PDA

View Full Version : Не иска да запали понякога



gocktherock
15-05-2016, 23:09
Здравейте, потърсих за подобна тема, но не намерих в този раздел. Поне не със същите симптоми. Значи случи ми се преди известно време, докато си бях на село колата да не успее да запали. Мислех, че е някакъв проблем евентуално свързан с бензиновата помпа. Но майстора, който уж трябваше да отиде да я погледне ме бави повече от месец и колата си стоеше така. Когато е отишъл най-накрая да провери защо не пали, колата е запалила ей така от нищото. Тогава бях уцелил дни, в които валеше. Преди седмица и нещо като се прибирах и беше слънчево, успя да запали, макар и да повъртя повечко на стартера. Но след това отново заваля и отново същия проблем. Просто се случва ей така от нищото, а до преди това никога не е имала този проблем. Тъй като не съм запознат какви са вариантите за проблема да съществува давам някакви обяснение в повече. Имах някакви идеи да не би при мокри условия по някакъв начин да кондензира някъде и това да пречи да успее да запали. Говорейки с приятел, който до някаква степен се занимава с коли, той ми каза, че има възможност да прекъсва някъде кабел или евентуално някакъв проблем със свещите. Днес ми даде и предложение, че евентуално бендикса можел да прави проблеми. При всички положения, ще я закарам на човек, който разбира повече, но все пак ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и знае нещо повече, какво евентуално може да се обърка няма да откажа да го спомене като възможност. Благодаря!

mordohy
15-05-2016, 23:19
Ами най-тъпото е да е клеясала някоя клема. Просто извади и пак сложи всички клеми, които видиш. Виж дали главните релета сработват.
Аха! Сега го виждам.
Тя не иска да завтрти или върти, а не пали. Ако не ще да върти е едно нещо, а съвсем друга бира ако върти, но не пали.
Кое от двете?

gocktherock
16-05-2016, 20:47
Върти си, няма проблем в това отношение. Просто защо се случи така и аз не знам ;)

Bobiuzunov
16-05-2016, 21:42
Колата с една бобина ли е или с отделна за всяка свещ?

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Scrapera
17-05-2016, 17:58
Няма 164 Twin Spark с една бобина. Нито с отделна бобина за всяка свещ. :surrender:

Gligan
17-05-2016, 22:18
Щом върти, не е бендикс. В подписа виждам, че колата е 91 год., т.е. с двете делка - провери ги тях, нагар, влага (още повече, че казваш, че проблема е като вали) виж кабелите на свещите, както и самите свещи.

gocktherock
25-05-2016, 20:13
Добре, благодаря за помощта. Ще проверя всичко както трябва.

gocktherock
20-06-2016, 23:49
Здравейте, за да не отварям нова тема да попитам тук. Някой случайно да се занимава с Алфи в София, Люлин по възможност или някъде наблизо?

Gligan
22-06-2016, 01:46
Близо до Люлин ти е Сашо - Лисан сервиз (близо до Орион), потърси има тема за него в доверени сервизи.

Alex_26
22-06-2016, 09:24
Близо до Люлин ти е Сашо - Лисан сервиз (близо до Орион), потърси има тема за него в доверени сервизи.
Не стъпвай там.
Какъв ти е проблемът

Zlobich
22-06-2016, 09:47
Бягай далече от ЛИСАН сервиз. Единственото което ще направят е да окичат колата като коледно дърво с рекламни лайсни.

----------------------
Spaghetti racing Team

gocktherock
22-06-2016, 23:12
Исках да сменя спирачна течност, маркучи, да изчистят системата както трябва и да се раздвижат апаратите, че наскоро реши да ми блокира 3 от тях и стоях час, докато се охладят и освободят, за да мога да карам. Защо са тези негативни отзиви за този Лисан сервиз?

Gligan
23-06-2016, 01:04
А де, редно е да се напише какви са им оплакванията. До Люлин най-близо са те. В техническия раздел има и други клубни сервизи можеш да си избереш и някой от тях. Докато карах 164-ките редовно ги обслужваше Румен - Rubig, но той ти е точно на другия край на града. Виж Вентура и Бобо, те са в Орландовци. Успех

п.п. Какво се оказа за непаленето?

Alex_26
23-06-2016, 07:22
Бобо (екстрийм) ма е затрупан до над ушите от работа или Рубикар са твоите хора

Scrapera
23-06-2016, 15:35
Възможно е апаратите ти да са добре, и да задържа от маркучите.

Ако все пак имаш проблем с апаратите, не се занимавай с раздвижване. Пак ще задържат, а и ще износват накладките неравномерно. Или сложи здрави апарати втора употреба, или направи пълно рециклиране на старите, което е възможно само, ако не е силно корозирал цилиндъра.

Успех.

gocktherock
05-02-2017, 16:24
Възраждам малко стара тема, но преди седмица не успях отново да запаля. От тогава съм пробвал още 3 пъти и не иска, и не иска. Това, което се случи беше, че колата си запали, работи около 25мин може би и реши сама да угасне след това. Просто и паднаха оборотите и угасна. След това успях отново да запаля, но угасна след около 5мин този път. На 3тия път не поиска да запали и оттогава вече не иска изобщо. Чудим се за бензиновата помпа дали не е с един приятел, но ще видя да се свържа с някой да я погледне. Като имам отзив ще драсна тук от какво е, че миналата година така и не я карах да я погледнат.

Dimicha
05-02-2017, 17:38
Ми колега, ако не е от бензина, провери положителната клема на акумулатора - там на нея с едно като шпилка е захваната клемата, която дава ток на електрониката на колата. При мен се беше извадила от минаване през една дупка и колата угасна - бензин имаше да ме удави, ток върти всичко, обаче не пали.

MaVrUt
05-02-2017, 19:54
датчик на колянов вал....ако има такъв

mimouzunov
06-02-2017, 11:42
датчик на колянов вал....ако има такъв

Ако не бъркам схемно трябва да има голяма прилика със 155-ца тоест трябва да има датчик такъв... Трябва да ги има и онези релета които при мен са под дебитомера и от които може да направи тоя проблем (те се водят главни за електроника и помпа и тн + бушоните им)

Sunny
06-02-2017, 18:02
Ако не бъркам схемно трябва да има голяма прилика със 155-ца тоест трябва да има датчик такъв... Трябва да ги има и онези релета които при мен са под дебитомера и от които може да направи тоя проблем (те се водят главни за електроника и помпа и тн + бушоните им)

Мимо няма нищо общо под капака на 155 и 164 .

Значи :
Първо има ли ток на бензиновата помпа , ако има извадете помпата и ревизирайте кошницата и цялата помпа . Ако няма няма ток прегледай релета и бушони - капака на таблото пред лявото ти коляно .
Ако все пак има ток и помпата вдига достатъчно налягане вижте дали има налягане и на рейката с дюзите . Ако има налягане на рейката но пак не пали виж датчика на коляновия вал - намира се от ляво като застанеш пред мотора , ниско долу над една шайба побобна на зъбно колело .

http://shrani.si/f/2U/5Q/3eMKEjUP/170420101503.jpg на снимката се вижда въпросната шайба долу в десния ъгъл (мотора е сниман отзад )


И все пак има ли искра на свещите ?

И накрая ако не се открие от какво не пали я товариш на репатрака и в сервиза на Румен или Бобо (хора които са виждали 164-ка )
А може и направо на репатрака и при тях без да се чудиш какво да буташ за да я върнат на пътя . Поддръжката на този мотор е елементарна но и той си има своите капризи .. Алфа е все пак (не е фиат)

gocktherock
06-02-2017, 20:03
Благодаря за информацията, доста изчерпателна е. Захващаме се да разберем какво е.

mimouzunov
06-02-2017, 20:20
Изхождах от една схема която имам от 10 години...
Тя е за 2.0 164-ка...

(тая тема пост 116 http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54083&page=8 )

Схемата на 164 и 155 според аутодата е същата уш... Дори и да е така явно самите и компоненти са пратени на различни места...

Sunny
06-02-2017, 20:38
Изхождах от една схема която имам от 10 години...
Тя е за 2.0 164-ка...

(тая тема пост 116 http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54083&page=8 )

Схемата на 164 и 155 според аутодата е същата уш... Дори и да е така явно самите и компоненти са пратени на различни места...

Съгласен съм ... просто не се изразих точно .... първата 164-ка с делката е малко по-различна от следващата която вярно има общо с 155 .

mimouzunov
06-02-2017, 21:00
То пък схемата не се отваря нещо...
Ще я кача пак (въпреки че не ми дава защото вече е качвана)...
Лошото е че схемата е за коли от 92-ра натам а маи проблемната машина е 91...

Като се правят проби дали има напрежение към помпата, това да става като се върти контактния ключ до положение "стартер" (да се замерва напрежението на помпата докато стартера върти). Да се провери и дали има постояния + (общ) за дюзите. Да се провери и + на бобините...

gocktherock
11-02-2017, 13:16
Изглежда, че е помпата, но ще разбера като я погледне Бобо, реших там да я закарам. Благодаря ви за помощта :)

kkiko
13-02-2017, 16:28
Може наистина да е помпата.Аз имах такъв проблем-трудно палеше,и даже спря да пали на бензин(Само на газ-добре че беше през лятото).Като извадихме помпата се оказа че се е притрило едно маркуче "осмица"с дължина 5-6см. от една скобичка за стягане.Монтирахме помпата,след смяната на маркучето обратно в резервоара, и досега пали без грешка на бензин и в най-минусовите дни!

---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:23 ----------

ALFA ROMEO 164 2.0 T.S *93

gocktherock
01-03-2017, 19:49
Здравейте, взех колата най-накрая. Оказа се, че кабелите са били много зле, както и че една бобина е заминала. Та оттам целия проблем. Всичко е заменено, ремонта излезе 310лв.