Log in

View Full Version : Моля за помощ alfa romeo 33



Georgi33
22-05-2017, 20:44
Здравейте,най накрая след дълго търсене и чакане намерих читава алфа 33 91г. 1.7 8в. Колата е стояла в гараж последните 7г. Не е карана само е палена,и следователно има неща който трябва да се направят.Сменил съм свещи кабели ангренажен ремак,водна помпа,масло. Но имам и проблем, днес подкарах колата независимо на коя скорост съм след подаване или връщане на газта има едно лашкане което е доста отчетливо и неприятно.Другия проблем който открих е кога вклучвам 1 и 2 скорост трябва доста да дърпам лоста. Моля за помощ.

Alex_26
23-05-2017, 04:24
Здравейте,най накрая след дълго търсене и чакане намерих читава алфа 33 91г. 1.7 8в. Колата е стояла в гараж последните 7г. Не е карана само е палена,и следователно има неща който трябва да се направят.Сменил съм свещи кабели ангренажен ремак,водна помпа,масло. Но имам и проблем, днес подкарах колата независимо на коя скорост съм след подаване или връщане на газта има едно лашкане което е доста отчетливо и неприятно.Другия проблем който открих е кога вклучвам 1 и 2 скорост трябва доста да дърпам лоста. Моля за помощ.
Лашкането - под четирицевката за заскукване на въздух има едни маркучета към всеки от цилиндрите. Те сигурно са се нацепили - смени ги и почити пластмасовия щуцер от който излизат и мрежата в него от гняс. Огледай и маркуча м/у щуцера и тръбата за наливане на маслото

Скоростния ти лост завършва отдолу с един Т-накрайник. Има една скоба откъм лоста за скоростната кутия/ Отмести я и смени шплента който сигурно се е изял. Виш и отворът за него в Т-накрайника дали не е вече яйцевиден

Georgi33
23-05-2017, 07:44
Благодаря за помоща Още утре ще ги погледна и ще пиша дали е по добре.

Georgi33
23-05-2017, 09:39
А какво масло да взема в магазина ми предлагат кастрол 10/40 пълна синтетика ?

Bobi_33
23-05-2017, 19:51
Лашкането - под четирицевката за заскукване на въздух има едни маркучета към всеки от цилиндрите. Те сигурно са се нацепили - смени ги и почити пластмасовия щуцер от който излизат и мрежата в него от гняс. Огледай и маркуча м/у щуцера и тръбата за наливане на маслото

Скоростния ти лост завършва отдолу с един Т-накрайник. Има една скоба откъм лоста за скоростната кутия/ Отмести я и смени шплента който сигурно се е изял. Виш и отворът за него в Т-накрайника дали не е вече яйцевиден

Цецо, това важи за 16 клапаонв мотор, а на момчето колата е 8 клапанова с Джетроник инжекцион. Проблема му е другаде. Иначе за скоростите си прав.

Alex_26
23-05-2017, 20:33
Цецо, това важи за 16 клапаонв мотор, а на момчето колата е 8 клапанова с Джетроник инжекцион. Проблема му е другаде. Иначе за скоростите си прав.

Мда, те нямаха ли тези черъвца?

Bobi_33
23-05-2017, 21:28
Мда, те нямаха ли тези черъвца?

Нямат, защото тези маркучета са за празен ход на 16V. понеже тя е с индивидуални дросели и няма откъде да вземе въздух за празен ход. При 8 клапановата има един дросел, далече от клапаните. Там празния ход е от една биметална пластина

Georgi33
23-05-2017, 23:39
Тъкмо утре мислех да почвам да ровя да търся тези маркучи. Някакви идеи къде може да е проблема?

Alex_26
24-05-2017, 06:27
Нямат, защото тези маркучета са за празен ход на 16V. понеже тя е с индивидуални дросели и няма откъде да вземе въздух за празен ход. При 8 клапановата има един дросел, далече от клапаните. Там празния ход е от една биметална пластина

Отдавна беше, хей. А беше голяма любов като я видях '91

Georgi33
24-05-2017, 08:38
Колеги дайте идея какво да правя това подскачане е отвратително.

Georgi33
24-05-2017, 11:48
Има ли моторче на празния ход или някакъв вакум реголатор и каде се намират. Извинявам се за тъпите въпроси но съм доста невеж с боксерите

Alex_26
24-05-2017, 18:19
Едното е деБиломер - износена плочка. Имаш един клапан на стойката на деБиломера доколкото помня. Боби 33 може да ти помогне, аз я нямам пред мен и не я помня
Ако беше 16V, ... ама не е

Bobi_33
24-05-2017, 19:39
А празен ход държи ли нормално? Огледай маркуча от дебитомера до дросела първо, ако е сцепен и смуче въздух, може са върти всякакви номера.

V@K@T@
24-05-2017, 23:00
Смъкни си резервоара и го почисти. Ако излязат доста боклуци почисти и помпата и смени горивния филтър. Също така продухай целия бензинопровод от филтъра назад към помпата със згъстен въздух. Аз вече минах през това и признаците бяха същите. Моята преди да я взема беше стояла също около 7-8 години. Успех :)

Georgi33
26-05-2017, 00:08
А празен ход държи ли нормално? Огледай маркуча от дебитомера до дросела първо, ако е сцепен и смуче въздух, може са върти всякакви номера.

Прдаржи около 1000 оборота, маркъчуча го свалях днес и е здрав.

---------- Post added at 00:08 ---------- Previous post was at 00:02 ----------


Смъкни си резервоара и го почисти. Ако излязат доста боклуци почисти и помпата и смени горивния филтър. Също така продухай целия бензинопровод от филтъра назад към помпата със згъстен въздух. Аз вече минах през това и признаците бяха същите. Моята преди да я взема беше стояла също около 7-8 години. Успех :)

Да си призная още не съм сменил горивния филтър стои в багажника и чака.Утре ще ходя в сервиз да видя какво ще ми кажат(нали са специалисти) Днес се занимавах със спирачките нови накладки и цилиндри на задните гуми след всичките нови части и труда спирачките не даржат.предните мос добре но отзад няма никой,пълна мистерия

Triptih
26-05-2017, 07:53
Честита Алфа!Хубаво е да кажеш откъде си за да може някой запознат с модела колега да я види на живо,че така само си пишем по клавиатурите.А спирачките вероятно не са добре обезвъздушени.

Georgi33
26-05-2017, 08:34
Честита Алфа!Хубаво е да кажеш откъде си за да може някой запознат с модела колега да я види на живо,че така само си пишем по клавиатурите.А спирачките вероятно не са добре обезвъздушени.

Не живея в България а след смяната на цилиндрите я обезвъздуших, има някакъв реголатор на задния мост незнам дали тои не е здал багажа. Ще се помъча да сложа някоя снимка ако мога

Georgi33
26-05-2017, 08:42
Ето и колата

Alex_26
26-05-2017, 21:48
Не живея в България а след смяната на цилиндрите я обезвъздуших, има някакъв реголатор на задния мост незнам дали тои не е здал багажа. Ще се помъча да сложа някоя снимка ако мога

Казват му КАНТАР

Georgi33
27-05-2017, 10:09
Възможно ли тоя кантар да се чисти и раздвижва или се сменя с нов?

vladojess
27-05-2017, 10:37
Здравейте!
Имам нужда от малко помощ от съмишленици!
Не мога да намеря стъкло за шибидах за Алф Ромео 156 модел 1999 г. Дали аз съм неграмотен или се оказва някаква перверзийка на марката, която почти не се предлага? ... само да не се окажат и двете..

Bobi_33
27-05-2017, 19:00
Прдаржи около 1000 оборота, маркъчуча го свалях днес и е здрав.

---------- Post added at 00:08 ---------- Previous post was at 00:02 ----------



Да си призная още не съм сменил горивния филтър стои в багажника и чака.Утре ще ходя в сервиз да видя какво ще ми кажат(нали са специалисти) Днес се занимавах със спирачките нови накладки и цилиндри на задните гуми след всичките нови части и труда спирачките не даржат.предните мос добре но отзад няма никой,пълна мистерия

Ами силно си сбъркал сервиза да ти кажа. От кой град си?

---------- Post added at 16:00 ---------- Previous post was at 15:58 ----------


Здравейте!
Имам нужда от малко помощ от съмишленици!
Не мога да намеря стъкло за шибидах за Алф Ромео 156 модел 1999 г. Дали аз съм неграмотен или се оказва някаква перверзийка на марката, която почти не се предлага? ... само да не се окажат и двете..

Колега, сбъркал си раздела. Тук е 33 раздел, има си 156 раздел, там попитай.

de4o
27-05-2017, 23:00
Честито на колегата с 33-та ще се радвам да се видим на някоя среща в България .
Абе тия коли на практика изчезват а дефакто стават все повече .Супер

Georgi33
28-05-2017, 01:10
Ами силно си сбъркал сервиза да ти кажа. От кой град си?

В сервиза ходих да видят защо прелашква,както написах и по горе не живея в България но съм от В.Търново[COLOR="Silver"]

---------- Post added at 01:08 ---------- Previous post was at 01:01 ----------

[QUOTE=de4o;1523061]Честито на колегата с 33-та ще се радвам да се видим на някоя среща в България .
Абе тия коли на практика изчезват а дефакто стават все повече .Супер

Благодаря ти, едва ли ще дойда на среща не ми остава много време като си дойда до БГ.

---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:08 ----------

Знае ли някои тоя кантар дали може да се чисти и пораздвижи или е капсолован ????

Georgi33
29-05-2017, 11:48
Знае ли някои дали тоя кантар може да се чисти или трябва да се сменя с нов???

mordohy
29-05-2017, 14:18
Кантарът се раздвижва, но при положебие, че го има и е евтин няма смисъл от упражнението, освен за спорт. Най-вероятно е клеясал. Ако е така-пак ще клеяса. Ако обаче го разглобиш, то горещо те съветвам да го намажеш поне с водоустойчива грес или паста против заклиняване.
Отделен е въпросът, че повечето тайничко си ги сваляме тия кантари и така спирачките стават значително по-добри. Нужни са и малко тренировки. Там има и две маркучета, които ако са запушени също могат да правят бели.
Дебиломери имам поне два и то в перфектно състояние, които просто чакат на кого да ги връча.
Колкото до придърпването, то може да са най-разнообразни причините. Регулатор за налягане на бензина, свещи, кабели, дистрибуторна капачка, палец, центровка, сцепени маркучета, а про по, защо не си погледнеш маркуча от вакуумният усилвател за спирачките до колектора. Симптомите са твърд педал и лоша работа на мотора.
Освен това ти препоръчвам, всички тоководещи съединения да ги почистиш, а всички букси да ги извадиш и сложиш пак по няколко пъти. Така ще се опреснят връзките.
Успех!

Когато включваш на 1-ва - 2-ра не дърпай силно, а само задръж. Тя ще си влезат сами, но със закъснение. Това е проблем на всички 33-ки. Това, че не се оплакваш, че хъркат означава, че са перфектни. И не ръчкай по щангата, защото там няма никакви шлици, а само един щифт. Фиксирано е положението на Т-образното парче. Може да обезвъздушиш леко работният цилиндър на съединителя. Пробката му е до дистрибутора.

Georgi33
29-05-2017, 14:51
Кантарът се раздвижва, но при положебие, че го има и е евтин няма смисъл от упражнението, освен за спорт. Най-вероятно е клеясал. Ако е така-пак ще клеяса. Ако обаче го разглобиш, то горещо те съветвам да го намажеш поне с водоустойчива грес или паста против заклиняване.
Отделен е въпросът, че повечето тайничко си ги сваляме тия кантари и така спирачките стават значително по-добри. Нужни са и малко тренировки. Там има и две маркучета, които ако са запушени също могат да правят бели.
Дебиломери имам поне два и то в перфектно състояние, които просто чакат на кого да ги връча.
Колкото до придърпването, то може да са най-разнообразни причините. Регулатор за налягане на бензина, свещи, кабели, дистрибуторна капачка, палец, центровка, сцепени маркучета, а про по, защо не си погледнеш маркуча от вакуумният усилвател за спирачките до колектора. Симптомите са твърд педал и лоша работа на мотора.
Освен това ти препоръчвам, всички тоководещи съединения да ги почистиш, а всички букси да ги извадиш и сложиш пак по няколко пъти. Така ще се опреснят връзките.
Успех!

Когато включваш на 1-ва - 2-ра не дърпай силно, а само задръж. Тя ще си влезат сами, но със закъснение. Това е проблем на всички 33-ки. Това, че не се оплакваш, че хъркат означава, че са перфектни. И не ръчкай по щангата, защото там няма никакви шлици, а само един щифт. Фиксирано е положението на Т-образното парче. Може да обезвъздушиш леко работният цилиндър на съединителя. Пробката му е до дистрибутора.
Здравей и ти благодаря че се отзова.И при мен го има но струва 120евро затова питам дали се разглабя,всичко което си ме посаветвал ще го направя.Скоростите прехръкват на 1-ва и Задна но не винаги.Как се обезвъздушава тоя цилиндар на съединителя? Извинявай за въпроса но не съм много наясно това ми е първата 33-ка. И отново ти благодаря за отговора.

mordohy
29-05-2017, 15:02
Първо си правиш достъп до "пробката". Там е за клч 7 или 8. Аз използувам малка гедория. Трябва ти помощник. той напомпва няколко пъти на педала и задържа в долно положение. Отвиваш пробката и от нея ще протече спирачна течност и въздух, ако има.Чак след като я затегнеш пак , може да се отпусне педала. Ако се наложи процедурата се прави няколко пъти. Важното е да не изпусне педала, до като е развъртяна пробката.:Topic-is-closed-bg:
Такаааа. Кантарът се разглобява. Почиства се от ръждата и се намзва тънко с водоустойчива грес или паста против заклинване. Той се подпира от една щанга, която може и да е счупена. представлява просто един кръгъл прът желязо, като пружина от щипка за пране. Ако можеш, пробвай се да навреш на вътре буталото на кантара. Може и с леко почукване. Ако не стане с лек чук, вземи по-тежък :paddle: Така ще отпушиш отворите. Завържи го с нещо в това положение и не се занимавай повече с него. Аз го бях завързал с една по-голяма скоба за маркуч. Но и с тел става.

Georgi33
29-05-2017, 18:25
Първо си правиш достъп до "пробката". Там е за клч 7 или 8. Аз използувам малка гедория. Трябва ти помощник. той напомпва няколко пъти на педала и задържа в долно положение. Отвиваш пробката и от нея ще протече спирачна течност и въздух, ако има.Чак след като я затегнеш пак , може да се отпусне педала. Ако се наложи процедурата се прави няколко пъти. Важното е да не изпусне педала, до като е развъртяна пробката.:Topic-is-closed-bg:
Такаааа. Кантарът се разглобява. Почиства се от ръждата и се намзва тънко с водоустойчива грес или паста против заклинване. Той се подпира от една щанга, която може и да е счупена. представлява просто един кръгъл прът желязо, като пружина от щипка за пране. Ако можеш, пробвай се да навреш на вътре буталото на кантара. Може и с леко почукване. Ако не стане с лек чук, вземи по-тежък :paddle: Така ще отпушиш отворите. Завържи го с нещо в това положение и не се занимавай повече с него. Аз го бях завързал с една по-голяма скоба за маркуч. Но и с тел става.
Кантара е разглобен и преди да го разглобя и след като е разглобен стои все едно е натиснат (свит) това ме навежда на мисълта че спирачната помпа неправи достатъчно налягане за да разпъне кантара. Така ли е или аз мисля грешно?

mordohy
31-05-2017, 08:03
Второто! :)
Колкото по-натоварена е колата, толкова по-натиснат е кантара, толкова по-отворени са му дупките, толкова повече е спирачното усилие.
Има още няколко тънкости със задните спирачки.
Автоматите за разпъване на челюстите не работят. За това е необходимо да се регулират ръчно. Ако имаш голям ход на педала е точно това. Дръпни ръчната и виж дали ще се вдигне педала! Ако се вдигне, значи автоматитв не работят.
И по принцип не очаквай чудеса от спирачките. Това е проблем на нашите кошници. Виж темата пшо-горе за спирачките!

Georgi33
31-05-2017, 12:50
Второто! :)
Колкото по-натоварена е колата, толкова по-натиснат е кантара, толкова по-отворени са му дупките, толкова повече е спирачното усилие.
Има още няколко тънкости със задните спирачки.
Автоматите за разпъване на челюстите не работят. За това е необходимо да се регулират ръчно. Ако имаш голям ход на педала е точно това. Дръпни ръчната и виж дали ще се вдигне педала! Ако се вдигне, значи автоматитв не работят.
И по принцип не очаквай чудеса от спирачките. Това е проблем на нашите кошници. Виж темата пшо-горе за спирачките!
Първо смених задните цилиндри и автоматите са натегнати ръчната държи на 3-тия зъб. Довечера ще обезвъздушавам и ще пиша какъв е резултата. Подготвил съм и една скобичка да стегна тая кантар но първо ще пробвам без нея. Незнам ако я стегна със скобата дали ще ме пуснат на преглед, тука са доста взискателни но след 7години стоене в гараж само за задните спирачки ме върнаха което е добре :)

Georgi33
31-05-2017, 19:38
Всичко е по старо му обезвъздушаване на 4-рите гуми и задни спирачки няма.Но като се натисне спирачката усештам при допир че кантара помръдва съвсем леко но не и видимо. Друго нещо което забелязах след изпробване в смисал засилване и рязко натискане по спирачната помпата и под нея е омаслено. Не съм разливал

Gosheto30v6
04-06-2017, 00:07
Вземи си смени и задните спирачни маркучлета колега,че като нищо да са запушени от толкова год.стояне и накрая помпата

Georgi33
18-06-2017, 19:49
Проблема е решен. Чистене на кантара и нови накладки и сега е оган. Сега мисля да сменя кабелите и свещите отново. Какви свещи да взема ?

Bobi_33
18-06-2017, 23:44
Проблема е решен. Чистене на кантара и нови накладки и сега е оган. Сега мисля да сменя кабелите и свещите отново. Какви свещи да взема ?

NGK или Denso

Georgi33
19-06-2017, 18:46
NGK или Denso

denso iridium iu22 ?? Тези ли ?

Bobi_33
19-06-2017, 20:13
denso iridium iu22 ?? Тези ли ?

Да, тия са по-скъпички, но са перфектни

mordohy
20-06-2017, 13:45
Denso VW 20.
Особено ако си на газ. Не съм вярвал, че може да има такава промяна.
Моторът работи като вентилатор. Не пропуска такт. Съответно и разходът ми спадна на газ с над 10%.
При мене с доставката пристигнаха около 120 лева. Скъпи са. но изобщо не съжалявам. Освен това навсякъде ги дават за пробег от 120 000 км. което автоматично ги прави евтини.

Alex_26
22-06-2017, 07:10
Denso VW 20.
Особено ако си на газ. Не съм вярвал, че може да има такава промяна.
Моторът работи като вентилатор. Не пропуска такт. Съответно и разходът ми спадна на газ с над 10%.
При мене с доставката пристигнаха около 120 лева. Скъпи са. но изобщо не съжалявам. Освен това навсякъде ги дават за пробег от 120 000 км. което автоматично ги прави евтини.

Уцелил си свещите
Като за 145/146 боксер (https://www.denso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-3.txt)

Georgi33
22-06-2017, 07:49
За свещите разбрах, смених маслото преди 500 кил. Но след смяната при студен мотор има едно грозно чукаме като дизел а преди смяната го нямаше. Какво масло да взема?

Bobi_33
22-06-2017, 19:03
За свещите разбрах, смених маслото преди 500 кил. Но след смяната при студен мотор има едно грозно чукаме като дизел а преди смяната го нямаше. Какво масло да взема?

За да има грозно чукане, начи има и проблем. И вероятно сериозен. Лампата на маслото гасне ли навреме?

Georgi33
23-06-2017, 09:09
За да има грозно чукане, начи има и проблем. И вероятно сериозен. Лампата на маслото гасне ли навреме?

Да гасне за секунди като запаля. Това чукаме се появи след смяната на маслото и си мисля че нещо маслото не е наред

Alex_26
25-06-2017, 08:10
Тотал кварц 10в40. Друго сменял ли си със смяната на маслото?

Georgi33
26-06-2017, 00:35
Тотал кварц 10в40. Друго сменял ли си със смяната на маслото?
Всички филтри, то мисля че друго неостана за смяна