View Full Version : Проверки с газанализатор от КАТ на пътя
alfa racer GTA
07-10-2016, 11:51
Честити Ви проверки от КАТ с газ анализатор на пътя и най-вече ЧЕСТИТО на спрените от движение в резултат на проверките:http://sofia.dir.bg/news.php?id=24118771
:moon:
http://dnes.dir.bg/news/granichna-politzia-vinetki-gkpp-kulata-24125659
:Tease::cheers:
Явно ще трябва по-скоро да сменя сондата и колектора.. :D
ecotronic
07-10-2016, 15:18
След въвеждането на "умните светофари", някой е завъртял бизнес с газ-анализатори.
lordliness
07-10-2016, 17:29
След въвеждането на "умните светофари", някой е завъртял бизнес с газ-анализатори.
Те как ще проверяват, след като не са компетентни, нали сме минали технически преглед, сега като ни спират, да ни лепят и стикери( още се намира място по стъклата) поне да не ни спират по два- три пъти на ден.
Поредното журналистическо приключение.
dalgia123
07-10-2016, 18:30
Чудят се как да изкрънкат още някой лев от бедния народ:machinegunner:
lordliness
07-10-2016, 21:22
Утре може да решат и нас да ни преглеждат на пътя и да ни взимат книжките, ако нещо не им хареса.
Една идея от мен за КАТ
Я високо, я ниско кръвно, нещо с урината,хрема, все ще се измисли нещо
ecotronic
07-10-2016, 21:36
Утре може да решат и нас да ни преглеждат на пътя и да ни взимат книжките, ако нещо не им хареса.
Една идея от мен за КАТ
Я високо, я ниско кръвно, нещо с урината,хрема, все ще се измисли нещо
Ей го докторът над теб, направо да слага рентгена на пътя и да почва да прави пачки :)
lordliness
07-10-2016, 21:47
Ей го докторът над теб, направо да слага рентгена на пътя и да почва да прави пачки :)
има техника- рентген, видеозон за жените, ехограф, магнитен резонанс, зимата може да разбиват камъни в бъбреците с ултра звук, да си имат хората за опесачаване
Утре ще забранят и бобеца?
-----------
Пай сеее ...
lordliness
07-10-2016, 22:04
Утре ще забранят и бобеца?
-----------
Пай сеее ...
ще пръдне някой и ще се омае и отиде коня в ряката
ivan dimitrov
07-10-2016, 22:58
Тия така и не разбраха че чистият въздух е вреден за здравето. Вдигнаха на цигарите акциза, забраниха пушенето на обществени места... Сега и изпускащите животоспасяващите въглероден диоксид и сажди автомобили ще спират.....
Е, ще трябва да намалят акциза на виното, много антиоксиданти ще трябват вече, за да се оцелява. Идея си нямат, ако се намали запрашеноста в градовете, колко бизнеси ще се сринат. Ужас!
А КОЛКО ХИБАВО СИ БЕШЕ, камионът пред теб дава всичката газ, настава вечер и се откъсваш за няколко минути от обкръжаващият те ад. Нищо не виждаш, нищо не чуваш - идилия.
Тия така и не разбраха че чистият въздух е вреден за здравето. Вдигнаха на цигарите акциза, забраниха пушенето на обществени места... Сега и изпускащите животоспасяващите въглероден диоксид и сажди автомобили ще спират.....
Е, ще трябва да намалят акциза на виното, много антиоксиданти ще трябват вече, за да се оцелява. Идея си нямат, ако се намали запрашеноста в градовете, колко бизнеси ще се сринат. Ужас!
А КОЛКО ХИБАВО СИ БЕШЕ, камионът пред теб дава всичката газ, настава вечер и се откъсваш за няколко минути от обкръжаващият те ад. Нищо не виждаш, нищо не чуваш - идилия.
Ама много си прав....всяко едно замърсяване донася доста дивиденти, не само на тия дето замърсяват, ама и на тези който се борят срещу него...:)))
ivan dimitrov
08-10-2016, 01:42
Ама много си прав....всяко едно замърсяване донася доста дивиденти, не само на тия дето замърсяват, ама и на тези който се борят срещу него...:)))
Така е, едните икономисват от АП, другите, вместо да продават стогодишно месо по хипермаркетите, продават газанализатори.
Така е, едните икономисват от АП, другите, вместо да продават стогодишно месо по хипермаркетите, продават газанализатори.
:rotfl:...аз от това аржентинското стогодишно месо съм ял...ама след това разбрах...:)))
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------
...мамка им ....как ни ебават...
lordliness
08-10-2016, 23:20
Не остана, няма да проверяват дълго :)
http://trafficnews.bg/news.php?id=58847
Едно от нещата, които са задължителни при проверка на отработените газове е маслото да е загряло на над 80 градуса.
В градска среда и при тази температура малко по-трудно маслото ще достигне тази температура. Това е едно на ръка.
Отделно при проверката на газовете в нормативните документи се казва, че двигателя трябва да работи на най-малко 2к оборота. Та чакам с интерес да ме спрат с хибрида и да видя как ще покрия тия две изисквания, за да ме проверят.:magic:
С риск да ми скочите, ще се намеся - не мислите ли, че тези проверки поне малко ще накарат хората каращи откровени кочини да се замислят? София е един безобразно мръсен град. Всеки ден сме свидетели на черни, сиви, сини и всякакъв друг цвят пушеци и това не е изцяло отражение на жизнения стандарт в България, а по-скоро манталитета, неграмотността, немърливостта и най-вече липсата на глоби и закони.
Да, факторите са много, няма да е лесно и т.н., но аз лично съм ЗА въвеждане на някакъв минимален еко стандарт (например евро2) за идеалния център. Във времето той да расте, както и територията да се разшири. Да бъде плавно и съобразено с условията. Не зная дали е популизъм или начин за изкарване на пари, но ми писна да гледам майки с колички, а до тях коли изхвърлени за осми път преди 20 години тровещи народа, причиняващи алергии и тонове прах. Поне това да се спре. Всеки един живеещ до голям булевард знае за каква мръсотия и смрад става въпрос. В задръстване престоя на отворен прозорец също е предизвикателство. Съгласни сте нали?
ПП: В България "всеки" може да се качи на "каква да е" кола и да прави каквото си поиска. Не бива.
ecotronic
09-10-2016, 20:13
С риск да ми скочите, ще се намеся - не мислите ли, че тези проверки поне малко ще накарат хората каращи откровени кочини да се замислят? София е един безобразно мръсен град. Всеки ден сме свидетели на черни, сиви, сини и всякакъв друг цвят пушеци и това не е изцяло отражение на жизнения стандарт в България, а по-скоро манталитета, неграмотността, немърливостта и най-вече липсата на глоби и закони.
Да, факторите са много, няма да е лесно и т.н., но аз лично съм ЗА въвеждане на някакъв минимален еко стандарт (например евро2) за идеалния център. Във времето той да расте, както и територията да се разшири. Да бъде плавно и съобразено с условията. Не зная дали е популизъм или начин за изкарване на пари, но ми писна да гледам майки с колички, а до тях коли изхвърлени за осми път преди 20 години тровещи народа, причиняващи алергии и тонове прах. Поне това да се спре. Всеки един живеещ до голям булевард знае за каква мръсотия и смрад става въпрос. В задръстване престоя на отворен прозорец също е предизвикателство. Съгласни сте нали?
ПП: В България "всеки" може да се качи на "каква да е" кола и да прави каквото си поиска. Не бива.
А не е ли по-правилният подход в това да се затегне контролът на пунктовете за ГТП?
Щото иначе следва да очакваме в скоро време КАТ да извади мобилни стендове за проверка на спирачки.
И още. Като ще си говорим за истински мерки за опазване на околната среда, някой има ли идея, защо данък МПС за нови автомобили е драстично по-висок от този за стари?
Някой има ли идея, защо данък МПС се смята на база мощност и никъде не се говори за вид горивна система?
Да не би случайно дизел 150 коня да замърсява също толкова, колкото 150 коня на пропан бутан?
lordliness
09-10-2016, 20:21
Е те хората карат трошки защото нямат пари, не защото са мазохисти. Ако имаха нормални доходи щяха да карат нови, екологични коли, а не скрапа на Европа. Някой си е купил кола за 3-4 хиляди с триста зора и ще му кажат, че вече не може да я кара, това са садисти.
Може ли и аз, като виден милиционер да се изкажа тука.
Бях на 20 и в школата ни учеха:
Син пушек- гори масло- за ремонт.
Черен пушек- дюзи, помпа въздушен филтър на дизелите, центровка на бензибновите
Бял пушек- преебана гарнитура на главата, а на дизел и обогатена смес.
Ето колко беше просто и по тия показатели директно ги спирахме от движение, до като се поправят.
Сега са им нужни газ анализатори, колоскопии, камери и всякакви простотии, за да си свършат работата, ама с такава министърка....
Ей сега да ме пуснат и ще видите, че поне 1/3 ще изгърмят!
Иначе и аз съм за чистия въздух.
---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:39 ----------
Не остана, няма да проверяват дълго :)
http://trafficnews.bg/news.php?id=58847
Тия пък какво се напинят! Не щат АЕЦ, въглища не щат- на какво ще се енергизират? На дърва ли? Ама и те са в Сибир.....
Може би ще произвеждат ток от мозъчните газове на меркел?!
Напълно съм съгласен с казаното. Контрола и пресявката трябва да се случва в пунктовете за ГТП.
Относно данъка - тук май важи принципа "щом имаш нова кола, значи си гъзар, значи ще плащаш повече". Не разбирам и защо е толкова рязка границата под и над 100 коня, но това е друга тема.
Относно колите за 3-4 хиляди искам да кажа следното: В нормалните страни хората купуват коли освен по вкус, така и по джоб, като под джоб се включват и вредните емисии. Пример - мога да си купя по-евтина кола, но данъка ми за вредни емисии да е по-голям. Мога и да спестя пари и да си купя по-скъпа кола, като данъка за емисии ще е по-малък. Ясно е на къде бия нали? Като не мога да покрия изискването за екология - избирам друг вариант за транспорт. Същото е като преценката за под и над 100 коня или на какво гориво да е. Дизел е добре, но пък ще е по-добре бензин на газ (примерно). Има правила и те се спазват. Има зони, има евро класове. Човек трябва да може да прецени къде се намира и какво се случва. Тук няма правила и резултата е очевиден. Мисля че когато говорим за здраве и елементарни общочовешки ценности, не бива да се правят компромиси. Факт е че сме бедни. Караме коли едикоя си употреба и мечтаем за някоя "нова" втора ръка с надеждата да е по-запазена и нечуплива, но трябва да се наложат промени. Имам предвид най-вече хората, които с незнанието си или по-скоро ясното знание и наглост замърсяват околната среда. Първо над тях трябва да се упражни контрол.
Не мисля че е сложно. Трябва малко мисъл, желание и топки. Съобразно нашите стандарти - задължаване на колите да са технически изправни и оборудвани с катализатори. Нищо повече от заводския вид. Ако и това се опитваме да заобиколим и да се оправдаем... жалко.
lordliness
09-10-2016, 21:03
Не може да взимаш заплата от 500 лв, и да си купиш хубава кола. Защото си притиснат до стената, нямаш голям избор.
Загрижени, а масово си махат катализаторите , защо не слагате нови като се скапват?
ecotronic
09-10-2016, 21:16
Хората, които получават 500 лв заплата не са проблем за екологията, защото те и най-замърсяващия параход да си купят, нямат средствата да правят голям пробег с него.
lordliness
09-10-2016, 21:30
Хората, които получават 500 лв заплата не са проблем за екологията, защото те и най-замърсяващия параход да си купят, нямат средствата да правят голям пробег с него.
И ще решат да излязат и понеже имат трошка и са любима плячка на паяци и ченгета, ще ги спрат за проверка и ще ги оставят без кола.
Акцията е насочена към бедните и беззащитни хора.
От друга страна, те карат на газ и може да минат проверката.
ecotronic
09-10-2016, 21:35
И ще решат да излязат и понеже имат трошка и са любима плячка на паяци и ченгета, ще ги спрат за проверка и ще ги оставят без кола.
Акцията е насочена към бедните и беззащитни хора.
Това казвам и аз - че меренето на газовете на пътя, е мярка обусловена от:
1 - популизъм
2 - желание за безогледно събиране на приходи
3 - лобистки интереси
А това, че има за цел опазването на околната среда е поредната нагла демагогия.
И ще решат да излязат и понеже имат трошка и са любима плячка на паяци и ченгета, ще ги спрат за проверка и ще ги оставят без кола.
Акцията е насочена към бедните и беззащитни хора.
От друга страна, те карат на газ и може да минат проверката.
Тука си напълно прав.:cheers:
А това със стари-нови коли също е мит и заигравка.
Моята Алфа на 22 години е много по-екологична, от TDI на цялата вагинска група. Тя е по-екологична от много от новите коли.
Обаче излиза някаква кокошка, завършила УНСС или НБУ и те започва с купешки лафове:" ВИе няма как да сте сигурни, че вашата кола ....."
Отврат!
Отделно горивата са такива, че трябва да си скъсаш гъза, за да влезеш в някакви норми.
За един приятел да попитам, ако е удобно? Измерването за вредни емисии на пътя на случаен принцип ли се прави или при конкретно очевидно замърсяване? Щото ако е второто и някой пак скача, съжалявам, ама не е прав...
ecotronic
09-10-2016, 21:43
Днес установих, че някои големи вериги бензиностанции активно работят по въпроса с унищожаването на екологията.
Заредих пропан бутан на Шел и се оказа, че над 5К оборота моторът обръща на бензин (филтрите са нови).
Заредих на Газпром в Пловдив и проблемът го няма.
Колко още десетилетия трябва да изминат за да се въведе контрол на пропан-бутана, който ни продават?
И какво сега,ще ми спрат кошницата от движение,ако ме хванат?
Спрат ли я от движение направо им давам ключовете от колата.
Абсурдно,да намерят вариант хората да могат да си позволят по- "екологични" коли?
С кеф бих си купиш чисто нова кола и да забравя къде са сервизите,а не да отлагам ремонтите на "баба",шОт се чудя за кое по-напред?
Пак ще го отнесе обикновенния човечец,който не живее а съществува. Колата отдавна не е лукс,а необходимост.
МакЯ им и напродажниците,ненаядоха се.
-----------
Пай сеее ...
lordliness
09-10-2016, 21:58
Това казвам и аз - че меренето на газовете на пътя, е мярка обусловена от:
1 - популизъм
2 - желание за безогледно събиране на приходи
3 - лобистки интереси
А това, че има за цел опазването на околната среда е поредната нагла демагогия.
И да предположим, че не минеш проверката на пътя. Спират ти колата, какви са вариантите да я пуснеш пак в движение. Какво може да се направи по мотора?
Ще се шари шари,все едно си от друга планета, "България,страната на неограничените възможности"
-----------
Пай сеее ...
ivan dimitrov
09-10-2016, 22:08
Това казвам и аз - че меренето на газовете на пътя, е мярка обусловена от:
1 - популизъм
2 - желание за безогледно събиране на приходи
3 - лобистки интереси
А това, че има за цел опазването на околната среда е поредната нагла демагогия.
Колко си сигурен в това?
1 - за пръв път чух за акцията от телевизията. В някой от новинарските емисии казаха че проверката ще засяга товарните автомобили главно. Има логика - 1 влекач е с мощноста на няколко леки автомобила, тъй като е "работен кон", се движи много по вече от времето на 10 частни автомобила взети заедно. Освен това, ГТП не е фактор, тъй като там екологията изисква и консуматив, който може да се спести след като се мине прегледа.
2 - спирането от движение на автомобил, носи на държавата по малко приходи от вариянта при който той е на пътя.
3 - лобирането за продажба на 5-6 мобилни газови анализатора, ще е много по скъпо от печалбата, осъществена от продажбата им.
Налагането на ограничения на населението и популизъм трудно вървят ръка за ръка. Има и такива случаи, но тоя ..
Това много ми прилича на темата за дневните светлини. Минаха няколко години, отговорете си - тъпо ли беше или не. На себе си отговорете, не на мен. От тогава съм сменил 1 комплект ламби, които бяха на 3г. когато влезе промяната и си светеха непрекъснато и преди да влезе.
За ефективноста на ГТП, можем да съдим по факта че маса коли са с електрожени вместо халогени, а ако не се лъжа газоразрядните очевадци ги забраниха, в случай че не са фабрични.
А баш,по-точно няма как да се каже. Поне съвестта ми е чиста,карам служебен еко бууст :D
-----------
Пай сеее ...
don_pepone
09-10-2016, 23:24
Поредната тъпа работа пак е това, има да висим по един час като тираджии при ДАИ проверка, но от друга страна нее зле малко да се стегнат нещата,че по тия ГТП само се минава конвейр.
Ся ше ми се обиди някой, ама ако бяхме в бяла държава тия сажди дет ги дишам от всяко второ TDI/JTD, щот мноо върви и няма кюнци и ДПФ/ФАП филтри и тн- нямаше да ги има..
ФЕРАРИСТ
09-10-2016, 23:34
Това много ми прилича на темата за дневните светлини. Минаха няколко години, отговорете си - тъпо ли беше или не.
Тва че е тъпо не е проблем - проблем е че се кара на къси през деня.....не само че не помага, ами е и опасно........не само че не помага, ами е и опасно......
Написах го два пъти да не рече някой че съм се объркал.....
ivan dimitrov
10-10-2016, 00:21
Тва че е тъпо не е проблем - проблем е че се кара на къси през деня.....не само че не помага, ами е и опасно........не само че не помага, ами е и опасно......
Написах го два пъти да не рече някой че съм се объркал.....
Напиши го още два пъти, щото аз пак си мисля че си се объркал, аз пак си мисля че си се объркал(ехо).
ФЕРАРИСТ
10-10-2016, 08:17
Напиши го още два пъти, щото аз пак си мисля че си се объркал, аз пак си мисля че си се объркал(ехо).
Аха - и защо карането на къси през деня, целогодишно е правилно и полезно решение????
ivan dimitrov
10-10-2016, 11:14
Аха - и защо карането на къси през деня, целогодишно е правилно и полезно решение????
Не ми се водят безсмислени спорове, които вече съм водил. Не случайно помолих да отговорите на себеси. Смяташ че е опасно - добре. Ако не беше "драматизмът" с повторението, нямаше да ти отговоря. В нарочната тема е казано почти всичко по въпросът.
dimitar_vd62
10-10-2016, 22:39
Досега не съм видял кола втора употреба внесена от Германия,Австрия, Италия и прочие с премахнати катализатори, затапени ЕГР-и ип т.н.Искаме в Европа ама да не ни развалят тарикатлъка.Вместо да искаме достойни доходи щото повече от четвърт век мина с голи обещания, ривем че ни нарушават правата.Ми идете си с трошките в Европа па мрънкайте.Викам да отидеме да блокираме пътя за Каменар ако не ни чуят ще обявим жадна стачка начи нема кусаме рикия доде не клекнат.То нещо кат един комшия дет имал пари за ракия ма немал пари за зимни гуми.
А бе цялата ни мара втасала в тая държава, та и това....всяко чудо за три дена...в зората на демокрацията ни караха да лепим едни лепенки на челното стъкло, който означаваха, че автомобила е в некви еко норми....пак със същите газ анализатори, който се манипулират с една запалка за цигари...така, че всичко е шменди капели....щом раздаваха въпросните лепенки на трабант и вартбург, а в немско ги забраниха да се движат...така че, иде реч за предстоящо събиране може би на едни такси, който няма да бъдат използувани за това, за което са пред значени ...
Ако няма трета световна война, рано или късно електричките ще превземат пазара и тоя проблем няма да е актуален....
Susscrofa
11-10-2016, 10:36
Е те хората карат трошки защото нямат пари, не защото са мазохисти. Ако имаха нормални доходи щяха да карат нови, екологични коли, а не скрапа на Европа. Някой си е купил кола за 3-4 хиляди с триста зора и ще му кажат, че вече не може да я кара, това са садисти.
Това не е точно така.
Ганьо предпочита стара Q7 за 30 000 пред чисто нов хюндай. ФАКТ!
Това не е точно така.
Ганьо предпочита стара Q7 за 30 000 пред чисто нов хюндай. ФАКТ!
Ами Ганьо да кажем си взе хибрид втора употреба, вместо чисто нова Дачиа.
Я сега ме светни с какво нарушавам тази тема, че да съм Ганьо?
И от чисто екологична гледна точка е много по-добре да се кара вече произведен автомобил двойно по-дълго време и да се спести цялото замърсяване от производството на чисто нов автомобил-заместител.
Susscrofa
12-10-2016, 16:46
Ами Ганьо да кажем си взе хибрид втора употреба, вместо чисто нова Дачиа.
Я сега ме светни с какво нарушавам тази тема, че да съм Ганьо?
И от чисто екологична гледна точка е много по-добре да се кара вече произведен автомобил двойно по-дълго време и да се спести цялото замърсяване от производството на чисто нов автомобил-заместител.
Не знаех, че в този автомобилен форум има хора, които не правят разлика между Q7 и друг автомобил /хибрид, мелез или кръстоска/, какъвто аз не визирах в моя пост.
Набива се на очи фактът,че още нищо не знаем за практическото прилагане, а вече ревем.
Освен това, аз и на двете ми коли съм с катализатор. И двата работят. Тоя на алфата го смених с тоя от старата ми и беше на сами 3500 км.
Значи в Гърция може дори и старите коли да ги вкарват в норма, както и в цяла Европа, ама на! В Бг не става.
Всичко пушещо и душещо трябва да се спре, защото самите собственици знаят, че след ремонта ще спестят от икономия на горово и масло, но някак си като габровци се стискат и се снишават за да мине бурята.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.