PDA

View Full Version : Трудно палене



gaiska
01-11-2017, 22:33
Напоследък май ме врухлетяха доста проблеми. От известно време за да запаля трябваше да завъртя поне 5-6 пъти и палеше. Сега, като тръгна да паля, стартера върти и след 5-6 завъртания се чува едно паткане във всумакателните колектори и, ако не са добре хванати гумените маншончета, колекторите почти изскачат от блока. Намествам ги дозатягам скобите и колата пали. При гасене и минаване на около 15-ина минути процедурата се повтаря. Ако съм я загасил колата и запаля след не повече от 10 минути, колата пали без проблем. В движение нама никакъв проблем и върви добре. Моля, ако някой има идея, да я споделя!

mimouzunov
02-11-2017, 07:41
Напоследък май ме врухлетяха доста проблеми. От известно време за да запаля трябваше да завъртя поне 5-6 пъти и палеше. Сега, като тръгна да паля, стартера върти и след 5-6 завъртания се чува едно паткане във всумакателните колектори и, ако не са добре хванати гумените маншончета, колекторите почти изскачат от блока. Намествам ги дозатягам скобите и колата пали. При гасене и минаване на около 15-ина минути процедурата се повтаря. Ако съм я загасил колата и запаля след не повече от 10 минути, колата пали без проблем. В движение нама никакъв проблем и върви добре. Моля, ако някой има идея, да я споделя!

Газ има ли!?
Стандартните неща може да загледаш а именно:
Пропуск на въздух след дебитомера + разните му там вакумни маркучи по колектора. Ниско налягане на горивото и разни такива...

mordohy
02-11-2017, 08:36
Ако е на газ, изпарителя е за боклука. Иначе бобини , кабели и свещи с голям луфт.

gaiska
02-11-2017, 11:25
Сменил съм всичко по запалителната система през последните две години. Също съм сменил и мембрани на изпарители. Съмнявам се за разтегната верига, че наистина все едно се получава детонация във всмукателните колектори.

gaiska
02-11-2017, 22:36
Днес реших малко да поогледам в коша на мотора и установих, че след като изгася двигателя се чува за около десетина секунди едно съскане и накрая леко придвижване. Сякаш е смучене или изпускане на въздух, но не мога да определя с точност откъде е.

Бобби
03-11-2017, 08:34
Виж сега, ако пука в смукателният колектор е бедна горивна смес......преди години имах този проблем, но само като намалее горивото в резервоара.....оказа се скъсан маркуч между помпата и една серпентина.....вътре в резервоара....
Извади кошницата с помпата и виж как стоят нещата там!

---------- Post added at 06:34 ---------- Previous post was at 06:33 ----------

п.п...говоря за работа на бензин, от газ ич не отбирам....

mimouzunov
03-11-2017, 11:28
Днес реших малко да поогледам в коша на мотора и установих, че след като изгася двигателя се чува за около десетина секунди едно съскане и накрая леко придвижване. Сякаш е смучене или изпускане на въздух, но не мога да определя с точност откъде е.

Провери си газовия клапан дали е изправен!
Има вероятност да се изпуска газ през изпарителя в смукателния колектор!!
От там ще имаш лошо първо палене и проблеми!

gaiska
03-11-2017, 12:17
Ако газовия клапан е нехерметичен, то не би ли трябвало редуктор-изпарителя да спира газта към колекторите, защото той отваря по температура?

ecotronic
03-11-2017, 13:05
При определена температура се подава напрежение на клапана за да отвори, но ако той изпуска, си изпуска и без това напрежение.

Каква е газовата уредба - класическа или инжекция?

gaiska
03-11-2017, 13:35
Газов инжекцион на БРЦ

ecotronic
03-11-2017, 14:06
В такъв случай е малко вероятно обгазяване на колектора да се получава заради пропускащ клапан, щото след него ще трябва да пропуска и някой инжектор.

Но това не отхвърля тезата с обгазяването. То може да става през вакуумния маркуч на изпарителя.

За да потвърдиш или отхвърлиш това предположение, извади въпросния маркуч непосредствено след като загасиш мотора и след няколкото часа престой, го постави отново и виж дали има разлика в студения старт.

gaiska
03-11-2017, 15:03
За съжаление колеги, току що реших да я запаля колата и всмукателните колектори гръмнаха. Сега вече нямам колектори. Дали са заминали и гумените маншончета? Сега ще трябва да си търся и колектори преди да правя каквото и да е.

Бобби
04-11-2017, 00:25
Е това е лечение по интернет....да беше отишъл при Робигаз от форума по евтино щеше да ти излезе...;)

ocultist
04-11-2017, 13:53
Тези дни водих кореспонденция с колегата the_crazy_driver има алуминиев колектор комплект с гумите и ми обяви прилична цена. Пусни му едно лично, просто на мен ми трябваха само гумите, а той иска да го продаде цял.

gaiska
04-11-2017, 15:54
Е това е лечение по интернет....да беше отишъл при Робигаз от форума по евтино щеше да ти излезе...;)

Може би си прав за Роби, но из нашия вилает съм обиколил десетки газаджии. Толкова ли един не позна какво е. А пък и не съм сигурен, че проблема е в газта. Проверих си инжекторите-те не изпускат, проверих и вакуума-и той не изпуска. Как ще се взриви газова смес в колекторите, като няма откъде да се напълная с газ, защото колата пали на бензин. Освен да е от центровката-разтегната верига и неправилно газорапределение?!

---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:50 ----------


Тези дни водих кореспонденция с колегата the_crazy_driver има алуминиев колектор комплект с гумите и ми обяви прилична цена. Пусни му едно лично, просто на мен ми трябваха само гумите, а той иска да го продаде цял.
Дали са еднакви неговите с 1,8 8 клапановия мотор?

ecotronic
04-11-2017, 15:55
Има откъде да се напълни газ в колектора и това вече ти бе обяснено.
Трудното палене и експлозията е много вероятно да говорят именно за това.

gaiska
04-11-2017, 16:19
Нали съм ги проверил тези неща и не изпускат. Единствено газ може да влезе или през вакуума или през инжекторите. Друга връзка на колекторите с газта няма.

gaiska
04-11-2017, 17:53
Някой би ли могъл да ми каже възможно ли е тази беля да е от разтегната верига? Мисля, че газовата засега мога да я изключа, като вероятност за проблема, но ако някой има съмнение в нея, нека каже.

gaiska
05-11-2017, 11:46
Колеги, имате ли представа дали може да е от рзтегната верига и как да го проверя без да я карам на майстор?

TRENDi
05-11-2017, 14:18
Колеги, имате ли представа дали може да е от рзтегната верига и как да го проверя без да я карам на майстор?

По скоро - не. По газоразпределението, ако е проблем в него, може да е от не добре затварящ всукателен клапан.
По-вероятно е да е от свещи, прехвърлящи кабели или бобини.

gaiska
05-11-2017, 14:35
Кабели и свещи със сменял преди година и половина, бобини и комутатори смених за проба от старата ми 155-ца, която е в небитието вече. Все същото си остава. Затова си мислех да не е нещо от газоразпределението и да се запалва част от сместта в колекторите. Както и ти казваш клапан или неправилна центровка.

ivopifeca
05-11-2017, 15:33
Кабели и свещи със сменял преди година и половина, бобини и комутатори смених за проба от старата ми 155-ца, която е в небитието вече. Все същото си остава. Затова си мислех да не е нещо от газоразпределението и да се запалва част от сместта в колекторите. Както и ти казваш клапан или неправилна центровка.
Колега...преди година и половина си ги сменял.Аз на последната ми АЛФА-75,свещи сменявах на няколко месеца,като почва да ми прекъсва,директно отивах и купувах 4 нови свещи и се оправяше-бачкаше как требва.При тия ментаци на пазара....Отначало се метах на скъпи,в последствие купувах от по евтини,същата работа.Моя съвет,купи едни нови свещи и ги бодни,не купувай от скъпи марки,само им виж луфтовете-нагласи ги.Успех!

gaiska
05-11-2017, 18:36
Благодаря! Някой, който е свалял всмукателни колектори нека каже как се демонтират от стойката. Вакуумите ги разчистих, но тези болтове, които държат колекторите на стойката са ми много навътре и не мога да стигна до тях. Освен тези болтове да се развиват отдолу на канал. Но ми се струва, че и оттам няма подход.

TRENDi
05-11-2017, 21:55
Аз не развивам 2-та болта на стойката, а го вадя направо с нея. Един болт има долу, който я държи за планката на стартера/трябва да пристъпиш към развиването му от към десния рог/ и 1 болт челно е хванат към главата. След 1-вото ми някогашно сваляне - резнах направо на тая стойка цялото рамо към този челен шибан болт. Сега развивам само долния - тампона с неговите си 2 към колектора не го пипам. Дано ме разбра, че рових из архивите, но не намерих картинки с тая планка.
Принципно може и с 2-та болта на тампона - като така стойката остава, но на мен ми беше много по тегаво по този начин/Mimouzunov така го сваля/.
И да, колегата с мнението за новите части е прав. И аз го ядох така с кабели - МагнетМарели - чистак-бърсак и прехвърляха по между си, заеби.

mimouzunov
05-11-2017, 23:02
Аз не развивам 2-та болта на стойката, а го вадя направо с нея. Един болт има долу, който я държи за планката на стартера/трябва да пристъпиш към развиването му от към десния рог/ и 1 болт челно е хванат към главата. След 1-вото ми някогашно сваляне - резнах направо на тая стойка цялото рамо към този челен шибан болт. Сега развивам само долния - тампона с неговите си 2 към колектора не го пипам. Дано ме разбра, че рових из архивите, но не намерих картинки с тая планка.
Принципно може и с 2-та болта на тампона - като така стойката остава, но на мен ми беше много по тегаво по този начин/Mimouzunov така го сваля/.
И да, колегата с мнението за новите части е прав. И аз го ядох така с кабели - МагнетМарели - чистак-бърсак и прехвърляха по между си, заеби.


Помня го това с колектора... След 2-3 сваляния се свиква и не е толкова проблемно (късо ключе с вградена тресчотка помага по спомени)...
Според мен от отпусната/разхлабена верига няма как да ги прави тея аномалии/гърмежи! Лично съм си презацепвал валове и вериги и какво ли не по главата, но гърмежи няма как да причиниш!

mordohy
06-11-2017, 10:16
Мерил ли си компресията, защото с това се почва. Да не се окаже, че моторът е умрял. Да има изгорели клапани. Тогава нищо друго не помага, освен ремонт на главата.

gaiska
06-11-2017, 12:50
Ремонт на глава правих миналата година, но както и за съединителя, не съм убеден в качеството . Що се отнася до колекторите, ги монтирате само отгоре, без канал, и бъркате под тях за двата болта на стойката?

mimouzunov
06-11-2017, 12:52
Ремонт на глава правих миналата година, но както и за съединителя, не съм убеден в качеството . Що се отнася до колекторите, ги монтирате само отгоре, без канал, и бъркате под тях за двата болта на стойката?

Сомо отгоре...

gaiska
06-11-2017, 15:37
Гръмналия го разпарчетосах и пак видях зор, та на здравия незнам. Събота или неделя ще пробвам, пък ще видим дали ще стане нещо.

Furious 155
07-11-2017, 07:59
Благодаря! Някой, който е свалял всмукателни колектори нека каже как се демонтират от стойката. Вакуумите ги разчистих, но тези болтове, които държат колекторите на стойката са ми много навътре и не мога да стигна до тях. Освен тези болтове да се развиват отдолу на канал. Но ми се струва, че и оттам няма подход.
На канал можеш да ги отвиеш отдолу и повече да не ги завиваш. :) Но си трябват две удължения от дългите мисля, че да стигнеш чак горе с тях.

gaiska
07-11-2017, 19:02
За свалянето ги свалих. Ще видя как ще го слагам новия колектор. Дано да успея само отгоре, че отдолу ми се вижда невъзможно. Да не говорим, че и в момента нямам достъп до канал.

mimouzunov
07-11-2017, 22:12
За свалянето ги свалих. Ще видя как ще го слагам новия колектор. Дано да успея само отгоре, че отдолу ми се вижда невъзможно. Да не говорим, че и в момента нямам достъп до канал.

Всичко се маха и слага отгоре, правено е многократно!
( в това число и бензиновите щуротии и вакумните маркучи)

Доста пъти се вади единия вакумен маркуч при мен (от дошлото налягане), но от гърмеж също може да излезне а от там да дърпа въздух което да се отрази на работата на двигателя!

gaiska
08-11-2017, 06:59
Като спомена за вакууми, дали е възможно да е прецакан вакуумния регулатор за налягането на горивото и от там да се получава натичане на бензин и това запалване в колекторите?

Furious 155
08-11-2017, 09:10
Като спомена за вакууми, дали е възможно да е прецакан вакуумния регулатор за налягането на горивото и от там да се получава натичане на бензин и това запалване в колекторите?
Ако е пробила мембраната ще има много бензин и няма да се само на палене проблемна.
Обикновенно пукане във всмукателен колектор е от бедна смес, а ако гърми в гърнетата е от богата смес. Всичко това, ако няма проблеми с газоразпределението откъм валове и зацепване.

gaiska
08-11-2017, 12:03
Може. При мен е само при палене и ако студена я изфорсирам на бензин. Иначе като загрее никакъв проблем.

Scrapera
08-11-2017, 13:35
Точно така, пукането в колектора е от бедна смес.
Ако имаш проблеми с паленето, не задържа обороти, и трябва да я палиш втори път, след това студена не се форсира, забива муцуната, не върви, пука, и когато загрее се оправя напълно - това са мръсни дюзи!
Чистиш ги професионално и колата дори зимата в най-големия студ може да я подкараш веднага, студена, без да забива муцуната и да пука.

gaiska
08-11-2017, 17:25
Точно така, пукането в колектора е от бедна смес.
Ако имаш проблеми с паленето, не задържа обороти, и трябва да я палиш втори път, след това студена не се форсира, забива муцуната, не върви, пука, и когато загрее се оправя напълно - това са мръсни дюзи!
Чистиш ги професионално и колата дори зимата в най-големия студ може да я подкараш веднага, студена, без да забива муцуната и да пука.

Може и така да е, но миналата година ги чистих дюзите. След това чистене пак си остана трудното палене но тогава не пукаше.

Furious 155
08-11-2017, 21:03
Може и така да е, но миналата година ги чистих дюзите. След това чистене пак си остана трудното палене но тогава не пукаше.
Аз имам един комплект инжектори, които ми ги чистиха и колата започна да пали с тях с много въртене. Иначе като запали всичко е ок и се кара нормално, но паленето беше мъка за стартер и акумулатор.

Dimicha
08-11-2017, 23:22
Като спомена за вакууми, дали е възможно да е прецакан вакуумния регулатор за налягането на горивото и от там да се получава натичане на бензин и това запалване в колекторите?

При мен имаше друг проблем с вакуумния регулатор и по-точно с другата джаджа, която прилича на него - гасителя на импулси. Беше му изкривено щуцерчето и смучеше въздух от там яко.

Furious 155
09-11-2017, 00:42
При мен имаше друг проблем с вакуумния регулатор и по-точно с другата джаджа, която прилича на него - гасителя на импулси. Беше му изкривено щуцерчето и смучеше въздух от там яко.по-скоро се е изливал бензин оттам, ако е било с нарушена цялост... и си губел налягане.

gaiska
09-11-2017, 06:41
Furious 155, искаш да кажеш, че може да не са ги изчистили инйекторите както трябва ли? Аз имам един комплект от старата колица, но не са чистени. Мога за проба да ги сложа тях, без да ги чистя?

Furious 155
09-11-2017, 08:59
Furious 155, искаш да кажеш, че може да не са ги изчистили инйекторите както трябва ли? Аз имам един комплект от старата колица, но не са чистени. Мога за проба да ги сложа тях, без да ги чистя?
Пробвай с друг читав комплект. Незнам как са ги чистили моите, но с тези инжектори колата палеше с много въртене. Иначе после си вървеше съвсем нормално. Даже още си ги пазя 4-те. Те ми бяха оригинално на колата.

Dimicha
10-11-2017, 21:38
по-скоро се е изливал бензин оттам, ако е било с нарушена цялост... и си губел налягане.
Не, не, въздух си смучеше...мислиш ли че не пробвах с уста да надуя маркучето :native:

gaiska
12-11-2017, 14:50
Колеги, смених колекторите и колата запали без проблем. Само, че докато слагах колекторите реших да направя и някои други неща-къде с причина, къде без причина. Та, оказа се, че имам само две читави дюзи и ги сложих на първи и втори цилиндър. Освен това, смених и вакумните маркучи на регулатора на налягане на бензина, на газовата също и едно бензиново маркуче, което връща бензина от рейката. Реших да проверя и свещите и се оказа, че всичките са с керемидено кафеникав цвят. Все пак бяха ми останали 4 нови свещи и смених тези, на които ми се стори, че разстоянието между полюса и електрода е по-голямо. След всичко това сега незнам откъде може да е дошло взривяването на колекторите. Все пак си остана това трудно форсиране на бензин, докато колата още е студена. Реших, без да знам дали трябва или не, да проверя съпротивлението на температурния датчик, който е сложен на термостата. При 20 градуса температура на водата съпротивлението беше 2,1 килоома, а пише, че трябва да е 2,5 килоома. Това дали е прекалено голяма разлика и трябва да го сменям?

mordohy
12-11-2017, 22:42
Колеги, смених колекторите и колата запали без проблем. Само, че докато слагах колекторите реших да направя и някои други неща-къде с причина, къде без причина. Та, оказа се, че имам само две читави дюзи и ги сложих на първи и втори цилиндър. Освен това, смених и вакумните маркучи на регулатора на налягане на бензина, на газовата също и едно бензиново маркуче, което връща бензина от рейката. Реших да проверя и свещите и се оказа, че всичките са с керемидено кафеникав цвят. Все пак бяха ми останали 4 нови свещи и смених тези, на които ми се стори, че разстоянието между полюса и електрода е по-голямо. След всичко това сега незнам откъде може да е дошло взривяването на колекторите. Все пак си остана това трудно форсиране на бензин, докато колата още е студена. Реших, без да знам дали трябва или не, да проверя съпротивлението на температурния датчик, който е сложен на термостата. При 20 градуса температура на водата съпротивлението беше 2,1 килоома, а пише, че трябва да е 2,5 килоома. Това дали е прекалено голяма разлика и трябва да го сменям?
Преди да ръчкаш там си калибрирай уреда. Тоест, свери го с някое съпротивление с близко съпротивление. Иначе имаш право да се съмняваш

gaiska
13-11-2017, 09:56
Уреда ми е калибриране, но въпроса ми е дали тези 400 ома са толкова голямо отклонение, та да сменям датчика.

ecotronic
13-11-2017, 11:54
Нямам каталожни данни за моя датчик, но стойностите, които съм мерил са:

2,18 килоОма при 26 гр.

234 Ома при 90 гр.

Това прави 30,4 Ома/градус.

Т.е - 400 Ома съответстват на 13,2 гр. разлика.

Не е малко, но не е и много.

Накратко - ако си сигурен в каталожните данни и в измерването, няма да е излишно да смениш датчика.

gaiska
13-11-2017, 13:21
Незнам дали са фатални тези 400 ома, но не пречи да го сменя този датчик. Иначе тези 2,5 килоома при 20 градуса съм ги взел от пдф ръководството.

ecotronic
13-11-2017, 13:32
Температурата с какво си я мерил?
Направи още едно измерване при друга температура за да хванеш наклона на характеристиката. Тя е общо взето линейна. Така ще можеш да сметнеш съпротивлението, което следва да измериш в магазина при съответната температура.

gaiska
13-11-2017, 22:46
То в магазина съпротивлението ще е близко до това при 20 градуса.

Scrapera
14-11-2017, 11:55
Не вярвам да е заминал датчика.
Когато замине обикновено на диагностика се вижда -30 градуса, колата както си стои загряла на място, се форсира до 3000об (!)
Ако има чек, светва, и записва грешка 1214 ECT sensor.
Два пъти ми е заминавал, и двата пъти тези симптопи.
Eдиния път беше чисто нов БОШ на една година.
Сложих втора употреба, вече трета година е без проблем.

gaiska
14-11-2017, 21:31
Аз нямам чек и незнам дали някъде се записват грешки. Иначе не се форсира колата, но незнам дали това е само симптома, който показва, че датчика е заминал.

Бобби
15-11-2017, 01:08
Температурният датчик може да ти качи само малко разхода на бензин и толкова......не влияе на форсирането....ако искаш го смени....някъде към 12 лева е....не повече....не знам, какво толкова го умувате....

gaiska
15-11-2017, 22:12
Температурният датчик може да ти качи само малко разхода на бензин и толкова......не влияе на форсирането....ако искаш го смени....някъде към 12 лева е....не повече....не знам, какво толкова го умувате....

А, каква може да е причината за това трудно форсиране при студена кола?

Бобби
16-11-2017, 00:44
А, каква може да е причината за това трудно форсиране при студена кола?
Аз не съм автомобилен механик....просто говоря като дългогодишен собственик на модела......козата си сака пръч, другото са само догадки...проба грешка и т.н....
Например моята когато е студена върви и дърпа по осезаемо в сравнение когато е загряла или дълго юркана....

gaiska
16-11-2017, 07:02
Ок, благодаря. Карам я така, докато може.

mimouzunov
16-11-2017, 13:47
Ок, благодаря. Карам я така, докато може.

Опиши добре проблема ( и кога се е появил) какво е сменено и тн...

gaiska
19-11-2017, 15:28
Не мога да се сетя точно откога датира проблема и какъв беше точно в началото. Те бяха доста неща и сменяйки по нещо част от проблема изчезваше или се превръщаше в друг. Сега проблема се състои в по-продължителното въртене при палене, когато е по-топла колата и при трудното изфорсиране при студена. Досега за решаването на тези проблеми съм сменял дебитомер, дюзи, кабели, свещи, бобини, комутатори, като само кабелите и свещите бяха нови. Другите части са втора ръка от уж работещи коли.

gaiska
24-11-2017, 22:50
Чудя се, защо, като я паля сутрин пали веднага, а като я загася след каране и минат десетина 15 минути пали след по-продължително въртене. Като е студена при форсиране освен, че се форсира трудно, се чува едно пукане, но май че не е от колекторите а някъде вътре в двигателя. Все едно някаква детонация вътре. Обърне ли на газ всичко се оправя и все едно е друга кола. Не е от натичане на газ, проверявах. Мислех си за клапан и да изгаря част от сместта във всмукателните колектори, но правих глава преди година и половина. То и тогава не се оправи проблема де. Освен сега да имам проблеми с хлабината на някой клапан и да не затваря добре. Да натича бензин не ми се вярва, защото и сутринта нямаше да пали лесно. Другото, което не съм проверявал и незнам дали има връзка е датчика на коляновия вал. Не съм много сигурен за неговата роля в този проблем. Много неща нахвърлих и ако някой се сеща за причина, моля да пише.

italfen
25-11-2017, 07:58
Чудя се, защо, като я паля сутрин пали веднага, а като я загася след каране и минат десетина 15 минути пали след по-продължително въртене. Като е студена при форсиране освен, че се форсира трудно, се чува едно пукане, но май че не е от колекторите а някъде вътре в двигателя. Все едно някаква детонация вътре. Обърне ли на газ всичко се оправя и все едно е друга кола. Не е от натичане на газ, проверявах. Мислех си за клапан и да изгаря част от сместта във всмукателните колектори, но правих глава преди година и половина. То и тогава не се оправи проблема де. Освен сега да имам проблеми с хлабината на някой клапан и да не затваря добре. Да натича бензин не ми се вярва, защото и сутринта нямаше да пали лесно. Другото, което не съм проверявал и незнам дали има връзка е датчика на коляновия вал. Не съм много сигурен за неговата роля в този проблем. Много неща нахвърлих и ако някой се сеща за причина, моля да пише.
Отиди при колегата Роби, понеже имах абслолютно същият проблем и се оказа газов инжектор за смяна. Покарай 1 ден на бензин и пробвай на следващият ден да запалиш колата. Ако пали и върви добре на бензин - 100% проблема ти е от газовото!

gaiska
25-11-2017, 16:15
Според теб инжектора пропуска газ ли? Защото колата има проблем основно на бензин. Като ми свърши газта нали пак карам на бензин и ако не съм заредил вечерта на другия ден без да има газ пак пали лесно, форсира се с тътени и като покарам и я загася след 10 минути върти по-дълго за да запали.

gaiska
26-11-2017, 16:30
Колеги, за импулсния датчик на коляновия вал какво ще кажете? Може ли като е загряла това трудно палене да идва от него?

Furious 155
26-11-2017, 17:19
Колеги, за импулсния датчик на коляновия вал какво ще кажете? Може ли като е загряла това трудно палене да идва от него?
Според мен - не. Той или работи или не. Без него няма искра от свещите.

gaiska
26-11-2017, 23:59
А, има ли вариант да се подава искра не когато трябва и да има изгаряне във всмукателните колектори? Защото нещо такова ми се струва, че се получава. Искрата сякаш се подава, когато всмукателните клапани са отворени и се получават детонации в колкторите. Това не зависи ли от датчика на коляновия вал или бъркам?

Бобби
28-11-2017, 01:31
Пак ще те попитам...тези детонации само на бензин ли са в смукателният колектор....?...ако е така....то вариантите са бедна горивна смес, износени разпределителни валове или проблем в смукателните клапани....доколкото разбирам казвам....но ти е време за доктор, преди да си гръмнал още някой колектор...
п.п..ако подава искра при отворени клапани....колата изобщо няма да работи....

mimouzunov
28-11-2017, 17:55
А, има ли вариант да се подава искра не когато трябва и да има изгаряне във всмукателните колектори? Защото нещо такова ми се струва, че се получава. Искрата сякаш се подава, когато всмукателните клапани са отворени и се получават детонации в колкторите. Това не зависи ли от датчика на коляновия вал или бъркам?

Може за идеята да хванеш и да изключиш единия комутатор еи така да видиш как е с 4 свещи само...

След ден два обратното, включваш изключения а спираш другия да видиш резултата...
Подозирам че ще има разлика.

don_pepone
28-11-2017, 23:39
Привет
Първо да попитам дали е пробвано да се откачи акумулатора и да се покара после само на бенз 2-3 дни за да се види тогава каква е хавата,че това ми намирисва на много омазани бензинови адаптации (не питайте откъде знам)
Второ Дебиломера проверяван ли е какви стойности дава при празен ход и при 3 хил оборота

gaiska
01-12-2017, 10:46
Пак ще те попитам...тези детонации само на бензин ли са в смукателният колектор....?...ако е така....то вариантите са бедна горивна смес, износени разпределителни валове или проблем в смукателните клапани....доколкото разбирам казвам....но ти е време за доктор, преди да си гръмнал още някой колектор...
п.п..ако подава искра при отворени клапани....колата изобщо няма да работи....

Само на бензин го прави. Ако е бедна сместа, от какво може да е? Иначе от три години съм по доктори и нищо.

---------- Post added at 08:46 ---------- Previous post was at 08:42 ----------


Може за идеята да хванеш и да изключиш единия комутатор еи така да видиш как е с 4 свещи само...

След ден два обратното, включваш изключения а спираш другия да видиш резултата...
Подозирам че ще има разлика.

Извинявай, но не разбирам идеята. Искаш да кажеш, че ако е само с един включен комутатор ще разбера дали работи ли? И се съмняваш в комутатор ли?

gaiska
01-12-2017, 11:18
Привет
Първо да попитам дали е пробвано да се откачи акумулатора и да се покара после само на бенз 2-3 дни за да се види тогава каква е хавата,че това ми намирисва на много омазани бензинови адаптации (не питайте откъде знам)
Второ Дебиломера проверяван ли е какви стойности дава при празен ход и при 3 хил оборота

Карал съм на бензин след откачен акумулатор, но няма ефект. Дебитомер не е проверяван, защото незнам как, а явно че и майсторите не знаят.

mimouzunov
01-12-2017, 12:14
Само на бензин го прави. Ако е бедна сместа, от какво може да е? Иначе от три години съм по доктори и нищо.

---------- Post added at 08:46 ---------- Previous post was at 08:42 ----------



Извинявай, но не разбирам идеята. Искаш да кажеш, че ако е само с един включен комутатор ще разбера дали работи ли? И се съмняваш в комутатор ли?

Преди години имах проблем... Прекъсваше на моменти и тн. Установих че като изключа които и да е комутатор и остане на другия, машинарията работи чудесно! Смених Тогава какво ли не и се оправи проблема, но беше неиде във високото напрежение...

gaiska
01-12-2017, 20:37
Преди години имах проблем... Прекъсваше на моменти и тн. Установих че като изключа които и да е комутатор и остане на другия, машинарията работи чудесно! Смених Тогава какво ли не и се оправи проблема, но беше неиде във високото напрежение...

Искаш да кажеш, че на един комутатор работи по-добре? Това не значи ли, че работи само на 4 свещи? Въобще да карам само на един комутатор ли ми предлагаш?

mimouzunov
01-12-2017, 21:58
Искаш да кажеш, че на един комутатор работи по-добре? Това не значи ли, че работи само на 4 свещи? Въобще да карам само на един комутатор ли ми предлагаш?

При мен имаше "високоволтов" проблем които се изразяваше в прекъсване на моменти, пукане в колектора и леко влошена работа на двигателя като цяло.
Интересното беше, че когато изключа някои комутатор (или иначе казано остана на 4 свещи) проблемите изчезваха! Другото интересно беше че които и комутатор да изключа нещата се оправяха!
Смених в последствие свещи кабели комутатори и каквото има там и всичко се оправи. Свалените части ги раздадох и в другите коли си работят... Шантава работа с две думи.

gaiska
02-12-2017, 17:36
Ок, не ми пречи да пробвам.

Бобби
03-12-2017, 11:56
В резервоара рови ли се....?....още в началото на темата ти загатнах.......http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1534607&postcount=6

gaiska
03-12-2017, 12:15
Не съм се ровил в резервоара, но сега при палене не пука, а просто пали по трудно, и то в един период между 10 минути и един час от спирането на двигателя. Преди този период и след него, колата си пали нормално. Резервоара ми е пълен над половината, ако това има значение де.

---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

Искам да попитам някой може ли да ми каже откъде да откача ламбда сондата? Би трябвало да има някаква връзка някъде.

ivangenchev
03-12-2017, 13:55
Има две букси някаде около сервото на спирачките минават

gaiska
03-12-2017, 14:36
Отделни ли са двете букси, защото моите кабели са като кабелите по уличните стълбове-голяма плетеница и нищо не мога да разбера. Едва ли ще ги намеря, ако не мога да ги проследя или да знам какво представляват.

Бобби
03-12-2017, 16:16
Не съм се ровил в резервоара, но сега при палене не пука, а просто пали по трудно, и то в един период между 10 минути и един час от спирането на двигателя. Преди този период и след него, колата си пали нормално. Резервоара ми е пълен над половината, ако това има значение де.

---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

Искам да попитам някой може ли да ми каже откъде да откача ламбда сондата? Би трябвало да има някаква връзка някъде.
А бе ти бръкни в резервоара, виж там как седят нещата с маркучите, дали са здрави, цедка, серпентина, помпа т.н..просто ги прегледай, при мен като паднеше нивото на горивото го въртеше вътре и не достигаше за мотора......като откачиш ламбдата, колата ще работи с едни стойности и няма да бяга яко...аз карам в момента така.....тоез детето я кара и не и трябва тяга.....откачих ги заради разхода, защото е забила и сега не ми се занимава да я сменям.....с нея няма да си оправиш проблема....рови се отзад в бидона, докато не е вкиснало зелето....:)....образно казано....;)

---------- Post added at 14:16 ---------- Previous post was at 14:14 ----------


Отделни ли са двете букси, защото моите кабели са като кабелите по уличните стълбове-голяма плетеница и нищо не мога да разбера. Едва ли ще ги намеря, ако не мога да ги проследя или да знам какво представляват.
Да отделни са буксите, черни с черни шлауки.........откачаш ги и двете.....ама според мен, няма да ти оправят проблема...

gaiska
03-12-2017, 16:54
А бе ти бръкни в резервоара, виж там как седят нещата с маркучите, дали са здрави, цедка, серпентина, помпа т.н..просто ги прегледай, при мен като паднеше нивото на горивото го въртеше вътре и не достигаше за мотора......като откачиш ламбдата, колата ще работи с едни стойности и няма да бяга яко...аз карам в момента така.....тоез детето я кара и не и трябва тяга.....откачих ги заради разхода, защото е забила и сега не ми се занимава да я сменям.....с нея няма да си оправиш проблема....рови се отзад в бидона, докато не е вкиснало зелето....:)....образно казано....;)

---------- Post added at 14:16 ---------- Previous post was at 14:14 ----------


Да отделни са буксите, черни с черни шлауки.........откачаш ги и двете.....ама според мен, няма да ти оправят проблема...

Ако не достига гориво, то как пали сутрин от раз?

TRENDi
03-12-2017, 19:02
Не съм се ровил в резервоара, но сега при палене не пука, а просто пали по трудно, и то в един период между 10 минути и един час от спирането на двигателя. Преди този период и след него, колата си пали нормално. Резервоара ми е пълен над половината, ако това има значение де.

---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

Искам да попитам някой може ли да ми каже откъде да откача ламбда сондата? Би трябвало да има някаква връзка някъде.

До сервото от страната на всукателя - 2 букси са. Може и да са леко по-надолу.

gaiska
03-12-2017, 21:50
До сервото от страната на всукателя - 2 букси са. Може и да са леко по-надолу.

Благодаря, ще търся.

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:48 ----------

Днес пробвах да карам с изключен ту единия, ту другия комутатор, но и в двата случая колата не работи добре. А включени комутатори си е по-добре.

mimouzunov
03-12-2017, 22:06
Благодаря, ще търся.

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:48 ----------

Днес пробвах да карам с изключен ту единия, ту другия комутатор, но и в двата случая колата не работи добре. А включени комутатори си е по-добре.

Трябва да работи нормално и на 4 свещи принципно.
Като е студена и я запалиш какви обороти подържа в началото!?

gaiska
04-12-2017, 06:52
1100-1200

---------- Post added at 04:52 ---------- Previous post was at 04:50 ----------

Като цяло сякаш сместа ми е бедна. Днес свалях свещите и цвета им по-скоро е светъл. Незнам дали не е и от дебитомер вече.

mimouzunov
04-12-2017, 10:33
1100-1200

---------- Post added at 04:52 ---------- Previous post was at 04:50 ----------

Като цяло сякаш сместа ми е бедна. Днес свалях свещите и цвета им по-скоро е светъл. Незнам дали не е и от дебитомер вече.

Някъде из темите имаше.. Бях мерил на изправна система колко е волтажа на празен ход на тоя дебитомер...

Бобби
05-12-2017, 00:28
Ако не достига гориво, то как пали сутрин от раз?
Аз говоря за детонация в смукателният колектор, която се появява при подаване на газ, тоез при по високи обороти....а не за палене...тогава не е необходимо толкова бензин....

gaiska
06-12-2017, 23:34
Аз говоря за детонация в смукателният колектор, която се появява при подаване на газ, тоез при по високи обороти....а не за палене...тогава не е необходимо толкова бензин....

А защо имаше детонации при палене?

Бобби
07-12-2017, 16:55
А защо имаше детонации при палене?
Това незнам ....да не би да меша газ и беньин.....

mimouzunov
07-12-2017, 17:59
А защо имаше детонации при палене?

Ако се изключат стандартните неща като проблем, може електрониката да обеднява сместа и от там да препуква.
Вариант е да има проблем с датчика температурен на антифриза. Диагностика ще покаже дали няколкото сензора които има 155-цата, са наред. След това се продължава с преглед да не засмуква от някъде въздух, кабели свещи бобини, и се завърши с премерване на волтажа които е на клемата на самата бензинова помпа (разбира се за предпочитане е ако самата помпа е вързана в същия момент, или се сложи друг товар на неино място!
Ако има проблем с релета, кабели букси, може до помпата да не стига адекватен волтаж а от там тя да не може да сработва адекватно.
155-цата е прекалено проста за да създава такива проблеми като описаните. Или собственика е сменил дефектното нещо пак с дефектно (свещи кабели и тн)

gaiska
07-12-2017, 22:31
Ако се изключат стандартните неща като проблем, може електрониката да обеднява сместа и от там да препуква.
Вариант е да има проблем с датчика температурен на антифриза. Диагностика ще покаже дали няколкото сензора които има 155-цата, са наред. След това се продължава с преглед да не засмуква от някъде въздух, кабели свещи бобини, и се завърши с премерване на волтажа които е на клемата на самата бензинова помпа (разбира се за предпочитане е ако самата помпа е вързана в същия момент, или се сложи друг товар на неино място!
Ако има проблем с релета, кабели букси, може до помпата да не стига адекватен волтаж а от там тя да не може да сработва адекватно.
155-цата е прекалено проста за да създава такива проблеми като описаните. Или собственика е сменил дефектното нещо пак с дефектно (свещи кабели и тн)
Да ти кажа честно, вече се замислям дали наистина някои от вече сменените не са дефектни. Не съм сигурен, но помпата ако не работи добре, няма ли да има проблем и в другите режими? Иначе съм я сканирал с Мултиекускан и не даде грешки. Незнам дали това е меродавно, защото аз не съм толкова в час. Лошото е, че доста майстори съм обиколил и всеки казва смени това смени онова и след смяната проблема отново остава. Ако някой знае в Пловдив добър диагностик или майстор за тези коли, моля да пише.

---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:30 ----------


Това незнам ....да не би да меша газ и беньин.....

Проверявал съм газовата уредба дали не изпуска газ, но вакуума и инжекторите са си херметични.