View Full Version : Алфа 146 1.6 ТС, проблем след палене
Здравейте колеги,
Имам проблем с Алфичката ми(146 ТС, 97'). Старичка е но вървеше много. След като забелязах, че излиза черен дим с мириз на суров бензин реших да я заведа на сервиз и от там ми казаха, че дебитомера ми е за смяна. Като нов той е скромните 500(без малко) лева, затова реших да търся втора употреба. Намерих в един сайт..(с инициали МП) и реших да го сложа. Тогава проблемите започнаха..След рестартиране на компютърчето(махане на акумулатора) се появи проблем с оборотите при студен двигател.(!!!непосредствено след рестартирането!!) След като запаля и се опитам да подам газ , колата просто губи обороти и гасне. Този проблем се оправя, след като колата загрее. Та.. закарах я на сервиза с "новият" дебитомер, но според техника ми, той се оказа негоден. Смених още 2-3 дебитомера, от работещи коли (включително и старият ми, с който не правеше проблеми), но нищо не се промени. Водих я на тестове и диагностика в сервиза на БОШ, но и от там не можаха да ми кажат какъв е проблема. Замериха налягането на горивната помпа и всичко си беше наред. По думите на диагностика там, ламбда сондата била мудна, но все още работела. Има и звук, който е характерен за вариатор, който си заминава, но го имаше и от преди да се появи проблема. Когато колата влезе в работна температура, всичко се оправя. Другият вариант при който всичко е наред е като я запаля директно(аварийно) на газ. На бензин, без значение дали съм включил или изключил дебитомера, проблема си го има. На някой случвало ли му се е..и има ли идея какво може да е, след като не е дебитомер.
razor1911
14-11-2016, 17:10
Колега имам подобен проблем на 1.6 Т.С. Алфа 147 дебитомера ми е нов не даваше ядове няма 2-3хил км. съм го карал и вчера като се качих и запалих колата на празни обороти не работеше добре а като потегля придърпва и няма мощност във високите няма проблем като поработи 20тина минути се оправя и върви перфектно и на ниски и високи обороти.
Абсолютно същият проблем..Утре ще я вкарвам в сервиза в Орландовци, защото вече 2ри механик се отказва от нея..плюс това, на диагностика всичко минава добре..Имам чувството, че газовата бърка нещата, но когато я карам само на бензин след рестарт на компютъра..отново проблема го има...Дано да има някакво развитие, пръснал съм над 300 лева до тук, без резултат..Само дебитомера и диагностиките ми са около 200.
SilverArrow
14-11-2016, 18:37
По някаква случайност, да не зареждате в известна с участието си в петролен картел австрийска бензиностанция с три букви?
Колега една добавка за почистване на инжектори ще ти помогне, аз ако бях слушал майстори трябваше да сменя сумати неща, свещи и др......
Днес ще я закарам поне за диагностика и без това имам час...ама ако ми каже нещо 300-400 лева..няма как..Иначе това с добавките е добра идея. Ще го пробвам!
AlfataCC
19-11-2016, 15:53
Здравейте! и мойта алфа 146 98г. прави така смених въздушния филтър мислех ,че е от там да не са датчиците??? :blush::icon_frown:
Газовите създават проблеми. Проверете ги тях определено. А и за тези двигатели има достатъчно параметри по които да се ориентираш
Звъннаха ми преди малко...Термостат и ламбда сонда. За сега обаче термостата ще го оставя на страна, защото е над 120 лева и със смяната ще стане половината кола...Ще видя какво ще правя с него.
Звъннаха ми преди малко...Термостат и ламбда сонда. За сега обаче термостата ще го оставя на страна, защото е над 120 лева и със смяната ще стане половината кола...Ще видя какво ще правя с него.
Пиши след това какво става. Щото ламбдата не играе докато не загрее
Що не си почистите дюзите?
blizare_
30-11-2016, 14:07
Здравейте, от 6 години имам същият проблем и след като спечелих едни пари, реших да оправя колата.
Само да ви кажа че до момента съм изхарчил близо 2900лв , единственото СТАРО нещо под капака остана стъпковия мотор. БУКВАЛНО всичко е сменено с ново от магазина.
И проблема си остава. Ходих до Алфа/Фиат за нов компютър. и седя към 23 дни в Бош. Като сменя тия дни стъпковото ще се надявам да се оправи... Ю
Интересното е че според компа всичко е наред, но реално след смяната на всяка нова част колата работи все по-добре и по-добре, сега работи като както сме я купили 60 000км преди 15 години НО само когато е загряла :D Студена е трагедия.
Лошото е че за сметка на прекрасното представяне като е загряла, проблема сутрин се задълбочи. Единствената наджежда ми остава стъпковия мотор.
Ако някой от Варна има работещ стъпков мотор, ще почерпя да го изпробвам преди да купя нов.
Здравейте гайс,
Взех си я..същият шит, но поне ми дадоха някакво добро обяснение. Понеже въпростният термостат стои постоянно отворен и колата не иска да отиде до 90 градуса, се появява момента с проблемното обучение на компютъра. Според майстора постоянно минава от студена на топла карта..каквото и да означава това..Но имайки предвид, че преди да ресна компа(разкача акумолатора) нямаше никакви проблеми, съм склонен да повярвам. Сега ми предстои смяна на термостат(има ги нови за 54 лева, до колкото разбрах не се сменят трудно). На първо време, ако имате и вие такъв проблем, мисля да сложа картон на половината радиатор, за да и помогна да стигне до 90 градуса и да се опитам да обуча компютъра. Иначе колегата със стъпковото моторче - Много добро предположение, баща ми ми спомена за това, но за сега никой от майсторите не е отворил приказка за него. Дебитомера със сигурност не е проблема, както и дюзите, защото са сменяни при диагностиката с читави (да не кажа нови, защото не съм сигурен). Не знам кога ще ми остане време да я оправя, но след това ще пиша отново. Иначе на първо време ще пробвам това с картона.[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 15:45 ---------- Previous post was at 15:43 ----------
ПС. Явно термостата ми е бил здал багажа и преди ресването на компа, но до тогава машинката си е знаела какво да прави. След рестарта обаче няма как да се научи..не мога да си го обясня по друг начин..
blizare_
04-12-2016, 15:03
Здравейте гайс,
Взех си я..същият шит, но поне ми дадоха някакво добро обяснение. Понеже въпростният термостат стои постоянно отворен и колата не иска да отиде до 90 градуса, се появява момента с проблемното обучение на компютъра. Според майстора постоянно минава от студена на топла карта..каквото и да означава това..Но имайки предвид, че преди да ресна компа(разкача акумолатора) нямаше никакви проблеми, съм склонен да повярвам. Сега ми предстои смяна на термостат(има ги нови за 54 лева, до колкото разбрах не се сменят трудно). На първо време, ако имате и вие такъв проблем, мисля да сложа картон на половината радиатор, за да и помогна да стигне до 90 градуса и да се опитам да обуча компютъра. Иначе колегата със стъпковото моторче - Много добро предположение, баща ми ми спомена за това, но за сега никой от майсторите не е отворил приказка за него. Дебитомера със сигурност не е проблема, както и дюзите, защото са сменяни при диагностиката с читави (да не кажа нови, защото не съм сигурен). Не знам кога ще ми остане време да я оправя, но след това ще пиша отново. Иначе на първо време ще пробвам това с картона.[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 15:45 ---------- Previous post was at 15:43 ----------
ПС. Явно термостата ми е бил здал багажа и преди ресването на компа, но до тогава машинката си е знаела какво да прави. След рестарта обаче няма как да се научи..не мога да си го обясня по друг начин..
Пак няма да се оправи. и през това минах.
AlfataCC
05-12-2016, 00:56
Мойта се оправи запушват се дюзите , изчакваш да загрее хубаво обръщаш на бензин и газ на 3-та :D .... за сега не ми е правила проблем сутринта
Мойта се оправи запушват се дюзите , изчакваш да загрее хубаво обръщаш на бензин и газ на 3-та :D .... за сега не ми е правила проблем сутринта
Не мое ъ бъде:innocent:
AlfataCC
05-12-2016, 11:39
Пък като не стане на 3-та до долу другия варянт е да изчакаш да загрее 40 50 градуса да обърне на газ :go::go:
До къде стигнахме с проблема не разбрах?
blizare_
07-12-2016, 19:57
Здравейте, от 6 години имам същият проблем и след като спечелих едни пари, реших да оправя колата.
Само да ви кажа че до момента съм изхарчил близо 2900лв , единственото СТАРО нещо под капака остана стъпковия мотор. БУКВАЛНО всичко е сменено с ново от магазина.
И проблема си остава. Ходих до Алфа/Фиат за нов компютър. и седя към 23 дни в Бош. Като сменя тия дни стъпковото ще се надявам да се оправи... Ю
Интересното е че според компа всичко е наред, но реално след смяната на всяка нова част колата работи все по-добре и по-добре, сега работи като както сме я купили 60 000км преди 15 години НО само когато е загряла :D Студена е трагедия.
Лошото е че за сметка на прекрасното представяне като е загряла, проблема сутрин се задълбочи. Единствената наджежда ми остава стъпковия мотор.
Ако някой от Варна има работещ стъпков мотор, ще почерпя да го изпробвам преди да купя нов.
Днес изкарах стъпковото, първо с права малка отверка остъргах саждите, после го напълних с WD40 раздрусах го много, оставих го да се понакисне.
След това колкото можах го изтръсках и с много клечки за уши обърсах където е възможно.
Напръсках пак малко с WD40 и го върнах в колата,
ВОАЛА! оправи се колата.
За съжаление тъй като всичко друго по системата е чисто ново, не знам дали проблема е бил само от стъпковото, но за 6лв WD40 си струва да опитате.
Дори се отказах да сменям с ново стъпково.
Зимата мина и отново се захванахме с Алфиета...Вече стана работата на заяждане с проблема за отстраняването му...ЯД МЕ Е...отново парите започнаха да хвърчат покрай нея...След сменена ламбда сонда и дебитомер(2ра употреба, че нов е колкото колата) сега сменихме компютъра и термостата...майстори много идеи всякакви-ефект никакъв...Продължаваме с борбата, сега ще пробваме и това, което каза колегата за стъпковото моторче. Ако някой има още идеи, съм отворен към тях.
BillyBoy`
02-05-2017, 22:24
Чакай сега за какво си сменил компютъра на колата?
Поредният съвет от МАЙСТОР.. Прекъсването, когато не е загряла, можело да бъде и от компютъра(според него)...Естествено пробвахме и естествено не стана..В момента освен стъпковото моторче, друго не виждам какво може да сменим, което да е свързано с проблема.
PS. Термостата наистина си беше за смяна.
DerMeister
03-05-2017, 11:47
Не знам от къде си, но мисля, че е крайно време да посетиш някой от "клубните" сервизи, за да те диагностират правилно и да спреш да даваш грешни пари.
BillyBoy`
04-05-2017, 01:12
Сега вземи компютара на колата и иди и му го забии във мутрата на този майстор,и си искай обратно парите дето ти е взел.То всеки не може да е наясно със нещата ама поне четенето е безплатно.
Не знам от къде си, но мисля, че е крайно време да посетиш някой от "клубните" сервизи, за да те диагностират правилно и да спреш да даваш грешни пари.
Бях в 2 сервиза в София и 1 в Стара Загора...тези в София ми отказаха след първата диагностика да продължат, защото очевадно колата е стара и "не им се занимава"//не откриха проблема//..а тези в Стара Загора, директно вдигат рамене, все едно им нося космически кораб..Дори стигнах до сервиза на БОШ за цялостна диагностика и освен че ми взеха парите, друго не се случи...Крайната сметка е около 150 лева за диагностики и около 200 за части. От тук нататък ще се мъча с баща ми да направя нещо, иначе само грешни пари без резултати и се надявам с някой от вашите съвети да станат нещата. В близките дни ще почистим сръпковото и ще ви ъдейтна за резултата..
ПС. Единственият, който се знимава малк по-дълго, но пак без резултат беше Радо (сервиз в София), но и този пич ме отеба и спря да ми вдига телефона след като 1 седмица колата беше там и не се получиха нещата..Той поне опита
DerMeister
05-05-2017, 17:10
Това са сервизите отгоре:
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=26
Екстрийм Сервиз, Ventura Garage, Lisan Service, Сервиза на Румен - RubigCar
В БОШ и аз съм ходил като не знаех и ми взеха парите за диагностика и нищо.
BillyBoy`
05-05-2017, 21:00
Не искам да казвам лошо но има и други оплаквания от Радо,така че си направи сметка сам.Ако имаш газова първо почваш със едно почистване на дюзите.Жалко че ни си ми на близко за да качваме едно по едно от моята кола на твоята за да разберем къде точно ти е проблема,щото си се набутал една камара пари по сервизи без да ти оправят проблема.
Тази събота и неделя разкачихме стъпковото моторче. Страшно много боклуци имаше в него..сега е като ново. Върнахме го и сменихме гарнитурата. Промяната обаче или е прекалено малка или я няма. Това което забелязахме, че по дросела отдолу имаше също доста нагар. В момента съм с нея в София. На дълъг път се държи перфектно(след като загрее) и на газ и на бензин. Когато е студена обаче отново гасне при нормално натискане на педала на газта. Следващата стъпка е дросела но нямам идея дали е необходимо и дали може да идва от там проблема.
Поздрави
PS. @DerMeister и при Радо съм я карал (2 пъти) там ми каза че е стара и понеже е одарена вратата(беше) по-добре да не се занимавам с нея. От там тръгна всичко, смених дебитомера по предписание, и след рестарт на компютъра изведнъж проблема се появи. След това върнах стария и пробвах с още 3, от работещи уж коли, но промяна нямаше. Във Вентура вися 1 месец и ми дадоха предписания какво трябва да сменя(заради тях смених ламбда сондата и термостата). Просто не искам да я карам по сервизи защото е стара и не и обръщат внимание..
При Румен беше на диагностика и пак нищо....После му звъннах днес нямам свободни, утре нямам свободни и в крайна сметка явно не му се занимаваше, защото като го питах след седмица ми каза ще ти звънна..и после като се опитах да му се обадя 2-3 пъти не ми вдигна, а не искам да ставам нахален. Иначе пича, изглеждаше да разбира но не успя да открие проблема
@BillyBoy ако наистина можеш да отделиш време и ти се занимава, мога да ти я докарам тази събота или неделя, евнтуално. Но едва ли ще има смисъл, защото тя ката загрее е доста добре. Много малко се осеща прекъсването.
ЕДИТ: Това което казах горе че Радо се е занимавал най-дълго, имах предвид Румен. Грешката е моя. Радо само я погледна и дори не отвори капака...директно каза дебитомер
Колега ибърнал ли си внимание на свещи кабели и бобини. Подобни симптоми имах на 1.6цата и имаше пукнтини по кермиката на свещите.
Колега ибърнал ли си внимание на свещи кабели и бобини. Подобни симптоми имах на 1.6цата и имаше пукнтини по кермиката на свещите.
Свещите са вадени и заменяни една по една с работеща и няма проблем..от там тръгнах. След това беше дебитомера. На всички диагностики не даде никакви грешки, плюс сервиза на БОШ ми замериха и налягането на горивната помпа което беше доста в норми. Освен дросела, май само седалката не съм гледал.. :(
Здравейте, всичко е наред. Почистихме стъпковото моторче и нещата се промениха (не подобриха, но промениха). Форсираше се веднага след като запали, но след пускането на газта гаснеше..След около 5 минути работа поддържаше постоянни 500 оборота, или поне това показваше стрелката на оборотомера, защото удряше ограничителя(долният). Попаднах във форума на течност за почистване на дюзи и реших да я пробвам. (На Лики Моли). След 300 километра с течността по магистралата и повторно зареждане на вече чист бензин(без добавката), колата е много добре. Нормализира си оборотите и веднага след палене се държи отлично.
Благодаря на всички за помощта.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.