Log in

View Full Version : Лоша връзка? БОСЕ + радио антена



DMS
27-01-2017, 10:12
Здравейте колеги, някой сблъсквал ли се е с този проблем: от много месеци насам предна лява спира да свири. Когато я изолирам от настройките да свири само тя, се чува и леко предна дясна. При увеличаване на звука доста, изведнъж се отпушва и започва да си свири само лявата. Връщам настройките да свирят всички и след няколко часа или минути - същата работа. Адски е изнервящо

Преди дни в момент в който се получи проблема и я бях изолирал, точно преди да увеличава звука доста, направих остър десен завой с леко пропадане в лявата му част и изведнъж колонката просвири. Съвпадение или не, реших да го споделя. Размърдах проводниците на меката връзка във вратата, от радиото посока усилвателя и куплунга на самия усилвател, но без резултат.

Къде да се насоча? Радиото е заводско на Алфа (Travel Pilot). Към него, към усилвателя или проводниците? Ясно ми е как се процедира, но ще се радвам някой да е минал по този път.

---

Вторият проблем е че този Travel Pilot лови слабо радио станциите. На моменти пръщи доста, а когато пусна отоплението на задния прозорец - съвсем започва да пръщи. Зная че антената е в последните два реотана и съм я прозвънил. Антенният усилвател също... всичко изглеждаше да е добре. Що за смущения са това? Радиото ли е причината или антената и концепцията й? Мога ли по някакъв начин да използвам антената на ГПС-а.

благодаря много

ecotronic
27-01-2017, 10:43
По въпроса за колоната - или прекъсва някой от гъвкавите проводници към мембраната или има студена спойка в усилвателя. Първото можеш лесно да го провериш, като когато спре да свири, откачиш говорителя и премериш съпротивлението на намотката му или като просто почукнеш по мембраната.

За смущенията, провери захранването на антенния усилвател и по-конкретно връзката му към шаси.

GPS антената е неподходяща за целта, но ако на същата основа има и пръчка (антена за GSM), би могъл да ползваш нея.

DMS
27-01-2017, 20:52
Какво ще рече "на същата основа да има пръчка"? Антената за GPS-а е на резба и може да се развие. Самата тя е гъвкава.

Относно колонката - преди около 2 месеца отварях вратите за профилактика на кори, щипки и т.н. и не видях нищо съмнително, тъйкато специално пусках говорителя на друг усилвател. Целта беше да се намери една дразнеща вибрация, която се оказа от самата кора, но това е друга тема. По-скоро се насочвам към усилвателя. Когато лявата не работи, защо тогава дясната се чува леко? Нещо се омазват каналите.

На шега на майтап, днес завих на ляво и прекъсна. Преди няколко дена, както споменах, беше прекъснала и след завой на дясно се отпуши...

И още нещо, днес натоварих багажника до горе с някакви електроники (без батерии) и железа и централното спря да работи. При запалване на автомобила от колоните започнаха да се чуват извънземни звуци. Загасих колата, разместих кочината в багажника и всичко се оправи.

Странни неща се случват под нула градуса...

nickgaidarov
28-01-2017, 01:00
...

ecotronic
28-01-2017, 10:14
Какво ще рече "на същата основа да има пръчка"? Антената за GPS-а е на резба и може да се развие. Самата тя е гъвкава.

Относно колонката - преди около 2 месеца отварях вратите за профилактика на кори, щипки и т.н. и не видях нищо съмнително, тъйкато специално пусках говорителя на друг усилвател. Целта беше да се намери една дразнеща вибрация, която се оказа от самата кора, но това е друга тема. По-скоро се насочвам към усилвателя. Когато лявата не работи, защо тогава дясната се чува леко? Нещо се омазват каналите.

На шега на майтап, днес завих на ляво и прекъсна. Преди няколко дена, както споменах, беше прекъснала и след завой на дясно се отпуши...

И още нещо, днес натоварих багажника до горе с някакви електроники (без батерии) и железа и централното спря да работи. При запалване на автомобила от колоните започнаха да се чуват извънземни звуци. Загасих колата, разместих кочината в багажника и всичко се оправи.

Странни неща се случват под нула градуса...

GPS антената се намира в основата на пръчката. Самата пръчка е антена за телефон. Респективно до тази основа вървят и 2 отделни коаксиални кабела.

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1485590832u.jpg

Гайдаров, когато няма, какво да кажеш по дадена тема (както обикновено), стой до цветята и си трай.

nickgaidarov
28-01-2017, 10:26
...

ecotronic
28-01-2017, 13:49
Ех, Алфисте-идеалист, Алфисте-идеалист!
Все още не си запомнил, въпреки многократните ми напомняния, че отглеждам декоративни растения, а не цветя. Разбира се, нямам нищо против цветята, дори напротив...:notworthy:
А и да се върнем на темата - покрай толкова много стрелки, които си дал, може ли да дадеш и една стрелка към пръчката?

Ех, Гайдаров.....

Не снимката е написано "контактна пластина за основата с резбата". От друга страна се говори за пръчка, която се навива на резба.

Умните хора събират 2 и 2 и се ориентират.

Но специално за теб, мога да извадя и цветните моливи.

:tooth:

nickgaidarov
28-01-2017, 14:07
...

ecotronic
28-01-2017, 14:33
В пластмасовата капачка на основата на антената е залят метален детайл с вътрешна резба в която се навива пръчката. Долният край на въпросния детайл допира до означената на снимката пластина, когато капачката е на мястото си.

Още ли не е ясно, Гайдаров?

nickgaidarov
28-01-2017, 14:41
...

DMS
28-01-2017, 16:45
Не знаех, че в основата антените са две. Винаги съм смятал, че тази на GSM-а е за GPS.

Каква е връзката между Travel Pilot RNS4 и GSM? Изненадан съм че има такова нещо в моята кола. Как би следвало да работи тази функция?

Ако съм разбрал правилно, златистия куплунг, който дълго време не бях включвал е точно за GSM, а розавия (CAN L, CAN H) за GPS. По какво се различават трите вида антени и кои са параметрите доближаващи GSM и радио антената? Ще се радвам на кратко описани, бързо ще схвана.

https://s27.postimg.org/5qq4k9tyn/16265685_10154955105620763_1728034456740724457_n.j pg (https://postimg.org/image/5qq4k9tyn/)https://s27.postimg.org/msiymd8tr/16265952_10154955105555763_2476586187531254613_n.j pg (https://postimg.org/image/msiymd8tr/)https://s27.postimg.org/i7ws7fp4f/16195025_10154955105475763_228922632421646668_n.jp g (https://postimg.org/image/i7ws7fp4f/)

По темата с прекъсването - отворих и радиото и усилвателя. Повторих огромно количество спойки, но не видях нищо криминално. В усилвателя имаше доста конденз, който подсуших. В момента всичко свири и сигнала е добре, но крайният резултат ще е ясен след дни.

nickgaidarov
28-01-2017, 17:32
...

ecotronic
28-01-2017, 18:10
Не знаех, че в основата антените са две. Винаги съм смятал, че тази на GSM-а е за GPS.

Каква е връзката между Travel Pilot RNS4 и GSM? Изненадан съм че има такова нещо в моята кола. Как би следвало да работи тази функция?

Ако съм разбрал правилно, златистия куплунг, който дълго време не бях включвал е точно за GSM, а розавия (CAN L, CAN H) за GPS. По какво се различават трите вида антени и кои са параметрите доближаващи GSM и радио антената? Ще се радвам на кратко описани, бързо ще схвана.

https://s27.postimg.org/5qq4k9tyn/16265685_10154955105620763_1728034456740724457_n.j pg (https://postimg.org/image/5qq4k9tyn/)https://s27.postimg.org/msiymd8tr/16265952_10154955105555763_2476586187531254613_n.j pg (https://postimg.org/image/msiymd8tr/)https://s27.postimg.org/i7ws7fp4f/16195025_10154955105475763_228922632421646668_n.jp g (https://postimg.org/image/i7ws7fp4f/)

По темата с прекъсването - отворих и радиото и усилвателя. Повторих огромно количество спойки, но не видях нищо криминално. В усилвателя имаше доста конденз, който подсуших. В момента всичко свири и сигнала е добре, но крайният резултат ще е ясен след дни.

За радиото най-добрата антена е тази с горните писти на стъклото.

В случай, че тя е неизползваема по някаква причина, GSM антената би могла да се ползва за целта.

Най неподходяща е GPS антената най-вече заради съществената разлика в поляризацията на сигнала.

Въпросната GSM антена успешно я ползвам за приемане на цифрова телевизия, като съм и шунтирал съгласуващия трептящ кръг на платката:

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1209827&postcount=74

PS:

Най-вероятно проблемът с колоната се е дължал на влагата.

DMS
29-01-2017, 01:20
В интерес на истината проблема с прекъсването зачести точно след минусовите температури. Надявам се конденза е причината, въпреки че платките на усилвателя забелязах са залети с лак (поне от страната на спойките).

Неоснователно или параноично, лятото се прояви проблема за момент и при натискане на меката връзка се оправи. Миналите дни с тези завои надясно/наляво, респективно отпушването/прекъсването на колонката вкарах някаква логика с усукване на купе и лоши връзки, нарушена изолация на проводниците на предната лява. Дано греша... колко пък да е това усукване :roll:... че и разпънка имам...

Ако мога да попитам, какво прави варианта с антена на задното стъкло най-удачен? Доста "по-класическо" ми се вижда изпълнението с традиционната стърчаща антена. Как бих могъл да установя използваема ли е заводската антена. Какъв параметър трябва да й се премери? Съпротивление? Истина ли е това с прекъсването? До колкото помня преди година измерих напрежението на антенния усилвател и всичко изглеждаше добре. Но какво трябва да влиза и излиза от него - нямам идея.

Нещо по-специално трябва ли да се вземе в предвид при евентуално свързване на ГСМ антената като радио?

благодаря, извинявам се за глупавите въпроси

nickgaidarov
29-01-2017, 21:44
..,

DMS
29-01-2017, 23:25
То си стърчи от години... поне да има защо.

Ще трябва да се загледам дали са наред реотаните, но не схващам логиката, ако има прекъснат антената да не работи...

ecotronic
30-01-2017, 14:30
То си стърчи от години... поне да има защо.

Ще трябва да се загледам дали са наред реотаните, но не схващам логиката, ако има прекъснат антената да не работи...

За да не работи хептен, не може в това да е причината. Може да работи по-лошо, защото импедансът и, респективно съгласуването с входа на усилвател/приемник зависи от съпротивлението и. А то е увеличено, ако има прекъснати писти.

Освен това, филтърът, който отделя високочестотния сигнал от постоянното напрежение в момент в който нагревателят работи, също е смятан за номиналния ток през нагревателя. Ако има прекъснати писти, въпросният ток е по-малък.

Накратко - ако не можеш да си оправиш фабричната постановка, ползвай антената на покрива, като за целта вероятно ще ти се наложи да направиш шунтирането за което говорих по-рано. Но това ще го провериш експериментално. Т.е - как е без и със шунт.

DMS
30-01-2017, 15:03
Бях останал с впечатлението, че нагревателите и "ротаните" на антената нямат нищо общо. Едното е нагревател, другото антена и се намират на различни места. Явно не е така.

Ако при промяна в съпротивлението на консуматора отопление, антената се влияе, то това потвърждава моите съмнения в надеждността на концепцията да се разполага радио антена в заден прозорец...

Май ще се насоча към ГСМ антента. Писнаха ми тези смущения.

ecotronic
30-01-2017, 15:04
Бях останал с впечатлението, че нагревателите и "ротаните" на антената нямат нищо общо. Едното е нагревател, другото антена и се намират на различни места. Явно не е така.

Ако са прекъснати, да определено ще е от значение.

Май ще се насоча към ГСМ антента. Писнаха ми тези смущения.

Зависи за каква кола иде реч. Примерно при 166 антенните писти са най-горните на стъклото и нямат нищо общо с нагревателя.

При 156 нагревателните писти са антената.

DMS
30-01-2017, 15:20
Значи са ме подвели. Мислех че е като при 166.

Стандартният кабел на антената ще свържа към изхода на ГСМ усилвателя. Дано има подобрение. Реално смущения понякога има когато доближа друга кола или пусна отоплението. Не е болка за умиране, но дразни...

nickgaidarov
30-01-2017, 18:46
....

ecotronic
30-01-2017, 20:00
Здравей колега,
Съжалявам за късния отговор, но чак сега имам възможност за това. Изненадан съм, че колата ти има и "стърчаща" антена, и такава на двете горни писти на задното стъкло.
По мое мнение това не е фабрично - поне едната антена е за нещо друго, а не за радиото. При модела 156 например антената за радиото са само двете горни писти, при третата серия на BMW пък само стърчи и т.н. Нелогично е да има две антени за едно и също нещо.

Спри да говориш глупости и да дезинформираш хората!

И за да не са само голи приказки, ето схемата на подгрева на задното стъкло при 156 седан:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bwy1485800871n.jpg


P22 - Aerial control unit

P55 - Heated rear windscreen

Гайдаров, схемата е за колегите, които разбират от схеми.
Ти стой при цветята и не напъвай гънката.

DMS
30-01-2017, 23:29
Ей бива си ме още, със закъснение видях че е описано от долу всичко :)) Р60 и Р61 сигурно ще да са страничните огледала? Можеше и тях да наблъскат последователно... така и така са почнали...

Предполагам при 166, Р22 не отива към Р55, а Р56 (примерно). Което не е нагревател а чиста антена...

nickgaidarov
31-01-2017, 00:51
...

ecotronic
31-01-2017, 09:42
Алфисте-идеалист,
Целият свят знае, че при 156 точно двете най-горни писти на задното стъкло са антената за радиото. Това е видно и на ел. схемата, отбелязано е и във всички ръководства и т.н. Трябва човек да е доста пиян, за да напише глупост като твоята по-горе. Така че - наздраве!

Посочи, къде на схемата е видно това, което твърдиш.

nickgaidarov
31-01-2017, 18:16
...

DMS
31-01-2017, 20:47
Основата на GSM и же пе ес антената може ли да се свали без да пада тавана?

ПП: Лявата пак прекъсна. Размених ги с дясната... дано е от това, иначе лошо...

DMS
01-02-2017, 09:34
:))

DMS
02-02-2017, 09:41
:))

DMS
13-11-2017, 19:41
Колега ecotronic, възможно ли е показаната схема да е за Алфа Ромео 156 седан? Сякаш Р22 е това?:

https://s18.postimg.org/a2tbv5805/s-l1611100.jpg (https://postimg.org/image/a2tbv5805/)

На моята 156ца комби при махане на пластмасите изникват две неща. От ляво 60670299, което представлява някакъв LC филтър (свързан последователно на нагревателя), а от дясно 60664849 в който влиза кабела от радио антената. Идва някъде от самия капак, не от купето. Антената е вградена в спойлера...

При включване и изключване на захранващият кабел на усилвателя - разлика няма. Това ме навежда на мисълта, че е дефектирал. Днес го отворих и разгледах внимателно, като намерих окъсил неполярен кондензатор. За съжаление нямам схема и сложих "подобен" от друг усилвател (китайски). Не мога да гадая, не очаквам и резултат. Тези дни ще го пробвам.

Пробвах варианта с преправка на GSM антената и китайският усилвател, но нещо не ми хареса... Или е скапан или всички връзки трябва да бъдат прецизно изработени от гледна точка на ширмовка.

https://s18.postimg.org/irgh2ssv9/23511018_10155878724360763_8276506889130075310_o.j pg (https://postimg.org/image/irgh2ssv9/)https://s18.postimg.org/5nawq53ed/23509095_10155878726760763_9165552890737107190_o.j pg (https://postimg.org/image/5nawq53ed/)

https://s18.postimg.org/crxbcofed/23471957_10155878725645763_2272221625861562402_n.j pg (https://postimg.org/image/crxbcofed/)https://s18.postimg.org/kxfdajt9x/23473026_10155878737210763_616061628387534362_n.jp g (https://postimg.org/image/kxfdajt9x/)https://s18.postimg.org/dhg3oqxut/23561623_10155878737105763_1780521494075506299_n.j pg (https://postimg.org/image/dhg3oqxut/)

stelt
14-11-2017, 10:18
Извинявам се, че ще използвам темата.
От известно време имам проблем явно с антената на радиото. Или се губи или се смущава, дори и в населено място.Проверих антенния кабел, който влиза в самия плеър. Там си е. Някакви насоки, къде да продължавам да търся проблема ?

DMS
15-11-2017, 09:53
Добре дошъл в клуба. :)

Звънни кабела до отзад. Провери изпразвността на усилвателя, а ако нямаш такъв свали антената и я отвори. Обикновено основите гният и елементите в тях.

stelt
15-11-2017, 11:16
Усилвателя къде се намира. Аз съм с BOSE.

DMS
15-11-2017, 11:34
Bose-то не играе. Говорим за антенен усилвател нали така? Или е в основата на самата антена или на друго място за конкретния модел.

stelt
15-11-2017, 12:49
Разбрах, благодаря.