View Full Version : блокирал лост на автоматика алфа 166
Здравейте!Моля предварително да бъда извинен,но погледнах с търсачката,както съветва Pinky,но не намерих такава тема.Ако все пак има,нека модератора да ме извини!
Та,проблема е следният.Имам Алфа Ромео 166 2,4 фейслифт,2004 го,автоматик.Колата е моя от 2012 год. и досега не съм имал абсолютно никакъв проблем,при все че вече е на над 300 000 км.Днес обаче,ми се случи следното.Запалих сутринта и опитах да включа от паркинг на директна,не успях.Лоста е блокирал на позиция паркинг и не помръдва,а а на таблото изписва че съм на задна и и се чува пищене,все едно наистина стм на задна.Извиках един познат с уред,да изчисти евентуална грешка.При диагностиката,показва грешка U 1701,но не може да бъде изтрита.Помагайте,колеги!!!
Никой ли не се сблъсквал с такъв проблем?
Провери "машинката" на спирачката. Грешката е за "нисък волтаж" от нея.
Иначе, някъде покрай лоста трябва да има механизъм за ръчно разблокиране. Нямам представа в конкретния случай къде е. Провери първо под капака на лоста.
ecotronic
11-01-2017, 11:00
От това, което успях да намеря, като инфо за тази грешка разбирам, че най-вероятно липсва референтно напрежение за някой от сензорите на положение в кутията. Това е много вероятно да се дължи на лоша връзка в някой конектор.
Почистването на връзките на модула за управление на скоросната кутия може да реши проблема.
Като порових още малко, открих следната дефиниция на грешката - U1701 code on vehicles with electronically controlled automatic transmissions, the 3-4 shift solenoid is responsible for actuating the hydraulic circuits to activate clutches or bands that change gears inside the automatic transmission.
ecotronic
11-01-2017, 11:29
Като порових още малко, открих следната дефиниция на грешката - U1701 code on vehicles with electronically controlled automatic transmissions, the 3-4 shift solenoid is responsible for actuating the hydraulic circuits to activate clutches or bands that change gears inside the automatic transmission.
И малко по-надолу:
U1701 Alfa Romeo Trouble Repair :
The sensors receive a 5 volt reference signal from the PCM. As pressure readings change, the sensor varies the voltage and the computer reads that to determine input. In the case of a broken wire, the sensor never sees the voltage and the computer assumes a major fault. So if you get this U1701 Alfa Romeo code, first check to make sure you're getting a good 5 volt reference signal at the sensor.
И малко по-надолу:
U1701 Alfa Romeo Trouble Repair :
The sensors receive a 5 volt reference signal from the PCM. As pressure readings change, the sensor varies the voltage and the computer reads that to determine input. In the case of a broken wire, the sensor never sees the voltage and the computer assumes a major fault. So if you get this U1701 Alfa Romeo code, first check to make sure you're getting a good 5 volt reference signal at the sensor.
Тъй де, но видя ли малко по-нагоре пък за какво пишат и какво решение дават? Въобще не е ясно в крайна сметка това долу, за коя от двете системи се отнася. Де е трансмисия, де е горивна система.:gruebel::surrender:
ecotronic
11-01-2017, 11:54
Добре би било, ако колегата уточни и какво точно са диагностицирали.
Scrapera
11-01-2017, 12:30
Трябва да махнеш една малка кръгла тапичка отдясно на лоста, точно на тапицерията, от там ръчно се освобождава от P. Може да се окаже в авариен режим - само 3-та предавка на D. Потегля адски бавно, но се движи.
Къде се намира тази машинка?
nickgaidarov
11-01-2017, 14:45
...
Колеги,направена е пълна диагностика-дава само тази грешка.Трима майстори виках и тримата вдигат рамене.Даже единият,искаше да му закарам колата в сервиза,за да разглобявал скоростната кутия.Тук ви снимах,в какво положение е под кората на лоста и не знам кое да натисна за да отблокирам.
http://prikachi.com/images/137/9017137A.jpg
---------- Post added at 15:48 ---------- Previous post was at 15:45 ----------
Докторе, трябва да си наистина голям оптимист, за да допуснеш, че Алфистът-идеалист прави разлика между трансмисия и горивна система...:no_no_no:
За него важното е да запише участие във всяка възможна тема във всеки възможен раздел с някое copy/paste - всичко останало за него са подробности...:thumbup:
.................................
Колега,може да не разбирам много от коли,но не съм и слабоумен идиот.И при положение,че вчера се регистрирах за да потърся помощ,ме вкарваш в някакви филми,за участия в дискусии и раздели???
nickgaidarov
11-01-2017, 14:50
...
nickgaidarov
11-01-2017, 14:57
...
Да...първосигнално реагирах:)
nickgaidarov
11-01-2017, 15:22
...
Така,намерих лостчето и отблокирах скоростният лост.Свалих цялата кора и опипах работите вътре.Има лека влага...не знам конденз ли е или е текло от радиаторчето на парното.Дали не се е прецакал...не знам как се казва точно...модула за управление на автоматика?
Scrapera
11-01-2017, 18:35
Този модул, компютър, ECU няма намиране.
Обикновено когато умре напълно, дисплеят на таблото, не показва абсолютно нищо.
Щом ти показва, че колата е на задна, значи има вероятност да си работи, а проблемът да е в лоста.
При всички положения си смени радиаторчето на парното.
Колата си пали без проблем и всичко останало си работи идеално.Радиаторчето ще го сменя обезателно...чвно е имала проблем още преди години,защото гледам,че там отдолу всичко е опаковано с едно сиво като тиксо.Значи,ти мислиш че няма вероятност да е изгорял този модул за автоматила?
Valenses
12-01-2017, 01:30
Преди време бях попаднал на няколко такива Алфи автоматици, които се продаваха на части именно заради проблем в кутията в следствие на текло радиаторче. Явно е чест проблем.
plamenp59
12-01-2017, 08:59
Този модул, компютър, ECU няма намиране.
Намиране има.Цената няма да ви хареса.Когато проверявах за цена се оказа ,че е на цената на колата на старо.За това има няколко бракувани коли в страната.Обявиха ми цена 1500-1700 евро.
Добро утро!Аз намерих..втора употреба за 200-250 евро.
Добро утро!Аз намерих..втора употреба за 200-250 евро.
Твоят окотил ли се е. Какво стана след разблокирането.
Не знам...акумулатора е паднал.Към обяд ще е зареден и ще видя каква е хавата.Аз всъщност не знам дали не стана цялата работа,че този и идва слаб.70/640 е,взех го от старата ми 156ца.
Според мен всичко под 100А е слабо за тоз мотор... Зимата особено.
plamenp59
12-01-2017, 13:42
Добро утро!Аз намерих..втора употреба за 200-250 евро.
Дано си улучил повредата.При мен след три години митарстване по сервизи се оказа ,че повредата не е там.То не бяха смени на масла.почистване на маси.Куп сервизи и майстори.Накрая ми писна от оплакванията на зетя и я оставих за два часа при мен.Оказа се че аварийният режим
се дължи на три оголени кабела на буксата на скоростната кутия.От прахоляка и маслото и влагата от време на време колата влиза в авариен режим.В Гърция си върви ,в България не.Така три години ,още от купуването.
Здравейте,колеги!Да ви кажа.Сложих заредения акумулатор,запалих включих дирекъна и О ЧУДО...колата тръгна нормално.Изкарах я на прав пит и понастъпих..сменя всички предавки идеално.Като я спрях пред къщи и включих на паркинг,лоста пак блокира.Оново го освободих,дирекъна и пак си тръгна нормално.Явно проблема е в някой сензор или...не знам.Важното е.че ми отпадна от главата притеснението,за изгорял модул на автоматика.
Здравейте,колеги!Да ви кажа.Сложих заредения акумулатор,запалих включих дирекъна и О ЧУДО...колата тръгна нормално.Изкарах я на прав пит и понастъпих..сменя всички предавки идеално.Като я спрях пред къщи и включих на паркинг,лоста пак блокира.Оново го освободих,дирекъна и пак си тръгна нормално.Явно проблема е в някой сензор или...не знам.Важното е.че ми отпадна от главата притеснението,за изгорял модул на автоматика.
Ако е само отключващият механизъм, някъде мернах че не е сума и със сменянето му се решавал проблема. Естествено, ако няма друга причина.
Отключващ механизъм?Един познат имал същият проблем,вика ми-карай си спокойно,само като спираш я оставяй на неутрална вместо на паркинг и дърпай ръчната.Неговата даже така си я и бил продал.
Отключващ механизъм?Един познат имал същият проблем,вика ми-карай си спокойно,само като спираш я оставяй на неутрална вместо на паркинг и дърпай ръчната.Неговата даже така си я и бил продал.
Не оставяй и не гаси автоматик на N ... ще береш по-сеиозни ядове после . Отремонтирай си блокировката да ти е мирна главата , че после ремонтите са едни цифриии .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.