Log in

View Full Version : проблем с охладителната система



pisa_misho
15-11-2016, 21:55
Здравейте колеги,извинявам се за питането ама рових из темите и не открих нещо подобно. Та проблема е следния:първо колата е модел 146,1,4 boxer,колата я карам постоянно и непрестанно,та вчера минах около 130км.извънградско всичко шест,даже децата на няколко пъти искаха да спра парното че не се диша,обаче тази сутрин ставам паля колата и след минута,две, хоп 90 и кусур градуса,и изведнъж температурата падна до 50грасуса,и като се почна едно лашкане на тая стрелка нагоре до 100,и надолу до 85,парно естественно няма,но като почне да пада температурата и парното идва,в един момент колата угасна и установих че изпарителя е замръзнал. Криво ляво се дотътрих до там докъдето трябваше да стигна и извадих тънкото маркуче от казанчето това което влиза горе до капачката,запалих колата и установих че антифриз не тече,изфорсирах я и като тръгна една гняс,една кал,ужас,и почнах да наливам вода и да я източвам през това маркуче,и уж тръгна чиста вода,напълних казанчето и тръгнах към Плевен,но уви същат работа,с тая разлика че не замръзна изспарителя,какво може да е станало? Моля помагайте че утре пак път ме чака. Благодаря предварително

Bobi_33
15-11-2016, 22:05
Ако никога не си сменял водна помпа, най-вероятно в нея е проблема. Особено ако е фабричната, 100% е свършила.

pisa_misho
15-11-2016, 22:13
Не несъм я сменял никога,това ли са симптомите на заминала водна помпа

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

Как мога да разбера дали наистина е тя,без да я сменям

Bobi_33
15-11-2016, 22:13
Не несъм я сменял никога,това ли са симптомите на заминала водна помпа

Да, често като загрее, спира да циркулира охладителната течност. Перката е пластмасова, цепи се и превърта.

pisa_misho
15-11-2016, 22:23
Е да,ама тя загрява за минута все едно някъде нещо се е затлачило,или запушило,и примерно като вдигне градусите явно отваря термостата,температурата пада буквално за секунди и пак след около минута е пак на около 100градуса и това в продължение на 70 км.

ivan dimitrov
15-11-2016, 23:15
Симптомите са като за помпа и според мен. В горният край на разширителният съд влиза едно тънко маркуче идващо от дросела. Ако съдът не е потъмнял, когато помпата върти ясно се вижда струята която минава през него. Когато помпата вземе да превърта едва капе от там. Ако съдът е потъмнял - измъквате маркучето, навирате го в чиста бутилка и палите. Не прави ли хубава струйка - бегом към магазина за помпа. Не я карайте така, главите на боксера са малки и не се кривят, но пък се пукат. Новата помпа по добре с метална турбинка.

pisa_misho
16-11-2016, 07:38
Ами от този маркуч като запаля колата и върви много тънка струйка,като я форсирам струята става плътна и обемна,като отнема газста спира за секунда и продължава тънка струйка,това е от снощи,когато реших и аз да видя дали помпата върти,но от това маркуче върви кал по скоро отколкото антифриз,а антифриза съм го сменял началото на лятото

myato
16-11-2016, 09:27
Отиваш някъде, дето имаш чешма с маркуч под ръка. Разкачаш всички маркучи на охладителната система и пробки по картера и почваш с яка струя да промиваш, обратно на потока на антифриза цялата система. Гарантирам, че ще ти паднат очилата(буквално) от мизерията, дето ще излезе. Пълниш после с вода и караш. После пак я източваш и пълниш с антифриз.
Разбира се, хубаво е да смениш и помпата, но имай предвид, че не промиеш ли системата, спасение няма да има.

pisa_misho
16-11-2016, 18:39
Направих го това тая сутрин,и наистина се смаях за каква кал става дума. За сега всичо е шест,само че ми прави впечатление че сега пуши отзад повечко,или вече си внушавам,незнам,а може и от студа да е. Налях и червен антифриз,3л. концентрат и останалото вода,да налея ли още малко концентрат или така е добре

pisa_misho
17-11-2016, 21:23
Ха честито,колата вече пуши яко отзад,бял гъст дим,а казанчето несмогвам да го долея,според няколко сервиза е гарнитура,като първо,пали вече трудно,и като запали първите десет-петнайсет секунди,аха да угасне и като духне водата от някой цилиндър се оправя,и започва якото пушене,съответно загрява за секунди.Кажете ми моля ви,каква е поредността при смяна на гарнитура и за какво да внимавам,докато си избирам сервиз в Плевен,в смисъл,трябва ли да се надуват блоковете,това за шлайфа задължително,какво друго мога да отстраня докато е отворен мотора.Благодаря предварително.А , забравих да кажа,за сега не е смесила антифриза с водата

lordliness
17-11-2016, 21:35
Прегрял си двигателя, виж си все пак и помпата.
Може да направиш пълен ремонт на главата.
Препоръчително е и смяна на болтовете или шпилките, каквото има там
Ако е само гарнитура се вижда от къде е минавала охлаждащата течност.
Тези които я правят трябва да преценят от къде е пробива.

ivan dimitrov
17-11-2016, 21:37
Има не малка вероятност да не е гарнитура а спукана глава. Вкарва ли газове във охлаждащата течност? Имайте предвид че загряването все таки може да е от помпата, а загубата на течност да е следствие от прегряването. Когато моята превъртя турбинка, сменях и глава. Интересното е че се пукат някъде преди всмукателният клапан. И друг освен мен мина по тоя път, и жертва беше същият цилиндър.

pisa_misho
17-11-2016, 22:17
Ако имате предвид бълбукането в казанчето на празен ход,да има го,и то идва от мъркучето което излиза от радиатора,като я форсирам бълбукането изчезва,от другото мъркуче което идва от дросела и влиза в казанчето преди капачката,на празен ход има слаба постоянна струя,като форсирам,за секунда струята изчезва и след това става плътна и мощна,променя се в зависимост от оборотите,колкото повече газ толкоз по силна и плътна ,и обратното,и като отнема газта , пак спира за секунда и става тънка и постоянна. Колега кой цилиндър е бил при теб? Задължително ли е надуването на главите?

---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:15 ----------

Информативно за около 15км.,нивото на казанчето от максимума падна под минимума,а отзад все едно минава парен локомотив

ivan dimitrov
17-11-2016, 22:39
При мен и при един познат беше 3-ти цилиндър. За 1 час на угасен двигател успя да напълни цилиндъра.
При затворена капачка на казанчето, в случай че е издухала гарнитура, би трябвало да създава доста високо налягане. Маркучат от термостатът до радияторът да се втвърди, като се отвори казанчето - да понамирисва на изгорели газове.
Оставете я известно време и сваляйте свещите. Като завъртите на стартер след това, ще се види колко е пострадала. Надуванвто на главата е задължително само ако се окаже гарнитура. Ако не е - направо търсете глава.

п.п. като промивахте системата, двигателят беше угасен, предполагам.

pisa_misho
17-11-2016, 23:33
Ами първият път онзи ден когато започна да прави магариите,в интерес на истината бях измъкнал маркучето което идва от дросела,и точех от там мизерията ,колата работеше,и доливах ледена вода в казанчето около 15л.докато не изчезна калта,и тръгне бистра вода,а вчера майстора как ги е промил втори път-нямам представа

lordliness
17-11-2016, 23:48
Щом си доливал студена вода си изкривил главата най вероятно. Никога не се долива студена вода в топъл двигател.

pisa_misho
18-11-2016, 07:35
Ами двигателя беше студен като започнах да я промивам,в смисъл не беше пален последните 4-5 часа,в тоя студ,направо си беше леден и той,предполагам не е могъл да загрее,щото постоянно му вливах студена вода. Както и да е ,в понеделник влиза в бокса-ориентировъчна цена- 250лв.,което включва: отваряне,шлайф на двете глави,гумички,съмнения за един клапан,гарнитури на главите,надуване,гарнитури на изспускателен и всмукателен колектор. Как ви звучи тази цена? Това е при положение че главите не са спукани,иначе,най-вероятно отива на скраб,идея нямам колко струва една глава!

ivan dimitrov
18-11-2016, 10:30
Главите едвали са криви, а на всичко отгоре може да не е необходимо да се свалят и двете. Една глава втора употреба би трябвало да се спре на 50лв необорудвана. Проверете в мегапартс ако се наложи. Щом блокът не е оставал без течност - няма страшно. Гарнитурите също не са скъпи.

lordliness
18-11-2016, 11:17
Гарнитурата избива защото се криви главата обикновено. За това и се шлайфа главата. За да се избегне излишно шлайфане главата може да се провери дали наистина е крива.
Цената ми се струва добра.

ivan dimitrov
18-11-2016, 14:52
Гарнитурата избива защото се криви главата обикновено. За това и се шлайфа главата. За да се избегне излишно шлайфане главата може да се провери дали наистина е крива.
Цената ми се струва добра.

Това ясно, но съмнението ми е дали въобще е избила гарнитура.

lordliness
18-11-2016, 14:56
Докато не се отвори няма как да се разбере със сигурност.

ivan dimitrov
18-11-2016, 18:41
Докато не се отвори няма как да се разбере със сигурност.

Със сигурност не, естествено, но с голяма доза вероятност...
Както писах - предполужението ми се базира на собствен опит, който обече е скромен.

pisa_misho
18-11-2016, 19:44
А какво друго може да е станало ако не е избила гарнитура-спукан блок? Тя до сега никога не е прегрявана ,поне докато аз я карам,скоро ще станат 10г.,и естественно нищо не е правено по двигателя,освен свещи и кабели! Интересно ми е от какво може да се спука главата в случая? Днес ходих да я запаля,че да я закарам в операционната,но уви,не стана магията,махах всички маркучи,антифриза тече свободно отвсякъде,което ме навежда на мисълта че сте прави за водната помпа,защото изпарителя се обледява а ако тя работеше нямаше да му позволи да се обледи,до сега дори и при минус 22гр,влизам въртя и пали на газ,понеже както споменах колата никога не е работила на бензин,а сега -не,и друго,снощи казанчето беше на максимума,а днес беше на средата,между макс,и минимума

ivan dimitrov
18-11-2016, 20:13
Спукана глава, не блок. И то в зоната преди всмукателният клапан.
Кой номер не стана? Не пали, или въобще не завърта?

pisa_misho
18-11-2016, 20:52
Извинявам се за грешката,блок-глава,номера е че не пали,върти пука,опитва се,но не пали,изспарителя се обледява,защото не циркулира течност,а не циркулира защото най-вероятно е заминала помпата,а и явно в някой цилиндър има вече и антифриз,та колега,от какво може да се спука главата? И да попитам при вас след ремонта имаше ли разлика,в положителна или отрицателна посока в поведението и работата на мотора,защото чувам мнения,че отвори ли се мотора вече не е същия,моля споделете от личен опит! Благодаря ти предварително

ivan dimitrov
18-11-2016, 21:22
Извинявам се за грешката,блок-глава,номера е че не пали,върти пука,опитва се,но не пали,изспарителя се обледява,защото не циркулира течност,а не циркулира защото най-вероятно е заминала помпата,а и явно в някой цилиндър има вече и антифриз,та колега,от какво може да се спука главата? И да попитам при вас след ремонта имаше ли разлика,в положителна или отрицателна посока в поведението и работата на мотора,защото чувам мнения,че отвори ли се мотора вече не е същия,моля споделете от личен опит! Благодаря ти предварително

Със сигурност не е същият мотора. Най малко е с друга глава и гарнитури. При мен и хидравличните "повдигачи" са други. За работата на мотора не, ама за звукът му...
Разбутахме цокалата при демонтажа на главата, сега е с ново гърне отзад, скоро ще трябва да сменям и средно, или каквото там може да "се измисли" по въпросът. Те верно си бяха стари, ама аз не вярвам в съвпадения.
Главата се пука от прегряването, последвано от рязко охлаждане. След като престои поне 5-6 часа, извадете свещите завъртете на стартер и кажете какво става. Също така огледайте свещите като ги вадите.
При мен беше събрала толкова вода в цилиндъра, та чак не можеше да правърти. След като изхвърли водата и изсуших свеща си работеше чудничко, ако не броим мъглата отзад. Аз обаче смених помпата още в денят(вечерта) в който прегря. Емоциите бяха на другата сутрин.

pisa_misho
18-11-2016, 22:10
С две думи,мога да очаквам малко да живне,щото сега на празен ход чука на три цилиндъра,а като се форсира работи добре,много се люлее на празен ход,и майсторето каза че най вероятно клапан или клапани има които не са добре,та за това питам като се сменят гарнитури,клапани,гумички,шлайф,дали ще живне в смисъл дали ще изчезне люлеенето,да проработи на четири цилиндъра

ivan dimitrov
18-11-2016, 23:38
С две думи,мога да очаквам малко да живне,щото сега на празен ход чука на три цилиндъра,а като се форсира работи добре,много се люлее на празен ход,и майсторето каза че най вероятно клапан или клапани има които не са добре,та за това питам като се сменят гарнитури,клапани,гумички,шлайф,дали ще живне в смисъл дали ще изчезне люлеенето,да проработи на четири цилиндъра

Това може да се разбере чак като се оправят настоящите проблеми. Неравномерната работа на минимални обороти може да се дължи на много неща. Като се почне от инжектори, мине се през запалването, та се спрем на издухан клапан(примерно). Ако неправилно съм разбрал, и "клатенето" се е получило след като е прегряла, то да, след отстраняване на проблема/те ще си се оправи..
Преди да сменя главата, след като разбрах със съгурност че е тя, даже имах наглоста да я карам насам/натам няколко дни. Свалям свеща и я подсушавам, паля без да я монтирам и почти веднага гася. Монтирам свеща и си паля. Няколко секунди работи на три цилиндъра, но след плавно вдигане на оборотите вече си бачкаше на 4. Едната сутрин даже обяснявах на един любопитко, че Алфите вървят и с вода. Искрено не ви съветвам да правите подобно нещо.
Вижте, след като няма сам да си я ремонтирате - каквото ви каже тоя който я прави - това е. Няма нищо по досадно от това, да имаш пред себе си счупена техника, да виждаш едно, а собственикът да настоява за нещо друго. Понеже някой(в случая аз) му казал така, без даже да е виждал въпросната техника. Една гарнитура за главата е околу 14-15лв, така че въпросът е колко ще ви се оскъпи трудът за да се свалят и двете глави. Тъй като така и така ще се разбутва ангренаж, ако на ремъците им наближава времето - сменяйте ги сега.

pisa_misho
19-11-2016, 08:17
Ами в интерес на истината,ремъци,ролки,стартер,свещи,кабели,бубини, термостат,изспарител,всички тампони,къде що имаше,гарнитури и цялата предница включително и съединителя ги смених преди 700км.,понеже както казах по-горе,колицата се оказа желязна,и за 10г.,не е имала сериозни болежки,като изключим,масла,филтри и свещи,и остана пустия мотор,и ето хоп и той да не види нещо,сега като се замисля,не остава нищо фабрично по нея,смених даже помпите на съединителя,за по-сигурно,а колата е с обикновенна газова,така че инжекторите отпадат като вариант,и работи единственно и само на газ.Благодаря за отговорите,другата седмица като стане готова ще споделя впечатленията си от ремонта. Интересно че всичко рухна изведнъж,точно на 200 000км.,пари не съм жалил за части,и дано ме изкара още толкоз,че така ми е паднала на сърцето и на джоба,чееее...

pisa_misho
26-11-2016, 12:00
Айде готови сме за пътя. Сменени гумички,клапан,ремъци,гарнитури,водна помпа(която се оказа пълен леж),промивка на двигател,масло,промивка на охладителна система,антифриз,надуване,шлайф на двете глави,тотал:446 лв.

Bobi_33
26-11-2016, 17:04
Хубаво е, че си готов. ? страници писане и теории, аз още отначало ти казах какво е. Другите щети са следствие от помпата.
Това го написах, защото колкото и да звучи нескромно, доста боксери са ми минали през ръцете. Включително тая седмица правих един със същите симптоми и щети.

Сега ще му се отвозиш на тоя мотор, кораво копеле е.

ivan dimitrov
26-11-2016, 21:44
На мен ми е интересно - имаше ли издухана гарнитура?

Turbo_A3
28-11-2016, 13:11
Най-вероятно е имало духнала газрнитура на главата, шом като върти на стартер затяга, този антифриз откъде другаде може да влезне в цилиндъра?

mordohy
28-11-2016, 20:58
Честито!
Аз заради това маркуче два пъти сменявах гарнитури на главата.
И при тебе е същото.
Аз залагам на дясната глава.
И смени това маркуче с ново, защото при мене беше се направо разложило!
Помпа искай за 33-ка. Те са с метална турбинка. Въпреки това я прегледай в магазина!
Оппа! Сега видях, че съм пропуснал една страница!

pisa_misho
30-11-2016, 07:59
Ами като застанеш срещу мотора от ляво на първия цилиндър пред теб от гарнитурата нямаше около два см.,а на задния се беше прекъснала,обаче от дясно,на предния цилиндър въобще - трагедия- бяха останали парченца от гарнитурата а на задния гарнитурата беше непокътната. Евала колега,наистина беше прав за помпата,и да точно такава съм сложил от 33-ка,сега вече и на празен ход имам парно,щото с годините бях останал с впечатление че тия коли на празен ход нямат парно,което ме навежда на мисълта че тая помпа отдавна си е била заминала. За кое маркуче става въпрос колега,че да го сменя,щото пак казвам за 9-10г.,колата ми служи безпрекословно,не съм жалил пари,каквото се е обадило съм сменял,а повярвайте,до сега съм сменил,съединител,свещи,кабели и масло,и естествено през пет-шест месеца предница от дясно,аааа оказа се че предния майстор ме е върнал с ремъците,аз си мисля че са сменени,но уви той бил преценил че можело да карат още малко,и боклука ми сменил само роклите,та сега си имам резервен комплект ремъци ! Ще съм благодарен ако ми дадете инфо,за кое маркуче иде реч

ivan dimitrov
30-11-2016, 17:58
Иво вероятно имаше предвид маркучето м/у дросела и разширителният съд. Но той да си каже. Парното ви се е подобрило заради промивката вероятно. Помпата ако е Бугати е даже с малко по малък дебит от оригиналната.

mordohy
30-11-2016, 22:23
Колега, имах в предвид тънкото маркуче между радиатора и казанчето. Това е малко изстрел в тъмното, защото не съм на 100% сигурен, че при тебе го има. При мене обаче го има и заради него стана всичко.
Ванката е прав, че и това между дросела и казанчето, както и от другата страна, всъщност по линията входящо в дросела маркуче, изходящо и казанчето е добре да се сменят.
Тези тънки маркучета нямат никакво значение за работата на охлаждащата системо, освен едно. Служат за обезвъздушаване на системата.
по мои наблюдения, тия маркучета се разлагат с времето и се запушват особено лесно от всякаква гняс.
За това е хубаво да се сменят.
Сигурно звуча като маниак, но след три смени на гарнитури и масов смях в раздела....

Bobi_33
02-12-2016, 21:30
Колега, имах в предвид тънкото маркуче между радиатора и казанчето. Това е малко изстрел в тъмното, защото не съм на 100% сигурен, че при тебе го има. При мене обаче го има и заради него стана всичко.
Ванката е прав, че и това между дросела и казанчето, както и от другата страна, всъщност по линията входящо в дросела маркуче, изходящо и казанчето е добре да се сменят.
Тези тънки маркучета нямат никакво значение за работата на охлаждащата системо, освен едно. Служат за обезвъздушаване на системата.
по мои наблюдения, тия маркучета се разлагат с времето и се запушват особено лесно от всякаква гняс.
За това е хубаво да се сменят.
Сигурно звуча като маниак, но след три смени на гарнитури и масов смях в раздела....

Оригиналните такива не се разлагат. Нито при 33, нито при 145. Ако при теб е било прецакано, значи е неоригинално. На моята 33-ка е оригиналното, и всичко е идеално. Познава се по оригиналните скоби. От бързите са.

Alex_26
07-12-2016, 09:40
Оригиналните такива не се разлагат. Нито при 33, нито при 145. Ако при теб е било прецакано, значи е неоригинално. На моята 33-ка е оригиналното, и всичко е идеално. Познава се по оригиналните скоби. От бързите са.

Боби е прав. Но ако колата е карана с вода или някаква гняс може да се запушат