PDA

View Full Version : Ще купувам 145 боксер-обикновена газова



ivopifeca
05-03-2017, 13:28
Здравейте,понеже "реших",че само една кола ми е малко(имам 146 тд),гледах една 145 1.6 боксер.Врътнах едно кръгче,и с човека се разбрахме:)Кажете ми понеже съм пълна невежа по боксерите,какво масло,ремъци,кабели и свещи,въобще всичко което се сетите по обслужването й?Мерси предварително.

Bobi_33
06-03-2017, 20:43
Боксера обича хубавото масло. От 10W 40 нагоре като клас. Демек и 10W 60 да му сложиш, още по-добре ще му дойде. Ремъци, само Дайко, нищо друго. Свещики Денсо му идват добре. Кабели аз сменям, само ако има нужда. Никога профилактично. Хубаво е при смяна на ангренаж, да се смени и водната помпа. Тя не се върти от ангренажа, но седи зад него, и ако умри, пак се сваля ангренажа. А отделно, че на фабричните помпи, турбините са пласмасови и се цепят, спират да работят. Охладителната течност спира да циркулира и прегряваш мотора.

1.6 е със стабилен инжекцион, търпи обикновена газ, няма дебитомер. Елементарен мотор, не предлага много вървеж, но е сравнително еластичен и евтин за обслужване.

ivan dimitrov
06-03-2017, 22:27
Свешите на Денсо са W20EP-U. Водната помпа ако е оригиналната си струва да се смени, околу 50лв е Бугатти за 33-ка, с метална турбинка. Добре е да смените и обтяжните ролки, Ина е за препоръчване. Сложих СКФ първо и виеха като за световно. Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време. Ако ще сменяте кабелите - внимавайте, за 1.3 и 1.6 са еднакви на външен вид, но се различават в закрепването към бобината. За марка - незная, по магазините няма кой знае какъв избор. Взех това което има, и то с доставка и чакане.

Bobi_33
06-03-2017, 23:10
Свешите на Денсо са W20EP-U. Водната помпа ако е оригиналната си струва да се смени, околу 50лв е Бугатти за 33-ка, с метална турбинка. Добре е да смените и обтяжните ролки, Ина е за препоръчване. Сложих СКФ първо и виеха като за световно. Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време. Ако ще сменяте кабелите - внимавайте, за 1.3 и 1.6 са еднакви на външен вид, но се различават в закрепването към бобината. За марка - незная, по магазините няма кой знае какъв избор. Взех това което има, и то с доставка и чакане.

към днешна дата, маслата, които не са пълна синтетика са най-нисък клас боклуци. А боксерите, когато са читави, не пият масло. Примерно 10W 60 е пълна синтетика. Но с него мотора може да издържи на 2 пъти по-сериозни зорове, отколкото с 10W 40.

ivan dimitrov
06-03-2017, 23:48
към днешна дата, маслата, които не са пълна синтетика са най-нисък клас боклуци. А боксерите, когато са читави, не пият масло. Примерно 10W 60 е пълна синтетика. Но с него мотора може да издържи на 2 пъти по-сериозни зорове, отколкото с 10W 40.

Имах предвид 5/40. За няма 300км изчезна. 10/40 не се губи.10/60 не съм срещал, нямам наблюдения.

Bobi_33
07-03-2017, 20:16
Имах предвид 5/40. За няма 300км изчезна. 10/40 не се губи.10/60 не съм срещал, нямам наблюдения.


Че те тия мотори по предписание не са за 5W 40 , но им дават 10W 60 без да се замислят. Даже на по-дъртите боксери им дават като стандартно масло 10W 50 , които масла за времето си са били топ класове.

ivan dimitrov
07-03-2017, 20:49
Че те тия мотори по предписание не са за 5W 40 , но им дават 10W 60 без да се замислят. Даже на по-дъртите боксери им дават като стандартно масло 10W 50 , които масла за времето си са били топ класове.

Да, производителят казва 10/40. Дистрибутори на масла , на два пъти ми препоръчваха 5/40, щото така "им говорят звездите", понеже е със хидравлични "повдигачи" боксера. Това имах предвид. Единият дистрибутор ми е приятел, вярвам че действително така му излиза по каталог, но маслото, при все че е марково, си замина. Нито искам, нито се чувствам подготвен да влизам в спор на тема масла. Основно писах, за да напомня за смяна на ролките, ако не е ясен моментът в който са сменяни. И да обърна внимание за кабелите, щото там пък, се набутах с едни 57лв, по невнимание. Да, не е болка за умиране, но пък що да не предупредя колегата. Приемам че съм се изразил неправилно. Моля изречението - "Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време." да се чете - важно е да не пробвате 5/40, ще си замине изключително бързо. Моля да ме извините за кашата.

ivopifeca
07-03-2017, 21:32
Мерси,колеги!

Bobi_33
07-03-2017, 21:34
Ами с кабелите е сложно. Аз читави кабели рядко виждам. Беру стават, но не са достатъчно читави. Аз кабелите ги избирам с мултицет. Ако отиде над 3-4 килоома, значи е за кофата. По принцип най-добрите кабели са меден проводник, дебела изолация и съпротивления в лулите. Но такива в БГ няма откъде да се купят.

ivan dimitrov
07-03-2017, 22:02
С кабелите е по вече от сложно. С мултимерът можеш да провериш дали не са прекъснали, не и дали не се е скапала изолацията. На оригиналните съпротивлението беше 2.4 ком(късите), но светеха като елхичка в тъмното. Сегашните, не помня марката, са със съпротивление 5.6ком(късите), но на тъмно не ги виждам и си работят без да ги чувам с радиото. Кабел със съпротивление във лулата никога няма да си взема повторно. Имам си причини, едната е че при съпротивление под 2.2 ком бобината направо си спира след 3-4 сек. Явно има защита. Другата е че тия, обикмовено са с метално "кожухче" на "лулата"(каквито са и тия, които сега ме возят, въпреки че са със съпротивително жило). Смрад, пълна. Тенекийките - аут.това (http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=181&cat=21&subcat=114&prod=2348&numenkl=2&show=1)са кабелите, стига да са достъпни.

ivopifeca
31-03-2017, 19:53
Колата вече я купих,както споменах в друга тема.Прави ми впечатление много чуствителен педал на газста.На бензин се развърта доста добре,но на газ-все едно е 20-на коня надолу:)Карам я предимно на бензин,днес ходих с нея на работа,и я покарах бая на газ-около 25 км.Газовата е обикновена,дали може да я поотворя,или да не я пипам.Питам,нека колегите с тоя мотор и газови да споделят.

ivan dimitrov
31-03-2017, 20:51
Полужението на газ, леко се подобрява с ТАП. Обаче леко, с обикновена газова никога няма да работи като на бензин, при приемлив разход. Даже и на бензин няколко коня излизат в отпуск заради смесителя. Не съм го смятал, но визуално, околу 30 процента от диаметъра на всмукателната тръба се запушва. От там по трудно пълнене, по малко мощност.

Bobi_33
31-03-2017, 22:42
Полужението на газ, леко се подобрява с ТАП. Обаче леко, с обикновена газова никога няма да работи като на бензин, при приемлив разход. Даже и на бензин няколко коня излизат в отпуск заради смесителя. Не съм го смятал, но визуално, околу 30 процента от диаметъра на всмукателната тръба се запушва. От там по трудно пълнене, по малко мощност.

Ами по принцип си прав, но не съвсем. Моята бивша 33-ка 1.7 8V вървеше на газ и на бензин еднакво, с перфектен разход. И без плочка съм я пробвал. И съм я мерил от 0-100 с техники, разликата без плочка и със плочка е точно 0.1 секунда в ускорението до 100

ivan dimitrov
31-03-2017, 23:21
Ами по принцип си прав, но не съвсем. Моята бивша 33-ка 1.7 8V вървеше на газ и на бензин еднакво, с перфектен разход. И без плочка съм я пробвал. И съм я мерил от 0-100 с техники, разликата без плочка и със плочка е точно 0.1 секунда в ускорението до 100

А колко коня в отпуск е това, всъщност? В интерес на истината, нито съм ги смятал, нито съм ги мерил. Мога да се "заям" за технологията на замерване. Както много добре знаеш, при рязко натискане педалът на газта, компа пренебрегва показанието на ламдата. Време за достигане на 100 от 0 - 9-10сек, ахааааа да тръгне компа да гледа каква е сместа. А това е което има отношение към диаметъра на входа на дросела. Но няма да се заяждам, не съм такъв човек вече(надявам се). Ще си призная че наблюденията ми са субективни и се базират на предубеденост(поради теорията). Същото важи и за коректорът на аванса - не съм ползвал никакви техники. Осланях се на опитът си от миналото. Според моите "усещания" двигателят става по "пъргав" на газ, икономията на гориво от 1л на 200км, спокойно влиза в рамките на грешката при методът на замерване. Така че - моля - никой да не ми вярва на 100 процента. Лъжа бе!

Bobi_33
31-03-2017, 23:36
А колко коня в отпуск е това, всъщност? В интерес на истината, нито съм ги смятал, нито съм ги мерил. Мога да се "заям" за технологията на замерване. Както много добре знаеш, при рязко натискане педалът на газта, компа пренебрегва показанието на ламдата. Време за достигане на 100 от 0 - 9-10сек, ахааааа да тръгне компа да гледа каква е сместа. А това е което има отношение към диаметъра на входа на дросела. Но няма да се заяждам, не съм такъв човек вече(надявам се). Ще си призная че наблюденията ми са субективни и се базират на предубеденост(поради теорията). Същото важи и за коректорът на аванса - не съм ползвал никакви техники. Осланях се на опитът си от миналото. Според моите "усещания" двигателят става по "пъргав" на газ, икономията на гориво от 1л на 200км, спокойно влиза в рамките на грешката при методът на замерване. Така че - моля - никой да не ми вярва на 100 процента. Лъжа бе!

Рейс Лоджик знаеш ли какво е, какво представлява?

ivan dimitrov
31-03-2017, 23:45
Рейс Лоджик знаеш ли какво е, какво представлява?

Не.

Bobi_33
31-03-2017, 23:55
Не.

Една от най-точните измервателни техники. Ползва се в състезателни автомобили. С такова нещо съм си мерил 33-ката. На над 250 000 км беше мотора. Колата даде около 11 сек от 0 до 100 км/ч. С по-големи спирачки от фабричните, по-тежка от фабрична, по-тежки гуми и джанти, боклуци в багажника, АГУ, което е допълнително тегло и т.н. Колата по сполмен я дават като нова от 0 до 100 за 9.9 секунди. А иначе по скоростомер ги парви с около секунда 100-те. Но той лъже, както и почти всяка друга кола.
Това са моите аргументи. А теорията е относително нещо.

Ще подчертая, че въпросната 33-ка беше с Бош инжекцион, с МАП сензор. АГУ-то беше обикновенно, с плочка, без аванс процесор.

ivan dimitrov
01-04-2017, 00:26
Една от най-точните измервателни техники. Ползва се в състезателни автомобили. С такова нещо съм си мерил 33-ката. На над 250 000 км беше мотора. Колата даде около 11 сек от 0 до 100 км/ч. С по-големи спирачки от фабричните, по-тежка от фабрична, по-тежки гуми и джанти, боклуци в багажника, АГУ, което е допълнително тегло и т.н. Колата по сполмен я дават като нова от 0 до 100 за 9.9 секунди. А иначе по скоростомер ги парви с около секунда 100-те. Но той лъже, както и почти всяка друга кола.
Това са моите аргументи. А теорията е относително нещо.

Ще подчертая, че въпросната 33-ка беше с Бош инжекцион, с МАП сензор. АГУ-то беше обикновенно, с плочка, без аванс процесор.

Моите аргументи са, че всичко при мен е субективно и теоретично. Колко тежи 33 - ката, колко коня е 1,7 при нея. колко е допустимата грешка на рейслоджика? Всичко това - в случай че на някого му се смята. А накрая ще трябват данни за разход на газ и бензин. Каква е целта?
Аз не съм състезател, не ме интересува за колко ще вдигна от 0 до 100, нито ме вълнува колко "коли" ще ми направят за 400м. Наблюдавам дали със смесител ще се ускоря от 50 до 90 за същото разстояние на "Аксаковският баир", както и без смесител, е ... има разлика, поне 150м. Да осъзнавам че е относително, кое не е? А инак, при развито "кранче на газта" и с ТАП на 6 градуса, 1.6/146 направо се "изстрелва" по същият баир.
Но разход на газ - 12/100 според мен е неприемлив.

ivopifeca
01-04-2017, 07:56
Кое кранче развиваш,колега:)Тва на маркуча ли,или бараш и изпарителя...Или най добре да не я барам:)

ivan dimitrov
01-04-2017, 09:48
Това на маркуча, но не бих го връткал без сериозна причина. На ваше място бих "отскочил" до Роби за настройка и колкото - толкова. Играх си, докато се опитвах да си направя ТАП, след това я водих на настройка и не я барам.

markoff
01-04-2017, 20:06
Това на маркуча, но не бих го връткал без сериозна причина. На ваше място бих "отскочил" до Роби за настройка и колкото - толкова. Играх си, докато се опитвах да си направя ТАП, след това я водих на настройка и не я барам.
Колега, тази боксер-газова тема стана интересна.
Какъв е разхода на твоята кола във Варна?

ivan dimitrov
01-04-2017, 21:20
Колега, тази боксер-газова тема стана интересна.
Какъв е разхода на твоята кола във Варна?

Меренето на разход в град е абсурдно. По един и същ маршрут с разлика само час във времето се постигат резултати м/у 10 и 16/100. Извънградско 9/100 е приемливо и пак е относително, силно зависи от "натискането:, трафикът и релефът. М/у другото, ако подбера маршрут и време, във Варна съм сигурен че ще постигна и 20/100 разход.

bobi1997
02-04-2017, 08:14
А да попитам колеги.. така наречените кихалки, при обикновена газова на боксерите 145/6 къде е най-подходящо да се монтират и необходими ли са ако все пак е читава запалителната система и не би трябвало да върне газ?

ecotronic
02-04-2017, 10:35
Кихалката с обикновена газова е силно препоръчителна. Днес всичко е ОК, но утре не е ясно и така не знаеш, кога ще думне.
Не съм запознат с конкретния мотор, но принципно кихалката се монтира максимално близо до смесителната плочка (след нея по посока на пътя на въздуха). В случай, че дебитомерът е след нея - непосредствено след него.

Накратко - изхожда се от съображението, че кихалката пази това, което е преди нея.

bobi1997
02-04-2017, 15:31
Мерси колега. При първа възможност ще отскоча до Робигаз да се направи това, че е много досадно 2 кутии чупя вече...

ivopifeca
07-04-2017, 19:55
Кутията и на моя въздушен филтър е потрошена и лепена...и не видях да има "кихалка",докато я карам на газ ,все още не ми е гърмяла.Паля на бензин и я карам около километър и повече,минавам на газ,преди да я загася пак минавам на бензин.Иска ми се да й сменя свещи и кабели,макар,че не ми прекъсва,но ме е страх от ментета:)На бензин е доста динамична,и някак си рязка-боксера доста ми хареса,макар че не е от най силните версии.Но все пак моторите на 116-та серия си ми остават слабост:)Особено карбураторните,то не че и от 105-та има разлика де:)

bobi1997
08-04-2017, 10:14
Свещите аз си ги смених профилактично, сложих НЖК японски, няма ядове. Има и други хубави и там ментета май по-трудно. Ама с кабелите е голям филм...чисто нови кабели ми прехвърчат искри от изолацията към корпус... Върнах си старите и с тях няма ядове. Само се загледах, че преди края на кабела, който се слага в бобината пишеше Фиат/Ланча, тоест май са си фабричните. И са номерирани, кой кабел за кой цилиндър е. Така, че търси си фабрични май е най-добре, ако се намират въобще..

markoff
08-04-2017, 20:38
Миналата година, купих кабели от александър ауто и нямам оплаквания.

ivopifeca
09-04-2017, 13:18
Понеже е с газова,за дюзите дали е добре няква добавка да слагам в бензина.За дизела ползвах на Кастрол ТДА,бех доволен докато не я спряха от производство.Гледам че имат и за бензина-ТБА.