PDA

View Full Version : Ремап JTD?



sollider
12-02-2017, 15:32
И така... след страшно много изчетени теми в нета из родни и чуждестранни форуми, основният въпрос остава налице и затова реших да се допитам до мнения от първа ръка, тоест до вас. Става дума за алфата от подписа. Скоро ще стане почти година, откакто я притежавам, като от тогава до сега съм минал към 15 000 км. Карана е само сток както от мен, така и от предния собственик. На няколко пъти се навивах за така наречения чип тунинг, но срещнах неодобрителните погледи на познати и приятели. Принципно е ясно, че всяка модификация, която праща мотора отвъд заводските му възможности, скъсява живота му, но пък и това доколкото знам е сравнително относително и не е задължително да се сблъскам с някакви проблеми.

Лятото сменях съединител и се възползвах от момента да сложа подсилен - с такъв от алфа 166 2.4 jtd 175hp е в момента. Маховикът няма никакви луфтове и като цяло чух много положителни отзиви за моментното му състояние. Няма потропвания или тресене при потегляне. Колата е на 265 000 реални км. Та тези данни ги споделям, тъй като при повдигане на тема за чип тунинг това са първите неща, за които се пита.

И сега въпросите ми към вас са:
1. Тези от вас, които си карат дизелите с такъв ремап, от колко време карате така и имали ли сте някакви сериозни проблеми?
2. Споменаваха се и разни харчове на масло след такава интервенция. Доколко е вярно това?
3. Възможно било (по думи на познати) скоростната кутия да не издържи на това голямо натоварване заради голямата разлика във вътрящия момент?

Както се вижда от подписа ми, в семейството вече има една ремапната кола, но точно на нея малко след въпросния чип тунинг ѝ се наложи смяна на маховик и съединител, както и издухана гарнитура. Точно тези факти, както и приказките, които чувам от мои познати, ме отказват от чип тунинга, но пък разликата преди и след е огромна и много ме блазни. Вие какво мислите по въпроса? Надявам се да се включат повече хора с ремапнати дизели, за да споделят личните си впечатления за състоянието на колите си след ремапа.

dhtj
12-02-2017, 15:52
A защо заводски не ги правят 140-150 коня, щом е възможно?
Те ги правят, но са 16V.
Явно има причина...

Бобби
12-02-2017, 16:47
Аз съм против.....много пъти съм казвал...ако искаш кола 200к.с..си купуваш такава, ако искаш 350к,с....пак си купуваш такава...и т,н...
Всичко друго правено е приключение......да изпитваш временно удоволствие...но до там.....парите не са същите....по евтино излиза да подържаш една кола със фабрично зададената мощност отколкото правеняк....
п.с...лично мнение..;)

myato
12-02-2017, 16:53
Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.

DMS
12-02-2017, 17:02
Колега сигурен ли си, че съединителя е от 166 2.4 175?

С кадърен ремап, няма да имаш проблеми. Да, скъсява се живота на турбина, съединител и маховик, но след като са нови или в добро техническо състояние бъди спокоен. По отношение на мотор още повече. Старият ми мотор JTD105 беше 150, а сега е 200к.с. и продължават да му бият прекъсвачи из. благоевградско. 20-25 коня предполагам са достатъчни, за да освежиш колата нали? Ако ще я правиш състезателна, вече трябва да помислиш на другите звена - спирачки, окачване и т.н. Просто си намери добър тунер.

Бобби
12-02-2017, 17:04
Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.
Да бе...ония инженери от Фиат пасти да ядат.....има го това, ама нарушаваш еко нормите, което е много актуално напоследък...;)

dansguardian
12-02-2017, 17:09
Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. :) Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок :).

Бобби
12-02-2017, 17:42
Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. :) Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок :).
Стига бе...дюзите. главата на двигателя и софтуера са същите...ние българрите много обичаме да правим от 3000лв.....5000лв за нула време......ЦКБ..ни е доказателство....образно казано...;)

italfen
12-02-2017, 18:11
Слагай смело, стига да е при някой, който знае какво прави.

sollider
12-02-2017, 18:18
Колега сигурен ли си, че съединителя е от 166 2.4 175?

С кадърен ремап, няма да имаш проблеми. Да, скъсява се живота на турбина, съединител и маховик, но след като са нови или в добро техническо състояние бъди спокоен. По отношение на мотор още повече. Старият ми мотор JTD105 беше 150, а сега е 200к.с. и продължават да му бият прекъсвачи из. благоевградско. 20-25 коня предполагам са достатъчни, за да освежиш колата нали? Ако ще я правиш състезателна, вече трябва да помислиш на другите звена - спирачки, окачване и т.н. Просто си намери добър тунер.

Да, колега, сигурен съм. Доста пари се изръсих за този съединител точно в случай, че някога успея да се навия за ремап... но дори след толкова време все още не съм взел решение какво да правя. Иначе да, идеята е просто да я освежа, нямам намерение да я правя пистова бегачка, не се гонят много коне в случая.


Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. :) Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок :).

ЕГР-а е затапен физически, но не е изключен софтуерно. А на 16-клапановото ЖТД дюзите и разпръсквачите му не са ли по-големи?


Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.

И за това съм чел. Само че колко коня мислиш, че качват такъв тип ремапчета? Защото аз такава Алфа (като моята) под 140 коня след чип не съм виждал.


Слагай смело, стига да е при някой, който знае какво прави.

Принципно си мисля за Madness-a в Пловдив. Някакви наблюдения и мнения за тях да има някой?

Alexanderbb
12-02-2017, 18:45
Един разумен ремап (оптимизиране на работата на мотора ти дава около 30 коня). И понеже го оптимизира ако караш нормално имаш повече мощност при нужда, по-добра работа на двигателя и по-нисък разход. Проблем може да има само в съединителя но ти каза че е усилен. Моя мотор не си знае километрите (над 300 000 във всеки случай), масло не харчи и разхода му е идеален.
Ако мислиш да се правиш на състезател никой двигател няма да издържи дълго. Същото се отнася ако решиш че искаш още повече мощност. Тогава ще трябва да инвестираш и за нови части не само софтуерно

dhtj
12-02-2017, 18:52
http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/92/69.gif


Тука има интересна информация:
http://www.squadra-tuning.nl/jtd-tuning-8v10v.html

Може да си го преведеш с гугъл транслейт на английски и се разбира добре.

Бобби
12-02-2017, 19:34
Един разумен ремап (оптимизиране на работата на мотора ти дава около 30 коня). И понеже го оптимизира ако караш нормално имаш повече мощност при нужда, по-добра работа на двигателя и по-нисък разход. Проблем може да има само в съединителя но ти каза че е усилен. Моя мотор не си знае километрите (над 300 000 във всеки случай), масло не харчи и разхода му е идеален.
Ако мислиш да се правиш на състезател никой двигател няма да издържи дълго. Същото се отнася ако решиш че искаш още повече мощност. Тогава ще трябва да инвестираш и за нови части не само софтуерно
Е....не мога да ги разбера тез с тунига...ужким са 30 коня отгоре....три пъти заставам на правата с такива.....пушат малко повече и толкова...бегат по малко....явно им приплъзват съединителите...:)))

---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

...а колко харчат...е строго лично....нали се сещаш....не им сипвам аз горивото...:))

NINONENO
12-02-2017, 19:40
В Пловдив колега в Madness-а само за STAGE1,ще те обръснат 380-400лева,има доста кадърни хора кито ще ти направят ремап за половината на тея пари!

Alexanderbb
12-02-2017, 20:33
Е....не мога да ги разбера тез с тунига...ужким са 30 коня отгоре....три пъти заставам на правата с такива.....пушат малко повече и толкова...бегат по малко....явно им приплъзват съединителите...:)))

---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

...а колко харчат...е строго лично....нали се сещаш....не им сипвам аз горивото...:))

Ами като не сипваш защо даваш мнение? Иначе си се състезавай с каквото искаш, колегата пита има ли полза от нормален ремап, аз му казвам има, ти ако имаш доводи за противното кажи си ги. Ако мислиш че един кошник с ремап ще стане кола няма, ама един здрав автомобил с чип е по-добре

sollider
12-02-2017, 21:05
Проблемът е, че съм от Русе, а тук не знам дали има кадърни хора, които да се справят добре. Ремапа си е пипкава работа и със сигурност не бих си дал колата на който и да е. Но пък какъв проблем да е, ако трябва ще бягам до София (така или иначе имах готовност за Пловдив с madness-a). И 2-та града са ми еднакво далеч горе-долу.

AlfataCC
12-02-2017, 21:28
Аз ще ти кажа ,че в Русе няма читави хора за такова нещо най много да се направят на разбирачи и да сринеш бегачката ;)

sollider
12-02-2017, 21:55
И аз така знам, затова се надявам колегите да ме насочат към правилния човек, без значение в кой град е. Ако трябва и повечe път ще бия. Тъкмо ще е и по-интереснo на връщане. :coolio:

dhtj
12-02-2017, 22:25
https://www.facebook.com/oemotorsport/posts/

Тези са ти близко.
Пише и във форума колегата.
Изглежда ми обещаващ така по това което чета.
Нямам реални отзиви засега.

AlfataCC
12-02-2017, 22:42
Според мен madness-a :firstprize:

Valenses
12-02-2017, 22:51
Според мен Влади PDK с 145цата от Варна ще свърши чудесна работа, според това което знам от колегите.

radostin_ivanov
12-02-2017, 23:30
Vr perfomance
, човека е от Русе и е един от добрите мапери.

dhtj
12-02-2017, 23:53
Колко от изброените имат дино?

sollider
13-02-2017, 00:27
Колко от изброените имат дино?

И мен това ме интересува. Ще ми е интересно да се мине тест преди и след.

dansguardian
13-02-2017, 07:05
С дино разполага колегата ОЕМ, гр. Горна Оряховица. Мисля, че и ремап прави, даже ти е близо.

alfa racer GTA
13-02-2017, 08:04
За 25-30 коня няма да има проблем.

Разбира се дизелът не е рейсинг автомобил, но и както се каза "напъва ли се много автомобила" какъвто и да е ще дойде бързо време за ремонти...

Просто не трябва да се натиска с ряз до дупка газта на ниските обороти.

А който иска рейсърки автомобил = бензин + някои тунинги за ХХХХ лева или за ХХХХХ...

sollider
13-02-2017, 12:22
Просто не трябва да се натиска с ряз до дупка газта на ниските обороти.


Това след ремапа ли не трябва да се прави или принципно не е желателно? И какво разбираш под "ниски обороти", понеже от 1500 нагоре колата поема без да се дави и мъчи.

Jivko7777
13-02-2017, 12:45
Колко от изброените имат дино?


И мен това ме интересува. Ще ми е интересно да се мине тест преди и след.

И в русе и в горна имат дино други въпроси

digitalundgrd
13-02-2017, 13:08
Това след ремапа ли не трябва да се прави или принципно не е желателно? И какво разбираш под "ниски обороти", понеже от 1500 нагоре колата поема без да се дави и мъчи.

Принципно не е желателно на кола с демпферен маховик, да и даваш газ "до ламарината" от ниски обороти под 2000 (не говорим за плавно ускорение!) .

Пример: При изпреварване е по-здравословно за маховика да върнеш една надолу и да дадеш цялата газ, от колкото да смачкаш педала на 5-та от 1700 оборота да речем :handshake: И в двата случая мотора има сила и ще изпревариш, но в единия случай му взимаш акъла на маховика, докато в другия го "щадиш" доста повече :cheers:

sollider
13-02-2017, 13:26
Ясно, и това ще го имам предвид. Не че ми се е налагало да го правя често, но при извънградско каране, и то при катерене на баири, се е случвало при изпреварване да смачкам газта на 5-та при 80 км/ч и понеже не съм имал проблеми с недостиг на мощност, не съм връщал предавки надолу и не съм се замислял, че по този начин може да вредя на нещо.

А относно ремапа вероятно работата ще я бъде, та засега се колебая между София, Пловдив и Варна.

BO
13-02-2017, 15:37
Направи си сметката къде ще ти е най-евтино в крайна сметка.
Твоята кола не е нещо, което може да се обърка. Стара е и всичките "тайни" са разкрити отдавна. За това просто сравни цените и това е.

ScuderiaItalia
13-02-2017, 18:23
Sprint Auto и Extreme Service имат най-напомпаните печки в България, ако все още се чудиш.

Бобби
14-02-2017, 00:02
Ами като не сипваш защо даваш мнение? Иначе си се състезавай с каквото искаш, колегата пита има ли полза от нормален ремап, аз му казвам има, ти ако имаш доводи за противното кажи си ги. Ако мислиш че един кошник с ремап ще стане кола няма, ама един здрав автомобил с чип е по-добре
Акъл не давам...просто казах, че съм против тези интервенции......ти твоята чипна ли я...?

Alexanderbb
14-02-2017, 07:46
Акъл не давам...просто казах, че съм против тези интервенции......ти твоята чипна ли я...?

Да, така я взех. Качена от 150 на 180 коня.

Бобби
14-02-2017, 08:46
Да, така я взех. Качена от 150 на 180 коня.
Ей...тя сила ямбол....имам желание да я сравним с моята, която е стокова, за да видя разликите...:drive:

sollider
14-02-2017, 09:42
Колеги, мисля, че вече реших за себе си какво искам и какво ще правя с колата. Когато има развитие (неизвестно кога на този етап) ще ви пиша за резултата. :)

Alexanderbb
14-02-2017, 19:41
Ей...тя сила ямбол....имам желание да я сравним с моята, която е стокова, за да видя разликите...:drive:

Казах че ми е минала възрастта да си меря ..... Иначе отзад пише Black Angels ако това те ориентира

viktorsterev
14-02-2017, 22:11
Да, така я взех. Качена от 150 на 180 коня.

Може да е малко,но се усеща разликата и наи-важното е да няма ядове.

Бобби
14-02-2017, 23:52
Казах че ми е минала възрастта да си меря ..... Иначе отзад пише Black Angels ако това те ориентира
Аз недовиждам....8-)

sollider
20-02-2017, 23:07
Колеги, да не пускам нова тема, ще използвам старата си за малко офтопик...

Днес Алфонс мина през сервиз за стандартното обслужване - смяна на масло и всички филтри по колата. Проблемът (ако изобщо има такъв) е, че веднага с новото масло забелязах, че пáрите от ауспуха не миришат чисто на нафта, както преди, а миризмата е смесена и се усеща и такава на масло. Минах 11 000 км със старото масло - selenia wide range 5w40 и колата не го беше пипнала и с грам. Сега налях пак от същото и е купено от същия магазин, от който купих и предната партида, та силно се съмнявам да е менте. Въпросът ми е какво може да се случва, щом изкарах 11 000 км с това масло без никакви разходи, а сега веднага след смяната му с ново такова (пак да уточня - същото като източеното днес) се появиха такива странни миризми...? Някой сблъсквал ли се е с нещо такова? Друго, което мога да споделя като информация с вас е, че колата не е карана много спокойно и сравнително често ѝ се стъпва на газта до към 180-190, че дори и до 200 съм стигал. И въпреки това масло не съм доливал и колата не го е пипала... поне досега. Знам, че най-сигурният начин да се убедя дали колата пипа масло е като мина към 1000-2000 км, но в близките месец-два това едва ли ще се случи, та на свой ред не мога да чакам до тогава и ми се ще да се допитам до по-опитните от мен...

Бобби
20-02-2017, 23:51
Е....ще пропадне чипосването...:)))
п.п...я не задавай тъпи въпроси и си карай колата....не знам как ги усещате тия миризми.....и сега ще наскачат едни....да питата , какъв е дима, как е що е, ама ти с това масло ли караш.......и да те излекуват виртуално...:))...има щека, ако няма теч, караш и проверяваш....

sollider
21-02-2017, 07:42
Няма течове... ама миризмата на маслото е силна и натрапчива, та затова си викам, че няма как да я объркам с друга. :) А си прав, че ще се пита и за пушенето... ми не пуши колата. В смисъл, като я запаля студена и работи на празен ход излиза пара, но не и някакъв цветен дим.

Zlobich
21-02-2017, 08:35
Карай,не ве филмирай.

---------------------------------------------------
Ръждата никога не спи,явно е работохолик.
Пай сее ...

eproHD
23-02-2017, 20:11
Колеги, да не пускам нова тема, ще използвам старата си за малко офтопик...

Днес Алфонс мина през сервиз за стандартното обслужване - смяна на масло и всички филтри по колата. Проблемът (ако изобщо има такъв) е, че веднага с новото масло забелязах, че пáрите от ауспуха не миришат чисто на нафта, както преди, а миризмата е смесена и се усеща и такава на масло. Минах 11 000 км със старото масло - selenia wide range 5w40 и колата не го беше пипнала и с грам. Сега налях пак от същото и е купено от същия магазин, от който купих и предната партида, та силно се съмнявам да е менте. Въпросът ми е какво може да се случва, щом изкарах 11 000 км с това масло без никакви разходи, а сега веднага след смяната му с ново такова (пак да уточня - същото като източеното днес) се появиха такива странни миризми...? Някой сблъсквал ли се е с нещо такова? Друго, което мога да споделя като информация с вас е, че колата не е карана много спокойно и сравнително често ѝ се стъпва на газта до към 180-190, че дори и до 200 съм стигал. И въпреки това масло не съм доливал и колата не го е пипала... поне досега. Знам, че най-сигурният начин да се убедя дали колата пипа масло е като мина към 1000-2000 км, но в близките месец-два това едва ли ще се случи, та на свой ред не мога да чакам до тогава и ми се ще да се допитам до по-опитните от мен...

11000км е много за смяна 8-9000км не повече.Почнала е да гори няма начин !Карай не се стягай.....има още Алфи който се продават

sollider
23-02-2017, 22:02
Добре, ама именно докато бях със старото масло всичко беше ок и точно след като налях новото започна да помирисва отзад на масълце. Не виждам каква е логиката при положение, че наливам едно и също винаги както като вискозитет, така и като марка...

eproHD
23-02-2017, 22:11
Добре, ама именно докато бях със старото масло всичко беше ок и точно след като налях новото започна да помирисва отзад на масълце. Не виждам каква е логиката при положение, че наливам едно и също винаги както като вискозитет, така и като марка...

Ами с всяка смяна на маслото са се промили добавките който са слагани за да не гори от предишните собственици !Кой са тия добавки е ясно