View Full Version : Твърд педал на съединителя
Здравейте! Проблемът ми е , че педала на съединителя е малко твърд. Миналата година сменях съединителя, преди 4-5 години съм сменил помпата и работния цилиндър, не губи течност, има я в казанчето, но педала си е твърд. Жена ми кара един Сеат, на който съединителя също е хидравличен, но педала е супер мек. Моля, ако някой знае дали при 155-цата това да е твърд педала е нормално, нека каже. Или ако не е нормално, то каква е причината за това? Благодаря!
Furious 155
16-10-2017, 22:55
Здравейте! Проблемът ми е , че педала на съединителя е малко твърд. Миналата година сменях съединителя, преди 4-5 години съм сменил помпата и работния цилиндър, не губи течност, има я в казанчето, но педала си е твърд. Жена ми кара един Сеат, на който съединителя също е хидравличен, но педала е супер мек. Моля, ако някой знае дали при 155-цата това да е твърд педала е нормално, нека каже. Или ако не е нормално, то каква е причината за това? Благодаря!
Причината е като на всеки такъв съединител - или лагерът се вкопава в пластините на притискателният диск или пластините на притискателният диск губят еластичност от загряване с времето и се втвърдяват. Или и двете заедно. :)
Нов съединител е лек като перо, когато смениш диск, лагер и притискател. НО като всяко нещо си има време на експлоатация.
Помня като смених моя, че при първото качване в колата, щях да пробия пода с левия крак. :) Сега е по-твърд и с времето става така...
Моя го смених миналта година през март, но пак не омекна толкова, колкото на Сеат-а на жената например. Или пък ми калпав съединителя. Може ли да е от помпите?
cobra_11
17-10-2017, 12:31
Съединителя, комплект ли го смени? Не е изключено да си попаднал на менте. А от помпата и цилиндъра , няма да ти е твърд педала.
Не се задълбочавайте чак толкова!
Просто смени маркуча между помпата и работния цилиндър:tooth:
mimouzunov
17-10-2017, 15:07
Не се задълбочавайте чак толкова!
Просто смени маркуча между помпата и работния цилиндър:tooth:
То там малко е тръбичка маи...
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.
Furious 155
17-10-2017, 17:45
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.
Точно така - от помпата в купето върви маркуч и после преминава с тръбичка в работния цилиндър.
Съединителя го сменях нов, с лагер комплект. Уж беше LUK. Иначе помпата съм я сменял преди 6-7 години. Незнам дали тоя маркуч, който излиза от нея ще е толкова зле, та да окаже такова влияние?!
Съединителя го сменях нов, с лагер комплект. Уж беше LUK. Иначе помпата съм я сменял преди 6-7 години. Незнам дали тоя маркуч, който излиза от нея ще е толкова зле, та да окаже такова влияние?!
Абсолютно!
Тоя проблем съм го имал още на москвича, преди тридесет години.
Маркуча се разлага от вътре и започва да действа понякога даже като клапан.
Смени го и ще се учудиш колко много неща са зависели от него!
Благодаря за съвета! А, дали има такива маркучи, които да се продават отделно от помпата?
Този маркуч едва ли ще го намериш нов.
Като сменях съединител, взех моя стария, който беше пред разпад и в една фирма занимаваща се с изработка на всякакви хидравлични маркучи ми направиха нов.
Вече повече от година карам с него и проблем не съм имал.
Лесно ли се сваля маркуча и дали ще изтече много спирачна течност?
mimouzunov
20-10-2017, 10:28
Лесно ли се сваля маркуча и дали ще изтече много спирачна течност?
Аз пък се замислих леко.... Ако тоя маркуч е толкова зле не е ли редно след като се натисне съединителя и работния цилиндър се напълни някак с течност, да следва след това приплъзване на съединителя поради невъзможноста да се върне течноста нагоре към помпата/казанчето!?!?
Чичето по-горе постоянно говори за скапали се маркучи спирачни и тн, но аз на 155-ца несъм видял такова нещо..
(трябва да е било ужасно занемарено положението.. )
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.
Може,може...ще ти ги кажа последователно:педал-г. помпа-тръбичка-маркуч-д. помпа-вилка съединител...и те така
Аз пък се замислих леко.... Ако тоя маркуч е толкова зле не е ли редно след като се натисне съединителя и работния цилиндър се напълни някак с течност, да следва след това приплъзване на съединителя поради невъзможноста да се върне течноста нагоре към помпата/казанчето!?!?
Чичето по-горе постоянно говори за скапали се маркучи спирачни и тн, но аз на 155-ца несъм видял такова нещо..
(трябва да е било ужасно занемарено положението.. )
Точно защото не сте виждали, трябва да ви го каже някой, който го е виждал.:pokey:
---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:06 ----------
Може,може...ще ти ги кажа последователно:педал-г. помпа-тръбичка-маркуч-д. помпа-вилка съединител...и те така
Внимавай, че си ми наблизо!
Нали и ти го написа, че има маркуч между помпата и работния цилиндър?!
:roll2:
Иван и Мимо са прави....никакъв маркуч, никви пет лева....лагера се е вкопал ....
Иво бас мое фанем, на по едно шуше...;)
Иван и Мимо са прави....никакъв маркуч, никви пет лева....лагера се е вкопал ....
Иво бас мое фанем, на по едно шуше...;)
ΟΚ!
Ама човекът твърди, че скоро го е сменявал!
:cheers::cheers:
Да осера и аз малко темата - при мен при сменен съединител, пак беше твърд педала. Смених помпите и маркуча - омекна, но пак няма нищо общо с на един авер на бившио Гоуф.
Съединителя е сменян миналата година. Сега имам друга кола и тази не съм я карал чак толкова много та да се вкопае лагера.
Оценявайте, че Бобби ми се дърви!
Познаваме се от много близо.:pokey:
Не съм чак толкова толерантен с останалите!
Или махаите маркуча, или.... Ще донеса гроздовата, а после....
Щом се дървим е добре......лошо е като омекнем...:))
---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:30 ----------
Съединителя е сменян миналата година. Сега имам друга кола и тази не съм я карал чак толкова много та да се вкопае лагера.
Виж сега може и да греша...ама ако има проблем в помпите или маркуча....педала няма да се дърви.....а тази течност трябва някъде да избие, педала да пропада и т.н...според мен....
И що пък маркуча да има нещо общо с ракията?!?
А, кога ще носиш ракията?
Ми тя си е постоянно с мене!
Винаги има в наличност в Алфата.
Оставете майтапа, но истината е в тъпия маркуч
mimouzunov
26-10-2017, 16:10
Ми тя си е постоянно с мене!
Винаги има в наличност в Алфата.
Оставете майтапа, но истината е в тъпия маркуч
Ако маркуча е толкова зле, няма ли да увлича/приплъзва съединителя в първия момент след рязко отпускане на педала!?
При мен беше сравнително твърд педала, след смяна на комплект съединител в момента е съизмерим с на гуфнята (мек)...
Да добавя че мои алф е от най-първите и всичко що е маркучи е далеч от запушване/разлагане и тн...
Просто си мисля, че ако наистина е сдал багажа тоя маркуч и прави такова налягане за да се усеща при натиск с крак, следва като се пусне съединителя, работния цилиндър да е все още неразтоварен а от тук и лекото буксуване на съединителя...
Ако маркуча е толкова зле, няма ли да увлича/приплъзва съединителя в първия момент след рязко отпускане на педала!?
При мен беше сравнително твърд педала, след смяна на комплект съединител в момента е съизмерим с на гуфнята (мек)...
Да добавя че мои алф е от най-първите и всичко що е маркучи е далеч от запушване/разлагане и тн...
Просто си мисля, че ако наистина е сдал багажа тоя маркуч и прави такова налягане за да се усеща при натиск с крак, следва като се пусне съединителя, работния цилиндър да е все още неразтоварен а от тук и лекото буксуване на съединителя...
Мимо, маркуча се цепи вътре на люспи. Ето защо педалът може да е твърд, а на обратният ход да е пъргав. Има и другия вариянт. Педалът мек, но трудно връща и приплъзва съединителя. И от това са сменени доста съединители.
Общият знаменател на преебания маркуч е:
Сменяваш дискове, помпи и лагер, а проблемът си остава. Има някакво подобрение, но нещата остават недоизказани, като след сутрешното кафе:dyrvo_v_kenefa:
От друга страна, гледай какъв кофти материал сме!
Способни сме да правим един тежък ремонт, какъвто се явява смяната на съединителя, но не искаме да приемем, че проблемът може да е за десет лева и половин-един час работа пред блока с някое крепки питие сега в студа.
Проблема си остава, а истината е пиенето, може и във виното...:)))
Вкопал се е лагера....нека момчето смени маркуча и да каже.......а, Иво ще черпи...:))
Колеги, смених този мелез между маркуч и тръба и достигнах до следните изводи:
Първо-маркуча не се сменя за един час, а за 4-5 часа, поне при мен е така.
Второ-педала на съединителя ми си остава толкова твърд, колкото и преди.
Ами това, връщам се в изходно положение. По принцип при заминал съединител педала е по-твурд. Сега остава или да е от помпата и цилиндъра или наистина да се е вкопал лагера. Само, че съединителя съм го сменял комплект през март миналата година. Толкова ли бързо да се е вкопал и такъв ли ментак ще да е бил този съединител? Вече незнам какво да правя. Всъщност и незнам колко мек трябва да е този педал.
mimouzunov
30-10-2017, 18:22
Колеги, смених този мелез между маркуч и тръба и достигнах до следните изводи:
Първо-маркуча не се сменя за един час, а за 4-5 часа, поне при мен е така.
Второ-педала на съединителя ми си остава толкова твърд, колкото и преди.
Ами това, връщам се в изходно положение. По принцип при заминал съединител педала е по-твурд. Сега остава или да е от помпата и цилиндъра или наистина да се е вкопал лагера. Само, че съединителя съм го сменял комплект през март миналата година. Толкова ли бързо да се е вкопал и такъв ли ментак ще да е бил този съединител? Вече незнам какво да правя. Всъщност и незнам колко мек трябва да е този педал.
След като го смени... Колко време изкара да е педала като хората!? При мен след смяната разликата е огромна и все още е такава (но е на малко километри)...
И един глуповат въпрос ама и такова съм виждал... Да не е обърнат феродовия диск при монтажа му!?
След смяната на маркуча въобще не се промени твърдостта на педала. В монтажа на съединителя съм почти сигурен, че е както трябва.
mimouzunov
31-10-2017, 14:03
След смяната на маркуча въобще не се промени твърдостта на педала. В монтажа на съединителя съм почти сигурен, че е както трябва.
За съединителя говорех не за маркуча...
След смяната на съединителя също не беше много по-мек педала. Една идея по-мек беше , но за няколко месеца. Възможно ли е помпата да не работи добре?
След смяната на съединителя също не беше много по-мек педала. Една идея по-мек беше , но за няколко месеца. Възможно ли е помпата да не работи добре?
Естествено, че е възможно, даже е твърде вероятно. И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.
Ае, да не говорим глупости...при 155, ако съединителя е наред е мек като перце....елате да натиснете моя....на 25 години е колата.....не е като жтд-то.....там е мек за кратко....и то при всичко сменено.....:biker:
И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.
Моя не се усещаше и преди и след смяна и така 6 години ;)
Естествено, че е възможно, даже е твърде вероятно. И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.
Добре, а това значи ли , че говорим за помпата, а не за работния цилиндър, който е монтиран вяърху скоростната кутия? Или има вариант да е по-скоро цилиндъра , а не помпата? Въпроса ми накратко е кое да сменя, помпата или цилиндъра?
Добре, а това значи ли , че говорим за помпата, а не за работния цилиндър, който е монтиран вяърху скоростната кутия? Или има вариант да е по-скоро цилиндъра , а не помпата? Въпроса ми накратко е кое да сменя, помпата или цилиндъра?
Мен ако питаш - смени ги и двете. Общата им цена е около 100 лв., но си гарантираш, че всичко е изрядно и си спестяваш времето от евентуална втора занимавка.
Ае, да не говорим глупости...при 155, ако съединителя е наред е мек като перце....елате да натиснете моя....на 25 години е колата.....не е като жтд-то.....там е мек за кратко....и то при всичко сменено.....:biker:
Алфа 155 jtd няма, има TD. Казах си мнението и не го приемам за "глупост", защото съм сменил комплект съединител, после помпи и маркуч и пак е значително по-твърд дори от Фиат Брава, дето е с жило. Айде да си имаме уважението.
Ясно е, че хубаво и двете да се сменят, но това съм го правил преди 6-7 години. С менте частите в България не се съмнявам, че може пак да са си отишли. Само, че смяната на цилиндъра си беше истинско приключение и сякаш не ми се ще отново да го правя, поне засега. По ми се занимава с помпата, че ми се вижда по-лесната част.
mimouzunov
02-11-2017, 07:33
Ясно е, че хубаво и двете да се сменят, но това съм го правил преди 6-7 години. С менте частите в България не се съмнявам, че може пак да са си отишли. Само, че смяната на цилиндъра си беше истинско приключение и сякаш не ми се ще отново да го правя, поне засега. По ми се занимава с помпата, че ми се вижда по-лесната част.
Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...
Искаш да кажеш, че може да са твърди самите пластини или да се е вкопал лагера?
Мен ако питаш - смени ги и двете. Общата им цена е около 100 лв., но си гарантираш, че всичко е изрядно и си спестяваш времето от евентуална втора занимавка.
Алфа 155 jtd няма, има TD. Казах си мнението и не го приемам за "глупост", защото съм сменил комплект съединител, после помпи и маркуч и пак е значително по-твърд дори от Фиат Брава, дето е с жило. Айде да си имаме уважението.
:)))....говорех за 156, но както и да е....ако ви слуша момчето ще има проба, грешка.....ако е твърд съединителя се дължи на механика, не на хидравлика....колко пъти трябва да го повтарям...той и Мимо го каза, ама вие си знаете едно и също без резултат....бил винаги твърд....глупости....
---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:46 ----------
Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...
А ..е това е......
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------
Искаш да кажеш, че може да са твърди самите пластини или да се е вкопал лагера?
Много добре го каза, ама вие се ровите в помпи и маркучи....и каква излезе тя........?
Може съединителя дет си го монтирал скоро да е менте или неправилно монтиран......грешката е в механиката.....
---------- Post added at 22:51 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
п.п....
Търся Иво с ракията, за да види, че и с нацепен маркуч,
мое му източим бурето...:)))
Тука съм , но това не означава, че няма да убиеш мезето!
Ха да видим какво ще се окаже накрая!
Тука съм , но това не означава, че няма да убиеш мезето!
Ха да видим какво ще се окаже накрая!
Е какво чакаш...той момчето смени маркуча и пак дърво...давай ракията, че се разсъхнах...:))
Благодаря на всички за отговорите и идеите. След като ми гръмнаха колекторите, съединителя е на втори план. Ако въобще реша да я правя колата.
:)))....говорех за 156, но както и да е....ако ви слуша момчето ще има проба, грешка.....ако е твърд съединителя се дължи на механика, не на хидравлика....колко пъти трябва да го повтарям...той и Мимо го каза, ама вие си знаете едно и също без резултат....бил винаги твърд....глупости....
Колега, дори да си прав, смятам в тия неща трябва да има логика на действие. При положение, че човекът си е сменил съединителя, а не е сменил хидравличните истории около него, кое е по-енергоемко и не на последно място по-евтино - да си разглоби отново половината кола или да смени две тъпи помпи за 100 лв и един маркуч за 10, па тогава, ако продължава да има проблем, да разглабя. А ако свали скоростите, смени притискателя и след това съединителят му пак не е от най-леките, какво ще кажеш?
Scrapera
04-11-2017, 22:40
Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...
Точно така, обикновено цилиндърчето протича, а когато се скапе помпата, започва да пропада педала, и да не се връща.
В случай, че нито една от двете хипотези не е налице, и помата, и цилиндъра, се считат за изправни.
Няма как да допринесат за твърд педал.
mimouzunov
06-11-2017, 11:30
Колега, дори да си прав, смятам в тия неща трябва да има логика на действие. При положение, че човекът си е сменил съединителя, а не е сменил хидравличните истории около него, кое е по-енергоемко и не на последно място по-евтино - да си разглоби отново половината кола или да смени две тъпи помпи за 100 лв и един маркуч за 10, па тогава, ако продължава да има проблем, да разглабя. А ако свали скоростите, смени притискателя и след това съединителят му пак не е от най-леките, какво ще кажеш?
Замисли се и ти.... Ако хидравличната част заяждаше толкова че да се усеща осезаемо при натиск с крак, дали същата система ще може да се саморазтоварва!?
Толкова ли не се сети никои да хване и да разкачи маркучи или там тръби и да се опита на ръка да мръдне помпи и разни там работни цилиндри за да се види че те си изпълняват заданието адекватно без да заяждат!?
Самото устроиство на помпата и работния цилиндър отхвърля възможноста същите да работят и редом с това да заяждат само в посока натиск. Скапят ли се тея елементи протичат и това е. Виждал съм и току що монтирани скорости/съединители да издават яки скърцащи звуци или да неможе да се включи на скорост или да приплъзват и какво ли не... Еи и някъде по-нагоре в темата със снимките от сервиза на Румен имаше сниман съединител сложен наопаки (примерно).
Това че колегата го е сменил... изобщо не значи че проблема не е точно там. Не е приятно свалянето на скоростите, но само така ще се разбере точно къде е проблема (според мен)...
На Мимо му турям един плюс, но с едно уточнение. Само от маркуча може да стане твърд педала от хидравличната система.
Понеже колегата твърдеше, че със съединителя всичко е наред, то аз се насочих към маркуча.
Видяло се е, че пак ще се натряскаме, но това с разложеният маркуч го запомнете!!!:grandpa:
Да, прав си! Наистина съм сменил съединителя и все още не вярвам да е неправилен монтаж. Виж за менте-да. Като споменахте тогава за маркуча и на мен ми се стори логично.
lordliness
06-11-2017, 21:34
Да, прав си! Наистина съм сменил съединителя и все още не вярвам да е неправилен монтаж. Виж за менте-да. Като споменахте тогава за маркуча и на мен ми се стори логично.
Вилката движеше ли се леко като го сменя?
Незнам, не съм присъствал на смяната.
Вилката движеше ли се леко като го сменя?
Има вариант да не се е движела лесно ли?
Колеги, възмжно ли е, ако не се движи вилката леко, да е по-тежко натискането на педала?
mimouzunov
19-12-2017, 17:27
Колеги, възмжно ли е, ако не се движи вилката леко, да е по-тежко натискането на педала?
За възможно е възможно, макар и според мен много малко вероятно...
Самата вилка/желязо е един лост които предава натиска на аксиалния лагер.
Нещо друго е, нещо по притискателния диск предполагам.
Тоест, пак ще трябва да се отваря съединителя или направо да се сменя?
S_BANKOV
29-12-2017, 09:22
За да елиминираш вилката като възможност, която е много вероятна, вземи някакъв смазваш и проникваш спрей /не ползвай wd40 / има един спрей на мотип пише шок ойл. Пръскаш по вилката отгоре бавно да проникне спрея. Ако има промяна значи това ти е проблема.
Пробвах със спрея, но няма никакъв ефект.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.