Log in

View Full Version : Придърпване в ниските обороти...



aRm
31-05-2017, 08:52
Проблемът се проявява слабо на бензин и доста осезаемо на газ. Само при ускорение със леко подаване на газ в диапзон от 1000 до 2000-2300 оборота. Проблемът ми е наличен от 5 години и се боря с него, но почти не остана нещо за смяна..... 2012-та сложих друг мотор и проблемът остана... От тогава са сменени свещи,кабели,онзи ден и комутатори смених, бензинова помпа, регулатор на налягането,ламбда сонда. Дроселът е перфектно чист и смазан, дебитомерът е почистен и със измерени стойности, както ги пише в една от темите тук... Картерните газове за отведени с филтърче(ако има значение).... И колата е супер слаба до 3000 оборота няма никой, ама никой.... С 3ма човека едвам се катери по наклоните иска на някои места и 1ва да се вкара :( Вариатор ли не работи ? Такива "умряли" ли са тия мотори? (за жалост не съм имал възможност да карам друга за сравнение). Давайте предложения, че ще се самообеся скоро ... :D

П.С: Има чип ( не знам каква работа въриши, но прекъсвача е на ~7100 rpm). Евентуално инсталация....?

mimouzunov
31-05-2017, 09:11
Проблемът се проявява слабо на бензин и доста осезаемо на газ. Само при ускорение със леко подаване на газ в диапзон от 1000 до 2000-2300 оборота. Проблемът ми е наличен от 5 години и се боря с него, но почти не остана нещо за смяна..... 2012-та сложих друг мотор и проблемът остана... От тогава са сменени свещи,кабели,онзи ден и комутатори смених, бензинова помпа, регулатор на налягането,ламбда сонда. Дроселът е перфектно чист и смазан, дебитомерът е почистен и със измерени стойности, както ги пише в една от темите тук... Картерните газове за отведени с филтърче(ако има значение).... И колата е супер слаба до 3000 оборота няма никой, ама никой.... С 3ма човека едвам се катери по наклоните иска на някои места и 1ва да се вкара :( Вариатор ли не работи ? Такива "умряли" ли са тия мотори? (за жалост не съм имал възможност да карам друга за сравнение). Давайте предложения, че ще се самообеся скоро ... :D

П.С: Има чип ( не знам каква работа въриши, но прекъсвача е на ~7100 rpm). Евентуално инсталация....?

Компресия мерена ли е?! Принципно феислифтовите с по-новата електроника са по-спънати (или по-тежки или и двете) Другата класика за подобен проблем е да си е изяла единия вал разпределителен...
(говорим за тези симптоми при работа на бензин, за работата на газ-газаджия )

aRm
31-05-2017, 09:22
Не съм мерил компресия, но абсолютно същите мизерии бяха преди смяната на мотора и с новия си беше същото, който гарантирано е на около 180к реални км.... :( Сега се разрових и видях, че няколко човека със същия мотор страдат от същия проблем. и на бензин и на газ е голям мъртвец до 3000 оборота, но придърпването е най-осезаемо на газ и като придърпа трябва или да пусна газта и да подам наново или да я настъпя до долу за да се оправи, но се чува че тъпче мотора и няма никакъв респонс....
П.С: Валовете ги гледах преди месец и бяха О.К

nedko87
31-05-2017, 10:20
Точно този симптом е за изядена гърбица на вал. Най-вероятно изпускателния на първи цилиндър.
Попринцип с изключен вариатор е мъртвец до 3к оборота. Другото нещо е чипа не се знае как е настоен за ниски обороти защото се съмнявам да само за прекъсвача. На мойта 155- ца след ревизия на главата влкючваща и реглаш на клапъни нещата много се промениха. А след смяна смяна на изпускателен вал нещата заспаха. Ако искаш да си караш колата замисли се за една ревизия на главата.

aRm
31-05-2017, 10:38
Точно този симптом е за изядена гърбица на вал. Най-вероятно изпускателния на първи цилиндър.
Попринцип с изключен вариатор е мъртвец до 3к оборота. Другото нещо е чипа не се знае как е настоен за ниски обороти защото се съмнявам да само за прекъсвача. На мойта 155- ца след ревизия на главата влкючваща и реглаш на клапъни нещата много се промениха. А след смяна смяна на изпускателен вал нещата заспаха. Ако искаш да си караш колата замисли се за една ревизия на главата.

Ще го имам в предвид този пост, но логиката ако е от вал е че и двата мотора са с изяден вал, а предишният собственик на мотора няма такива оплаквания.... Слагаме мотора в моя кош и проблемите почват :D Това ме кара да изключвам вала като вариант, но..........

TRENDi
31-05-2017, 13:05
Да и аз съм така. Придърпване, но моя диапазон е 1700-2100 оборота. И при 1.7 мотора го имаше - има го и сега с 2-ковия. И да - на газ е по-осезаемо. Проблем с валовете е изключен при мен - и на 2-та мотора са чудесни. 2-ковия е и ревизиран с нови лагери и сегменти, та и проблем с компресията отмятам като чекнат. Иначе точно от 1.8 ми бяха 1-вите впечатления, че е доста тромава под 3к и иска обороти да върви. При 1.7-цата ми не беше така, но някога много отдавна - когато я взех - не даваше да и пипнеш газта. Мисля, че е нормално, по спомен на 1.7 мах въртящ момент беще към 3500, докато при 1.8 и 2 е чак на 5к. Та на тия 2к оборота сигурно е 30 коня тая кола с това тегло от 1300 и кусур - нормално да е тромава без обороти.
Иначе ламбдата ми е мъртва на мен отдавна. Но не мисля, че е от нея, защото и докато беше наред - положението си беше същото.
Нещо е износено /най-често ползваните обороти са това/, ама писта на дебитомера ли е, ТПС-са ли е сдал - не знам, а и все не ми остава време да зачекна проблема.

П.С. На 1.7 нямах подобен проблем, появи се след като го хвърлих в коша на Типото - логиката ми бяга, но като връщам лентата помня, че първото палене на гас приключи с мега гръм - и може би от тогава е скъсало нещо/дебитомер :dunno:/... Реално 1.7-цовите дебитомер и колектори ползвам на 2-ката и така съм пренесал проблема.

aRm
31-05-2017, 13:23
Значи тия дни ще се захвана да прегледам абсолютно всички "лайна" преди всмукателя.... Купих една двулитрова, която е с метална тръба вместо гофрираната стокова и е със силиконови уплътнения на входящия колектор и тя не дава да й се пипне газта...... Сега за 15 коня и 25 нютона да има такава разлика в 1000-2000 оборота баси !!! А мойта толкова не върви че наяден велосипедист ще ми вземе старта на някой светофар, ако трябва да дам сравнение за невървеж....

TRENDi
31-05-2017, 13:45
Хех, тя и моята е с такива неща, ама ако не е в обороти тръгва няяяяякога си...

aRm
31-05-2017, 13:51
Мани излагам се пред приятелите :D С 3ма човека не мога да тръгна от място по голям наклон и чакъл..... 2000 оборота пускам съединителя и умира.... в 3000 оборота почва да превърта гуметата на чакъла и абе..... за полусъединител и дума да не става, та накрая трябваше да я дам назад и да се засиля... А некви умрели полота 1.4 и астрички 1.4 си вървят и нямат проблеми на същото място :D Иначе Алфата 2 пъти повече коне и нема никой, къде ги тия конье :D

mimouzunov
31-05-2017, 16:35
Мани излагам се пред приятелите :D С 3ма човека не мога да тръгна от място по голям наклон и чакъл..... 2000 оборота пускам съединителя и умира.... в 3000 оборота почва да превърта гуметата на чакъла и абе..... за полусъединител и дума да не става, та накрая трябваше да я дам назад и да се засиля... А некви умрели полота 1.4 и астрички 1.4 си вървят и нямат проблеми на същото място :D Иначе Алфата 2 пъти повече коне и нема никой, къде ги тия конье :D

Виж тогава какво се случва с показанията на онова нещо на оста на дросела TPS дето се казвало...
Гофрирания маркуч предполагам си го гледал цял ли е не е ли....

Ааа.. и онзи пенсионера над тебе дето пише не му вярваи...
Докато беше с 1.7 мотора го беше сгъстил дотолкова че ряза буталата на фреза и клапаните ряза също... 15/1 го беше направил и го караше с няква смес 100 октанов бензин с добавки и някакви други такива и пак му тракаше аванса и неискаше да се гаси от ключа и я запъваше по бордюрите (така е гасеше помня аз)

aRm
31-05-2017, 16:48
Ще ме уморите в тоя форум :D Можеш ли да ми дадеш показания или инструкции какво трябва да измеря на TPS-а ? :)

mimouzunov
31-05-2017, 17:14
Ще ме уморите в тоя форум :D Можеш ли да ми дадеш показания или инструкции какво трябва да измеря на TPS-а ? :)

Последно съм си играл с това преди 8 години..
Най-нормален потенциометър си е... От трите пина имаш минус/маса/корпус или както искаш го кръщаваи, +5 волта и изход... Забиваш уреда на средната му точка даваш на контакт и гледаш дали плавно дига волтажа...

Сега се сещам, че маи през Виса-та се виждаше волтажа и ъгъла на отваряне или нещо такова маи...

aRm
31-05-2017, 17:25
Така и предположих.... Ама ако е потенциометър не трябва ли да меря съпротивление ?

mimouzunov
31-05-2017, 18:15
Така и предположих.... Ама ако е потенциометър не трябва ли да меря съпротивление ?

Може да го мериш както си пожелаеш принципно!
Аз го меря като е на контакт за да гледам какъв волтаж "пуска" към електрониката...
Подаваш лека полека газ и гледаш волтажа дали се качва без да има разни отклонения пропадания и тн...

aRm
31-05-2017, 19:10
На загасен двигател измерих съпротивлението между 1 и 2 и после 1 и 3. Като на едните пинове беше 850 в най-затворено и вдигна 1460 някъде в най-отворено.... на друготе пинове беше 1400 най затворена и 900 нахюй-отвоерна, като нямаше спадове и промени в стойностите, което ми подсказва че евентуално потенциометъра е здрав и проблема не е там :( а иначе на контакт буксата ама не включена към датчика ми даде 5 волта и на 1 и 3 пин ....... Нещо говорят ли ви тия стойности ?

---------- Post added at 19:10 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

Между другото на празен ход на бензин работи ужасно неравномерно и прекъсва ..... на газ на празен ход е доста стабилна и почти не трепва ?????

bobi1997
04-06-2017, 19:38
Колега, в запушена дюза не може ли да е проблема?

Furious 155
05-06-2017, 00:45
[/COLOR]Между другото на празен ход на бензин работи ужасно неравномерно и прекъсва ..... на газ на празен ход е доста стабилна и почти не трепва ?????
Това е 100% зацапани бензинови инжектори.

aRm
05-06-2017, 08:54
И аз подозирам инжекторите.... Ето какво прави колата при всеки студен старт сутринта или когато не е работила поне 5-6 часа. Всеки път го прави, даже преди няколко дни падна на 500 оборота.
https://www.youtube.com/watch?v=XwhRS9PzxXM
Как мислите.... ? Ако ги водя на чичо доктор на ултра звук ?

aRm
06-06-2017, 11:00
Друго да вметна и дали е нормално .... ? При студен мотор налягането на маслото е 4 бара но като загрее и пада на 0..... а при подаване на газ достига 2 на загрял мотор.... Има някакъв жмел май в цялата работа ? Преди ми се струваше, че дори на загрял държеше около 0.5-1 бара и май при подаване на газ стигаше 4.... :(

mimouzunov
06-06-2017, 11:58
Друго да вметна и дали е нормално .... ? При студен мотор налягането на маслото е 4 бара но като загрее и пада на 0..... а при подаване на газ достига 2 на загрял мотор.... Има някакъв жмел май в цялата работа ? Преди ми се струваше, че дори на загрял държеше около 0.5-1 бара и май при подаване на газ стигаше 4.... :(

С какъв датчик е!? Оригинален/ладов?!
Оригиналния е нещо ужасно калпаво! Аз по спомени съм сменил 2-3 като всеки караше по няколко месеца и... 0-ла!

aRm
06-06-2017, 13:17
Тия дни ще ходя сериозно да тествам от друга кола и инжектори и датчици и ще пиша тук какво е станало.... Дано успея да го хвана какво е и евентуално да помогна на друг колега в нужда с подобен проблем :) Мерси на всички за предположенията засега....

lan
06-06-2017, 15:32
Друго да вметна и дали е нормално .... ? При студен мотор налягането на маслото е 4 бара но като загрее и пада на 0..... а при подаване на газ достига 2 на загрял мотор.... Има някакъв жмел май в цялата работа ? Преди ми се струваше, че дори на загрял държеше около 0.5-1 бара и май при подаване на газ стигаше 4.... :(
Ако на загрял мотор наистина падне налягането на 0, ще ти светне лампата. Така че мисля, че по - скоро датчика или се предал или окъсява някъде.
При мен стария датчик още при подаване на контакт и отиваше почти на 1 бар... :-P

mimouzunov
06-06-2017, 16:05
Ако на загрял мотор наистина падне налягането на 0, ще ти светне лампата. Така че мисля, че по - скоро датчика или се предал или окъсява някъде.
При мен стария датчик още при подаване на контакт и отиваше почти на 1 бар... :-P

Ако се замаси кабела на датчика някъде, стрелката вътре в купето удря максимума.
Датчика за минимално налягане отчита някъде в диапазона 0.4 атмосфери. (това му е граничната стоиност)

lan
06-06-2017, 16:46
Ако се замаси кабела на датчика някъде, стрелката вътре в купето удря максимума.
Датчика за минимално налягане отчита някъде в диапазона 0.4 атмосфери. (това му е граничната стоиност)
Е моя само на контакт си "вдигаше" на 1 бар, и после респективно си показваше с около 1 бар нагоре във всички режими.
А това, че датчика за минимално налягане отчита някъде в диапазона 0.4 атмосфери и аз го бях срещал някъде.
Аз имах предвид колегата да не се предоверява много на датчика, защото ако наистина налягането е 0 (не по датчик), първо лампата ще грейне, а и най - вероятно щеше вече да е родила.

aRm
06-06-2017, 17:13
А я карам с тънко масло.... 5w50 мотул и за 10 000 км съм долял около литър (предвид, че олива от капачката доста) Или няма значение разхода на масло с налягането ? Абе ще я мъчим тия дни и ще драсна доста по въпроса за инфо :)

Scrapera
08-06-2017, 10:23
Перфектен си е оригиналният датчик, само да работи. Показва сравнително точно.

Купете си EPS да видите. 7-8 бара за нищо ги няма!

Показва винаги 2-3 бара над реалното налягане, дразни супер много. А струва над 60лв.

Карам с оригинален датчик от 1994г.

Никога повече няма да си купя нов от магазина.

mimouzunov
08-06-2017, 17:36
Перфектен си е оригиналният датчик, само да работи. Показва сравнително точно.

Купете си EPS да видите. 7-8 бара за нищо ги няма!

Показва винаги 2-3 бара над реалното налягане, дразни супер много. А струва над 60лв.

Карам с оригинален датчик от 1994г.

Никога повече няма да си купя нов от магазина.

Сменил съм 3 (може и повече) оригинални.... Нестава, скапват се. Сложих ладов но си направих редуктор за захващането му и се бях заиграл с леко донастроиване на показанията. Без да е на контакт стрелката е ясно къде, но като дам на контакт отива точно на 0-лата. След това като запаля на студен мотор е около 4-5, като загрее е 2... Мисля че и реално е там някъде...

Alfa User
08-06-2017, 18:22
И аз съм с Ладов датчик - така беше в началото, сега като загрее колата налягането по стрелка пада на 0 (дори на ново масло), и мисля че е време за следваща смяна на датчика.
Иначе като нов стрелката подскачаше при всяко подаване на газ - дори на място... голям кеф беше :)

aRm
12-06-2017, 08:41
Вчера сложих директно цяла рейка с инжектори и като че ли се изчисти леко работата на празен ход. Сложох и друг TPS и друго ECU. Проблемът със студения старт и спад на оборотите от клипчето горе си остава, даже се влошава :( Изникна и нов проблем.... При 70-80 км/ч като реша да подам газ и колата заглъхва рязко и забива муцуната... Прави го на определен период.... Педала на газта е до долу а колата умира тотално :D Странни работи се случват, продължавам да диря проблемите. Видях че са напукани маркучите на входящия колектор и мисля и тях да сменя.... Та друго не остава.... Регулатор на налягането освен да сменя и да пробвам. Дотук единственото подобрение е работата на място на празен ход и това, че колата като е на 1ва предавка на равно без газ си бута сама без да клати...

lordliness
12-06-2017, 09:11
Симптомите са характерни, когато има пробиви в кабелите за високо напрежение, провери си пак кабелите.

TRENDi
12-06-2017, 09:24
ЕКУ-то можеше да си го спестиш - смених и аз тези дни - бях с 1.8 допреди 5-6 дни, сега съм с 2.0 - не, че не са еднакви.

aRm
12-06-2017, 09:52
Най-вероятно TPS-а, който съм сложил е фира.... :D А ECU-тата еднакви ли са ?

mimouzunov
12-06-2017, 10:49
Най-вероятно TPS-а, който съм сложил е фира.... :D А ECU-тата еднакви ли са ?

1.7 е с едно, 1.8 и 2.0 с друго....
За да заработи адекватно от 1.8 на 2.0 (или обратното не помня) трябва да пипа по кабеляка (нещо или се режеше или се даваше на късо, в зависимост каква е интервенцията) Ама нека някои които разбира да каже как беше... :notify:
(това важи за първите електроники)

Furious 155
12-06-2017, 10:58
Я опитай и смени един по един комутаторите. Подобно поведение имах при пробил комутатор. Работеха 6 от 8-те свещи и имах подобно поведение.

aRm
12-06-2017, 11:09
Я опитай и смени един по един комутаторите. Подобно поведение имах при пробил комутатор. Работеха 6 от 8-те свещи и имах подобно поведение.

Дааа... Смених ги и двата с нови на Beru (112 лв.) :D Същата работа.... Вадих ги 1 по 1 да видя дали ще има разлика.... Алфата ми е обладана от зъл дух Тоци Бегали. Затова споделям болката тук, че поне знам че има хора които разбират от 155 и съпътващите проблеми :D Че ако отида при някой пишман майстор ще смени всичко..... и ще дам 1000+ пари. Сега ще върна пак мойто ECU поне да видя проблема с глъхненето, случайно да не е от него.

aRm
12-06-2017, 13:36
Сега пак върнах мойто ECU и си е*а майката тотално..... едно придърпване и тапа в ниските обороти, глъхнене и чудеса.... сложих "новото" и заспа, но не мога да разбера защо над 70-80 км/ч прави директна тапа и спира .... Явно и "новия" TPS e пръднал.

nedko87
12-06-2017, 13:48
Според мен не е от ТПС-а ако върви да 80 после забива. Според мен като вдигнеш 80 по някаква причина ти обеднява сместа. Не знам с какъв въздушен филтър си ако е "спортен" и дебиломера е тръгнал да пътува може са се получават тези явления.

aRm
12-06-2017, 14:00
С конус K&N да... Но как така се получава това точно след смяната на ТПС-а вчера ? Едва ли е случайно....

nedko87
12-06-2017, 15:56
Провери го тогава мисля че колегата mimouzunov беше описвал как се променят стойностите му с един волтметър.

aRm
12-06-2017, 18:07
Сега сложих старото Ecu и колата нр върви грам..... трагедията е пълна.... Вдига над 80 но не върви... С другото еку ме реже на 80. Сложих 3то Еку пак от 1.8 8в и в момента закрепих положението. Забележете, сложих друг датчик за температурата на инжекциона и ми се струва че пали по-добре. Ще видим утре сутринта на студено как ще е.....

Furious 155
12-06-2017, 20:45
Само да вметна че екутата преди и след фейса на 8 клапановите не са еднакви и мисля не трябва да ги сменяш така смело. Аз на моето еку съм пробвал чип от 8 клапанова, но преди фейса, там е друг номера на еку-то и колата хич не вървеше и колко по-висока предавка ползвах, толкова по-рано в оборотите ми режеше я гориво я искра... не помня точно кое.

1. При теб дали няма някакви драми и по гърнетата?
2. Опитвал ли си да караш с откачена ламбда сонда?
3. Пробва ли дебитомер-а от другата кола при теб? Те поне са еднакви!

aRm
12-06-2017, 22:23
Такааааа.... Закачих диагностиката и ламбдата ми е тотално умряла за пети път вече може би. За жалост всеки път купувам нова! Дебитомера показваше много ниска стойност на загрял мотор. 0.57 до 0.63 волта. Вдигнах го на 0.85 и максимум пада на 0.75. Сложих и трето Еку с което нещата горе долу се подобриха. Сега остава да проверя студения старт дали ще се е променил заради датчика за температура на имжекциона. Утре ще дам отзиви. Може ли да ми дадете съвет дали има как ако взема нова сонда да я опазя жива за по-дълго време, че имам чувството че последната умря за 2 седмици :(

mimouzunov
12-06-2017, 22:37
Такааааа.... Закачих диагностиката и ламбдата ми е тотално умряла за пети път вече може би. За жалост всеки път купувам нова! Дебитомера показваше много ниска стойност на загрял мотор. 0.57 до 0.63 волта. Вдигнах го на 0.85 и максимум пада на 0.75. Сложих и трето Еку с което нещата горе долу се подобриха. Сега остава да проверя студения старт дали ще се е променил заради датчика за температура на имжекциона. Утре ще дам отзиви. Може ли да ми дадете съвет дали има как ако взема нова сонда да я опазя жива за по-дълго време, че имам чувството че последната умря за 2 седмици :(

Няма как сонда да се скапва за толкова време... Как е направена връзката м-у сондата и кабелите на инсталацията!? Със заводски букси ли е или нещо е преправяно!?

angelovi69
12-06-2017, 22:54
Мимо Узунов ме е изпреварил. Провери си връзките или ако щеш, пусни успоредни кабели. Имах същия проблем с ламда №2 след катализатора, докато разбера, че са скапани конектори. Имам и 2-3 сонди, набедени, че не работят. /Моята е с 4 ламбди - 2бр. преди и 2 бр. след катализаторите./

aRm
13-06-2017, 08:36
Ще огледам връзката между сондата и инсталацията задължително тези дни.... Казаха ми че газта скапвала ламбдите доста бързо, но не ми се вярва чак толкова бързо( то това е нелепо :D ). На диагностиката показваше 0.245 mV и ми казаха че е тоталка...

Furious 155
13-06-2017, 10:03
Аз преди вече незнам колко години си купих NGK/NTK сонда и все още работи нормално... втора генерация сменям и все с тази сонда работи колата. Ти бош ли пазаруваш?
Сондата знам че я убива, ако има изгаряне на голямо количество масло, примерно.

aRm
13-06-2017, 11:28
Бош беше по спомен тая.... Понеже АГУ-то има повече водни изпарения и те убивали сондата.... Ама толкова бързо да умре баси :D Почти съм докарал колицата в нормален режим на работа. Днес запали много по-добре от предните пъти.... Сега остава да видя с мойто си ЕКУ как ще е или ще търся някой доста разбиращ мапер да оправи работите.

mimouzunov
13-06-2017, 19:44
Бош беше по спомен тая.... Понеже АГУ-то има повече водни изпарения и те убивали сондата.... Ама толкова бързо да умре баси :D Почти съм докарал колицата в нормален режим на работа. Днес запали много по-добре от предните пъти.... Сега остава да видя с мойто си ЕКУ как ще е или ще търся някой доста разбиращ мапер да оправи работите.

Добър мапер, за верижна!!! :ghost2:
Подвикни ако го намериш, че и аз маи си търся такъв :crazy:

aRm
13-06-2017, 20:52
Добър мапер, за верижна!!! :ghost2:
Подвикни ако го намериш, че и аз маи си търся такъв :crazy:

Не е ли възможно ? Очевидно някой е мапвал мойто си еку ама без ефект, защото със стоково върви доста по-приятно колата.... 😀 Ще разпитам малко по въпроса...

nedko87
13-06-2017, 21:56
Кова е кто лада седмица съвършенството не се нуждае от промяна. Сега майтапа на страна на тези компютри май се сапоява разпояваха накакви чипове и т.н. Следователно трябва и програматор за този чип незнам дали няко пази такава техника.

mimouzunov
13-06-2017, 22:07
Кова е кто лада седмица съвършенството не се нуждае от промяна. Сега майтапа на страна на тези компютри май се сапоява разпояваха накакви чипове и т.н. Следователно трябва и програматор за този чип незнам дали няко пази такава техника.

Чипа е на цокъл и нищо не се запоява... Маха се единия и се слага другия... Вече и по магазините ги нямат тея епроми... (програматори имам за тях по спомени)
Кои ще се хване да рови и преправя обаче данните в тоя чип не ми е ясно... По-добър ефект би имало да се попрегледа и подмени това онова в двигателния отсег...
Чип с изместен аванс и вдигнат ограничител (7300) трябва да имам някъде също така, но на практика ефекта не е нещо невероятно...

nedko87
14-06-2017, 00:49
Според мен е по-добре да се ползва стоково еку и да се провери какво е сдало багажа.

aRm
14-06-2017, 08:41
Амии, така... Обобщението е, че със стоково ЕКУ и каране няколко дни само на бензин ми изчезна грешката за ламбдата.... Не светва инжекциона. Колата пали в пъъъъъти по-добре от преди това, но според мен има какво още да се желае. Иначе като придърпване в ниските, трябва да я настроят на газ тия дни и ще видим дали продължава да тресе. Та главните виновници се оказаха датчик за температурата на инжекциона и дебиЛомер. Като за дебиломера в момента е настроен и колата държи доста добри и обороти на празен ход ~820 на напълно загрял мотор и е доста спокойна, почти не трепва. За вървеж може би не е това което трябва да е, но по-натам бих пробвал и с друг неотварян дебитомер.

П.С: Възможно ли е ламбдата да се е оправила ? И ако да - то как да я запазя здрава при работа на газ ?

aRm
19-06-2017, 16:33
Да обновя темата ! Както четох и в други форуми на другите марки със абсолютно същите проблеми и мъки и без решение ! Проблемът със студения старт отново се появи ! Даже върти 1-2 оборота повече за да запали.... Запали ли, загрее ли и няма проблем, но сутрин студения старт е ужасен. Днес купих чисто нов датчик, но вече се съмнявам да има проблем в него. Голяма мъка, не е нищо особено като проблем, обаче ми къса нервичките :D

mimouzunov
19-06-2017, 17:48
Да обновя темата ! Както четох и в други форуми на другите марки със абсолютно същите проблеми и мъки и без решение ! Проблемът със студения старт отново се появи ! Даже върти 1-2 оборота повече за да запали.... Запали ли, загрее ли и няма проблем, но сутрин студения старт е ужасен. Днес купих чисто нов датчик, но вече се съмнявам да има проблем в него. Голяма мъка, не е нищо особено като проблем, обаче ми къса нервичките :D

Преди да запалиш.... Отваряш капака и при ония 3/4 релета намираш кое е за помпата и и пускаш на нея напрежение да има читаво налягане в реиката...
Пробваш тогава как ще запали.
Идеята ми е да подкараш помпата да върти и ти тогава да палиш (с вече въртяща се помпа) за да се види разлика има или няма.

Furious 155
19-06-2017, 19:11
АКО палиш на бензин, е много вероятно да са зле бензиновите инжектори, заради газта.

mimouzunov
19-06-2017, 22:39
АКО палиш на бензин, е много вероятно да са зле бензиновите инжектори, заради газта.

Баи Иване... Колата е екипирана с инжекцион газов...
Доста по-трудно се зацапват с тая апаратура бензиновите дюзи сеш се...
Аз си мисля че не му държи налягане в реиката и за това припалва по-тегаво.. (предположение е само)

aRm
20-06-2017, 10:05
Сложих друга рейка в комплект с инжекторите и хОй..... Тия дни ако ми остане време ще пробваме варианта с налягането в рейла.

mimouzunov
20-06-2017, 10:09
Сложих друга рейка в комплект с инжекторите и хОй..... Тия дни ако ми остане време ще пробваме варианта с налягането в рейла.

Дюзите на 155-ца са много старовремски и ужасно трудно се затлачват!!
За да се инати точно при паленето аз не мисля че е от "искренето" а от горивото! Пусни помпата да нагнита и тогава пали да видим какво ще се случи

mordohy
20-06-2017, 14:01
Сутрешното палене от втория път няма нищо общи с ламбда сондата. Тя там просто не работи.
Щом си на газ, то първо се започва със свещите. Ако имат голямо разстояние между електродите ще прави точно описаните проблеми. Лошо палене и придърпване в ниските обороти. Пробиват и кабелите и бобините.
Като начало си сложи едни иридиеви свещи. Ще останеш изненадан от резултата.
Да се върнем към трудното палене на бензин сутрин. Мимо е прав за горивото. Пикаеща дюза е нещото, което не държи налягането на бензина в рейката. При нас имаме и едно маркуче, заради което мнозина са си продали 33-ките или са слагали, газ, метан.... Това се установява, като се сложи манометър да се види налягането в рейката.
Относно токовете.
Тука съвсем не са безобидни нещата. На главните релата има значителен товар. Бобини, помпа, дюзи, клапан за бензинови пари, подгряване на сондата....Тия релета се износват, при това постепенно и не се усеща. Като резултат искрата е слаба, помпата само бръмчи и общо нещата са сговнени.
Мимо ти каза да сложиш само на помпата директен плюс от акумулатора, а аз ти казвам да си направиш четири кабела с мъжки кабелни обувки, да свалиш релетата и да ги набуташ в клеми 87. После и четирите на акумулатора и пали! Даже я подкарай!

aRm
20-06-2017, 14:07
Свещите са чисто нови (по спомен НГК или Денсо) иридиум! Кабели чисто нови, комутатори чисто нови :( Мерси за ценните съвети. Ще търся там проблема и пак ще пиша за да обновя темата !

ecotronic
21-06-2017, 21:24
След като толкова много неща са направени - безрезултатно аз, все пак, бих му премерил компресията на тоя мотор.
Независимо, че е сменян и че със стария е било същото.

Съществуват странни съвпадения от които косата побелява.

aRm
26-06-2017, 14:40
По-сериозно е от колкото предполагахме... Кабелите от буксите на релетата са видимо много скъсани долу в основата.... Установих го след като днес сутринта акумулатора ми беше умрял, а се оказа, че колата има 7 ампера консумация. Почнах да вадя релетата едно по едно и консумацията падна(при размърдването на кабелите) Още не ги бях видял и след това умря за втори път и имаше консумация без релета.... Тогава се загледах в кабелите и установих, че в основата си долу са разпрани буквално .... Днес ще се мъча да ги кримпвам и изолирам хубаво и да видя какво ще стане :( :( :(

aRm
26-06-2017, 20:20
Мойта инсталация на релетата е тоталка.... Някой е преправял и снаждал разни работи с гъзъ си и кабелите са църкали и прогорели, на места липсват шлауховете и е само медна жица останала. Късмет, че колата не се е запалила някъде. Забавлението е голямо, днес си резнах здрава инсталация и утре ще пада голямо забавление. Ще пиша резултатите тук :(

aRm
28-06-2017, 08:59
Проблемът открит! Искрени благодарности към Mordohy и mimouzunov за съветите да гледам релетата. От там открих проблема с прокъсаната инсталация и вчера всичко е запоено и изолирано. Смея да твърдя, че и в завода не е било така :D Вчера си върнах и мойто ЕКУ и днес сутринта - О, чудо ! Колата запали, вдигна обороти и ги свали на 1100 без да пропадат до 500 и да тресе. Грешките за сондата изчезнаха и на бензин и на газ и мотора успокои работата си. Извода е, че може би някой майстор на времето е ударил кабелите и ги е премазал и с годините са църкали и са правили мизерийки, но баш сега си показа рогата.... Възможно е като е сменяно серво на спирачките да са прекъснати жиците. Заради тоя дефект съм сменил всичко по периферията на мотора и 2 пъти сонда и се отказах да купувам сонди :D ..... Искрени благодарности на всички за съветите. Тоя форум заслужава да не умира :)

Alfa User
28-06-2017, 18:21
Ами честито за успешния изход от мъките - дано колата само да те радва от тук нататък! Не съм се включвал до сега, защото реално не бих могъл да дам акъл - което е по-добре от това да ти се даде грешен съвет...

В този раздел има хора, които няма да подведат никого, и когато могат - винаги помагат! Към тях включвам и хора от други раздели - откровени наши приятели и страхотни ентусиасти.
Да са живи и здрави всички, защото са спасили не един или двама от нас от някаква драма! :cheers:

Едно от хубавите неща в нашия раздел е че когато някой се оправи с проблема си, споделя с другите какво е станало - за да знаят колегите какво да гледат, ако ги сполети същата ситуация. Безценно е!!!
Надявам това да си остане така и занапред, за да бъде това място полезно и приятно за всички :)

Furious 155
28-06-2017, 23:42
Няма по-готино Алфа усещане, от това сам да си решиш проблемът и колата да стане пак само удоволствие, а не дразнещ проблем! :cheers: