View Full Version : Не иска да запали топла
Здравейте, автомобила е 146 td. При изгасяне след загрят двигател не иска повторно да запали. Това го прави вече няколко пъти. След няколко часа при напълно изстинал двигател запалва без проблем. Направи ми впечатление че при опитите за палене не светеше лампата за подгрева. В последствие при паленето студена всичко е ок. Посъветваха ме ако пак го направи да полея с вода Гнп с цел да я охладя. Моля ако някой има други предложения или е срещал този проблем да ме насочи!
bobi1997
19-10-2016, 19:43
Колега, не съм се сблъсквал с такъв проблем и не мога да ти помогна с решаването му, но си мисля, че поливането на ГНП с вода по какъвто и да е повод не е добра идея, още повече когато е топла...
budged3d
19-10-2016, 20:17
"не светеше лампата" в смисъл че въобще не подгрява ли колега ?
Това с поливането на гнп-то с вода ми звучи несериозно. По-скоро може да е датчика на Хол. Иди на диагностика.
Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.
budged3d
19-10-2016, 22:19
Ами според мен проблема ти е там.
Ами според мен проблема ти е там.
Благодаря ще измеря свещите и времето за подгрева. Имам и още един въпрос - къде и се намира буксата за диагностика?
budged3d
19-10-2016, 22:38
Направи един тест като не пали
Подгрей на шината на подгревните свещи с един по дебел кабел директно от плюса на акумулатора задръж няколко секунди и се опитай да я запалиш :) тогава ще си на 100 процента сигурен че проблема ти е в подгрева
Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.
Ами да, някой трябва и да гледа, че пише ТД, ама а де... :)
Колега, не съм се сблъсквал с такъв проблем и не мога да ти помогна с решаването му, но си мисля, че поливането на ГНП с вода по какъвто и да е повод не е добра идея, още повече когато е топла...
Това с поливането на гнп-то с вода ми звучи несериозно. По-скоро може да е датчика на Хол. Иди на диагностика.
Това, с поливането на помпата си е много стар номер и си е съвсем сериозно.
Помпата на ТД-то е с механична центровка и регулиране.
Я да ме светнете, каква диагностика ще и прави?
Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.
Със сигурност няма фазови датчици. Иначе датчици на Хол" има, но на други места.
Датчик на колянов вал
Каква работа върши?
Каква работа върши?
Датчик на разпределителния вал (Camshaft Position Sensor) и Датчик на хол (Crankshaft Position Sensor) принципно са еднакви датчици. Camshaft е точно сензор на разпределителния вал.А Crankshaft e сензора на коляновия.И двата се водят датчици на Хол
Датчикът на коляновия вал служи за да покаже на компютъра на колата кога валът се намира в положение ГМТ на 1-ви цилиндър. С тази информация, и с информация от датчика на разпределителния вал, компютърът разбира точната ъглова позиция на двигателя и решава кога и в кой цилиндър да бъде вкарано гориво. Когато този датчик се повреди, най-често колата не може да запали. При подаване на контакт е възможно да не свети контролната лампа за проблеми. При въртене на стартер, обаче, липсва сигнал от датчика, или пък е наличен, но е много извън границите, които компютърът очаква да получи. Това се дължи на променено съпротивление в самия датчик, което изкривява графиката на напрежението и компютърът не може да я "познае". По тази причина отказва да подава гориво към цилиндрите, защото ако не го подаде в точния момент - може да настъпят по-сериозни повреди в двигателя.
Датчик на разпределителния вал (Camshaft Position Sensor) и Датчик на хол (Crankshaft Position Sensor) принципно са еднакви датчици. Camshaft е точно сензор на разпределителния вал.А Crankshaft e сензора на коляновия.И двата се водят датчици на Хол
Датчикът на коляновия вал служи за да покаже на компютъра на колата кога валът се намира в положение ГМТ на 1-ви цилиндър. С тази информация, и с информация от датчика на разпределителния вал, компютърът разбира точната ъглова позиция на двигателя и решава кога и в кой цилиндър да бъде вкарано гориво. Когато този датчик се повреди, най-често колата не може да запали. При подаване на контакт е възможно да не свети контролната лампа за проблеми. При въртене на стартер, обаче, липсва сигнал от датчика, или пък е наличен, но е много извън границите, които компютърът очаква да получи. Това се дължи на променено съпротивление в самия датчик, което изкривява графиката на напрежението и компютърът не може да я "познае". По тази причина отказва да подава гориво към цилиндрите, защото ако не го подаде в точния момент - може да настъпят по-сериозни повреди в двигателя.
Това е за JTD. А за обикновения дизел?
Този автомобил няма датчик на колянов вал. Пробвах подаване на захранване директно от акумулатора към шината на подгревните свещи и пак не пали. Не светне ли лампата на подгрева на таблото - не пали. Изглежда това че не пали е свързано определено с тази лампа, но нямам схема и в момента няма как да си инсталиран Ауто дата за да видя веригата на релето за подгрева и лмпата от къде взимат сигнал, но определено има и връзка с температурата на двигателя
budged3d
20-10-2016, 19:32
ето ти схема
budged3d
20-10-2016, 19:48
щом и с подгрев не е запалила да не се ебава и клапана нещо я като не пали мери на клапана какво се случва
от София ли си ??
Като собственик на такъв автомобил бих те посъветвал да провериш първо ел.клапана на входа на ГНП-то, след това свещите една по една, може да има дефектирала и да го прави когато двигателя е горещ, релето на подгрева, което се намира зад шината на акумулатора и датчика от който черпи информация, същият е забит мисля че в термостата. Друго просто няма какво да е на този двигател или недостига гориво или проблем с подгрева.
Като собственик на такъв автомобил бих те посъветвал да провериш първо ел.клапана на входа на ГНП-то, след това свещите една по една, може да има дефектирала и да го прави когато двигателя е горещ, релето на подгрева, което се намира зад шината на акумулатора и датчика от който черпи информация, същият е забит мисля че в термостата. Друго просто няма какво да е на този двигател или недостига гориво или проблем с подгрева.
Смятам, че щом не му свети и лампата за подгрев някъде има лоша връзка и по тази причина не му отваря и клапанът за горивото
ivopifeca
21-10-2016, 23:15
Мисля че най добре е да го упътите колегата,къде да отиде,при някой който е в час с тд-тата
---------- Post added at 20:15 ---------- Previous post was at 20:12 ----------
С мойта за сега немам проблеми,но ще се радвам да се срещна с колега,който разбира повече от мене от този корав мотор
Мисля че най добре е да го упътите колегата,къде да отиде,при някой който е в час с тд-тата
---------- Post added at 20:15 ---------- Previous post was at 20:12 ----------
С мойта за сега немам проблеми,но ще се радвам да се срещна с колега,който разбира повече от мене от този корав мотор
Не знаем откъде е
От Бургас съм. Понеже проблема го прави периодично си мисля че няма кой да ми помогне в сервиз и затова се опитвам да направя някои измервания и наблюдения. Иначе познавам голяма част от местните майстори :) От вчера не го е правила и сега я наблюдавам. През това време изчистихме клемите на релето за подгрева, захранването му, клемата на температурния датчик. Когато пак направи номера ще и подам директно захранване на стоп клапана на помпата да видя какво ще се получи. Друго което смятам да направя е да измеря температурния датчик и евентуално със съпротивление да имитирам студен двигател и няколко дена да се кара така. Разбира се ако открия причината ще пиша тук.
От Бургас съм. Понеже проблема го прави периодично си мисля че няма кой да ми помогне в сервиз и затова се опитвам да направя някои измервания и наблюдения. Иначе познавам голяма част от местните майстори :) От вчера не го е правила и сега я наблюдавам. През това време изчистихме клемите на релето за подгрева, захранването му, клемата на температурния датчик. Когато пак направи номера ще и подам директно захранване на стоп клапана на помпата да видя какво ще се получи. Друго което смятам да направя е да измеря температурния датчик и евентуално със съпротивление да имитирам студен двигател и няколко дена да се кара така. Разбира се ако открия причината ще пиша тук.
По-добре го смени този датчик или го замери, когато ти прави проблем. Почисти си всички куплунзи по схемата по-горе
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.