View Full Version : Бъдещ член
Здравейте колеги,
казвам се Николай, скоро време ще сменям марката. Спрял съм се на Алфа Ромео .. има няколко модела, които ме грабват 156 и GT. Незнам как е обслужването в сравнение с моята но гледам конкретно 1.9. jtd (150) и 2.4 jtd ( 138 мисля че беше) не съм запознат с кодовете на двигателите и в каква мощност варират 1.9 и 2.4 моторите според годината на производство. Кой от двата мотора е по-надежден какъв е разхода между двата? И кое е за предпочитане Gt или 156?
2.4 може да е 136, 140, 150, 175
1.9 може да е 105, 110, 115, 140, 150 и 170
2.4 има хубав звук (за дизел), но и гори повече. Според мен звука не си заслжава 3-4 лева в повече на 100км, затова ти препоръчвам да си вземеш 1.9. 140 или 150 коня, няма голямо значение. 170 са твърде скъпи, иначе са хубави.
2.4 136 те съветвам да го избягваш. Много стар е вече и почти всички екземпляри са убити от каране, горят ужасно много, тракат им веригите и не вървят.
175 не е лош, но из форума пишат че му е слаба кутията.
И кое е за предпочитане Gt или 156?
Тва е все едно да питаш кое е за предпочитане от BMW 3-ка седан и 3-ка купе :D
Двете коли са еднакви, като платформа, окачване и основни компоненти, двигателите които се слагат в тях са еднакви поколения, оборудването им е сходно, дори между 156 и GT и багажното простанство е сходно. Като цяло са 156, 147 и GT са една и съща кола с 3 различни шасита, така че зависи дали ти предпочиташ купе с 2 врати или седан с 4 и коя те кефи повече на вид и като си седнал вътре, другото е все там :)
Не искам да правя реклама, но сега съм с Е класа 4 врати. Колата е огромна (дори комбитата на ауди и бмв малеят до моята) и не е практична за града .. почти 3 години съм в София и вече е изнервящо с парко местата... возията е хубава .. но разхода и поддръжката са леко скъпички. Пък е и стара кола (97-ма година). Твърдо съм решил да е Алфа Ромео много се колебаех между GT и 156 ... сега след като споделихте мнение за 2.4 мотора... твърдо решавам 1.9 (150) ... двоумя се... и двете са красиви на външен вид, но има и друго.... Тъй като съм млад и ме влече музиката.... обема на 156 сякаш е една идея по-голям и това ще влияе на музиката. Но това не е от толкова голямо значение .... благодаря Ви за отделеното време. До октомври месец ще се похваля какво съм взел... въпреки, че за съжаление разполагам с едва 3500 лв... но ще се измисли и нещо за някой друг лев ... незнам как вървят цените (реалната) съобразно със състоянието ... но предполагам че за тези паир ще се намери нещо читаво (или поне евтино ще се оправят бакиите ако е нов внос)
TheTorpedo
12-09-2017, 14:24
Не искам да правя реклама, но сега съм с Е класа 4 врати. Колата е огромна (дори комбитата на ауди и бмв малеят до моята) и не е практична за града .. почти 3 години съм в София и вече е изнервящо с парко местата... возията е хубава .. но разхода и поддръжката са леко скъпички. Пък е и стара кола (97-ма година). Твърдо съм решил да е Алфа Ромео много се колебаех между GT и 156 ... сега след като споделихте мнение за 2.4 мотора... твърдо решавам 1.9 (150) ... двоумя се... и двете са красиви на външен вид, но има и друго.... Тъй като съм млад и ме влече музиката.... обема на 156 сякаш е една идея по-голям и това ще влияе на музиката. Но това не е от толкова голямо значение .... благодаря Ви за отделеното време. До октомври месец ще се похваля какво съм взел... въпреки, че за съжаление разполагам с едва 3500 лв... но ще се измисли и нещо за някой друг лев ... незнам как вървят цените (реалната) съобразно със състоянието ... но предполагам че за тези паир ще се намери нещо читаво (или поне евтино ще се оправят бакиите ако е нов внос)
Ако бюджета ти е само 3500лв по-добре 156, ГТ за тия пари трудно ще намериш читаво или без забележки. Успех в търсенето и дано случиш! :)
dansguardian
12-09-2017, 15:28
Не искам да правя реклама, но сега съм с Е класа 4 врати. Колата е огромна (дори комбитата на ауди и бмв малеят до моята) и не е практична за града .. почти 3 години съм в София и вече е изнервящо с парко местата... возията е хубава .. но разхода и поддръжката са леко скъпички. Пък е и стара кола (97-ма година). Твърдо съм решил да е Алфа Ромео много се колебаех между GT и 156 ... сега след като споделихте мнение за 2.4 мотора... твърдо решавам 1.9 (150) ... двоумя се... и двете са красиви на външен вид, но има и друго.... Тъй като съм млад и ме влече музиката.... обема на 156 сякаш е една идея по-голям и това ще влияе на музиката. Но това не е от толкова голямо значение .... благодаря Ви за отделеното време. До октомври месец ще се похваля какво съм взел... въпреки, че за съжаление разполагам с едва 3500 лв... но ще се измисли и нещо за някой друг лев ... незнам как вървят цените (реалната) съобразно със състоянието ... но предполагам че за тези паир ще се намери нещо читаво (или поне евтино ще се оправят бакиите ако е нов внос)
Проблем с паркоместата... Тогава си купи 147-ца, 156-цата си е големшка.
Ами мой колега кара 156.. като спра до него моята с около 40/50 съм стърчи ... И двете са седани но немеца е прекалил ... Тогава я взех за да се нарадвам на возия и чак сега ми идва акъла да търся компактност икономичност и ниска поддръжка. За 147 четох тук че окачването е скъпо и след зимния сезон има проблеми с тампоните ... Не мога да си позволя всяка година да я вкарвам в бокса и за това питах за 156 и GT ... Иначе се продава едно Gt до централен софийски затвор (нов внос ) за 3800 и все се каня да ида да го видя
GT-тата ги гледам от няколко месеца и под 6000 лева свестно няма.
Дори и тея за 6000 са съмнителни :D
Окачването е едно и също на 156, 147 и ГТ. И не е скъпо. Не е и здраво. :D
147 не си заслужава според мен. По-скъпи са от 156, а не предлагат нищо повече, даже са по-долен клас.
За тея пари дето имаш търси 156.
1.9 115 , 140 или 150 коня.
Може и бензинова 1.8 / 2.0 с газ - 144 или 155 коня. Като пари излиза по-евтино от дизел.
TheTorpedo
13-09-2017, 09:49
Не искам да правя реклама, но сега съм с Е класа 4 врати. Колата е огромна (дори комбитата на ауди и бмв малеят до моята) и не е практична за града .. почти 3 години съм в София и вече е изнервящо с парко местата... возията е хубава .. но разхода и поддръжката са леко скъпички. Пък е и стара кола (97-ма година). Твърдо съм решил да е Алфа Ромео много се колебаех между GT и 156 ... сега след като споделихте мнение за 2.4 мотора... твърдо решавам 1.9 (150) ... двоумя се... и двете са красиви на външен вид, но има и друго.... Тъй като съм млад и ме влече музиката.... обема на 156 сякаш е една идея по-голям и това ще влияе на музиката. Но това не е от толкова голямо значение .... благодаря Ви за отделеното време. До октомври месец ще се похваля какво съм взел... въпреки, че за съжаление разполагам с едва 3500 лв... но ще се измисли и нещо за някой друг лев ... незнам как вървят цените (реалната) съобразно със състоянието ... но предполагам че за тези паир ще се намери нещо читаво (или поне евтино ще се оправят бакиите ако е нов внос)
Ами мой колега кара 156.. като спра до него моята с около 40/50 съм стърчи ... И двете са седани но немеца е прекалил ... Тогава я взех за да се нарадвам на возия и чак сега ми идва акъла да търся компактност икономичност и ниска поддръжка. За 147 четох тук че окачването е скъпо и след зимния сезон има проблеми с тампоните ... Не мога да си позволя всяка година да я вкарвам в бокса и за това питах за 156 и GT ... Иначе се продава едно Gt до централен софийски затвор (нов внос ) за 3800 и все се каня да ида да го видя
Под секрет ще ти кажа, че 147,156 и GT ползват еднакво окачване, така че каквито болежки има 147 ще ги имат и другите два модела, но някой е прекалил като те е излъгал, че всяка зима сменяш тампони и тн. Изобщо не им е толкова слабо окачването на количките, но зависи и как я караш. :)
По принцип ги карам като крадени ... Буквално .. има нали, пътища по които минавам, съобразявам дупките ... Но няма да сравнявам окачването на мерца с това на алфа .. ще я жаля доста .. а именно заради това искам да си взема още една ... По представителна ... На приятелката бала наближава и тя не че е фенка на Алфите. .. но съм я забелязал че също им е кефи като мен ...
За здравината на окачването най-важното е да е с читави амортисьори и пружини и кой е производителя на носачите,мойте карат двайстата си година и освен с гумените втулки други ядове няма, а и аз я карам като за последно,но по гадните пътища тръскането в някъв момент ти идва в повече( тия коли са си с такава возия ) и щеш не щеш връщаш газта.Иначе пък по някой криволичещ път кефа от поведението на колата е наистина голям,просто комфорта е на заден план. И да знаеш това не са маневрени автомобили.Бърза рейка,но с голям радиус на завиване,абе нищо общо с мерца,даже може да се каже ,че са обратното.
Пределно ми е ясно ... Но алфата ще ми бъде 3-та кола и е време да започна да се грижа не само с качествени масла ... А и с акъл докато карам ... Иначе мерца го обслужвах с носачи на Febi Bilstein може би най добрите(спорна е работата между Фебито и TRW) но при TRW има много ментеливи. Незнам алфата дали ще я обслужвам с оригиналното окачване или с билстейн но трябва да го тествам първо. Иначе филтрите са задължително на Bosch а маслото на Bardahl... И старата и сегашната ги обслужвам с консумативи на тези марки .. и доста тихо работи .. а и съм забелязал горивни и маслени филтри които хем са скъпи хем се разпадат когато ги вадиш
Човеко,аз даже не знам каква марка масло са ми сложили в сервиза,има в съответния раздел изброени доволно много "форумни " или " клубни" сервизи в които хората си бачкат съвсем коректно и са наясно с тези коли много повече отколкото предполагаш,,оставяш я там,обслужват ти я с квото се полага по устав,без излишни набутвации и нямаш грижи.Успех с избора ти желая и дано не попаднеш на някоя тотално занемарена колица с приятен за окото външен вид.
По принцип е така ... Но е от значение и марката на консумативите .. аз лично предпочитам да ги изгладувам тия 20/30 лева отгоре за дадено нещо отколкото да тръгна на път и колата да влезне в авариен режим или по- лошото ... Да се скапе някъде. Иначе четох за някакъв Румен, той е нещо като поддръжник на вашите Алфи (и не само на алфите) и много го хвалите ... Което си е плюс да знаеш че има на кой да разчиташ
2.4 може да е 136, 140, 150, 175
1.9 може да е 105, 110, 115, 140, 150 и 170
2.4 има хубав звук (за дизел), но и гори повече. Според мен звука не си заслжава 3-4 лева в повече на 100км, затова ти препоръчвам да си вземеш 1.9. 140 или 150 коня, няма голямо значение. 170 са твърде скъпи, иначе са хубави.
2.4 136 те съветвам да го избягваш. Много стар е вече и почти всички екземпляри са убити от каране, горят ужасно много, тракат им веригите и не вървят.
175 не е лош, но из форума пишат че му е слаба кутията.
:)))...така и не разбрах, кой вериги им тракат на 2,4...136к.с.....:noooo:
---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:40 ----------
Моят съвет е.... най добри са 8- винтила, независимо дали 1.9 или 2.4........разликата е макс 1 литър в разхода.....ако е читава колата...
п.п...много ми е интересно някой, който не е карал такава кола да дава мнение.........то затова и Алфата е набедена от кибици, който повтарят като латерна едно и също чуто на мегдана....;)
:)))...така и не разбрах, кой вериги им тракат на 2,4...136к.с.....:noooo:[COLOR="Silver"]
Веригата на маслената помпа, чиче ;)
Проблема е свързан с балансиращия вал, който го има само 136 коня мотора. Следващите версии 140, 150 го нямат.
На 175-ците не са им слаби кутиите. Предавките влизат странно зимата .....
За 175 коня трее се знае:
Съединител - 700 лв
Маховик - 2,200 лв
Полуоски - нейде 800 лв
Цните са клиентски и по спомен....
Инак върви яко, звука е хубав, не създава проблеми .... Доволен съм :)
Иначе съм съгласен - 1,9 най-изгодно, 2,4 10в - маалко по-скъпо, но ме кефи повече , 2,4 20в още по-скъпо , кефи повече :)
Да се похваля .. не успях да си намеря нищо читаво от рода на 156 и GT ... Разширих ценовия диапазон и взех алфа 159 sport wagon нов внос , има си дребни забележки но я закачих е и на студен и на топъл мотор .. дава грешка само във филтъра за твърди частици че е запушен .. но колата си върви прилично (1.9Jtdm) единия праг е за кърпене (или направо смяна) закачила е в някоя дупка и е наранен...и челното стъкло .. има дребни забележки като открадната емблема и леки драскотини но няма ръжда на по сериозните драскотини няма дори и цвят че ще тръгне ръжда .. като цяло съм доволен .. даде ми 7.1 градско при леко пристъпване ...като цяло съм доволен сега ... Скоро като сложа номерата ще сменя ангренажен комплект и маслото ( с бардал) ще обслужа и пистовия ремък .. имам добавка bardahl BDC профилактично ще покарам известно време с нея ... И днес я почерпих и с нов акумулатор на Exide 74 ампера ... Не прегрява дори на място с форсиране не мърда стрелката от 90 .. по ходовата част за сега има само и единствено тампон да се смени (заради много леко скърцане) и един накрайник ... Общо взето към 50тина лева .. джантите са леко надрани (не се забелязва ако не клекнеш да се загледал) и на багажника много трудно се натиска копчето под емблемата .. но с ключа се отваря много добре
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.