PDA

View Full Version : Вярно ли е?



pisa_misho
26-03-2017, 23:53
Колеги дайте мнения защото ще полудея!!! Преди месец и половина,заради водната помпа прогорих гарнитурите,и едно майсторе отвори двигателя,смени помпата,гумичките на клапаните,повдигачите,и т.н.,шлайф,надуване,нови гарнитури,и я затвори,но след това започна да гори яко масло!!!Защо?Ходих на друг майстор,той свали маркуча който отвежда маслените пари ,и каза че надува много и е задрало някое бутало,и затова гори маслото и пуши като я изфорсирам над 5000об.За 1000км.,от максимума на щеката сега е под минимума.Колата е 1.4 ,boxer

ivan dimitrov
27-03-2017, 12:57
Колеги дайте мнения защото ще полудея!!! Преди месец и половина,заради водната помпа прогорих гарнитурите,и едно майсторе отвори двигателя,смени помпата,гумичките на клапаните,повдигачите,и т.н.,шлайф,надуване,нови гарнитури,и я затвори,но след това започна да гори яко масло!!!Защо?Ходих на друг майстор,той свали маркуча който отвежда маслените пари ,и каза че надува много и е задрало някое бутало,и затова гори маслото и пуши като я изфорсирам над 5000об.За 1000км.,от максимума на щеката сега е под минимума.Колата е 1.4 ,boxer

Възможно е и да е така. Но може и да не е. Ако картерното налягане е високо аз бих очаквал и "тапата" на гърловината за наливане на масло да "изхвръква". Ако задере маслообиращ сегмент обаче, и без да "надува" може да гори масло. Може и да е изскочила някоя гумичка на клапан. Какво масло наляхте?

pisa_misho
29-03-2017, 00:11
10w40,но от много години я карам с такова,пробвах и долях 15w40,същата работа,а отзад пуши яко над 4500-5000об.,и с едното и с другото масло. А що се отнася до капачката,загубих оригиналната(при смяна на маслото преди години,бяха "забравили" да я сложат),и сега съм с Фиатска,но тя влиза и излиза свободно и интересното е че си седи на мястото.пропуснах да кажа че маркуча за маслените пари съм го отвел под купето за да не ми прави майонеза по гърловината и плочката на фазата,защото колата я карам повечето на къси разстояния,и прави яко гняс,та същия тоя майстор каза че съм прецакал мотора така

myato
29-03-2017, 09:52
Щом не са ти вързани картерните газове, реално не можеш да прецениш картерното налягане. Естествено, че капачката ще си стои, системата реално е отворена. При това положение обаче, по-вероятно е да гори масло през гумичка на клапан, тъй като налягането в картера ще е ниско да вкара масло в цилиндър, дори при не добре обиращ маслен сегмент. Ако вкарва масло от там, то налягането на цилиндъра трябва да е доста по-ниско от нормалното и лесно ще се хване.

P.S. - Има едно изключение, но не ми се вярва да не е направило впечатление при ремонта, а то е такова износване, че цилиндърът да "смуче" отдолу.

lordliness
29-03-2017, 22:15
P.S. - Има едно изключение, но не ми се вярва да не е направило впечатление при ремонта, а то е такова износване, че цилиндърът да "смуче" отдолу.

И в кой такт смуче отдолу

Bobi_33
30-03-2017, 00:01
Всеки нормален човек, който се занимава с ДВГ знае защо става така. Но сега ще почнат форумните теоритици да обясняват космически теории. А аз ще тги го кажа така, явно сериозно си я прегрял. А от сериозно прегряване се отвръщат сегментите, понякога даже се свиват и спират да си вършат работата. Просто се свиват в леглата си и нищо не обират от стените на цилиндъра.

Другия вариант е по-лош, да са ти прецакани цилиндрите от водата, стояла с цилиндрите. При този вариант трябва да си покарал доста време с вече духнали гарнитури. При тоя вариант влиза вода в цилиндрите, гори с останалата смес и ефекта е такъв, че все едно си закарал цилиндрите на песъкоструй. Даже понякога стават елипси самите цилиндри от продължително каране.

Но явно и майсторите са ти слаби. Но ако си дал малко пари за ремонт, не може да очакваш чудеса от майсторите.

myato
30-03-2017, 10:04
И в кой такт смуче отдолу

Предположи.

lordliness
30-03-2017, 10:15
Предположи.

Предполагам, че си открил нещо ново.

myato
30-03-2017, 10:34
Предполагам, че си открил нещо ново.

Ми не. Физиката все още не е претърпяла фундаментални промени. Очакват се в бъдеще.

lordliness
30-03-2017, 11:09
Ми не. Физиката все още не е претърпяла фундаментални промени. Очакват се в бъдеще.
Вземи една спринцовка да придобиеш представа кое как е.
Не трябва да пишете така все едно сте разглобили стотици двигатели, трябва да пишете- "чул съм от едни хора, прочетох някъде в интернет, обаче не знам дали е така със сигурност."
Както беше споменато по горе, смяна на сегменти вероятно ще реши проблема.

myato
30-03-2017, 12:11
Вземи една спринцовка да придобиеш представа кое как е.
Не трябва да пишете така все едно сте разглобили стотици двигатели, трябва да пишете- "чул съм от едни хора, прочетох някъде в интернет, обаче не знам дали е така със сигурност."
Както беше споменато по горе, смяна на сегменти вероятно ще реши проблема.

Не знам защо си решил, че като професията ми е свързана със "спринцовки", не съм разглабял двигатели, камо ли пък виждал такива. В интернет чета за новите неща, дето още бяха в каменната ера, когато активно се занимавах с автомобили, мотоциклети и други ППС-та. Пък и все още "попипвам", стига да имам време. Оставям на страна, че дори имам и "тапии" за тези, а и други дейност.
Като говорим за спринцовки, вземи една в пластмасово бутало. Извади го. Шкурник го по периферият и после пробвай от къде ще дръпне.
Това, че не си вадя хляба в момента с неща, свързани с автомобилна техника, не означава че падам от Марс. От друга страна, нямам спомени да съм опитвал да налагам мнение някога. Определено не съм безгрешен, но за технически неграмотен....извинявай.

pisa_misho
30-03-2017, 20:12
За смяната на гумичките,повдигачите,водната помпа и гарнитурите,със шлайфа и надуването-900лв.,колко горе долу ще струва смяната на тези сигменти,и какво още ще трябва да сменя покрай тях? А,цената е с материалите

lordliness
30-03-2017, 20:39
За смяната на гумичките,повдигачите,водната помпа и гарнитурите,със шлайфа и надуването-900лв.,колко горе долу ще струва смяната на тези сигменти,и какво още ще трябва да сменя покрай тях? А,цената е с материалите

Не знам колко ще струва, но на една от моите коли се случи същото, прегрях я, направих ремонт на главата, домързя ме да извадя буталата, сложих главата и почна да гори по 700 на хиляда км. И Разглобих пак всичко смених сегментите и биелни лагери за разкош и сега не гори никакво масло.
Ако правиш това, реално трябва да платиш гарнитури, сегменти и труд.