PDA

View Full Version : Фарове за мъгла на 156.



dimitar_vd62
23-05-2016, 20:44
Влязъл ми е един бръмбър в главата.Общо взето не ползвам фаровете за мъгла та се чудя как да ги направя така че когато завивам надясно да свети десния, и обратно.С цел по -добра видимост от вътрешната страна на завоя.Сещам се за рид контакти и релета ма нямам идея къде да ги монтирам.Някакви идеи за начина на изпълнение.

Alex_26
23-05-2016, 21:11
На волана

barash
23-05-2016, 21:16
А дали,ще има файда от това упражнение?
Халогените не светят,чак толкова в страни.
Но нищо не пречи да опиташ.

dimitar_vd62
23-05-2016, 21:32
Бе дойде ми на акъла, може би ще трябва да се донаместят според нуждата.

Alex_26
23-05-2016, 22:34
Добре светят ниско и встрани. Леко само трябва да ги вдигне

dimitar_vd62
23-05-2016, 23:13
Мдаа, не е толкова просто с моя багаж.Волана прави повече от оборот, което значи че съответния фар ще светва и угасва два пъти и то когато най-много ти трябва.Освен това ще светне и десния щото за рид контакта няма значение накъде ще тръгне магнита.Ако правеше един оборот щеше да е по лесно, ма при това положение трябват два датчика и нещо което да ги задейства ма така че когато завиеш волана на ляво примерно да се задейства само левия фар и то да остане светнал докато въртиш волана до края, в това време десния фар трее да е умрял.И обратно.По скоро на рейката трябва да е изпълнението щото там движението е праволинейно а на волена е въртеливо и то повече от оборот.Пак си усложних живота деа, тамън се заклех че след присаждането на втори еърбек няма правя нищо...

lordliness
23-05-2016, 23:20
Сложи си още една ръчка за мигачи и си я цъкай като завиваш :)

dimitar_vd62
23-05-2016, 23:39
Сложи си още една ръчка за мигачи и си я цъкай като завиваш :)

Е като карам извънградско да не давам мигач на всеки завой на пътя, пък и в града стова ново светодиодно осветление нема нужда от фарове даже.

Alex_26
24-05-2016, 07:01
Мдаа, не е толкова просто с моя багаж.Волана прави повече от оборот, което значи че съответния фар ще светва и угасва два пъти и то когато най-много ти трябва.Освен това ще светне и десния щото за рид контакта няма значение накъде ще тръгне магнита.Ако правеше един оборот щеше да е по лесно, ма при това положение трябват два датчика и нещо което да ги задейства ма така че когато завиеш волана на ляво примерно да се задейства само левия фар и то да остане светнал докато въртиш волана до края, в това време десния фар трее да е умрял.И обратно.По скоро на рейката трябва да е изпълнението щото там движението е праволинейно а на волена е въртеливо и то повече от оборот.Пак си усложних живота деа, тамън се заклех че след присаждането на втори еърбек няма правя нищо...
Е братко, само с две рид ампули няма да стане

mirchozo
24-05-2016, 11:44
Сложи си индукционни датчици някъде около кормилните накрайници, въпросните реагират при поява/отсъствие на метал пред тях. Ще си завариш/захванеш някоя планка тук там или нещо по кормилните налрайници близо до рейката и с 2 релеца след датчиците си готов.

ecotronic
24-05-2016, 11:59
Варианти има различни, но аз имам един въпрос относно желаната цел:

При завой и светене само на единия халоген пътят по-добре ли ще се осветява отколкото, ако в този момент светят двата?

Или просто се цели някакъв "пиниз"?

Питам това, защото постановката за пускането на халогените при завой, без да се интересуваме от посоката е доста по-проста за реализация.

radiboy
24-05-2016, 13:51
Варианти има различни, но аз имам един въпрос относно желаната цел:

При завой и светене само на единия халоген пътят по-добре ли ще се осветява отколкото, ако в този момент светят двата?

Или просто се цели някакъв "пиниз"?

Питам това, защото постановката за пускането на халогените при завой, без да се интересуваме от посоката е доста по-проста за реализация.

И аз имам въпрос относно желаната цел: Да не би случайно да е,отсрещният за максимално кратко време,да спомене максимален брой твои роднини?:wallbash:

myato
24-05-2016, 14:09
Новите кочини от среден и висок клас го правят това, за да осветят по-добре дъгата на завоя. Някога номера го правеха с ротация на фаровете, което на мен по ми допада.
Иначе, с датчици върху накрайниците на рейката и всеки да пали през реле съответния фар. Ако имаше датчик за ъгъла на волана, като при фейса, можеше да го направиш електронно, през контролер, както е на новите кочини.

dhtj
24-05-2016, 14:26
Може да се ползва идеята на ръчката за мигачите.
По-точно изключващия механизъм - чопче на волана, което щрака ключета...които ще палят фаровете.

dimitar_vd62
24-05-2016, 20:47
Ами доктора ви е отговорил.Например във фара на ауди а8 има един допълнителен фар между двата който се включва в посоката на завиване.Наскоро се чудих що на една кола дето лавираше между дупките и светва ту единия ту другия халоген докато се светна за екстрата.Все пак няма да е отделям прекалено много време, просто се замислих как да оползотворя въпросните фарове които през по-голямата част от времето бездействат.