Log in

View Full Version : Вентилатора на парното не работи. . .



италианеца
30-01-2018, 15:32
Колеги, преди няколко дена вентилатора на парното спря да духа. . . Проверих тези бушони - ок са. . . А като пусна директен плюс от акумулатора към вентилатора си върти - значи той самия е наред. . .

dragonman
30-01-2018, 15:37
Предпазителя може да е изправен,но там релетата са изложени на влага и често контактните им крачета клеясват-от там лош контакт или никакъв!

ecotronic
30-01-2018, 15:43
Коя е годината на производство?

италианеца
30-01-2018, 15:58
2007 година фейслифт. . . И четох във форума за това реле до чистачките, свалих корите обаче там няма тези релета и бушони - да не би само преди фейслифта да са там а при моя модел да са ги преместили. . . Къде се намират релетата за този вентилатор. .

ecotronic
30-01-2018, 16:07
В блока с предпазители и релета в моторния отсек:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1517321130d.jpg

F8 e 30 амперов. Релето ( T8 ) трябва да е задействано, когато колата е на контакт.

италианеца
30-01-2018, 17:15
Бушона е ок, а релето размених със съседно за проба и няма резултат - вентилатора си стачкува. . . Други идеи. . .

ecotronic
30-01-2018, 17:20
Бушона е ок, а релето размених със съседно за проба и няма резултат - вентилатора си стачкува. . . Други идеи. . .

Не разбрах, дали релето включва, когато колата е на контакт.

Освен предпазителите F5, F7, F13 и F19 в таблото под волана, провери и предпазителя и двете релета в блока в багажника:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1517325610c.jpg

италианеца
30-01-2018, 19:25
Добре, утре ще проверя и ще пиша. . .

италианеца
31-01-2018, 12:00
Релето в двигателния отсек си цъка когато дам на контактр както и двете релета отзад. . . И бушона е наред. . . А може ли управлението на климатроника да е повредено - разкрих го и го изключих според инструкцията от снимката, давам на контакт и климата изобщо не се активира - изписва OFF. . . А забелязах, че е сменяно - на кутийката има маркировка като от автоморга - марка и модел написани с боя - значи е правило проблем в миналото. . .

ecotronic
31-01-2018, 12:39
Поясни малко, как си подавал постоянен + на вентилатора, когато си установил, че така той върти.

Когато колата е на контакт на дебелия червен кабел на буксата на вентилатора има ли +12V ?

италианеца
31-01-2018, 15:59
Не, няма напрежение на червения кабел към вентилатора когато дам на контакт. . . Затова го прекъснах и го свързах директно към плюса на акумулатора. . . Тогава без да е на контакт също не тръгва, а щом включа на контакт се задейства нормално, и дори степените си работят без проблем. . . Всъщност в общи линии е това - само плюсът на вентилатора някъде се губи. . . То като последно решение това и ще направя - един директен кабел и всичко ще е ок. . .

ecotronic
31-01-2018, 16:07
+12V на червения кабел на буксата на вентилатора трябва да дойдат от релето T8 за което писах в пост №5. Накратко - ако допуснем, че релето е изправно, то някъде е прекъсната веригата между неговия извод 87 и пина с червения кабел от буксата на вентилатора. Извади релето и премери дали има +12V (постоянно) на извод 30 на релето.

италианеца
31-01-2018, 18:12
Разбрах, утре ще го направя. . .

италианеца
01-02-2018, 10:17
Да там има постоянен + 12v дори и когато не е на контакт. . .

ecotronic
01-02-2018, 11:09
Да разбирам, че има постоянен + на извод 30 на релето?

Търси тогава, къде се губи веригата между извод 87 на релето и пина с червения кабел от буската на вентилатора.

италианеца
01-02-2018, 11:17
Ок ще го проследя. . .

италианеца
01-02-2018, 13:19
Когато дам на контакт и по извод 87 тръгва +12v, но като изключа климатика изцяло - при изписан OFF на ICS продължава да има напрежение при извод 87 на релето т.е. към червения кабел на вентилатора винаги постътва +12v щом колата е на контакт, дори и при изключен климатик. . . Така ли трябва да бъде. . .

ecotronic
01-02-2018, 13:22
Когато дам на контакт и по извод 87 тръгва +12v, но като изключа климатика изцяло - при изписан OFF на ICS продължава да има напрежение при извод 87 на релето т.е. към червения кабел на вентилатора винаги постътва +12v щом колата е на контакт, дори и при изключен климатик. . . Така ли трябва да бъде. . .

Да, така трябва да бъде.

Накратко - на дебелия червен кабел на буксата на вентилатора трябва да има +12V щом колата е на контакт, без значение дали климатикът е пуснат или не.

италианеца
01-02-2018, 16:44
Готово, получи се - пуснах директен кабел от крачето на 87 към червения на вентилатора - всичко си работи както трябва. . . МЕРСИ за помощта и отделеното време. . . А в страни от темата - моята кола има ли извод от акумулатора в двигателния отсек, тъй като акумулатора е в багажника. . .

ecotronic
01-02-2018, 17:05
Какво разбираш под "извод"? Дебелият кабел от акумулатора би трябвало да стига до мощния разклонител в двигателния отсек (поне при по-старите 166-ци е така). Разклонителят се намира в означеното място:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1517497464j.jpg

италианеца
01-02-2018, 17:56
Намерих, мерси колега!