View Full Version : Проблем с алтернатора АЛФА 166 jtd
италианеца
15-09-2016, 18:59
Здравейте колеги - днес имах случка. . . Както всичко си беше наред паля колата и светна чека и лампата с акумулаторчето, амузиката спря, като вдигна над 1300 оборота акумулаторчето изгасва и светват лампите за abs, asr и спирачките. . . стъклата дори отказаха да се свалят, фаровете кога светят, кога не. . . Това продължи около половин час и после изведнъж всичко се оправи. . .ама не знам докога. . . Изглежда е свързано с динамото - дали е от реле-регулатора. . . А някой знае ли дали шайбата му е със съединител - моля някой ако го е преживял да сподели. . . . .ALFA 166 2,4jtd 185к.с. 2007г
danchev63
15-09-2016, 20:38
провери дали кабелите са здраво затегнати. Имах подобна случка защото акумулатора не дозареждаше. Като отидох при майстор се оказа , че единия от кабелите съвсем свободно на ръка се движи. при замерване тока беше 12,6. След яко затягане на кабелите (на две места при мен) тока на зареждане стана 13,4 със включени консуматори. Питах кой може да ги е пипал щото аз не съм и казаха, че сами от вибрации може да се разхлабят. А мисля, че другите чекове са светнали заради ниското напрежение от акумулатора.
old alfist
16-09-2016, 01:24
провери дали кабелите са здраво затегнати. Имах подобна случка защото акумулатора не дозареждаше. Като отидох при майстор се оказа , че единия от кабелите съвсем свободно на ръка се движи. при замерване тока беше 12,6. След яко затягане на кабелите (на две места при мен) тока на зареждане стана 13,4 със включени консуматори. Питах кой може да ги е пипал щото аз не съм и казаха, че сами от вибрации може да се разхлабят. А мисля, че другите чекове са светнали заради ниското напрежение от акумулатора.
Жоро, благодарение на теб се запознах с адашът ти от Телевизионния сервиз и при сходни показатели се оказа, че е едно реле за 4,50лв., но наистина причината да всички неволи беше вече умрял акумулатор - на 8,5г.
италианеца
17-09-2016, 08:43
Проверих кабелите - ок са. . . а някой знае ли дали шайбата ми е със съединител. . .
На мен не ми е правило подобни проблеми, но лампата на таблото ми присветваше от време на време, а през другото време зареждаше. Докато не забелязах, че корпуса се беше сцепил към леглото на лагера. Защо не знам!
ecotronic
17-09-2016, 10:41
Да, демпферна
Човекът пита за шайбата на алтернатора.
Когато не знаеш нещо, по-добре е да си мълчиш, вместо да заблуждаваш.
Проверих кабелите - ок са. . . а някой знае ли дали шайбата ми е със съединител. . .
Да, с фрайлауф е.
италианеца
17-09-2016, 16:26
ОК мерси - засега ще покарам така докато се повтори проблема - може да е било единичен случай - все пак е италианка с характер! :)
DiStefano
17-09-2016, 19:25
Да, демпферна
Аххахахаха ... Маму ма :mrgreen:
Нема проблеми ..
Сега по темата :
Аз с подобни симптоми на по-предишната ми 166-ца сменях диодна плочка. Всъщност направо си взех цял алтернатор втора ръка, щото се оказа, че за тоя модел мотор диодна плочка Бош никога не е внасяна в БГ .. няма и да се внася.
италианеца
23-09-2016, 09:08
Готово - реших дилемата. . . Постепенно започна да шуми все повече и реших да го сваля - оказа се, че задния лагер е блокирал, превъртял е пластмасовата капачка в която е поставен и се е появил доста голям луфт. . . вероятно това е причинило странните симптоми - сега вече всичко е наред! :)
Мисля да сменявам фрайлауфа на алтернатора защото престъргва Ходих в магазин да видя дали го имат и цени Продавача ме попита за модел или номер на алтернатора Въпросите са
1Има ли разлика в моделите и ако да какъв е моя алтернатор - да не разглобявам че голям студ
2 Мога ли да сменя шайбата без сваляне на генератора
3 Ако ще го свалям откъде е по удачно да го извадя отгоре или отдолу Какво ще трябва да разкачам за да го сваля
Мисля да сменявам фрайлауфа на алтернатора защото престъргва Ходих в магазин да видя дали го имат и цени Продавача ме попита за модел или номер на алтернатора Въпросите са
1Има ли разлика в моделите и ако да какъв е моя алтернатор - да не разглобявам че голям студ
2 Мога ли да сменя шайбата без сваляне на генератора
3 Ако ще го свалям откъде е по удачно да го извадя отгоре или отдолу Какво ще трябва да разкачам за да го сваля
Ролката може да се смени и без да се сваля алтернатора, но си трябват инструменти.
Иначе е това: https://www.euavtochasti.bg/rezervni-chasti/dvigatel/mehanizm_za_svoeboeden_hoed_na_generatoer-12339/alfa-romeo/156/166-936/10009-2-4-jtd-936a2a
viktorsterev
10-01-2017, 19:44
1Има ли разлика в моделите и ако да какъв е моя алтернатор - да не разглобявам че голям студ
За всеки случаи сравни номерата,при мен се оказа ролка от 1,9/по-плитка е от зад/За Либрата ми говоря
Какви са алтернаторите на gtd 2002 год. 100 или 120 ампера Замислям се за подгрев на антифриз
Scrapera
01-02-2021, 22:03
150hp - 120A
ecotronic
01-02-2021, 22:13
По спомени, подгревът се състои от 3 свещи от по 200 вата, което прави 50 А. Демек - доста далеч от ресурса и на 100А алтернатор. Особено, ако управлението на свещите е читаво.
viktorsterev
01-02-2021, 22:14
Какви са алтернаторите на gtd 2002 год. 100 или 120 ампера Замислям се за подгрев на антифриз
120А е,но пак едвам смогва,с три работеше свещи всяка по 14А не му се вярва и на момент пада и под 12v зареждането.По добре от Тесис,140А е
viktorsterev
01-02-2021, 22:17
По спомени, подгревът се състои от 3 свещи от по 200 вата, което прави 50 А. Демек - доста далеч от ресурса и на 100А алтернатор. Особено, ако управлението на свещите е читаво.
Имаш право ,но само донякъде.Алтеенатора дава 100А ,но когато е в обороти,на обороти дава 30-40% примерно което е крайно недостатъчно.Давам ти жив пример.Алтернатора ми е нов,но на първо палене сутрин ако включа веднага парното и се почва едно постоянно включване и изключване.Климатриника си следи напрежение,обороти и темперетура
ecotronic
01-02-2021, 22:23
Е - затова говоря за читаво управление на подгрева - което комутира свещите в зависимост от напрежението. Да слагаш прекалено мощен алтернатор, само защото искаш при 30 % от възможностите си да дава 50 А, не е много добро решение. Не е ли по-добре да се вдигнат леко оборотите, вместо да се сменя алтернатора?
viktorsterev
01-02-2021, 22:36
Е - затова говоря за читаво управление на подгрева - което комутира свещите в зависимост от напрежението. Да слагаш прекалено мощен алтернатор, само защото искаш при 30 % от възможностите си да дава 50 А, не е много добро решение. Не е ли по-добре да се вдигнат леко оборотите, вместо да се сменя алтернатора?
Екуто на климатроника ги управлява.В моя случай го смених с нов защото умря от раз и замалко да ме остави на пътя,но въпреки това ,ако работят и трите не му е комфортно.Другото за което си мисля,че гадните свещи Лукас ядат повече от нормалното ток,в момента на сключване тока стига до 20А(до толкова беше мултицета)
ecotronic
01-02-2021, 22:41
...Другото за което си мисля,че гадните свещи Лукас ядат повече от нормалното ток,в момента на сключване тока стига до 20А(до толкова беше мултицета)
Да, това е неприятен момент. Поради тази причина, читавите нагреватели ги правят от констатнан.
viktorsterev
01-02-2021, 22:45
Да, това е неприятен момент. Поради тази причина, читавите нагреватели ги правят от констатнан.
Вероятно по-добрият вариант е калорифер,но мотора ще си е вечно студен.Сега на -10 след 15минути работа на място е на 50гр и това е с две свещи
ecotronic
01-02-2021, 23:17
Ами определено се наблюдава тенденция за подмяна на подгрев на антифриз с калорифер. С всичкото това сиромашко решение, поне на живия организъм да му е малко по-комфортно.
Кардиналните решения са или нещо от сорта на webasto, или Иво (Undy) може да разкаже, как е по Скандинавията :)
Само да вмъкна че доста изчетох на тема отопление Включително чужди форуми наши италиански форуми Вие също сте участвали в дискусиите за сложността на управлението Мое мнение е че печката е най удачен вариант но си мисля че няма да се справя Закупих си тяло с 4 свещи навързани с 2 релета и 2 предпазителя Ще видя колко ще активирам Въпроси на първо време Нужно ли е 140 ампера алтернатор Може ли да бъдат повдигнати оборотите само при задействане на отоплението
ecotronic
02-02-2021, 10:27
....Може ли да бъдат повдигнати оборотите само при задействане на отоплението
След като педалът е с потенциометър, това би трябвало да е възможно, чрез добавянето на външни резистори и включването им в желания момент.
ivan dimitrov
02-02-2021, 14:53
Само с резистори няма да го бъде.Потенциометърът на педалът, първите няколко градуса е "на късо'. Най простото решение ми изглежда - реле, м/у чийто нормално отворен и затворен контак е свързан тример, нормално завореният е към масата на потенциометърът на педалът а средният към маса. Един компаратор, следящ температурата на моторът и включващ релето, е известна автоматизация, ама ако решим да тръгнем, преди компараторът да "се обърне" може да "гризнем дръвцето". Понеже и аз имам подобен проблем, нещо се замислих за микроконтролер м/у потенциометърът на педалът и ЕКУ. Не ми изглежда разумно, първите десетки секунди след старт, един комън рейл, да "припка" на по високи от минмалните обороти.
Ups! Корекция!
Значи пипането на оборотите отпада Дали имаме информация при какви обороти алтернатор 120 А какви ампери може да отдава Въпреки че може би ще е малко относително
ivan dimitrov
03-02-2021, 23:54
Значи пипането на оборотите отпада
Не значи това.
Еко го написа - добавяне на резистор в желаният момент. Ако Ви устройва ръчно управление - сравнително просто е, посочих го. Има и чисто аналогово, сравнително не сложно решение на автоматизиране, като се изчака примерно 2 минути, преди да се повишат оборотите и да се включи подгревът, докато се достигне зададена температура.
Проблемът е, че за да има смисъл, оборотите трябва да са м/у 1500 и 2000, а ако решим да тръгнем и автоматиката реши да се върне към нормалното състояние, може да изгубим не малко мощност, неочаквано. Тоест - или трябва да се "привържем" към оборотите или към натоварването, или и към двете. Мисля че съм достатъчно ясен вече.
Едим микроконтролер м/у педалът на газта и компютъра на двигателят, може да добави и круизконтрол, на автомобили които нямат такъв(моят случай).
Мисля да действам по следния начин Правя две вериги Ръчно запускам и двете при сигнал плюс след контакт Аз определям кога Втората верига ще чака още един сигнал Той трябва да идва след около примерно 1600-1800 обороти на двигателя Това за мен е полуправилно но изпълнимо решение Въпроса е сигнала след 1600-1800 обороти Чудех се за соленоида на турбината но при спускане или ненатоварване на турбината там май отпада и сигнала Това с реостата и педала на газта нещо незнам как да го изпълня
Колеги помагайте как да взема сигнал след 1600-1700 обороти Монтирах тялото със свещите
Колеги помагайте как да взема сигнал след 1600-1700 обороти Монтирах тялото със свещите и блока с релета и бушони
viktorsterev
20-03-2021, 20:08
Аз защо не ръчно с ЦК ключе
Пост 30 За втората верига Неща двете вериги да работят когато двигателят е на празен ход
ecotronic
22-03-2021, 09:16
Трябва допълнителна електроника (прагов оборотомер), който да брои импулсите от RPM или фазовия датчик.
viktorsterev
22-03-2021, 11:06
Ицката Манолов не може ли да измисли нещо пред ОБД буксата.Цар е на подобни щуротий
ivan dimitrov
22-03-2021, 11:15
Изглежда мислим в различни посоки. За какво ви е информация за оборотите, ако сам ще натискате педалът и включвате подгревът?
Това което аз възнамерявам да сътворя за следващият отоплителен сезон е - включване на подгревът след околу 30 секунди след старт като при това оборотите се покачват до към 1800, като това продължава докато температурата достигне 60 тина градуса, ако преди това се натисне педалът за газта подгревът се изключва, повишаването на оборотите се изключва и подгревът се включва отново до достигане на температурата само когато оборотите са над 1800. най лесно би било да се използва микроконтролер за целта, обаче с познанията ми по програмиране не зная що за контролер ще ми трябва. В смисъл - дори като ползвам готови библиотеки пак са ми обемисти програмите, защото ползвам.........бейсик.
Иначе - чисто аналогово за превключване при праг на оборотите с достатъчна точност стига един двоен ОУ, диод, кондензатор(няколко) няколко резистора и тример/потенциометър. Единият ОУ - повторител(за да не пречим на оборотомерът), след него диод и интегрираща верига, вторият ОУ - компаратор и .......накрая - задкормилното устройство. Но ми убягва смисъла.
ecotronic
22-03-2021, 14:30
.... За какво ви е информация за оборотите, ако сам ще натискате педалът и включвате подгревът?.
Ако по някаква причина циркулацията на охладителната течност спре, нагревателите фирясват. Поради това, информация за оборотите, не е излишна.
В краен случай ще измисля механично ключе или бутон директно на педала Има вариант с центробежен регулатор на въртяща се ролка но ми се струва по сложно
ivan dimitrov
23-03-2021, 13:39
Ако по някаква причина циркулацията на охладителната течност спре, нагревателите фирясват. Поради това, информация за оборотите, не е излишна.
А, то ако циркулацията в малкият кръг спре, хич няма да ми дреме за няколко свещи. А че трябват обороти е факт, шото и акомулаторът трябва да има енергия за евентуално скорошно ново
стартиране. Мисълта ми е - след като аз ще хатискам педалът за газта и ще превключвам подгревът - за какво ми е привързване към оборотите?
Най простото, сравнително безопасно решение за което се сещам е - реле с два нормално затворени и два нормално отворени контакта и компаратор следящ температурата. незадържащ бутон и автомобилно реле за включване на свещите. На единият НЗ контакт на релето вързваме масата на потенциометъра на педалът, НО контакт на маса, котвата също на маса. Между НО и НЗ - резистор или тример.На НО контакт на другата двойка подаваме 12в след контакт а котвата е към единият край на бобинката на релето , релето за вкл. на свещите и през диод - към захранването на компараторът. Другият край на бобинката към изходът на компараторът. С бутонът подаваме захранване за кратко и релето се самозахранва, докато стигнем 50-60 гр. Тоест - докато изстържем ледът и снегът, се стопля машината, нещо което на празен ход отказва да прави. Това обаче само ако ЕКУ не следи токът на потенциометъра на педалът. Инак - дръвце.
А, да - при потегляне, като натиснем педалът на съединителят системката трябва да се изключва. Не сем гледал обаче ключето на съединителят как е вързано, но със сигурност ще се 'измисли".
ecotronic
23-03-2021, 17:28
Трябва си едно контролерче. Правил съм го за 156 с калорифер, имаше някъде и тема по въпроса.
Другото е с трици, маймуни :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.