PDA

View Full Version : Спецификация за акумулатори



dogeWarrior
16-11-2016, 21:12
Здравейте колеги,

Търсих известно време и не успях да открия официална информация относно размерите и характеристиките за акумулатор.

На места пише за 1.9 JTDm 2007 размери 242х175х190 ВШД, а на други- 278х175х190. Насочил съм се към по-голям, ~77Ah и 680-780A пусков ток, но не знам дали ще се хване на дължина.

Знаете ли дали 278 дължина ще се хване?

GammaRay
16-11-2016, 22:24
Що не измери с един метър? Неможе за всяко елементарно нещо да се пускат теми. Не се обиждай, но помисли.

dogeWarrior
16-11-2016, 23:10
Що не измери с един метър? Неможе за всяко елементарно нещо да се пускат теми. Не се обиждай, но помисли.

Можех да премеря, ако имах в колата. Искаше ми се да пусна поръчка по-бързо.
Също спецификацията не се отнася само до физическите размери, а и капацитет и пусков ток, и ток при студено палене. :notify:

AlfaMan
17-11-2016, 08:06
Колегата е прав - можеше да прочетеш в книжката с какъв капацитет ти е акумулатора и по това да се ориентираш какъв да вземеш - в случая си уцелил. Размерите на акумулаторите са стандартни и производителят на автомобила, щом препоръчва определен капацитет акумулатор, значи е предвидил необходимото място за него.

dogeWarrior
17-11-2016, 09:44
Колегата е прав - можеше да прочетеш в книжката с какъв капацитет ти е акумулатора и по това да се ориентираш какъв да вземеш - в случая си уцелил. Размерите на акумулаторите са стандартни и производителят на автомобила, щом препоръчва определен капацитет акумулатор, значи е предвидил необходимото място за него.

Търсих първо в Owners Manual-а, но единственото което намерих там беше при какъв капацитет на акумулатора колко най-много консумиран ток може да има (търсих по "ah").

Както и да е, за помощ на някого след мен- премерих тази сутрин и има по около 40мм пред и зад акумулатора (242мм), значи може и 315 да влезе.

alfa racer GTA
28-11-2016, 22:37
Благодаря за споделената информация за размерите на акумулатора който може да се вмести/побере.Действително в упътването на собственика няма посочено точно колко трябва да капацитета на акумулатора, а само пише "максимум до". Пише че може до 90 амперчаса.Ето няколко каталога какво препоръчват.Обикновенно за 2.4 дизела препоръчват 77 амперчаса със 780 ампера начален ток. :

mordohy
29-11-2016, 21:41
Всичките тия неща са относителни.
Ако сложиш една OPTIMA 55 Ach при всички положения ще е по-добре от някой кьотук 70 А/ч

krasy
30-11-2016, 14:28
Всичките тия неща са относителни.
Ако сложиш една OPTIMA 55 Ach при всички положения ще е по-добре от някой кьотук 70 А/ч

Ако не ти пречи да го сменяш пред два месеца, може и още по-малък да сложиш

mordohy
30-11-2016, 22:30
Ако не ти пречи да го сменяш пред два месеца, може и още по-малък да сложиш
Явно не знаеш за какво става въпрос.:screwy:
Два такива акумулатора вършат работата на два 185 А/Ч на камион Мерцедес с 12 цилиндров двигател от серията ОМ

krasy
01-12-2016, 11:13
Явно не знаеш за какво става въпрос.:screwy:
Два такива акумулатора вършат работата на два 185 А/Ч на камион Мерцедес с 12 цилиндров двигател от серията ОМ
Първо кутията на акумулатор 70 Ah е L3. На 55 Ah е или L1 или в по-добрия случая L2. Това означава по-голям размер на клетка. Което води до влагане на повече плочи, на които се слага повече паста, по-дебел сепаратор и повече електролит.
Второ стартовия ток на акумулатора 70 Ah e повече от стартовия ток на 55 Ah. Това означава, че при стартиране на двигателя 55 ще се разрежда повече от 70. Следва повече време за заряд на акумулатора до начално положение. После следват още разряди на вече разреден акумулатор, което намалява живота на акумулатора.
Трето - прецакал си се. Можеше да вземеш някой още по-малък да замести тия 185 Ah дето ги слагат на камионите

Последно - има голяма вероятност да не се признае гаранция на акумулатор, ако той не отговаря на изискванията на автомобила на който е монтиран.

Bodom
01-12-2016, 11:57
Първо кутията на акумулатор 70 Ah е L3. На 55 Ah е или L1 или в по-добрия случая L2. Това означава по-голям размер на клетка. Което води до влагане на повече плочи, на които се слага повече паста, по-дебел сепаратор и повече електролит.
Второ стартовия ток на акумулатора 70 Ah e повече от стартовия ток на 55 Ah. Това означава, че при стартиране на двигателя 55 ще се разрежда повече от 70. Следва повече време за заряд на акумулатора до начално положение. После следват още разряди на вече разреден акумулатор, което намалява живота на акумулатора.
Трето - прецакал си се. Можеше да вземеш някой още по-малък да замести тия 185 Ah дето ги слагат на камионите

Последно - има голяма вероятност да не се признае гаранция на акумулатор, ако той не отговаря на изискванията на автомобила на който е монтиран.

Може би трябваше да провериш предложената батерия от Mordohy преди да спориш с него :)
OPTIMA (http://akumulatori.bg/318/Product/1096/Optima%2055Ah%20YT%20U%204,2)
Аз без да разбирам колкото теб бих се съгласил, че тази OPTIMA би заместила идеално една обикновена 70Aч

AlfaMan
01-12-2016, 12:33
OPTIMA са много хубави (безспорно е - по-добра технология), но за да бъде успешен един продукт, цената е определяща. За 500+ лв, все си мисля, че три BOSH silver S5 по 74 Ah могат да се вземат или 2 x 100Ah, което както и да се смята, има по-дълъг ресурс от единичен оловен (независимо от технологията, която използва, 10 години няма да изкара).

alfa racer GTA
01-12-2016, 13:21
Optima- та са AGM.

Та не се знае, колко ще изкара.

И аз не съм привърженик на много скъпите, защото наистина за цената на един скъп може да се закупят 2 - 2.5 много добри акумулатора за същата кола.Отделен е колко ще му е необходимо да се зарежда и колко ще се разрежа, тъй като има Оптима 55 амперчаса със 765 ампера начален ток, при препоръчвано за 2.4 двигател 780 ампера.
Оптимата 55 амперчаса я има за около 320 лева.

Със сигурност 55-те амперчаса ще се зареждат по-бързо от 77 амперчаса, но колко ще се разрежда при старт... е друг въпрос ...

krasy
01-12-2016, 17:01
AGM-а не е задължително да е нещо лошо. Това е глас-мат сепаратор, който най-лесно е да го обясня като гъба. Ако обикновения сепаратор е като джоб и разделя отделните елементи без да влияе на електролита, глас-мата е като гъба и абсорбира електролита в себе си. Това прави батерията почти невъзможна да се разлее при счупен корпус или ако се стресе повече. Отделно и в самата клетка елемента стой по-стегнато. Като минус е че не може да се следи нивото на електролита, но те така или иначе ги правят вече капсоловани и не може да се доливат.
Оф-топик: На някой места на такива акумулатори им казват сухи, което не е правилно. Имали сме случай преди време на от човек, който отваря такъв акумулатор и понеже не вижда течност в него да го напълни.

Не сте прави обаче, че 55Ah ще се зарежда по-бързо от 77 Ah.
Това е и основната причина, да твърдя, че акумулатор с по-малък ампераж ще издържи по-малко. По-дългия заряд изисква повече каране за да се върне акумулатора в нормално състояние. Съвременните автомобили имат и повече потребление заради повечето електроника в тях, което също увеличава времето на заряд. Ако това не се случи води до нарушаване цикъла разряд-заряд, което пък намалява живота на батерията.
И последно - за да се изкара висок стартов ток от малък ампераж, това винаги е свързано с намаляване живота на акумулатора, заради доста по-високия дълбок разряд, който се получава при стартиране на автомобила.

ecotronic
01-12-2016, 17:11
Таблицата показва само времена на заряд с различен заряден ток. Не и времена на зареждане на акумулатори с различни капацитети.

PS:

Тези акумулатори, които се зареждат с ток в границите 25 - 100 А явно не са автомобилни.

krasy
01-12-2016, 17:14
да, прав си
Извинявам се
Но таблицата е от линка към технически характеристики на YellowTop Optima (http://akumulatori.bg/318/Product/1096/Optima%2055Ah%20YT%20U%204,2)

freekyou
01-12-2016, 18:46
Мерцедес камионите са V6, а новите актроси мп4 са редови шестаци :)

alfa racer GTA
01-12-2016, 19:03
Не знам защо сте си помислили, че AGM съм го употребил в негативен смисъл.

Отделно 55 ампречаса на един и същ автомобил и потребление на ток би трябвало по-лесно и с по-малко работа на двигателя да се зареди, отколкото 77 ah.

Както сам сте посочили повечето амперчасове иска повече работа на двигателя за пълно зареждане на акумулатора.

krasy
01-12-2016, 21:22
Не знам защо сте си помислили, че AGM съм го употребил в негативен смисъл.

Отделно 55 ампречаса на един и същ автомобил и потребление на ток би трябвало по-лесно и с по-малко работа на двигателя да се зареди, отколкото 77 ah.

Както сам сте посочили повечето амперчасове иска повече работа на двигателя за пълно зареждане на акумулатора.

Съжалявам, ако с коментара за AGM съм ви засегнал, не съм имал това предвид.
За 55 и 70 Ah принципно, това което казвате е правилно, ако акумулаторите са напълно разредени.
Но при стартиране на двигателя, разряда не е пълен.
Нека приемем че двата акумулатора са на една и съща кола, която и при двата ще ползва един и същ ток при стартиране. От 70Ah това количество ще е по-малко от капацитета му в сравнение със същия разряд при 55Ah. Тоест 70 ще бъде по-малко разреден и затова ще се зареди по-бързо, тъй като теоритично алтернатора на една и съща кола ще зарежда и двата акумулатора с еднакъв ток.

BO
02-12-2016, 09:44
Да ти последвам логиката.
Имаш една кофа с 50 литра вода и една със 100 литра вода.
Двете са пълни до горе.
Имаш едно канче за взимане от кофата с вместимост 1 литър (стартера) и едно за пълнене на кофата - 0.5 литра (алтернатора).
Палиш => взимаш 1 литър от кофата и колата запалва. Започваш да я пълниш с 0.5 литровото канче, за да върнеш взетата преди това вода.
И твоята логика показва, че по-голямата кофа ще се напълни по-бързо.
Просто ти следвам точната логика на обосновката, нищо повече.
Имаш някаква логика, но тя не е насочена в правилната посока.

krasy
02-12-2016, 10:03
Да ти последвам логиката.
Имаш една кофа с 50 литра вода и една със 100 литра вода.
Двете са пълни до горе.
Имаш едно канче за взимане от кофата с вместимост 1 литър (стартера) и едно за пълнене на кофата - 0.5 литра (алтернатора).
Палиш => взимаш 1 литър от кофата и колата запалва. Започваш да я пълниш с 0.5 литровото канче, за да върнеш взетата преди това вода.
И твоята логика показва, че по-голямата кофа ще се напълни по-бързо.
Просто ти следвам точната логика на обосновката, нищо повече.
Имаш някаква логика, но тя не е насочена в правилната посока.

Примера ти не е подходящ.
Направи следното. Вземи един фото апарат с АА батерии. Два комплекта батерии едните 800 mAh и един 1600 mAh. Направи 10 снимки със светкавица със двата комплекта. Сложи ги да се зареждат и виж кои комплект ще се зареди по-бързо.

И специално за Оптимата, тя е по-скъпа не защото е нова или модерна технология. Има дори български производители, предлагащи такъв тип батерия от 10 години. Просто тя е с различно приложение от стандарните стартови батерии. Подходяща е да се използва при превозни средства, имащи постоянна консумация при неработещ двигател. Например за каравани или автомобил с допълнително сложени консуматори - например сериозно аудио-видео, което се ползва продължително време без колата да работи. При стандартно оборудван автомобил за мен не е оправдано да се ползва такъв тип.

ecotronic
02-12-2016, 10:08
Съжалявам, ако с коментара за AGM съм ви засегнал, не съм имал това предвид.
За 55 и 70 Ah принципно, това което казвате е правилно, ако акумулаторите са напълно разредени.
Но при стартиране на двигателя, разряда не е пълен.
Нека приемем че двата акумулатора са на една и съща кола, която и при двата ще ползва един и същ ток при стартиране. От 70Ah това количество ще е по-малко от капацитета му в сравнение със същия разряд при 55Ah. Тоест 70 ще бъде по-малко разреден и затова ще се зареди по-бързо, тъй като теоритично алтернатора на една и съща кола ще зарежда и двата акумулатора с еднакъв ток.

Зарядният ток няма да е един и същ поради това, че алтернаторът не стабилизира ток а напрежение.
При едно и също напрежение зарядният ток за акумулатора с по-големия капацитет ще е по-голям. От друга страна енергията, която се вкарва в акумулатора при неговия заряд е пропорционална на квадрата на зарядния ток. Поради това и по-бързо ще се зареди акумулаторът с по-големия капацитет.

krasy
02-12-2016, 10:30
Благодаря за разяснението

BO
02-12-2016, 10:57
Примера ти не е подходящ.
...
Абсолютно подходящ е, защото ми прочети първото изречение, с което започвам. Просто твоята обосновка не е вярна и написано с кофите сам видя, че логиката ти на разсъждение не е вярна.


Зарядният ток няма да е един и същ поради това, че алтернаторът не стабилизира ток а напрежение.

Съвсем теоретично нещата не са баш така. Ако вземеш еднаква енергия от по-малък акумулатор, то напрежението ще спадне в по-голяма степен, заради по-големия разряд. Алтернатора като балансира по напрежение, заради по-голямата разлика на напрежението, то тока при малкия акумулатор теоретично би бил по-голям.

ecotronic
02-12-2016, 11:17
Съвсем теоретично нещата не са баш така. Ако вземеш еднаква енергия от по-малък акумулатор, то напрежението ще спадне в по-голяма степен, заради по-големия разряд. Алтернатора като балансира по напрежение, заради по-голямата разлика на напрежението, то тока при малкия акумулатор теоретично би бил по-голям.

Умишлено малко опростявам постановката за да бъде идеята разбрана по-лесно. А тя е в това, че ако се придържаме към правилото, че зарядният ток следва да е 1/10 от капацитета на акумулатора, то в акумулатора с по-големия капацитет можем да вкараме повече енергия за дадено време.

BO
02-12-2016, 13:36
Умишлено малко опростявам постановката за да бъде идеята разбрана по-лесно. А тя е в това, че ако се придържаме към правилото, че зарядният ток следва да е 1/10 от капацитета на акумулатора, то в акумулатора с по-големия капацитет можем да вкараме повече енергия за дадено време.
Да де, ма на алтернатора не му дреме за тия неща.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.

ecotronic
02-12-2016, 14:19
Да де, ма на алтернатора не му дреме за тия неща.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.

Прав си. При експлоатацията в колата времето на заряд при акумулатори с различни капацитети ще има пренебрежимо малка разлика а и това не е толкова важно.

И за да има все пак някакъв смисъл от дискусията, като спомена за вътрешното съпротивление, ето нещо по-съществено:

На базата на тази товарна характеристика:

http://www.img-share.eu/f/images/328/1ww3xbQ5.jpg

направих някои сметки и те показват следното:

Сравнявам 50 и 100 Ah акумулатори.

При 20 % разряд на малкия напрежението му ще клекне на 11,9 V (при товар от 10 A.)
Т.е - вътрешното му съпротивление ще е 1,19 Ома.

При същата консумация, която за големия ще представлява 10 % загуба на заряд, неговото напрежение ще падне на 12,4 V (при товар от 10 A.)
Т.е - вътрешното му съпротивление ще е 1,24 Ома.

Това означава, че зарядният ток при малкия акумулатор ще бъде 10,9 А. а при големия - 10,48. (при напрежение 13 V.)

Видно е, че зарядните токове са приблизително еднакви, но проблемът е в това, че ако за големия акумулатор той е допустим, то за малкия е прекалено голям.

Извод:

Ползването на акумулатор с по-малък от предписания капацитет, би довело до по-бързото му съсипване.

krasy
02-12-2016, 14:23
Да де, ма на алтернатора не му дреме за тия неща.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.

EDIT
Не съм твърдял, че времето през което се зарежда акумулатора влияе на живота му. Дадох го като причина един от акумулаторите да се зареди напълно за по-малко време, а другия да остане с непълен заряд за същото време до следващия разряд

BO
02-12-2016, 17:42
EDIT
Не съм твърдял, че времето през което се зарежда акумулатора влияе на живота му. Дадох го като причина един от акумулаторите да се зареди напълно за по-малко време, а другия да остане с непълен заряд за същото време до следващия разряд
Ако беше прочел и разбрал мнението на колегата писал преди теб, щеше да вденеш, че грешиш отново за двете ти тези в този пост.

krasy
02-12-2016, 18:37
Продължаваш да се заяждаш.
Вместо да благодариш на колегата, че му се наложи да пуска половин страница пост и да си отнема от времето да смята, защото олекотения му пример не ти хареса, пак се връщаш в началото и преиначаваш написаното.
Ако това което съм написал не ти харесва - хубаво. Дай факти. Кофите с водата не е подходящ пример. За да е подходящ трябва да е следния:
Имаш идна кофа 50 литра и една кофа 100 литра.
Разтърсваш кофите с еднаква сила, а не взимаш еднакво количество.
След това взимаш 0.5 литра канчето и пълниш.

Важното от цялата работа е останалите колеги, когато им се наложи да си вземат акумулатор да знаят, че избора на такъв с по-малък от предписания капацитет не е удачно решение

mordohy
04-12-2016, 20:44
Редно е, когато не сте наясно с някоя технология, първо да се позамислите, после да попрочетете, а чак след това да.... ами питате пак, за да не изпадате в смешно положение.
Двигателите, за които говоря работят в абсолютно просташки режим. Теглят 20 тонни камиони, товарени с 30. Карат силаж и пресни говежди лайна по дерета и баири, при температури от -10 до +60. На всияко отгоре , хеви метъла е стара технология и има един куп електромагнитни клапани и релета със значителен ток.
При тия условия обикновените акумулатори не понасяха не само жегата и вибрациите, но и високият заряден ток.
Всички се лакомите за по-голям стартов ток, а точно зарядният ги бракува.
След консултации обхващащи цялото Средиземноморие, единствено турците в Кипър го бяха решили с акумулатори ОПТИМА. Пробвахме и ние и се оказа успешно. После започнаха да си ги слагат по други селскостопански машини, джипове и коли.
При джиповете и колите издържат вече над десет години.
Те са абсолютно нечувствителни към температурата, а освен това са много леки.
Ха сега си теоретизирайте на воля!:toilet:

DEGWEED
05-12-2016, 00:03
Бих искал да използвам темата и аз за да не пускам нова. Тъй като усетих, че акумулатора върти малко по-слабо или поне така ми се струва, но трябва да държа бутона повече време и ми светва лампата на свещите понякога + Р0380 за реле на свещите та реших да направя тренировъчен цикъл заряд/разряд/заряд тъй като си мисля, че проблема е в акумулатора, а не другаде. В процеса на зареждане обаче, гледайки дали нещо не загрява или не надува забелязах, че като го натисна по едната стена и свисти и изкарва въздух. Огледах го и се оказа, че има малка цепка по шева на снадката на капака и корпуса на батерията. Та исках да питам опасно ли е, че издиша от снадката (все пак е над нивото на киселината) и дали е възможно от там да ми прави проблемите? Не мирише на киселина и няма омазняване.

mordohy
05-12-2016, 21:04
Бих искал да използвам темата и аз за да не пускам нова. Тъй като усетих, че акумулатора върти малко по-слабо или поне така ми се струва, но трябва да държа бутона повече време и ми светва лампата на свещите понякога + Р0380 за реле на свещите та реших да направя тренировъчен цикъл заряд/разряд/заряд тъй като си мисля, че проблема е в акумулатора, а не другаде. В процеса на зареждане обаче, гледайки дали нещо не загрява или не надува забелязах, че като го натисна по едната стена и свисти и изкарва въздух. Огледах го и се оказа, че има малка цепка по шева на снадката на капака и корпуса на батерията. Та исках да питам опасно ли е, че издиша от снадката (все пак е над нивото на киселината) и дали е възможно от там да ми прави проблемите? Не мирише на киселина и няма омазняване.
Колега, не знам с какъв акумулатор си, но се предполага, че е от "неразглобяемите". Тия акумулатори имат обикновено серпантина, за да не губят течност.
Тая цепнатина, която имаш може да е сторила пакост, тоест тая клетка да е с по-малко електролит и от там да идва всичко. Питай в някоя работилница, където се занимават с акумулатори. Ако са майстори ще го отворят, ако позволява конструкцията, ще го освежат и затворят на ново.
Ако обаче е някой стар акумулатор и няма смисъл, карай го до като може и го отпиши. Нев те съветвам да го лепиш с друго, освен топъл силикон, защото може да се е натрупал газ и да гръмне от огън. Гърми доста задоволително и ще имкаш маса проблеми после.

Alex_26
07-12-2016, 09:51
Може би трябваше да провериш предложената батерия от Mordohy преди да спориш с него :)
OPTIMA (http://akumulatori.bg/318/Product/1096/Optima%2055Ah%20YT%20U%204,2)
Аз без да разбирам колкото теб бих се съгласил, че тази OPTIMA би заместила идеално една обикновена 70Aч

Ма тази оптима струва колкото три Варта силвър

---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:50 ----------


Колега, не знам с какъв акумулатор си, но се предполага, че е от "неразглобяемите". Тия акумулатори имат обикновено серпантина, за да не губят течност.
Тая цепнатина, която имаш може да е сторила пакост, тоест тая клетка да е с по-малко електролит и от там да идва всичко. Питай в някоя работилница, където се занимават с акумулатори. Ако са майстори ще го отворят, ако позволява конструкцията, ще го освежат и затворят на ново.
Ако обаче е някой стар акумулатор и няма смисъл, карай го до като може и го отпиши. Нев те съветвам да го лепиш с друго, освен топъл силикон, защото може да се е натрупал газ и да гръмне от огън. Гърми доста задоволително и ще имкаш маса проблеми после.
Иве, тия запечатани, пломбирани и т.н. акумулатори ако не са с гел имат отвор за "обезвъздушаване"

DEGWEED
09-12-2016, 13:35
Колега, не знам с какъв акумулатор си, но се предполага, че е от "неразглобяемите". Тия акумулатори имат обикновено серпантина, за да не губят течност.
Тая цепнатина, която имаш може да е сторила пакост, тоест тая клетка да е с по-малко електролит и от там да идва всичко. Питай в някоя работилница, където се занимават с акумулатори. Ако са майстори ще го отворят, ако позволява конструкцията, ще го освежат и затворят на ново.
Ако обаче е някой стар акумулатор и няма смисъл, карай го до като може и го отпиши. Нев те съветвам да го лепиш с друго, освен топъл силикон, защото може да се е натрупал газ и да гръмне от огън. Гърми доста задоволително и ще имкаш маса проблеми после.
Между другото да, оказа се, че не свисти от цепката, а има една капачка по средата по дължина и от там изспуска въздуха. Явно там е отвора за вентилацията, а на мен ми се е струвало, че е от шева.
Акумулатора ми е оригиналния МанетиМарели. И аз го гледах странно, но го сверих с епер-а и серийния номер на корпуса е същия - 70ah/450A. Ама от 2006г. да е, незнам? Може и да е сменен със същия. След треноровъчния цикъл на -8 'С вчера запали като през лятото!

mordohy
09-12-2016, 15:35
Ма тази оптима струва колкото три Варта силвър

---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:50 ----------


Иве, тия запечатани, пломбирани и т.н. акумулатори ако не са с гел имат отвор за "обезвъздушаване"
Знам, бе!
Нали пет години само с акумулатор - старетер- динамо съм се занимавал.
А за Оптимата...... Я се опитай да занесеш два обикновени акумулатора, да ги качиш на някой голям дзвер, да извадиш старите от контейнера, по принцип на гадно място и тогава да видим какво ще кажеш за цената:cheers: