Log in

View Full Version : Евентуален проблем с дебитомер?



gaiska
30-08-2016, 15:10
Здравейте!
От доста време имам проблем с моята колица. По-съществен е на газ и по-малко се усеща на бензин. Проблемът е, че при плавно подаване на газ на всяка от предавките, при около 1400-1800 оборота, колата почва да прекъсва и да тресе. Оправя се или като отпусна педала на газта или като подам повече газ. Сменил съм почти всичко, освен компютър и дебитомер. Та, молбата ми е ако някой около Пловдив е с такава кола, като от подписа, би ли се съгласил да разменим дебитомерите за проба? Незнам от какво друго може да е вече?!

mimouzunov
30-08-2016, 17:06
Класическите неща като пропуск на въздух неиде след дебитомера до дросела + колектора прегледани ли са!?
Датчика на дросела наред ли е !?

Alfa User
30-08-2016, 20:05
Аз мога да помогна с пробата, колега, само кажи кога и къде (но след работно време де).

gaiska
08-09-2016, 18:16
Извинявам се, че ме нямаше толкова време на линия и благодаря на отзовалите се!
Що се отнася до евентуален пропуск на въздух не мисля, че има, защото март месец правих глава и сменях сегменти. Казах на майстора да погледне точно тази част след дебитомера, та чак до всмукателниите колектори, но всичко било наред.
Alfa User, ако все още си навит на пробата, остви ми номера си на лични да се разберем нещо.

pesho ot vraca
08-09-2016, 21:18
Този датчик на дроселовата клапа как се проверява?? Сигорно трябва да се смени с нов.

don_pepone
08-09-2016, 21:45
аз залагам на запалителна система :) тва за мене си е ярък приемр за пропуск в искрата, пък бил той от свещи, кабели или бубина.
Иначе и дебиломера и ТПС (на дросела) се проверяват и с прост мултицет бавно и плавно няколко пъти в целия си диапазон на работа. Дебитомера ако има прекъсване се хваща и се мести с много малко "стрелката вътре" да върви по Неизтърканата част на графитената писта ;)

gaiska
08-09-2016, 22:40
По-горе бях писал, че съм сменил почти всичко. Кабели и свещи беше първото нещо. Дори няколко пъти вече. А, бобините съм ги сменил с тези от предишната ми кола, която работеше идеално. Що се отнася до дебитомера, не съм много в час, но един специалист ми каза преди година и нещо,че е от дебитомера и го врътна малко. Обаче ефект почти нямаше. Някакви други причини може ли да има?

TRENDi
09-09-2016, 09:22
И при мен има подобен симптом, но е по скоро придърпване и диапазона на проблемните обороти е 1700-2000. По същия начин се оправя/отпускане на газта или подаване на повече газ/ и също почти не се усеща на бензин и е чувствителен на газ.
Понеже на 1.7 мотора го нямаше, а се появи с този 2.0 бях набедил вариатора, но не е от него. С откачен соленоид си е същото положението. Частите като ТПС, кабели/правени от Бош на метър + Бош лули/, свещи/Беру УлтраХ/, бобини/Бош/, комутатори, Дебитомер и т.н. по 2-ката са ми тези от 1.7-цата.
Принципно за дебитомера си мисля и аз/износен участък на пистите/, но не знам, не съм мерил. Трябва да хвана Бай Мимо да позамери... Драсни, ако с дебитомера от Алекс се оправи при теб.

Alex_26
09-09-2016, 10:20
аз залагам на запалителна система :) тва за мене си е ярък приемр за пропуск в искрата, пък бил той от свещи, кабели или бубина.
Иначе и дебиломера и ТПС (на дросела) се проверяват и с прост мултицет бавно и плавно няколко пъти в целия си диапазон на работа. Дебитомера ако има прекъсване се хваща и се мести с много малко "стрелката вътре" да върви по Неизтърканата част на графитената писта ;)

Това е добър съвет

gaiska
10-09-2016, 11:41
Двигателя тресеше, като работеше, но както казах един майстор отваря дебитомера и го мръдна с едно или две зъбчета. Тогава не ми се стори да има нещо износено. Колата спря да тресе толкова много , но придърпването не се оправи. Майстора изпробва няколко варианта на преместване на стрелката на дебитомера, но този който е в момента е най-удачен. Лошото е , че колата си придърпва, както преди.

mordohy
10-09-2016, 11:47
Това става или от въздух в системата или от запалване.
По първа точка, ако не е спукан някой въздуховод или смукател, то основният заподозрян е вакуумният усилвател на спирачките - изолирай го и виж как ще е!
По втора точка са кабели, бобини и свещи. На последните виж разстоянието между електродите.
Обаче всичко до тука е рутина.
Истинският проблем може да е в главните релета и подаването на плюс към бобината - подай директен плюс на бобините от акумулатора и виж какво ще стане.
Страшно много коли си патят от нагорели релета и клеми.
Успех!

kendo
10-09-2016, 12:45
А пробвахте ли с изключен вариатор ?

gaiska
10-09-2016, 13:00
Вариатора го изключих, но не забелязах никаква промяна. Плюс към бобините незнам как да подам. Може би трябва да откачам буксата от комутаторите и там да правя някакви преходници или какво?

Alex_26
10-09-2016, 14:35
А газова имаш ли?

gaiska
10-09-2016, 15:44
Ако за газова уредба питаш, то да, имам. Бях писал в началото, че проблема се усеща доста повече на газ, докато на бензин е по-малко.

nedko87
10-09-2016, 21:54
При мен имаше подобен проблем разликата е ,че беше на по-високи обороти от 2000 до 2300 и при рязко подаване на газ. Проблема беше износена гърбица на първи цилиндър на изпускателния вал.

gaiska
10-09-2016, 23:31
Здрасти, Недко! През март правих ремонт на главата и сегменти. Майстора не спомена нищо за такова износване. Дали е възможно да не е видял или да не знае толкова?

nedko87
11-09-2016, 05:23
За вала на мен ми казаха от сервиза където ми правиха ревизия на главата. Какъв ремонт си правил на главата и само сегменти ли смени или прави и други неща по мотора. Тия ризници са малко тегави за правене и незнам майстора ти дали е запознат с тях. Както всички знаем всяка кола си има специфика. По повод твойте съмнения за дебитомер след неволен тест с разкачен дебитомер колата си вървеле напълно нормално до около 3000 оборота след което умираше. Карал съм и с прецакан комутаъор сокато го сменя и пак нямаше придърпване просто във високите бабата умираше. Не казвам ,че при теб проблема е в железата просто споделям това ,което ми се е случило.

gaiska
11-09-2016, 21:12
Шлайфане и пасване на клапани беше по главата.

ecotronic
12-09-2016, 16:36
Мерена ли е компресия след интервенциите по главата?

Аз също залагам на калпава(и) свещи или кабели.

Alex_26
13-09-2016, 09:50
Ако за газова уредба питаш, то да, имам. Бях писал в началото, че проблема се усеща доста повече на газ, докато на бензин е по-малко.

Не чета всеки път всички постове. (Еко, това за теб)

Колкото до газоватаизключи я и ресетни ЕКУ-то на мотора (акумулатора минус клемата за 10 сек.). Покарай само на бензин и виж дали ще им промяна.
Провери си клапана за проветрение на резервоара да не е постоянно отворен или да няма нещо счупен под калника и оттам да смуче въздух

Furious 155
13-09-2016, 09:58
Е толкова ли не намерихте дебитомер за тест? Така с гадаене не става!

gaiska
13-09-2016, 14:14
Сложих дебитомер от Алекс. Сега не придърпва, но пък мощността намаля, когато е на газ. Няма добра приемственост, а на бензин е супер.Дали трява да се настрои нещо на газ?

Furious 155
13-09-2016, 16:52
Сложих дебитомер от Алекс. Сега не придърпва, но пък мощността намаля, когато е на газ. Няма добра приемственост, а на бензин е супер.Дали трява да се настрои нещо на газ?вероятно

gaiska
14-09-2016, 16:35
Тогава ще пробвам и ще докладвам:-D

Alex_26
15-09-2016, 10:25
Тогава ще пробвам и ще докладвам:-D

Настрой хубаво газовата, смени филтърчето и.

gaiska
19-09-2016, 10:19
Ходих при един майстор-газаджия за настройка и сега нещата са доста по-добре. Колата върви сравнително добре и не придърпва. На ниските обороти не е така пъргава както преди, но на мен и това ми стига. Като знам как лашкаше преди, сега е направо друга кола. Благодарности за дебитомера на колегата Alfa User. При следващата ни срещата бирата ще е от мен.

mimouzunov
19-09-2016, 12:30
Ходих при един майстор-газаджия за настройка и сега нещата са доста по-добре. Колата върви сравнително добре и не придърпва. На ниските обороти не е така пъргава както преди, но на мен и това ми стига. Като знам как лашкаше преди, сега е направо друга кола. Благодарности за дебитомера на колегата Alfa User. При следващата ни срещата бирата ще е от мен.

Дано е решен а не просто замаскиран проблема :unsure:
(имал съм случаи в които проблем се прикрива като се обогати сместа от дебитомер и тн и уш е наред колата... )

Alfa User
19-09-2016, 16:48
Ходих при един майстор-газаджия за настройка и сега нещата са доста по-добре. Колата върви сравнително добре и не придърпва. На ниските обороти не е така пъргава както преди, но на мен и това ми стига. Като знам как лашкаше преди, сега е направо друга кола. Благодарности за дебитомера на колегата Alfa User. При следващата ни срещата бирата ще е от мен.

Радвам се, че съм бил полезен. :th_up:
Но не забравяй какво ти казах за газовата - имай си едно наум!

gaiska
25-09-2016, 11:25
Е, след толкова години с този автомобил очаквам, че нещата най-вероятно няма да са се получили идеално. Тя и сега, като е студена, малко ми прави проблеми, но ще видим по-нататък какво ще излезе.

Scrapera
25-09-2016, 17:19
Този двигател се нуждае от бързи газови дюзи (<2ом) и много прецизна настройка.

gaiska
25-09-2016, 20:57
И на мен така ми каза последния майстор, който я настройва. Но незнам какво да сложа, а не ми се ще разни майсторчета да си правят експерименти. Ще покарам малко така, да видя какво ще стане.