View Full Version : Проблем с алтернатор
Момци здравейте,
Боря се със следният проблем:
Алтернаторът на Алфата е 120А при студена кола всичко е нормално 13,8 до към 14,4.
Когато обаче загрее колата и респективно алтернатора напрежението пада на около 12/12 и малко.Лампата не свети.
Изводите до тук:
Мерено е на клемите на акомулатора и на изводите на алтернатора едно и също.При включени консуматори и при изключени едно и също.Когато има,има когато няма,няма.
Носих го в една фирма всичко е наред казват,слагам го същият проблем,занесох го в друга пак казват няма проблеми.
Машината е рециклирана преди три години,смених два регулатора и нищо.
Дайте съвети къде да го занеса или къде да търся?
ecotronic
01-08-2017, 22:10
Изключваш ли фактора "хлабав ремък". Но едва ли е това, щом и с и без консуматори е все същото. Би трябвало да провериш диодната плочка. Случва се някой диод да сгъне, като загрее и да се оправи, като изстине.
Изключваш ли фактора "хлабав ремък". Но едва ли е това, щом и с и без консуматори е все същото. Би трябвало да провериш диодната плочка. Случва се някой диод да сгъне, като загрее и да се оправи, като изстине.
ремък не е,възможно но как да я проверя,два "сервиза" я мериха и казват че е ок.Вярно казах им да го оставят да загрее ама дали са го направили:question:
ecotronic
01-08-2017, 22:31
ремък не е,възможно но как да я проверя,два "сервиза" я мериха и казват че е ок.Вярно казах им да го оставят да загрее ама дали са го направили:question:
Щом мериш еднакво напрежение на алтернатора и на акумулатора и щом не е въпрос на ремък, аз бих изключил това проблемът да е в нещо друго освен в самия алтернатор. А щом си сменял вече регулатор, вероятно си сменял и четки (не знам дали и в случая регулаторът върви с четките, но при доста други алтернатори, е така).
Най вероятно в сервиза не са го оставили да загрее за да си прояви магарията. Аз мисля, че една смяна на диодната плочка, дори насляпо, има реалните шансове да утрепе проблема.
Scrapera
01-08-2017, 22:31
Аз до сега не съм виждал 164-ка да зарежда като хората (освен на Григор, с алтернатор от 166).
Като загрее пусна ли дълги, или подгрев, става 12-12.2V по уреда.
Сменял съм алтернатори,правил съм маси,сменял съм реле-регулатори.
Единственото, което се сещам е, че може да се вдигнат софтуерно 100 оборота на празен ход. Ще има ефект.
Аз до сега не съм виждал 164-ка да зарежда като хората (освен на Григор, с алтернатор от 166).
Като загрее пусна ли дълги, или подгрев, става 12-12.2V по уреда.
Сменял съм алтернатори,правил съм маси,сменял съм реле-регулатори.
Единственото, което се сещам е, че може да се вдигнат софтуерно 100 оборота на празен ход. Ще има ефект.
ми не до сега не е правила такива простотии,винаги си е била 13 и нещо до към 14
kalin555
02-08-2017, 10:09
И аз имам нещо подобно с моето динамо и съм се отказал да го мисля. Първо вероятен проблем е липсата на една от фазите на динамото и затова лесно да кляка при натоварване. Даже мисля , че това е най - вероятния проблем. Другото наистина като е студена си цепи 14 волта и даже с нагреватели и тем подобни е добре . Загрее ли си кляка. При мен проблема съм го решил дето каза колегата Classicalfamaniac със 100 оборота отгоре. Ремъка няма да е проблем . Той ако е хлабав ще просвирва особено във влажно време. Отделно някъде съм чел ( из нета) , че Бошовските регулатори имат температурна компенсация т.е. при по горещо време умишлено се намалява напрежението на заряд за да не кипи акумулатора в горещо време. Моята даже и на дълъг път на високи обороти и т.н. лятото не вдига повече от 13, 5 волта. Зимата е 14. Инъче като е загряла държи 13, 5 , обаче при някакъв консуматор пада веднага. Забелязах , че като подавам малко газ веднага се вдига напрежението. И така реших да си вдигна тихите и работата се оправи. Сега есента мисля да правя някои профилактики и понеже имам резервно динамо ще сложа него да видя как ще е. Инъче съм обслужил динамото ама .... С четки и регулатори няма да стане. Но от цялата работа е факт че трета година не ми е падал акумулатор досега. Смених го като я купих и така е досега не съм го поглеждал.
---------- Post added at 10:06 ---------- Previous post was at 10:04 ----------
Забравих да кажа , че липсата на една от фазите може да се хване на работещо динамо само с осцилоскоп. Понеже нямам тази екстра не съм проверявал моето, но така и така се отказах да го мисля.
---------- Post added at 10:09 ---------- Previous post was at 10:06 ----------
Ето още жокери. В тази тема има доста по въпроса: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=79538&highlight=%C0%EB%F2%E5%F0%ED%E0%F2%EE%F0+164
ecotronic
02-08-2017, 10:52
Подозренията ми за диод от плочката, който фирясва при загряване, напълно съвпадат с описаното от Калин за липсващата фаза.
И при мен беше така, но след смяна на алтернатора, нещата се оправиха.
..... а за да е по-интересно, Пешката ми "хакна" алтернатор от дизелова Elantra :D 25А+ и всичко е наред.
kalin555
03-08-2017, 11:49
Я като сме се заприказвали на тая тема да я бутна в света на абстрактното. В темата се говори за динамо от 166 -ца и за динамо от Елантра и т.н. Направо да вземем да обобщим - От каква кола става читаво динамо без или поне със малко преправяне. Колегите с НЕоригинални алтернатори нека споделят. Другото с ремонтите е упражнение за луди. Аз моето му сменях четки ама си е зор. Да не говорим , че в диодната плочка са щамповани намотките и смяната на тея простотии е лудница и т.н. Отделно демонтаж и монтаж на динамо на тая кола е разглобяване като за основен ремонт.
Scrapera
03-08-2017, 13:17
Алтернатора от 166 идва с целия двигател. Няма шанс да се монтира на спарк.
Сега като се замисля, май при V6 нямам такъв гаден пад на напрежението. Трябва да проверя!
Този от Elantra-та стана на косъм (буквално), от там където се захващат кабелите на алтернатора до двигателя има 2мм разстояние, това е при положение, че се ползва оригиналния ремък, ако се сложи малко по-къс, няма да има ядове. Шайбата е по-различна визуално, но става за оригиналния ремък, а самото захващане е същото, стига да не е преправяно от Пешката преди да го видя. От тогава нямам ядове, фарове, климатроник, музика и нагревател (за тест). Единствената разлика в зареждането се получава при пускане на климатроник и нагревател, тогава ми пада малко напрежението, но в рамките на нормалното.
Клипа е след поставянето на алтернатора от Elantra,
а преди това, стрелката падаше до 8 :new_Eyecrazy:
https://www.youtube.com/watch?v=NkVSXe95cc8
Така,днес алтернатора се разходи до Смолян при човек които се занимава с такива неща.
5 часа на стенда и не мърда от 14,4 до 14 при 30 А консумация.Проверен е отново и всичко му е в час.
Според него проблемът е или в ремък нещо приплъзва или в демферна шайба на колянов вал.
Само за инфо до сега при включени всички консуматори под 13 и 5 не е падала.И по принцип не играе при включване и изключване на тях,ако мръдне е съвсем малко.
Какво ще кажете да проверявам ролките и шайбата?
kalin555
04-08-2017, 09:55
Незнам. За мен 30 Ампера е малко за да се натовари. Нормално само на запален мотор с пуснати фарове консумацията минава над 20 Амп. Като се сметнат и консумацията на габаритни крушки и тем подобни + наполовина усилен вентилатор ето ги 30 Амп. В тази ситуация при мен няма проблем. Има малко пад но е поносим. Проблема идва от нагревателите и голямата перка (примерно на климатик). Не случайно е с доста по-голям номинал алтернатора. Мисля , че на суперката е около 80 Ампера динамото по номинал. Сега се загледах , че колегата говори за шестак и незнам там как е откъм шайби и тем подобни. На шестака май и оборотите са по-ниски. Друго си мисля- по - принцип при мен алтернатора кляка при загряване на мотора. Затова и лятото кляка повече. Като пусна и климата отпред в коша става пещ. В този ред на мисли да не би като е на стенда да не се напича достатъчно и затова да не проявява магарии. Предполагам , че стенда върти динамото чрез електромотор. Но все пак като обобщение тия динама не са като хората имат нещо сбъркано. Имах един приятел с един Опел Рекорд навремето и едвам държеше 13,5 волта и все така какво ли не го мисли е такова си беше положението, даже едвам му заверяваха гаранция на нов акумулатор , ама си караше така и кой знай какви грижи с недозареждане не е имал. И на други опели от тия години съм виждал подобни проблеми. Даже на празен ход със фарове и вентилатор му мъждукаше лампата за заряд. Аз лично мисля при удобен момент да пробвам с резервното динамо дето имам и ако с него е така може да мисля за донорство. Но пак казвам акумулатор не ми е падал за 3 години , нон стоп каране и зимни стартове всеки ден на - 15 градуса и т.н.
Според мен ключовите думи тук са " когато загрее" На стенд колкото и да го товариш с товар едва ли ще стигне 90*. На старата 164-ка имах същия проблем. Смених регулатора на напрежението без резултат. Накрая смених целия алтернатор и проблема изчезна, но не съм се интересувал какъв му е бил проблема.
Калин и Еко са много точни.
Ще се разпростя малко със простотии от собствени наблюдения.
По-старите динама наистина при загряване спадат напрежебието си. От една страна това са самите диоди, а от друга на някои стари реле-регулатори си имат термична защита. Това не изключва в самите диоди да има някой изфирясал ярем, който на студено и при малко натоварване да се прави на здрав, но това изобщо да не е вярно.
И тука идва най-интересното, което ми каза един човек, инжебер по електроника и радиоразпръскване. Според него в старите диодни плочки не са силициеви диоди, а германиеви, а даже слагали и селенови. Отвънка го гледаш нормален диод, а той мръсникър вътре е селенов. Ето от къде падат толкова драстично напреженията.
Имах едно Ауди 50 и ето как аз реших там проблема:
Първо изтърбуших реле-регулаторът и го използувах само за четкодържател. Възбуждането идваше от малкитре диоди. Пооправи се, но нещо пак не беше като динамото на Москувича :) .
Подадох през едно реле ток директно от акумулатора и нещата се пооправиха още малко, обаче динамото грееше здраво.
Получи се ситуацията: "Ни хоро се кине-ни тупан се пука".
След две седмици обаче дойде развръзката. Динамото изгоря съвсем задоволително. Тогава го пренавих статора и му забодох една диодна плочка от Москвич или Лада, не помня добре, но от тогава не си спомням да е имало проблем с него.
Накратко:
Ако не е хлабава шайбата и да превърта, то проблемът е в диодите, малки и големи или в реле-регулатора
Такааааа след много разходки и умуване стигнахме до един сешуар и проблмът се яви.Дефектът е в диодният блок.Но се появява само като загрее.
Сега разбира се дойде следният проблем никъде няма такъв диоден блок...........баси.
Динамо си намерих но ми се щеше и това да си го направя,че като гледам какъв дефицит става всичко.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.