PDA

View Full Version : Размяна на местата на гумите-въпрос ?



eproHD
27-05-2016, 11:14
Въпроса ми е следния правите ли размяна с това, предните гуми да отидат отзад а задните отпред ?
Ако го правите на какви километри се прави и по коя схема също така задължително ли се прави

undy
27-05-2016, 11:32
Аз ги разменям на всяка смяна(зимни-летни). Все пак в зависимост и от състоянието им преценявам....но след като са купувани заедно -Предна дясна отива за задна дясна и така.

eproHD
27-05-2016, 11:49
Аз ги разменям на всяка смяна(зимни-летни). Все пак в зависимост и от състоянието им преценявам....но след като са купувани заедно -Предна дясна отива за задна дясна и така.

Аз карам само с летни и вече са на 8000 км .Задните на са мръднали грам предните са износени съвсем малко.Та за това и питам има ли смисъл задните да ги поставя отпред сега за следващите примерно 8000 км
Иначе някъде гледах схема за коли с предно предаване предните отиват отзад така както са.Но задна лява отива отред в дясно, и задна дясна отива отред в ляво
Но ме интересува вие на Алфите как го правите

firedragon
27-05-2016, 12:00
В книжката има схема,но сега не е при мен и не мога да я видя. По спомен даваха на 5000 км да се въртят.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

eproHD
27-05-2016, 12:03
В книжката има схема,но сега не е при мен и не мога да я видя. По спомен даваха на 5000 км да се въртят.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

В моята книжка няма таз схема ,явно твоята е по специална бах...
Все пак въпроса е вие как правите това "Алфисти", а не как е там в книжата

undy
27-05-2016, 12:09
Ако са ти с посока гумите,направи като мен.Ако са с външна и вътрешна страна може и по другата схема.

eproHD
27-05-2016, 12:13
Ако са ти с посока гумите,направи като мен.Ако са с външна и вътрешна страна може и по другата схема.

Да с вътрешна и външна страна са
По твоята схема ще ми е по лесно да ги разменя в домашни условия
Вдигам от едната страна отпред и отзад и действам,после другата страна.Но по другата схема трябва да я повдигна от всички страни първо май така мисля преди да действам
P.S
Сега се сетих сменявам ги по твоя начин и после ако искам да приложа втория вариант вдигам я отпред от двете страни и разменям местата на гумите. Извинявам се ,че си отговарям сам !

firedragon
27-05-2016, 12:22
И аз ги сменям предна със задна, при смяната на зимни с летни,защото за еди сезон правя около 7-8 к км.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

lordliness
27-05-2016, 12:30
Не трябва да се променя посоката на въртене. Никога. Не е добре за гумата.

undy
27-05-2016, 12:33
Можеш и по втората схема в домашни условия с един крик...ще ползваш резервната :) дигаш,сваляш предна дясна,слагаш резервната,отиваш отзад и така..... но ще падне вдигане и сваляне :)

dansguardian
27-05-2016, 12:51
Ами, крик! Директно една тухла-четворка и връти! :)

eproHD
27-05-2016, 13:34
Не трябва да се променя посоката на въртене. Никога. Не е добре за гумата.

Според това дето си написал предните отиват отзад задните отпред и газ,без да се прави никаква гимнастика.Така посоката при първоначлното им монтиране не се сменя.Това при условие,че казаното от теб за НИКОГА не въртене на гума е вярно !

ecotronic
27-05-2016, 14:15
Според това дето си написал предните отиват отзад задните отпред и газ,без да се прави никаква гимнастика.Така посоката при първоначлното им монтиране не се сменя.Това при условие,че казаното от теб за НИКОГА не въртене на гума е вярно !

Вярно е. В противен случай ще се износят по-бързо.

lordliness
27-05-2016, 14:24
Според това дето си написал предните отиват отзад задните отпред и газ,без да се прави никаква гимнастика.Така посоката при първоначлното им монтиране не се сменя.Това при условие,че казаното от теб за НИКОГА не въртене на гума е вярно !

Никога не трябва да се съмняваш в това което казвам.

undy
27-05-2016, 14:40
И поради каква причина ще се износят по-бързо?
Искате да кажете,че една асиметрична гума поставена веднъж отдясно,не трябва да се поставя отляво?
Все пак грайфер се товари и накланя и в двете посоки,дали автомобила ще потегля,набира или спира...та къде е била и къде ще бъде,не е ли все едно?

Zlobich
27-05-2016, 14:43
Въртя предни със задни всеки сезон. Най-малкото при боксуване било с предно или задно където е задвижването се износват по бързо. Таааа върти да оравновесяваш нещата или пък като износиш едини чифт сменяш с нов и не въртиш нищо :D

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

eproHD
27-05-2016, 14:48
Въртя предни със задни всеки сезон. Най-малкото при боксуване било с предно или задно където е задвижването се износват по бързо. Таааа върти да оравновесяваш нещата или пък като износиш едини чифт сменяш с нов и не въртиш нищо :D

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Виж тази идея ми харесва така ще купувам само по две нови,а не да ги въртя и накрая да дам пари за 4 нови

---------- Post added at 13:48 ---------- Previous post was at 13:47 ----------


Никога не трябва да се съмняваш в това което казвам.

Е никога ! Само по някога

ecotronic
27-05-2016, 14:52
И поради каква причина ще се износят по-бързо?
Искате да кажете,че една асиметрична гума поставена веднъж отдясно,не трябва да се поставя отляво?
Все пак грайфер се товари и накланя и в двете посоки,дали автомобила ще потегля,набира или спира...та къде е била и къде ще бъде,не е ли все едно?

Ами не е точно все едно. Преобладаващото триене се поражда от движението напред. Вземи една гумичка и трий само в едната посока и виж, как се износва. После търкай в двете посоки и виж дали е същото износване.

Всеки добър в занаята си гумаджия ще потвърди това иначе неписано правило.

Alex_26
27-05-2016, 14:54
Не трябва да се променя посоката на въртене. Никога. Не е добре за гумата.
Това е единственият правилен отговор!

undy
27-05-2016, 15:15
Ами не е точно все едно. Преобладаващото триене се поражда от движението напред. Вземи една гумичка и трий само в едната посока и виж, как се износва. После търкай в двете посоки и виж дали е същото износване.

Всеки добър в занаята си гумаджия ще потвърди това иначе неписано правило.

Така де...но авт.гума винаги има триене и в двете посоки...вярно,преобладава в едната....но не е като да кажем,че е 90 към 10....а е 60 към 40.....примерно.

Да поясня,че не споря.

DerMeister
27-05-2016, 15:19
Да ви пусна още една муха :bad_evil:
Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.

Alex_26
27-05-2016, 15:23
Да ви пусна още една муха :bad_evil:
Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.
Това е така, но ние говорим какво е правилото ако си тръгнал от нови гуми

undy
27-05-2016, 15:23
Да ви пусна още една муха :bad_evil:
Според производителите на гуми по-добрата(по-новата) двойка се слага на задния мост, независимо дали колата е с предно или задно предаване... Та истината е някъде там.

Гледал съм и съм чел разни неща....ноо не бих сложил на кола с предно ,галошите отпред...нито не можеш на тръгнеш,нито да завиеш,нито да спреш.

ecotronic
27-05-2016, 15:29
Гледал съм и съм чел разни неща....ноо не бих сложил на кола с предно ,галошите отпред...нито не можеш на тръгнеш,нито да завиеш,нито да спреш.

С галоши отпред може и да ти е трудно потеглянето, но това неудобство е несравнимо по-малко сравнено с това да си видиш задницата отпред :)

DerMeister
27-05-2016, 15:48
И аз съм на мнение, че в реални условия - прах, дупки, кал, неравности, задръстване и т.н, се съмнявам, че ще е по-добре да си с по-добрите гуми отзад, но няма как да знам прав ли съм или не... Всичко е строго специфично и няма универсално решение.

Alex_26
27-05-2016, 15:59
Колата спира основно с предните гуми. Вече всички имат АБС

ecotronic
27-05-2016, 16:06
Колата спира основно с предните гуми. Вече всички имат АБС

Като тръне галошираната задница да ти бяга по завоите, никакъв ABS не те спасява :)

undy
27-05-2016, 16:33
Няма да има време да бяга...отпред три сантиметровите грайфери ще дърпат и дерат асфалта :spiteful:

BO
27-05-2016, 16:56
Гумата задължително трябва да се върти между лява и дясна страна на колата.
Или за масовите Алфи тук въртенето трябва да се осъществява:
1. Предни гуми минават отзад.
2. Задни гуми минават отпред със смяна на местата ляво-дясно, стига гумата да го позволява.

Погледнете износването не само като километри, а и неговата специфична форма идваща от геометричната настройка на окачването.
Под един ъгъл се износва една гума, когато е поставена под един геометричен наклон от сходимостта и страничния наклон, и под друг ъгъл се износва същата гума, със същите настройки, но въртяща се на обратно. И точно за това гумите трябва да се въртят и по посоката си на въртене, ако искате да запазите максималния им живот.

eproHD
27-05-2016, 17:04
Намерих това по темата
http://www.dunlop.eu/dunlop_bgbg/all-about-tires/understand-your-tire/essential-tire-care/rotating-your-tires/
Също искам да спомена в една друга тема бях задал въпрос за налягането в гумите.Там не можахме да изясним нещата !
От тогава си правих експерименти и установих,че най добре за моите гуми летни размер 215/45/17 налягането е предни 2.7 bar и задни 2.45 bar.Споменавам го понеже аз съм пуснал темата и може на някой и това да му е от полза или ориентир !

lordliness
27-05-2016, 18:20
Посоката на въртене не се сменя заради телове, мрежи и каквото има там вътре и инерционни и там други сили които им действат. Това е препоръката на специалистите. Ако се обърне няма да стане нещо кой знае какво. Като си купувате гуми втора употреба не знаете как са се въртели. Но при нови е добре да се спазва.

eproHD
27-05-2016, 18:26
За посоката разбрахме ! Дай сега да видим на колко хиляди км се прави това.Понеже един за сезон може и 1000 км да направи но друг може и 20000 км

ecotronic
27-05-2016, 18:27
За посоката разбрахме ! Дай сега да видим на колко хиляди км се прави това.Понеже един за сезон може и 1000 км да направи но друг може и 20000 км

На всеки 8 - 10К. На по-малко, не вреди.

lordliness
27-05-2016, 18:34
Аз моите ги въртя, когато разликата в грайфера стане 1 мм между предни и задни. Гумите ми са надписани отвътре с бял маркер. Коя къде трябва да стои.

firedragon
27-05-2016, 19:11
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160527/e4d802265e0558a66c4e73631997e9ad.jpg

това е в книжката на 156

Zlobich
27-05-2016, 19:13
Ако е нервен шАфьора може и по-голяма разлика да направи в грайфера между предни и задни.
Комерсиалното е всеки сезон,като се водим от още по-комерсиалното,че си караме по един и същи начин колата. Аз моите не ги въртях две години и гумаджията ми се скара, завъртя ги :) сега 2 години така да ги изжуля равномерно :D

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

eproHD
27-05-2016, 19:16
На всеки 8 - 10К. На по-малко, не вреди.


http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160527/e4d802265e0558a66c4e73631997e9ad.jpg

това е в книжката на 156

Аха те това е истината ! lordliness беше прав ! Къде беше до сега,че трябваше да изпишем една каруца страници по темата
Моите са някъде 9200 км утре действам,че днес само писане:smile:

ivo_63
27-05-2016, 20:07
предна лява - отзад от дясно и т.н., отпред от ляво - отзад отляво нищо не става, освен винаги по-големия грайфер да е отпред. Загубва се равномерното износване на страничните грайфери / вътрешна-външна част/.

Alex_26
27-05-2016, 20:23
Аха те това е истината ! lordliness беше прав ! Къде беше до сега,че трябваше да изпишем една каруца страници по темата
Моите са някъде 9200 км утре действам,че днес само писане:smile:
Той го каза, аз ти го потвърдих. Има само още едно важно нещо - сходимостта на ходовата част

undy
27-05-2016, 20:27
Аха те това е истината ! lordliness беше прав ! Къде беше до сега,че трябваше да изпишем една каруца страници по темата
Моите са някъде 9200 км утре действам,че днес само писане:smile:

Ами още във втория пост го има отговора ;)...но понеже пусна мухата за "втората" схема,която всеки е чувал,виждал или чел,та трябваше малко да се разисква около нея,защо не трябва,причини,последствия....все важни неща.

ecotronic
27-05-2016, 20:33
Ами още във втория пост го има отговора ;)...но понеже пусна мухата за "втората" схема,която всеки е чувал,виждал или чел,та трябваше малко да се разисква около нея,защо не трябва,причини,последствия....все важни неща.

Аааа - тя една тема само с 2 поста тук не минава :)

Няма ли поне 3 страници джабала-джубала........не си е работа :)

eproHD
27-05-2016, 20:38
Той го каза, аз ти го потвърдих. Има само още едно важно нещо - сходимостта на ходовата част

???

---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:35 ----------


Аааа - тя една тема само с 2 поста тук не минава :)

Няма ли поне 3 страници джабала-джубала........не си е работа :)

Да де и сега всеки като ми напише,че отговора го е имало в вторият пост и така още 5 страници :smile:
Гледам също така на никой не му стиска да противоречи на BO в неговия отговор по темата :smile:

firedragon
27-05-2016, 21:11
Защото има резон в това, което казва за износването на гумата от страничния наклон.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

BO
27-05-2016, 21:53
Ще се пробвам да дам няколко примера:
http://www.michelinman.com/US/en/safe-driving/tire-safety/tire-rotation.html
http://www.bridgestone.com.au/tyres/passenger/care/rotation.aspx
http://www.kumhousa.com/tire/basics/tire-rotation
http://www.firestonecompleteautocare.com/cf/driving/tire-maintenance-basics-rotating-aligning-and-inflating-your-road-rubber/
http://www.hankooktire.com/global/tires-services/care-guide/rotation.html
http://www.bfgoodrichtires.ca/tires-101/tire-care/tire-maintenance/tire-rotation.page
http://us.coopertire.com/Tire-Safety/Tire-Maintenance/Tire-Rotation.aspx
http://www.gmc.com/certified-service/tire-rotation-alignment.html
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=43
http://www.artofmanliness.com/2009/12/08/how-to-rotate-your-car-tires/
http://www.tirebuyer.com/education/tire-rotation-patterns
http://tires.canadiantire.ca/en/info-centre/tireRotation/
http://www.motorweek.org/features/goss_garage/tire_rotation
http://www.tiresafety.com/maint/maint_content.asp
http://www.tirereview.com/even-awd-vehicles-require-regular-tire-rotations/
https://www.tireindustry.org/tire-maintenance/tire-rotation

Не знам колегата какви "специалисти" слуша. Научил съм се никога да не слушам такива "специалисти", които предават един мит от уста на уста, без да знаят техническото изискване зад такъв вид въртене. А такова обяснение за телове и т.н. е най-лесното и повърхностното, което може да се даде, като не знаеш нищо друго.
Та съвета, който аз бих дал е точно обратния - ако искате гумите да са ви в топ състояние, и самата шарка го позволява, винаги въртете гумата по мостове и по страна на въртене. Обяснил съм бегло и физическата причина зад тази препоръка.
Та както знаем всяко правило трябва да има изключение. И в това изключение силно влиза БМВ да кажем, като тяхната препоръка е ясна - въртене на гумите не трябва да се случва.:hump:

ecotronic
27-05-2016, 22:02
Ще се пробвам да дам няколко примера:
http://www.michelinman.com/US/en/safe-driving/tire-safety/tire-rotation.html
http://www.bridgestone.com.au/tyres/passenger/care/rotation.aspx
http://www.kumhousa.com/tire/basics/tire-rotation
http://www.firestonecompleteautocare.com/cf/driving/tire-maintenance-basics-rotating-aligning-and-inflating-your-road-rubber/
http://www.hankooktire.com/global/tires-services/care-guide/rotation.html
http://www.bfgoodrichtires.ca/tires-101/tire-care/tire-maintenance/tire-rotation.page
http://us.coopertire.com/Tire-Safety/Tire-Maintenance/Tire-Rotation.aspx
http://www.gmc.com/certified-service/tire-rotation-alignment.html
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=43
http://www.artofmanliness.com/2009/12/08/how-to-rotate-your-car-tires/
http://www.tirebuyer.com/education/tire-rotation-patterns
http://tires.canadiantire.ca/en/info-centre/tireRotation/
http://www.motorweek.org/features/goss_garage/tire_rotation
http://www.tiresafety.com/maint/maint_content.asp
http://www.tirereview.com/even-awd-vehicles-require-regular-tire-rotations/
https://www.tireindustry.org/tire-maintenance/tire-rotation

Не знам колегата какви "специалисти" слуша. Научил съм се никога да не слушам такива "специалисти", които предават един мит от уста на уста, без да знаят техническото изискване зад такъв вид въртене. А такова обяснение за телове и т.н. е най-лесното и повърхностното, което може да се даде, като не знаеш нищо друго.
Та съвета, който аз бих дал е точно обратния - ако искате гумите да са ви в топ състояние, и самата шарка го позволява, винаги въртете гумата по мостове и по страна на въртене. Обяснил съм бегло и физическата причина зад тази препоръка.
Та както знаем всяко правило трябва да има изключение. И в това изключение силно влиза БМВ да кажем, като тяхната препоръка е ясна - въртене на гумите не трябва да се случва.:hump:

Ти погледна ли линковете, които си постнал?

Аз погледнах само първия. Там дават същата ротация, която ти считаш за неправилна. Останалите не съм ги гледал.

PS:

Всъщност не съм догледал. Предните отиват задни без да си сменят страните а задните отиват предни по диагонал, както си казал в предишния си пост.

Интересно

Zlobich
27-05-2016, 22:30
Еее а гумите като са с посока се губи гъдела от това само да сваляш едните и качваш другите,иии пак опашки и пак митове за криви джанти иии ... благодаря ....

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

eproHD
27-05-2016, 23:01
От всички линкове се разбра според мен,че гуми с посока на въртене не могат да се разменят местата ляво , дясно само напред и назад.Гуми без посока на въртене може да се сложат отпред като се разменят местата им по диагонал. Моите са без посока остава аз сам да избера един от двата начина по мои избор.Които и да избера няма да объркам така го разбрах аз от всички западни линкове и от десетина наши.

lordliness
28-05-2016, 05:54
А случайно да ви минава през главите, че когато се кръстосват, гумата се сваля от джантата и се завърта джантата и посоката на въртене остава същата?
На картинките които гледате никъде не пише гумата да се върти на 180 градуса. Стрелките които гледате са прави, не правят осморки. Гумата и джантата не са едно цяло.
Пише ли някъде, че гумата се върти с джантата?
На картинките, които гледате ясно е показано- гумата не се върти, отива на новото място в позицията в която е била. Джантата се завърта.
За това например АЛФА РОМЕО препоръчва опростената схема. За да не ходите на гумаджия да ви върти джантите.

eproHD
28-05-2016, 09:36
А случайно да ви минава през главите, че когато се кръстосват, гумата се сваля от джантата и се завърта джантата и посоката на въртене остава същата?
На картинките които гледате никъде не пише гумата да се върти на 180 градуса. Стрелките които гледате са прави, не правят осморки. Гумата и джантата не са едно цяло.
Пише ли някъде, че гумата се върти с джантата?
На картинките, които гледате ясно е показано- гумата не се върти, отива на новото място в позицията в която е била. Джантата се завърта.
За това например АЛФА РОМЕО препоръчва опростената схема. За да не ходите на гумаджия да ви върти джантите.

Така,така но на моите гуми има надпис от едната страна Inside от другата Outside. Я сега помисли като примерно задна дясна по диагонал отива предна лява и не завъртиш гумата надписа outside отива отвътре което не е правилно . А точно като я завъртиш с джантата заедно на 180 градуса надписа outside си идва отвън !Нещо да кажеш,хайде стига с тия разсъждения едни по умни хора от нас са го измислили как е!

lordliness
28-05-2016, 09:49
Така,така но на моите гуми има надпис от едната страна Inside от другата Outside. Я сега помисли като примерно задна дясна по диагонал отива предна лява и не завъртиш гумата надписа outside отива отвътре което не е правилно . А точно като я завъртиш с джантата заедно на 180 градуса надписа outside си идва отвън !Нещо да кажеш,хайде стига с тия разсъждения едни по умни хора от нас са го измислили как е!

А ти защо мислиш, че има различни схеми?тази с кръстосване не е за твоите гуми.

ecotronic
28-05-2016, 10:26
Във въпросните сайтове се говори за ротация на гуми а не на колела. Поради това намирам по-горните разсъждения на Lordliness за нещо върху, което си струва да се помисли.

Накратко - освен, ако не става въпрос за асиметрични гуми, няма проблем да се приложи схемата, която описа BO и същевременно да не се променя посоката на въртене.

BO
28-05-2016, 10:36
Няма значение дали гумата е симетрична или асиметрична за схемата.
Единствено има значение ако има посока на въртене - най-често зимни тякива. Но и при тях трябва да ги въртите между лява и дясна страна, с неудобството на демонтаж от джанта. И това отново заради атакуващия ръб на геометрията.

eproHD
28-05-2016, 11:54
Гумите са разменени вече,по схемата предни отзад задни отпред без никаква размяна по диагонал така както е в книжката на Алфа Ромео !
Избрах тази схема понеже им е първо завъртане и не виждам смисъл от задните да се сложат отпред по диагонала !
Сложени са секретните болтове и ключа за тях е "хвърлен в морето" така,че от тук натам само газ :drive:
Дебатите са излишни !
P.S
Да добавя току що се върнах от един тест драйв 50-ина км,няма вибрации никакъв шум или потропване плъзга се като по вода.С тези където са сега отзад,когато бяха отпред имаше малко шум може и да си внушавам !

Zlobich
28-05-2016, 17:54
Давай сега пълната газ и пълни рЕзЕрВаРа :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk