View Full Version : Центроване на волана?
Някой, който си е центровал волана, след стенд ми изравниха ходовата част и ми изкривиха стойката на волана :D Малко инфо как се намества ?
В alfaowner намерих инфо, че можело отнякъде под таблото да се извади да се нагласи и готово.
lordliness
08-10-2017, 12:57
Вадиш волана и си го слагаш както искаш.
Вадиш волана и си го слагаш както искаш.
То това е ясно.. Аз питам, има ли някой да го е правил, да каже какви са му цаките.. Всичко си има по някаква цака в наште коли :D
Alfa User
08-10-2017, 14:25
Не искам да коментирам майсторлъка на този, дето ти е правил предницата ...
За справка само ще кажа, че в няколкото сервиза, където ходя аз, волана се затопорява преди да се започне работа по предницата. До сега никога не съм излизал от сервиза с нецентрован волан.
Иначе ако сам ще го наместваш - внимавай много ако имаш еърбег :)
Не искам да коментирам майсторлъка на този, дето ти е правил предницата ...
За справка само ще кажа, че в няколкото сервиза, където ходя аз, волана се затопорява преди да се започне работа по предницата. До сега никога не съм излизал от сервиза с нецентрован волан.
Иначе ако сам ще го наместваш - внимавай много ако имаш еърбег :)
Цитирам майсотра - "Аз гледам отдолу да ти е равна от двете страни"
При мой въпрос- защо е толкова голяма разликата, при положение,че преди беше както трябва, ми отговориха, ако си сменял рейка не са ти го центровали както трябва..
lordliness
08-10-2017, 16:22
Скоро бях на стенд, застопориха волана да е прав, ако го изкриви майстора трябва да ти го оправи той, не е редно да те пуска с крив волан. На 155 конкретно не мога да ти кажа, важно е като го свалиш да запалиш и да подкараш леко напред на равно да се изправят колелата и го слагаш в това положение.
Разглобяването не е сложно, трудно е да го извадиш от шлиците.
Скоро бях на стенд, застопориха волана да е прав, ако го изкриви майстора трябва да ти го оправи той, не е редно да те пуска с крив волан. На 155 конкретно не мога да ти кажа, важно е като го свалиш да запалиш и да подкараш леко напред на равно да се изправят колелата и го слагаш в това положение.
Разглобяването не е сложно, трудно е да го извадиш от шлиците.
Предполагам, не стендаджията а майстора който ми пипа ходовата част преди него е направил цялата бъркотия
lordliness
08-10-2017, 16:33
Предполагам, не стендаджията а майстора който ми пипа ходовата част преди него е направил цялата бъркотия
И на стенда не би трябвало да е проблем да ти регулират предницата при прав волан, ама е по-лесно да те претупат.
Ае само аз ли мисля, че не е редно така да си оправяш волана-мисля, че съвсем ще му изгубиш центъра така. Не че няма да завива, но поне теоретично ще имаш различен брой обороти на волана от пълен ляв до прав и от пълен десен до прав. Според мен върви при майстора, нека ти застопори волана в средата БЕЗ да го вади и да ти направи реглажа по центрован волан.
Благодаря за мненията. Ще видим какво, как и най-вече защо..
Ако сте доволни от някой стенд по София, бихте ли споделили къде се намира и каква е цената ?
mimouzunov
08-10-2017, 21:43
Благодаря за мненията. Ще видим какво, как и най-вече защо..
Ако сте доволни от някой стенд по София, бихте ли споделили къде се намира и каква е цената ?
На алф шлиците за волана са доста груби по спомени...
Трябва да пробваш след като гумите са напред дали наляво и надясно волана се върти еднакво като обороти!
Като знам какви са маисторите може да са навили единия накрайник до край а да са отмотали другия да е пред изпадане...
Правиш пълен ляв, а после пълен десен, ако ти е кеф и наобратно, за да видиш колко оборота прави, ясно е, че няма да е цяло число. Делиш оборотите на две и от крайно положение завърташ резултата. Идеята е да поставиш волана точно по средата на хода на рейката. Ако воланът не дойде както трябва, то значи някой преди тебе го е местил.
В тоя случай вадиш волана и го наместваш!
Другият случай е, воланът да си е на място, но "майстора" да си е оставил ръцете. В тоя случай колата ще си върви направо, но воланът няма да е в нормално положение. Автоматът за мигачите няма да работи и което е най-лошото на една страна ще завива повече, а на другата по-малко.
В тоя случай отиваш и го караш да си направи реглажа както трябва. На някои не им се развиват и двете щанги и за това регулират само с едната.
Ако все пак се налага да сваляш волана, то ето как аз го правя:
Сваляш възглавницата или каквото имаш там и стигаш до гайката! Охлабваш я, НО НЕ Я РАЗВИВАШ ДО КРАЙ!
Пипваш здраво волана и го дърпаш от леко до зверски.
Понякога излиза и ако си отвил гайката най-вероятно ще си цапардосаш иконостаса с волата.
Ако не излиза, викаш още един! Ти пак дърпаш волана, а той поставя твърдо парче дърво и с чук около кило го фрасва точно по гайката, която се разбрахме, че не се отвива до край.
Има и скоби за тая работа, но едва ли ще намериш такава точно за модела.
Успех!
Благодаря за упътванията, колеги!
Волана като е кривнал, колата върви идеално направо.. Мисля, че ходовата си е правилно нагласена и единия вариант е като ми сменяха накрайник да се е случило, другия е, волана да е местен..
Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
ecotronic
10-10-2017, 13:37
Малка е вероятността след презацепване на шлиците да застане на точното положение.
По-добрият подход е да го коригираш от накрайниците. Внимателно мериш, колкото развиваш единия, с толкова да навиваш другия.
Alfa User
10-10-2017, 23:54
...
Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
На воланите с еърбег има два винта откъм таблото - т.е. от задната страна на волана. Виж дали и при теб не е така, че на воланите без еърбег не съм се упражнявал :)
Май е втория.. Търсих болтове, или са скрити или няма..
Намерих няква схема, която не ми помогна в интерес на истината
ivangenchev
11-10-2017, 09:16
На воланите без Air bag капака е на щипки, трябва илно да го издърпаш или с отверка да си помогнеш.
На воланите без Air bag капака е на щипки, трябва илно да го издърпаш или с отверка да си помогнеш.
Супер, това го предполагах, но след 2 часа ръчкане и бибиткане реших да преустановя опитите :D
Ще докладвам пак при следващия опит
bobi1997
13-10-2017, 16:32
Откачи клемата на акумулатора колега другия път като я правиш тая операция :-D
Благодаря за упътванията, колеги!
Волана като е кривнал, колата върви идеално направо.. Мисля, че ходовата си е правилно нагласена и единия вариант е като ми сменяха накрайник да се е случило, другия е, волана да е местен..
Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
Пак виж какво съм писал по-горе!:cussing:
Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
Това се опитвам да ти изясна.
Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
А жабетата после кой че ги руча?! :tooth:
Пак виж какво съм писал по-горе!:cussing:
Първо виж дали волана си е на мястото според рейката!
Ако е така ги накарай да ти регулират предницата по прав волан!
Ако воланът си е на място, а сега ти го изправиш на тоя реглаж, винаги на едната страна ще завива повече, а на другата по-малко.
Това се опитвам да ти изясна.
Иначе е лесно. Вадиш волана и го презацепваш.
А жабетата после кой че ги руча?! :tooth:
В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.
lordliness
15-10-2017, 10:00
Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.
mimouzunov
15-10-2017, 22:23
Чета и си мисля, че тези неща никой не ги е правил и ви е тъмна Индия. . Колко мислите, че се изкривява волана? Абсурдно е да се говори за обороти. Изкривява се едва няколко градуса. Някой от вас брои ли оборотите на волана когато завива, едва ли. Когато механиците сменят накрайници броят резбите и след това въобще не се налага ходене на стенд. Дори не ми се мисли как е вървяха кола при която след стенд волана е мръднал с обороти.
На 156 например волана прави един пълен оборот надясно и един наляво. Сигурен съм че не го знаехте. Това е, от пълен ляв до пълен десен два оборота.
Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал
Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
lordliness
15-10-2017, 23:14
Модела 155 го има с 2 различни рейки (с по-новата волана се върти по-малко за да се завие до краи, това маи не го знаеше нали)...
Пробвал съм да си правя реглаж сам, по някаква старинна технология с един канап, (отне ми половин ден и мерене до побъркване) получи се защото после ходих на стенд и там само констатираха че всичко е наред!
Това с броенето на резбите става, но и доста често волана мръдва съвсем леко нанякъде и ако незнаеш къде е бил преди това няма и да се усетиш че е мръднал
Иначе като се ходи на реглаж е редно там да оправят сходимоста страничния наклон (камбър) на колелата (ако може), да изравнят хода на рейката и да центрират волана... Явно са си спестили някои от тея неща...
Останах с впечатление, че сам не знаеш с колко по малко се върти, нали? Или ще изтичаш да преброиш?
Никой не го е еня с колко рейки са били, скоро ще отидат в небитието и никой няма да ги помни.
Alfa User, къде ходиш на стенд в Пловдив и всичко е ок?
Alfa User
16-10-2017, 19:00
Сервиза точно преди McDonalds на булеварда откъм Технополис и Метро - много е свестно момчето, дет работи там, и никога не ме е подвел за нищо!
Този сервиз, който е на тротоара, между Макдоналдс и кафенетата срещу аграрния ли?
В тая връзка имам следния въпрос. Ако вече е отишъл коня у ряката, т.е. воланът е ваден безброй пъти, то може ли да се намери "средата" на рейката отдолу с мерене по самата рейка? Нали от нея стърчи (като се дръпнат маншноните) едно жулязо, май "гребен" се казва, което се подава от двете страни и в него се завиват вътрешните накрайници. Ако се измери и нагласи тоя гребен да се подава еднакво от двете страни няма ли да се възстанови първоначалното положение. И тогава вече си центрова човекът волана и си прави реглажа при фиксира волан.
Може.
Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
Пример:
Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
Това е.
Alfa User
17-10-2017, 20:06
Този сервиз, който е на тротоара, между Макдоналдс и кафенетата срещу аграрния ли?
Точно този - никога не съм съжалил, че съм отишъл там!
---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:04 ----------
Може.
Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
Пример:
Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
Това е.
Абе Иво, за какво му е на човека цялото главоболие, при положение че центровката на волана е прее*ана от "майстора" - да се връща там и да си иска поправка на мазалото ...
От кой по-точно да искам да ми оправи мазалото? Майстора, който е сменял накрайника или майстора, който ми е правил стенда?
От кой по-точно да искам да ми оправи мазалото? Майстора, който е сменял накрайника или майстора, който ми е правил стенда?
Тоя със стенда, което не означава, че някой преди това не е презацепвал волана.
Тоест майсторът да е регулирал правило, но воланът просто да не си е на средата.
За това и казвам първо да провери, да не би да му е презацепван.:angry1:
Може.
Описал съм го, но ще ти го кажа пак.
Завърташ волана в крайно положение, държиш здраво и точно отгоре, на нула градуса слагаш с тебешир или каквото ти хареса един белег!
Въртиш в другата посока, като следиш белега колко оборота ще направи, като може да са точно два, а може и повече, като например два и седем осми или друг неравноделен такт. В крайното положение драсваш две черти. Делиш оборотите на две, като добавяш и половинката от дробната част. Тука ти е средното положение и воланът трябва да ти е в средата.
Пример:
Воланът ти има ход два оборота и 120 градуса.
Средата ти е един оборот и още 60 градуса. Наместваш там волана и ако не е в средна позиция го вадиш и презацепваш !
Това е.
Благодаря, колега!
Абе Иво, за какво му е на човека цялото главоболие, при положение че центровката на волана е прее*ана от "майстора" - да се връща там и да си иска поправка на мазалото ...
Ами щото аз примерно като отидох при най-прехваления майстор в моя град, не ми оправи дърпането наляво. После отидох при други майстори с лазерен стенд - оправиха го, обаче като им казах да ми направят реглажа по рейката, а не по волана само се почесаха по главите и си го направиха както си знаят.
Тоя със стенда, което не означава, че някой преди това не е презацепвал волана.
Тоест майсторът да е регулирал правило, но воланът просто да не си е на средата.
За това и казвам първо да провери, да не би да му е презацепван.:angry1:
Именно...
bobi1997
19-10-2017, 10:00
Колега, ако рейката ти е отваряна за рециклиране има опасност, който я е правил да не я е белязал и съответно при сглобяването да е мръднал гребена с малко...и от там нататъка ясно..
Сменях накрайник, затова беше крив, не от рейката.. В крайна сметка работата е за 15 минути.. откачаш акумулатора, за да не вдигаш съседите във въздуха и евентуално ако си с еърбег да не си го гръмнеш в лицето и сваляш капака, после с лула 22-ка мисля, че беше, и за 0 време си готов, само че трябва да е врътнат ключа защото при заключен волан не излиза.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.