PDA

View Full Version : Възкресяване на Алфа 155 - Много проблеми с тоци, мотора и липса на информация



ocultist
18-04-2017, 08:12
Здравейте колеги, Христос Воскресе!

Реших най-накрая и аз да си купя Алфа 155. След много обикаляне се спрях на една ужким запазена 155 1.8 8V 1994, но след това разбрах, че съм сбъркал! Накратко, колатя нямаше мощност, има(ше, защото я махам със зверски темпове) обикновена газова уредба и съответно на бензин много трудно държи празен ход, понякога не успява въобще да го задържи, играе с 20-50 оборота. Започнах с дежурното, кабели, свещи, масло, въздушен филтър, бензиновият не съм го сменил, защото трябва да го режа, но съм се засилил. Дебитомерът и маркуча между него и дросела бяха гърмяни, явно след кихане на колата. Сменени. Сега се събудиха няколко кончета, но като цяло колата я няма в ниските и средните и много неприятно тресе до 3000 оборота. Сега по същество. Ще съм много благодарен, ако някой сподели:
- Схема на ел. инсталацията на мотора (намерих няколко копия на един документ, който много се цитира във форума, но частта с ел. схемата е с много лошо качество)
- Живи данни за въпросният мотор (1.8 8V TS - 126hp)
- Акъл какво най-често причинява този проблем(и)

Аз за сега само съм махнал смесителя на газовата, емулатора на инжекторите и сега търся куплунга на Ламбда сондата, защото в МЕС я гледах, че дава 0.4V и няма промяна в стойностите, но ме съмнява да пречи точно тя, защото двигателя работи само в отворена верига (без ламбда корекция). Според мен проблемът е по-скоро електрически, защото се проявява в различна степен по различно време. Понякога работи, почти нормално. Благодаря предварително на отзовалите се!

П.п. За да не пускам нова тема, някой знае ли какви са крушките на комбинираният уред на таблото? Тоест 1.2W и 2W, но с цокъл или без?

robygas
18-04-2017, 10:16
Чест проблем с подобни симптоми е повреден комутатор на едната запалителна бобина. Проверява се лесно като запалиш колата и ги откачаш един по един. Ако работят колата няма да загасне.
Намират се под бобините.

ocultist
18-04-2017, 12:43
Благодаря за насоката. Още щом свърша работа ще го тествам?

mimouzunov
18-04-2017, 12:45
Чест проблем с подобни симптоми е повреден комутатор на едната запалителна бобина. Проверява се лесно като запалиш колата и ги откачаш един по един. Ако работят колата няма да загасне.
Намират се под бобините.

Таз ако е феислифтова диагностиката минаваше само с 5 натискания на газта...
Едно мерене на компресия също няма да е зле да се направи. Двигателя има и склонност/наклонност да си изяжда единия разпределителен вал...
Бензиновия филтър ако нее сменян скоро/някога, е хубаво да се подмени че не се знае дали не е на тапа станал (имал съм такъв случаи)...

nedko87
18-04-2017, 14:03
За изяждането на вала съм съгласен. На мойта жбеше износена гърбицата н 1-ви цилиндър на изпускателния вал. Преди да го сменя имаше едно гадно придърпване между 1900 и 2300 оборота. Докато стигна до него ми се разказа играта да търся проблеми. Но със сигурност е добре да смениш свещите да провериш комутаторите, бубините и кабелите. Аз лично си смених и ламбдата и смея да твърдя че има гиляма полза от нея макар и да са писани мнения че на този мотор е все тая.

TRENDi
18-04-2017, 14:55
Крушките на таблото са стандартни Т10 /без цокъл/ - за ватовете ще те излъжа.

Furious 155
18-04-2017, 14:57
Крушките на таблото са стандартни Т10 /без цокъл/ - за ватовете ще те излъжа.
Цокъла се води T05, 1.2W е крушката. За таблото става дума и часовници и т.н. ;)
Т10 са на габаритите в предните фарове.

TRENDi
18-04-2017, 17:05
Цокъла се води T05, 1.2W е крушката. За таблото става дума и часовници и т.н. ;)
Т10 са на габаритите в предните фарове.

Дам, все ги бъркам :grandpa:...

ocultist
18-04-2017, 21:15
Здравейте колеги,
Благодаря много за напътствията! Не успях да изключа комутаторите, защото изобщо не искаха да мръднат, а щекерите са пред разпане, затова не рискувах, но изключвах бобините. Няма разлика в поведението само на едната или другата бобина. Сега се зачетох, че съм дал малко подвеждаща информация. Когато я взех колата на газ държеше стабилни обороти, на бензин клатеше, но малко. Нямаше мощност във всички режими и при натискане леко на газта, тръгваше, после все едно тъпчеше и след това рязко се изтрелваше. Всичко това се случва между 1000 и 2000 оборота и без промяна на педала на газта. Получаваше се все едно си натиснал леко, после отпускаш и после и даваш много газ. После смених дебитомера, маркуча между дросела и дебитомера, въздушният филтър, маслото, кабелите и свещите. Колата заработи гладко, вече само на бензин, защото махнах смесителя, палеше осезаемо по-лесно и веднага се бетонираше между последната малка стрелка и стрелката на 1000 оборота. Така няколко часа и примерно 200 километра. На сутринта паля, доста по-трудно и оборотите играят между 700 и 1000, след това изравнява, но се усещат пропуски, колата на мирис работи на богати смеси. При опит за форсиране се зачудва много, а при опит за сериозно форсиране гърми в смукателният колектор. За сметка на това се върнаха осезаем брой кончета. Дебитомерът го взех, защото си личеше, че преди това е гърмяла, а и дебитомерът беше отварян, "новият" не знам колко работи, но поне не е отварян. Картерната вентилация беше извадена от маркуча преди дросела и дупката заболтена. Сега съм я върнал на място, не знам какво е състоянието на сепаратора, но ще му пусна една ултразвукова ваничка при първа възможност. После махнах емулатора за дюзите и колата почна да пропуска по-малко. След това я закачих с МЕС и видях, че има 2 грешки:
1. Ламбда сонда - грешен сигнал
2. Неизвестна грешка - окъсени кабели

Изчистих грешките и след 10 минути каране се върна само грешката за ламбда сондата. При гледане на живи данни показваше 450mV и варираше +-10-15мV, което означава, че е умряла. Не ми светят лампите на таблото за АБС(който не работи) и ЕКУ-то. Благодаря за информацията за крушките и сега имам нови крушки на всички информационни лампи и отново тези лампи не светят. Та сега въпросите са. Има ли ел. инсталацията в добро качество и къде би било най-лесно да се прекъсне сигнала за тези лампи?

Благодаря отново на всички отзовали се и се извинявам за романът, който спретнах!

Alfa User
18-04-2017, 21:52
Няма защо да се извиняваш - форума е точно с цел да си помагат хората взаимно!

Аз не съм много навътре с техническата част, но стискам палци скоро да оправиш 55-цата и да я докараш на някой събор :)

П.П. От мен да знаеш - mimouzunov и trendi са много навътре с тия коли, и можеш да ги слушаш без притеснение, че ще те подведат. Ако имаш съмнения за газ - robygas е твоя човек, а и furious-а винаги помага с каквото знае!

С две думи - добре дошъл в сектата!!! :cheers:

Dimicha
18-04-2017, 21:54
Това, което го описваш с тъпченето и рязкото изфорсиране звучи като да идва от дебитомера...пропуск на възхдух след него или просто не работи коректно - в програмата не може ли да му пуснеш графика на волтажа при различни положения на дросела? А също така и съпротивлението му да премериш. В pdf-те има стойности и за двете неща. За ламбдата моята е на същото положение, понеже онзиден закачах колата на multiecuscan. Интересното е, че при мене не записва грешка, макар че пробвах и с откачена сонда. Аз принципно съм я откачил от година-две и карам така...

mimouzunov
18-04-2017, 22:29
Това, което го описваш с тъпченето и рязкото изфорсиране звучи като да идва от дебитомера...пропуск на възхдух след него или просто не работи коректно - в програмата не може ли да му пуснеш графика на волтажа при различни положения на дросела? А също така и съпротивлението му да премериш. В pdf-те има стойности и за двете неща. За ламбдата моята е на същото положение, понеже онзиден закачах колата на multiecuscan. Интересното е, че при мене не записва грешка, макар че пробвах и с откачена сонда. Аз принципно съм я откачил от година-две и карам така...

За смучене на въздух... Проверка на маркуча м-у дебитомера и дроселовата клапа, 4-те маншона на колектора, + двата малки вакума които се намират под колектора (оглед и на сервото и тн). Мерене на стоиностите на ТПС (датчика на дроселовата клапа).
Щом е гърмяла трябва да се провери и моторчето/клапан за празния ход, то работи и над 1000об/м !!
Гледаи на ред всичко и ще тръгне... 155-цата е лесна за диагностициране и оправяне...

Втория пдф е за 164-ка но схемата е същата и за 155-ца...

ocultist
19-04-2017, 15:15
Здравейте колеги,
Маркучът между дебитомера и дросела не пропуска, маркуча за празният ход също, както и за сервото... То вече гръмна и следващата седмица ще се рециклира. Маншоните на колектора (на 2ри цилиндър е предимно армирано тиксо) и картерната вентилация са запозрени, но те ще се гледат тези дни. С МЕС мога да направя графика на дебитомера, но тези дни имам много работа и няма да мога да я пръсна на съставни болтчета...

П.п. Благодаря много за схемите, както и на всички отзовали се!!!

TRENDi
19-04-2017, 17:03
...Картерната вентилация беше извадена от маркуча преди дросела и дупката заболтена. Сега съм я върнал на място, не знам какво е състоянието на сепаратора, но ще му пусна една ултразвукова ваничка при първа възможност...

Ако питаш мен - не се занимавай, а пак си заболти дупката в маркуча. Маркуча от сепаратора си го пусни някъде надолу да си духа като на жигулаторче :flirt:. Спестяваш си постоянно чистене на дебитомер, гофрирания му маркуч и дросела.

ocultist
19-04-2017, 18:07
Ако питаш мен - не се занимавай, а пак си заболти дупката в маркуча. Маркуча от сепаратора си го пусни някъде надолу да си духа като на жигулаторче :flirt:. Спестяваш си постоянно чистене на дебитомер, гофрирания му маркуч и дросела.

Здравей колега,
Не съм съгласен. В ниските режими картерната вентилация "смуче", а не "духа". Тоест си вкарваш доста боклук в мотора през маслото. Сега е момента в който да разясня, че малко куче няма да влезе в този маркуч, но съм виждал коли в много гнус в капака на клапаните когато маркуча е висял някъде. Освен това при този мотор вентилацията е зад дебитомера и това е взето в предвид в картата на екуто.

Относно дебитомера, с новият дебитомер работеше добре за исвестно време, за сега го изключвам. Сега както се развали времето май ще съм в застой известно време, поне докато не се върне някоя от другите ми коли, че сега всяка е на някъде и разчитам само на алфата...

boro2006
19-04-2017, 21:28
Колега бих ти препоръчал да прегледаш налягането на бензина в рейката понеже имат и дерт с бензиновия регулатор. Ако той ти се ебава може да работи кофти като е студена и като е в ниските обороти. Паленето трудно също може да се дължи на него.

ocultist
25-04-2017, 17:33
Здравейте колеги,

Нямам много време да се занимавам с колата, но днес си намерих още една засада. Нямам ламбда сонда, буквално. Буксите са много старателно изолирани и няма нищо закачено на тях, което е много голям проблем, защото намирам само универсални ламбда сонди, а те са без букси. Та по същество, някой да има умряла лабда сонда за донор? Или поне информация колко е дълъг кабелът и от кой друг автомобил може да се взаимства донор? Също така гледам в ръководството, че ламбдата седи на катализаторът. Така ли е и каква е врътката да има ламбда без катализатор? Последният път като лягах под колата видях, че на негово място има резонатор, а крикът ми не вдига достатъчно, за да разгледам хубаво има ли къде да се пъхне сега ламбдата.

П.п. Много не ми се дават 20-30лв за 2ра ръка ламбда в неизвестно състояние...

TRENDi
25-04-2017, 18:53
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973938-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973937-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973936-big.jpg

Тая май беше от типовия мотор/не става да я шибнеш на алфовия - тествано е и не върши работа/, но ако е за дължина на кабела и буксите - ще ти свърши работа. Ако я искаш - мини да я отнесеш.

ocultist
26-04-2017, 09:12
Тая май беше от типовия мотор/не става да я шибнеш на алфовия - тествано е и не върши работа/, но ако е за дължина на кабела и буксите - ще ти свърши работа. Ако я искаш - мини да я отнесеш.

Здравей колега,

Моля те напиши си телефона на лично да се разберем кога и къде мога да я открадна тази сонда :)

aRm
31-05-2017, 12:55
Колега, оправи ли колата ? Защото имам абсолютно същия проблем ! До 3000 оборота няма никакъв пауър а с леко подаване на газ между 1000 и 2000 оборота почва зверско придърпване все едно missfire.... оправя се ако пусна газта или подам до долу..... :(

ocultist
27-10-2017, 21:19
Здравейте отново на всички!

След половин годишно киснене на колата в сервиза, най-накрая си имам рециклирано серво, което едва ли не работи, но пък съска поради липсващ тампон на оста за педала, описано е тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=96038). Сега колата изобщо няма спирачки, поради тази причина се разсеях с АБС модулът и цялата кочина от просто нахвърляни кабели около него и сервото. Драмата с АБС-ът е описана тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=96552). От много време си мислех да обърна внимание на гумата на всмукателният колектор на 2ри цилиндър, защото е много съмнително омотана с армирано тиксо и когато висях срязан червен кабел просто захвърлен до АБСът, при това влизайки зад изолацията на щита в посока зад колектора.... Време е за сваляне... А от долу кочина, едвам стигнах до болтовете му, при все факта, че до сега не съм работил по тази кола и всичко ми е ново. Планката на която се държат масленият сепаратор и регулаторът на бензина е в много абстрактна форма, като капак се държеше на свински опашки и тел, което обясняваше жестокото дрънкане зад мотора. По-забавното не е как ще изправя планката и как трябва да изглежда в оригинален вид, защото сега няма как се заболти на място, понеже регулаторът и сепаратора опират в колеткора, а къде е отишъл пластмасовият колектор и как на негово място се е оказал "Джелезен". Борбата продължава, сега се издирва гума за 2ри цилиндър, след като днес ми обявиха 36лв за китаец. Сепараторът се баня с меглио, поръчан е нов маркуч от сепаратора до маркуча преди дросела, че старият се разпада от поглед и чистене на много и много старо масло, защото селеноида на вариатора направо тече.

Колега aRm, толкова дивотий си намирам всеки ден по колата, че ме съмнява да е причинен от едно нещо. Със сигурност, ако намеря нещо ще пиша!

Scrapera
27-10-2017, 21:30
Такава гумичка на Мало за метален колектор струваше 7-8лв клиент преди няколко години.
Имай предвид, че за метален колектор са с еднакъв диаметър, а за пластмасов - с два различни.

the_crazy_driver
28-10-2017, 09:09
Мога да ти помогна с алуминиев колектор комплект с гумите на скромна сума..

mordohy
28-10-2017, 10:26
Тръгнахте в грешна посока. Колегата се уточни, че колата на газ е вървяла добре. Силно подозирам , че е карана само на газ. Освен, че е смукала въздух от сервото, а както разбирам още смуче от там, то проблемите идват от зацапаните дюзи и залежалия бензин. Газаджийското реле е също в заподозряните. Едно закачане на ЕЛКОН веднага ще покаже всички свещи и бобини как работят и няма нужда да се хвърля боб.
И ще завърша с компа.
Посочените проблеми ги имах с предишната.
Реша ли да я оправя на бензин и опирах до дебитомера, който е 80% от компа при останалите. В мазето имам вече четири.
Наложи ми се на Папаз Чаир на мина на бензин. Лежах под нея като животно да сменявам бензинов филтър , после дюзи......Криво ляво стигнах върха, защото бях само на 100 метра от него и си сложих обеца на ухото да не оставам без газ на тая кочина.
Мина се година и с Пе6ката от Нови Искър си бърбориме за една от колите му. Той я запали, а тя досущ като моята трещи, не държи обороти и се държи отвратително. Той видя не много умното ми изражение и каза: Абе не знаеш ли, че компа му трябват поне няколко минути за да се адаптира на бензин!?
А за останалото сте прави, но не ръчкайте прекалено, преди да сте отстранили причините, които са видими само на бензин, но на газ липсват!!!

ocultist
28-10-2017, 11:44
Такава гумичка на Мало за метален колектор струваше 7-8лв клиент преди няколко години.
Имай предвид, че за метален колектор са с еднакъв диаметър, а за пластмасов - с два различни.

Големи благодарности колега! За малко да си купя грешната гума! Имаш ли номерът по ЕПЕР на гумата за алуминиевият колектор? По моят ВИН излиза, че оригинално колата е била с пластмасовият. Тази, която свалих от колата е f45мм, L=43мм.


Мога да ти помогна с алуминиев колектор комплект с гумите на скромна сума..

Благодаря за предложението, прати ми моля те на лично цена, за да го имам впредвид, за сега предпочитам да намеря нови и оригинални

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:36 ----------


Тръгнахте в грешна посока. Колегата се уточни, че колата на газ е вървяла добре. Силно подозирам , че е карана само на газ. Освен, че е смукала въздух от сервото, а както разбирам още смуче от там, то проблемите идват от зацапаните дюзи и залежалия бензин. Газаджийското реле е също в заподозряните. Едно закачане на ЕЛКОН веднага ще покаже всички свещи и бобини как работят и няма нужда да се хвърля боб.
И ще завърша с компа.
Посочените проблеми ги имах с предишната.
Реша ли да я оправя на бензин и опирах до дебитомера, който е 80% от компа при останалите. В мазето имам вече четири.
Наложи ми се на Папаз Чаир на мина на бензин. Лежах под нея като животно да сменявам бензинов филтър , после дюзи......Криво ляво стигнах върха, защото бях само на 100 метра от него и си сложих обеца на ухото да не оставам без газ на тая кочина.
Мина се година и с Пе6ката от Нови Искър си бърбориме за една от колите му. Той я запали, а тя досущ като моята трещи, не държи обороти и се държи отвратително. Той видя не много умното ми изражение и каза: Абе не знаеш ли, че компа му трябват поне няколко минути за да се адаптира на бензин!?
А за останалото сте прави, но не ръчкайте прекалено, преди да сте отстранили причините, които са видими само на бензин, но на газ липсват!!!

Бензинът го изключвам защото след като я взех колата изгорих всичкият и прекарах около 40 литра през резервоара. Аз не съм минал и 40км на газ на тази кола. Просто видях дебитомерът и разбрах, че няма никакъв шанс да остане обикновената газ. Сигурен съм, че гуменият тампон е бил основният виновник, защото е с много красива дупка и човекът, който я е изолирал си е бил натикъл ръцете в едно много тъмно място и е седял върху него докато е изолирал. Като капак после скобите са срязали армираното тиксо и все едно го е нямало.

ocultist
28-10-2017, 12:06
Ето го батко след баня.

ocultist
03-11-2017, 04:55
След няколко неуспешни опита да си купя нови гумички, реших, че не си заслужава за 30лв да си купувам колектор 2ра ръка, който няма какво да го правя и за невероятната сума от 16.50 си купих 18см силиконов маркуч SFS от една известна фирма с бързо хауди и се сдобих с 4 нови съединения. После установих, че якостните свойсвта на планката под колектора са съизмерими с тези на кашкавала и сравнително лесно и възстанових оригиналната форма. След това се захванах с гадаенето, кой маркуч, от къде и как трябва да минава под колектора и мисля, че ги уцелих. И да не съм определено стана по-подредено и по-достъпно за работа. Всичко беше старателно намазано с литиева грес на тънко, нови скоби Norma и умерено стягане до откат. Използвах момента да сменя селеноида на вариаторът, защото от него направо се лееше масло. Този, който сложих не знам колко работи, защото е 2ра ръка, но поне не тече (както се установи в последствие). Превързах половината ел. инсталация в опит да изгоня бай Ганьо, което доведе до загубата на болта на плюсовата клема. Даже си оправих шофьорското огледало, защото преди не искаше да слиза надолу. Сега слиза, вярно като натиснеш копчето нагоре, но без схема толкова, поне работи. Равносметката от цялата галимация до момента е, че колата върви, доста повече от Дедрата ми, но от друга страна не знам колко трябва да върви тази кола, обаче при плавно ускорение има присецване, което започва различно, понякога на 1500 оборота, понякога на 2000 и спира на 3000. Счупих копчето за стоповете и сега чека ми свети непрекъснато, а го отворих защото спирачките не светеха, сега светят. Стрелката на таблото за налягане на маслото сега се държи доста адекватно. Имам спирачки, макар, че педалът реагира малко ниско(друг е въпросът, че не помня когато я купувах къде реагираше), АБС системата работи нормално, направо не знам защо са я изключили... Утре ще се опитам да разбера защо не ми свети лампата на таблото за еку-то, все пак нямам ламбда сонда и тя трябва да свети непрекъснато, трябва да погледна дясното огледало, то не се движи надоре и надолу, нова стоп машинка, а ако успея да се доредя до подемник ще сменя и бензиновият филтър. Дайте предложения къде да дупча кюнците за ламбдата. също така ще съм благодарен да ми кажете от къде трябва да минава жилото за педала на газта, че при мен е звески опънато, а има и една скоба на него, която не е вързана никъде.

П.С. Оригиналните съединения са 43мм, аз реших да ги правя 45мм и затова взех 180мм маркуч. Голяма грешка! Въпреки, че ми го изрязаха доста право +-1мм, а от другата страна си беше заводски отрязано, установих, че поне аз не мога да ги изрежа достатъчно прави (+-5мм) и въпреки, че всичко пасна, изглежда потресаващо грозно, затова не се скръндзайте като мен, а си сметнете поне 50мм на маркуч, за да можете после да го изравните.

Alfa User
03-11-2017, 16:52
Евала за темата, ентусиазма и всичко останало!!! :bowdown:

Не е лоша идея може би като обясняваш какво си правил да слагаш и по някоя и друга снимчица на нещата. Така темата ще стане много прегледна и полезна за всеки, на когото се наложи да мине по твоя път.
Преди време това беше един вид стандарт за такива теми, и повечето такива стоят маркирани като важни - за да е по-лесно и удобно на съфорумците да намират нужното инфо и помощ. Понякога само една правилна снимка може да спести часове лутане и псувни :)
Успех със съживяването - ще чакаме да я видим на живо сред посестримите й от сектата!!!

Scrapera
03-11-2017, 18:35
94г. може изобщо да няма чек на таблото - не го търси. 8-)

Dimicha
03-11-2017, 23:15
Адмирации и от мен, колега! Определено пипаш чевръсто и с много разбиране. Бъди сигурен, че ще ти се отплати, в тея коли има много живец. Придърпването си им е болежка, на стария набор със стария дебитомер и вероятно причината е точно в дебитомера.

ocultist
04-11-2017, 14:50
@Alfa User
Прав си колега, едно време всичко снимах, но сега единствената налична техника за снимане ми е телефона, а както знам от опит, автомобилните флуиди не се отразяват добре на корпусните детайли... Поради което съм дашен на дар слово. Както всички знаем, една снимка може да спести 2 страници писане, но в момента нямам такава възможност. Като изключа обезвъздушаването с помпата на АБС системата, останалите неща, които правя са да бърша след предишните собственици и това не е много за снимка. За сметка на това има още въздух в спирачната система, та със сигурност ще обезвъздушавам отново и ще лепна една снимка, преди още някой да изкърти някое от релетата като мен. По този повод да питам, къде горе-долу реагира педалът на спирачката? В момента колата спира, впредвид факта, че гумите са за боклука, бих казъл добре. АБС системата работи както трябва, но педалът реагира, около средата на хода, а нямам спомен преди да гръмне сервото къде реагираше. Днес я запалих на студено и тя изгасна веднага. На 2рото палене закрепи празен ход. На студено придърпа много, неприятно много. Но не дава да и натиснеш педала, макар и сецайки ускорява много прилично. Когато загрее сецането почти не се усеща, но е там. Това ме навежда на мисълта, че липсващата ламбда, не е виновна. Дайте идея как да тествам степера (моторчето за празният ход) имам съмнение, че то не се движи както трябва. Има ли специална магия за чистене? Също така, дайте идея къде да дупча кюнците за ламбда сондата.

@Dimicha
Това е 2ри дебитомер. Придърпването го имаше на стария и на този, което въобще не означава, че е гарантирано здрав, но с този няколко кончета се събудиха.

@Classicalfamaniac
Според схемите, книжките, наличието на крушка в цокъла (това го проверих, старата беше здрава, но все пак сложих нова) трябва да има. Според мен насилствено е изгаснала, впредвид факта, че няма ламбда, а гърнетата не изглеждат нови (причината да няма ламбда, просто катализаторът си е тръгнал). Освен това единият щекер ми се разпадна в ръцете. Бяха доволно прогнили пиновете. Отделно имаше записана грешка в ЕКУ-то за окъсили кабели.

Като цяло наблюденията ми са, че половината кола се държи на армирано тиксо и силикон. Половината, защото другата или не работи или липсва.

Scrapera
05-11-2017, 23:20
Чека се появява с новото купе по мое скромно мнение.
Зарежи какво пише. Ето нагледно старото купе:
https://www.youtube.com/watch?v=XXI1pScb_eU
Новото купе:
https://www.youtube.com/watch?v=U4uyyh-c0JQ
Съдя и по това, че при 164 чека се появява през 95г. заедно с червен ключ с alfa-code.
А според схемите, по спомен, дори дъртия инжекцион МЛ4.1 от края на 80те има извод на ЕКУ за чек.
Само дето на таблото го има само на американките, на тези за европа, просто липсва индикатор.
Ако това е така, всеки може да си извади чек с един светодиод.

ocultist
06-11-2017, 00:07
@Classicalfamaniac
Колега, даваш интересна тема за размисъл. В първото клипче алфата е с базовият комбиниран уред. Моята е със "спортният" тоест, като на новата, ама няма лампите между скоростомера и оборотомерът. Другото, което ми направи впечатление е, че има лампа при уреда за налягане на маслото, а при мен няма. На самото табло аз имам извод за чек. В сервизното ръководство също е описано, че има чек лампа, дори във файлът, който ми е пратил колегата mimouzunov е описана веригата за чек лампата. Във последната даже са описани промените през годините и те са, че е въведен алфакод и се подава сигнал от скоростомера на таблото към ЕКУто. Сега съм малко на зор с времето, но така и така клапата за рецирколацията на въздуха е фалирала и много ме дразни само как върти по 2-3 минути, та ще комбинирам тестването на кабелите докато и изкубна кабелът и намеря здрава машинка.

Scrapera
06-11-2017, 01:15
Да, след 95г. ЕКУ-то чете скоростомера, и дори светва чек (!), когато не работи датчика на диференциала, и записва грешка VSS.
Аз ползвам това ръководство, и за V6 и за T.S, от години, и съм много доволен.
http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/page2.html

С чека през 95г. пристига и самодиагностиката с 5-те натискания на педала на газта и мигащите кодове.

ocultist
06-11-2017, 08:21
Аз ползвам същото ръководство и в този файл - http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/Fuel%20System.pdf на страница 4 е показано, че екуто има чек, а навсякъде в ръководството се показва алуминиевият колектор, който се сменя 1994 с пластмасов(а моята според ЕПЕР е излязла с пластмасов от завода). Поне аз си мисля, че това трябва да е писано преди 94, но това не пречи да бъркам. От друга страна Дедрата ми е 1994 преди фейслифта и тя си има чек.

ocultist
06-11-2017, 23:26
Здравейте отново колеги. Днес ми протече бензин от входът на рейката. Хубав фонтан стана. Отивам в гаража и докато чаках да изстине колата реших да си сменя сидито, защото прекъсва. Вадя сидито и... Изненадааа, някой отдолу рязал, творил, изолирал с краката си. Изолирбанда се разлепил, паднал, всичко окъсява... Красота! Както и да е махнах малката пластмаса в краката на пасажера измъкнах кабелите и почнах да свързвам наново и изолирам както трябва. Тогава гледам, един диод ме гледа под пасажерската седалка. Въх, тази кола излиза от филмовата поредица "Бързи и яростни". Диодите се оказаха по 2 на седалка, за да може да свети на всички в краката... Нито един диод нямаше товарно съпротивление и естествено бяха финиширали. Айде една обиколка с резачките чак до запалката и тази грозотия напусна колата. Продължих по план с изолирането и както да видя, едно кабелче видимо не от фабричната инсталация отива към ЕКУто. Махнах капачката и да наистина влиза в буксата му. Видях една снадка посредата на кабелът, разкачих я и започнах за измервам. +12 волта на контакт. Почнах да следя кабелът в обратната посока... Да от инсталацията за радиото е. Понеже нямах много време, изолирах останалите кабели оставих тази снадка в краката на пасажера, за да видя има промяна в поведението на колата, когато не е закачен този кабел и докато слагах капака на ЕКУто. Гледам 2 лепенки на него. Една жълта с надпис E.M.S Team и една червена на която пише E.M.S Racing. Направо побеснях, повече поради факта, че не знам това заводски чипс ли е, за тази кола ли е, само е сменено ЕКУто ли, какви са промените. Мистерия! Сложих друга скоба, пак протече след 1км. Айде обратно. 2та скоба, грес по рейката... Пак протече... 3та скоба от мотора на ладата, сложих я на удължението на голямото гедоре, изправих я, сложих я... За сега не тече. Интересно ми е, някой чувал ли е за тези красавци E.M.S. защото чичо гошо нищо не намира за тях. Утре сутринта ще я тествам колата с разкачен кабел на студено.

ocultist
05-03-2018, 18:03
Здравейте отново колеги,

Лошото време и липсата на време ме накараха да оставя колата на паркинга за няколко месеца, но сега отново съм се захванал с възкресяването но този изстрадал екземпляр. След още една смяна на серво, сега имам прилично работещи спирачки с АБС. Имам съмнение, че има още малко въздух, но ще го тествам идните дни. Стигнах до мотора, закачих Мултиекускан и имаше записани много странни грешки:
1. Lambda sensor - това е нормално защото тя физически липсва
2. 01 Control Unit Faulty - Unknown/no power supply
3. 2B - Unknown/no power supply
4. 09 Vehicle speed sensor - Unknown/no power supply
5. 55 Conditioner input - Unknown/no power supply

Тук е интересният момент с 2B защото няма никаква информация за нея. Изтрих грешките и след 5 минути остана само ламбдата. 120км по-късно отново седи само ламбда сондата. Историята с мотора е, че когато я купих колата имаше обикновена газова, която си личеше, че е гърмяла. Поради тази причина махнах газовата, смених свещите (NGK), кабелите (Tesla), смених маркуча между дебитомера и дросела, върнах картерната вентилация в маркуча, защото беше затапена, смених маркучите на колектора, защото на 2ри цилиндър беше сериозно прокъсана. Проверих маркучите под колектора, сервото и съм сигурен, че не смуче въздух. Смених и дебитомера с друг, който не е отварян за разлика от моя, селеноида на вариатора, защото течеше масло от него. След всичките тези интервенции колата започна да върви почти 2 пъти повече, преди това беше доста вяла, набираше много плавно. Сега се истрелва и ускорява до самият прекъсвач. След 2 дена всичко беше наред и сега започна при палене (не всеки път) да сваля оборотите до 500-600 да притриса и после ги оправя. Прави го само един път, само при първо палене и то не всеки път. Другият проблем е, че при плавно ускоряване тресе, на студено повече от колкото на топло, но и там се усеща. Най-силно се проявява, ако поддържам дадени обороти и подам след това газ или като намалявам на скорост и след това ускоря. През МЕС видях, че датчикът за температурата на водата показва колкото и стрелката, датчикът за температурата на въздуха показва на първо четене правилна температура (на студен двигател +2 градуса спрямо този за външната температура на климатроника). По пътя на логиката ламбда сондата не играе на студено и не би трябвало да е от нея. За съжаление МЕС непрекъснато ме изхвърля и не мога да проверя какво е положението с дебитомера, не съм много сигурен и в моторчето за празният ход (което е почистено). Да добавя колата има бетон празен ход на 950-1000 оборота. Споделете моля ви опит как се отразявят проблемите с МПХ и дебитомер на този двигател. Ако има и някой доброволец да отдели 1-2 часа да тествам с негов дебитомер и МПХ ще го черпя много!

Dimicha
05-03-2018, 20:29
Колега, мойта има абсолютно и напълно същите симптоми - при първо палене оборотите пропадат, понякога гасне. Появи се може би някъде след като откачих окончателно сондата, виж дали не е там проблемът. Придърпването също го има и при мен и винаги го е имало. Смених маркучи всичко, паак се усеща малко, както казваш, особено като е студена. ОБАЧЕ! Значително се подобри и направо стана друга кола след смяната на бензиновата помпа. Явно старата не е вдигала налягане и колата се е побърквала - смърдеше на бензин и имаше нещо странно, че при много натиснат педал на газта сякаш почва да тъпче на едно място, а като върна дръпва повече. Сега си върви до прекъсвач. И може като нормалните коли да върви на 4-та с 1500 оборота. Та, виж си измери и налягането на бензина.

mimouzunov
06-03-2018, 10:28
Колега, мойта има абсолютно и напълно същите симптоми - при първо палене оборотите пропадат, понякога гасне. Появи се може би някъде след като откачих окончателно сондата, виж дали не е там проблемът. Придърпването също го има и при мен и винаги го е имало. Смених маркучи всичко, паак се усеща малко, както казваш, особено като е студена. ОБАЧЕ! Значително се подобри и направо стана друга кола след смяната на бензиновата помпа. Явно старата не е вдигала налягане и колата се е побърквала - смърдеше на бензин и имаше нещо странно, че при много натиснат педал на газта сякаш почва да тъпче на едно място, а като върна дръпва повече. Сега си върви до прекъсвач. И може като нормалните коли да върви на 4-та с 1500 оборота. Та, виж си измери и налягането на бензина.

Ако сте със "старата" електроника и откачена сонда, това няма да е проблем за невървеж и тн!!
Едно време при разните му там гонки се виждаше и на практика.
По-скоро си попрегледаите горивните регулатори и бензиновите филтри, смяната им постига учудващи ефекти понякога.

ocultist
06-03-2018, 21:58
Здравейте колеги,

Аз на бензиновият филтър отдавна съм му вдигнал мерникът, но няма развиване, отделно, че крика ми не вдига достатъчно и не мога да си събера удобно 100те кила красота, че да му видя сметката. Утре ще се опитам да се добера до подемник. Иначе налягането е ниско 2.8 бара на празен ход. Не знам как съм го слагал вакуума на регулатора към колекторът, но сега няма махане, та с форсиране, максималната стойност, която видях е 3-3.1 бара. Измерването го направих на края на рейката (от към дроселът). Утре, ако успея да сменя филтъра ще махна отново колектора и ще меря всичко възможно.

@mimouzunov
В епер колата излиза - 167.156.0.0 - T.SPARK 1.8 SUPER'93. Произведена е 4/7/1994, не знам дали е новата или старата. Нямам никакъв опит с този модел.

mimouzunov
07-03-2018, 11:19
Здравейте колеги,

Аз на бензиновият филтър отдавна съм му вдигнал мерникът, но няма развиване, отделно, че крика ми не вдига достатъчно и не мога да си събера удобно 100те кила красота, че да му видя сметката. Утре ще се опитам да се добера до подемник. Иначе налягането е ниско 2.8 бара на празен ход. Не знам как съм го слагал вакуума на регулатора към колекторът, но сега няма махане, та с форсиране, максималната стойност, която видях е 3-3.1 бара. Измерването го направих на края на рейката (от към дроселът). Утре, ако успея да сменя филтъра ще махна отново колектора и ще меря всичко възможно.

@mimouzunov
В епер колата излиза - 167.156.0.0 - T.SPARK 1.8 SUPER'93. Произведена е 4/7/1994, не знам дали е новата или старата. Нямам никакъв опит с този модел.

Налягането посочено по-горе е нормалното! Ключа за паленето черен ли е или червен!?

ocultist
07-03-2018, 11:41
Здравей колега,

Черен е ключът и установих, че съм написал голяма простотия в предишният ми пост. Налягането даже е високо и аз съм мерил на входа, не на изхода. В книгите пише, че с включен вакуум на празен ход трябва да имам с 0.5 бара под измерените от мен стойности. Днес все пак ще проверя дали вакуумът не е запушен.

mimouzunov
08-03-2018, 11:57
Здравей колега,

Черен е ключът и установих, че съм написал голяма простотия в предишният ми пост. Налягането даже е високо и аз съм мерил на входа, не на изхода. В книгите пише, че с включен вакуум на празен ход трябва да имам с 0.5 бара под измерените от мен стойности. Днес все пак ще проверя дали вакуумът не е запушен.

Мерил си на правилното място!
Пътя е, помпа филтър реика регулатор и обратно назад...

ocultist
08-03-2018, 15:37
Здравей колега,

Успях да развия с 300 зора парчето ръжда, наречено бензинов филтър и след това колата почна да пали една идея по лесно. Не прави 3 оборота мотора, а 2, почти незабелима е разликата, но я има. За съжаление и придърпването още го има. Проверих отново налягането и сега даже е е още по-високо и играе много по-малко:
с вакуум: 2.8 бар
без вакуум: 3 бар

+-0.1бар. За сежаление помпата на газ анализатора е извън строя да видя какво се случва със смесите. Имам съмнение, че високото налягане в ниските режими ми създава ядовете. Сега чакам заплата и ако излязат сметките ще се изръся за една ламбда или ГИ.

П.п. Някой има ли идея дали е марков този филтър?

ocultist
09-03-2018, 12:54
Здравейте колеги,

Аз продължавам да се мъча, днес разкачих селеноида на вариаторът и карах така до работата ми, установих, че придърпването го има, но по-слабо изразено, така, че изключвам проблеми със зацепването за сега. Ще сложа старият отварян дебитомер да видя с него как ще е. От вчера си мисля за ЕВАП системата, дайте идея как да я тествам системата? Установих, че има доста сложен принцип на работата, който доволно се усланя на ламбда сондата и затова си мисля да затавя вакуумът между клапанът и колектора.

aRm
12-03-2018, 14:40
Малко живот по темата... Понеже имам същите проблеми и още се боря с тях.... Поръчах си нова резисторна платка за дебитомера(понеже вече си мислех, че няма от какво друго да идва проблемът) ииииии ефектът е минимален.... Присецването между 1500 и 2000 оборота го прави и при мен избирателно и се налага да натискам газ-та повечко.... Почвам да си мисля, че или клапата на дебитомера не се отваря плавно или жилото на газта да запича някъде. Ефектът, който се получава е все едно нарочно подавам рязко газ и колата се клати ! Случва се само при плавно и бавно ускорение или при каране на 3-4 скорост в ниски обороти.... И аз като колегата съм сменил всичко от помпа,рейка с инжекторите, сонда, свещи, бобини, комутатори, кабели иии..... то май не остана. Може би още един вариант има с вакумите под колектора... ? Започвам да си мисля, че еку-то може да се бъзика....

mimouzunov
12-03-2018, 22:13
Малко живот по темата... Понеже имам същите проблеми и още се боря с тях.... Поръчах си нова резисторна платка за дебитомера(понеже вече си мислех, че няма от какво друго да идва проблемът) ииииии ефектът е минимален.... Присецването между 1500 и 2000 оборота го прави и при мен избирателно и се налага да натискам газ-та повечко.... Почвам да си мисля, че или клапата на дебитомера не се отваря плавно или жилото на газта да запича някъде. Ефектът, който се получава е все едно нарочно подавам рязко газ и колата се клати ! Случва се само при плавно и бавно ускорение или при каране на 3-4 скорост в ниски обороти.... И аз като колегата съм сменил всичко от помпа,рейка с инжекторите, сонда, свещи, бобини, комутатори, кабели иии..... то май не остана. Може би още един вариант има с вакумите под колектора... ? Започвам да си мисля, че еку-то може да се бъзика....

Датчика на дроселовата клапа преслушал ли си го!?

aRm
12-03-2018, 22:50
Да между другото... Свалих го и го мерих мнохо прецизно и не даде отклонения. За всеки случай сложих и друг - без резултат. Поръчах си нов такъв -същият ефект. Баси, днес си играх с вариатора. Ток има до релето и до буксата. С плюс от акумулатора сработва и оборотите падат на празен ход бая(значи бачка). Имам някакви съмненния, дали е възможно да е слаб тока, който достига до соленоида и аха да бутне иглата и я връща на няколко пъти и така да се получава лашкането ? Не можах да го обясня добре, но имам предвид, дали е възможно да се спъва един вид клапанът и колебливо да отваря? Защото проблемът не се наблюдава, когато педалът на газта е натиснат силно.... ?

nedko87
13-03-2018, 08:30
След като всичко е проверено дали проблема не е в железата. Не помня дали съм писал в тази тема но същия проблем го имах заради износен из пуска те лен вал. След ревизията на главата и смяната на вала всичко си дойде на място на придърпваме присецване и т.н. Дебитомер не беше пипан ламбдата работеше и със сигурност не дърпаше въздух от където не трябва.

aRm
13-03-2018, 08:48
И аз почвам някакви такива работи да мисля вече..... Като свалях капака на клапаните го проверих за износвания и не видях нищо нередно.... И друго се замислих, че ако е от вала, няма ли да го прави абсолютно всеки път, а не избирателно? Писах и в другата тема, където доста хора са се оплакали от същия проблем и досега никой не е писал за решение... Ще чакам колегата @ocultist да се изкаже и той по въпроса. А аз тия дни ще взема да сложа метален вх. колектор и да сменя всички уплътнения за да изключа вероятността от нерегламентиран въздух, защото друго наистина не остана ! :(

ocultist
17-03-2018, 07:48
Здравейте колеги,

Нямам време да стигна до колата, но забелязвам промяна в поведението. По-принцип когато паля, оборотите се вдигат на 1200, после падат рязко на 500 и след това ги връща обратно на 1200, след този момент празният ход си е бетониран на 1200 оборота и спада със загряването на мотора. Преди няколко дни, когато палих колата, оборотите паднаха отново на 500 и ги задържа необичайно дълго време, 4-5 секунди, после пак всичко си беше нормално. Следващите дни нямах отново проблем, днес обаче, оборотите паднаха на 500 и започна много да се чуди, 500-800-600, така играеше около 10-15 секунди и след това обратно се върна на 1200. Почвам да се убеждавам, че МПХ е виновно при мен. Има ли доброволец от София да тествам с неговото моторче? Примерно на някоя среща.

@aRm
За нерегламентиран въздух се проверява много лесно със спрей за палене на двигатели. Пръскаш около нещата, които те съмняват, ако има пропуск колата осезаемо вдига оборотите и няма как да го пропуснеш. Аз вече проверих маркуча на бензиновият регулатор, сервото и ЕВАП клапан. Остава ми като съмнение самият клапан да не се държи като хората, защото когато му пусна тестът от МЕС, нито цъка, нито се усещат вибрации по него. След като оправя проблемът с пропадането на оборотите при палене ще се занимавам с него.

nedko87
18-03-2018, 00:04
Трябва да проверя дали пазя мойто моторче иначе нямаш проблем.

ocultist
18-03-2018, 11:06
Трябва да проверя дали пазя мойто моторче иначе нямаш проблем.

Здравей колега,

Стискам палци и предварително ти благодаря дори да не го пазиш!

gelle
18-03-2018, 18:15
Здравей колега,имам въпрос
След като загрее държи ли стабилни обороти 850-900?
Ако играят оборотите и при загрял мотор това е симптом на умиращо серво.
Пробвай с друго МПХ и ако положението е същото може да започнеш да търсиш здраво серво.Поне при мен беше така преди спирачките да станат на камък.

nedko87
18-03-2018, 22:44
Колега имаш късмет намерих моторчето. Сега само трябва да се разберем да ти го дам.

ocultist
19-03-2018, 22:52
Здравей колега,имам въпрос
След като загрее държи ли стабилни обороти 850-900?
Ако играят оборотите и при загрял мотор това е симптом на умиращо серво.
Пробвай с друго МПХ и ако положението е същото може да започнеш да търсиш здраво серво.Поне при мен беше така преди спирачките да станат на камък.

Празният ход е бетон, единственият проблем с празният ход е само на студено, само 1вото палене. Може само да пропаднат до 500 и после да се нормализира или да играят 4-5 секунди и после не мърдат. При мен рядко пада под 900, обикновено са в порядъка 900-950. Отделно сервото го смених преди няма месец, за сега работи, клапанът и маркучът също са проверени.


Колега имаш късмет намерих моторчето. Сега само трябва да се разберем да ти го дам.

Колега, оказа се, че ми е изтекла книжката и чак след 27ми ще мога да дойда с колата да тестваме. :( Дай телефон на лично да се разберем.

П.п. Ходенето в кат продължава да е цялодневно приключение!

aRm
07-04-2018, 23:37
И аз да поспамя.... Днес цял ден сменям целия входящ колектор с метален. Нови уплътнвния, нови скоби, нови вакими и други щуротии по колата. И..... тресенето отново го има мамка му! Сега е по-колебливо и слабо от преди това, но пак го има! Изчерпах се от идеи. Остана тая прославута гърбица на 1ви цилиндър на разпределителния вал, но тохава мисля че ще тресе всеки път. :(

nedko87
08-04-2018, 03:01
Едно предложение откачи и изолирай канистъра и картерната вентилация.

aRm
16-04-2018, 08:31
Събуждам темата отново! Дано помогна и на колегите! 3 страници по-назад или в друга тема беше (не помня вече), колегата Mordohy беше споменал да се погледне луфта на електрода на свещите. Искам да подчертая силно, че проблемът с присецването го има само на ГАЗ и го имаше и преди да сменя свещите с нови. Сега..... Случайно попаднах на подобни теми със същите симптоми проблеми в Хонда форума и.... изненада. Хората изрично казват, че кола на ГАЗ изобщо не е добре да се кара с иридиеви или платиниеви свещи, а точно с най-обикновени свещи. Единствено е желателно топлинното число да е по-високо т.е ако свещите за нашата кола са NGK BCP6E - логично взимаме NGK BCP7E. Също така луфтът на електрода се оказва, че трябва да е 0.6 или 0.7 (препоръчително!) Та аз съм с NGK платинум или иридиум по спомен. Отварям вчера капака да махам свещите и да видя какво става... Свалям ги аз и гледам очеизвадно без луфтомер, че луфтът е поне 0.9 ..... Направо към 1мм си отива :O Казаха ми, че не можело да се натискат тия свещи, ама викам айде за пробата така и така няма да я карам тия дни колата... Натиснах ги много внимателно и мръднаха с поне 0.3 навътре. Слагам..... паля..... Колата си промени гласеца тотално :D Сега съм в работата и ви пиша от там, че пътувах и тествах.... ХОРА КРАЙ на мъките от 5 години! :D Всички изключваха проблем със свещите щото беха нови и възмобно най-скъпите в магазина, но ето какво излезе..... Та сега ще слагам най-обикновени свещи с число 7 и тва е... Дано съм бил полезен на колегите с този проблем !!!

bobi1997
16-04-2018, 19:35
Със сигурност от мотор до мотор има разлика, но аз съм точно на обратното мнение за иридиевите свещи с платинен електрод. На предния ми боксер като сложих такива и колата на газ беше неузнаваема в добрия смисъл. На празен ход беше като часовник. И за тях действително дават, че не се регулира хлабината. Но както се вижда от твоя опит и с нормални свещи пак стават нещата :th_up:

nedko87
17-04-2018, 10:17
Аз в момента карам 156 ца с 2.5 шестак и свещите които и дават от производител са нжк платинум с 0.4 мм електрод. Колата я наследих с газова и карам и на газ като не намирам разлика в работата на мотора и при двете горива. Но важното е че колегата си е решил проблема без да влиза в някакви големи разходи. И другото важно нещо е ,че споделя как го е решил за да може и други да се възползват от неговия опит.

aRm
17-04-2018, 11:15
Интересното при мен е, че електродът ми беше на 0.9 -1мм .... И като ги натиснах разликата беше феноменална.... Може би от там идва основната разлика :) Вчера сложих нормални свещи и няма ядове. На 0.7мм са

nedko87
17-04-2018, 13:03
Аз говоря за диаметър на електрода. Разстоянието при мен е около милиметър не съм го мерил.

aRm
17-04-2018, 13:05
Ахааа.... Ами дано поне съм бил полезен на някой с подобен проблем, защото по точно описаните симптоми си е същата работа. Лек ден желая на всички и си карайте 155ците ! :D Мойта след месец влиза за цялостно пребоядисване живи и здрави. Заслужила си го е ! :)

ecotronic
17-04-2018, 18:29
Имайте впредвид и това, че когато намаляването на луфта между електродите се отразява положително на работата на мотора, това може и да е показател за калпави кабели или бобини (влошена изолация).

ivopifeca
20-04-2018, 12:45
Със сигурност от мотор до мотор има разлика, но аз съм точно на обратното мнение за иридиевите свещи с платинен електрод. На предния ми боксер като сложих такива и колата на газ беше неузнаваема в добрия смисъл. На празен ход беше като часовник. И за тях действително дават, че не се регулира хлабината. Но както се вижда от твоя опит и с нормални свещи пак стават нещата :th_up:Напълно съм съгласен за свещите.Откакто сложих иридиум,колата заспа.Смених разбира се и кабелите,засега никви ядове.

bobi1997
20-04-2018, 17:42
Напълно съм съгласен за свещите.Откакто сложих иридиум,колата заспа.Смених разбира се и кабелите,засега никви ядове.

Абе хората са го открили много преди нас, единствено е необходимо да се вслушваме по-често в това, което казват по-опитните :respect:

ivopifeca
21-04-2018, 12:12
Мисля да набия и една нова бубина за профилактика...

aRm
23-04-2018, 08:25
Мисля да набия и една нова бубина за профилактика...

Мда... Аз хубаво се похвалих, че няма ядове вече, но много леко се усеща пак от време на време клатушкането и смених бобините сега и тия дни и кабелите, че разбрах, че при скапани свещи се уврежда и всичко друго по веригата :)