PDA

View Full Version : Aux - Bluetooth Alfa 147



darkmiracle
03-06-2016, 14:40
Така значи, опитвам се да свържа такова устройство към CD-то в колата. Извадил съм си Aux кабел и към него свързвам следното устройство: Aux - Bluetooth (http://www.aliexpress.com/item/Hot-Mini-Portable-3-5mm-AUX-Wireless-Bluetooth-Car-Kit-USB-Music-Audio-Receiver-Adapter-for/32601104583.html?spm=2114.01010208.3.10.mXjp4q&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_3_100 37_10017_10021_507_10022_10032_10020_401_10018_100 19_101,searchweb201603_6&btsid=14abcebe-866b-45d0-b008-9aa50c5461e6)
Таз джаджа работи учудващо добре, но за сега само в домашни условия.
За експеримента я включвам към обикновено зарядно за телефон, такова за запалката, но се получава жужене и бръмчене особено при запален двигател. Опитах с 2 различни зарядни но без съществен успех. Като го включа към преносима батерия за телефон (power bank), работи без никакви ядове, но идеята ми е да си стои постоянно в колата.

Та някой правил ли го е с подобно устройство и какво захранване е използвал? Някакъв по-хубав преобразувател ли да търся от 12-5в? Абе всякакви съвети ще са от полза.

ecotronic
03-06-2016, 14:50
Добавянето на един електролитен кондензатор успоредно на изхода на преобразувателя (на 5 - те волта) може да ти реши проблема.
Можеш да пробваш с 1000 мF/16V.

darkmiracle
03-06-2016, 14:56
Довечера ще го пробвам и ще пиша какво се е получило.
Благодарско за бързия отговор.

darkmiracle
04-06-2016, 01:08
Опитах с кондензатор и ефекта беше минимален, явно проблема е друг. Ще опитам с още някое зарядно като за начало.

dansguardian
04-06-2016, 09:43
Опитай с регулатор на напрежение LM7805, както е показано на схемата.

ecotronic
04-06-2016, 10:05
Опитай с регулатор на напрежение LM7805, както е показано на схемата.

+1

Явно колегата пробва с DC-DC PWM преобразуватели, които смущават с хармоници.

darkmiracle
04-06-2016, 10:59
Идните дни ще се сдобия с елементите и ще сглобя схемката. Ще пиша какво се е получило.

marian2784
04-06-2016, 11:20
вземи си ТО-220 корпус,може и радиаторче да ти трябва.

Alex_26
04-06-2016, 14:20
Опитай с регулатор на напрежение LM7805, както е показано на схемата.
Сложи паралелно и един 100 нанофарада

darkmiracle
07-06-2016, 16:42
Така, сдобих се с елементите за схемата от пост №5 и направих набързо тестов монтаж. Получи се невероятен шедьовър, но за сметка на това работи, без шумове и смущения. В началото си мислех че няма да е необходим радиатор, защото консумацията е едва 60mA, но на проветриво място регулатора достигна към 55 градуса за около 5-6 минути работа. Понеже ще го забутам някъде под волана му поставих медна пластина за охлаждане, като с нея не надвиши 30 градуса за същото време.

Благодаря на всички за помощта!

NoFeArr
07-06-2016, 18:33
Здравейте колеги, и аз имам проблем с такова смущение от зарядно, но на мен ми е необходимо зарядно с повече ампери, това което е препоръчано на колегата е с малко ампери, някой може ли да ме посъветва с какво да заместя регулатора LM7805, в схемата за да достигна около 3А, използва се за зареждане на таблет.
Пробвах с феритни филтри но не се изчисти напълно, само понамаля, мисля да пробвам да добавя кондензатор към зарядното, но въпроса ми е къде да го добавя на входа или на изхода на зарядното ?

П.С. LM323K или 78S05 TO-220 # някое от тях ще ми свърши ли работа?

ecotronic
07-06-2016, 18:47
Здравейте колеги, и аз имам проблем с такова смущение от зарядно, но на мен ми е необходимо зарядно с повече ампери, това което е препоръчано на колегата е с малко ампери, някой може ли да ме посъветва с какво да заместя регулатора LM7805, в схемата за да достигна около 3А, използва се за зареждане на таблет.
Пробвах с феритни филтри но не се изчисти напълно, само понамаля, мисля да пробвам да добавя кондензатор към зарядното, но въпроса ми е къде да го добавя на входа или на изхода на зарядното ?

П.С. LM323K или 78S05 TO-220 # някое от тях ще ми свърши ли работа?

Можеш да увеличиш товароспособността на 7805 добавяйки някой и друг транзистор и малко пасивни елементи, но това е малко излишно, защото устройството става по-обемисто и няма смисъл при положение, че има готови такива регулатори. Примерно този:

https://store.comet.bg/Catalogue/Product/5042773/

dansguardian
07-06-2016, 20:48
Така, сдобих се с елементите за схемата от пост №5 и направих набързо тестов монтаж. Получи се невероятен шедьовър, но за сметка на това работи, без шумове и смущения. В началото си мислех че няма да е необходим радиатор, защото консумацията е едва 60mA, но на проветриво място регулатора достигна към 55 градуса за около 5-6 минути работа. Понеже ще го забутам някъде под волана му поставих медна пластина за охлаждане, като с нея не надвиши 30 градуса за същото време.

Благодаря на всички за помощта!

Щом консумацията е 60mА при 14V захранващо напрежение, излиза че мощността е 840mW грубо. Тогава ще ти трябва алуминиев радиатор с площ около 12 квадратни сантиметра (има значение какво е положението на радиатора, при вертикално за 1W мощност площта е около 11 кв.см., а при хоризонтално е около 15 кв.см. алуминиева ламарина с дебелина 2 мм.) :)

darkmiracle
07-06-2016, 21:27
Ето такава пластина (https://vikiwat.com/aluminieva-planka-25-8-40.html) сложих, щото такава имах под ръка. Утре ще замеря температурата след по-продължително ползване, че все пак е на малко тъпо място поставено.

NoFeArr
07-06-2016, 21:33
Можеш да увеличиш товароспособността на 7805 добавяйки някой и друг транзистор и малко пасивни елементи, но това е малко излишно, защото устройството става по-обемисто и няма смисъл при положение, че има готови такива регулатори. Примерно този:

https://store.comet.bg/Catalogue/Product/5042773/

Благодаря колега!

dansguardian
07-06-2016, 21:33
Ето такава пластина (https://vikiwat.com/aluminieva-planka-25-8-40.html) сложих, щото такава имах под ръка. Утре ще замеря температурата след по-продължително ползване, че все пак е на малко тъпо място поставено.

Идеална е, даже и медна. Площта и е около 14 кв.см., така че ще охлажда добре.

ecotronic
07-06-2016, 21:34
Щом консумацията е 60mА при 14V захранващо напрежение, излиза че мощността е 840mW грубо. Тогава ще ти трябва алуминиев радиатор с площ около 12 квадратни сантиметра (има значение какво е положението на радиатора, при вертикално за 1W мощност площта е около 11 кв.см., а при хоризонтално е около 15 кв.см. алуминиева ламарина с дебелина 2 мм.) :)

Разсейваната от регулатора мощност трябва да се смята на базата на пада на напрежение върху него. Т.е при 9V вместо при 14. Или към 540 mW. Не че по-голям радиатор вреди :)

darkmiracle
09-06-2016, 22:13
Така, отново съм на тема жужене. Днес открих че отново има жужене, което се променя със промяна на оборотите на колата. До сега не съм го чул защото всички тестове бяха на празен ход. Днес като карах по магистралата го чух. Става все по-силно с увеличаване на оборотите и след 2500 става доста дразнещо.

ecotronic
09-06-2016, 23:09
Ако захранваш джаджата с батерии има ли го жуженето?
Ако не, пробвай да увеличиш капацитета на изходния кондензатор - този на петте волта.
Ако си правил схемата на Dansguardian, направо на мястото на 10 мF сложи 1000 мF.

darkmiracle
10-06-2016, 13:42
Когато е на батерия няма никакви ядове. Ще сменя кондензатора и ще пробвам пак.

Alex_26
10-06-2016, 13:51
Сложи един L филтър от захранване за комп, дето е като трансформаторче

darkmiracle
14-06-2016, 09:50
Добавих и кондензатор и проблема остава. Чудя се вече дали да не го направя с една голяма батерия и по накакъв начин да я зареждам.
Пробвахме го на CD което има USB за флашка и така няма проблем.

dansguardian
14-06-2016, 09:56
Според мен проблемът е в масата на колата, иди при някой електричар да погледне масата.

darkmiracle
16-06-2016, 14:59
А може ли да ми кажете къде са основните маси по купето. Едната маса е на скоростната кутия, а другите?

ecotronic
16-06-2016, 15:03
http://www.img-share.eu/f/images/229/1y2WkLXu.jpg

Alex_26
16-06-2016, 15:09
А може ли да ми кажете къде са основните маси по купето. Едната маса е на скоростната кутия, а другите?
Много ще е трудно да се изччисти този проблем. Какво друго накачено имаш в колата. Свържи захранването с екраниран кабел

ecotronic
16-06-2016, 15:13
Ако смущението идва заради масата, то ползването на галванично развързан (изолиран вход/изход) DC - DC преобразувател може да помогне.

Такъв за печатен монтаж може да се намери тук:


https://store.comet.bg/Catalogue/BLOK/Electronic+Assemblies/DCDC/DC+DC+Converters%2C+PCB+Mount/#eyJpcHAiOiIyMCIsIm0iOiI2MyJ9


Може да се опита и с ground loop изолатор:

http://carstereo.bg/index.php?cPath=124_126

Alexanderbb
16-06-2016, 15:57
Аз направо ви се възхищавам на ентусиазмът понякога. Колегата си е написал сам отговора, CD с извод за флашка. Иначе според мен той чува искренето на четките на алтернатора, което е доволно дразнещо

ecotronic
16-06-2016, 16:18
И кое точно е ентусиазиращото? То е ясно, какво чува. Въпросът е откъде прониква смущението.

Вариантите не са толкова много:

1 - През захранването (+12/5V)

Колегата вече пробва по-сериозен филтър на захранващото напрежение и това не помогна.

2 - Електромагнитни смущения.

Щеше да ги има и при работа с батерии.

3 - През aux вход/изход - а от флуктуации по шаси.

Очевидно е последното. А то се елиминира основно с галваничното разделяне на източника на сигнал или на захранването му.

Alexanderbb
16-06-2016, 18:32
И кое точно е ентусиазиращото? То е ясно, какво чува. Въпросът е откъде прониква смущението.

Вариантите не са толкова много:

1 - През захранването (+12/5V)

Колегата вече пробва по-сериозен филтър на захранващото напрежение и това не помогна.

2 - Електромагнитни смущения.

Щеше да ги има и при работа с батерии.

3 - През aux вход/изход - а от флуктуации по шаси.

Очевидно е последното. А то се елиминира основно с галваничното разделяне на източника на сигнал или на захранването му.

Не ме разбирай погрешно, аз не съм против познанията и практичните ви съвети за справяне с проблема. Казвам обаче че е ентусиазъм защото както знаем стандартната музика на 147 и 156 си е едно десетилетие назад от хубава и разходите и техническите врътки за прикачане към нея на син зъб са неоснователни и никога няма да дадат резултат като поставянето на нов музикален плейр от среден клас.

ecotronic
16-06-2016, 20:43
Не ме разбирай погрешно, аз не съм против познанията и практичните ви съвети за справяне с проблема. Казвам обаче че е ентусиазъм защото както знаем стандартната музика на 147 и 156 си е едно десетилетие назад от хубава и разходите и техническите врътки за прикачане към нея на син зъб са неоснователни и никога няма да дадат резултат като поставянето на нов музикален плейр от среден клас.

До голяма степен си прав.

:cheers:

darkmiracle
17-06-2016, 10:35
Понеже прегледах от къде съм взел маса, от един болт на таблото, реших да видя какво ще стане ако му дръпна захранващи кабели направо до акумулатора. Е ефекта беше отрицателен - още по-силно се чуваха смущенията.
Така, опитите продължават. Ще опитам с този вид преобразувател и ще видим.

А иначе за смисъла от цялото начинание. Разбира се, че най-вероятно няма да е най-качествената музика или най-добре изглеждаща схема на свързване, но всеки експеримент си струва, поне според мен.

Alex_26
17-06-2016, 10:49
А съм го брал този проблем с 33 Permanent 4 - такова пищене. Дръпнах му екраниран захранващ кабел и се оправи. Но двупроводен + оплетка, която вързах само на входа на касетофона. Там ми пречеше бобината на електрокуплера




---------- Post added at 10:49 ---------- Previous post was at 10:42 ----------

Един голям електролитен кондензатор не е сериозен филтър за хармоници. Трябва му и керамичен, че и в комбинация с двоен дросел на едно тяло за двата захранващи проводника и задължително на входа. Те всички радиа за коли го имат вътре този филтър

darkmiracle
19-06-2016, 18:56
Малко по различен въпрос. От минусовата клема на акумулатора излизат 3 кабела. 1 към скоростната кутия, 2рия към вентилатора на радиатора, а 3тия някой може ли да каже на къде отива, защото не мога да го проследя, а искам да го сменя, понеже е в лошо състояние.

ecotronic
19-06-2016, 20:08
Този третият проводник има ли вид на фабричен, защото според документацията са само 2. Един до купето (шаси) и един до мотора (на корпуса на скоростната кутия).

darkmiracle
19-06-2016, 21:34
Този третият проводник има ли вид на фабричен, защото според документацията са само 2. Един до купето (шаси) и един до мотора (на корпуса на скоростната кутия).

Точно сега ходих до на брат ми 147цата и там си го има. Фабричен си изглежда и си влиза в основния сноп. Само че не мога да го проследя.

А този който е към купето къде по-точно е захванат?

Alex_26
19-06-2016, 22:42
Точно сега ходих до на брат ми 147цата и там си го има. Фабричен си изглежда и си влиза в основния сноп. Само че не мога да го проследя.

А този който е към купето къде по-точно е захванат?
Към рога, към скоростната кутия, а третият влиза в основния сноп и отива към шаси под казанчето за спирачна течност (С12)

darkmiracle
19-06-2016, 23:10
Към рога, към скоростната кутия, а третият влиза в основния сноп и отива към шаси под казанчето за спирачна течност (С12)

Благодарско, утре ще го намеря къде точно е под казанчето и ще го сменя. Иначе, поне при мен единия отива на вентилатора на радиатора.

Alex_26
20-06-2016, 10:08
Благодарско, утре ще го намеря къде точно е под казанчето и ще го сменя. Иначе, поне при мен единия отива на вентилатора на радиатора.
не би трябвало, но знае ли човек. Аз гледах Е-лърна, а и при моята поне си е така

darkmiracle
28-06-2016, 02:46
Кое си неще, си неще. Опитах с новия преобразувател, същата работа. Без промяна.

Alexanderbb
29-06-2016, 16:04
Аз казах ли че е ентусиазъм. Минавал съм го тоя път не веднъж. И скоро мернах в обявите един хич не лош Clarion