View Full Version : Бубина или ???
pisa_misho
12-05-2017, 16:56
Здравейте колеги,от известно време,където мина всеки казва че колата работи на три цилиндъра! Колата е 1.4,боксер.Смених свещи и кабели преди месец,възможно ли е да е от бубината??? Но пък всички свещи са с еднакъв нагар , и друго важно колата работи само на газ,и съм я купил с друга бобина,демек не са две,а е една голяма,даже идея нямам от какво е! Дайте акъл,преди да тръгна да хвърлям пари на вятъра,за безумни диагнози на пишман майстори. Благодаря предварително.
pisa_misho
12-05-2017, 18:47
Леле,ми аз като гледам и Фиат,и Опел,и алфите имат такава бубина като моята,еднаква е с тази на АР 146 1.6 боксер,ама само на външен вид,те и другите са такива,ма незнам дали ще стане да сложа бубина от 1.6,или от Фиат ,или от Опел ,да не стане беля,гледам и кабелите ми до буксата на бобината са преправяни,ама нямам идея за какво иде реч
mimouzunov
13-05-2017, 00:15
Леле,ми аз като гледам и Фиат,и Опел,и алфите имат такава бубина като моята,еднаква е с тази на АР 146 1.6 боксер,ама само на външен вид,те и другите са такива,ма незнам дали ще стане да сложа бубина от 1.6,или от Фиат ,или от Опел ,да не стане беля,гледам и кабелите ми до буксата на бобината са преправяни,ама нямам идея за какво иде реч
Защо като за начало не се разбере дали наистина колата работи на 3 цилиндъра!?
pisa_misho
13-05-2017, 10:06
Как мога да направя тази проверка пред блока
---------- Post added at 10:06 ---------- Previous post was at 10:05 ----------
Интересното е пак казвам че и четирите свещи са с еднакъв на цвят нагар-керемиден
bobi1997
13-05-2017, 17:49
Може да има и по-културен начин, ама аз те съветвам при работеща кола да почнеш да вадиш кабелите от към свещите един по един. Ако не промени работата при някой от тях значи ясно.
И мойта на бензин като че ли прекъсва, ама положението е съвсем друго ако извадя някой от кабелите и заработи наистина на 3 цилиндъра...
ivan dimitrov
13-05-2017, 18:38
Ако работи на три цилиндъра, тресе яко. Не мога да си обясня как бобината ще е като на 1.6. При 1.3 комутаторът е в компа, при 1.6 в бобината. Да, бобина на 1.6 може да не подава искра само на 1цилиндър. Моята след старт тръгваше на 3 цилиндъра, ако веднага подам газ - гърмеше. След няколко секунди работа от време на време включваше четвъртият цилиндър, след което си се оправяше и нямаше проблеми. До следващият старт. Смених я - оправи се. Понеже не мога да си го обясня си поиграх и след два месеца - обратна смяна. Проблемът се появи. Преди да сменяте каквото и да е, трябва да се установи що за мотор и комп карате. Ако се стигне до заключението че това е правилната бобина - взимате от морга с уговорка да я върнете ако не работи, или от другарче, гарантирано изправна, за проба.
pisa_misho
13-05-2017, 22:37
Ами,моята бубина е еднаква с тази на 1.6,и пак казвам че има видима промяна в инсталацията до бобината,а мотора е 1,4,и незнам какво е правено ,за съжаление собственика от който я купих-почина миналата година,и сега съм шах и мат,а разбирачи в сервизите бол,кой от кой по луди идеи дава. Утре ще снимам бубината,но пак казвам ,едно към едно с тази на 1,6,а на 1,4 трябва да са две,а тук е една голяма
pisa_misho
14-05-2017, 00:03
Сега ходих да видя за оттечки,два от кабелите се допират до метал(желязната тръбичка дето подава гориво в двете дюзи в ляво),и яко светят там,като ги поместя спират,но почват да светят там където ги държа,като ги наглася да не ги държа,и да не допират в метал,спират да светят! Мисля утре да сложа дебел маркуч на рейкта така че кабелите да опират в него. А какво се случва когато кабелите са се опрели в метала и искрят,има ли пряко влияние на работата на мотора??? Аа,мотора не тресе яко,а отвреме на време претриса,но аз това го отдавам на смотаната газ,защото го прави рядко(когато налея смотана газ).
lordliness
14-05-2017, 07:23
Трябва да смениш кабелите.
pisa_misho
14-05-2017, 08:17
Днес ще ги сменя,и ще видя дали ще светят пак като ги пипна
Е той боксера така си работи с леко хълцане и притрисане .... ама то така се гадае дали прекъсва или е нормалното
lordliness
14-05-2017, 08:31
Днес ще ги сменя,и ще видя дали ще светят пак като ги пипна
Не трябва да светят.
bobi1997
14-05-2017, 10:35
Колега внимавай какви кабели взимаш, че има боклуци на пазара, конкретно от KW не съм доволен...
mimouzunov
14-05-2017, 18:40
Не трябва да светят.
Едно е да прехвърлят искри (да са пробили) друго е около кабелите да се получава едно леко сияние...
bobi1997
14-05-2017, 19:53
Едно е да прехвърлят искри (да са пробили) друго е около кабелите да се получава едно леко сияние...
Аз купих чисто нови кабели и през тях при рязко подаване на газ прехвърчаха искри, където се допират или са близко до метал. На газ колата връщаше, гърмеше във всмукателния колектор и т.н.
Върнах си старите, които са си фабрични Фиат/Ланча - имат леки сияния понякога, но нито връща газ нито гърми, колата работи по-устойчиво, та не знам дали са за смяна и те, но бих ги сменил само с нови фабрични, които пък се оказа, че нито в Ауто Италия имат нито могат да ми ги поръчат от Италия.
В тоя ред на мисли, запознат ли е някой колега дали за 1.3 боксер могат да се ползват кабели от нещо друго от Фиат групата (примерно бубините са същите като на Пунто...)?
ivan dimitrov
14-05-2017, 20:11
Внимавайте с кабелите. За 1.6 и 1.3 са различни, въпреки че изглеждат еднакво. Различава се куплунгът към бобината.
lordliness
14-05-2017, 20:31
Едно е да прехвърлят искри (да са пробили) друго е около кабелите да се получава едно леко сияние...
Искри, сияние, ореоли, всичко това означава, че кабелите са за смяна.
ivan dimitrov
14-05-2017, 22:31
дали за 1.3 боксер могат да се ползват кабели от нещо друго от Фиат групата (примерно бубините са същите като на Пунто...)?
Ами ако Пунтото е боксер - ще може. Обаче кабелите на редови двигател, леко не достигат по дължина за боксера.
Някой казват че размерът няма значение, но това е на сън, на яве(в реалният живот), размерът има значение.
mimouzunov
15-05-2017, 13:59
Искри, сияние, ореоли, всичко това означава, че кабелите са за смяна.
Да да... Я вземи погледни в абсолютен мрак на твоита лична кола (дано е бензинова) кабелите какво правят...
lordliness
15-05-2017, 15:17
Да да... Я вземи погледни в абсолютен мрак на твоита лична кола (дано е бензинова) кабелите какво правят...
Имам няколко бензинови коли с първокачествени кабели и нищо не правят, като вземат да правят ги сменям, защото вече са за боклука. Като не си в час не подвеждай хората.
mimouzunov
15-05-2017, 16:27
Имам няколко бензинови коли с първокачествени кабели и нищо не правят, като вземат да правят ги сменям, защото вече са за боклука. Като не си в час не подвеждай хората.
Преди да се изказваш еи така кои колко е в час вземи и си виж кабелите в ИДЕАЛНА тъмнина!
Чак когато деиствително го направиш това, ще продължим да говорим/пишем...
lordliness
15-05-2017, 17:28
Преди да се изказваш еи така кои колко е в час вземи и си виж кабелите в ИДЕАЛНА тъмнина!
Чак когато деиствително го направиш това, ще продължим да говорим/пишем...
Аз няма какво повече да добавя, няма дори нужда да доказвам на никого нищо, мога да ти публикувам факсимиле от инструкция за проверка на кабели, но не си струва труда, който ще вложа, така че се довери на това което казвам. А и си смени кабелите с такива, които не светят в пълна тъмнина, не е добре да светят на тъмно.
mimouzunov
15-05-2017, 17:39
Аз няма какво повече да добавя, няма дори нужда да доказвам на никого нищо, мога да ти публикувам факсимиле от инструкция за проверка на кабели, но не си струва труда, който ще вложа, така че се довери на това което казвам. А и си смени кабелите с такива, които не светят в пълна тъмнина, не е добре да светят на тъмно.
И все пак... Отвори капака когато е абсолютна тъмница и поогледаи...
В някои случаи дори и чисто нов кабел може да има взимане даване я с разни вихрови токове я с йонизация на въздуха и тн...
Несъм споменавал никъде да хвърчат искри от кабелите навсякъде а да се образува много леко сияние, едвам забележино само и единствено на пълна тъмнина...
ivan dimitrov
15-05-2017, 19:14
И все пак... Отвори капака когато е абсолютна тъмница и поогледаи...
В някои случаи дори и чисто нов кабел може да има взимане даване я с разни вихрови токове я с йонизация на въздуха и тн...
Несъм споменавал никъде да хвърчат искри от кабелите навсякъде а да се образува много леко сияние, едвам забележино само и единствено на пълна тъмнина...
Физиката не е като локума. Тя не се разтяга. Вихрови токове се получават на повърхноста на проводници при висока честота. Те нямат нищо общо с високото напрежение при ниска честота. Йонизацията е процес при който газовете стават проводник, лош, но проводник, което значи че тече ток. Това пък означава че изолацията на въпросният проводник е лоша. Стар, нов - физиката не я касае колко качествен е кабелът или колко е нов.
Физиката не е като локума. Тя не се разтяга. Вихрови токове се получават на повърхноста на проводници при висока честота. Те нямат нищо общо с високото напрежение при ниска честота. Йонизацията е процес при който газовете стават проводник, лош, но проводник, което значи че тече ток. Това пък означава че изолацията на въпросният проводник е лоша. Стар, нов - физиката не я касае колко качествен е кабелът или колко е нов.
Използувам по-горната констатация, като фундамент. Иначе няма какво да и възразиш.
То и проводниците за високо напрежение светвт. Историятя за свети Елм не е безпочвена.
Кабелите могат да светят от йонизацията и въпреки това да са си наред.
В№иж ако прескача искра до корпус или...... Ей сега ми светна нещо!
Кабелите ти прехвърлят ток по маркучите за газовата:idea2: Имал съм не само аз тоя проблем.
Другото : слагай иридиеви свещи, щом си на газ! Няма да съжаляваш!
ivan dimitrov
16-05-2017, 00:24
Използувам по-горната констатация, като фундамент. Иначе няма какво да и възразиш.
То и проводниците за високо напрежение светвт. Историятя за свети Елм не е безпочвена.
Кабелите могат да светят от йонизацията и въпреки това да са си наред.
В№иж ако прескача искра до корпус или...... Ей сега ми светна нещо!
Кабелите ти прехвърлят ток по маркучите за газовата:idea2: Имал съм не само аз тоя проблем.
Другото : слагай иридиеви свещи, щом си на газ! Няма да съжаляваш!
Нищо не разбрах! Много неща светят, не и добре изолираните проводници. Свети ли - тече ток, може да е нищожен, но тече. А щом тече някакъв, времето за сериозен пробив наближава.
Очаквах заяждане за тоците на фуко, щото ги има и при ниска честота, ама ....както и да е.
mimouzunov
16-05-2017, 07:20
Физиката не е като локума. Тя не се разтяга. Вихрови токове се получават на повърхноста на проводници при висока честота. Те нямат нищо общо с високото напрежение при ниска честота. Йонизацията е процес при който газовете стават проводник, лош, но проводник, което значи че тече ток. Това пък означава че изолацията на въпросният проводник е лоша. Стар, нов - физиката не я касае колко качествен е кабелът или колко е нов.
Погледни си кабелите при абсолютна тъмнина... Може за разкош да я форсираш няколко пъти....
ivan dimitrov
17-05-2017, 14:53
Погледни си кабелите при абсолютна тъмнина... Може за разкош да я форсираш няколко пъти....
Човек, светещи кабели при абсолютна тъмнина е оксиморон. Или е абсолютна тъмнина, която не виждам(щото е тъмно) как ще осигуря, или кабелите светят. При обикновена тъмнина съм ги гледал, многократно, и ги менках, няколкократно, щото да - някой светят. Многократно съм гледал на тъмно и високоволтови кабели на телевизори, и каскади и ТХО-та. Там даже може да чуеш и помиришеш светлината. Неизвестно време, "светещ" високоволтов кабел може да работи и без да създава проблеми. Това не означава че е добър или че е наред.
pisa_misho
17-05-2017, 20:57
Взех нови кабели,незнам колко са качествени за 72лв.,но на тъмно ,(не виждам къде са кабелите),като ги напипам,и ги хвана,пак се получава това леко сияние като на старите,които бяха на около месец,но да мотора от време на време леко претриса на газ,нямам впечатления какво е поведението му на бензин,защото никога (10г.),не съм я карал на бензин,но съм чувал че тоя мотор(боксера),като оставиш чаша догоре с вода ,не бива да се разлее! Иначе вадиха свещите една по една,и всички работят ,искрата е плътна,после пробвахме и вадехме кабел по кабел,докато работи,и в момента в който извадим кабел,мотора ще се скъса от тресене но работи,и казаха че бобината и свещите са добре,но пак казвам,новите кабели също леко сияят като ги хвана с пръсти
bobi1997
19-05-2017, 00:25
Аз имам подобна дилема относно светенето на кабелите, а чисто нови такива направо прехвърлят искри. И аз започнах да се чудя за бобини, ама нека по-опитните колеги да кажат дали може да е от това, а не само от некачествени/недобри кабели...?
Иначе при тебе колега пък е съвсем сложно, щом е и препрявано...
ecotronic
19-05-2017, 13:27
Преди да обвинявате кабелите, си проверете луфта на свещите.
Токът тече по най-краткия път и когато този между електродите му е "дълъг", може да "избере" този през изолацията.
Преди да обвинявате кабелите, си проверете луфта на свещите.
Токът тече по най-краткия път и когато този между електродите му е "дълъг", може да "избере" този през изолацията.
Изпреварил си ме!:thumbup:
Точно за това препоръчах и иридиевите. Аз съм с такива и моторът работи като вентилатор.
Относно светенето на кабелите. Това, при което ги пипащ и не те "друса" токът:noooo:
Това не е пробив на кабела и не го прави лош. Явлението има чисто магнитен характер. То е свойствено за високото напрежение и силнотоковите техници го знаят, както моряците и летците. Точно за това е характерната набраздена форма на диелектричните"чашки", както и на набелните накрайници. Тя я има и на някои лули.
Това сияние на кабелите не е дефект на кабела, а говори, че някъде се заражда проблем и разстоянието между електродите е единият, а вторият е скъсяване на първичната намотка и повишаване на напрежението във вторичната.
Един осцилоскоп върши чудесна работа.
Колкото до ваденето на кабелите, за да разбереш дали има неработеща свещ на боксера , а и на всеки друг мотор с подобни бобини е голяма простотия. И ето защо:
На всяка от бобините, в краищата на вторичната намотка са закачени по една свещ. Веригата се затваря през корпуса. Като извадиш едната лула веригата се прекъсва. Нормално е да спрат два цилиндъра и да не разбереш нищо. Иначе при пробил кабел или свещ, веригата пак се затваря, но има нюанси и може да се излъже всеки.
По-лошо става, ако кабели и свещи са си наред. Токът във вторичната намотка обаче иска да иде някъде и понякога избива към корпуса на бобината, но понякога и към вторичната намотка, а от там по компютър и друга електроника. Ето така те горят без всякаква смислена причина.
И не ми възразявайте, че видители вие си го правите редовно, а пък нищо не става.:haha:
Ако ставаше всеки път, то и вие щяхте да го знаете.:grin:
И да завърша това :blah: трябва да кажа, че аз вадя не лулите, а спирам дюзите. Така тая опастност я няма.
BillyBoy`
20-05-2017, 14:15
Какъв е извода,че за да си спестим една част от главоболията трябва понякога да си проверяваме разстоянието между електродите на свещите дори и когато ги слагаме чисто нови !
ivopifeca
20-05-2017, 20:11
И колко е той?
ivan dimitrov
20-05-2017, 20:23
Изпреварил си ме!:thumbup:
Точно за това препоръчах и иридиевите. Аз съм с такива и моторът работи като вентилатор.
Относно светенето на кабелите. Това, при което ги пипащ и не те "друса" токът:noooo:
Това не е пробив на кабела и не го прави лош. Явлението има чисто магнитен характер. То е свойствено за високото напрежение и силнотоковите техници го знаят, както моряците и летците. Точно за това е характерната набраздена форма на диелектричните"чашки", както и на набелните накрайници. Тя я има и на някои лули.
Това сияние на кабелите не е дефект на кабела, а говори, че някъде се заражда проблем и разстоянието между електродите е единият, а вторият е скъсяване на първичната намотка и повишаване на напрежението във вторичната.
Един осцилоскоп върши чудесна работа.
Колкото до ваденето на кабелите, за да разбереш дали има неработеща свещ на боксера , а и на всеки друг мотор с подобни бобини е голяма простотия. И ето защо:
На всяка от бобините, в краищата на вторичната намотка са закачени по една свещ. Веригата се затваря през корпуса. Като извадиш едната лула веригата се прекъсва. Нормално е да спрат два цилиндъра и да не разбереш нищо. Иначе при пробил кабел или свещ, веригата пак се затваря, но има нюанси и може да се излъже всеки.
По-лошо става, ако кабели и свещи са си наред. Токът във вторичната намотка обаче иска да иде някъде и понякога избива към корпуса на бобината, но понякога и към вторичната намотка, а от там по компютър и друга електроника. Ето така те горят без всякаква смислена причина.
И не ми възразявайте, че видители вие си го правите редовно, а пък нищо не става.:haha:
Ако ставаше всеки път, то и вие щяхте да го знаете.:grin:
И да завърша това :blah: трябва да кажа, че аз вадя не лулите, а спирам дюзите. Така тая опастност я няма.
https://bg.wikipedia.org/wiki/Коронен_разряд
Магнитите нямат нищо общо тук. Това че не можеш да "преброиш" на колко оборота работи моторът,пипайки светещ кабел, е щото не можеш да броиш толкова бързо, а си и с обувки. Ако пипнеш "светещ" кабел, стъпил с боси нозе на земята, и не те погъделичка, вече е друг въпрос. Значи имаш високо кожно съпротивление и смело можеш да бъркаш в контакта. Е, не! Не може! Шегувам се.
Който иска да провери колко коректно работи даден цилиндър - вади лулата, бучва една резервна свещ в нея, масата на свеща допира до корпус и пали. На всичко отгоре се вижда и искрата дали е постоянна във времето.
Какъв е извода,че за да си спестим една част от главоболията трябва понякога да си проверяваме разстоянието между електродите на свещите дори и когато ги слагаме чисто нови !
Това винаги го правя, още повече, че някои свещи за различни модели ги дават с различно разстояние. На газ са задължително с 0,1 мм по-малко.
https://bg.wikipedia.org/wiki/Коронен_разряд
Магнитите нямат нищо общо тук. Това че не можеш да "преброиш" на колко оборота работи моторът,пипайки светещ кабел, е щото не можеш да броиш толкова бързо, а си и с обувки. Ако пипнеш "светещ" кабел, стъпил с боси нозе на земята, и не те погъделичка, вече е друг въпрос. Значи имаш високо кожно съпротивление и смело можеш да бъркаш в контакта. Е, не! Не може! Шегувам се.
Който иска да провери колко коректно работи даден цилиндър - вади лулата, бучва една резервна свещ в нея, масата на свеща допира до корпус и пали. На всичко отгоре се вижда и искрата дали е постоянна във времето.
Говорех за силното магнитно поле, което поляризира диелектрика. Обикновено на него не му се обръща внимание. Освен това, двете са свързани.
Ама това знам , че го знаеш, въпреки, че се правиш, че си бъркал по контакта и не само там.:haha:
bobi1997
21-05-2017, 12:14
Добре колеги, мерси за съветите. Значи може да се търси проблема с кабелите в разстоянието между електродите, но също и в некоректно работещи бобини.
pisa_misho
27-05-2017, 21:41
Някой може ли да ми каже каква е разликата в кабелите с металната шапка за свещите и същите само че със силиконова такава
ivan dimitrov
28-05-2017, 00:19
"Лулата" е определяща само за кабелите със сипротивително жило. Тия със силиконов накрайник(лула) са само такива. Тия с метална лула могат да са със съпротивления в лулата и накрайникът към бобината или със съпротивително жило.
Чисто механично - тия с тенекийките са много зле. Първо - не пазят от гадории отворът околу свеща, второ - изключително трудно се "заключват" в свеща, тенекетата пречат и трето тенекия която контактува с маса и е обгърнала цялата лула е покана за пробив.
Това обаче е мнение на човек, който откри наскоро, че физиката е по разтеглива от локума. Няма да се Очудя ако се окаже, че тенекетата пазят свща от магнитните полета.
pisa_misho
28-05-2017, 08:02
Ето това е отговор на "чист Български език",благодаря колега! Питах,защото миналата седмица ми предлагаха такива с метална лула,по скъпи,но аз взех такива със силиконова,та да разбера каква е разликата,между другото снощи отворих пак капака,и на единия цилиндър хвърляше яко искра долу в свеща,там където се закопчават предполагам,защото лулите са по къси и се вижда малко от свеща,май влязох в приключение с тия кабели,но имат гаранция и утре ще ги сменям,предполагам проблема е в кабела или да погледна и свещите
bobi1997
28-05-2017, 09:19
По принцип за боксера кабелите са с различна дължина - 2 дълги и 2 къси. Случайно може да си ги объркал кой къде?
pisa_misho
28-05-2017, 20:19
Не не съм объркал кабелите,двата къси са отзад,двата дълги отпред,но дори и да съм ги объркал,каква е връзката със светенето във едната лула
lordliness
29-05-2017, 10:58
http://ar-auto.net/blog/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BD%D 0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8/
Това за онзи специалист, който твърдеше, че било нормално да има сияние, малко да се ограмоти. И да не пише глупости постоянно.
mimouzunov
29-05-2017, 11:28
http://ar-auto.net/blog/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BD%D 0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8/
Това за онзи специалист, който твърдеше, че било нормално да има сияние, малко да се ограмоти. И да не пише глупости постоянно.
Ти разлика м-у сияние и прескачане на искра правиш ли!?!
Това за което говоря аз може да докоснеш с ръка но не усещаш нищо (с кабел които е пробил усещането е различно)
Преди да се изказваш ти след като явно дори не си си направил труда да погледнеш на тъмно какво се случва аз няма какво да се занимавам... Погледни на тъмно и тогава пиши кои колко какво и как...
lordliness
29-05-2017, 11:47
Ти разлика м-у сияние и прескачане на искра правиш ли!?!
Това за което говоря аз може да докоснеш с ръка но не усещаш нищо (с кабел които е пробил усещането е различно)
Преди да се изказваш ти след като явно дори не си си направил труда да погледнеш на тъмно какво се случва аз няма какво да се занимавам... Погледни на тъмно и тогава пиши кои колко какво и как...
"Неизправности при кабелите за свещи
Основните неизправности са прекъсване на електрическата верига и изтичане на ток. Прекъсване на веригата се получава обикновено на мястото на съединяване на кабела с другите детайли от запалителната система. Това се получава при откачане на кабела, при лош контакт или при окисляване на проводник.
Изтичане на ток възниква при замърсени кабел, свещи, капаче на разпределителя или бобина, а също и при повредена изолация и капачки на проводника.
При ниски температури, кабелите се втвърдяват и се увеличава вероятността от повреждане на изолацията и капачките. От постоянната вибрация, съпровождаща работата на двигателя контактът на кабелите с останалите детайли от системата се разхлабва. Пробойните в изолацията на кабелите често могат да се установят по слух или визуално. Протичането на ток може да се види като прескачаща искра, а в тъмното около кабела се образува сияние."
Цитат от горната статия, както казах преди няма какво повече да добавя.
А пък ти продължавай да си твърдиш твоите си неща.
mimouzunov
29-05-2017, 12:06
"Неизправности при кабелите за свещи
Основните неизправности са прекъсване на електрическата верига и изтичане на ток. Прекъсване на веригата се получава обикновено на мястото на съединяване на кабела с другите детайли от запалителната система. Това се получава при откачане на кабела, при лош контакт или при окисляване на проводник.
Изтичане на ток възниква при замърсени кабел, свещи, капаче на разпределителя или бобина, а също и при повредена изолация и капачки на проводника.
При ниски температури, кабелите се втвърдяват и се увеличава вероятността от повреждане на изолацията и капачките. От постоянната вибрация, съпровождаща работата на двигателя контактът на кабелите с останалите детайли от системата се разхлабва. Пробойните в изолацията на кабелите често могат да се установят по слух или визуално. Протичането на ток може да се види като прескачаща искра, а в тъмното около кабела се образува сияние."
Цитат от горната статия, както казах преди няма какво повече да добавя.
А пък ти продължавай да си твърдиш твоите си неща.
Дори не си си и направил труда да се загледаш на твоята си кола какво се случва нали!? Запали я някоя нощ гледаи да няма разни лампи наоколо и гледаи мнооого внимателно...
"Неизправности при кабелите за свещи
Основните неизправности са прекъсване на електрическата верига и изтичане на ток. Прекъсване на веригата се получава обикновено на мястото на съединяване на кабела с другите детайли от запалителната система. Това се получава при откачане на кабела, при лош контакт или при окисляване на проводник.
Изтичане на ток възниква при замърсени кабел, свещи, капаче на разпределителя или бобина, а също и при повредена изолация и капачки на проводника.
При ниски температури, кабелите се втвърдяват и се увеличава вероятността от повреждане на изолацията и капачките. От постоянната вибрация, съпровождаща работата на двигателя контактът на кабелите с останалите детайли от системата се разхлабва. Пробойните в изолацията на кабелите често могат да се установят по слух или визуално. Протичането на ток може да се види като прескачаща искра, а в тъмното около кабела се образува сияние."
Цитат от горната статия, както казах преди няма какво повече да добавя.
А пък ти продължавай да си твърдиш твоите си неща.
Хубаво е човек да чете, но това не означава автоматично да се съгласяваш с автора. Така всеки недоучил драскач може да си пише каквото си иска.
Щом не те бие ток, значи такъв не протича и явлението е вън от искрата. Какво толкова има тук да се умува.
Светенето е вследствие на йонизацията, която пък се получава от магнитното поле. Такова поле винаги има там, където тече електрически ток. Друг е въпросът при йонизацията излъчването дали ще е във видимия спектър или не. Дори ми се е случвало при пипане на такива кабели да засветят и пръстите ми.
Това с пулверизатора да пръскаш вода по бобини и кабели просто не исках да го чета, но си наложих.
всеки кадърен ел. техник знае, че там където един път се е получил пробив, то там винаги ще се получава. Напръскай с вода бобините и кабелите, изчакай да пробият навсякъде и можеш да ги хвърлиш в кофата.
И последно, щях да забравя!
Цитираш и посваш неща от сайт за продажба на авто части. Тоест търговски текст. Ами те си продават частитите. Какво друго да ти напишат.
Мисля. че дискусията тук не е на ниво маркетинг на квартален магазин.
ecotronic
29-05-2017, 17:56
Хубаво е човек да чете, но това не означава автоматично да се съгласяваш с автора. Така всеки недоучил драскач може да си пише каквото си иска.
Щом не те бие ток, значи такъв не протича и явлението е вън от искрата. Какво толкова има тук да се умува.
Светенето е вследствие на йонизацията, която пък се получава от магнитното поле. Такова поле винаги има там, където тече електрически ток. Друг е въпросът при йонизацията излъчването дали ще е във видимия спектър или не. Дори ми се е случвало при пипане на такива кабели да засветят и пръстите ми.
Това с пулверизатора да пръскаш вода по бобини и кабели просто не исках да го чета, но си наложих.
всеки кадърен ел. техник знае, че там където един път се е получил пробив, то там винаги ще се получава. Напръскай с вода бобините и кабелите, изчакай да пробият навсякъде и можеш да ги хвърлиш в кофата.
И последно, щях да забравя!
Цитираш и посваш неща от сайт за продажба на авто части. Тоест търговски текст. Ами те си продават частитите. Какво друго да ти напишат.
Мисля. че дискусията тук не е на ниво маркетинг на квартален магазин.
С това болднатото не съм съгласен. Основните йонизиращи фактори са електрическото (електростатичното) поле, йонизиращите лъчения (потоци от частици) и високата температура. За електромагнитно поле, като йонизиращ фактор съм чувал единствено при лазерите и то поради факта, че природата на лъчението се разглежда като електромагнитна.
Помисли върху следното:
Интензитетът на магнитното поле около проводник е толкова по-голям, колкото по-голям ток протича през него.
Защо средата около високоволтов кабел на свещ бива йонизирана от някакви си милиампери протичащ ток и не бива йонизирана около плюсовия проводник на стартера по който протичат стотици ампери?
За останалото си прав.
ivan dimitrov
29-05-2017, 22:41
Ами, като ще разтягаме лок....ъъъъ физиката, да попитам - защо качествените високоволтови кабели са с поне двойна изолация, от различни материали?
ecotronic
30-05-2017, 13:20
Ами, като ще разтягаме лок....ъъъъ физиката, да попитам - защо качествените високоволтови кабели са с поне двойна изолация, от различни материали?
1 - Заради възпрепятстването на поляризацията на диелектрика на границата между 2 или повече среди, които са химически нееднородни (диелектрична бариера).
2 - Заради ограничаването на необратим пробив до границите на една от средите.
3 - Заради недобра усточивост на даден диелектрик към механични, топлинни, радиационни и пр. въздействия.
.......
С това болднатото не съм съгласен. Основните йонизиращи фактори са електрическото (електростатичното) поле, йонизиращите лъчения (потоци от частици) и високата температура. За електромагнитно поле, като йонизиращ фактор съм чувал единствено при лазерите и то поради факта, че природата на лъчението се разглежда като електромагнитна.
Помисли върху следното:
Интензитетът на магнитното поле около проводник е толкова по-голям, колкото по-голям ток протича през него.
Защо средата около високоволтов кабел на свещ бива йонизирана от някакви си милиампери протичащ ток и не бива йонизирана около плюсовия проводник на стартера по който протичат стотици ампери?
Защото за протичане на йонизацията е необходимо високо напрежение. Липсва ли потенциал, то не може да се говори за йонизация въобще. Освен това, токът е следствие на напрежението и зависи от съпротивлението. Напрежение може да има и без протичане на ток. Точно тогава се получава йонизацията. Протече ли ток, йоните, които са носители на тока изчезват.
Май трябва да се върнете към основното образование. Там се учат тия неща!
За останалото си прав.
Ами, като ще разтягаме лок....ъъъъ физиката, да попитам - защо качествените високоволтови кабели са с поне двойна изолация, от различни материали?
Защото единият материал е добър диелектрик, но лошо се спрсвя с атмосферните условия!
ecotronic
31-05-2017, 10:43
В предишния си пост написа:
"йонизацията, която пък се получава от магнитното поле"
помниш ли?
В последния:
"за протичане на йонизацията е необходимо високо напрежение"
Виждам, че си вдянал.
Благодаря за разясненията на закона на Ом! :)
ivan dimitrov
31-05-2017, 18:16
Защото единият материал е добър диелектрик, но лошо се спрсвя с атмосферните условия!
Мне, има такива които освен двата изолационни слоя имат трети - защитен. Той е дооооста по тънък.
При кабелите в телевизорите, в ранните години слагаха дебели кабели с единична изолация и пробивите бяха доста по чести. След това, когато изправителят вече е интегриран в трансформаторът, започнаха да използват почти двойно по тънки кабели с двойна изолация. Пробивите са много редки. Пробиват тия, които светят.
Яиж какво написа Еко под номер 1.
pisa_misho
01-06-2017, 22:50
Момчета,аз така и не разбрах защо свети яко в лулата при четвърти цилиндър
Момчета,аз така и не разбрах защо свети яко в лулата при четвърти цилиндър
Или скапана свещ или скапана изолация, или калпава връзка. Ако има съпротивление в лулата, може и от него да е.
pisa_misho
03-06-2017, 00:31
Купих нови свещи,и пак искри,чисто нови кабели(два комплекта),чисто нови свещи,(старите са на 200км.),и продължава да искри в тоя цилиндър?!? Айде да кажем че старите свещи и кабели са средна хубост,то сега се изръсих почтенно,иридиеви свещи (Денсо иридиум пауър 96лв.), и кабели(182лв.),сега на къде???
bobi1997
03-06-2017, 08:09
Ами остава бобината... Само, че на 1.3 мотора са 2 бройки, а на 1.6 е една май, а пък ти твърдиш, че твойта е само с една. В такъв случай вземи бобина за 1.6 с уговорката да я върнеш и виж какво ще стане...
А също така 1.6 мотора нямаше ли и един комутатор отделно?
ivan dimitrov
03-06-2017, 08:53
Ами остава бобината... Само, че на 1.3 мотора са 2 бройки, а на 1.6 е една май, а пък ти твърдиш, че твойта е само с една. В такъв случай вземи бобина за 1.6 с уговорката да я върнеш и виж какво ще стане...
А също така 1.6 мотора нямаше ли и един комутатор отделно?
Комутаторът на 1.6 е в бобината.
Купих нови свещи,и пак искри,чисто нови кабели(два комплекта),чисто нови свещи,(старите са на 200км.),и продължава да искри в тоя цилиндър?!? Айде да кажем че старите свещи и кабели са средна хубост,то сега се изръсих почтенно,иридиеви свещи (Денсо иридиум пауър 96лв.), и кабели(182лв.),сега на къде???
Обяснете по подробно това явление. Между кои точки прескача искра. Последно - с кави кабели е колата, с металните лули или силиконовите?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.