View Full Version : тракане от главата на двигателя
danchev63
27-04-2016, 18:04
Здравейте колеги. Възникна сериозен проблем според мен с колата от подписа.
Както си карах изведнъж взе да трака - в началото помислих че е от прекъснат ремък и мятащото се парче удря по корите (имах такъв случай , беше прескочил една писта на вън и ролката го прерязала. Това парче се мяткаше и удряше навсякъде). Само че в един момент почна да трака като на метал, тогава ми заприлича на тракащо каре защото като изключа от скорост почти не се чуваше, а на скорост с газ тракаше много силно. През това време аз пътувах към сервиза - цялата сага е в рамките от появяването до сервиза 20-30 минути. Като влезнах в сервиза дойдоха да гледат и слушат и казаха, че работата отива на зле - ремъка е здрав а не е карето защото колата не е в движение. Дойде баш шефа и той да диагностицира , казаха че може да е запушена дюза изключваха една по една дюзите ама нещата същите. Тогава казаха да я оставя за да изстине и утре ще пробват на студен двигател дали ще има някаква промяна. Ако имало тогава можело да е лагер, а ако е същото можело да е счупен повдигач или някакъв отлепен детайл ( не го запомних) , но във всички случаи ще се отваря главата. Казаха че има вероятност и за смяна на главата.
Абе с две думи лоша работа. Ще пиша след получаване на информация.
А сега приемам насоки какво може да е според вас по така описаното положение, и ориентировка за сумата която да си приготвя.
danchev63
28-04-2016, 21:18
popaay ако са лагери нетрябва ли да светне лампата за маслото. При мен този показател си е наред - при контакт светка 2-3 сек след палене гасне. Колата си има мощност и набира , само дето трака.
Незнам вече, от сервиза не се обадиха днес а и аз нямах възможност да отида до там. Май ще е след празниците да видя какво става.
Ако е така както казваш колко би струвало като порядък - 300, 400 или повече.
Bobiuzunov
28-04-2016, 23:06
След като се отвори ще се види какво е,по принцип 2.4 предполагам е колата,а този мотор е много корав.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
danchev63
03-05-2016, 16:29
Колеги, преди малко се чух със сервиза. Казаха, че са огледали горе под капака и там всичко било наред. Чукането се чувало при четвърти цилиндър по средата (каквото и да значи това). Казаха , че трябва да се свали главата за да се види какво става там и ако и там е добре да слизат надолу. Чакат моето решение защото само гарнитурата за главата била 130лв. Правили са и проба със зацепване на ангренажа зъб напред зъб назад, но чукането си оставало и нямало промяна. Каза че налягане на маслото има, но докато не свалят главата няма как да кажат какво е. Майстора предполага че има нещо счупено ( спомена нещо за биела и за още един детайл дето не го запомних). Мисля да им разреша да свалят главата, само дето почвам да си мисля че сумата за ремонт ще е доста по солена отколкото очаквах.
Чакам акъл и съвети от вас.
ecotronic
03-05-2016, 16:35
Доколкото разбирам, се двоумиш, дали да сипваш пари в ремонта или да си търсиш друг мотор.
Така или иначе трябва да се разглоби за да се изясни ситуацията и тогава ще решаваш. На този етап уравнението е нерешимо поради големия брой неизвестни.
lordliness
03-05-2016, 18:15
Не е ли по добре да свалят картера първо, по евтино и повече неща за гледане? Като свалят главата какво очакват да видят?
ecotronic
03-05-2016, 18:37
Е то картера така или иначе ще трябва да го отворят за да демонтират биелите, но без да свалят главата няма как да извадят буталата.
Bobiuzunov
03-05-2016, 18:40
То ако е биела или бутало така или иначе ще трябва да свалят пак главата,но иначе си прав и аз бих свалил картера за да огледам положението.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
lordliness
03-05-2016, 20:55
Е то картера така или иначе ще трябва да го отворят за да демонтират биелите, но без да свалят главата няма как да извадят буталата.
Ако буталния болт е добре, сегменти сигурно са добре, няма нужда да ги вадят май.
ecotronic
03-05-2016, 20:58
Ако буталния болт е добре, сегменти сигурно са добре, няма нужда да ги вадят май.
При така описан проблема, ако наистина няма проблем в главата, заради нормалното маслено налягане аз бих изключил да има проблем с биелен лагер. По-скоро бутален болт, или счупено бутало. Това няма как да се разбере без да се извади буталото.
lordliness
03-05-2016, 21:05
При така описан проблема, ако наистина няма проблем в главата, заради нормалното маслено налягане аз бих изключил да има проблем с биелен лагер. По-скоро бутален болт, или счупено бутало. Това няма как да се разбере без да се извади буталото.
е да ама е по лесно да свали картера първо, а пък ние не сме го чули, кой знае къде тропа :)
На мен така ми тропа амортисьора, все едно предницата е пред разпад, свалих го и има съвсем малък страничен луфт, иначе е здрав. после си сглобих колата и един ден докато скучаех минах през няколко сервиза и возих майстори и никой не позна какво тропа :)
popaay ако са лагери нетрябва ли да светне лампата за маслото. При мен този показател си е наред - при контакт светка 2-3 сек след палене гасне. Колата си има мощност и набира , само дето трака.
Незнам вече, от сервиза не се обадиха днес а и аз нямах възможност да отида до там. Май ще е след празниците да видя какво става.
Ако е така както казваш колко би струвало като порядък - 300, 400 или повече.
Така така и на мен лампата не светеше! На 3 и 4 цилиндър броблемни! 1000-1200лв
danchev63
04-05-2016, 11:03
Здравейте, сега се връщам от сервиза. Обясненията са че може да е клапан, може да е бутало, може да е отлепен бренер (най сетне запомних джаджата :-) ) или бутален болт. Изключват лагер на коляновия вал защото има масло и държи налягане. Прегледано е всичко по разпределителния и е здраво и работещо. Не са дюзи повдигачи и т.н. Искат да свалят главата защото смятат, че проблема е там. А на въпроса който задавате - защо не отворят отдолу - отговориха , че дори да отворят отдолу после ще се наложи да отварят пак главата за да извадят частите от там, а и не им се откачва скоростната кутия сега. Потвърдиха пак че чукането се чува на четвърти цилиндър в зоната на главата. А да не пропусна споменаха и че може да е от повдигач на клапана, който да излиза от леглото си заедно с клапана. До довечера обещаха да отворят главата и да ми звъннат за резултата.
Bobiuzunov
04-05-2016, 16:03
Твойта кола няма бренер,нещо не са в час тези пичове.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
mirchozo
04-05-2016, 16:26
Кутията пък защо да откачат, картера се вади без да се откача кутията.
Според мен може да има превъртял биелен лагер и първо е добре да се видят в какво състояние са.
Твойта кола няма бренер,нещо не са в час тези пичове.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
+1
Сигурно ще е първият дизел с директно впръскване и с предкамера.:coolio:
Кутията пък защо да откачат, картера се вади без да се откача кутията.
Според мен може да има превъртял биелен лагер и първо е добре да се видят в какво състояние са.
А ако свалиш и двигателя, знайш ли колко лесно става?:innocent:
danchev63
05-05-2016, 16:21
Колеги последни новини. Обадиха ми се и казаха диагнозата - биален лагер на четвърти цилиндър. Думите бяха "качил е лагерите един върху друг" - не знам повече от един ли са на цилиндър. А добрата новина е че други поражения няма по двигателя. Казаха че само един лагер няма как да с прави и следва всички да се сменят а вала да се шлайфа. И според тях това бил най лошия вариант за повреда, по добре било да се смени глава, а не да се правят лагери.
Та сега чакам да кажат ориентировъчна цена за ремонта, че да си правя сметката.
Кажете как вървят цените за такъв ремонт да се ориентирам.
Ще ми е интересно да споделиш:
1. На какъв пробег е двигателя
2. С какво масло е каран: визкозитет, марка, интервали на смяна и т.н.
3. От колко време е при теб колата
Ако не е проблем разбира се :innocent:
mirchozo
05-05-2016, 17:01
Още щом си усетил чукането е трябвало да спреш, пораженията щяха да са доста по-малки. Лагерите са 2 черупки за всяка биела, щом са се качили един върху друг не е добре.
Неприятна процедура. Мотора се вади, вала се вади, шлайфа ако е в допустимите граници и се взимат лагери според ремонта (1ви, 2ри, 3ти ремонт). Аз бих се ориентирал към друг мотор, стига да се знае състоянието на новия, примерно от ударена кола на познат или нещо такова от форума. Със сигурност ще ти излезе по-евтино. Задели си 1000лв на една страна.
Пс С какво масло беше колата? Установиха ли причината?
Bobiuzunov
05-05-2016, 17:33
Много рядка повреда при 2.4 10V,причината и на мен ще ми е интересно,да не е останала без масло тази кола?Иначе и аз както те е посъветвал колегата Мирчозо бих търсил друг мотор,но нека първо ти свалят вала и тогава ще се прецени,ако е надран дълбоко няма да стане и ще се наложи поне блок с биели и бутала да търсиш.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
danchev63
05-05-2016, 17:34
Колата е от 6 години при мен. Маслото с което съм я карал е мегуин 10W40 за дизел(повече данни мога да дам като взема от колата бутилката за всеки случай дето съм взел. Мисля че цената на 5л беше около 80лв). Смяната е на 10 000км. Когато я купих на километража показваше 103 000км( колко са истинските незнам и не съм се интересувал). Сега е на 159 000км.
За причина не съм ги питал. За спиране веднага след чуване на шума нямаше шанс - в поток от коли бях. А и нали не очаквах такива повреди и си мислех за друг вид повреда, за това я закарах на сервиз почти веднага.
Bobiuzunov
05-05-2016, 18:00
Аз пак да попитам да не е останала без масло или другия вариант е цедката да е била леко затлачена и да не е качвала достатъчно масло.Лампата за маслото да ти е присветкала напоследък?
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Колега danchev63, един съвет от патило. Ако правиш колата поискай да ти погледнат и биелите (да няма крива) и буталата със сегментите. Това е за застраховка! Аз моята като я взех за има няма 12км се разтрака пак, но ремонта остана за сметка на сервиза. За цената бях писал по-назад в темата.
Едно въпросче, тубо да си "духал"?
mirchozo
05-05-2016, 21:12
Не е зле са хвърлиш едно око на кулера, да не е пълен с масло.
Колега, като натиснеш съединителя изчезваше ли това тракане? Защото и на мен ми се слуша едно тракане отпред, но при леко опиране на съединителя спира, а иначе има вибрация на съединителя. На мен от края на миналата година си има вибрация и не може да се разбере от какво и направо съм се отчаял. Бях при доста майстори и вече не зная какво да правя.
Колега, като натиснеш съединителя изчезваше ли това тракане? Защото и на мен ми се слуша едно тракане отпред, но при леко опиране на съединителя спира, а иначе има вибрация на съединителя. На мен от края на миналата година си има вибрация и не може да се разбере от какво и направо съм се отчаял. Бях при доста майстори и вече не зная какво да правя.
Кога си сменял феродовия диск?
Кога си сменял феродовия диск?
Не съм го сменял, купил съм колата преди една година.
Ами действай и си виж и маховика
fotis1971
08-05-2016, 20:45
pri men bewe zadral 4 ti cilindyr gore dolu taka se 4uvawe
биелните лагери се чуват като кррррррррррррр при отпускане на газта на празен ход
Точно същото го имам аз и предполагам че от това имам и лоша вибрация на колата в обороти и тресене на вратите на 900 оборота. Колко струва подобно нещо и кое трябва да се отвор скоростната кутия или? Благодаря ти много!
danchev63
09-05-2016, 13:23
Сега се връщам от сервиза. Обявиха ми цена от 1300- 1400лв за ремонта. Казаха че само частите които очакват да се сменят са от порядъка на 600-700лв.
Май ще се ориентирам към търсене на друг двигател. Трябва да се шлайфа вала, ама незнаят ще стане ли след шлайфането. Пък нямат представа ще трябват ли биели(щото ако трябва ще трябва да са пак комплект а не само една) абе почва се със условията и уговорките като свалят скоростната там не сезнае какво ще трябва, като свалят съединителя там не се знае какво ще трябва и т.н. Казах им , че ако имам достатъчно средства ще си купя друг който да карам още 6 години, ама нямам и ако ще го правя трябва да стане в рамките на 1000лв.
Та ако някой знае читав двигател дайте инфо да видим какво може да се направи по въпроса.
Точно същото го имам аз и предполагам че от това имам и лоша вибрация на колата в обороти и тресене на вратите на 900 оборота. Колко струва подобно нещо и кое трябва да се отвор скоростната кутия или? Благодаря ти много!
Пост №33 ти отговаря
---------- Post added at 04:35 ---------- Previous post was at 04:34 ----------
Наистина всичко е условно докато не се свали двигателя
---------- Post added at 04:36 ---------- Previous post was at 04:35 ----------
Наистина всичко е условно докато не се разглоби целия двигател
mirchozo
11-05-2016, 12:55
Какво стана колега, някакво развитие на нещата или пренасочи финансовия ресурс към следващия автомобил ?
danchev63
13-09-2016, 22:11
Здравейте колеги.
Събрах малко средства и реших да опитам с ремонт. Вчера 12.09.16г закарах с репатрак колата на майстор. С него се договорихме, че ще огледа двигателя и всичко свързано с ремонта и ще ми се обади дали става (най вече ще извика шлайфист за вала да каже дали ще стане със шлайфане) за ремонт. На този етап се спряхме на цена 800лв за ремонта. След подробното оглеждане вече ще конкретизираме окончателна сума. Този сервиз ми го препоръчаха приятели , че майстора бил много добър по двигатели на jtd.
И един въпрос майстора каза , че ако има проблем с шлайфането може да се наложи да се смени цяло долнище ( предполагам говори за блока). Та питането е съвместими ли са всички 166 долнищата или само от джтд 150 коня може да се сложи и ориентировъчно за какви пари говорим. Питам за всеки случай, но се надявам да не се налага.
Здравейте колеги.
Събрах малко средства и реших да опитам с ремонт. Вчера 12.09.16г закарах с репатрак колата на майстор. С него се договорихме, че ще огледа двигателя и всичко свързано с ремонта и ще ми се обади дали става (най вече ще извика шлайфист за вала да каже дали ще стане със шлайфане) за ремонт. На този етап се спряхме на цена 800лв за ремонта. След подробното оглеждане вече ще конкретизираме окончателна сума. Този сервиз ми го препоръчаха приятели , че майстора бил много добър по двигатели на jtd.
И един въпрос майстора каза , че ако има проблем с шлайфането може да се наложи да се смени цяло долнище ( предполагам говори за блока). Та питането е съвместими ли са всички 166 долнищата или само от джтд 150 коня може да се сложи и ориентировъчно за какви пари говорим. Питам за всеки случай, но се надявам да не се налага.
Имах го твоят проблем, ама с бензин. Пълен ремонт (сегменти, гумички, биелнилагери, основни, шлайфания - 1200лв с ремъци и ролки барабар)
Валът отиде на 1-ви ремонт. След това двигателят запя
danchev63
22-09-2016, 20:42
Колеги оказа се , че трябва да сменям и бутала ( или поне бутало на 5ти цилиндър). Майстора каза, че било много изядено и ако затвори с него двигателя ще го отваряме след 20 000 км. Но пък и той потвърди че главата е в добро здраве и може да се ползва. Лошото е че за да сменя бутало/ла трябвало да се тарират и напаснат , а това били още пари. Каза че може да стигне до 2 000 лв. целия ремонт. И той се чуди на толкова много неща за ремонт - няколко пъти повтори , че тия двигатели били много яки. Е както и да е, реших да не ремонтирам, ще сменям двигателя като цяло. Тук е момента да спомена колегата Classicalfamaniac, с който се разбрах за цял двигател и да му благодаря предварително. Във вторник ще го получа и живи здрави майстора ще го сложи. Ще пиша какво се получава след ремонта.
danchev63
17-10-2016, 15:32
Здравейте колеги. Имам развитие с ремонта. Новия двигател е оборудван вече с моите системи. Обаче излезна още нещо, а именно, решихме по препоръка на майстора да пратим дюзите на преглед на стенд. Онзи ден са се върнали от проверката и се оказва че едната дюза изобщо не е за моя двигател, по данни от Classicalfamaniac за моя двигател са с номер 119 , а майстора ми показа тази дюза нейния номер е 019. от стенда са казали че най вероятно заради това е тръгнал двигателя ми, тя изобщо не била за 2,4 JTD двигатели тая. Та така сега търся читава дюза за моядвигател с номер 119 за 2,4 JTD 150 коня. Ще потърся и в раздел продава , но ако някой има или знае от къде да казва на лично или тук.
п.с. Питах Classicalfamaniac , но той каза че има само 068 и неможе да ми даде на този етап.
danchev63
18-10-2016, 23:27
Здравейте отново колеги.
Да попитам никой ли няма информация за дюзата която търся, важно ми е.
благодаря предварително.
danchev63
14-11-2016, 18:21
И накрая да кажа че колата вече е в движение. Сега се прибирам от сервиза, малко по гърлен ми е звука който издава, преди беше по тиха някак си. Сега два три дни ще я разходя из града да видя как се държи и да направя една засечка за разход на гориво. Излезла е и грешка на еърбега, ма сигурно е от това че е бил без ток, ще ида да я изчистят. Ще проверя климатика работи ли, абе ще има напасване. А да споделя майстора каза, че е блокирала шайбата на генератора и неможе да го разтовари, трябвало да я сменя възможно най скоро. Някой да знае дали може да се раздвижи или друга трябва да взимам. Ако трябва друга колко ще струва ориентировъчно.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.