View Full Version : Обдухване в купето..проблем!
miromitev
07-05-2007, 11:58
Имам проблем с обдухването в купето на автомобила, поради таз причина и климата не работи(постоянно включва и изключва).На където и да го направя да духа все духа на краката и на предния прозорец(но не с такава сила както се предполага на 4 степен). Забелязах, че като дам на контакт и е на "Ауто" не започва като преди да духа веднага ами започва след няколко секунди секунди през които се чува бръмчене от мотора на разпределителната клапа. Сега въпроса ми е дали може да е се е откачило или се счупило? Каква е причината според вас?Четох някъде тук на един пич имал подобен проблем и се оказало от СД-то ...натискало кутията с механизма за клапите?Дали е възможно това?
nikola_n
07-05-2007, 14:41
Четох някъде тук на един пич имал подобен проблем и се оказало от СД-то ...натискало кутията с механизма за клапите?Дали е възможно това?
Щом е писал човека човека, че при него проблема е бил от това, значи може. :lol:
miromitev
07-05-2007, 16:48
Мисля,че реших проблема...смених филтъра и работата малко се пооправи.Свалих и СД , но там нямаше начин нещо да е притиснато.Поиграх си с коптето което движи клапите за различните полижения и установих, че навсякъде духа какво трябва само към главата не ще!Проблема е от самото копче или от механизма вътре, който върти клапите, защото от време навреме след въртене на копчето зацепва!
По отношение на климата ходих на добър майстор и човека го провери и установи, че когато колата работи на място климата влючва и изключва, защото му бил по-малък радиатор за охлаждането,който се намира най-отпред.Източи малко фреон да не се товари системата и ми каза, че на дълъг път проблеми не трабва да имам, а в града само на 1 на вентилатора да не го тормозя.....това е дано съм помогнал и да не си давате парите на самозвани майстори , че много ги има в БГ!
Ако някой има идея как да го ремонтирам копченцето без да повредя нещо друго ще съм му благодарен!
ALFA CORSE
07-05-2007, 16:58
Четох някъде тук на един пич имал подобен проблем и се оказало от СД-то ...натискало кутията с механизма за клапите?Дали е възможно това?
Щом е писал човека човека, че при него проблема е бил от това, значи може. :lol:
Това е случай при 156.
trustworthy
07-05-2007, 17:03
Това, дето не ти духа откъдето трябва ще да е моторчето на клапата. Аз не съм имал този проблем, но май е често срещан бъг. Имаше една тема специално за него, потърси я.
За климатика нещо не ми звучат съвсем резонно думите на тоя майстор. Вярно е, че при под 2000 оборота в големи жеги климатикът малко по-трудно поддържа ниски температури, защото просто не му достигат обороти на компресора, но чак да изключва... :roll: На мен не ми духаше много хладно миналото лято и се оказа, че съм имал леки утечки по системата и пресостатът беше за смяна. Него гледаха ли ти го? Защото, ако той не отваря навреме, ще вдига налягане в системата и може и от това да изключва климатикът, знам ли. Ако радиаторът ти е оригиналния, то би трябвало да е правилно оразмерен и да не се получава така.
miromitev
07-05-2007, 17:18
Това, дето не ти духа откъдето трябва ще да е моторчето на клапата. Аз не съм имал този проблем, но май е често срещан бъг. Имаше една тема специално за него, потърси я.
За климатика нещо не ми звучат съвсем резонно думите на тоя майстор. Вярно е, че при под 2000 оборота в големи жеги климатикът малко по-трудно поддържа ниски температури, защото просто не му достигат обороти на компресора, но чак да изключва... :roll: На мен не ми духаше много хладно миналото лято и се оказа, че съм имал леки утечки по системата и пресостатът беше за смяна. Него гледаха ли ти го? Защото, ако той не отваря навреме, ще вдига налягане в системата и може и от това да изключва климатикът, знам ли. Ако радиаторът ти е оригиналния, то би трябвало да е правилно оразмерен и да не се получава така.
Мисля,че всичко е оригинално и пресостатът го провери каза , че всичко е ОК :? Ще я наблюдавам и ще видя!
trustworthy
07-05-2007, 17:21
Всъщност той може и да си изключва, но въпросът е да поддържа температурата. като дойдат жегите веднага ще се разбере ;)
miromitev
07-05-2007, 18:40
тук не е ли отговора?
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... 2%F3%F6%E8 (http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1102&highlight=%D1%F2%F0%E0%ED%ED%E8+%E7%E2%F3%F6%E8)
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... B%E0%EF%E0 (http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?t=1593&highlight=%EA%EB%E0%EF%E0)
На 2 линк..кое е клапата-под жълтото дунапрененото или по долу?
Компресорът не трябва да се включва и изключва изобщо. Това в повечето случаи е признак на липсата на фреон. Също така, ако фреонът е в повече може също да се наблюдава изключване на компресора. И в двата случая не е добре. Обикновено под капака на двигателя има табелка с количеството газ ( в килограми ) с което трябва да е заредена системата.
trustworthy
07-05-2007, 23:00
Компресорът не трябва да се включва и изключва изобщо. Това в повечето случаи е признак на липсата на фреон. Също така, ако фреонът е в повече може също да се наблюдава изключване на компресора. И в двата случая не е добре. Обикновено под капака на двигателя има табелка с количеството газ ( в килограми ) с което трябва да е заредена системата.
Изключването на компресорът, аконе се лъжа, може да стане и при нормално количество фреон, но при повишено налягане в системата. Аз затова питах за пресостата. При всички положения, този майстор май не е уцелил съвсем верния отговор :roll:
Компресорът не трябва да се включва и изключва изобщо. Това в повечето случаи е признак на липсата на фреон. Също така, ако фреонът е в повече може също да се наблюдава изключване на компресора. И в двата случая не е добре. Обикновено под капака на двигателя има табелка с количеството газ ( в килограми ) с което трябва да е заредена системата.
Изключването на компресорът, аконе се лъжа, може да стане и при нормално количество фреон, но при повишено налягане в системата. Аз затова питах за пресостата. При всички положения, този майстор май не е уцелил съвсем верния отговор :roll:
Прав си. Сега се сетих че ако ти е задръстен филтърът през който минава фреона, вероятно ефекта ще е пак повишено налягане и съответно изключване на компресора.
miromitev
08-05-2007, 07:21
Браво!Не бях се сетил за филтъра на фреона.Днес ще задам контролен въпрос на човека обслужил ми колата и ако трябва ще го сменя.До колкото си спомням не е много евтина част, но ще видим!
Браво!Не бях се сетил за филтъра на фреона.Днес ще задам контролен въпрос на човека обслужил ми колата и ако трябва ще го сменя.До колкото си спомням не е много евтина част, но ще видим!
Що не вземеш преди това да минеш радиаторите отпред на една баня с пароструйка :idea: и да прегледаш перката как се върти кога, защо и т.н.
Проблема ти с обдухването в купето не е свързано с клапата за рециркулация :wink:
miromitev
08-05-2007, 12:24
Това също е добра идея..за пароструйката благодаря!Що се отнася до клапата имам си съмненията защото се чува онова прословуто бръмчене над жабката когато колата е на контакт, което не спира!
А обдухването го пооправих само където е на положение към главата няма струя въздух нещо го спира отвътре???А другите положения са наред!
Що се отнася до клапата имам си съмненията защото се чува онова прословуто бръмчене над жабката когато колата е на контакт, което не спира!
А обдухването го пооправих само където е на положение към главата няма струя въздух нещо го спира отвътре???А другите положения са наред!
Според мене шума при подаване на контакт не идва от джапката ами от турбинката на датчика за температурата на въздуха в купето или от моторчето на смесителната клапа :wink: Ако все пак идва от джапката пиши оста на клапата за рециркулация на външен въздух убегала :lol: :?
miromitev
08-05-2007, 13:30
Сигурно е така, четох че компромисния вариант е да се направи полуотворена механично и така ще е най-добре!
Сигурно е така, четох че компромисния вариант е да се направи полуотворена механично и така ще е най-добре!
Като си сменя филтъра трябваше да провериш дали се мести клапата тя е точно под него :)
miromitev
08-05-2007, 13:36
точна сега към гаража съм се запътил...ще каза по късно!..........
miromitev
08-05-2007, 21:11
клапата работи,но шума в купето когато съм на контакт не изчезва???Той не е над жабката а малко по вляво ???
Нема а те пуаша, ма тоя шум го имаше и при мен. Резултата който се прояви по някое време, е че клапата ми остана запекла в горно (затворено) положение, предполагам моторчето е въртяло докато изгори. Оттам - потене на прозорците, и понеже беше зима подходих мааалко насилствено... Та сеа трябва да лягам некои ден да видя дали се е откачило рамото на моторчето или съм поломил нещо тотално...
клапата работи,но шума в купето когато съм на контакт не изчезва???Той не е над жабката а малко по вляво ???
Я се заслушай данеби да идва от една кръгла раирана пластмаса до мястото където се слага контактния ключ?
trustworthy
09-05-2007, 08:49
клапата работи,но шума в купето когато съм на контакт не изчезва???Той не е над жабката а малко по вляво ???
Я се заслушай данеби да идва от една кръгла раирана пластмаса до мястото където се слага контактния ключ?
Там не е ли датчикът за климата, бе? Какъв шум може да дойде оттам?
клапата работи,но шума в купето когато съм на контакт не изчезва???Той не е над жабката а малко по вляво ???
Я се заслушай данеби да идва от една кръгла раирана пластмаса до мястото където се слага контактния ключ?
Там не е ли датчикът за климата, бе? Какъв шум може да дойде оттам?
Има турбинка дето обдухва този датчик :wink:
При мене също го имаше този шум като дам на контакт,и звука идваше точно от тази пластмаса до контактния ключ.
Сега изчезна вследствие на праскане с вд-то отгора в духалките-предполагам 4е или е смазало някое мотор4е или проосто е изгоряло нещо,но за сега проблем нямам.
Нека пробва и някой от вас не коства много-успех.
miromitev
09-05-2007, 18:30
При мене също го имаше този шум като дам на контакт,и звука идваше точно от тази пластмаса до контактния ключ.
Сега изчезна вследствие на праскане с вд-то отгора в духалките-предполагам 4е или е смазало някое мотор4е или проосто е изгоряло нещо,но за сега проблем нямам.
Нека пробва и някой от вас не коства много-успех.
Точно от там иде шума.......това вд-40 кореселин ли е????
При мене също го имаше този шум като дам на контакт,и звука идваше точно от тази пластмаса до контактния ключ.
Сега изчезна вследствие на праскане с вд-то отгора в духалките-предполагам 4е или е смазало някое мотор4е или проосто е изгоряло нещо,но за сега проблем нямам.
Нека пробва и някой от вас не коства много-успех.
Точно от там иде шума.......това вд-40 кореселин ли е????
Махаш котрата с дърпане. Развиваш два болта и целия датчик заедно с тялото и турбинката излиза навън. Смазваш с подходяща смазка(диф. масло) и крива тънка игла зад перката и си готов.
WD40 е препарат продава се по бензиностанциите. В случая няма да ти помогне ефекта ще е временен :wink:
При мене също го имаше.......Сега изчезна вследствие на праскане с вд-то отгора в духалките-предполагам 4е или е смазало някое мотор4е или проосто е изгоряло нещо,но за сега проблем нямам.
Няма връзка този датчик с духалките...... спряло е от само себе си... очаквай включване при застудяване :lol: :lol:
miromitev
10-05-2007, 11:00
Махаш котрата с дърпане. Развиваш два болта и целия датчик заедно с тялото и турбинката излиза навън. :wink:
Какво е това котра???пластмасовата решетка ли?
emil georgiev
10-05-2007, 11:11
Имам проблем с обдухването в купето на автомобила, поради таз причина и климата не работи(постоянно включва и изключва).На където и да го направя да духа все духа на краката и на предния прозорец(но не с такава сила както се предполага на 4 степен). Забелязах, че като дам на контакт и е на "Ауто" не започва като преди да духа веднага ами започва след няколко секунди секунди през които се чува бръмчене от мотора на разпределителната клапа. Сега въпроса ми е дали може да е се е откачило или се счупило? Каква е причината според вас?Четох някъде тук на един пич имал подобен проблем и се оказало от СД-то ...натискало кутията с механизма за клапите?Дали е възможно това?
хванал съм се за главата с моя климатик Прави каквото си поиска тук духа яко студено тук топло а понякога изключва , казва да ида в сервиз и минава на ръчен режим Но тогава съм най доволен ,защото духа постоянно студено Не мога да го превключа на ръчен режим Ако някой знае как се превключва на ръчен да пише Опитвах с бутоните на дисплея но не става
Какво е това котра???пластмасовата решетка ли?
Правописна грешка - да се чете КОРА (облицована пластмаса с плат и в средата с черна кръгла решетка) от дясно на волана до централната конзола
miromitev
10-05-2007, 18:54
махнах кората, изчистих от прахта и капнах зад вентилаторчето малко машинно масло.Остана леко бръмчене но поне махнах мръсотията и вече се вижда датчика през решетката...той бил червен :lol: :wink:
Благодаря Yon!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.