Log in

View Full Version : Лостче мигачи



iveli
10-08-2017, 00:10
Колеги дали има вариант за монтаж на устройство при което лоста на мигачите да се държи като при по съвременните автомобили да няма механично превключване и невръщане

ecotronic
10-08-2017, 10:22
Без да съм запознат в детайли с това, как е изпълнено това при по-съвременните автомобили, предполагам, че мигачът работи в 2 режима:

1 - При кратковременна команда (чукване на лостчето) се задейства таймер, който държи мигача включен за определено време и след това го изключва. Такива устройства, мисля, че се предлагат на пазара.

2 - При стандартна команда (лостчето устойчиво преместено на положение "включено") мигачът работи по познатия начин - очаква се воланът да се навие и след това да се върне, като изключването става на механичен принцип, освен ако воланът не е снабден със сензор, който отчита ъгловото му положение.

Както казах и преди, 1 може да се реализира относително лесно.

При т. 2 няма как да се избегне механичната система на връщане, освен ако няма сензор на положението на волана.

iveli
10-08-2017, 22:39
Тези които съм виждал притежават и точка1 и точка2 При точка2 лоста се натиска с по голям ход но пак се връща след пускането Мигачите се изключват от сензор Не се чува цъкане на реле а звук като от зумер Мисълта ми беше дали не може да се сложи сензор и инсталацията да се премести на него Мисля че го има основно на по новите опели

ecotronic
11-08-2017, 00:24
Електрониката е лесна. По-трудното е сензора за завиване. Теоретично може да се монтира на волана и да работи, като ротационен енкодер или да се изпълни като сензор на позиция на рейката. За колите с VDC би могъл да се ползва фабричния сензор.

Boby
11-08-2017, 08:57
И аз много я харесвам тази "екстра" и преди обмислях как да го приложа на 166-та. Според мен трябва модул, който при леко бутане на лоста за мигачите да се задейства, да мигат 3 пъти и да спрат. Ако искаш постоянно да мига си остава досегашния механичен начин. :gruebel:

Т.е. ето това нещо https://www.olx.bg/ad/komfort-modul-za-migachi-promotsiya-ID56QDQ.html

iveli
11-08-2017, 10:02
Първата екстра не ме блазни Просто когато е необходимо задържам лоста на мигачите за кратко време Дразни ме невръщането на лоста при включване Правих му ремонти но не издържа дълго и въртенето на волана става шумно-пристъргва Затова обмислям електронният вариант Примерно на волана обръч с дупки или нещо си там и съответно елемент който да следи обръща

undy
11-08-2017, 14:25
А защо просто не замениш дефектиралата част с нова(друга)? Тогава ще ти се връща всичко,както си му е реда.

П.С. Първоначално помислих,че искаш да замениш механичното превключване с *електронно*...както при новата Зафира(2010),там лоста не заема позиция,винаги се връща в изходно положение,просто се цъка леко за 3 премигвания и малко по-силно за постоянно мигане...(отвратително е-лично мнение).

Scrapera
12-08-2017, 18:16
Така е на една камара коли. Включително на дърто Е60.
Граничи с безумие да се прави на 166.
Въпреки, че ако има VDC, има датчик за положение на волана.

iveli
14-08-2017, 22:44
Безумно? Не искам да го правя за кеф или газърлък Омръзна ми да връщам лоста на мигачите Дай решение на проблема без да сменям половината кормилно управление и след 2 години пак

lordliness
14-08-2017, 22:50
Безумно? Не искам да го правя за кеф или газърлък Омръзна ми да връщам лоста на мигачите Дай решение на проблема без да сменям половината кормилно управление и след 2 години пак

Направих си го с моментно лепило гел и още нещо и работи дълго.

iveli
14-08-2017, 23:49
На старата алфа го правих няколко пъти но се получава пристъргване при въртене на волана и издържа по малко от година Да не би аз да съм бъркал някъде Наслоявах издатините на пръстена

lordliness
15-08-2017, 00:22
Малко смазка, моето работи поне 7 години.

iveli
20-08-2017, 21:52
Лорде само наслояваш гривната с лепило или лепиш нещо Ако лепиш нещо какво е то и къде го лепиш На облага издатина или в прореза

lordliness
21-08-2017, 11:38
Лорде само наслояваш гривната с лепило или лепиш нещо Ако лепиш нещо какво е то и къде го лепиш На облага издатина или в прореза

Надграждам само издатината с лепило и някаква подложка сложих, после загладих леко за да стане полегато, имах някъде снимки за сега не ги намирам

ecotronic
12-09-2017, 15:14
Малко инфо по въпроса с автоматичните мигачи......

При повечето коли действието на мигачите се основава на последователна верига +12V > реле (генератор на импулси) > ръчка > осветителни тела.

При нашите кораби, това не е така.

А именно - ръчката комутира +12V и така подава това постоянно напрежение на един от двата входа на модула за мигачи, който пък формира импулси и ги пуска на съответния изход към осветителните тела.

Поради тази особеност, джаджата, която е посочил Боби в пост № 5, не става.

Може да има други на пазара, които стават, но тази конкретно - не, защото тя работи с импулси, вместо с постоянно напрежение.

В случай че някой все пак иска да си прави подобно нещо, ето една схемичка, която работи (на поне една 166 - ца :) ).

http://www.img-share.eu/f/images/418/1WyXk68L.jpg

При наличие на интерес, ще дам всякаква друга необходима информация.

Boby
12-09-2017, 20:10
Даа работи при моята кола и съм много доволен от функцията. :big_bow_down:

iveli
12-09-2017, 21:03
Какво постига този модул (схема) Аз вече имам връщане на лоста но има едно неприятно причукване при въртене на волана

ecotronic
12-09-2017, 21:08
Като "чукнеш" ръчката в някоя от посоките, мигачът мига в продължение на около 2,5 секунди (4 - 5 мигвания) и спира. При устойчиво пускане на мигач, работи, както без джаджата.

lordliness
12-09-2017, 21:13
Като "чукнеш" ръчката в някоя от посоките, мигачът мига в продължение на около 2,5 секунди (4 - 5 мигвания) и спира. При устойчиво пускане на мигач, работи, както без джаджата.

При този трафик никога не съм взимал завой за 2,5 секунди

ecotronic
12-09-2017, 21:16
При този трафик никога не съм взимал завой за 2,5 секунди

Идеята е да се ползва нещото, когато трябва мигачът да работи кратковременно - примерно при престрояване. И аз не знам, кое точно му е удобното, но на някои им допада.

lordliness
12-09-2017, 21:21
Престрояване още по трудно :) може на село, няма трафик, обаче като си сам на пътя защо са ти мигачи. :)
Моите мигат в диско ритъм- 120 удара в минута :)

ecotronic
12-09-2017, 21:23
Аз например, когато карам по магистрала и изпреварвам, подавам мигач в едната и после в другата посока горе долу за толкова време.

Много мразя да гледам, някой, който се закотвил в лявата лента, изпреварва няколко коли и мига, като морски фар. :)

А като ти трябва за продължително, си го ползваш, както си свикнал и той си работи, както фабрично.

Boby
13-09-2017, 11:10
Идеята на функцията е да се ползва при смяна на платното. Много удобно е да бутнеш 1 път лоста и да не пипаш повече отколкото да го държиш докато се престрояваш или да го включваш и изключваш всеки път. Или както много пъти се случва някой да пусне мигач, да изпревари и мигача да остане мигащ с километри вече изпреварил и прибрал се в платното...:whistle:

ecotronic
13-09-2017, 12:20
Идеята на функцията е да се ползва при смяна на платното. Много удобно е да бутнеш 1 път лоста и да не пипаш повече отколкото да го държиш докато се престрояваш или да го включваш и изключваш всеки път. Или както много пъти се случва някой да пусне мигач, да изпревари и мигача да остане мигащ с километри вече изпреварил и прибрал се в платното...:whistle:

Почти си ме навил да взема и аз да си го направя :)

:cheers:

Boby
13-09-2017, 13:00
Почти си ме навил да взема и аз да си го направя :)

:cheers:

Направо ти се чудя на акъла как не си го направил до сега. Пък и щади механизма за автоматично изключване на мигача. Както знаем не е много надеждно направен. :grin:

iveli
13-09-2017, 21:28
Идеята ми беше дали целия механизъм не може да се смени с електронен Тогава ще отпаднат доста неприятности- невръщането на лоста чукане тракане стържене Иначе екстрата която коментирате признавам че е удобство но мисля че не си струва усилията за монтаж

ecotronic
14-09-2017, 15:26
Така или иначе пускането на мигача няма как да не си остане ръчно.

Но се сещам, как може след завой, той да се изключи автоматично, без да има сензор на волана или на кормилната рейка.

Не е кой знае, колко трудно да се ползват за ориентир импулсите, които ABS - ът така или иначе получава от колелата.

Ако разглеждаме примерно двете предни колела, какво се случва при завой наляво.... Преди завоя импулсите от двете колела са с приблизително еднакви честоти. В завоя тези от дясното са с по-висока честота от тези от лявото и когато завоят завърши, те пак се изравняват.

Тази моментна разлика може да се "улови" от електрониката и моментът на изчезването и (на разликата) да служи за изключването на мигача.

lordliness
14-09-2017, 16:14
Все съм виждал интелигентни хора, ама чак толкова :)

Scrapera
14-09-2017, 17:02
Страхотно попадение, наистина.
Аз никога нямаше да се сетя.

ecotronic
14-09-2017, 17:08
Чак пък страхотно.....:)

Нали ABS, VDC и пр. работят горе долу на този принцип.

Ся с Вашите четки ще ме амбицирате да взема да копая по въпроса :)

iveli
14-09-2017, 21:59
Включване на мигачите ще е ръчно но лоста не трябва да заеме позиция а трябва само да подаде сигнал за включване на мигачите и да се върне в изходно положение След това сигнал трябва да прекрати действието на мигачите ЕСО ти виждаш решение на изключването но трябва първо да се реши включването което не трябва да е механично Дано сте разбрали какво казвам

ecotronic
14-09-2017, 22:13
Включването може и да не е механично, но все трябва да е по желание на шофьора.
Примерно с махване с ръка наляво или надясно, или с произнасяне на някакви думи..........:)
Аз лично, чисто логически погледнато, не виждам друг начин.

iveli
14-09-2017, 23:09
Натиска се лоста той подава сигнал и се връща в изходно положение без да задържи но мигачите работят докато не ги спре Ел сигнал

ecotronic
15-09-2017, 10:55
Да, това е идеята. Доколкото знам, мигачите се задействат и преди лостчето да е превключило устойчиво.

iveli
15-09-2017, 11:51
Устойчивото превключване направо се премахва а лоста при леко чукане реализира трикратно премигване на мигачите а при по голям ход задейства мигачите за постоянно като той си остава в изходно положение

ecotronic
15-09-2017, 15:03
По-големият проблем е в изключването (автоматичното). Тези дни ще го разцъкам и ще пиша по-конкретни неща.

iveli
15-09-2017, 21:21
По новите опели го имат това но незнам как е реализирано

ecotronic
15-09-2017, 21:25
По новите опели го имат това но незнам как е реализирано

Щом нек'ви си хлопели го имат, в близко бъдеще и няколко 166 - ци (поне) ще го имат :)

Scrapera
16-09-2017, 18:42
Чак пък страхотно.....:)

Нали ABS, VDC и пр. работят горе долу на този принцип.

Ся с Вашите четки ще ме амбицирате да взема да копая по въпроса :)

Ако го направиш и с опция за CAN, цена няма да има.
При Bosch 5.7 VDC до колкото знам, има CAN комуникация между него и ECU.
Тези само с ABS на дали имат CAN.
При тях ще трябва да се свържат кабелите под предния капак за датчиците.

ecotronic
16-09-2017, 20:12
Ако го направиш и с опция за CAN, цена няма да има.
При Bosch 5.7 VDC до колкото знам, има CAN комуникация между него и ECU.
Тези само с ABS на дали имат CAN.
При тях ще трябва да се свържат кабелите под предния капак за датчиците.

Това, си мисля, че само ще направи устройството несъвместимо с някои (с доста) коли. Освен, ако не работи и по двата начина. Но това пък ще го усложни. Най-добре е да се взима информацията единствено от датчиците.

Scrapera
16-09-2017, 21:55
Малко се усложнява свързването, трябва да се прекарат кабели до моторния отсек.
А може и да взема сигнала от K-линията на АБС на ОБД буксата. Така ще е съвместимо с всички модели.
Не знам обаче, до колко е успешно приложимо софтуерно.

ecotronic
18-09-2017, 17:06
На този етап направих някои измервания и сметки, които показват, че при един завой на 90 гр. с радиус на кривина от 10 м, от външното колело се получават 388 импулса а от вътрешното - 334. Достатъчно ясно изразена разлика за да бъде "уловена" и ползвана за ориентир.

mordohy
18-09-2017, 18:46
По един микропревключвател на лостчето за мигачите за ляво и дясно и сте готови. Те подават сигнал на по едно реле за време за ляво и дясно и готово. като ти трябва по-дълго време, натискаш по закон божи и си си съвсем наред. Какво ви подгони да се човъркате по мозъка?!:kiss:
Аз лично до сега на 33-ка не съм имал такъв проблем.

ecotronic
18-09-2017, 20:10
Това с релетата за време вече го играхме. Има и схема на 1- ва стр. от темата.
Сега доразвиваме идеята. А че няма да е потребна на всеки, това е ясно.
Важното е да се намираме на работа :)

iveli
19-09-2017, 20:33
Слаб съм в ела но да вметна не е ли по добре тази система да е с компоненти монтирани някъде по кормилния прът

mordohy
19-09-2017, 21:12
Това с релетата за време вече го играхме. Има и схема на 1- ва стр. от темата.
Сега доразвиваме идеята. А че няма да е потребна на всеки, това е ясно.
Важното е да се намираме на работа :)

То това е ясно :) Аз използувам такива релета, с които може да си правиш каквото поискаш. Управляват се по захранване, както и от външен източник. Има и много удобни микропревключватели с къс ход на включване и дълъг паразитен. Но може да се реализира и с безконтактни датчици. Там също е голям избора.
Иначе и аз съм фен на подобни теми:cheers:

Scrapera
21-09-2017, 16:36
Това вече обсъждахме - не всяка 166 има датчик на кормилния прът.