PDA

View Full Version : Alfa ROMEO GTV/Spider 916 - 1996/2004 Review: Лош двигател ли е 2.0 TWIN SPARK?!?



stef4oe
02-07-2017, 15:38
Здравейте това е новото ни видео от нашата поредица за по-редки и интересни автомобили.В това видео ще ви покажем един култов за времето си автомобил, който е бъдеща класика 🇮🇹️🇮🇹️🇮🇹️ Коментирайте, харесвайте и се абонирайте за нас! :) ето тук ще постна и линк към страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/superautobg/
А ето го и самото видео: https://www.youtube.com/watch?v=ErZKumOMFwM

dansguardian
02-07-2017, 15:49
2.0 TS е лош двигател, но 2.2 JTS е още по-лош. А иначе темата за този двигател вече не е актуална и с тези клипчета няма да впечатлиш никого, най-малкото защото за тези двигатели всеки вече знае всичко. Но ти не се отчайвай и не губи кураж, както казваше Анди Уорхол - всеки има нужда от своите 15 минутки слава...

italfen
03-07-2017, 08:26
2.0 TS е лош двигател, но 2.2 JTS е още по-лош. А иначе темата за този двигател вече не е актуална и с тези клипчета няма да впечатлиш никого, най-малкото защото за тези двигатели всеки вече знае всичко. Но ти не се отчайвай и не губи кураж, както казваше Анди Уорхол - всеки има нужда от своите 15 минутки слава...

Ти вземи научи двигателите първо, г-н Трол.

Браво за ентусиазма на момчетата, има какво да учат, но с желание всичко се постига!

dansguardian
03-07-2017, 08:44
Специално 2.0-ките съм ги научил, 2 броя съм притежавал и много добре знам "детските болести" и особености на този мотор.
Какъв ентусиазъм, какви момчета? Какво може да се научи от клипа, което е специфично за 2.0 Twin Spark-a? Нищо! Целият клип беше една видео обява за продажба на този автомобил. И най-важният момент - колата е на шефа на сервиза, което било гаранция, че е поддържана добре. Пълен смех! :)

italfen
03-07-2017, 10:49
Специално 2.0-ките съм ги научил, 2 броя съм притежавал и много добре знам "детските болести" и особености на този мотор.
Какъв ентусиазъм, какви момчета? Какво може да се научи от клипа, което е специфично за 2.0 Twin Spark-a? Нищо! Целият клип беше една видео обява за продажба на този автомобил. И най-важният момент - колата е на шефа на сервиза, което било гаранция, че е поддържана добре. Пълен смех! :)

Какво като правят реклама? Нали и те трябва да ядат от някъде... това, че ти си хай левъл мастер алфист и знаеш всичко за туин спарка, можеше просто да споделиш какво се пропусна и какво не, за да си вземат поука, вместо да се правиш на интересен и да се хвалиш колко алфи си имал.

Sm0k
03-07-2017, 15:07
2.0 TS е лош двигател, но 2.2 JTS е още по-лош...

Ам от 1.9 JTS и 2.0 JTS кой е по-добър и кой е по-добър и кой още по-лош от 2.0 TS ;)

toto99
04-07-2017, 14:14
Италиански двигател няма лош, нито бензин нито дизел.

ZaRoo
04-07-2017, 14:56
Колега, сподели слабостите на TS двигателя, да знам какво ме очаква, защото аз до сега, а това са повече от 10г. на 2та ми TS, освен масла, и ангр. комплект, друго не съм сменял, и до момента са в прекрасна кондиция, но явно аз съм голям късметлия.

toto99
04-07-2017, 15:12
и аз имам 10 годишен опит 1,6 t.s. Само масло и то смяна на 20000 км. Железен двигател, стига сте търсили под вола теле, тоя двигател само газ до зумера, демек 6300 оборота и никакви проблеми. Стига сте чели немските медии, където пишат само пропаганди.

Speeder
04-07-2017, 15:40
Анкетата:

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=36224

dansguardian
04-07-2017, 22:00
Колега, сподели слабостите на TS двигателя, да знам какво ме очаква, защото аз до сега, а това са повече от 10г. на 2та ми TS, освен масла, и ангр. комплект, друго не съм сменял, и до момента са в прекрасна кондиция, но явно аз съм голям късметлия.

1. Проблемен вариатор, който не се оправя и с ремонтен комплект (след 3-4000 км се разтраква пак).
2. Нарушено смазване на биелния лагер на 4-ти цилиндър при продължителна работа на двигателя на високи обороти.
3. "Клатене" на оборотите на празен ход, когато колата е в движениение (на доста 2.0-ки го има това).
4. Забиване на муцуната, когато потеглиш и двигателя е студен.
5. Проблеми с клапана на картерните газове.

Ако за 10 години освен масла и ангренаж не си правил нищо друго има три варианта:
1. Мислиш ни за балъци.
2. Отнасяш се немарливо (поне носачи да беше казал, че си сменял, можеше и да повярваме).
3. Свързваш се с музея на Алфа Ромео, взимат колата ти, излагат я на почетно място в бронирана витрина, а теб те компенсират с Джулия. :)

lordliness
04-07-2017, 23:13
1. Проблемен вариатор, който не се оправя и с ремонтен комплект (след 3-4000 км се разтраква пак).
2. Нарушено смазване на биелния лагер на 4-ти цилиндър при продължителна работа на двигателя на високи обороти.
3. "Клатене" на оборотите на празен ход, когато колата е в движениение (на доста 2.0-ки го има това).
4. Забиване на муцуната, когато потеглиш и двигателя е студен.
5. Проблеми с клапана на картерните газове.

Ако за 10 години освен масла и ангренаж не си правил нищо друго има три варианта:
1. Мислиш ни за балъци.
2. Отнасяш се немарливо (поне носачи да беше казал, че си сменял, можеше и да повярваме).
3. Свързваш се с музея на Алфа Ромео, взимат колата ти, излагат я на почетно място в бронирана витрина, а теб те компенсират с Джулия. :)

От това което си написал нищо не отговаря на истината за моят ТС 1,8 двигател. По окачване съм сменил защото е било необходимо само тампони на горни носачи.
Пълни глупости, особено за лагера, ако си караш в нормални обороти нищо му няма. Само идиоти си трошат двигателите.
Тази кола я карам навсякъде от морското равнище до 1950 м съм се качвал най-високо. По всякакви пътища. При внимателно каране е неразрушима.
Вече ако имаш болни амбиции да си пилот от ф1 ще сменяш двигател като тях след всяка дестинация.

ecotronic
05-07-2017, 07:59
От това което си написал нищо не отговаря на истината за моят ТС 1,8 двигател. По окачване съм сменил защото е било необходимо само тампони на горни носачи.
Пълни глупости, особено за лагера, ако си караш в нормални обороти нищо му няма. Само идиоти си трошат двигателите.
Тази кола я карам навсякъде от морското равнище до 1950 м съм се качвал най-високо. По всякакви пътища. При внимателно каране е неразрушима.
Вече ако имаш болни амбиции да си пилот от ф1 ще сменяш двигател като тях след всяка дестинация.

+1

С едно допълнение:

Аз освен ангренажи и масло, съм сменял и горен носач на 3 - ти цилиндър, бензинова помпа на разпределителен вал, а така също и дисковете и накладките на всичките бутала :)

italfen
05-07-2017, 08:19
1. Проблемен вариатор, който не се оправя и с ремонтен комплект (след 3-4000 км се разтраква пак).
2. Нарушено смазване на биелния лагер на 4-ти цилиндър при продължителна работа на двигателя на високи обороти.
3. "Клатене" на оборотите на празен ход, когато колата е в движениение (на доста 2.0-ки го има това).
4. Забиване на муцуната, когато потеглиш и двигателя е студен.
5. Проблеми с клапана на картерните газове.


1. Не знам за колега или познат, който вариатора го е оставил на пътя. Просто се сменя с ангренажният комплект.

2. Това съм го чел някъде, но никакъв опит с такъв ремонт нямам, а съм давал газ сериозно на всички ТС-та които съм имал.

3. Това клатене го имат само моторите с пластмасовия капак/колектор и много добре знаят всички, че са 3-4 причините за този проблем, където се разрешава с максимум 300-400лв.

4. Този проблем е 100% дебитомер. - Слабо качество не само на ТС моторите.

5. За първи път чувам за такъв проблем на ТС.

...

Какво общо имат носачите с двигателя, който коментираме?

Относно музея, преди седмица бях там и ми направи впечатление, че имаше изложени само бензинови екземпляри, защо ли? :unsure:

И така като гледам, нищо различно не написа от това, което се каза в клипа... важното беше да хейтнеш.. :/

ZaRoo
05-07-2017, 08:44
Никой не правя на балък, и от всичко което си изброил, аз съм ги нямал тези проблеми, ако искаш вярвай, и изброените от теб неща, не са проблем на двигателя, а от многото му километри, 300хиляди и на горе,всичко си има някакъв лимит, а за издевателствата над него,нищо не споменаваш, колко колеги преместиха прекъсвачите над 7000 оборота, баланс валове махнаха, охладителя на маслото, и още куп щуротии.

---------- Post added at 08:44 ---------- Previous post was at 08:37 ----------

Колегата Italfen, ти е отговорил, какво дискутираме в случая.

dansguardian
05-07-2017, 09:30
От това което си написал нищо не отговаря на истината за моят ТС 1,8 двигател. По окачване съм сменил защото е било необходимо само тампони на горни носачи.
Пълни глупости, особено за лагера, ако си караш в нормални обороти нищо му няма. Само идиоти си трошат двигателите.
Тази кола я карам навсякъде от морското равнище до 1950 м съм се качвал най-високо. По всякакви пътища. При внимателно каране е неразрушима.
Вече ако имаш болни амбиции да си пилот от ф1 ще сменяш двигател като тях след всяка дестинация.

Нали не си мислиш, че описаните проблеми се срещат при всяка кола? Това, което съм написал се отнася за двете ми бивши 2.0-ки ТС, не е казано че всичките неща се случват на всяка 2.0-ка. Но определено 2.0-ка мотора има проблеми със смазването, излишно е да обЕснявам колко такива коли с блокирал мотор има на пазара, Вие си знаете... ;)

---------- Post added at 09:30 ---------- Previous post was at 09:20 ----------


1. Не знам за колега или познат, който вариатора го е оставил на пътя. Просто се сменя с ангренажният комплект.

2. Това съм го чел някъде, но никакъв опит с такъв ремонт нямам, а съм давал газ сериозно на всички ТС-та които съм имал.

3. Това клатене го имат само моторите с пластмасовия капак/колектор и много добре знаят всички, че са 3-4 причините за този проблем, където се разрешава с максимум 300-400лв.

4. Този проблем е 100% дебитомер. - Слабо качество не само на ТС моторите.

5. За първи път чувам за такъв проблем на ТС.

...

Какво общо имат носачите с двигателя, който коментираме?

Относно музея, преди седмица бях там и ми направи впечатление, че имаше изложени само бензинови екземпляри, защо ли? :unsure:

И така като гледам, нищо различно не написа от това, което се каза в клипа... важното беше да хейтнеш.. :/

1. Вариатора няма да те остави на пътя, но е неприятен звук тракането му.
2. И аз нямам опит, но познавам хора, които имат.
3. Това за пластмасовия капак е малко сайънс фикшън, специално тук във Форума има тема за клатенето на оборотите, темата е доста страници и никъде никой не е казал, че това се дължи на пластмасовия колектор, даже и майстора при когото карам колата (работещ в известен форумен сервиз).
4. Този проблем не е 100% дебитомер. На двете ми 2.0-ки го имаше, сменявал съм кабели, свещи, дебитомер, лаНда-сонда какво ли още не, е глъхнеше си и те т'ва си е. Вероятно пак си чел някъде нещо, написано от некой си... А аз ти споделям от първо лице, единствено число.
5. Дано и да не чуеш. :)

italfen
05-07-2017, 10:06
Нали не си мислиш, че описаните проблеми се срещат при всяка кола? Това, което съм написал се отнася за двете ми бивши 2.0-ки ТС, не е казано че всичките неща се случват на всяка 2.0-ка. Но определено 2.0-ка мотора има проблеми със смазването, излишно е да обЕснявам колко такива коли с блокирал мотор има на пазара, Вие си знаете... ;)

---------- Post added at 09:30 ---------- Previous post was at 09:20 ----------





1. Вариатора няма да те остави на пътя, но е неприятен звук тракането му.
2. И аз нямам опит, но познавам хора, които имат.
3. Това за пластмасовия капак е малко сайънс фикшън, специално тук във Форума има тема за клатенето на оборотите, темата е доста страници и никъде никой не е казал, че това се дължи на пластмасовия колектор, даже и майстора при когото карам колата (работещ в известен форумен сервиз).
4. Този проблем не е 100% дебитомер. На двете ми 2.0-ки го имаше, сменявал съм кабели, свещи, дебитомер, лаНда-сонда какво ли още не, е глъхнеше си и те т'ва си е. Вероятно пак си чел някъде нещо, написано от некой си... А аз ти споделям от първо лице, единствено число.
5. Дано и да не чуеш. :)

Даа, ти винаги говориш от първо лице, единствено число:



2. И аз нямам опит, но познавам хора, които имат.

1. И какво сега? Вариатора не се оказа сериозен проблем?

2. Познавал си някой си...

3. Имах предвид, че CF2 моторите, които са с пластмасов капак - монтирани в 145 след 98г. 156, 166, Gtv/Spider916 след 98г. имат този проблем. Личен опит над 100хил км с 2х 145QV, Spider 2.0 96г. не клатят обороти, не съм и срещал друг CF1 мотор (с металният колектор) и инжекцион Weber да има проблеми с оборотите.

4. Значи, кво с'я? 2.0 туинс спарка серийно излиза с глъхнене и каквото и да сменяш няма оправия, гласи твоя богат опит?

5. Чувам само как събуждаш смеха ми... :D

dansguardian
05-07-2017, 10:20
:BIGsmile:

:BIGsmile:

Чуйек, скии ся, аз съм написал неща, с които съм се сблъсквал или мои приятели са се сблъсквали. Разбира се, проблемите не се появяват при всички 2.0ТС мотори, а при голяма част от тях. Не ми обяснявай специално за проблемите с глъхненето и клатенето на обороти, лично съм сменявал и дебитомер (с нов), и ламбда-сонда (с нова, но не универсална), свещи (за протокола Denso Iridium), ми глъхнеше си. Ти не зная дали четеш темите в този форум, но има такива и за клатене на оборотите, и за глъхненето, никой не е описал как се решават проблемите, което до някъде го разбирам, възможно е хората, които знаят решението на проблемите да искат да изкарат пари от това. Но и това не е, защото моментално щеше да се разбере къде и на каква цена се фиксват нещата. Тук друг Алфист ми развиваше някакви теории, за това как една смяна на софтуера на ЕКУ-то решавала проблема с клатенето на обороти. И отново - нищо! Нито кой оправя проблема, нито колко пари ще струва. ОК бе, никой не каза "аз зная как да го оправя това, струва ХХХ лв., ела еди-къде си". Ако имаш някакви контакти на майстори, които оправят клатенето на обороти (изключващи почистване на дроселовата клапа и рязане на 15-ти пин на оборотомера, щот' е пълен смех) и глъхненето, но С ГАРАНЦИЯ, публикувай им координатите, за да могат колеги с тези проблеми да се възползват. Хайде, не бъди егоист и помогни с контактите на светилата в бранша, с които разполагаш! :)

ZaRoo
05-07-2017, 10:58
Хората, които го решиха въпроса с това клатене на оборотите, отдавна не пишат тук.

dansguardian
05-07-2017, 11:10
Хората, които го решиха въпроса с това клатене на оборотите, отдавна не пишат тук.

Ич ми не дреме, от 2 години съм на нафта, там не клатят обороти, не глъхне, няма лаНда-сонда.:BIGsmile:
Но кофти за колегите, които имат тези проблеми.

dhtj
05-07-2017, 11:55
Аз от 1 година я карам моята и никога не са ми играли оборотите...
Но се оказа че е ремапната във Франция.

lordliness
05-07-2017, 15:45
Нали не си мислиш, че описаните проблеми се срещат при всяка кола? Това, което съм написал се отнася за двете ми бивши 2.0-ки ТС, не е казано че всичките неща се случват на всяка 2.0-ка. Но определено 2.0-ка мотора има проблеми със смазването
От всичко което пишеш разбирам, че не те бива много като шофьор, щом така трошиш коли.

ecotronic
05-07-2017, 17:12
По въпроса с клатенето на обороти, въпрос:

Защо АР 166 с дискутирания мотор не клати обороти?

Не ще да е от мотора, май. :tooth:

dansguardian
06-07-2017, 08:25
От всичко което пишеш разбирам, че не те бива много като шофьор, щом така трошиш коли.

Така е, обикновено карам с 20-30 км/ч, но един път реших да вдигна 50 км/ч и мотора сдаде багажа :(.

---------- Post added at 08:25 ---------- Previous post was at 08:21 ----------


По въпроса с клатенето на обороти, въпрос:

Защо АР 166 с дискутирания мотор не клати обороти?

Не ще да е от мотора, май. :tooth:

Как мислиш, дали това, че някой знае как се оправя проблемът с клатенето на обороти, но не казва оказва влияние върху кофти имиджа на марката? ;)

Sm0k
06-07-2017, 11:49
2. Нарушено смазване на биелния лагер на 4-ти цилиндър при продължителна работа на двигателя на високи обороти. ...Мислиш ни за балъци....

По въпроса за нарушеното смазване, на високи обороти на продължително тинтири минтири да вметна - навремето си купих 1.4 16V T.S. на 200К км и на 11 години и я продадох 380К км и на 19 години. Мотора беше на 350 К когато съм слагал газта на 5500 оборота на изхода на София и съм я връщал на края на магистралата на Бургас. Буквално. Не беше отварян за ремонт никога и новия му собственик още си го кара и вика "Супер е". Ако 2 часа и 30 минути не е продължително каране на високи обороти, не знам, може би трябваше да направя обиколка на екватора с 6К оборота. Ти ми обяснявай, че те мисля за балък колкото искаш :) Останалите проблеми дето си ги написал, са свързани с контрола на двигателя, а не със самия двигател. И съм сменял носачи, 2 комплекта, да не кажеш, че съм немарлив ;)

Не ми каза, след като 2.2 JTS е още по-лош, тогава от 1.9 JTS и 2.0 JTS кой е най-гаден. Питам, щот темата тръгна от клипчето и имам едни съмнения, че не можа да различиш кой точно JTS показват там, пък иначе биелните лагери много ни ги обясни ;)

dansguardian
06-07-2017, 14:24
По въпроса за нарушеното смазване, на високи обороти на продължително тинтири минтири да вметна - навремето си купих 1.4 16V T.S. на 200К км и на 11 години и я продадох 380К км и на 19 години. Мотора беше на 350 К когато съм слагал газта на 5500 оборота на изхода на София и съм я връщал на края на магистралата на Бургас. Буквално. Не беше отварян за ремонт никога и новия му собственик още си го кара и вика "Супер е". Ако 2 часа и 30 минути не е продължително каране на високи обороти, не знам, може би трябваше да направя обиколка на екватора с 6К оборота. Ти ми обяснявай, че те мисля за балък колкото искаш :) Останалите проблеми дето си ги написал, са свързани с контрола на двигателя, а не със самия двигател. И съм сменял носачи, 2 комплекта, да не кажеш, че съм немарлив ;)

Не ми каза, след като 2.2 JTS е още по-лош, тогава от 1.9 JTS и 2.0 JTS кой е най-гаден. Питам, щот темата тръгна от клипчето и имам едни съмнения, че не можа да различиш кой точно JTS показват там, пък иначе биелните лагери много ни ги обясни ;)

Коментирам 2.0ТС двигателите, не 1.4ТС, така че не ми давай пример с този мотор. :)

Sm0k
06-07-2017, 16:05
Коментирам 2.0ТС двигателите, не 1.4ТС, така че не ми давай пример с този мотор. :)

Абе ти коментираш 2.0 TS, намесваш 2.2 JTS дето е на Опел, намесваш носачи, биалетки... малко не става много ясно ко точно коментираш ;)

dansguardian
06-07-2017, 17:57
:fuckoff:

wrc
07-07-2017, 20:20
А тъй,тегли му една дето много приказва.:mf_Flush::mf_Flush::mf_Flush:

Friday
08-07-2017, 08:34
Абе и аз така като колегата, веднъж я насметох, Стара Загора-София с 5-5500об. , учудващо не роди :)
Проблем с обороти нямам, да чукна на дърво, вариатора ми потраква при палене, ама нищо не съм усетил различно от шум. Баланс валовете и масления охладител съм ги разкарал.

dhtj
08-07-2017, 11:10
Какъв е този маслен охладител който махате и защо?

ivo_red
08-07-2017, 11:35
:rockon::starwars:Yes,беееее! Форумът на Алфа се завърна с гръм и трясък! Имаше една стара тема за ТС-а и тя е възкръснала тук!

ecotronic
08-07-2017, 13:16
Какъв е този маслен охладител който махате и защо?

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160357&postcount=1

Аз не бих го махнал. Конструкторите все пак са го включили в бизнеса с охлаждането на мотора.

Махането на баланс валовете донякъде е оправдано. Ама охладителя, защо?

Friday
08-07-2017, 13:23
Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.

dansguardian
08-07-2017, 13:26
Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.

Е как така смесил водата с маслото? Нали ТС-ите били яки машини и не се чупели?
Ха! :)

За протокола: да се добави в клипа!

Friday
08-07-2017, 13:29
И представи си му няма нищо :)

ecotronic
08-07-2017, 13:35
Е как така смесил водата с маслото? Нали ТС-ите били яки машини и не се чупели?
Ха! :)

За протокола: да се добави в клипа!

Що - в твойто ЮМЗ няма ли такъв охладител?

dansguardian
08-07-2017, 13:46
Що - в твойто ЮМЗ няма ли такъв охладител?

Има, но първо - не забърква такива коктейли, и второ - никога не съм твърдял, че JTD-то е най-здравия мотор.

Аре пичоси, отивам да пуша наргиле! ;)

ecotronic
08-07-2017, 14:02
Аз пък не съм видял някой тук да твърди, че TC е най-здравият мотор.

Дансгуардиън, пуши си наргилето и не дърпай дявола за опашката :)

---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 13:50 ----------


Защото смеси водата и маслото и затова го разкарах. Взел съм някакъв втора ръка, но вече втора година си стои и не съм го монтирал. Да ти кажа честно засега не виждам разлика със и без. А и ме съмнява да бъде толкова полезно, предвид размерите си. Иначе функцията, която изпълнява е хубава....Но аз лично така съм си преценил.

Едва ли има някой, който би преценил "на око или на ухо" ползата от този охладител.

Важното, което трябва да се знае е, че една от основните функции на маслото е да охлажда мотора. И поради това, първо то трябва да бъде охлаждано. Конструктивни решения по въпроса има различни, като оребряване на картера, маслени радиатори или дискутирания "воден" охладител.

При положение, че вече го имаш, по-добре е да го монтираш.

Понякога разликата между щастието и нещастието се изразява в няколко градуса разлика в температура, няколко mBar налягане и др. подобни на пръв поглед незначителни неща.

italfen
09-07-2017, 07:38
Въпросната джаджа не изпълнява функцията само да охлажда маслото, ами също и да го загрява по-бързо. Затова и на английски името и е "oil heat exchanger" т.е. топлообменник. Ако се съмнявате, че от там смесва маслото с охл. течност, винаги може да го байпаснете без да причини щети по двигателя. Всички ТС имат този топлообменник, най-честият проблем е с корозиралите тръбички на CF1 двигателите от където почва да ви изтича охладителната течност. След ъпдейтването на мотора през 98г. вече е алуминиев и не корозира. Друг е въпроса, че при JTD-тата не се чупят, както спомена професора с наргилето :D

Gosheto30v6
10-07-2017, 14:45
При мен са идвали и 1.9 и 2.4 jtd с пръднал топлообмен

ivan dimitrov
12-07-2017, 00:42
Въпросната джаджа не изпълнява функцията само да охлажда маслото, ами също и да го загрява по-бързо. Затова и на английски името и е "oil heat exchanger" т.е. топлообменник. Ако се съмнявате, че от там смесва маслото с охл. течност, винаги може да го байпаснете без да причини щети по двигателя. Всички ТС имат този топлообменник, най-честият проблем е с корозиралите тръбички на CF1 двигателите от където почва да ви изтича охладителната течност. След ъпдейтването на мотора през 98г. вече е алуминиев и не корозира. Друг е въпроса, че при JTD-тата не се чупят, както спомена професора с наргилето :D

Че е топлообменник - няма съмнение. Ама да подгрява маслото.....
Има и двигатели с такива топлообменници, само дето топлобмяната се извършва преди старът на двигателят при тях. Нормално, температурата на маслото е с 10-20 гр над тая на охлаждащата течност. При двг с "водно" охлаждане.

italfen
12-07-2017, 07:48
Че е топлообменник - няма съмнение. Ама да подгрява маслото.....
Има и двигатели с такива топлообменници, само дето топлобмяната се извършва преди старът на двигателят при тях. Нормално, температурата на маслото е с 10-20 гр над тая на охлаждащата течност. При двг с "водно" охлаждане.

Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото, затова и антифриза достига оптимална работна температура по-бързо от маслото. При положение, че топлообменника е винаги отворен кръг, не виждам причина антифриза да не започне да отдава топлината си и да загрява маслото още при самият старт на мотора. След това вече когато се изравнят ~90гр. и маслото достигне работната си температура ~100/110гр, тогава започва обратният ефект - антифриза да охлажда.

ivan dimitrov
12-07-2017, 15:29
Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото, затова и антифриза достига оптимална работна температура по-бързо от маслото. При положение, че топлообменника е винаги отворен кръг, не виждам причина антифриза да не започне да отдава топлината си и да загрява маслото още при самият старт на мотора. След това вече когато се изравнят ~90гр. и маслото достигне работната си температура ~100/110гр, тогава започва обратният ефект - антифриза да охлажда.

Плътноста няма отношение. След стартиране на двигателят, голяма част от маслото се разпръсква и образува мъгла, която има директна връзка с буталата. Освен това маслото е околу 4л, антифризът двойно по вече. Има колеги които са си монтирали термометър на маслото, предполагам. Ако тук има такива - нека споделят кое загрява по бързо.
При някой машини има подрев на маслото, но там се ползват външни източници на топлина, например котли. И подгревът е преди стартът.
Интересно ми е - топлообмрнникът при Т-еС дали не е вързан последователно преди радиаторчето на парното.

ecotronic
12-07-2017, 16:55
Плътноста няма отношение. След стартиране на двигателят, голяма част от маслото се разпръсква и образува мъгла, която има директна връзка с буталата. Освен това маслото е околу 4л, антифризът двойно по вече. Има колеги които са си монтирали термометър на маслото, предполагам. Ако тук има такива - нека споделят кое загрява по бързо.
При някой машини има подрев на маслото, но там се ползват външни източници на топлина, например котли. И подгревът е преди стартът.
Интересно ми е - топлообмрнникът при Т-еС дали не е вързан последователно преди радиаторчето на парното.

Не е последователно свързан на парното, но е в малкия кръг.

BO
12-07-2017, 17:50
Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото...
Реално антифриза е с много по-голяма плътност от маслото.


... нека споделят кое
Реално нещото играе точно роля, както го е описал колегата.
Първоначално загрява маслото, а след определени градуси започва да го охлажда.
Антифриза загрява в пъти по-бързо от маслото. Да кажем ако антифриза достигне оптимална температура около 90 градуса, то маслото през това време може да стои в ниски 40-градуса.

dhtj
12-07-2017, 18:11
Пичове, само да ви поправя, че нещо бъркате плътност със специфичен топлинен капацитет.

Водата е едно от веществата в природата с най-висок такъв капацитет, т.е. се нуждае от много енергия за да се загрява - над 4100 джаула на килограм за един градус целзий.

Оловото например, което е доста по-плътно от водата има СТК около 130.

BO
12-07-2017, 18:20
Никой нищо не бърка. До сега не е ставало въпрос за топлинен капацитет, ако случайно си чел темата.
Просто ти внасяш още една условност, която е малко безсмислена в контекста на разговора до тук.

dhtj
12-07-2017, 18:40
На този коментар трябваше да отговоря, но съм от телефона и ми е трудно :


Плътноста на охладителната течност е доста по-ниска от тази на маслото, затова и антифриза достига оптимална работна температура по-бързо от маслото.

ivan dimitrov
12-07-2017, 19:04
Реално нещото играе точно роля, както го е описал колегата.

Кое нещо? Дали антифризът или маслото загряват по бързо, сравнително лесно може да се провери. Состатъчно е когато антифризът достигне 40-50 гр, да се пипне масленият филтър. След малко ще го сторя.

Murderer
12-07-2017, 20:42
Пичове, само да ви поправя, че нещо бъркате плътност със специфичен топлинен капацитет.

Водата е едно от веществата в природата с най-висок такъв капацитет, т.е. се нуждае от много енергия за да се загрява - над 4100 джаула на килограм за един градус целзий.

Оловото например, което е доста по-плътно от водата има СТК около 130.

:respect: Браво,някой поне е внимавал в лекциите и упражненията по "Термодинамика и Топлопренасяне"
;)

italfen
12-07-2017, 22:38
Плътноста няма отношение. След стартиране на двигателят, голяма част от маслото се разпръсква и образува мъгла, която има директна връзка с буталата. Освен това маслото е околу 4л, антифризът двойно по вече. Има колеги които са си монтирали термометър на маслото, предполагам. Ако тук има такива - нека споделят кое загрява по бързо.
При някой машини има подрев на маслото, но там се ползват външни източници на топлина, например котли. И подгревът е преди стартът.
Интересно ми е - топлообмрнникът при Т-еС дали не е вързан последователно преди радиаторчето на парното.
Може да бъркам за плътноста, но със сигурност охладителната течност загрява по-бързо от маслото. Имам вградена функция на борд компютъра за температурата на маслото на ГТ-то и при студен старт и достигане на 90 градуса на антифриза, маслото все още стои под 60.

ivan dimitrov
12-07-2017, 23:51
Може да бъркам за плътноста, но със сигурност охладителната течност загрява по-бързо от маслото. Имам вградена функция на борд компютъра за температурата на маслото на ГТ-то и при студен старт и достигане на 90 градуса на антифриза, маслото все още стои под 60.

Колкото и да е странно за мен, изглежда ще се окаже точно така. При 60гр на антифризът, изпарителят на газовата е осезаемо по топъл от масленият филтър. Подозираям че пропускът на факта, че по голяма част на антифризът е в големият кръг ще се окаже важен.

stelt
13-07-2017, 15:44
Може да бъркам за плътноста, но със сигурност охладителната течност загрява по-бързо от маслото. Имам вградена функция на борд компютъра за температурата на маслото на ГТ-то и при студен старт и достигане на 90 градуса на антифриза, маслото все още стои под 60.


Това май само при ГТ 3.2

italfen
14-07-2017, 08:16
Това май само при ГТ 3.2

Ако имаш предвид функцията на борда, да само при 3.2 я имат - 156, 147 GTA и GT v6