View Full Version : проблем с климатика
Така,вчера реших да съживявам климата на колицата,смених всички О пръстени имах и една лепена и една спукана тръбичка...смених и тях,компресора също.Системата за сега е ОК,напълнихме фреон течове няма но компресора не се включва,замервах с мултицет буксата на компресора но ток до нея не идва.Има ли релета и бушони за климата да ги проверя преди да тръгна по сервизи? Колата е 1.9тд :big_whoops:
mimouzunov
15-07-2016, 14:59
Така,вчера реших да съживявам климата на колицата,смених всички О пръстени имах и една лепена и една спукана тръбичка...смених и тях,компресора също.Системата за сега е ОК,напълнихме фреон течове няма но компресора не се включва,замервах с мултицет буксата на компресора но ток до нея не идва.Има ли релета и бушони за климата да ги проверя преди да тръгна по сервизи? Колата е 1.9тд :big_whoops:
Около дехидратора (или както се казва там) има едно което маи се води пресостат (или както се казва и то) Та тая простотия същата, като се скапе и това се получава...
Електрониката незнае има ли няма ли налягане в системата и тн....
А има ли начин да се пробва на място дали е здрава тая уйня или не?
ecotronic
15-07-2016, 18:16
А има ли начин да се пробва на място дали е здрава тая уйня или не?
Проверката и се свежда до надуването и с определено налягане и меренето на контактите, дали реагират коректно при различните стойности на налягането. С оглед на това - не може да и се направи пълна проверка намясто.
Но може да се премери дали е сработил контакта за най-ниското налягане (първата степен). Т.e. - този, който трябва да е затворен, ако има газ в системата.
Намерих друг такъв ...стат :D само да му сменя О пръстенчето и ще го пробвам,ако не тръгне и с него значи може и друг да е проблема......
nickgaidarov
15-07-2016, 20:00
...
Този О-пръстен е правилно да бъде от FPM (обикновено кафяв на цвят, но това не е задължително), а като компромисен вариант е допустимо да бъде и от NBR (обикновено черен на цвят, но това също не е задължително).
На мен ми дадоха зелени за климатика......
nickgaidarov
15-07-2016, 20:38
...
Зелените обикновено са от EPDM - макар че и това не е задължително. Това е най-лошият в случая вариант. Каза ли им за какво ти трябват?
P.S. Стига това многоточие в поста ти да не е опит за ирония. Ако е наистина ирония обаче, бъди сигурен, че е за твоя сметка...
Няма ирония,взех ги от сервиз за климатици.
nickgaidarov
15-07-2016, 22:36
...
nickgaidarov
15-07-2016, 23:00
...
Около дехидратора (или както се казва там) има едно което маи се води пресостат (или както се казва и то) Та тая простотия същата, като се скапе и това се получава...
Електрониката незнае има ли няма ли налягане в системата и тн....
Така,смених го..няма резултат,изнервих се и пуснах компресора принудително но студ няма....ще изкъртим све:prison:
ecotronic
17-07-2016, 12:25
При така описани нещата, като да няма газ в системата. Ама пък сте я пълнили. Остава да има нещо запушено по нея.
Не пускай принудително компресора при тази ситуация, за да не го скапеш.
Най-добре е да се премери налягането в точката в която е пресостата.
mimouzunov
17-07-2016, 12:26
Така,смених го..няма резултат,изнервих се и пуснах компресора принудително но студ няма....ще изкъртим све:prison:
Аз след над 700лв дадени за климатроника се отказах да го оправям... В момента при мен проблема е елементарен, но дори и това няма да оправям (строшен е електросъединителя на компресора иначе налягане си държи)
При теб, като пуснете принудително компресора, какво се случва че да не студенее!?! Закачана ли е в тоя момент към манометри да се види какво се случва с наляганията!?
ecotronic
17-07-2016, 12:43
Аз след над 700лв дадени за климатроника се отказах да го оправям... В момента при мен проблема е елементарен, но дори и това няма да оправям (строшен е електросъединителя на компресора иначе налягане си държи)
При теб, като пуснете принудително компресора, какво се случва че да не студенее!?! Закачана ли е в тоя момент към манометри да се види какво се случва с наляганията!?
+1
Това е най-правилното, което може да се направи.
Силно се учудвам, че системата просто е напълнена и след като компресорът не е тръгнал, не е предприето това болднатото.
При така описани нещата, като да няма газ в системата. Ама пък сте я пълнили. Остава да има нещо запушено по нея.
Не пускай принудително компресора при тази ситуация, за да не го скапеш.
Най-добре е да се премери налягането в точката в която е пресостата.
Утре ще мина да го проверят
При теб, като пуснете принудително компресора, какво се случва че да не студенее!?! Закачана ли е в тоя момент към манометри да се види какво се случва с наляганията!?
Като пусна компресора само падат малко оборотите на двигателя и нищо друго...
А я кажи кой ти пълни компресора и колко фреон натика? Вакумирахте ли я преди това за да видите дали се отделя влага от дехидрататора? След напълването колко грама фреон и масло добавихте? Измерихте ли налягането?
Или ти си го пълни сам някъде едно към гьотере?
А я кажи кой ти пълни компресора и колко фреон натика? Вакумирахте ли я преди това за да видите дали се отделя влага от дехидрататора? След напълването колко грама фреон и масло добавихте? Измерихте ли налягането?
Или ти си го пълни сам някъде едно към гьотере?
Пълни го човек който се занимава с това,вакумира го а дали е гледал за нещо не знам,събра 400гр фреон а за масло нищо не каза,налягане имало....на последния въпрос няма да ти отговарям...
Пълни го човек който се занимава с това,вакумира го а дали е гледал за нещо не знам,събра 400гр фреон а за масло нищо не каза,налягане имало....на последния въпрос няма да ти отговарям...
Колко време го държа на вакум и спря ли стрелката да се мести?
Колко време го държа на вакум и спря ли стрелката да се мести?
Това вече не знам..ма не много
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.