View Full Version : Високи скорости
Здравейте
Отдавна си мисля да напиша тема по въпроса за скоростите, които си позволяваме да вдигаме по националните пътища. Може би ще кажете, че сега всеки говори за това и ви е омръзнало да слушате и гледате материали на тази тема, но въпросът според мен е прекалено сериозен, много повече, отколкото може да се осъзнае.
За съжаление, когато човек усети прилива на адреналин и загубва всякаква мярка и усещане за истинската опасност, която създава. Разбира се, и на мен ми се е случвало, и то не веднъж да загубя контрол над разъма си докато съм на пътя. И това, каквото и да си говорим, не може да се избегне. Но мисля, че колкото повече се говори за това човек придобива нагласата, че работата е сериозна и трябва много да внимава - не с техниката на каране - а с лудите в главата му.
Преди няколко дена четох статия в нетинфото как шофьорът на министър Петков май беше, загубил контрол над колата си излетял от пътя, загинал заедно с жена си. Ето ви пример - професионален шофьор, на 50 години, с опит, нагласа и т.н., с хубав автомобил (мисля че Шкода Октавя, каквото и да си говорим при всички положения много по добър от повече от половината по пътищата) свършва в канавката. А има хора с по 100 коня коли на по 15 години си мислят че са хванали бика за рогата. Да не говорим, че ако има още някои глупак като тях...
Ето сега например една хубава идея - в София сложиха билборд с катастрофирал автомобил. И това ме наведе на следната мисъл :
Моля всеки който има пътно транспортно произшествие, или е чувал за такова, да го разкаже. Мисля че това ще повлияе на много от хората със здрав разум тук - а те не са малко. Още по добре ще бъде ако има и снимков материал. Дори и да са извадени от нета снимки, просто да се види наистина за какво става дума.
Аз личен опит с ПТП за щастие нямам. Но имам един спомен с един малоумен шофьор, които трябваше да ни вози от морето до София. Колата беше пежо 406 TD. Нищо особено, но си вдигаше 220 по магистралата на места. Този малоумник има челен удар с дърво, оцелява по чудо, а скоро разбрах че и пежото е размазал. На отиване си мислех че кара с тази скорост колкото да се изкефи на колата за малко. Но не. Цялата магистрала я минахме със средна скорост 180 някъде. Преди тунела му написаха и акт. Лошото стана след като излязохме на двупосочния път.
Ето ситуацията - дълга колона, движеща се с около 70, отпред камион. Ние сме последна , 8-9 кола. Той започва да изпреварва, а в същия момент отсреща излиза мерцедес със завидно голяма скорост. Добре че шофьорите около нас се ориентираха и кой със спирачки кой със газ ни направиха място да се приберем. А ако не го бяха направили ?
На връщане ва;еше дъжд на магистралата. Ние отново със 200. Някакъв селяндур с БМВ 320 ни изпревари отдясно и нашият реши че е моментът да си покаже и той рогата. Само да отбележа, че в колата сме 3 човека + малката му сестра. И се започна едно гонене с малоумника с БМВ-то по мократа магистрала. В този момент аз не издържах и направих скандал, накарах го да спре и слязох от колата. Прибрах се на стоп.
Да отбележа, че както скоростта не се усещаше при движение, така при спирането се усети двойно. Сигурно към 200 м спиръчен път имахме, АБСа не помогна кой-знае колко при тази скорост.
Колко от вас са си позволявали да карат така? Достатъчно е просто да се замислите. Аз лично преди това пътуване съм карал така.
Надявам се че ме възприемате насериозно. Малко се поувлякох. Благодаря за вниманието!
ето я статията - http://dnes.dir.bg/2007/04/12/news1564696.html
и още една със снимки - СЪС СЛАБИ НЕРВИ ДА НЕ СЕ ГЛЕДА!
http://www.trud.bg/App/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10834
и още - http://www.bulphoto.com/categories/27/
Аз лично винаги чета такива, когато попадна.
и аз мога така
на фотошоп :static:
миналата зима
няма наклон на пътя, сравнително прав и се движим доста бавно с около 70, но влизаме в завой и колата продължава да се движи направо
повтарях си мислено: Само не в дървото, само не в дървото
е улучихме единственото празно място между дърветата, късмет си беше, на колата нищо й нямаше, само се нашашкахме, караше приятеля ми
а случката стана заради лед
малко преди това изпреварихме един, на който му се чудехме защо кара толкова бавно
е после остатъка от пътя го взехме с 20-30км/ч като всички останали
Поздравления за темата!!! Време беше за такава тема! За щастие нямам пътни инциденти за да разказвам :wink:
На мен май се пада честта да започна с черните разкази :roll:
Октомври 2000г. имах "Clio 1.8-16v" и карайки по бул."Хр.Ботев" от 5-те кюшета в посока Централна гара, точно пред хотел "Централ" (срещу "СинСити") едно пиколо маневрира едно "Сузуки Суйфт" пред входа на хотела, за да е по-удобно на гостите и естествено изобщо не ме видя, пресече ми пътя и го ударих странично, завъртях го и го качих на тротоара :(
Нищо ми нямаше, както и на него, но килите бяха поогънати :cry:
Той беше виновен за отнемане на предимство :!:
Януари 2001г. със същото това "Clio" движейки се от "Орион" в посока жк."Надежда", точно преди моста на Бакърена фабрика едно такси, току-що оставило клиенти започна да прави обратен завой пред мен, но не можа да го довърши :(
Ударих го във вратите без да имам време изобщо да натисна спирачка и от "Опел Кадет" го направих на "Опел Корса" :cry:
На мен нищо ми нямаше, само малко си бях натъртил коленете в таблото, а от колата не ставаше нищо... :cry: После се установи, че "Clio"-то има изместване на шасито с 3см., освен кривите рогове и греди, спукано челно стъкло, потрошени пластмасови калници, капак сгънат през средата, радиатор... аз даже бях изкривил волана напред към таблото, защото успях само да се стегна на него при удара :roll:
Виновен беше таксиджията, отново за отнемане на предимство, въпреки, че всячески се опитваше да убеди катаджийте, колко бързо съм бил карал аз :!:
Април 2005г., вече карах чисто ново "Clio 1.4-16v" и една вечер на път към мой приятел, на едно кръстовище в жк."Надежда" преминах на жълт сигнал с надеждата да се изтегля от кръстовището, за да не преча на движението, НООО от лявата ми страна едно момче с "Хонда Прелюд" заобикаляйки колоната на светофара и виждайки, че следва зелен сигнал за него, даде газ и се блъснахме на средата на кръстовището - неговата предница в моите врати :(
Колата ми буквално отскочи във въздуха, защото "Хонда Прелюд" е ниска кола и удара се падаше в долната част на "Clio"-то, което, в комбинация със скоростта и посокана на движение, подейства като трамплин и повдигна колата леко във въздуха, след което се завъртя на 180 градуса - спрях на паркинга на отсрещното кафе и добре, че ми се отвори страничната въздушна възглавница, защото иначе пожех да счупя стъклото с глава и да има по-сериозни последствия :cry:
Абсолютно нищо ми нямаше, малко ме боляха ребрата от ляво, но това беше от самата възглавница, а не от удар по купето :(
"Clio"-то имаше доста сериозно поражения по двете ляви врати, лявия праг, предния и задния ляви калници, задната гума и май по задното окачване, но за него не съм сигурен :roll:
Момчето с "Хонда"-та беше виновно за премнаване на червен светофар :!:
Октомври 2006г., с добре познатото ви "ФИАТ Пунто", на път за "ИТАЛФЕСТ 2006", на 84км. от София, по магистралата, точно преди Пазарджик, сменяйки диска в стереото за момент не отделих вниманието си от пътното платно и се врязах в спрял в аварийната лента камион :(
Отново нищо ми няма - лекото охлузване по главата и натъртването на десния крак не ги броя за проблем, на фона на гледката, която се наблюдаваше при катастрофата....
Снимка1 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006461.jpg)
Снимка2 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006463.jpg)
Снимка3 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006464.jpg)
Снимка4 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006465.jpg)
Снимка5 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006468.jpg)
Снимка6 (http://proper.alfaromeo-bg.com/ItalFest_2006/Kuku/20061006470.jpg)
Снимка7 (http://bgphoto.net/photos/15540/o632960100846562500.jpg)
Снимка8 (http://bgphoto.net/photos/15540/o632960100925468750.jpg)
Снимка9 (http://bgphoto.net/photos/15540/o632960101049062500.jpg)
Снимка10 (http://bgphoto.net/photos/15540/o632960101096718750.jpg)
П.П.
Имам още няколко сериозни катастрофи, но при тях не съм шофирал аз и затова не ги разказвам - ако държите ще ги споделя :roll:
....
Абе да си ни жив и здрав и сметам да си се научаствал в ПТП и да забравиш какво е тва!
ми децатдокато се наспамят май само ти ще си!!!Аз ПТП нямам нито зад волана нито като пътник(чукам здраво на дърво),но има и един друг фактор ,който ще хвърля в ужас всеки път когато се кача в колата и той е малоумниците участници в движението.Добре,да речем че си карам почти без нарушения,не превишавам скоростта с много,не минавам на червено,не отнемам предимство,спирам на пешеходци,спазвам си дистанция,абе почти изряден участник в движението,обаче разни рацери,пияни,слепи или много ядосани че "е оня педал ги бил засякъл" или "бе тия селяни няма ли най накрая да ме пусна да изляза" се надценят себе си и колата си и ме помелят мен.И какво като несъм нарушил закона и какво като със се съобразил с пътната обстановка,Да, скоростта убива но за съжаление в повечето случаи не само този който е превишил ограничението,на него не ми е жал,колкото и нехуманно да звучи,защото в преобладаващите случай точно задкормилното устройство оцелява,а си отиват невинните в неговия и другите автомобили.Но,манталитет,неизкореним
charmario
27-04-2007, 16:05
Моята случка е отпреди няколко години. Тогава имах Пежо 205. На път към Надежда минавах през Лъвов мост по Мария Луиза в посока Централна Гара. На кръстовището с ул. "Козлодуй" имаше спрял трамвай, заради който не можах да видя пресичащата на червено Опел Астра GSI, върху която връхлетях. За да не помеля човека, който седеше вдясно на малоумния шофьор на Астрата, набих зверски спирачки и навих волана максимално вдясно, така че да не нацеля вратата, а предницата. Резултът беше, че половината муцуна на Пежото ми беше отхапана, цялото купе усукано, а аз силно зашеметен. На Астрата общо взето и бяха одраскани броните. Но това дотук не е нищо. Дойде полиция, започна да пише и дупетата от Астрата им предложиха пари, за да ме изкарат мен виновен. Кажете ми що за хора са това? Със своята тъпа постъпка да минат на червено ми отнемат колата, за малко да ми вземат здравето и на всичкото отгоре се опитаха мен да изкарат виновен, което автоматично щеше да означава, че застрахователите нямаше да ми поемат нищо. Но това не беше всичко! Накрая куките искаха да ми вземат телефона (Sony Ericsson Т610), за да не ме пишат мен виновен. Добре, че дойде един приятел (бъдещия ми кум сега) да ми донесе пари, за да им платя, въпреки че не аз бях минал на червено. Малко се поолях в разказа, за което се извинявам, но с две думи да обобщя:
1. Винаги карайте с колан! Спасява!
2. Не минавайте на червено!
3. Дръжте си очите на 100 като карате, защото идиотите са навсякъде!
4. Имайте едно на ум за куките, щото те си мислят, че продават на пазара, а не че са в полза на обществото.
Браво на odisey за темата!
1) млад шофьор съм, карам бързо (за този завой - с около 60 км/ч), с фиат 131 в десен, остър завой, без видимост. колата поднася и леко превърта завоя, отсреща идва газка - закача ме за багажника и ме завърта наобратно - отзад колата беше зле, но я оправих. на мен и на газката ни немаше нищо;
2) карам същия фиат, в еднополсочна улица, едина със лада ме удря почти челно, в завой без видимост - карахме сравн. бавно и щетите бяха поносими - поне за мен :twisted:
3) същия фиат - караме в колона на влизане в софия - задръстване, добра видимост. спирам. минават 10-15 сек и чувам свирене на гуми, и виждам в огледалото как един голф ме удря - удара пак не беше мого силен, но голфа беше доста пострадал. интересното е че случката стана точно пред очите на едни катаджии, които бяха спряли там и "контролираха" движението - те писаха актовете. другото интересно е, че дедката който ме удари викна сина си (неква мутра) да каже на катаджиите да не му пишат акт и то пред ме. :!:
от 2-3 год. нямам ПТП - дано продаължа и занапред так :lol:
PEPI-2ALFA
28-04-2007, 03:55
1.Кандидат-студентска кампания 1989г. ,1 от парвите ми пътувания до София без наставник (баща ми)с неговата лада.На пътния възел на околовръстното и бул. България. Излизам от околовръстното с широк десен завой и се включвам в бул., вече съм под моста (околовр.) и виждам в огледалото ЗАЗ-ка (от тия плоските) излиза с дрифт :shock: от десния завой. Занася първо в ляво после в дясно ,обръща на 180град. ,удря се в левия бордюр и се изправя на дясната си врата. Аз спирам и отбивам в дясно и - същото упражнение завъртях се обратно на движението ,само дето спрях на около половин метър от бордюра предната гума и 1 задната. После брат ми изважда старците от колата докато аз треперех като лист. Пътя не беше мокър и не му личеше да е мръсен ,но явно е имало нещо.
2.Карам Форд Транзит с каросерия с платнище.След Благоевград посока София минавам през участък с разпиляна слама, 2 човека я събират-нищо карам си. След около 100м. влизам в село с доста дълъг прав участък.По средата виждам ГАЗ-ка завила в ляво в черен път и си стои- карам си. Наближавам и тоя Идиот с камиона излиза на заден на пътя да обърне посоката да се върне за сеното. Решавам ,че не мога да спра, тръгвам към банкета и спирам. Дори не усетих ,че ме е ударил, а тоя гад дори не спря да види какво става. Брезента от шофьорската страна от половината назад разпран , шприглите изкривени, добре че возех празни пластмасови бутилки та нямаше щети по товара. Върнах се викнах полиция ,а шофьора на ГАЗ-ката въобще не ме видял.Добре ,че не предприех спиране- или челно щях да го ударя ,или той да се забие в кабината ми.
PEPI-2ALFA
28-04-2007, 04:10
3.Това беше скоро -вече с алфата. На излизане от София посока Перник след караулката на Владая тръгвам да изпреварвам.За изкачващите има 2 ленти ,насрещното 1. Отсреща плътна колона и 1 кретен с Ауди си изпреварва в насрещното и изобщо не прави опит поне малко да се прибере.И аз какво ми стана -почти не мръднах да му направя място. Толкова ,че си закачихме огледалата. Без щети. След 3-4 дни гледам 1 предаване по тв. с гост Митко Илиев- пилота. Та той каза така- не е много важно да умреш с предимство :idea: .И като се замисля -много си е прав.
преди няколко години с астрата на майка ми. пътувам от силистра към софия. Още първите стотина километра бяха. Та, влизам аз в някакво село по пътя и си карам с ~70-80 и виждам как едно дърто волво се включва в движението от странична уличка. Няма проблем, далеч беше. След 50м има спряла кола и той си дава левия мигач, за мен е ясно, че той е примерен шофьор и си е пуснал мигача, за да покаже, че свива малко в ляво, за да мине покрай спрялата кола. Да, ама не (г-да комунисти). Той щял да свива в някаква уличка на ляво. Ми треснах го отзад. Поражения по астрата - броня, маска, фарове, перката счупена и радиатора спукан. Поражения по волвото - има една декоративна пластмасова лайсна на задната броня, че тя малко се беше отлепила от едната страна. Виновен за ПТП-то - естествено аз.
Безопасната скорост е функция от мноооого компоненти- състояние на пътя, състояние на колата, опит, умения и моментна кондиция на водача и т.н. Акциите от типа "Убий скоростта" са културно-масови мероприятия с цел печалба, рейтинг, отвличане на вниманието и т.н. Не крия, че обичам високите скорости, но никога не правя малоумни изпълнения. Ако трябва, половин час се влачас 60 след някой камион,но не правя рискови изпреварвания. иначе се старая да поддържам 120-140 на главните пътища, но максимум 80 по междуселските, особено непознати. Нека не се правим на светци, щом имаме афинитет към спортните коли, имаме и към високите скорости. Но всичко с акъл да става. Ясно е, че няма да станем германци и американци, но да имаме поне чувство за самосъхранение.
Най-критичната ситуация, за която се сещам, беше преди около 5 години на пътя Плевен- Ловеч. излязох от завой с около 130 и пред мен изникна каруца с около 4-5 цигани, а в насрещното идваше Фолксваген Джета. Шофьорът му схвана ситуацията, намали и се изтегли плътно вдясно. Иначе... не ми се мисли. А в колата бяха брат ми, гаджето ми и най-добрият ми приятел...
А по принцип по този път най- критични ситуации се предизвикват, когато разни Корси и Фиести тръгнат с 90 да изпреварват камиони, каращи със 70...
И към цялата ситуция като добавим и това, че никога не знаеш къде каква дупка ще се покаже...Баща ми имаше произшествие на магистралата :!: преди години беше де, ама със 140 влязъл в някаква дупка...слава богу само джантата беше станала на парчета.
1. Преди десетина години със засче 968 се треснах в едни дръвчета, засчето се омаза и отиде за старо желязо. Причините - много пил и не можах да захапя че пътя леко завива, в колата бяхме четирима и се отървахме малко уплашени и натъртени. След това спрях да пия и да карам. Иначе засчето се караше като самолет от мене и от брат ми ама на мене се падна честа да го строша, а той имаше няколко излитания от пътя.
2. Преди 3 години, вече напреднал и със Ситроен Ксантия 1.8, в едно градче си изпреварвам опел кадет пълен с цигани, хрумна им както съм и до задницата на опелчето да завият наляво пред мене и разбирасе ги треснах и ги пратих на тротоара сред други цигани /играят карти/, голямо чудо стана, за 20 секунди докато се усетя около мене море от цигания, кратка схватка с циганята докато се успокоят /от цялата работа ходих на зъбен хирург/ и след това доиде кат, взехами проба за алкохол, пилота на опела го няма изчезнал полицията рече че няма как да го намери в циганската махала и накрая се разбрахме да си ходят по-живо по-здраво без да ми пишат акт. На Цитроена му нямаше нищо само бронята издраскана, опела смачкан отзад отляво, от удара му хвръкнаха предните фарове и решетката пред радиатора. От тогава в циганската махала не изпреварвам.
Преди седмица шурея се тресна в една мантинела. Влиза прекалено бързо в десен завои задницата се поднася и се подпира в мантинелата. Колата е фиат уно. Пострадали няма, уплашени трима.
От скоро имам 156 със него произшествия нямам засега. Веднъж съм вдигал малко над 200, по пътищата си карам 100-130, а по селските до 90, в населени места 50-60 понякога с ежене по сфетофарите. Пил не карам.
8 октомври 1998 г. /тогава бях на 20 г./ ме отнесе турски рейс на кръстовището на Околовръстен път и бул. Черни връх, идвах от Драгалевци и пътувах надолу за Лозенец. Рейса мина на червено и ме удари с около 80 км/ч в предницата. Бях с БМВ 316 - колата усукана, аз разбих страничното стъкло с глава и си докарах чудно сътресение плюс малко нарязвания от съклата. Шофьора на рейса приятно почерпен се оказа в последствие - класика. След случката зад волана на кола се качих чак пролетта на 2006 г.
capricorn
02-05-2007, 14:04
след няколко леки катастрофи за 12 години шофьорлък и над милион километра (като студент работех шофьор на фолкваген транспортер, а след това бях сервизът на една фирма за бг, македония и сърбия). стигнах до няколко важни принципи за да се избегнат рисковите ситуации доколкото могат, разделил съм ги на 3 групи:
1) караното от мен мпс трябва да е изправно технически:
- гуми добри, ако е лято летни ако е зима зимни, да са напомпани както трябва според сезона и натоварването на колата;
- спирачна система, безупречна, от време на време да се проверява настилката и как се спира на нея, особено при смяна на такава.
- да се проверят всички течности на един два дена или най-рядко на седмица, преди дълъг път е задължително, да се ослушвам за проблеми и чукания и виенета по ходовата част, и окачване;
2) пътната настилка, обстановка:
- ако е асфалт, има няколко типа и колите се държат различно на всеки от тях при сухо и мокро и мъзгаво ( току що завалял или само приръми колкото да направи от праха по настилката на мъзга)
- ако са павета да се кара много по-спокойно без резки маневри и на голяма дистанция
- повишена концентрация на дупки, от двете ми страни да няма по възможност никой, ако има по-спокйно каране.
- при завои даже и да има лента за изпреварване, ако няма видимост НЕ ИЗПРЕВАРВАМ (пътя софия - перник е добър учител че и със предимство и в собствената лента те удрят челно разни идиоти).
- ако съм се заял с някой и го/опитвам се да го изпреваря да си оставя достатъчно луфт че при неуспех да мога де се прибера зад него.
3) другите:
- като видя неуверен шофьор при възможност го оставям бързо зад мен и го забравям, ако не, по-голяма дистанция и го оставям да отмине.
- пешеходци на пешеходни пътеки винаги пускам ако не са на тях ръмжа с двг и клаксон и не ги пускам но карам с такава скорост, че да мога да спра моментално 20-25 км/ч.
- никога не забравям, че дори аз да знам, че съм с предимство другия може да не го знае или просто ако е кретен или ченге да не му пука.
- при спиране на светофар винаги си оставям 2-3 метра от предния и гледам дали тоя отзад ще успее да спре ако не успее имам 2 метра да отпусна напред.
Миналата седмица замалко да участвам в верижна катастрофа до VW на околовръстното Лозен - един тир спря в една мазда, аз едва спрях (много добри спирачки) а отзад с джетата пича и добре че отби през банкета и пак насмалко да се удари в тира. Ако ме беше целнал отзад - направо съм си на баничка. Само с уплаха се оттървах. Вчера до ихтиман-Тракия едва се разминах с 140 с едно куче но един Фокус, добре го центрира. Май само той отнесе поражения по предница (аз продължих).
Дано най-много близо до катастрофи да се намирам ...
Не съм вярващ ама ходих на църква след първата случка с колата(на околовръстното)
:roll: Мен ме удариха за пръв и дано да е за последен път преди доста години...всичко стана по възможно най-тъпия начин както винаги естествено...навръх великден ходихме с семейството до сестрами в Коматево (Пловдив).Точно на последна спирка на 16 на коматевския възел с едно Рено 5 излизам накрая на черния път пред една автомивка..спирам за да се огледам за коли и пред мен спира едно Мицубиши Лансер,шофиора се оглежда одзад и отпред,върти пълен ляв и дава назад за да се върне малко назад и да влезни напред в автомивката.Засилва се колкото може с пулна газ назад и докато вкарам задна вече се беше забил буквално в реното :lol: :lol: насичкото отгоре бях натиснал и спирачките :roll: :roll: напрао ми резмаза предницата...с някъв гнусен теглич 8).2 калника,2 фара,преден капак,радиатор,ришетка и така нататъка :evil: пълно е с идиоти в тоя град....поне се разбрахме по взаимно съгласие и си плати всичко,даже в повечко :o ама той беше някъв скакалец като слезнах ако беше зел да увърта щеше да му се случи случка голяма :lol:
ето малко линкове от български катастрофи
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0 (http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=18254&postdays=0&postorder=asc&start=0)
http://wishmaster-ruse.hit.bg/whatsnew.htm
след няколко леки катастрофи за 12 години шофьорлък и над милион километра (като студент работех шофьор на фолкваген транспортер, а след това бях сервизът на една фирма за бг, македония и сърбия). стигнах до няколко важни принципи за да се избегнат рисковите ситуации доколкото могат, разделил съм ги на 3 групи:
1) караното от мен мпс трябва да е изправно технически:
- гуми добри, ако е лято летни ако е зима зимни, да са напомпани както трябва според сезона и натоварването на колата;
- спирачна система, безупречна, от време на време да се проверява настилката и как се спира на нея, особено при смяна на такава.
- да се проверят всички течности на един два дена или най-рядко на седмица, преди дълъг път е задължително, да се ослушвам за проблеми и чукания и виенета по ходовата част, и окачване;
2) пътната настилка, обстановка:
- ако е асфалт, има няколко типа и колите се държат различно на всеки от тях при сухо и мокро и мъзгаво ( току що завалял или само приръми колкото да направи от праха по настилката на мъзга)
- ако са павета да се кара много по-спокойно без резки маневри и на голяма дистанция
- повишена концентрация на дупки, от двете ми страни да няма по възможност никой, ако има по-спокйно каране.
- при завои даже и да има лента за изпреварване, ако няма видимост НЕ ИЗПРЕВАРВАМ (пътя софия - перник е добър учител че и със предимство и в собствената лента те удрят челно разни идиоти).
- ако съм се заял с някой и го/опитвам се да го изпреваря да си оставя достатъчно луфт че при неуспех да мога де се прибера зад него.
3) другите:
- като видя неуверен шофьор при възможност го оставям бързо зад мен и го забравям, ако не, по-голяма дистанция и го оставям да отмине.
- пешеходци на пешеходни пътеки винаги пускам ако не са на тях ръмжа с двг и клаксон и не ги пускам но карам с такава скорост, че да мога да спра моментално 20-25 км/ч.
- никога не забравям, че дори аз да знам, че съм с предимство другия може да не го знае или просто ако е кретен или ченге да не му пука.
- при спиране на светофар винаги си оставям 2-3 метра от предния и гледам дали тоя отзад ще успее да спре ако не успее имам 2 метра да отпусна напред.
Благодаря за поста - много ценни съвети ! Дано повече хора да го прочетат внимателно и да си вземат поуки.
Аиде и аз да се похваля.
Миналата седмица, цялото семеиство се натоварихме на колата... и тръгваме от Варна за Пазарджик (за почивните дни). Всичко прекрасно... пътуваме си ние. Движението- малко натоварено, но поносимо. На Слъчев бряг около 4-5 часа (час пик) едни колони , едно чудо... Подминавам светофара на околовръстното и карам зад едно БМВ 5-ца последен модел... и на разклона за Равда както си караме с 50-60, цялата колона спира внезапно. Всичко ОК.. аз спирам на около половин-един метър от БМВ-то. След подобно ряско спиране съответно поглеждам в огледалото за обратно виждане. Зад мен Сеат (с младо хубаво момиченце) без проблем спира... ОБАЧЕЕееее... Гледам Един бял ФОРД Транзит.......... с бясна скорост... и в последствие луди спирачки и 11 метра спирачен път , удря момата със Сеата... и тя в Мен !!! Трябваше да избера в бързината... БМВ-то ... или сеата... е, аз избрах Сеата . спасих 2 аирбега.... но пък бронята и багажника бяха криви!
Пострадали Няма !
Поука: Спазваите дистанция! И когато карате, Наистина караите... а не се занимаваите с други работи... и не се отплесваите!
Mind_Control
11-05-2007, 10:22
Истината е, че ако всеки спазва ограниченията катастрофи теоритически няма да има, а практически ще са толкова малко, че половината пътни полицаи ще останат без работа и жертви няма да има. Докато се кара с превишена скорост и се изпреварва на забранени места каквото и да си говорим няма да помогне :roll:
Аз имам една катастрофа зимата на лед. Хем карах с 30, но просто като се опитах да завия колата продължи направо :frown: и се ударих в един пикап, нищо сериозно, освен предницата на колата разбира се, която беше наполовина помляна. Но това ме научи поне, че на дъжд и сняг всяка скорост е опасна!
ами да ви кажа моята 1-ва и единствена ( да се надяваме завинаги ) катастрофа беше преди 2 години и малко.Още нямах колаи карах тази на мама и тати Ланча Дедра 1.8 108 к/с и тъкмо бях излязъл отпуска от казармето и 06:00 сабахлям викам я чакай да й се накефя преди да си легна . ОБАЧЕ : карам аз в града и се насочвам към един лек завой със 100 км/ч ( по принцип съм го взимал със 110 ) и от една уличка 1 пичага не спира на стопа и за да не се шибна в него точно в завоя удрям спирачки ( сещате се за какво става въпрос ) и колата се завърта много лошо поизправих я малко и почти се беше върнала в което платно трябва пристигна и тротоара ( нов , хубав , висок около 20-25 см. ) с наредени метални колчета на него.И какво става глупакът ( АЗ ) се нацепва в тротоара от там взимам със себеси 5 колчета и се спирам в стълбът ( на който му фръкна цялата лампа ) . Човечецът , който не спря на стопа вобще не спря , аз замалко да се подпаля ( и добре , че бях с колан , нямах AIRBAG ) и за къпак на всичката тази моя глупост човекът , който караше пътната помощ ме познава много добре ( голям срам брах ) . П.П. От цялата история мисля , че съм си взел поука но пак се правя на състезател от време на време самоче с разликата , че сега го правя с по-малка скорост и на по-безопасни места ( площади широки пътища без движение и др. ) ето и снимка на първата ми голяма ( вече мъртва ) любов
1 пичага не спира на стопа и за да не се шибна в него точно в завоя удрям спирачки ( сещате се за какво става въпрос ) и колата се завърта много лошо поизправих я малко и почти се беше върнала в което платно трябва пристигна и тротоара
До болка позната ситуация .. важното е, че си жив и здрав ;)
detelazurno
14-06-2009, 12:47
Преди около 3-4 години някъде се спускам по Скобелев от Руски паметник посока Mall of Sofia. Светофара на Скобелев и Стамболийски светеше червено и както винаги се образува колона, всички се спускаме лекичко с около 20 км/ч. На около 20-тина метра от светофара аз съм в най-лавото платно защото се редя за ляв завой. В дясното платно на една кола разстояние пред мен се движи едно Мицубиши Паджеро. Дистанцията между мен и предната кола беше напълно достатаъчна да влезне още една кола, но не и когато колата е въпросното Паджеро. Не знам какво искаше да направи, но изведнъж тръгна да се мушка пред мен, но явно реши, че няма как да стане и се озова с левите си гуми в лява лента, а с десните в дясната. Влизайки така плътно и рязко пред мен аз нямах никаква възможност да спра в резултат на което леко се подпъхнах под него. При него щетите баха малки (та аз на практика не го ударих, аз бях под него). Леко му увисна ъгъла на бронята. Моите щети се виждат на снимката. Естесвено акта аз си го отнесх защото съм отзад. Катаджиите спряха от другата страна и дори не огледаха. Само дойде един чичка до оградата между двете платна видя, че аз съм отзад и ни викна да почва да пише. Беше безмислено, но аз започнах да споря с тях в резултат на което ми лепна стикер на предното стъкло "спрян от движение" с обяснение, че нямам мигач и фар, което прави колата технически неизправна. Това ми е единствената катастрофа. После горкото Рено, което беше преживяло какво ли не се спомина на магистралата за Атина. Един приятел го караше и куче (wtf?!?!) му пресече пътя.....последсвията баха трагични за колата. Завърта се, презича всички платна напряко и последва челен удар с 80 в бетонните ограждениа разделящи платната.Момчето е добре. Нищо му няма само малко го болеше врата после.
Иначе инфарктни ситуации имам 2-3, но най-фрапантната беше миналата година на път за море. Тъкмо се бях прибрал от дълго странстване в чужбина и с приятелчета решаваме, че ще отскочим за събота и неделя до морето. В един участък от пътя задръстването беше доста прилично. Пътя беше само с 2 платна. Настигайки колоната започвам лека полека да намалявам. Но явно този пред мен нещо се подлъга от движението...не знам. Предполагам на всеки се е случвало наближавайки колона да се подведе, че има някакво движение и в последния момент да забележи, че всички всъщност се движат по-бавно от него. Както и да е. Та набива той спирачки. Дистанцията ни беше достатъчна и аз спирах най-спокойно зад него като в този момент поглеждам в огледалото и виждам как един голф всячески се опитва да спре зад мен, но няма да му е достатъчна дистанцията . Добре че се оказах точно до някаква отбивка и рязко кривнах в нея и му направих място.Когато най-после се закова на място голфа беше на нивото на половината ми задна врата (колата отново е Рено 19, хечбек с газова бутилка отзад, в колата сме 4-ма души) Не ми се мисли какво щеше да става ако нямаше къде да избягам от него. Иначе поражения при останалите участници имаше. Докато аз свивах в отбивката видях как 2-ма от по-задните коли, които не са успяли да спрат влизат в насрещното. Единия излезна в тревата. Другия нямаше този късмет-завъртя се и насрещно движещата се кола въпреки пушилката която дигаше от спирачките си го нацели странично и го изхвърли и него в тревата. Пострадали нямаше. Само изкривени ламарини и изпотрошени прозорци. Някъде по-назад май се чу още един лек удар, но него не съм го видял. И целият този хаус настана за секунди при скорост не по-голяма от 80. Не почвече от километар минахме след инцидента и отново се намериха такива които наскачаха да изпреварват в насрещното. След още 3-4 километра видях един Ситроен С4 излезнал от пътя и слезнал долу в дерето.
Откакто съм седнал зад волана на автомобил това са най-инфарктните ми случки. Надявам се още дълги години да се опазя жив и здрав. Господ да ни пази от безрасъдни същества, за другото имаме глава на раменете си!
За 13 години каране, имам 2 "ПТП"-та, и двете със скорост около 5км/ч. :tooth:
И двете при потегляне и съответно заблейване, и при поглед отново в пътя, предната кола спряла на има-няма 2 метра от мен, а аз се движа - съответно следва удар. Само единият път имаше поражения - счупен мой десен фар, защото потеглянето беше на завой и нацелих спрялата кола пред мен малко косо. :blush:
Като изключим тези два случая други проблеми не съм имал. Инфарктни ситуации, може би 2-3, от които помня само една преди 2 години и половина.
Тогава просто забравих за съществуването на един завой и когато се усетих беше доста късно - е те тогава разбрах, що е то истинско недозавиване. :new_Eyecrazy:
Бях с Peugeot 405 и ситуацията беше доста напрегната въпреки, че скоростта не беше чак толкова голяма, около 50-60км/ч. Но се справих със ситуацията, за щастие. :drive:
Oтделно от тези премеждия, неприятни случки имам кажи-речи всеки ден и то по няколко пъти, защото просто е пълно с малоумници на пътя. :brickwall:
То не е минаване на червено, отнемане на предимство, неправилно престрояване без никакви сигнали, ненормални изпреварвания... :cussing:
Ето, вчера - отвиам към Панчарево, пред мен кара някакъв чичо с Ford KA, ама си кара нормално човека, с 60км/ч.
Аз си се движа зад него на 20-ина метра съвсем спокойно, а в насрещното движение - безкрайна колона, "софиянци" се връщат от родните места. :crazy:
Държа да отбележа, че по този път ограничението е 50км/ч., като на места има знаци за 40км/ч.
И при тази ситуация, някакъв олигофрен с eдно раздрънкано дърто VW Polo ми се лепна на бронята, ама буквално на по-малко от 2 метра и ме натиска - пуснал ксенони в комбинация с ксенонови халогени! :furious:
На няколко пъти просто пипах спирачката по 2-3 пъти бързо, колкото да ми присветнат стоповете, белким се усети, ама не - изостава на 10 метра и след 5 секунди - пак на бронята ми.
И това така, чак до разширението на спирката в Панчарево, където ме изпревари с мръсна газ, кaто заради това, щеше да се надене в едно Audi A6, което завиваше наляво.
Е, кажете ми, какво да ги правим такива малоумници?! :paddle:
Ето това става, когато бетоновоз реши да завие от дясна лента наляво, без да провери има ли вляво кола (или спазвайки правилото, че с предимство е по-тежкия).
Скоростта е слаба, но няма никакъв шанс за реакция, полицаите са измерили 5 метра спирачен път, пак и толкова като е имало.
Карала е жена ми, която вика че изобщо не се е изплашила, а само се е ядосала, колата излезе 4 дни преди катастрофата от сервиза след ремонти за 700 лева. Както казва жена ми, пресипнала е да крещи на оня мангал дето е карал камиона, ако е била мъж е щяла да го пребие. Има късмет циганина ,че полицаите бяха бързи и са пристигнали преди мен.
Пораженията за щастие са само по ламарините, това е благодарение на ниската скорост.
На снимки не изглежда толкова зле, но колата е за тоталка ... абе живи и здрави да сме.
Извода - колкото и да внимаваш, не знаеш кой идиот кара около теб, винаги едно наум и съобразената скорост винаги е препоръчителна.
MaLaK`Se4ko0
16-06-2009, 18:36
25 ти май 2009г . На тази дата вечерта щях да ходя във Аксаково , понеже пропуснах отбивката за там продалжих към Слънчево . Захапах се с няква кола не се сещам каква беши като марка и почнах да си настъпвам фиата . Видях че стигам отбивката за Слънчево и влязах във нея малко с висока скорос , понеже не успях да намаля . Малко преди да тръгна да се качвам по магистралата асвалта беши рязан и там си минах пак бързичко понеже го видях в последния момент . Като се качих на магистралата видях че ауди и бмв се бяха позахапали ,реших да настъпя и да ги настигна. Малко по нагоре по магистралата ги настигнах и карах с 210 понеже 2-мата се движеха един до друг и нямаше от каде да мина ги минах през аварината лента и продалжих да настъпвам фиата . Както си карах с 235 фиата почна да тресе и се пръсна задна лява гума , тогава казах на приятелката си да се даржи някаде . Колата почна да носи и да се насочва към мантинелата дето е посредата за да не се ударим челно завартях рязко волана на дясно колата тръгна на една страна и после със задницата назаде. Ударих се в мантинелата и колата продалжи да се сурка удари се още 1 път и тръгна да се извърта пак по посока на движението и пак към средната мантинела и се спрях във нея . попитах приятелката си добре ли е и тя ми каза че е добре и да излизаме от колата че пуши като погледнах на заде пушеше и имаше пламаци от някаде . това си спомням от тогава даже тя ма е извадила от колата ............ и са е обадила на Роската (Ital_fen) да идва и че сме катастрофирали ....... Той ма е закарал в болницата ЗА КОЕТО СЪМ МУ МН БЛАГОДАРЕН , КАКТО НА ВИКИТО (viki) че са е убадила и е казала веднага на ивчо (pinifarina) :big_bow_down::big_bow_down::big_bow_down: Разминах се с леки натъртвания и мозъчно сътресение приятелакта ми с малки натъртвания .........
ето и как е изглеждала колата след катастрофата
http://picasaweb.google.bg/sechko0/Sblusuk?authkey=Gv1sRgCMn2o-OsxNTpvwE#
25 ти май 2009г . На тази дата вечерта щях да ходя във Аксаково , понеже пропуснах отбивката за там продалжих към Слънчево . Захапах се с няква кола не се сещам каква беши като марка и почнах да си настъпвам фиата . Видях че стигам отбивката за Слънчево и влязах във нея малко с висока скорос , понеже не успях да намаля . Малко преди да тръгна да се качвам по магистралата асвалта беши рязан и там си минах пак бързичко понеже го видях в последния момент . Като се качих на магистралата видях че ауди и бмв се бяха позахапали ,реших да настъпя и да ги настигна. Малко по нагоре по магистралата ги настигнах и карах с 210 понеже 2-мата се движеха един до друг и нямаше от каде да мина ги минах през аварината лента и продалжих да настъпвам фиата . Както си карах с 235 фиата почна да тресе и се пръсна задна лява гума , тогава казах на приятелката си да се даржи някаде . Колата почна да носи и да се насочва към мантинелата дето е посредата за да не се ударим челно завартях рязко волана на дясно колата тръгна на една страна и после със задницата назаде. Ударих се в мантинелата и колата продалжи да се сурка удари се още 1 път и тръгна да се извърта пак по посока на движението и пак към средната мантинела и се спрях във нея . попитах приятелката си добре ли е и тя ми каза че е добре и да излизаме от колата че пуши като погледнах на заде пушеше и имаше пламаци от някаде . това си спомням от тогава даже тя ма е извадила от колата ............ и са е обадила на Роската (Ital_fen) да идва и че сме катастрофирали ....... Той ма е закарал в болницата ЗА КОЕТО СЪМ МУ МН БЛАГОДАРЕН , КАКТО НА ВИКИТО (viki) че са е убадила и е казала веднага на ивчо (pinifarina) :big_bow_down::big_bow_down::big_bow_down: Разминах се с леки натъртвания и мозъчно сътресение приятелакта ми с малки натъртвания .........
ето и как е изглеждала колата след катастрофата
http://picasaweb.google.bg/sechko0/Sblusuk?authkey=Gv1sRgCMn2o-OsxNTpvwE#
и мойта случка е подобна! по-малкото зло както казват хората, отлепи се слика на предна лява, но и скоростта беше доста по-адекватна(170) предвид пътищата ни и това че колата беше на 8г.! Oт малък баща ми ме учи да карам воден от мисъл не от адреналина и от него знам че спукаш ли гума с висока скорост НИКОГА не се натиска спирачката, въпреки че това е инстинктивно настроено във всеки шофьор попаднал в кризистна ситуация! крака на съединитела, държиш здраво волана и докато не спре сама, а през това време се молиш колата да не се завърти.....! Та oт тогава било то сликове или обикновени гуми без значение парите се купуват чисто нови от магазина! Ако няма пари за нещо качествено и сигурно, има градски транспорт :D
fiat fen
16-06-2009, 21:46
това се получава когато някои тъп "рейсър" се помисли за безсмъртен ,резултата е двама(брат и сестра) загинали шофьора жив.Възмотен съм какви тапаци има по пътищата:chair:
Христо_Сираков
19-06-2009, 19:51
да разкажа и аз мойте две истории
декември 2005г имам форд ескорт 1.4 на газ след почти две денонощия безсъници тръгвам да се пребирам от Пловдив за Сопот в около 5 сутринта (казваха ми хората да остана да спя в тях ама аз...)и на половината път малко преди село Долна Махала започва да ми се преспива и си викам като мина селото има широка отбивка там ще спра да се поразсъня малко и ще продължа до тук добре помя че влязох в селото с 40км и от там на татък в следващите 3-4 км ми се губи всичко по пътя които незнам как съм минал застигам камион за опесачаване в които се удрям в задната лява гума и от тамколата рекушира и се обръща на таван тогава и се събуждам с главата надолу за мое голямо щастие ми нямаше нищо бях с колан по следите от удата смятам че не съм се движил с голяма скорост но как съм стигнал до там не знам добре че човека с камиона е избягал колкото е магал в дясно чак до мантинелата та не съм се забил в разпръсквача за пясък които стърчи от зад на камиона
другата е с алфата
пребирам се от София за Сопот и малко преди Сопот един камион с ремарке изкача на 30м пред мен аз с не работещ тогава АБС с около 100км се понасям като шеина по пътя и за забивам под него добре че беше висок камиона и само се одраска предния капак по късно се оказа че шофьора на камоина е с написан акт за отнемане на предимство
kiler_4o
22-06-2009, 02:21
Аз имам 2 катастрофи...
първата: карах с 50 и ми изскочи куче на пътя... нямаше къде да ходя, до мен кола, от другата страна мантинела...
втората: карах много бързо, като ненормален, минах няколко конуса на зиг-заг, накрая реших да карам бавно... карах с 40, разминах се с един микробус и иззад него изскочи джип и спря пред мен... набих спирачки, но да съм намалил до 30 най-много...
е кажете ми - как да съм с убеждение, че като карам бавно е безопасно ? То може да карам с 20 и да ме натресат с 200 отзад...
или някой голф да мине на червено, да скоча на спирачките, да ми занесе задницата и да се завъртя, за да не се ударя в него (както ми се случи наскоро в един ляв завой) ?
Аз бих апелирал за друго, така правя аз - така ми се иска да правят всички - карайте разумно ! Където има много широк път и няма коли - ако сте сами в колата и с 300 карайте ако щете... има ли хора в колата - това е отговорност, дори да искат да карате бързо - накарайте ги да се чувстват екстремно, но не е нужно да е бързо... моите приятели и с 50 км/ч им вдигам адреналина...
малка, тясна улица с паркирали коли ? Ами ако изскочи дете ? Дори 3 през нощта да е ... там се кара бавно...
Важното не е винаги да се кара бавно, важното е винаги да се кара разумно! Другото си е за ваш собствен риск, но имайте впредвид, че в повечето случаи не рискувате само вашия живот... Предполагам всички са достатъчно умни и отговорни, за да се замислят върху това...
kocetobs
23-06-2009, 09:03
Аз няма да разказвам история,въпреки,че имам какво да разкажа.Само ще ви копирам една статия,която прочетох днес в в-к Стандарт.
понеделник, 22 юни 2009 София
България е на водещо място в Европа по брой загинали на пътя. Страната ни дава най-голям брой жертви спрямо броя на населението, в сравнение с тези в Латвия, Гърция, Румъния, Полша и Литва. Това показва проучване на Европейския съвет за сигурност на транспорта (ЕССТ), цитирано от БТА.
Средно 79 на 1 милион души са жертвите на катастрофи в ЕС миналата година. В България обаче броят им е двоен - 150. В САЩ, където пътните произшествия се сочат като тревожно много, жертвите са 122 на един милион жители.
Докато в периода 2001 - 2008 г. състоянието на пътищата се е подобрило във всички страни, членки на ЕС, в България и Румъния, които влязоха в общността през 2007 г., то се е влошило.
Според данни на българската национална статистика по пътищата у нас през 2008 г. смъртта си са намерили 1093 души - 854 мъже и 239 жени. За сравнение през 2007 г. в катастрофи са загинали почти същият брой хора - 1070 души.
Еднаквият брой загинали на пътя в последните две години само показва, че пътните катастрофи с фатален край не намаляват, дори се увеличават, независимо засилените мерки за безопасност на движението.
Най-сигурни в Европа са пътищата в Швеция, Холандия, Великобритания и Швейцария (която не членува в ЕС). Тези страни са под прага от 50 жертви в пътни злополуки на милион жители. Близо до тях се нареждат Норвегия и Германия, следват Ирландия, Финландия, Испания, Франция, Дания, Люксембург, Италия.
АСН
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.