PDA

View Full Version : Тъй наречените ексцентрични болтове



MrX
29-04-2007, 19:25
Та някой да му се намира чертеж на това чудо

digger
30-04-2007, 19:58
Виж това http://members.jcom.home.ne.jp/mk-r/ От JP сектата на AF.
За да не ровиш ти ги отделям. За съжаление няма размери. М/у другото сайта на самурайчето е добър, а и важните менюта са на ENG. :D
Това е от мен и Masa san.

cvetelin
01-05-2007, 20:54
сори за офф-а
един въпрос- тея болтове надежни ли са?
няма ли голямо натоварване върху тях?

WhitePower
02-05-2007, 11:06
сори за офф-а
един въпрос- тея болтове надежни ли са?
няма ли голямо натоварване върху тях?
ми има натоварване като всеки друг болт
а дали са надежни зависи каде са правени
важното е джантата да ляга добре в главината

търтей
02-05-2007, 11:09
ми има натоварване като всеки друг болт
сигурен ли си?
:wink:

JORDANGT
06-07-2007, 21:14
От къде,за колко и дали са надеждни.Това чудо ни разширява избора на джанти неимоверно много.СУПЕР :Yeeeehaaa:

PEPI-2ALFA
07-07-2007, 01:00
Добре де, дупките на джантите не са ли с почти същия диаметър като на болтовете. На чертежа се вижда ,че има голям луфт. А и главите на болтовете би трябвало да са с по-малък размер за да ги хване ключ , при положение , че стоят в страни от центъра на отвора :?: . Някой ако е ползвал такива да сподели.

trustworthy
07-07-2007, 08:30
ми има натоварване като всеки друг болт
сигурен ли си?
:wink:

И аз щото не съм :)

vamfan
08-07-2007, 17:56
Добре де, дупките на джантите не са ли с почти същия диаметър като на болтовете. На чертежа се вижда ,че има голям луфт. А и главите на болтовете би трябвало да са с по-малък размер за да ги хване ключ , при положение , че стоят в страни от центъра на отвора :?: . Някой ако е ползвал такива да сподели.
дупката не се приблжава или оддалечава от отвора в джантата.( толкова много че да опре и да не може да си вкараш ключа )конусовидната втулка е с по- голям вътрешен отвор до2-3мм, което и позволява да се намести към отворите на джантата плътно, но стои неравномерно спрямо главата на болта. кото като я притисне и я уплътнява. правят се от специална стомата устоичива на опъване и усукване 88( това го знае стугаря дето ще ти ги прави). и са си напълно надежни ако са спазени дебелината на стената на втулката.( това е точно този отвор които е по голям, за разлики в джантите до 2-3мм 4/98-4/100 става) а и да ти се скъса или развие нали има още болтове, аз лично съм карал с 3 от 4 даста време без никви проблеми

MrX
08-07-2007, 19:27
понеже питахе как е с болтовете,аз мойте ги напавих по чертежа и картинките които колегата погоре предостави.прилягат добре в леглото за болта на джантата,притягат добре и досега несъм забелзал да се развиват(проверявал съм)

ALFA CORSE
08-07-2007, 20:15
Каква е цената на комплект ексцентрични болтове? Има ли секретни такива?

BatVas
09-07-2007, 12:03
Аз иам опит с такива болтове (ама бяха от Италия) закупени с джанти ОЗ 4 х 100 - болтовете си обират разликата до 4х98 и няма проблем. Аз дори си сложих секретни (не раздвижени) просто луфта на болтовете е повече от 2 мм и обира и това на секрета - първо стягаш секретния да прилепне добре и после постепенно и раздвижените и те си обират разликите - нямал съм проблеми с тях, ама болтовете са все пак от комплекта на ОЗ. (това го знам защото кашона на едната ОЗ-ка си беше в багажника на колата ми като дойде заедно с книжката с комплектацията на джантите и книжката за гърнето ми :wink: )
Направило ми е впечетление , че тази подвижната част на тези болтове е от някакъв по различена материал (явно сте прави че има значение от каква сплав са)
Ами това е което мога да кажа аз!!!

MONI
09-07-2007, 12:25
Аз иам опит с такива болтове (ама бяха от Италия) закупени с джанти ОЗ 4 х 100 - болтовете си обират разликата до 4х98 и няма проблем. Аз дори си сложих секретни (не раздвижени) просто луфта на болтовете е повече от 2 мм и обира и това на секрета - първо стягаш секретния да прилепне добре и после постепенно и раздвижените и те си обират разликите - нямал съм проблеми с тях, ама болтовете са все пак от комплекта на ОЗ. (това го знам защото кашона на едната ОЗ-ка си беше в багажника на колата ми като дойде заедно с книжката с комплектацията на джантите и книжката за гърнето ми :wink: )
Направило ми е впечетление , че тази подвижната част на тези болтове е от някакъв по различена материал (явно сте прави че има значение от каква сплав са)
Ами това е което мога да кажа аз!!!

Нали и аз бях за кратко с такива и тогава се поинтересувах и се оказа че точно ОЗ са ги измислили тия болтове.

PEPI-2ALFA
09-07-2007, 18:13
Благодаря за разясненията :!: .

b0jo
02-02-2008, 09:23
Добре де, дупките на джантите не са ли с почти същия диаметър като на болтовете. На чертежа се вижда ,че има голям луфт. А и главите на болтовете би трябвало да са с по-малък размер за да ги хване ключ , при положение , че стоят в страни от центъра на отвора :?: . Някой ако е ползвал такива да сподели.
дупката не се приблжава или оддалечава от отвора в джантата.( толкова много че да опре и да не може да си вкараш ключа )конусовидната втулка е с по- голям вътрешен отвор до2-3мм, което и позволява да се намести към отворите на джантата плътно, но стои неравномерно спрямо главата на болта. кото като я притисне и я уплътнява. правят се от специална стомата устоичива на опъване и усукване 88( това го знае стугаря дето ще ти ги прави). и са си напълно надежни ако са спазени дебелината на стената на втулката.( това е точно този отвор които е по голям, за разлики в джантите до 2-3мм 4/98-4/100 става) а и да ти се скъса или развие нали има още болтове, аз лично съм карал с 3 от 4 даста време без никви проблеми
колега в пловдив имали представителство на OZ

Speeder
02-02-2008, 09:58
Добре де, дупките на джантите не са ли с почти същия диаметър като на болтовете. На чертежа се вижда ,че има голям луфт. А и главите на болтовете би трябвало да са с по-малък размер за да ги хване ключ , при положение , че стоят в страни от центъра на отвора :?: . Някой ако е ползвал такива да сподели.
дупката не се приблжава или оддалечава от отвора в джантата.( толкова много че да опре и да не може да си вкараш ключа )конусовидната втулка е с по- голям вътрешен отвор до2-3мм, което и позволява да се намести към отворите на джантата плътно, но стои неравномерно спрямо главата на болта. кото като я притисне и я уплътнява. правят се от специална стомата устоичива на опъване и усукване 88( това го знае стугаря дето ще ти ги прави). и са си напълно надежни ако са спазени дебелината на стената на втулката.( това е точно този отвор които е по голям, за разлики в джантите до 2-3мм 4/98-4/100 става) а и да ти се скъса или развие нали има още болтове, аз лично съм карал с 3 от 4 даста време без никви проблеми
колега в пловдив имали представителство на OZ

В Център за гуми Диана. На изхода за Пазарджик.
http://www.diana-ltd.com/
Там имат O.Z.

b0jo
03-02-2008, 11:56
мерси

ludkanar
03-03-2008, 21:37
колеги...ми аз несам много компетентен,ама тия болтове и на каруцата на село няма даси сложа щото нещо немисе вразва това с тия болтове.според мен няма начин да стане така както е на схемата,това са алуминиеви джанти и за една седмица щесе разбият.пак казвам че несам много компетентен има сигурно колеги които повече разбират,но това сие чисто самоубийство да караш колата с такива болтове,ако греша ме извинете.а зада сте сигурни дайте силни аргументи че е много надеждно.УСПЕХ :roll:

bouncer
04-03-2008, 12:20
в една друга тема бях писал, но сега пак ще кажа. ексцентричните болтове са измислени от OZ, а както знаем това е фирма с традиции и няма да пуснат нещо безсмислено на пазара. сега за самите болтове. няма начин да се изкривят, развият и какво ли още не! тяхната работа е да държат джантата към главината и те го правят перфектно. това дали ще ти тресе джантата не зависи толкова от болтовете, колкото от пръстена на главината. когато си купих джантите ми направиха такива пръстени за да няма луфтове между главината и джантата и колата се заспа! карам вече 1 година с ексцентрични болтове и нямам никакви проблеми. нито при висока нито при ниска скорост.

Neokill
04-03-2008, 19:36
колеги...ми аз несам много компетентен,ама тия болтове и на каруцата на село няма даси сложа щото нещо немисе вразва това с тия болтове.според мен няма начин да стане така както е на схемата,това са алуминиеви джанти и за една седмица щесе разбият.пак казвам че несам много компетентен има сигурно колеги които повече разбират,но това сие чисто самоубийство да караш колата с такива болтове,ако греша ме извинете.а зада сте сигурни дайте силни аргументи че е много надеждно.УСПЕХ :roll:

Ако си купиш болтове за по левче парчето може да разбият джантите.
Аз каруца нямам и затова ги слагам на О.З -то и нямам проблеми. Даже и зимните гуми с оригинални джанти пак с тия болтове ги карам. До сега няма грижи а и няма и да има :wink:

Crusader
04-03-2008, 20:25
Баси глупостите изписахте...
...единия за каруцата си не щял да ги сложи, друг не знам какво си...ако съвпада централния отвор и болта хваща на поне 6 навивки/по-добре 9/, проблема Ви е нулев. А бат Вас много сполучливо отбеляза че сплавта на втулката е лееекинко различна щото стомана "залепва" за алуминия и елате да видите къв е "кеф" да развиеш джанта дето не е развивана отдавна, че даже болтовете къртят малки парченца алуминий понякога.
"Ексцентричните" болтове са пренебрежимо малко "по-несигурни" от стандартните и няма проблем да бъдат ползвани. Честно казано по-скоро ще скъсате носача от колкото такива болтове!

MogaTa
05-05-2010, 17:02
малко стара тема, но ще попитам, току виж се е съживила! Та интересуват ме въпросните болтове до колко мм разлика обират?

bass
05-05-2010, 17:20
Най-много до 2.5 mm съм срещал. Моите оригинални OZ, които вървят с джантите, са 2 mm.

D.Istatkov
26-05-2010, 13:11
здравеите колеги искам да ви попитам за някои линк на саитове за такива болтове зада си порачам благодаря

Ilko Ivanov
26-05-2010, 14:33
http://www.etebg.com/

търтей
27-05-2010, 11:28
това дали ще ти тресе джантата не зависи толкова от болтовете, колкото от пръстена на главината.

Аре стига беее, дори ОЗ не отменят физиката :drunk:

От което не следва, че болтовете не вършат работа, нали, ама нито са измислени от ОЗ, нито джантата се центрова към главината от централната втулка :hvala:

bouncer
31-05-2010, 14:44
Аре стига беее, дори ОЗ не отменят физиката :drunk:

От което не следва, че болтовете не вършат работа, нали, ама нито са измислени от ОЗ, нито джантата се центрова към главината от централната втулка :hvala:

пчелице,

болтовете притискат джантата към главината като освен тоша допринасят за правилното фиксиране на джантата, но не тъоша е основната им функция. И да, основното нещо от което ти зависи дали ще друса и тресе е дали централната ти втулка съвпада с размерите на въпросната джанта или има луфт. Айде сега задачка с повишена трудност. ако имаш луфт на главината и си с оригинални болтова какво става?

търтей
31-05-2010, 20:53
Бояне, моля ти се. Знам, че си спал по физика, не го демонстрирай, обаче ;)

Изобщо, центроване по централен отвор и конусни болтове/гайки е абсурд, центрова се само по делителната линия на главите на болтовете/гайките. Моля ви, все пак това е технически раздел на този все по-ламерскоспамерски форум. Четете повечко. Не вреди.
Допуск и пропуска са различни понятия. Коренно.

А да, само за инфо, болтовете на джантите има значение в какъв ред се стягат. На кръст, ма няма да питам що, вероятно ще е твърде сложно за обяснение. Хихи.

bochkata
18-08-2011, 15:55
Най-много до 2.5 mm съм срещал. Моите оригинални OZ, които вървят с джантите, са 2 mm.

Повече от 2,5 mm не обират ли тези болтове? Например 8 mm? :gruebel:

nblagoev
18-08-2011, 17:54
Повече от 2,5 mm не обират ли тези болтове? Например 8 mm? :gruebel:

Няма как да оберат повече, прекалено много са 8мм.
Аз като купувах моите, производителя ме предупреди, че над 2,5мм е опасно!

mik mik
18-08-2011, 20:22
Повече от 2,5 mm не обират ли тези болтове? Например 8 mm? :gruebel:
абсурд:screwy:

bochkata
18-08-2011, 21:09
Благодаря ви момчета за бързите отговори.

Furious 155
19-08-2011, 01:33
Благодаря ви момчета за бързите отговори.
Ето реално да си го представиш как изглежда такъв болт, като имаш предвид че май това е най-големия преход в разумното -

http://fiat-500-usa-forum-archives.965414.n3.nabble.com/file/n2812705/2elcvf8.jpg

bouncer
19-08-2011, 10:31
Дажо някои производители не съветват да се преминава границата от 2мм.

D.Istatkov
19-08-2011, 15:36
можели някой да даде линк от къде мога да си купя такива за алфа 156 ми трябват искам да си взема нови

мерси предварително

bouncer
19-08-2011, 15:38
във всеки магазин за джанти и качествена гумаджийница

Furious 155
31-08-2011, 01:19
техническо питане - има ли специфика при стягането на ексцентрични болтове?

oem
02-09-2011, 14:52
Аз си ги стягам моите с гайковерта на 90-95 нм. и нямам проблеми. Обаче след 30-тина отвивания/завивания понякога се налага смяна на болтовете. Изкривяват се малко преди главата. Но пък ако не ги стегна добре ме е страх.

Най-важно е първо да се навият всички да може да се центрова джантата и да няма усилие в някой от болтовете и тогава да се достяга. Главно от това се изкривяват. Ако се стегне някой още преди да са завити останалите. Не толкова силата колкото начина е важно. Така си изкривих 2 от болтовете в бързината с гайковерта един по един ги настягах и после забелязах, че единия е крив. На другата джанта същата работа. От тогава първо ги стягам колкото да прилепне джантата към главината и тогава достягам. И все още си карам с 2-та криви болта, но ще ги сменя някой ден като се наканя.

Това са ми наблюденията.

bochkata
16-10-2011, 16:11
За да не отварям нова тема ... въпросът е свързан отново с поставяне не джанти. Могат ли тези с отвор по-малък от нашите (58,10 mm) например от VW (57,10 mm) или пък от Opel (56,60 mm) и т.н. да се напаснат за Alfa Romeo? За обратния вариянт (от по-голям към по-малък отвор) има едни пластмаски. Те до каква разлика обират?