View Full Version : Дебитомер и настройки
Karaqnev
11-10-2016, 21:51
Въпроса е, че след добре познатото обогатяване на сместа чрез завъртане на шайбата в дебитомера има подобрение в работата на бензин когато колата е студена. Ядовете идват от това, че се получава леко замисляне при рязко подаване на педала и на бензин и на газ. Колата е с газов инжекцион 1.8.... въпрос на мастройа на газта след намесата в дебитомера или ?
Alfa User
11-10-2016, 23:36
Може би е добра идея да споделиш малко предистория за проблема ...
Karaqnev
12-10-2016, 10:35
Е стандартните проблеми със прекъсване на бензин при студен двигател. Невъзможност да се изфорсира. Бутнах както споменах дебитомера малко напред и проблема се пооправи...почти аха аха вече работи нормално. Питането ми е трябва ли да се пренастройва газта след намесата ми защото при рязко подаване лееко глъхне в началото. Предполагам е в повече горивото. Проблема е само в движение на място откликва съвсем адекватно
mimouzunov
12-10-2016, 12:20
Как пък така тоя "стандартен" проблем с прекъсването студена аз лично несъм го засичал никога!?
По-скоро колата си има някакъв проблем.
Karaqnev
12-10-2016, 12:44
Еми евала брат здрава ти е колата. Аз имам 4та 155 явно не ги оцелвам
Furious 155
12-10-2016, 14:12
Как пък така тоя "стандартен" проблем с прекъсването студена аз лично несъм го засичал никога!?
По-скоро колата си има някакъв проблем.
И при мен го има това замисляне, но това е само веднага след палене, в първите 3-4 минути. Имам още едно еку с по-богати смеси и там това липсва, примерно.
Karaqnev
12-10-2016, 16:00
Върнах дебитомера на старата позиция... много елегантно трябва да се пипа там докато се нацели. Другите неща по колата са наред... датчика на дросела е сменен с нов пак на бош, кабелите свещите и бубините са ок. Дебитомера е пипан преди това защото се вижда силикона с който е затварян, но идея си нямам какво е правен. Жалко, че ме ядосва така а аз съм по решенията и ще ме принудят тя и майстори некадърници да я продам. Има ли някой в софия да ги прави тия дебитомери
Furious 155
12-10-2016, 16:05
Върнах дебитомера на старата позиция... много елегантно трябва да се пипа там докато се нацели. Другите неща по колата са наред... датчика на дросела е сменен с нов пак на бош, кабелите свещите и бубините са ок. Дебитомера е пипан преди това защото се вижда силикона с който е затварян, но идея си нямам какво е правен. Жалко, че ме ядосва така а аз съм по решенията и ще ме принудят тя и майстори некадърници да я продам. Има ли някой в софия да ги прави тия дебитомери
Имам 2 които съм си ги въртял аз, да ти кажа, по гот от неотварян в добро здраве няма! Намираш такъв втора ръка, монтираш и си караш колата.
Karaqnev
12-10-2016, 16:57
Тая кола на 130000 я взех и смених всичко... съединител, накладки, дискове, кабели свещи, окачването все още си е оригиналното и общо взето не съм пестил нищо по нея и гледай как ми се отблагодарява :D рейка нова и за тоя дебитомер все се канех да го разчовъркам и си знам, че им е проблемен ама ..... не се спрях. Сега е ок върви нормално на всичко но да видим до кога. Ще търся още един за всеки случай
Scrapera
12-10-2016, 19:08
Ако колата ти се замисля, докато е студена, и забива муцуна при подаване на газ, това е от мръсни бензинови дюзи. Ако наистина прекъсва, това е запалителен проблем.
Не си играйте с дебитомерите, освен ако не сте ги прежалили.
Karaqnev
13-10-2016, 10:20
не не дебитомера е проблема слагах друг за сверка :) Точни са нещата вече донастройх си моя и няма ядове.
mimouzunov
13-10-2016, 10:42
не не дебитомера е проблема слагах друг за сверка :) Точни са нещата вече донастройх си моя и няма ядове.
На наще баби, разни леки дефекти може да се прикрият много умело с човъркане на дебитомера!
Някъде из писанията има стоиности на волтажа които трябва да вади на празен ход. Преди време имах спукан маркуч (вакумче) което с леко обогатяване от дебитомера вече не правеше ядове(докато не го хвана като реален проблем). В момента съм с дебитомер които нее отварян никога и смело мога да кажа, че по-добра работа на двигателя немож и нетрябва да се постига с човъркането на тоя елемент. Ако се монтира работещ неотварян дебитомер и има разни прекъсвания и тн, нетрябва да се рови в дебитомера за да се оправи работата на агрегата а да се търси истинския проблем!
В тоз ред на мисли, някои да е срещал неиде да се продава "пластината" с резисторния слои за наще дебитомери!? Преди време гледах по другите форуми имаше човек които ги продава за съвсем никакви пари?!
На наще баби, разни леки дефекти може да се прикрият много умело с човъркане на дебитомера!
Някъде из писанията има стоиности на волтажа които трябва да вади на празен ход. Преди време имах спукан маркуч (вакумче) което с леко обогатяване от дебитомера вече не правеше ядове(докато не го хвана като реален проблем). В момента съм с дебитомер които нее отварян никога и смело мога да кажа, че по-добра работа на двигателя немож и нетрябва да се постига с човъркането на тоя елемент. Ако се монтира работещ неотварян дебитомер и има разни прекъсвания и тн, нетрябва да се рови в дебитомера за да се оправи работата на агрегата а да се търси истинския проблем!
В тоз ред на мисли, някои да е срещал неиде да се продава "пластината" с резисторния слои за наще дебитомери!? Преди време гледах по другите форуми имаше човек които ги продава за съвсем никакви пари?!
По 20 кинта бяха по спомен,но човека правеше само за Ауди,а и вече е прекратил производството.Търсих го навремето,когато ми беше побеляла главата с тоя прословути дебитомери
Преди време бях гледал една серия на Wheeler Dealers. Ремонтираха едно Мазерати, което все влизаше в сервизен режим заради прецакан сензор на дросела. Тоя сензор е на същия принцип като дебитомера - медна ръчка търка по графитни писти. Та тогава тоя търговеца закара колата при един, който смени TPS сензора с някаква негова разработка, която обаче е на принципа на датичк на Хол - променливо магнитно поле мени волтажа към компа. Няма износване, няма дефектиране. Не съм намирал обаче досега за дебитомери да има такова
mimouzunov
14-10-2016, 11:35
Реших сега баш да проверя какво се случва с един НЕ ПИПАН работещ дебитомер... След като се знае кои крак какво е и тн, реших да измеря...
Графиката която направих с ужасно старание показва че криво ляво си е линеен...
(едното фото е на температурния датчик)
Скоро ще се хвана да пробвам дали не може да се преправи, еи така за опита...
Тези стойности са на позицията на клапичката, нали така ? От затворена до отворена докрай, а какви трябва да са стойностите на студен и топъл двигател, знаете ли, че и моя е баран яко :D Последно май даваше 0.95v на топъл мотор.
mimouzunov
14-10-2016, 16:41
Тези стойности са на позицията на клапичката, нали така ? От затворена до отворена докрай, а какви трябва да са стойностите на студен и топъл двигател, знаете ли, че и моя е баран яко :D Последно май даваше 0.95v на топъл мотор.
Да, стоиностите са свалени при различните положения на клапата. На снимките се вижда и къде е самата клапа в тоя момент.
Тея дни ако мога ще замеря и на самата кола колко е при празния и ход (когато е загряла)
Alfa User
14-10-2016, 20:27
@ mimo - маниак си брат ... признавам ти го!
Хвала за ентусиазма :notworthy:
mimouzunov
14-10-2016, 21:14
@ mimo - маниак си брат ... признавам ти го!
Хвала за ентусиазма :notworthy:
Понеделник почвам с идеята да замествам керамичната потенциометрична плочка с магнитен датчик...
Дано се получи нещо, и по-важното ако заработи да може да се повтори и потрети и тн (и то от всеки)
Понеделник почвам с идеята да замествам керамичната потенциометрична плочка с магнитен датчик...
Дано се получи нещо, и по-важното ако заработи да може да се повтори и потрети и тн (и то от всеки)
Ей туй ако успееш да направиш те предлагам за нобелова награда:big_bow_down:
don_pepone
17-10-2016, 20:05
Хмм то много хубаво, но- почти праволинеен е доста относително :)
Аз тия мерения ги правих преди 3-4г в продължение на седмици докато настроя хем натега на пружината , хем позицията на стрелката..
Това мерене на масата не ти показва нищо друго освен дали имаш прекъсване по пистата и къде са ти двете крайни точки на замерване на стрелката, като макс опън не ти е фактор (стига да не излиза от пистата) , защото не се знае мотора до колко ще я отвори..
При меренето на празен ход предполагам ти дава около 0.9-0.95, а при 3 хил оборота трявбва да е около 2.1волта, при фул тротъл да е над 4.4-4.5в
Това с магнитното отчитане за какво го мислиш или ти се занимава просто, предвид,че тая графитна писта е с дооста дълъг живот,а и подлежи на леки корекции.
Каква ти е идеята точно, как ще го направиш? ще махнеш стрелката и пистата ли, а само ще ползваш пружината с клапата
П.С. Мери на колата в движение, при 2к об, 3к об ,4к об и 6к об и ще видиш че нее точно праволинейна скалата
Снощи си направих тест и аз.... На празен ход загрял мотор е 1.09v (мисля, че е прекалено богата сместа) На място дигнах около 5000 оборота и едвам прехвърли 3v. :D Може и да имам проблем със смесите ....
Ми, ето ги данните според аутодата. Значи ще трябва доста да се свали моя.... Пък нагоре май си е добре. Ще трябва в движение да се тества :D
С тази нула при контакт само не съм съгласен. Ма някой ми изтри поста
mimouzunov
18-10-2016, 15:21
Хмм то много хубаво, но- почти праволинеен е доста относително :)
Аз тия мерения ги правих преди 3-4г в продължение на седмици докато настроя хем натега на пружината , хем позицията на стрелката..
Това мерене на масата не ти показва нищо друго освен дали имаш прекъсване по пистата и къде са ти двете крайни точки на замерване на стрелката, като макс опън не ти е фактор (стига да не излиза от пистата) , защото не се знае мотора до колко ще я отвори..
При меренето на празен ход предполагам ти дава около 0.9-0.95, а при 3 хил оборота трявбва да е около 2.1волта, при фул тротъл да е над 4.4-4.5в
Това с магнитното отчитане за какво го мислиш или ти се занимава просто, предвид,че тая графитна писта е с дооста дълъг живот,а и подлежи на леки корекции.
Каква ти е идеята точно, как ще го направиш? ще махнеш стрелката и пистата ли, а само ще ползваш пружината с клапата
П.С. Мери на колата в движение, при 2к об, 3к об ,4к об и 6к об и ще видиш че нее точно праволинейна скалата
Половината от написаното неможах да го разбера!
На снимките от миналата страница съм замерил самия дебитомер при определени позиции на клапата какво напрежение дава на буксата си, и идеята е да се замени плочката с друг тип датчик, защото тея писти рано или късно си отиват. Никакъв смисъл не виждам да карам колата и тогава да свалям показания.
mimouzunov
25-10-2016, 15:55
:dunno:
:dunno:
Но това не се ли отклонява доста повече и да излиза от обхвата на сензора. И плочката на оригиналния има корекции в съпротивителния слой, не е чисто линеен
mimouzunov
26-10-2016, 08:31
Но това не се ли отклонява доста повече и да излиза от обхвата на сензора. И плочката на оригиналния има корекции в съпротивителния слой, не е чисто линеен
Ами не, това (клапата) не се отклонява до толкова че да излиза от обхвата на нензора (дори има запас на въртене от доста градуси)
Аз пък за регулировка може да си променям положението на сензора + магнита а редом с това може да си глася чисто електрично какво да се случва с "изхода" на схемата.Може да е линеина може и да не е, може да е логоритмична в началото или пък в края...
Ами не, това (клапата) не се отклонява до толкова че да излиза от обхвата на нензора (дори има запас на въртене от доста градуси)
Аз пък за регулировка може да си променям положението на сензора + магнита а редом с това може да си глася чисто електрично какво да се случва с "изхода" на схемата.Може да е линеина може и да не е, може да е логоритмична в началото или пък в края...
Хитро измислено.
mimouzunov
26-10-2016, 17:19
Преди малко направих опитно замерване какво се случва...
(на снимките е дадено показанието в двете крайни положения, за кратък момент беше всичко на 100% но леко мърдане на магнита ме прати пак малко в страни... )
Furious 155
26-10-2016, 17:40
Преди малко направих опитно замерване какво се случва...
(на снимките е дадено показанието в двете крайни положения, за кратък момент беше всичко на 100% но леко мърдане на магнита ме прати пак малко в страни... )
Чувствам, че си близо до реални тестове!
Интересно дали е толкова бърза промяната на напрежението от магнитния сензор, спрямо стрелката на потенциометричната скала.
Gosheto30v6
26-10-2016, 23:20
Лошо няма че ги преоткривате тия дебитомери ама аз лично не виждам смисъл в тия прекроявания при положение,че проблемите с прекъсванията и глъхненето не са само от дебитомера
Лошо няма че ги преоткривате тия дебитомери ама аз лично не виждам смисъл в тия прекроявания при положение,че проблемите с прекъсванията и глъхненето не са само от дебитомера
Да, ама се премахва един основен проблем
mimouzunov
27-10-2016, 12:48
Лошо няма че ги преоткривате тия дебитомери ама аз лично не виждам смисъл в тия прекроявания при положение,че проблемите с прекъсванията и глъхненето не са само от дебитомера
Никога несъм си мислил че ще оправям някакви глъхнения придърпвания давения прекъсвания и каквото и да било с помощта на бърникане в дебитомера!!!
Проблем аз такъв несъм имал.... Просто се прави това еи така...
Gosheto30v6
27-10-2016, 23:50
Аха....
---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:49 ----------
Това е да си алфист
Никога несъм си мислил че ще оправям някакви глъхнения придърпвания давения прекъсвания и каквото и да било с помощта на бърникане в дебитомера!!!
Проблем аз такъв несъм имал.... Просто се прави това еи така...
Хич не е ей така то, не съм съгласен с колегата по-горе. Това настрана, но човекоо...ти си голяма работа - това ако (като) стане, ще е супер. :respect:Нямам търпение да видя реален тест
Нещо ново по темата с реален тест? :)
mimouzunov
10-11-2016, 18:05
Нещо ново по темата с реален тест? :)
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1501091&postcount=26
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1501251&postcount=30
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1502861&postcount=12382
Това е лека хронология на случващото се с дебитомера.
Алф запали и се държи задоволително, но трябва да го довършвам някои ден като го и настроя по-прецизно.
Колега, какво стана с проекта за безконтактен дебитомер? Усъвършенства ли го?
mimouzunov
04-03-2017, 17:26
Колега, какво стана с проекта за безконтактен дебитомер? Усъвършенства ли го?
Колегата първо трябва да се пребори с липса/недостиг на гориво след 5000об/м след това ще се заиграва да слага въпросния дебитомер...
Иначе за опит и проба с него запали и има добри изгледи....
Време трябва просто.
Ее, в такъв случай, надявам се скоро да го решиш този проблем! Имам един въпрос за дебитомера. Зимата отварях моя с идея да му преместя стрелката да търка по свежа писта, след като бях чел едни чуждестранни бвм-стки форуми за това. При техните дебитомери обаче "стрелката" може да се свали, да се огъне в желаната посока, и после да се постави на точно същата начална позиция. При нас обаче всяко развиване на стрелката означава да се размести и съответно ще й се промени началната и крайна позиция. Не знам дали успявам да се изразя правилно. Въпросът ми е- ти правил ли си номера с огъването на "стрелката" за да хване чиста писта и как нацелваш точно същата начална позиция?
Преди време един колега беше писал са присаждане на дебиломер от тези с жичката. Няма ли да е по добър вариянт все пак няма двибещи се елементи.
Furious 155
05-03-2017, 21:34
Преди време един колега беше писал са присаждане на дебиломер от тези с жичката. Няма ли да е по добър вариянт все пак няма двибещи се елементи.
Такова "присаждане" изисква допълнителна електроника, която да предава/превежда сигнала от MAF към AFM.
Изходния сигнал не е ли 0-5 волта и на двата типа. За maf сензора (мисля че е този с жичката) трябва да се постави в определвено сечение за да мери количество. За каква електроника става на въпрос че ми стана интересно защото не съм най-вещия в тази област. Пък и ако някой има вътрешна схема и на двата типа и я сподели ще мога да си извадя накои изводи.
mimouzunov
06-03-2017, 10:59
Изходния сигнал не е ли 0-5 волта и на двата типа. За maf сензора (мисля че е този с жичката) трябва да се постави в определвено сечение за да мери количество. За каква електроника става на въпрос че ми стана интересно защото не съм най-вещия в тази област. Пък и ако някой има вътрешна схема и на двата типа и я сподели ще мога да си извадя накои изводи.
Те ти схема на първобитния :balloon:
Колега, патентова ли тази разработка вече ? Ако работи, сподели впечатления от реалните тестове...... :)
mimouzunov
19-01-2018, 09:57
Колега, патентова ли тази разработка вече ? Ако работи, сподели впечатления от реалните тестове...... :)
Прехвърлих експериментите в-у бялото нещо от подписа.
Реших, че понеже е мнооого по-просто и орязано от какво ли не, малко с него да се занимавам.
Алф запали иначе с тая модификация и мисля че ако и бях отделил още малко време може да заработи безгрижно. По-натам ще се занимавам пак.
Че моят се оказа, че страда от графитната писта (или карбонова, там каквато е ) (както и 99% от страдащите явно) И в диапазон 1000-2000 оборота придърпва ужасно, а на газ придърпването е х2 :D Сега го отворих и натиснах палеца надолу за да контактува върху не толкова износената повърхност и ... воаля - колата живна и върна абсолютно перфектно поведение. И ефектът е поразителен! Говоря за в движение, че на място не може да се разбере много, много..... Сега намерих едни руснаци, които правят афтърмаркет платки за старите дебиломери, като нашите и като разбера дали може да се поръча и колко пари е ще драсна тук :))
П.С: Тая болка с придърпването я имам от 5 години насам и почти се бях примирил, ама отскоро почна все повече да придърпва и затова реших да задълбая експериментите :) Лек ден, Алфисти!
mimouzunov
19-01-2018, 12:42
Че моят се оказа, че страда от графитната писта (или карбонова, там каквато е ) (както и 99% от страдащите явно) И в диапазон 1000-2000 оборота придърпва ужасно, а на газ придърпването е х2 :D Сега го отворих и натиснах палеца надолу за да контактува върху не толкова износената повърхност и ... воаля - колата живна и върна абсолютно перфектно поведение. И ефектът е поразителен! Говоря за в движение, че на място не може да се разбере много, много..... Сега намерих едни руснаци, които правят афтърмаркет платки за старите дебиломери, като нашите и като разбера дали може да се поръча и колко пари е ще драсна тук :))
П.С: Тая болка с придърпването я имам от 5 години насам и почти се бях примирил, ама отскоро почна все повече да придърпва и затова реших да задълбая експериментите :) Лек ден, Алфисти!
Аз никога несъм имал ядове с безпроблемната работа на двигателя... Всичко което правя е експериментиране!
(имах и няколко проблема де, гарнитурата м-у блок и глава отиваше някъде си но аз съм виновния)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.