PDA

View Full Version : Бензин в маслото на Алфа 156 1.6т.с.



dddimitrovvv
23-11-2016, 12:32
Здравейте, колеги.
Днес реших да си проверя маслото и с изненада установих, че много над нормата. Премерих го няколко пъти, гледам и не вярвам какво се случва. Маслото е на е на 6000 и е гд чисто. Реших да го помириша и усетих лек мирис на бензин. Между бензин и масло, може и антифри да има, но не го усещам. Отварям капачката на маслото и гледам слой бежово, като кафе с мляко.

Колата ми е 1.6 туин спарк, имам я от 2месеца, мн си я харесвам, но нещата май не вървят на добре. При мене не е прегрявана изобщо, карал съм я само в градски условия (като съм я карал от нас до работата 5км е загрявала до около 60градуса, т.е. не хубаво загрята), не съм я юркал повече от 3000 оборота, абе много я пазя. Предишният собственик нямам идея дали я е прегрявал и какво се е случвало. Забравих да спомена, че тече вода? От ауспуха и пушека е бял, като я настъпя е пак бял.

Моля ви, кажете ми какво може да е, направо ми се лъса сърцето, така си я обикнах за два месеца. Грнитура ли ее, глава ли може да е, дюза ли..

lordliness
23-11-2016, 12:40
това по капачката е защото я караш на много късо разстояние, ако има малко бензин и той може да е от това, когато мериш трябва да е на равно място, иначе дава големи отклонения на щеката, маслото струва ли ти се по рядко?
Ако покараш на дълго с 90 примерно или по магистралата, ако има бензин от късата дистанция на която караш обичайно, ще изчезне.

ecotronic
23-11-2016, 12:44
Губи ли охладителна течност?

lordliness
23-11-2016, 12:45
Губи ли охладителна течност?

едва ли защото маслото веднага се пресича, ще побелее в картера

ecotronic
23-11-2016, 12:58
едва ли защото маслото веднага се пресича, ще побелее в картера

Побелява само на студено (поне минералното). При работната температура течността се изпарява и по нищо не личи, че има нещо в маслото.

dddimitrovvv
23-11-2016, 13:26
Антифризът си седи на едно място от както я купих (вече почти 1000км). Нивото на маслото по пръчката е над точката за максимум, дори цапа пръчката нагоре по оребрената част.

ecotronic
23-11-2016, 13:38
Моторът работи ли добре (без прекъсване, притрисане)?

Лесно ли пали на студено и топло?

Покарай 50 км по магистрала с около 120 и после премери нивото на маслото. След това го следи, как и с колко се променя при градското каране.

dddimitrovvv
23-11-2016, 13:52
най-студено съм я палил на -7 градуса (миналата седмица) и нямаше абсолютно никакъв проблем, дори и тогава мотора си запали и работеше равномерно. Студена държи малко над 1000 (на око като го гледам около 1200), мисля, че так е нормално. На топло също работи добре, не прекъсва, но малко играят оборотите. Тия дни ще я покарам и ще видя какво ще стане.

В момента нивото на маслото е мн над макса. Не знам дали аз се филмирам излишно или наистина има проблем.:hmm:
Ако има някаква повреда каква евентуално може да се окаже?

Много ви благодаря за съветите :big_bow_down:

Ivanov_
23-11-2016, 14:00
Пушека плътно бял ли е? Ако е леко сив и не губи течност, значи е конденз. Като позагрее колата трява да намалее пушенето. Загрей я хубаво и виж. Ако имаш съмнения за гарнитура иди да ти направят CO тест за изгорели газове в охладителната система, за да си сигурен.

dddimitrovvv
23-11-2016, 14:06
Пушека е абсолютно бял, намалява, когато загрее хубаво на 90 градуса, но пак има малко. :handshake: Ще я снимам да ви покажа какво излиза след като загрее. :)
Дори леко пикае вода от ауспуха

Ivanov_
23-11-2016, 14:38
Ако си с газова е съвсем нормално да пикае вода.

mordohy
23-11-2016, 15:05
От време на време я изкарвай на магистрала и я понатискай.
От каране на къси разстояния се получава точно това, което описваш.
Не бъркай по колата, а си я карай и не слушай тъпизми от сорта: Абе сигутно е гарнитура, ама може и да са сегменти, а най-вероятно главата е спукана!
При каране на къси разстояния, моторът постоянно се олива с бензин. Ако ти пали от втория път има вероятност някоя дюза да пропуска и като спреш да "сипва" по десетина грама в мотора. Това обаче са бели кахъри. Като я подкараш и загрее маслото, тоя бензин ще се изпари и пак моторът ще го изгори.

zombiran
23-11-2016, 15:57
Я виж тази (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=68221) тема. Дали това ти се образува на капачката.

dddimitrovvv
23-11-2016, 16:27
Абсолютно същото ми е по капачката. А като погледна вътре в дупката валовете са си мазни от масло, по тях го няма това бежовото.
Колата е само на бензин, до сега винаги е палила от първия път,най-обикновен 95 само от лукойл сипвам, а предишния собственик е сипвал обикновен 95 от еко.
Сега като се замисля колко я карам и на каква температура е работила, осъзнавам, че в 4 от 5 карания е стигала максимум до 60градуса. Направо съм си за бой. :whip:


Много се радвам, че в тоя форум попандах на наистина отзивчиви ХОРА!! Направо трябва да ви черпя нещо като имаме сбирка.:drunk: :bowdown:

vovata
25-11-2016, 17:45
Това за късите разстояния са дрън дрън. Най вероятно дюза/дюзи имаш пикаещи. Бензина ще ти разрежда маслото и няма да изчезне !

dddimitrovvv
26-11-2016, 16:09
Колеги, имаме положителен резултат след вчеращното шофиране. Карах я малко по-грубо и я оставих. Днес проверих маслото 3 пъти за да съм абсолютно сигурен какви показва-3-4мм под максимума!! Надявам се да се задържи на това ниво. :)

dddimitrovvv
05-12-2016, 00:36
Тааакааа, реших и проблема с белия пушек.днес заредих 30л горово след като ми светна лампичката. Покарах я малко и не забелязвах белия пушек. Реших да пробера касовата бележка при старите бележки/просто пазя бележките кога колко съм сипал/ и гледам,че последния път са ми сипали дизел вместо бензин. имах 20тина литра бензин и са ми сипали 10л дизел. Не знам как е станало, защото дизеловите пистолети са по-дебели. Важното е, че за момента нямам проблеми.

mordohy
05-12-2016, 21:10
И къде стана тая беля?
Звънни да го обсъдиме на по бира или нещо друго!

alfaromeo16vVarna
09-12-2016, 16:24
Аз съм със същия мотор и при мен в същото не се притеснявай давай повече газ