View Full Version : Датчик разпределителен вал
peteto2006
10-12-2017, 18:20
Здравейте, колеги!
Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно :(
dragonman
10-12-2017, 19:06
В повечето случаи изчистването на грешката не е достатъчно ,защото тя се появява пак щом причината за проблема не е отстранена!Хубаво е да се закачи лаптоп в момента на палене и ако грешката я има,отговора е ясен!Аз съм със същия мотор,но първата задача ми беше като я купих,да си намеря диагностична програма и кабел!
peteto2006
10-12-2017, 19:13
В повечето случаи изчистването на грешката не е достатъчно ,защото тя се появява пак щом причината за проблема не е отстранена!Хубаво е да се закачи лаптоп в момента на палене и ако грешката я има,отговора е ясен!Аз съм със същия мотор,но първата задача ми беше като я купих,да си намеря диагностична програма и кабел!
Инсталирала съм си Multiecuscan и купих кабел, който уж беше за нея, всъщност ми връзва само ABS-a, за да свържа двигателя (ако го обяснявам правилно) ми трябвало друг кабел... :( EML или нещо подобно? Иначе точно това искам и аз да тествам сега - дали като изчистим грешката колата после ще запали, за да е ясно и да я карам да го сменят.
dragonman
10-12-2017, 19:36
Интерфейс (кабел) KKL USB с превключвател за MultiECUScan и др., това е кабела,като в зависимост какво свързваш се превключва!Продава го онлайн магазин Sklad 66!
https://sklad66.com/cms/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FAD-KKL-FES-USB-1_112x150.jpg&newxsize=150&newysize=150&fileout=
peteto2006
10-12-2017, 20:13
Интерфейс (кабел) KKL USB с превключвател за MultiECUScan и др., това е кабела,като в зависимост какво свързваш се превключва!Продава го онлайн магазин Sklad 66!
https://sklad66.com/cms/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FAD-KKL-FES-USB-1_112x150.jpg&newxsize=150&newysize=150&fileout=
Уж точно това имам... Превключвам на различните пинчета и не се връзва, само на 2-то се връзва с ABS. Реших, че аз нещо бъркам. И тъй, като ето това пише директно в сайта на Multiecuscan за Алфа 166, 2,4JTD:
Bosch EDC15 Diesel Injection (2.4) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM
Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9 8V, 2.4 10V) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1
Bosch ABS 5.3 TC |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1
Bosch ABS 5.7 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM A1
TRW Airbag MY97 |INFO|DTC|PRM| KL A2
TRW Airbag MY99 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A2
Navigator/ICS Instrument Siemens |INFO|DTC| A1
Valeo XENON headlamps |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KLELM A1
И KLELM било за KKL/VagCom/OBDKey interface without adapter (unmodified) и съответно за ELM - реших, че явно аз с тоя кабел съм сбъркала и трябва да е кабел без превключвател. Сега се обърках :D Аз ли съм купила грешен кабел, или нещо не работи в програмата...
Някъде имаше тема как да си преправиш сама кабела. Може и от тук: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
ecotronic
10-12-2017, 20:25
Кабелът с превключветеля от sklad66 си е добре, въпросът е, че конкретният може да е дефектен или да има нещо преправяно по диагностичния конектор на колата. Най-добре пробвай с този кабел на друга кола или с друг кабел на твоята.
С ербег централата на позиция 3 свързва ли се?
Scrapera
11-12-2017, 20:55
Здравейте, колеги!
Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно :(
Сменяй.
Колкото по-рано прежалиш 100те лева за труд за смяната на този датчик, толкова по-малко ще се мъчиш.
Същите ядове съм имал на 2.4 JTD и 1.9 JTDм с палене когато си пожелае и записана грешка фазов сензор, и двата пъти наистина беше той.
Сменяй.
Колкото по-рано прежалиш 100те лева за труд за смяната на този датчик, толкова по-малко ще се мъчиш.
Същите ядове съм имал на 2.4 JTD и 1.9 JTDм с палене когато си пожелае и записана грешка фазов сензор, и двата пъти наистина беше той.
Ти ще да си най-големия карък който познавам в този случай.
Сигурно статистиката е поне 200:1 (най-вероятно и много повече) в полза на коляновия вал, който и не е скъп за смяна. Ако трябва да се хвърля боб за сензори, то хем трябва да заложиш на огромната разлика в статистиката, хем и за цената, която трябва да се отдели за проба-грешка.
ecotronic
12-12-2017, 10:58
Ти ще да си най-големия карък който познавам .....
Познаваш и по-голям (ТИК) - сигурен съм :)
Познаваш и по-голям (ТИК) - сигурен съм :)
Аа, не, там е друга категория карък. Като кОла и колА. Уж еднакви, ама с различно значение. :priest:
Scrapera
12-12-2017, 22:59
Ти ще да си най-големия карък който познавам в този случай.
Сигурно статистиката е поне 200:1 (най-вероятно и много повече) в полза на коляновия вал, който и не е скъп за смяна. Ако трябва да се хвърля боб за сензори, то хем трябва да заложиш на огромната разлика в статистиката, хем и за цената, която трябва да се отдели за проба-грешка.
Добре знаеш, че колата започва да гасне когато загрее при дефектен датчик КВ.
Включително бившата ти Либра.
Колегата не е споменал/а гаснене.
Всичко води към датчик РВ.
Здравейте, колеги!
Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно :(
Колежке, като въртиш на стартер, дори и да не пали, гледай оборотомера дали показва някакви обороти. Ако е повреден датчикът на коляновия вал, няма да отчита обороти. Ако показва обороти, проблемът може да е както с датчика на разпределителния вал, така и с куп други неща и си изисква диагностика. А кабелът ти е правилен. Просто или е дефектен или е пипана връзката на ЕКУ-то с диагностичната букса.
dragonman
14-12-2017, 18:52
Само че колежката изчезна от темата!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.