Log in

View Full Version : Твърд педал на съединителя



gaiska
16-10-2017, 17:24
Здравейте! Проблемът ми е , че педала на съединителя е малко твърд. Миналата година сменях съединителя, преди 4-5 години съм сменил помпата и работния цилиндър, не губи течност, има я в казанчето, но педала си е твърд. Жена ми кара един Сеат, на който съединителя също е хидравличен, но педала е супер мек. Моля, ако някой знае дали при 155-цата това да е твърд педала е нормално, нека каже. Или ако не е нормално, то каква е причината за това? Благодаря!

Furious 155
16-10-2017, 22:55
Здравейте! Проблемът ми е , че педала на съединителя е малко твърд. Миналата година сменях съединителя, преди 4-5 години съм сменил помпата и работния цилиндър, не губи течност, има я в казанчето, но педала си е твърд. Жена ми кара един Сеат, на който съединителя също е хидравличен, но педала е супер мек. Моля, ако някой знае дали при 155-цата това да е твърд педала е нормално, нека каже. Или ако не е нормално, то каква е причината за това? Благодаря!
Причината е като на всеки такъв съединител - или лагерът се вкопава в пластините на притискателният диск или пластините на притискателният диск губят еластичност от загряване с времето и се втвърдяват. Или и двете заедно. :)
Нов съединител е лек като перо, когато смениш диск, лагер и притискател. НО като всяко нещо си има време на експлоатация.
Помня като смених моя, че при първото качване в колата, щях да пробия пода с левия крак. :) Сега е по-твърд и с времето става така...

gaiska
17-10-2017, 11:37
Моя го смених миналта година през март, но пак не омекна толкова, колкото на Сеат-а на жената например. Или пък ми калпав съединителя. Може ли да е от помпите?

cobra_11
17-10-2017, 12:31
Съединителя, комплект ли го смени? Не е изключено да си попаднал на менте. А от помпата и цилиндъра , няма да ти е твърд педала.

mordohy
17-10-2017, 14:20
Не се задълбочавайте чак толкова!
Просто смени маркуча между помпата и работния цилиндър:tooth:

mimouzunov
17-10-2017, 15:07
Не се задълбочавайте чак толкова!
Просто смени маркуча между помпата и работния цилиндър:tooth:

То там малко е тръбичка маи...

mordohy
17-10-2017, 17:11
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.

Furious 155
17-10-2017, 17:45
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.
Точно така - от помпата в купето върви маркуч и после преминава с тръбичка в работния цилиндър.

gaiska
18-10-2017, 08:18
Съединителя го сменях нов, с лагер комплект. Уж беше LUK. Иначе помпата съм я сменял преди 6-7 години. Незнам дали тоя маркуч, който излиза от нея ще е толкова зле, та да окаже такова влияние?!

mordohy
18-10-2017, 14:19
Съединителя го сменях нов, с лагер комплект. Уж беше LUK. Иначе помпата съм я сменял преди 6-7 години. Незнам дали тоя маркуч, който излиза от нея ще е толкова зле, та да окаже такова влияние?!
Абсолютно!
Тоя проблем съм го имал още на москвича, преди тридесет години.
Маркуча се разлага от вътре и започва да действа понякога даже като клапан.
Смени го и ще се учудиш колко много неща са зависели от него!

gaiska
19-10-2017, 17:54
Благодаря за съвета! А, дали има такива маркучи, които да се продават отделно от помпата?

gelle
19-10-2017, 19:01
Този маркуч едва ли ще го намериш нов.
Като сменях съединител, взех моя стария, който беше пред разпад и в една фирма занимаваща се с изработка на всякакви хидравлични маркучи ми направиха нов.
Вече повече от година карам с него и проблем не съм имал.

gaiska
20-10-2017, 07:06
Лесно ли се сваля маркуча и дали ще изтече много спирачна течност?

mimouzunov
20-10-2017, 10:28
Лесно ли се сваля маркуча и дали ще изтече много спирачна течност?

Аз пък се замислих леко.... Ако тоя маркуч е толкова зле не е ли редно след като се натисне съединителя и работния цилиндър се напълни някак с течност, да следва след това приплъзване на съединителя поради невъзможноста да се върне течноста нагоре към помпата/казанчето!?!?
Чичето по-горе постоянно говори за скапали се маркучи спирачни и тн, но аз на 155-ца несъм видял такова нещо..
(трябва да е било ужасно занемарено положението.. )

pace
20-10-2017, 11:55
Не може да няма маркуч!:hmm:
Между двигателя и купето не може да има само тръба.

Може,може...ще ти ги кажа последователно:педал-г. помпа-тръбичка-маркуч-д. помпа-вилка съединител...и те така

mordohy
20-10-2017, 18:09
Аз пък се замислих леко.... Ако тоя маркуч е толкова зле не е ли редно след като се натисне съединителя и работния цилиндър се напълни някак с течност, да следва след това приплъзване на съединителя поради невъзможноста да се върне течноста нагоре към помпата/казанчето!?!?
Чичето по-горе постоянно говори за скапали се маркучи спирачни и тн, но аз на 155-ца несъм видял такова нещо..
(трябва да е било ужасно занемарено положението.. )
Точно защото не сте виждали, трябва да ви го каже някой, който го е виждал.:pokey:

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:06 ----------


Може,може...ще ти ги кажа последователно:педал-г. помпа-тръбичка-маркуч-д. помпа-вилка съединител...и те така
Внимавай, че си ми наблизо!
Нали и ти го написа, че има маркуч между помпата и работния цилиндър?!
:roll2:

Бобби
21-10-2017, 00:02
Иван и Мимо са прави....никакъв маркуч, никви пет лева....лагера се е вкопал ....
Иво бас мое фанем, на по едно шуше...;)

mordohy
21-10-2017, 00:59
Иван и Мимо са прави....никакъв маркуч, никви пет лева....лагера се е вкопал ....
Иво бас мое фанем, на по едно шуше...;)
ΟΚ!
Ама човекът твърди, че скоро го е сменявал!
:cheers::cheers:

Dimicha
21-10-2017, 23:17
Да осера и аз малко темата - при мен при сменен съединител, пак беше твърд педала. Смених помпите и маркуча - омекна, но пак няма нищо общо с на един авер на бившио Гоуф.

gaiska
23-10-2017, 08:58
Съединителя е сменян миналата година. Сега имам друга кола и тази не съм я карал чак толкова много та да се вкопае лагера.

Бобби
24-10-2017, 00:33
Оценявайте, че Бобби ми се дърви!
Познаваме се от много близо.:pokey:
Не съм чак толкова толерантен с останалите!
Или махаите маркуча, или.... Ще донеса гроздовата, а после....
Щом се дървим е добре......лошо е като омекнем...:))

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:30 ----------


Съединителя е сменян миналата година. Сега имам друга кола и тази не съм я карал чак толкова много та да се вкопае лагера.
Виж сега може и да греша...ама ако има проблем в помпите или маркуча....педала няма да се дърви.....а тази течност трябва някъде да избие, педала да пропада и т.н...според мен....

mordohy
26-10-2017, 09:44
И що пък маркуча да има нещо общо с ракията?!?
А, кога ще носиш ракията?
Ми тя си е постоянно с мене!
Винаги има в наличност в Алфата.
Оставете майтапа, но истината е в тъпия маркуч

mimouzunov
26-10-2017, 16:10
Ми тя си е постоянно с мене!
Винаги има в наличност в Алфата.
Оставете майтапа, но истината е в тъпия маркуч

Ако маркуча е толкова зле, няма ли да увлича/приплъзва съединителя в първия момент след рязко отпускане на педала!?
При мен беше сравнително твърд педала, след смяна на комплект съединител в момента е съизмерим с на гуфнята (мек)...
Да добавя че мои алф е от най-първите и всичко що е маркучи е далеч от запушване/разлагане и тн...

Просто си мисля, че ако наистина е сдал багажа тоя маркуч и прави такова налягане за да се усеща при натиск с крак, следва като се пусне съединителя, работния цилиндър да е все още неразтоварен а от тук и лекото буксуване на съединителя...

mordohy
26-10-2017, 18:28
Ако маркуча е толкова зле, няма ли да увлича/приплъзва съединителя в първия момент след рязко отпускане на педала!?
При мен беше сравнително твърд педала, след смяна на комплект съединител в момента е съизмерим с на гуфнята (мек)...
Да добавя че мои алф е от най-първите и всичко що е маркучи е далеч от запушване/разлагане и тн...

Просто си мисля, че ако наистина е сдал багажа тоя маркуч и прави такова налягане за да се усеща при натиск с крак, следва като се пусне съединителя, работния цилиндър да е все още неразтоварен а от тук и лекото буксуване на съединителя...
Мимо, маркуча се цепи вътре на люспи. Ето защо педалът може да е твърд, а на обратният ход да е пъргав. Има и другия вариянт. Педалът мек, но трудно връща и приплъзва съединителя. И от това са сменени доста съединители.
Общият знаменател на преебания маркуч е:
Сменяваш дискове, помпи и лагер, а проблемът си остава. Има някакво подобрение, но нещата остават недоизказани, като след сутрешното кафе:dyrvo_v_kenefa:


От друга страна, гледай какъв кофти материал сме!
Способни сме да правим един тежък ремонт, какъвто се явява смяната на съединителя, но не искаме да приемем, че проблемът може да е за десет лева и половин-един час работа пред блока с някое крепки питие сега в студа.

Бобби
28-10-2017, 20:23
Проблема си остава, а истината е пиенето, може и във виното...:)))
Вкопал се е лагера....нека момчето смени маркуча и да каже.......а, Иво ще черпи...:))

gaiska
30-10-2017, 15:45
Колеги, смених този мелез между маркуч и тръба и достигнах до следните изводи:
Първо-маркуча не се сменя за един час, а за 4-5 часа, поне при мен е така.
Второ-педала на съединителя ми си остава толкова твърд, колкото и преди.
Ами това, връщам се в изходно положение. По принцип при заминал съединител педала е по-твурд. Сега остава или да е от помпата и цилиндъра или наистина да се е вкопал лагера. Само, че съединителя съм го сменял комплект през март миналата година. Толкова ли бързо да се е вкопал и такъв ли ментак ще да е бил този съединител? Вече незнам какво да правя. Всъщност и незнам колко мек трябва да е този педал.

mimouzunov
30-10-2017, 18:22
Колеги, смених този мелез между маркуч и тръба и достигнах до следните изводи:
Първо-маркуча не се сменя за един час, а за 4-5 часа, поне при мен е така.
Второ-педала на съединителя ми си остава толкова твърд, колкото и преди.
Ами това, връщам се в изходно положение. По принцип при заминал съединител педала е по-твурд. Сега остава или да е от помпата и цилиндъра или наистина да се е вкопал лагера. Само, че съединителя съм го сменял комплект през март миналата година. Толкова ли бързо да се е вкопал и такъв ли ментак ще да е бил този съединител? Вече незнам какво да правя. Всъщност и незнам колко мек трябва да е този педал.

След като го смени... Колко време изкара да е педала като хората!? При мен след смяната разликата е огромна и все още е такава (но е на малко километри)...
И един глуповат въпрос ама и такова съм виждал... Да не е обърнат феродовия диск при монтажа му!?

gaiska
31-10-2017, 09:19
След смяната на маркуча въобще не се промени твърдостта на педала. В монтажа на съединителя съм почти сигурен, че е както трябва.

mimouzunov
31-10-2017, 14:03
След смяната на маркуча въобще не се промени твърдостта на педала. В монтажа на съединителя съм почти сигурен, че е както трябва.

За съединителя говорех не за маркуча...

gaiska
31-10-2017, 15:48
След смяната на съединителя също не беше много по-мек педала. Една идея по-мек беше , но за няколко месеца. Възможно ли е помпата да не работи добре?

Dimicha
01-11-2017, 10:33
След смяната на съединителя също не беше много по-мек педала. Една идея по-мек беше , но за няколко месеца. Възможно ли е помпата да не работи добре?

Естествено, че е възможно, даже е твърде вероятно. И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.

Бобби
01-11-2017, 14:49
Ае, да не говорим глупости...при 155, ако съединителя е наред е мек като перце....елате да натиснете моя....на 25 години е колата.....не е като жтд-то.....там е мек за кратко....и то при всичко сменено.....:biker:

pace
01-11-2017, 15:55
И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.

Моя не се усещаше и преди и след смяна и така 6 години ;)

gaiska
01-11-2017, 21:21
Естествено, че е възможно, даже е твърде вероятно. И другото е, че просто на нашите самолети, съединителят си е твърд, факт.

Добре, а това значи ли , че говорим за помпата, а не за работния цилиндър, който е монтиран вяърху скоростната кутия? Или има вариант да е по-скоро цилиндъра , а не помпата? Въпроса ми накратко е кое да сменя, помпата или цилиндъра?

Dimicha
01-11-2017, 23:15
Добре, а това значи ли , че говорим за помпата, а не за работния цилиндър, който е монтиран вяърху скоростната кутия? Или има вариант да е по-скоро цилиндъра , а не помпата? Въпроса ми накратко е кое да сменя, помпата или цилиндъра?

Мен ако питаш - смени ги и двете. Общата им цена е около 100 лв., но си гарантираш, че всичко е изрядно и си спестяваш времето от евентуална втора занимавка.


Ае, да не говорим глупости...при 155, ако съединителя е наред е мек като перце....елате да натиснете моя....на 25 години е колата.....не е като жтд-то.....там е мек за кратко....и то при всичко сменено.....:biker:

Алфа 155 jtd няма, има TD. Казах си мнението и не го приемам за "глупост", защото съм сменил комплект съединител, после помпи и маркуч и пак е значително по-твърд дори от Фиат Брава, дето е с жило. Айде да си имаме уважението.

gaiska
01-11-2017, 23:52
Ясно е, че хубаво и двете да се сменят, но това съм го правил преди 6-7 години. С менте частите в България не се съмнявам, че може пак да са си отишли. Само, че смяната на цилиндъра си беше истинско приключение и сякаш не ми се ще отново да го правя, поне засега. По ми се занимава с помпата, че ми се вижда по-лесната част.

mimouzunov
02-11-2017, 07:33
Ясно е, че хубаво и двете да се сменят, но това съм го правил преди 6-7 години. С менте частите в България не се съмнявам, че може пак да са си отишли. Само, че смяната на цилиндъра си беше истинско приключение и сякаш не ми се ще отново да го правя, поне засега. По ми се занимава с помпата, че ми се вижда по-лесната част.

Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...

gaiska
02-11-2017, 11:28
Искаш да кажеш, че може да са твърди самите пластини или да се е вкопал лагера?

Бобби
03-11-2017, 00:51
Мен ако питаш - смени ги и двете. Общата им цена е около 100 лв., но си гарантираш, че всичко е изрядно и си спестяваш времето от евентуална втора занимавка.



Алфа 155 jtd няма, има TD. Казах си мнението и не го приемам за "глупост", защото съм сменил комплект съединител, после помпи и маркуч и пак е значително по-твърд дори от Фиат Брава, дето е с жило. Айде да си имаме уважението.
:)))....говорех за 156, но както и да е....ако ви слуша момчето ще има проба, грешка.....ако е твърд съединителя се дължи на механика, не на хидравлика....колко пъти трябва да го повтарям...той и Мимо го каза, ама вие си знаете едно и също без резултат....бил винаги твърд....глупости....

---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:46 ----------


Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...
А ..е това е......

---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------


Искаш да кажеш, че може да са твърди самите пластини или да се е вкопал лагера?
Много добре го каза, ама вие се ровите в помпи и маркучи....и каква излезе тя........?

Може съединителя дет си го монтирал скоро да е менте или неправилно монтиран......грешката е в механиката.....

---------- Post added at 22:51 ---------- Previous post was at 22:49 ----------

п.п....
Търся Иво с ракията, за да види, че и с нацепен маркуч,
мое му източим бурето...:)))

mordohy
03-11-2017, 14:19
Тука съм , но това не означава, че няма да убиеш мезето!
Ха да видим какво ще се окаже накрая!

Бобби
04-11-2017, 00:22
Тука съм , но това не означава, че няма да убиеш мезето!
Ха да видим какво ще се окаже накрая!
Е какво чакаш...той момчето смени маркуча и пак дърво...давай ракията, че се разсъхнах...:))

gaiska
04-11-2017, 17:57
Благодаря на всички за отговорите и идеите. След като ми гръмнаха колекторите, съединителя е на втори план. Ако въобще реша да я правя колата.

Dimicha
04-11-2017, 20:20
:)))....говорех за 156, но както и да е....ако ви слуша момчето ще има проба, грешка.....ако е твърд съединителя се дължи на механика, не на хидравлика....колко пъти трябва да го повтарям...той и Мимо го каза, ама вие си знаете едно и също без резултат....бил винаги твърд....глупости....

Колега, дори да си прав, смятам в тия неща трябва да има логика на действие. При положение, че човекът си е сменил съединителя, а не е сменил хидравличните истории около него, кое е по-енергоемко и не на последно място по-евтино - да си разглоби отново половината кола или да смени две тъпи помпи за 100 лв и един маркуч за 10, па тогава, ако продължава да има проблем, да разглабя. А ако свали скоростите, смени притискателя и след това съединителят му пак не е от най-леките, какво ще кажеш?

Scrapera
04-11-2017, 22:40
Аз пък смятам че "тежината" идва от нещо м-у скоростите и двигателя... Помпа и работен цилиндър като се скапят, просто си протичат...

Точно така, обикновено цилиндърчето протича, а когато се скапе помпата, започва да пропада педала, и да не се връща.
В случай, че нито една от двете хипотези не е налице, и помата, и цилиндъра, се считат за изправни.
Няма как да допринесат за твърд педал.

mimouzunov
06-11-2017, 11:30
Колега, дори да си прав, смятам в тия неща трябва да има логика на действие. При положение, че човекът си е сменил съединителя, а не е сменил хидравличните истории около него, кое е по-енергоемко и не на последно място по-евтино - да си разглоби отново половината кола или да смени две тъпи помпи за 100 лв и един маркуч за 10, па тогава, ако продължава да има проблем, да разглабя. А ако свали скоростите, смени притискателя и след това съединителят му пак не е от най-леките, какво ще кажеш?

Замисли се и ти.... Ако хидравличната част заяждаше толкова че да се усеща осезаемо при натиск с крак, дали същата система ще може да се саморазтоварва!?
Толкова ли не се сети никои да хване и да разкачи маркучи или там тръби и да се опита на ръка да мръдне помпи и разни там работни цилиндри за да се види че те си изпълняват заданието адекватно без да заяждат!?
Самото устроиство на помпата и работния цилиндър отхвърля възможноста същите да работят и редом с това да заяждат само в посока натиск. Скапят ли се тея елементи протичат и това е. Виждал съм и току що монтирани скорости/съединители да издават яки скърцащи звуци или да неможе да се включи на скорост или да приплъзват и какво ли не... Еи и някъде по-нагоре в темата със снимките от сервиза на Румен имаше сниман съединител сложен наопаки (примерно).
Това че колегата го е сменил... изобщо не значи че проблема не е точно там. Не е приятно свалянето на скоростите, но само така ще се разбере точно къде е проблема (според мен)...

mordohy
06-11-2017, 20:06
На Мимо му турям един плюс, но с едно уточнение. Само от маркуча може да стане твърд педала от хидравличната система.
Понеже колегата твърдеше, че със съединителя всичко е наред, то аз се насочих към маркуча.
Видяло се е, че пак ще се натряскаме, но това с разложеният маркуч го запомнете!!!:grandpa:

gaiska
06-11-2017, 20:55
Да, прав си! Наистина съм сменил съединителя и все още не вярвам да е неправилен монтаж. Виж за менте-да. Като споменахте тогава за маркуча и на мен ми се стори логично.

lordliness
06-11-2017, 21:34
Да, прав си! Наистина съм сменил съединителя и все още не вярвам да е неправилен монтаж. Виж за менте-да. Като споменахте тогава за маркуча и на мен ми се стори логично.

Вилката движеше ли се леко като го сменя?

gaiska
06-11-2017, 23:28
Незнам, не съм присъствал на смяната.

gaiska
15-12-2017, 13:00
Вилката движеше ли се леко като го сменя?

Има вариант да не се е движела лесно ли?

gaiska
18-12-2017, 19:32
Колеги, възмжно ли е, ако не се движи вилката леко, да е по-тежко натискането на педала?

mimouzunov
19-12-2017, 17:27
Колеги, възмжно ли е, ако не се движи вилката леко, да е по-тежко натискането на педала?

За възможно е възможно, макар и според мен много малко вероятно...
Самата вилка/желязо е един лост които предава натиска на аксиалния лагер.
Нещо друго е, нещо по притискателния диск предполагам.

gaiska
29-12-2017, 00:56
Тоест, пак ще трябва да се отваря съединителя или направо да се сменя?

S_BANKOV
29-12-2017, 09:22
За да елиминираш вилката като възможност, която е много вероятна, вземи някакъв смазваш и проникваш спрей /не ползвай wd40 / има един спрей на мотип пише шок ойл. Пръскаш по вилката отгоре бавно да проникне спрея. Ако има промяна значи това ти е проблема.

gaiska
04-01-2018, 21:23
Пробвах със спрея, но няма никакъв ефект.