View Full Version : Вярно ли е?
pisa_misho
26-03-2017, 23:53
Колеги дайте мнения защото ще полудея!!! Преди месец и половина,заради водната помпа прогорих гарнитурите,и едно майсторе отвори двигателя,смени помпата,гумичките на клапаните,повдигачите,и т.н.,шлайф,надуване,нови гарнитури,и я затвори,но след това започна да гори яко масло!!!Защо?Ходих на друг майстор,той свали маркуча който отвежда маслените пари ,и каза че надува много и е задрало някое бутало,и затова гори маслото и пуши като я изфорсирам над 5000об.За 1000км.,от максимума на щеката сега е под минимума.Колата е 1.4 ,boxer
ivan dimitrov
27-03-2017, 12:57
Колеги дайте мнения защото ще полудея!!! Преди месец и половина,заради водната помпа прогорих гарнитурите,и едно майсторе отвори двигателя,смени помпата,гумичките на клапаните,повдигачите,и т.н.,шлайф,надуване,нови гарнитури,и я затвори,но след това започна да гори яко масло!!!Защо?Ходих на друг майстор,той свали маркуча който отвежда маслените пари ,и каза че надува много и е задрало някое бутало,и затова гори маслото и пуши като я изфорсирам над 5000об.За 1000км.,от максимума на щеката сега е под минимума.Колата е 1.4 ,boxer
Възможно е и да е така. Но може и да не е. Ако картерното налягане е високо аз бих очаквал и "тапата" на гърловината за наливане на масло да "изхвръква". Ако задере маслообиращ сегмент обаче, и без да "надува" може да гори масло. Може и да е изскочила някоя гумичка на клапан. Какво масло наляхте?
pisa_misho
29-03-2017, 00:11
10w40,но от много години я карам с такова,пробвах и долях 15w40,същата работа,а отзад пуши яко над 4500-5000об.,и с едното и с другото масло. А що се отнася до капачката,загубих оригиналната(при смяна на маслото преди години,бяха "забравили" да я сложат),и сега съм с Фиатска,но тя влиза и излиза свободно и интересното е че си седи на мястото.пропуснах да кажа че маркуча за маслените пари съм го отвел под купето за да не ми прави майонеза по гърловината и плочката на фазата,защото колата я карам повечето на къси разстояния,и прави яко гняс,та същия тоя майстор каза че съм прецакал мотора така
Щом не са ти вързани картерните газове, реално не можеш да прецениш картерното налягане. Естествено, че капачката ще си стои, системата реално е отворена. При това положение обаче, по-вероятно е да гори масло през гумичка на клапан, тъй като налягането в картера ще е ниско да вкара масло в цилиндър, дори при не добре обиращ маслен сегмент. Ако вкарва масло от там, то налягането на цилиндъра трябва да е доста по-ниско от нормалното и лесно ще се хване.
P.S. - Има едно изключение, но не ми се вярва да не е направило впечатление при ремонта, а то е такова износване, че цилиндърът да "смуче" отдолу.
lordliness
29-03-2017, 22:15
P.S. - Има едно изключение, но не ми се вярва да не е направило впечатление при ремонта, а то е такова износване, че цилиндърът да "смуче" отдолу.
И в кой такт смуче отдолу
Всеки нормален човек, който се занимава с ДВГ знае защо става така. Но сега ще почнат форумните теоритици да обясняват космически теории. А аз ще тги го кажа така, явно сериозно си я прегрял. А от сериозно прегряване се отвръщат сегментите, понякога даже се свиват и спират да си вършат работата. Просто се свиват в леглата си и нищо не обират от стените на цилиндъра.
Другия вариант е по-лош, да са ти прецакани цилиндрите от водата, стояла с цилиндрите. При този вариант трябва да си покарал доста време с вече духнали гарнитури. При тоя вариант влиза вода в цилиндрите, гори с останалата смес и ефекта е такъв, че все едно си закарал цилиндрите на песъкоструй. Даже понякога стават елипси самите цилиндри от продължително каране.
Но явно и майсторите са ти слаби. Но ако си дал малко пари за ремонт, не може да очакваш чудеса от майсторите.
И в кой такт смуче отдолу
Предположи.
lordliness
30-03-2017, 10:15
Предположи.
Предполагам, че си открил нещо ново.
Предполагам, че си открил нещо ново.
Ми не. Физиката все още не е претърпяла фундаментални промени. Очакват се в бъдеще.
lordliness
30-03-2017, 11:09
Ми не. Физиката все още не е претърпяла фундаментални промени. Очакват се в бъдеще.
Вземи една спринцовка да придобиеш представа кое как е.
Не трябва да пишете така все едно сте разглобили стотици двигатели, трябва да пишете- "чул съм от едни хора, прочетох някъде в интернет, обаче не знам дали е така със сигурност."
Както беше споменато по горе, смяна на сегменти вероятно ще реши проблема.
Вземи една спринцовка да придобиеш представа кое как е.
Не трябва да пишете така все едно сте разглобили стотици двигатели, трябва да пишете- "чул съм от едни хора, прочетох някъде в интернет, обаче не знам дали е така със сигурност."
Както беше споменато по горе, смяна на сегменти вероятно ще реши проблема.
Не знам защо си решил, че като професията ми е свързана със "спринцовки", не съм разглабял двигатели, камо ли пък виждал такива. В интернет чета за новите неща, дето още бяха в каменната ера, когато активно се занимавах с автомобили, мотоциклети и други ППС-та. Пък и все още "попипвам", стига да имам време. Оставям на страна, че дори имам и "тапии" за тези, а и други дейност.
Като говорим за спринцовки, вземи една в пластмасово бутало. Извади го. Шкурник го по периферият и после пробвай от къде ще дръпне.
Това, че не си вадя хляба в момента с неща, свързани с автомобилна техника, не означава че падам от Марс. От друга страна, нямам спомени да съм опитвал да налагам мнение някога. Определено не съм безгрешен, но за технически неграмотен....извинявай.
pisa_misho
30-03-2017, 20:12
За смяната на гумичките,повдигачите,водната помпа и гарнитурите,със шлайфа и надуването-900лв.,колко горе долу ще струва смяната на тези сигменти,и какво още ще трябва да сменя покрай тях? А,цената е с материалите
lordliness
30-03-2017, 20:39
За смяната на гумичките,повдигачите,водната помпа и гарнитурите,със шлайфа и надуването-900лв.,колко горе долу ще струва смяната на тези сигменти,и какво още ще трябва да сменя покрай тях? А,цената е с материалите
Не знам колко ще струва, но на една от моите коли се случи същото, прегрях я, направих ремонт на главата, домързя ме да извадя буталата, сложих главата и почна да гори по 700 на хиляда км. И Разглобих пак всичко смених сегментите и биелни лагери за разкош и сега не гори никакво масло.
Ако правиш това, реално трябва да платиш гарнитури, сегменти и труд.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.