees.
Start to Open: 88°C
Fully Open: 95°C

Данните от елърн-а, които се пуснаха назад са грешни. Да има и грешна информация понякога в тези ръководства.

Точно поради същата температура на регулиране, първо термостата трябва да отвори на 100% от капацитета си, в случая 95 градуса, а след това трябва да се пусне перката на 1-ва степен - 97 градуса. Хистерезиса на жтд-то е да я спре на 94 градуса, когато регулацията чрез термостата започва чрез неговото затваряне.

Няма нищо случайно в числата в една техника. Просто трябва да знаете системата как работи, а не да се говори просто ей така.

За това крайния отговор е, че температурата при 100% изрядна система варира между 88 и 95 градуса при нормални условия. Всичко извън това не е нормално или условията на експлоатация са доста тежки.

Самата истина !
+1

Alex_26
27-04-2016, 15:31
Да споделя моите показания,колата е от подписа.Стрелката стои една малка идея над 90,но в диапазона 82-102/5 не мърда,гледал съм я на скритото меню което уж показва реалната темперетура.В нормално движение варира м/у 82-90гр.под товар стига и до 96-100.първа скорост включва на 97.
Мен лично ме устроива,зимата така или иначе парно Йок.Дали е нормално,незнам
Забранил си си ЛС. Как да ти отговоря?

кученцетоОгиитаткоДоги
27-04-2016, 17:59
Абе то и в нас на термостата на стената за парното се включва и изключва автоматично,ама нещо не се съвпада с тернометъра на другата стена:) Иначе е готино да си лафим:)

sollider
27-04-2016, 18:31
От всичко изписано приемам, че термостатът ми е окей и си къртя напред! :D

Между другото, вчера ви дадох грешна информация - маркуча на големия кръг Е студен, докато двигателя по показания на таблото беше точно на чертата между 50 и 90, което се предполага, че е 70. Покарах я още малко, стрелката се качи между чертата и 90, една идея по-близо до 90 може би, след което перката отпред се беше включила вече, а маркуча на големия кръг вече беше позатоплен.

BO
27-04-2016, 19:51
При теб най-честата причина е самия уред. На много от 156-ците уреда им е дефектен. И уредите на 156 и 147 нямат нищо общо, че тука разни капацитети и това се пробват да изкарат като мнение.
За това при такива проблеми като твоите, когато дойде при мен някой, задължително меря директно с инфраред-а и гледам през това време какво "вижда" ЕКУ-то на двигателя. И чак тогава се решава дали колата е ОК или не. До тогава никога не казвам диагноза точно при 156-ците.