View Full Version : лампата на маслото
kiko1213
13-01-2018, 20:05
Момчета пускам нова тема с молба за съвет,докато си блъскам главата с ангренажа ,дето го няма никъде,сега нова глупост...след обслужена глава и сменени сегменти и измерени лагери в норма...ми светна лампата на маслото а стрелката е над 4бара при 3000 об/мин.Гася и паля;не свети,в движение пак не свети падне ли на 900об/мин. става като червен гигант от плеядите.Пак гася и паля,не свети и т.н.Стрелката на налягането отчита 4 и малко при студен мотор и в обороти над 900 а при 900об/мин около 3 единици.Маслото е на 1000км COMA10/40 X-FLOW,знам че не е читаво,налях го за 3000км но май и толкова няма да изкара.Въпросът ми е какво друго може да е освен датчик,ниво на масло или скапано масло?С уважение към всички колеги,благодаря предварително!
Това масло е шит, на витото мотора се разтрака за има няма 1000км,сипах кастролче и нещата заспаха.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
Моята е със същото масло и вече няма този проблем след смяната на биелни и основни лагери. Маслото не е толкова зле. Служебната Дачия кара вече 40000км с него и никакъв проблем с мотора.
Аз не разбрах кога светва лампата. Когато налягането е на 4 бара или когато е загряла на празен ход?
kiko1213
14-01-2018, 11:19
вчера беше в нормален температурен режим около 82-85гр. освободих я от скорост на спускане и светна и като се почна гаси, пали, 30км но свтва и при високо над 2 бара налягане,отчетено от стрелката.Тази лампа какво по точно сигнализира,температура или какво,понеже за стрелката датчика го знам лично го сменях?!?!?!А мотора си работи без никакви съмнителни шумове...като часовник е!
Лампата е за ниско налягане на маслото, щом свети най-вероятно налягането е ниско. Пробвай с по-дебело масло, ако се оправи значи това е проблема. Има и такива сгъстяващи добавки. Най-вероятно от някъде си минава повечко от колкото трябва и налягането пада обикновено от износени лагери на вала.
kiko1213
14-01-2018, 11:39
ако налягането е ниско според лампата,защо стрелката отчита нормално над 4 единици в обороти и малко под 4 на място,не ми се налива гъсто масло на ремонтиран мотор,ще пробвам с бардал 10/60 или нещо друго по истинско от тази кома.При загрял мотор показва на място повече от 3...не разбирам кво става...
ecotronic
14-01-2018, 11:45
Едно от двете не е вярно и е добре да се провери, кое. Праговият датчик трябва да гаси лампата над 2 бара.
Ако реалното налягане е такова, каквото ти го показва стрелката, вероятно датчикът за лампата е фирясал, което обаче не се случва често. Тъй че премери налягането с проверен манометър.
kiko1213
14-01-2018, 11:58
Дано е датчика за лампата,поне ги има само не знам какъв е оригиналният на колата,ще го сменя с маслото заедно и дано не отидем на лагери,които майстора каза че е мерил,нали няма как да смени сегменти без да свали вала и биелите,каза че лагерите и ризите са мерени и са в норми,някакви минимални стойности на ризите и лагерите били добре.
Лагерите струват 100лв основни и биелни. Трябвало е да ги смените така и така е отварян мотора. Или датчика е прецакан или инсталацията. Не схващам обаче защо гасиш двигателя постоянно. Няма смисъл от това. Ако проблема е в ниско налягане лампата изгасва щом се повиши с няколко секунди закъснение.
kiko1213
14-01-2018, 18:06
точно заради закъснението,не знаех за него,но след запалване изгасва лампата,обаче се оказа че тъпия датчик беше омаслен,избърсах го старателно и след малко каране и работа на място пак се омасли с чисто масло,дали не е пукната пластмасовата част от корпуса му?Иначе си работи при студен мотор 900об/мин 5 единици ,при работна температура 900об/мин почти 4 в обороти винаги над 4 и не свети над 2 единици.Има ли някой идея каква марка да е новия датчик?
И при мен го прави това с червената лампичка , когато маслото загрее 95 градуса ( и оборотите паднат до 600-700) но интересното е че на 85 градуса не го прави . и при ново масло не го прави . -- маслото e Мобил 1 10W-60
За справка има 2 датчика
- единия датчик e за червената лампичка само за сигнализация за ниско налягане , втория датчик е да измерва налягането 0-8 бара .
-за червената лапичка датчика е в 3-4 пъти по малък по размер от другия датчик за налягането.
kiko1213
15-01-2018, 20:44
РЕШЕНО:8лв. датчик ERA s.p.a. ;20 мин. под колата и лампата на ШУШАНА угасна.Интересно alex37 как така колата ти загрява до 95 гр. и пада до 600-700об/мин.,мойта включва вентилатор на 90 и връща на 82-85гр. а работи на 900-1000 об/мин.
Scrapera
16-01-2018, 15:19
Моята преди включваше точно на 91C., смених датчика, сега включва на 88C.
На Алекс колата е V6, зато работи на малко по-висока температура, и по-ниски обороти.
.Интересно alex37 как така колата ти загрява до 95 гр. и пада до 600-700об/мин.,мойта включва вентилатор на 90 и връща на 82-85гр. а работи на 900-1000 об/мин.
Когато потеглям на 1 скорост с без или малко натискане на педала на газта при задръстванията и тогава температурата вече се е покачила до 90градуса , и оборотите падат за 1 секунда около 500- 600 оборота (при потегляне на 1'ва ) иначе при нормален трафик магистрала си е 80-85 градуса , на празен ход оборотите са 800
Момчета,лесно ли е да се демонтира счупен датчик? Знам че е счупен и лампата постоянно свети,разчитам само на показанието на стрелката.И още един въпрос-с колко кабелчета е?
ecotronic
10-02-2018, 12:16
Повечето такива датчици са с 1 кабел. Като се допре до шаси и лампата светва.
ivopifeca
10-02-2018, 12:22
Това е отговор-точен и ясен,евала колега!
Смених датчикa с FAE 11060 и повече червената лапичка не светна . Старият датчик при това се е разхерметизирал и пропускаше масло от мястото където се съединява ел. кабел. Признаци на развален датчик при студен старт показва нормално 5-6 бар , но когато температурата на мотора стигне 80-90 градуса показва 0 бар и светва лампичката (при това от датчика масло тече) .В мойта кола датчика се намираше в лесно място монтирана на предната цилиндрова глава в съседство с кутията на въздушния филтър . Очаквах да е до масления филтър под колата .Спестих си труда .
При мен на няколко пъти за един месец като запаля колата на бордовият дисплей ми изписва а и визуално ми показва че колата няма масло. На дисплеят има 6 квадратчета който показват нивото на маслото,...паля няколко пъти същото, след това нещата се оправят и ми показва че маслото е в нормата. Като извадя щеката там маслото е над средата.
Пуснах на няколко пъти да прочета за грешки и няма никакви грешки, само че имам някакъв проблем с релето на подгрева на свещите.
Та въпросът е от къде може да е този проблем с маслото.
Купих днес датчик за налягане на маслото и ще го сменя утре.
Става въпрос за Алфа 156 SW 1.9 вътрешен фейс.
При мен на няколко пъти за един месец като запаля колата на бордовият дисплей ми изписва а и визуално ми показва че колата няма масло. На дисплеят има 6 квадратчета който показват нивото на маслото,...паля няколко пъти същото, след това нещата се оправят и ми показва че маслото е в нормата. Като извадя щеката там маслото е над средата.
Пуснах на няколко пъти да прочета за грешки и няма никакви грешки, само че имам някакъв проблем с релето на подгрева на свещите.
Та въпросът е от къде може да е този проблем с маслото.
Купих днес датчик за налягане на маслото и ще го сменя утре.
Става въпрос за Алфа 156 SW 1.9 вътрешен фейс.
Колега на 164 датчиците нямати абсолютно нищо общо със 156 1,9 jtd
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.